Minden, amit tudni akartál: interjú David Kimmel

Hero . HotS béta, Interjú 1936

Végleges-e a WoL balansz? Legyőzhetetlen-e az Infestor-Brood Lord kombó? Mi lesz a Warhounddal? Lehet-e replayből meccset folytatni? Mi lesz a Carrierrel? Többek között ezekről is szó lesz a David Kimmel lefolytatott interjúkban. Igen, többes szám, ugyanis ez két interjú összeollózása, ezért előfordul, hogy kétszer is szerepel tök ugyanaz a kérdés, a válaszok azonban elég újdonságot tartalmaznak ahhoz, hogy mindkettő bekerüljön. A lényeg, hogy senki ne lepődjön meg, ha elkapja a déjá vu.

De mielőtt még továbblépnétek, hadd magyarázzak el egy kifejezést, ami többször is előfordul az interjú során és talán nem mindenki számára egyértelmű. Ez a metajáték, röviden a meta. A mostani szövegkörnyezetben a játék “alkalmazott formáját” jelenti. Hadd szemléltessem egy egyszerű példával. A reaper a Wings of Liberty játék része, azonban nincs benne a metajátékban, ami röviden annyit tesz, hogy nem használják. Régen például a 4-gate jelentette a protoss metajátékot, hiszen olyan hatásos volt, hogy szinte mindenki ezt használta, és emellett minden más build gyengébbnek bizonyult. A metajátékot az újonnan felfedezett egységek/stratégiák (“hm, ez a 4-gate elég durva”), a trendek (“minden Protoss 4-gate-re megy, úgyhogy én is) és egyéb tényezők ( “nerfelték a 4-gate-et, inkább mással próbálkozom”) alakítják. Értelemszerűen egy ilyen RTS játék esetében, mint amilyen a StarCraft 2 is, az a jobb, minél változatosabb a metajáték, hiszen ha folyton ugyanazokat a stratégiákat/buildeket látjuk, akkor az valószínűleg azt jelenti, hogy nem elég kiegyensúlyozott a választék. Ezt persze még lehetne részletezni, de most csak az volt a célom, hogy aki eddig nem volt képben, az most nagyjából értse, hogy miről is beszélnek az interjú egynegyede alatt. Kellemes olvasgatást! Szeretet, béke, Kozsó. 

Van olyan faj a HotS-ban, ami kitűnik a többi közül? Hogyan fogjátok adagolni a balansz változtatásokat?

Még nem tartunk ott, hogy a fajok egymáshoz viszonyított egyensúlyát mérlegeljük. Ehelyett arra összpontosítunk, hogy mihez is kezdjünk az újonnan hozzáadott egységekkel. Próbáljuk felhívni a profik figyelmét az új egységekben rejlő lehetőségekre, hogy minél többet használják őket a meccseiken. Ennek tükrében nem mondhatjuk, hogy melyik faj OP és melyik nem. Szerintünk mindegyik új egység erős.

Mostanában sok új patch látott napvilágot a HotS-ban. Mi volt ezekkel a szándékotok?

Először is bevezettük a klán rendszert, hogy a játékosok könnyebben kapcsolatba léphessenek egymással. Ezzel együtt készülünk a közelgő csoport rendszerre [group system], ahol képesek lesznek csoportokat létrehozni egy-egy témához. A Protoss játékosok valószínűleg csatlakozni szeretnének majd a „protoss” csoporthoz, hogy kapcsolatba léphessenek az ott lévő társaikkal, egy SKT1 Rain rajongó pedig valószínűleg beszeretne majd  lépni a „Rain rajongók!” csoportba.

A mostani patch nagymértékben kibővítette az A.I., tehát a gép elleni játékmódot, hiszen 10 különböző nehézségi szint közül lehet már választani.

Valamint még megfigyeltük, hogy a WoL-ban nagyon hardcore volt a ladder rendszer, ami valószínűleg sok hétköznapi játékost stresszessé tett. Ezért döntöttünk úgy, hogy hozzáadunk egy unranked ladder rendszert a játékhoz, ami a rendes ladder működését fogja másolni azzal a különbséggel, hogy a játékos pontjai és ladder helyezése itt nem fog változni. Végezetül pedig, eddig azokat a játékosokat jutalmaztuk, akik sokszor győzedelmeskedtek, azonban a szintlépős rendszer bevezetésével ez megváltozott, így a hétköznapi játékosok is könnyedén hozzáférhetnek a jutalmakhoz.

Néhány változtatás a HotS-ban a WoL-hoz képest közel sem hordoz magában akkora „erőt”, mint amikor a StarCraft 1 állt át a Brood Warra.

Szerintünk lehetetlen egyszerre mindent megváltoztatni. Az SC1 nem volt azon a szinten, hogy növekedésnek indíthassa az e-sportot és még a BW-hez is számos patch kellett, hogy elérje a tökéletes egyensúlyt.

Az SC2 korai időszakában nem volt olyan vészes a balansz. A fejlesztőink próbálnak több kis változtatást bevezetni ahelyett, hogy egyszerre tennének be mindent. Több olyan visszajelzést is kaptunk, melyek szerint a HotS nem sokban különbözik a WoL-tól, ezért több új egység működését is újraterveztük.  Például a Widow Mine már nem egy egyszer használatos egység és igen nagyot, 160-at sebez. Próbáljuk úgy alakítani a metajátékot, hogy az új egységek legyenek a középpontjában.

Sok szó esett a WoL-os pályák kiegyensúlyozottságáról, vagy annak hiányáról. Mihez kezdtek a HotS-ban? Látunk majd új pályatípusokat?

A balansz problémák kiküszöbölése érdekében kezdetben új pályákkal indítottunk a HotS-ban. Végül arra jutottunk, hogy az új és régi pályák keveréke létfontosságú balansz szempontból, ezért tesszük be a bétába az 5 új pálya mellé a három legjobb pályánkat WoL-ból. Ez azonban még nem végleges.

A HotS több fejlesztést is eszközölt a kezelőfelületen, és ezek közül is a legszembetűnőbbek az automatikus bányászás és a tétlen csapatok kijelölése.

Ezeket a fejlesztéseket a kezdők számára terveztük. Miközben ezeken dolgoztunk, nagyon elővigyázatosan jártunk el, hogy profi szinten ne tegyük könnyebbé a játékot, de a kezdők terhein enyhítsünk. Hogy őszinte legyek, erősen kétlem, hogy az olyan újításokat, mint például a tétlen seregek kijelölését használnák majd profi szinten.

A WoL-ban úgy tűnik, hogy a Zerg uralja a late game-et a hive tech után. Mit gondolsz erről és mihez fogtok kezdeni ez ügyben? Ide kapcsolódik még a Terran bio, ami használhatatlannak tűnik late game, az immortal/sentry all-in rush pedig nagyon erősnek tűnik PvZ-ben.

