StarCraft MMO a Blizzard áldásával
StarCraft + MMO = Újabb siker?
Az Upheaval Arts múlt februárban már kiadott egy játszható verziót a Starcraft: Universe-ből, ami egy harmadik személyes nézetű, World of Warcraft szerű MMO-t csinált a Starcraftból. Ekkor még úgy próbálkoztak pénzgyűjtéssel, hogy a főoldalukon kérték adományaitokat. Ilyen téren sikerült szintet lépniük és a Kickstarterhez fordultak. 80 ezer dollárra vágynak a mod befejezéséhez. A StarCraft: Universe ettől még ingyenesen játszható marad, de aki pénzzel is beszáll, az kap pár extrát. 10 dollárért in-game pet, 15-ért már digitális soundtrack, 35 dollárért pedig az eddig felsoroltakon túl egy ritka fegyver, jármű és egy meglepetés doboz is jár.
Amennyiben sikerül összeszedni a kívánt összeget, elindítják a multiplayer bétát, amiben már benne lesz a játék teljes sztorija. Ha összejön 100 ezer, akkor játszható fajként bejönnek a Zergek, 135 ezernél pedig egy MOBA szerű aréna játék is implementálásra kerül. 175 ezer dollárnál jön egy újabb sztori a játékhoz.
Fontos megjegyezni, hogy attól függetlenül, hogy a projekt milyen óriásira nőtte ki magát, a Starcraft: Universe még egy StarCraft 2 mod marad, vagyis önmagában nem áll meg. Jó hír viszont, hogy mindössze csak az ingyenes Starcraft 2: Starter Edition szükséges hozzá, amit itt letölthettek.
10,000 dollárt már összeszedtek és még 29 napig próbálkozhatnak a kívánt összeg begyűjtésével…
Az alábbi videóban a játékot mutatják be és beszélnek a fejlesztők a különböző fícsőrökről. Ti mit gondoltok?
Comments (8)
Eyesis
| #
1. Nem szeretném, ha a Starcraft univerzumban játszódó mmo egy custom map lenne, én szeretném, ha ez egy rendes Blizzard-os standalone játék lenne.
2. Erősen túl van árazva így a dolog, hogy csak egy editor által készített marhulás. Ha a Blizzard kérdne pénzt rá, akkor tuti adnék.
3. Nem volt túl meggyőző a videó sem, olyan mintha nem is full grafikán futott volna.
A nép Starcraft mmo-t akar, lovagoljuk meg… Hát lehet, hogy azt akar, de nem minegy milyen minőségben és áron…
Reply
Kaeiir
| #
Szerintem nincs ez túlárazva. Egy ilyen játék elkészítése bizony sokszorosa ennek a 200ezer dollárnak. Már ha rendesen elkészítik persze, és nemcsak akkora lesz a játéktér, amennyi elég egy demo videó felvételéhez. Igazából grafikus munkán tudnak spórolni egy standalone alkalmazáshoz képest. (Meg persze a licenszeken, hiszen a blizzard nyilván nem kevés pénzért adná oda az sc világ elemeinek használati jogát.)
Ettől persze lehet nem szeretni. Nekem igazából nem hiányzik sc mmo, de hát ízlések és pofonok. Meg kíváncsi vagyok, hogy fogják megoldani a massive multiplayer részét a dolognak. Ebben kicsit szkeptikus vagyok.
Ami viszont felmerült bennem, hogy akkor a címben említett „Blizzard áldásával” rész miben is nyilvánul meg?
Reply
DACA
| #
Válasz Kaeiir