A versenyeket figyelembe véve mi úgy hisszük, hogy profi szinten kiegyensúlyozott a helyzet. Noha rengeteg olyan visszajelzést kaptunk, hogy a Zerg OP, ha megnézzük a legutóbbi 10 nagytornán miképp oszlott meg a résztvevő és győztes fajok aránya, azt láthatjuk, hogy itt is egyensúly van. Talán úgy látszik, hogy a Zerg late game verhetetlen, a győzelem-vereség mutatók még így is 50:50-en állnak. Most új stratégiákra kell hogy várjunk a profiktól.

A legfelkapottabb téma a Bloord Lord – Infestor kombináció.  Ha az egyeduralmuk mind ZvP-ben és ZvT-ben fennáll, akkor hajlandóak vagyunk csökkenteni a távolságot, ahonnét a fungalt használni lehet, vagy épp csökkenteni a hatóterületét. Ha csak ZvP-ben áll fent ez a helyzet, akkor hajlandóak vagyunk buffolni a Carriereket, hogy az interceptorokra ne hasson a fungal growth. Mi azonban továbbra is úgy gondoljuk, hogy a BL – Infestor kombó nem olyan nagy szám.

A Terran bio nagyon erős early és mid game. Ha figyelembe vesszük, hogy mennyiféleképpen lehet játszani ezt a játékot, akkor nem nem látjuk ebben a problémát. A HotS-ban a mech játékot is használhatóbbá fogjuk tenni, hogy a profik ki tudják választani a nekik megfelelő játékstílust.

Sok Protoss játékos panaszkodott, hogy lehetetlen mit kezdeni a Brood Lord-Infestor kombóval. Néhány profi játékos szerint Protossként lehetetlen late game Zerg ellen nyerni.

Igen, tisztában vagyunk ezekkel a problémákkal. Viszont ha megnézzük a Starleague-et, a Protossok lemosták a Zergeket, de más versenyeket figyelembe véve is azt kell, hogy mondjam, nem teljesen egyoldalú a PvZ. Nincs rendben ez a matchup, de szerintünk ez különböző patchekkel rendbe hozható. Jelenleg azt kell eldöntenünk, hogy egy komoly problémával állunk e szemben, vagy sem. Ha úgy ítéljük meg, hogy nem, akkor a balansz változtatások a HotS-ra fognak összpontosulni.

Az utóbbi időben a Zerg uralkodott a WoL színterén. Erre főképp a Protoss játékosok panaszkodnak. Tudtok erről?

Igen, rengeteg visszajelzést kapunk ezzel kapcsolatban. Azonban a Zergek nem nyernek meg minden egyes fontos versenyt. Ha megnézzük a fajok eloszlását, akkor szerintem nem annyira rossz a helyzet. Ennek ellenére hiszem, hogy hiba csúszott a játéktervezésbe. Például nagyon nehéz felvenni a harcot egy late game Zerg sereg ellen a Mothership vortexe nélkül. A HotS-ban erre próbálunk megoldást nyújtani az olyan egységek hozzáadásával, mint amilyen a Tempest is. Tisztában vagyunk a Zerg uralommal, de még további eredményeket várunk.

Legfőképp az Infestorok miatt tartják „OP”-nak a Zerget. Éri valamilyen változtatás a HotS-ban?

Szeretnénk elkerülni az Infestor közvetlen nerfelését, mivel ez a late game Zerg csapatösszeállítás gerince. Hajlandóak vagyunk azonban egyes egységeket az Infestorok ellen hangolni. A Protossoknak például ott van a Tempest, amivel sokkal hatékonyabban vehetik fel a harcot a Brood Lord-Infestor kombinációval. Nem lesz közvetlen Infestor nerf.

Mostanában kezd állandósulni a nagytornákon a metajáték. Arra gyanakodunk, hogy a játékosok visszaélnek bizonyos egység-összeállításokkal. Mit gondoltok erről?

Igen, tisztában vagyunk vele, hogy jelenleg ez történik, de meglátásunk szerint még így is vannak eltérések bizonyos játékosok között. Például a TvZ-ben MKP nagyobb hangsúlyt fektet a bionikus egységekre, hogy a mid és late game közti időszakban nyeregbe kerüljön a microjával, míg LG-IM MVP ugyanebben a matchupban inkább a mechanikus egységeket részesíti előnyben. Persze, tudjuk hogy sok játékos nagyon hasonló buildet használ, és ezt a problémát nem túl egyszerű orvosolni a WoL-ban. Új egységek hozzáadása nélkül sok más tényezőt kell rendbe hoznunk, hogy megelőzzük a balansz széthullását, így végül a HotS-ban foglalkozunk ezzel a problémával, új egységek hozzáadásával.

Tisztában vagyunk vele, hogy még nem döntöttétek el a HotS megjelenésének pontos dátumát. Ezt figyelembe véve, lesz még balansz változtatás a WoL-ban?

Ha úgy véljük, hogy szükséges, akkor mindenképp. Lehet, hogy úgy tűnik, hogy szükség lenne rá, de nincs tervben, hogy most azonnal nekiugorjunk. Ha szükség lesz rá, teljes erőnkkel ráállunk.

A HotS több új egységet is csatasorba állított. Melyek a Blizzard kedvencei és miért?

Mostanában sok visszajelzés szólt arról, hogy a Widow Mine-ok OP-k. Mi azonban úgy hisszük, hogy bár valóban egy erős egységről van szó, nem szorul azonnali nerfelésre. Igyekszünk erősebbé és bevethetőbbé tenni az Oracle-t, a Widow Mine-okat és a Swarm Hostot. A HotS-ban azt szeretnénk, hogy az új egységek körül alakuljanak ki az új stratégiák. Noha ez még nem teljesen balanszos, több dologgal is kísérletezünk. [David Kim Kedvence a Swarm Host]

A Warhound már nem része a HotS-nak, és úgy hallottuk, hogy egy teljesen új egység kerül majd a helyére.

A Terran még kapni fog egységeket, de jelenleg úgy látjuk, hogy a raperek, a hellbatek és a widow mine-ok elegendőek a HotS-ban. Jelenleg nincs szó sem a warhound visszatételéről, sem új egység hozzáadásáról.

A Reapereket alig használják a WoL-ban. Szerinted ez már rendeződött a HotS-ban?

Nagy előrelépést tapasztalunk a bétában. A Reaperek sokkal bevethetőbbek lesznek a TvT-k és a TvZ-k korai szakaszában. Ha úgy gondoljuk, hogy még mindig nem használják eleget az egységet, akkor hajlandóak vagyunk felerősíteni. A célunk, hogy bevethetőbb legyen harassolásra.

Úgy tűnik a Swarm Hostok jelentősen megváltoztatják a metajátékot. Szeretnénk megtudni, hogy elégedett-e ezzel a Blizzard.

Igen, a Swarm Host az egyik legüdítőbb új egység a HotS-ban. Olyan sok lehetőség rejtőzik benne: távolsági ostromok, egyes területek felügyelete, miközben mást is csinálsz, drop játékok. Más egységek sokkal védtelenebbek droppoláskor, de a Swarm Hostnak nincs ilyen hátulütője. Emellett a Swarm Host nagyon „zerges” egységre sikerült. Az előzetes elképzelések és a játékban betöltött szerepe alapján nagyon is elégedettek vagyunk vele.

Miért van biológiai páncélja a Hellbatnak? Nem egy mechanikus egységről beszélünk?

A BW-ben alig használták a Firebateket. Körülbelül minden századik meccsen bukkantak csak elő, mi azonban szerettük volna, hogy a Hellbat a sereg gerincét képezze. Azért adtunk neki biológiai páncélt, hogy kétféleképpen lehessen használni. A Thor/Tank összeállításban azt akartuk, hogy Hellionként működjön, míg a bio-csapatokban Hellbatként akartuk látni. Ám rájöttünk, hogy mivel a medivacek nem tudják gyógyítani, ezért tankokként használhatatlanok. Ezért változtattuk biológiaira a páncélzatukat, hogy gyógyíthatókká váljanak, így a marauderekhez hasonlóan tankos bio-egységként működjenek.

Egy másik lehetőség, amin gondolkozunk, hogy a medivacek tudjanak mechanikus egységeket is gyógyítani egy másfajta gyógyítási rendszerrel. Az is a terítéken van, hogy ne engedjük a Hellbateket visszaalakulni Hellionokká. Az átalakulás közbeni páncélváltozást pedig még tüzetesen át kell vizsgálnunk.

Felröppent a hír, hogy a Ravent esetleg átdolgozzátok. Mire számíthatunk ebből a HotS-ban?

Már majdnem végeztünk az új egységekkel, és ezután több régebbi egység teljes átdolgozását fontolgatjuk, mint például a Void-ray vagy a Raven.

Nemrégiben újból bekerült a játékba a Carrier. A WoL-ban elvileg a Carrier lenne a válasz a late game Zerg ellen, ennek ellenére rendkívül hatástalan. A HotS-ban is ez a helyzet?

Kétségtelen, hogy a Carriereket buffolni kell. Még mindig tartunk attól, hogy „a-move” egységekké válnak profi szinten, ezért csak kisebb buffokon gondolkozunk. Most épp azonk, hogy esetleg az interceptorokra nem hatna a fungal growth.

Jelenleg azonban az általános metajáték elemekre koncentrálunk, szóval úgy hiszem még túl korai arról döntenünk, hogy miképp változtatunk a Carriereken. Láttunk egy külföldi progamer által küldött videót, ahol a Brood Waros és WoL-os Carrierek közti különbséget mutatta be. Szerintem hasznát vehetjük a videóban javasoltaknak.

A legtöbb új Protoss egység légi a HotS-ban. Mit tudnál erről mondani?

A jelenlegi metában a Protossok a Robotics Facility vagy a Templar Archive techre koncentrálnak. Ritkán látni a Stargate-et, és ezért teszünk be több légi egységet.

A legutóbbi patchben több új képességet is kapott az Oracle. Te hogyan látod ezt?

Régebben minden szinten rettentő hasznos volt az Oracle, ezért olyan képességeket adtunk neki, aminek hasznossága nagyban függ a játékos tudásától. Noha még mindig csak gyerekcipőben jár, már most hatékonyabbnak tűnik, mint az elődje. Szerintünk már nincs messze az egység véglegesítése.

A HotS több olyan opciót is bevezetett, amik a játékosok magánadatait hivatottak védeni, ezek azonban le vannak korlátozva a custom game-ekre. Volt visszajelzés a profik részéről?

Jelenleg sok vonalkódos van a koreai ladderen. Igyekszünk még több lehetőséget biztosítani az emberek számára, hogy ne kelljen ezeket a vonalkódokat használniuk. Folyamatos téma nálunk, hogy miképp is kezeljük ezt a problémát.

A HotS több változtatást is bevezetett a custom game-ek terén, azonban még mindig nem hasonlítható össze a Brood Warral vagy a Warcraft 3-mal, ahol a játékosok címet adhattak a saját játékaiknak.

Bár a játék nevét nem változtathatod meg, sok más egyebet teszünk a HotS-ba. Próbáljuk a kevésbé felkapott játékokat még inkább a játékosok látóterébe helyezni, ezért nincs tervben egy ilyen lehetőség.

Bejelentettétek a replayből való folytatást.

Jelenleg is dolgozunk rajta. Szerintünk az e-sport rengeteget nyer majd ezzel a lehetőséggel. Elég ha megvan a replay fájl, és már folytathatják is a játékosok. Semmi más nem fog kelleni hozzá.

Valami hír, hogy meddig is tart a Béta?

Elégedettek vagyunk az alapokkal. Az elkövetkezendő 2-3 hétben alaposan figyelemmel kísérjük majd a játékot, ezután pedig újabb balansz változtatásokat eszközölünk. A játékot akkor adjuk ki, ha már teljes az egyensúly.

Milyen a single player a HotS-ban?

A videók elképesztőek. A játék főképp Kerrigan bosszújáról fog szólni, de erről hamarosan [SZ\J: SOONTM] több információt is közölni fogunk.

Melyik koreai játékostól kapjátok a legtöbb visszajelzést?

Nem sokat kapunk tőlük. Viszont Engine, a GOM TV egyik közvetítője magas szinten játszik randommal és nagyon sokat segít nekünk. A közvetítői tapasztalata szintén segítségünkre válik, ezért is kérünk tőle minél több visszajelzést. A játékosok ritkán írnak nekünk, és ha mégis, akkor csak egy bizonyos matchupról írnak.

Vannak olyan játékosok, akiket nyomon követsz?

Imádom SKT1 Raint, LG-IM MVP-t, AcerScarlettet [Sz\J: +1 <3] és EG Stephanot. Remélem Stephano nyeri a Világbajnokságot (World Championship).

A mostani Code S győztes, Startale Life új utat mutat a Zergek játékában. Mi erről a véleményed?

Life egy nagyon érdekes és egyedi játékos. Szeretjük azokat a játékosokat, akik másképp játszanak és új ötletekkel rukkolnak elő. Csak ámulunk, hogy még ennyi idő után is előbukkannak új stratégiák.

Mi a véleményed Startale Life-ról, a feltörekvő csillagról?

Balansz patcheket akkor kell ksézítenünk, ha egy játékos vagy egy build egyeduralkodóvá válik egy bizonyos fajjal. Jelenleg a Zergtől várjuk, hogy ez bekövetkezzen. Noha a mostani statisztikáink nem mutatnak ilyesmit, ha egy faj uralomra tör a többivel szemben, akkor hajlandóak vagyunk változtatni pár dolgon.

Az a baj Life-fal, hogy nem tudjuk, hogy a Zerg kezd erősödni, vagy csak ő. Erről még értekeznünk kell.

A csapatjátékokban, de főleg a 4v4-ekben gyakori, hogy az előre összeállt négy játékos nagy fölénnyel nyer a véletlenszerűen összesorsolt ellenfeleik ellen. Mit fogtok ezzel kezdeni?

Csapatoktól függetlenül, a győzelem-vereség mutató még mindig 50:50, azonban foglalkozunk a dologgal. Tegyük fel különválasztjuk az együtt játszó játékosokat a véletlen összesorsolt csapatoktól; a várakozási idő jelentősen megnő. Ha egy kalapba tesszük őket, akkor egyes játékosok kellemetlenül érzik majd magukat, de a meccs hamarabb elindul. Viszont bevezetésre kerül az unranked rendszer, és szerintünk nem baj, ha a ranked meccseken van egy kis nyomás.

Várható valamiféle DLC az SC2-höz, amin újrajátszhatjuk az SC 1 kampányait?

Nem rossz ötlet. Megkérdezem a fejlesztőket.

Valami hír a globális játékrendszerről?

A battlenet hasonló lesz a Diablo 3-hoz, ahol lehet globálisan játszani. Ha megtehetnénk, akkor már most a bétában bevezetnénk ezt, de Koreában vannak bizonyos törvények, úgyhogy erről majd még később tájékoztatunk titeket.

Szeretnél valamit üzenni a rajongóknak, akik kipróbálhatják a HotS-ot a 2012-es G-Staron?

Mivel a játék jelenleg is fejlesztés alatt áll, ezért játékélmény szempontjából nem fog maximálisat nyújtani. Azonban reméljük, hogy az emberek így is meglátják a játékban lakozó lehetőséget. Kérjük, miután kipróbáltátok, a fórumunkra írjátok le a tapasztalataitokat. Én személy szerint remélem, hogy MVP, DRG vagy Rain fogja megnyerni a 2012-es G-Start.

Forrás:

Comments (48)

  • Hero

    |

    Szégyellem bevallani, hogy meddig tartott, mire végleg eldöntöttem, hogy melyik kép hova kerüljön a teljes harmónia és tai-chi elérése érdekében. *szipp*

    Reply

  • Gandhi

    |

    Lecsapott a déjá vu a pvz matchup kérdésekben.. de a válaszokban már hiányoltam ugyan ezt. Egyszer azt mondja, hogy nem hiszik a probléma komoly, 1-2 patch-el ezt meg lehet oldani, aztán meg, hiba csúszott a balanszba, tisztában vannak a zerg uralommal! A két interjú között mennyi idő telt el, azt lehet tudni? Vagy az látszik, hogy nem igazán tud mit kezdeni a kérdéssel csak mond valamit, mert kell neki.

    Reply

  • nf.purple

    |

    Válasz Hero #1 üzenetére:
    Hero az a paintes HotS felirat egyszeruen szanalmas, ez itt nagyon gáz. 5 perc letolteni es telepiteni egy ps-t, tovabbi 5 perc keresni egy epkezlab betutipust, elmenteni feltolteni es mindenki boldog. Na!

    Reply

  • TinyBee

    |

    sziasztok,

    Spiritnek valamilyen szinten igaza van.
    Ha a zerg kihozza az infestor bl kombót az szerintem a protoss hibája.De az a legnagyobb a szemtől szembe akarja kinyírni.
    Az infestor bl lassú ilyenkor droppolgatni és harasolni kell a protossnak közben pedig MS-t és voidot hozni.
    szépen apránként kell szétszedni nem pedig amove.

    Én szeretem a pvz mu-t és elismerem hogy infestor és bl ellen nehezebb játszani de ennyi és PONT.
    Az utánpótlást kell megakadályozni és nem a seregének neki menni.

    Reply

  • joeace

    |

    Válasz Spirit #10 üzenetére:

    Hát az a Hots felirat engem is majdnem megvakított 😀

    Légyszi Hero legközelebb azt ne így, jobb lenne ha a bevezető kép minősége is felérne a cikkeid magas színvonalához 🙂

    Köszi a munkád btw !

    Reply

  • benz8

    |

    nem tudom miért problémáztok a feliraton, teljesen Hero stílusát tükrözi
    félévente ír egy cikket, ne bántsátok már, a végén még ennyi sem lesz 😀

    Reply

  • Gandhi

    |

    Válasz cs3g3 #14 üzenetére:
    Csak azért mondom, hogy jó lenne tudni, pontosan mi mikor történt, mert lehetne következtetni, hogy milyen irány felé tendál az elképzelésük! pl: ha a “JÁTÉKTERVEZÉSBE hiba csúszott” rész a frissebb, akkor arra gondolnék kezdeni akarnak valamit a dologgal. Ha fordítva, akkor meg indokolatlannak tarthatják.

    Reply

  • CoinFlip

    |

    imádom ezeket a paintes képeket :D:D

    Reply

  • Hero

    |

    Nem kell bántani senkit sem, ha valaki hibát talál vagy csak megjegyzése van, az nyugodtan írja ki magából. Ne légy mindig ilyen agresszív cs3g3.:o
    Válasz Gandhi #2 üzenetére:
    Maximum pár nap különbség lehet a kettő között, de ha jobban megnézed, nem mond ellentétes dolgokat. Mindkét válaszában elismeri, hogy van baj, és ha úgy van, hajlandóak változtatni, de mindkét válaszában kifejti, hogy azért szerinte nem konganak a vészharangok. A tervezési hibát pedig arra érti, hogy ha nem hozod azt a bizonyos egységet és nem használod jól azt a bizonyos képességét, akkor nagy hátrányba kerülsz.
    Válasz nf.purple #8 üzenetére:
    Válasz joeace #11 üzenetére:
    SOHA! Ez már védjegy gyerekek, deal with it! Az SC Fejezetekhez meg úgyis szépséges dizájnt csinál viasz, szóval nem mondhatjátok, hogy mindig vakítok.

    Reply

  • Gandhi

    |

    Válasz Hero #17 üzenetére:
    A egyik részben azt mondja “bl-infestor kombo nem nagy szám”. A másikban meg “tisztában vagyunk vele, hogy nincs rendben ez a matchup”. Végül is lehet így is nézni. Ha nem csak a két fő mondatot emeljük ki, akkor elismeri a hibákat, amik nem komolyak és persze mindent javítanak ha igény van rá! Ha csak pár nap telt el gyaníthatóan nem foglalkoztak külön ezekkel a a kérdésekkel csak mindenféle ígéretet tesz.. hol is látta már ilyet.. jah a választásokon!:)

    Reply

  • Gandhi

    |

    Válasz Hero #17 üzenetére:
    De lehet, hogy csak én misztifikálom túl.:) Szóval remélem odafigyelnek a játékra és nagy durr lesz az előzetes felhangok ellenére!

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz Gandhi #18 üzenetére:
    Szerintem afelett siklasz el, hogy egy szóval sem mondja, hogy a brood lord – infestor miatt nincs rendben a matchup (a mothership vortexének említésével pedig utal arra, hogy valószínűleg ezt úgy értette, hogy nincs sok választása a Protossoknak, ha hatásosan szeretnének fellépni, ergo beszűkül a játék). A másik kérdésben (illetve többen is) pedig épp arról van szó, hogy sokan arra panaszkodnak, hogy ez legyőzhetetlen, és ott erre mondja, hogy szerinte ez nem így van.

    Reply

  • Winner_hun

    |

    had -> hadd (az elején többször is. A had az egy sereg…)
    műsképp -> másképp
    egyeudralkodóvá -> egyeduralkodóvá
    HotS-t -> HotS-ot

    Dupla kérdés és más válaszból többre számítottam.

    Reply

  • Kim Taek-Yong

    |

    A BL infestor 1 dolog, hogy imba és az utánpótlást nemtudod megakadályozni mivel lehetetlen megkerülni a sereget, az egyetlen dolog ami működik ha mothershippel 2x recallolsz, 1x a mainre 1x vissza, ezt a mainen elhelyezett 1 infestor nyelvezéssel meglehet oldani, nem véletlenül van mindenhol zergeknek 1000 spine lategamben. Másrészt nem kell személyes tapasztalatokhoz visszamenni, elég csak ha megnezünk pl 1 ret vs partingot, ne is firtassuk h parting pvp ben és pvt ben hányszor sokkaljobb mint ret valaha is volt\lesz, ret kihozott 25 broodlordot parting okosan tradelve felment sunyiba SUNYIBA metropolison only air+mommára 3-3-3on, a limit carriervoidot ret ugy baszta meg infestor corruptorral h mellette volt 25 broodlord, ami nem kevés pop, parting meg kb 160as army supplyval halt be, broodlordot se ölve. az infestor rohadt imba, mindig is az volt, már az inject is az. BW ben sem kellett inject, ott még több unitot kellett kihozni a zergnek, a storm és a reaver 1 hitelte kb a zerg unitokat és senki sem pityergett, a game alapját képezi hogy a zerg többet expel, mivel a gyártóépületét úgymond expként rakja, de kellenek macro hacseryk is, ezzel szemben arányaiban több gázt szed már a game elejétől és gyors a techswitch-je, najó de nem ennyire h 2 köpés és lecountereli a limitedet. Az összes pvz-k 80%-ka úgy néz ki, hogy a zerg kihoz 3 basen 40 linget, ami ellen 3 coloval tudsz csak kimozogni értelmesen, egyáltalán 2.at expelni, addig neki már jön a broodlord. Nem véletlen a rohadtsok 2 base allin, ami valljuk meg gyenge megoldás tekintve hogy a zerg (Stephano) 11 perckor van limit 2-2 roachon, a protossnak a 4 gatewarpja (ami 1zea2stalker+4stalker azaz 7 egység) pedig 7:20kor jön kb. A larva injectet ha kivennék, nem lenne imba a másik 2 faj, csak más lenne a játékkép, akkor még játszanék is zerggel, mert izgalmas lenne.
    A lingbanemuta infestor – ultra zvt-k után pedig ne beszéljünk attackmovekodásról zerg részről, amikor a terrannak gold szinten is 300APM kell hogy 2 baneéba ne haljon bele 20 marinja. A statisztikák pedig általában hazudnak, egyszerű példa: ha nekem 1 hétig szorulásom van, majd a következő héten kiszáradok mert annyit fosok egész végig, akkor statisztikailag az emésztésem ugyebár rendben van.

    HOTS észrevételek: A mothershipcore elég imba, mivel a 2-t lehet expelni terran ellen is a nexuscannon miatt anélkül hogy komolyabb pressuretől félni kelljen, ezt 1 cyberes uppkéne bevezetnék meg is szűnne a probléma. A recall jelenleg erősnek tűnik, de ahogy látom csak mobilissá teszi a dolgokat és nem engedi felmenni a zerget büntetlenül 70-80 dronra a játék első 8 percében, ami valljuk meg: JÓ.
    Tempest rettenetesen hülyeség, ugyan a lategamet megoldja de terrannal nem lehet ellene koszt-effektíven tradelni vikingel se, kéne az a goliath. Ha pedig proxyba kapod a dolgot, mondjuk 1rax exp ellen akkor van 10 marinod hogy lelődd, csak olyan helyen áll hogy esélyed nincs elérni és 2 lövésből lő le 1 scv-t, ami nem kellemes. Oracle movemezője nagyon imba, limit protosst nem lehet levinni ha van 2-3 ilyened, az épületes képessége meg erősebben üt mint 1 chargolt voidray.
    A swarmhost jelenleg rettenetesen imba, kb ugyanannyi tank kell siegelve folyamatosan h ne kerüljenek közel a loctusok vagy mik, amik FREE unitok (csak úgy mint az infested terran, aminek a castolására jól esne egy 1 seces cooldown), ezért elég koszt-effektívek, és pdd nélkül esélytelen pusholni felé mert mindened behal, ha van mellé infestor is persze, magában még levihetőek. A viperrel kiegészítve (tankbehúzás, köd) pedig verhetetlen, mert az 1 dolog h lefoglalja a sereged 80%kát hogy ne üssön be, de legalább fogysz is közbe, a cloud ellen ha rendesen spreadelsz, nincsenek range-be, ha együttvannak nem lőnek és gg, túl sokáig tart egyszerűen, a behúzás pedig nemis zvtben hanem zvpben adja majd ki magát, amikor corruptorra már nem is lesz szükség csak 2-3 ilyenre amíg a colokat behúzzák a roachba.

    nincs ez a hots átgondolva, kicsit sem

    Reply

  • Gandhi

    |

    Válasz Hero #21 üzenetére:
    Igen ez jogos.

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz Winner_hun #22 üzenetére:
    Kösz, javítva.

    Reply

  • atst2

    |

    Lehet hogy én vagyok a hülye de ezek a vonalkódos emberkék kik is ?? Mert már egy párral találkoztam eddig azt hittem valami klán de most már nem tudom miről van szó :s

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz atst2 #26 üzenetére:
    Olyan játékosok, akik nem akarják felfedni a kilétüket.

    Reply

  • kuvasz

    |

    Válasz Hero #27 üzenetére:
    Illetve még olyanok, akik alacsonyabb ligákban meg akarják viccelni ellenfeleiket, hogy jók.

    Reply

  • Winner_hun

    |

    Válasz Hero #25 üzenetére:
    Látom van aki javítja ha hibát észlelnek, remek:)
    A műsképp megmaradt.

    Reply

  • xplode

    |

    Válasz Kim Taek-Yong #23 üzenetére:
    Van valóságalapja, amit mondassz 🙂 Az infestor, mint caster unit, nagyon erős, aminek nem kellene lennie. Kim is mondja, h az infestor adja a zerg sereg gerincét, és ez szerintük jól van így. Érdekes, inkább nem fűzök hozzá semmit, viszont az, h 1 full energys infestor 8 infested marinet kiköp, kicsit vicc, 10 infestornál az már 80 marine, és az nem kicsivel dobja meg az army size-t, még akkor is ha lassúak, erre viszont ott a fungal, ami meg plusszba sebez is, jah és a zergek manapság 20+ infestorral játszanak, ha már így, akkor legyen supplys, az inf.terran legalább. A másik, amit mondassz is, a larva inject, jó értem én h ha chrono boost meg mule, akkor a zergnek is valami, de pont ez? kicsit erős. Mondjuk lategameben a Tnek is meg a Pnek is rengeteg production buildinget kell építenie, h ha valami, akkor gyorsan után tudjon pótolni, ami pénzbe kerül, a zergnek viszont elég 4-5 hatch ami úgyis megvan mert expelt, és gyűjtögeti a larvat, aztán egyszerre van 100+ larvaja amikor kell. Jah és bármiből ki tud egyszerre hozni annyit amennyit csak akar, míg mondjuk egy protoss air army elvesztése végzetes, hiába lenne pénz rá. Larva inject nélkül is meg lehetne oldani, csak több macro hatchet kéne raknia a zergnek (ÚRISTEN EZT HOGY KÉPZELEM MÉGIS?!), hisz nincs rá pénz lategameben, de mégis hányszor van a Znek 5k mineral felett? Na persze akkor részben értelmetlen lenne a queen. Jah meg ez a swarm host, Kim kedvenc unitja meg mert az milyen ‘zergy unit’-ra sikerült, OMG! Nem elég az infestor meg BL freespawnos unitnak, legyen mégegy, mert az tök jó h real armyt tradelünk free unitokért, az jó balanszos. Igazán kitalálhatnának rendes sebzésű ‘zerges’ unitokat is, nem ezen a vonalon kéne mozogni, mert így sose lesz balance. Ezek az én észrevételeim, de persze lehet h csak én vagyok a hülye. 😀

    Reply

  • breach

    |

    Hogy énis hozzászóljak a disputához, mint Terran, azt kell mondjam, hogy frusztráló igencsak. A beharangozott “működik a mech P ellen” nagyobb átverés, mint a félkarú rabló. Immo és a tempest lehetetlenné tesz bármiféle factory játékot (mondom ezt úgy, hogy játszottam kb. 30-40 meches gamet hotsban).
    Akkor müködik a mech, ha teljesen nyomorult a toss és az előbb említett 2 egység valamelyikét nem ismeri. De ha még az oraclet is használja…
    Szóval marad a marine-marauder, amit az oracle szénné aláz a lassítómezővel. Egy nagy forcefield, ami jobb, mivel rá is rakhatod az ellenfélre és onnét GG. Még storm se kell, azzal együtt meg egyszerűen kezelhetetlen. Mothership Core jelenlegi helyzetében azt éri el, mint a Queen Buff, teljesen ingyen exp a tossnak, megfejelve azzal, hogy cloak play teljesen használhatatlan, mert 100/100ért jön egy freedetector, ami cannon és meg recallozik is. 2 supplyért.

    Widow mine nem OP. Erős egység early gameban. 2 supplyért. Ami a legnagyobb hibája. Plusz az, hogy lassan készül, és 3 sec leszúrni. Igen jól lehet vele defelni, de a lategamet nem nyerem meg vele. Se toss ellen, se zerg ellen. A jobb zergek már most tudják, hogy kell játszani ellene, ingyen lingeket előre, aztan bust, BL ellen semmit nem ér, swarmhost ellen semmit nem ér, egyedül mutaharasst lehet vele jól fogni, de 10 muta és egy speedes overseer, ugyanúgy kikapcsolja, ha csak 1-1 darabot használ az ember.
    Szóval early gameban kapott a terran egy jo defelési lehetőséget, úgyahogy lehet greedynek lenni, de utána jelentkezik a probléma, hogy hogy harcoljon az ember az infestor-alapú sereg ellen. Ha költséghatékonyan akar az ember csatázni, akkor annyi időt ad a zergnek a terran, hogy az alatt, ugyanúgy kihozza a BLt, de mellélesz swarmhost, erős hidra és pár viper is. A terran mech ravennel, sok vikinggel eddig se tudott hatékonyan csatázni a BL-infestor ellen, most hogy kapott a zerg 2 olyan egységet is, ami a költséghatékonnyá teszi a Z sereget, szinte teljesen értelmetlen.
    Marad a marinetank, amit már régről ismerünk.
    Egyedüli pirospont a reapernek jár terran részről, mivel egy jól használható, szituációs egységet kapott személyében a terran amivel jól lehet pusholni, egy early SPt teljesen kivált a fellátós képessége, míg zerg ellen a “4hellion bezár, mert kok vagyok és rinyálok” szerepét tölti be, de sajnos a könnyeimet ez sem mossa le, BL-infestort nem a reaper fogja legyőzni.

    Reply

  • Anna

    |

    Most komolyan az infested marine meg a broodling meg a locust miért számít free unitnak? Meg az egyáltalán miért baj? Azt szeretnétek, ha 5 mineralba kerülne egy ilyen mini egység? Ha belegondoltok, a marinenak is végtelen golyója van, a tankoknak meg végtelen ágyújuk, ingyen lövedékek, ennyi erővel ezek is free unitok meg kb. az összes többi is, leszámítva a carriert.

    Reply

  • breach

    |

    Válasz Anna #33 üzenetére:
    Mert nem kerül supplyba azért. Azért free.

    Reply

  • cs3g3

    |

    Válasz xplode #31 üzenetére:
    Szerintem akkor már legyen supplys a Changeling, a Broodling, a MULE, a Raven Auto-Turretje + Point Defense Droneja és az Interceptor is.!! Most azt mondjátok: hát ez egy hülye… de figyelj csak: egyrészt nem lenne annyi unit egy összecsapás alatt, és a koreaiak olyat tudnának mikrozni, hogy mindenki maga alá… (most több remek érvet nem tudok, mert nem pörgök..)
    Miért baj az ha a játék során ‘el kell játszani’ az ellenfél infestorjának energyjét?
    Btw ott van a protossnak a Feedback és a terrannak az EMP. Máris haszontalanná váltak (hanem egyből halottá..)
    Sőt megmerem kockáztatni, hogy talán sokkal jobb lenne a játék, ha mondjuk mind a 3 fajnak a gerincét egy caster unit adná. Aminek a jó használata nélkül nem lehetne nyerni játékot csak ha az ellenfeled hagyja magát. Persze ez gondolom sokaknak unalmas lenne és a SC2 bukását/halálát/kiégését hozná magával. :]]

    Reply

  • breach

    |

    Válasz cs3g3 #35 üzenetére:
    Infestor > HT és Ghost. Mindfelhasználásban, mind túlélésben, mind spellekben.

    Reply

  • cs3g3

    |

    Válasz Anna #33 üzenetére:
    Egyébként nem rossz ötlet 😀 De tényleg!!!
    Válasz breach #36 üzenetére:
    Igen, mondjuk úgy érzem én is, hogy bent a blizzardnál úgy voltak vele hogy: oké oké ez az infestor epic jó lett de kelljen neki pathogen glands-ot meg neural parasite-ot fejleszteni, cserébe ne kelljen a feedback-et meg az emp-t. EZ, ÍGY, JÓ LESZ!

    Reply

  • breach

    |

    Válasz cs3g3 #37 üzenetére:
    A Ghostnak is kell energyt fejleszteni, a HT-nak is stormot. A fungal es az infested terrant nem kell. Infestor imba 🙁

    Reply

  • xplode

    |

    Válasz cs3g3 #35 üzenetére:
    mert nem tudsz 20-25 infestort feedbackelni, de még 10et sem, mert annyi energia sose lesz a HTken, és az infestorral ellentétben, a HTket nem massolhatod, nem vehetsz egyszerre 15-20at mert akkor véged, az a Pnek túl sok passzív unit a supplyben, ahol a colossus 6 supply, és a probek kivételével minden min 2 supply. Amiket felsoroltal, szükségtelen h supplyt foglaljon (btw az interceptor 30 mineral, nem tudom mit akarsz még). viszont mint írtam is, 50 infested marine (aminek nagyobb a dpse a rendes marinétől) eléggé meg tud dobni egy mondjuk 200/200as zerg armyt. Azért.
    A Tnél és Pnél a caster unitok természetükből kifolyólág nem adhatják a sereg gerincét, viszont PvTben mindkettőnek kulcs szerepe van egymás ellen.

    Reply

  • Robi87

    |

    nem értem miért sírtok, zerg kieg jön 😀

    Reply

  • Kim Taek-Yong

    |

    Válasz Anna #33 üzenetére:
    Igen csak a marine nem kilő 1 golyót ami egyszer sebez, aztán szétugrik 2 kisebb golyóra ami megy és csapódik hozzád és le kell lőni. Broodlord viszont ilyen, atakmuvol neked meg a szétstackelt seregedet kell manőverezni, ha terran vagy figyelni h a tank ne közéd lőjjön meg minden, esélytelen bl ellen játszani. aztán aláblinkelek, a rócsnak, vagy a már előre kidobott infested marinnak, a spinok alá mivel pushol, persze.
    ja és 1etlen megoldás: vortex. Huha szetkell huzni a Z armyt, vagy ha nem akkor venni kell 15 banelinget, hogy a vortexbe küldve fejtse ki hatását a kijövő 20 arkonra. Priceless

    Reply

  • predator_tom

    |

    Szevasztok

    Nos kezdeném azzal hogy nem vagyok pro nem vagyok profi. Szeretem a Starcraftot játszottam az 1-el rengeteget a kettővel már kevesebbet ezért nem is az Op vagy Nerf dolgokba szeretnék beleszólni az nem az én asztalom. Inkább csak 1-2 balansz ötletet osztanék meg az itt lévőkkel.

    Jópár játék béta-jával alfájával játszottam már és szereztem ötleteket láttam megoldásokat.

    A balansz eddigi tapasztalataim szerint állhat az értékek csökkentéséből , nőveléséből ill.az árak megszabásából 1-1 egységnél , képességnél(energy).Eddig amit itt olvastam mindenki ezeket emlegette.

    Az azonban szerintetek lehetséges lenne-e hogy bizonyos egységekből csak bizonyos számút lehet építeni és ezzel a megoldással hihetettlenül kordában lehetene tartani az ilyesmit hogy Brood Lord Infestor combó vagy a spam-elést bizonyos egységeknél.Teszem azt max 6 Infestor-t lehet építeni vagy 4 Thor-t vagy bármi más.Ugy ez a módszer Mothershipnél már jelen van.

    Szóval ha az a gond hogy sok pl Infestort lehet építeni akkor maradjon a hp energy minden de szabjuk meg a számát ami nem hülyeség hiszen tudjuk hogy az elit dolgok mindig is ritkák és értékesek voltak.

    Természetesen ezt minden fajnál bevezetni 1 vagy akár több egységre is.Semmiképp se mindere mert az elvenné azt az érzetet hogy sereged van.Hogy példát említsek a WH40k Dark crusade vagy Soulstorm ezekben mind bevált az ilyenfajta alkalmazás és tényleg azt az érzetet keltette hogy az elitebb egységek a gerincét adják az egész seregnek de nem egyedül ők döntik el a meccset.

    Tudom az egy más stílusú játék de attól még a technika beválhatna itt is. PL: 5 infestor, 6 colossus, vagy 6 High Templar ,5 Ghost 8 Battle cruser , 7 carrier ilyesmik. Persze egyértelműen ha 5 gostból meghal 1 akkor azt újra lehet építeni de 5 nél több egyszerre nem lehet a csatatéren.

    Ezzel a módszerren nagyon jól kordában lehet tartani az ilyesmit ám maguk az egységek nem veszítik el a fontosságukat.

    Reply

  • nf.purple

    |

    Válasz Spirit #59 üzenetére:
    szedd mar ossze magad, erdekes eloben nem voltal ilyen beszedes .. k

    Reply

  • Kim Taek-Yong

    |

    Sirius am jól tolja.
    Válasz Spirit összes üzenetére:
    Eyesis castol, anélkül hogy valaha is casternek nevezte volna magát, ha hívják szivesen csinálja, nem kötelező nézni, ez olyan mintha te otthon matyiznál bejönne Kovi és károgna h hagydmárabba hogycsinálod kicsiafaszod különbenis. Próbáltam olyan példát hozni amibe különösöbben bele se kell élned magad.
    Az a baj, hogy nemérted mire gondoltam amikor free unitot írtam, a mule valóban free unit, de az a pénz idővel így is-úgy is befolyna, csak gyorsabban jön, de effektíve neked külön dps-t nem kell produkálnod arra hogy levidd, mivel ugyanannyi expen lebányászva ugyanannyi nyersanyagotok lesz, kár hogy a zergnek miközben már nincs szüksége több expre mint a terrannakprotossnak mégis többet expel a hatch-rendszer miatt. Igen, én BW-ztem elég sokat és pontosan tudom hogy ez hogy működik, és hogy működött nagyon sokáig jól, és hogy az inject hogy és hol bassza el a dolgokat, de m1 is mert aki nem látja be, hogy kintvan a spore simán meg a queen pontosan elég bansheek ellen és aki komoly képpel állítja hogy a roach nem jó leszedni az early hellionokat, azzal nem nagyon tudok továbblépni game fronton, mert vérpistike.

    Ahol viszont tudnál fejlődni az ordenáré irritáló stílusodon túl, az a túlélő-ösztön. Nekem bátran ugathatsz bármit mert 2 foscsíkot nem értél soha a szememben és nekem lenne szégyen hogy ha eltörném a lábad, de próbáljál már meg emberhez méltóan beszélgetni azokkal, akik nem sértegettek soha mert van hogy elborul az embernek az agya ha egy tizenakárhányéves szaros sértegeti a méltóságában ok nélkül.
    Nyílván te sem vagy ilyen gáz élőben mert valahogy mégiscsak elérted ezt a kort és nem taposták ki a beled idáig, csak vedd észre hogy itt pontosan ugyanolyan emberekkel beszélgetsz mint a 7es buszon, mondjuk.

    Reply

  • sPrAY

    |

    Egy hír alatti rész a saját véleményed kifejtésére való. Lehet veszedkedni, de ez már ténylegesen is sok.
    Válasz Spirit és Eyesis összes üzenetére:
    Ha mindkettőtöknek meg van a véleménye a másikról, akkor mért kell vitatkozni?
    Úgyis beleköttök a másikba….

    Reply

  • Gandhi

    |

    Válasz Kim Taek-Yong #68 üzenetére:
    XDD Igen lehet így is! XDDD

    Reply

  • Shazeen

    |

    Nem tetszik a Swarm Host….. hozzák vissza a Lurkert. Sokkal pofásabb egység, és a “legzergesebb” zerg unit amióta van Starcraft.

    Reply

  • Darc1n

    |

    Ahogy elnézem, ráfér erre a hírre egy kis takarítás, az OFF-ot folytassák az érintettek a HUN-1-en inkább, nem érdekel kinek van igaza, ennek nem itt a helye. Köszönöm.

    Reply

  • Julien

    |

    Pedig jó műsor volt 🙁

    Reply

  • Eyesis

    |

    Válasz Darc1n #40 üzenetére:
    Na mondjuk ezt most nem értem miért kellett törölgetni, de te tudod… Ezért nem él az oldal, mert mindig azt látni, hogy jajj itt béke van, pedig rohad belül… Ha nem tudják az emberek kiadni magukból a feszültséget, akkor csak szarabb lesz…. Töröld azt, amikor csúnyán beszélnek, vagy amikor spammelnek, esetleg jelezzétek, hogy ez alatt a cikk alatt csak a cikkhez tartozó kommenteket engeditek…

    Reply

  • Darc1n

    |

    Válasz Eyesis #42 üzenetére:
    Minden cikk alatt csak a cikkhez tartozó kommenteket engedjük, benne van a moderációs elvekben. Ez nem feszültség levezetés volt, hanem egymás szapulása, amiben te is és mások is ugyan úgy vétkesek voltak, hogy hagyták kibontakozni ill. lealacsonyodva arra a szintre, be is kapcsolódtak. Aki nem tud hideg fejjel normálisan vitát folytatni a másik sértegetése nélkül ezen az oldalon az pedig tényleg nem is ide való, lehet nem szeretni a másikat, de azt nem ebben a formában és helyen kell megosztani.
    Egyáltalán nem vagyok szigorú, ma senkit nem banoltam, hanem inkább hsz-ben figyelmeztettem, hogy ma egy kicsit egyesek túllőttek a célon.
    Ha TLneten lennénk, minimum 5 ban szó és magyarázat nélkül ki lett volna osztva.
    Többet nem vitatkozom erről.

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz Eyesis #42 üzenetére:
    Nem hiszem, hogy azért “nem él” ez az oldal, mert moderálásra kerülnek az olyan senkit sem érdeklő viták, hogy most ki kommentál jobban, ki a master-mester, ki pedig a bronz\ezüst\arany\platina\gyémánt-csíra. Igen, a személyeskedések tengerében volt témához illő megjegyzés is, de komolytalan az az elvárás, hogy majd a szerkesztők\adminok mérlegelni fognak, hogy egy hozzászólásban mennyi volt a “kurva anyád” és mennyi az értelmes megnyilvánulás. Ez az oldal nem arra van, hogy az emberek levezessék a feszkót, van arra számtalan meg egy módszer.

    Az SC közösséget sokan dicsérik, de ennek az egyetlen oka az, hogy a TeamLiquid alapján ítélnek meg bennünket, ahol kőkemény szigor (és ezáltal REND) van. Ott nem találsz “szarul kommentálsz loololo” – “te meg retardált vagy lololo” párbeszédeket se interjúk alatt, se balance témákban, se sehol. És amire még emlékeztetnék mindenkit, hogy nem elég csupán azt megállni, hogy ne kössetek bele a másikba az első adandó alkalommal, de a témához tartozó kommenteket is kulturált formában kellene előadni. Ergo a Protoss nem “egy kibaszott undorító, imba, csít faj”, hanem “szerintem jóval erősebb, mint a másik két faj, mégpedig ezért és ezért”. Mind a kettő ugyanazt jelenti, mind a kettőt megértjük, csak utóbbira lehet ugyanilyen normálisan reagálni, előbbi pedig úgy ér véget, hogy akkor most ki közvetít jobban (LOL, de most komolyan). És nem, nincsen “de ő kezdte!”.

    Reply

  • Eyesis

    |

    Válasz Hero #44 üzenetére: delete, ban
    Válasz Darc1n #43 üzenetére: delete, ban

    Miért is nem privátban kaptam meg, ja mert a témához illett..

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz Eyesis #45 üzenetére:
    Ne hisztiz Gyula 🙂 most nincs igazad!

    Reply

  • Kim Taek-Yong

    |

    Válasz Hero #44 üzenetére:
    Egyébként jó cikk, köszönjük szépen, régen utáltalak de vagy normalizálódtál vagy kijózanodtam.
    A törölt hozzászólásokat ha végigolvastátok akkor szerintem egyértelműen volt 4-5 ember aki normálisan kommentelt, és 1 szem LÉLEK volt aki vállalhatatlanul vagdalkozott, de hát na tipikus védekező-mechanizmus ha tudja az ember hogy nincs igaza 🙂

    Reply

  • Eyesis

    |

    Válasz AdamoA #46 üzenetére:
    Belátom

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.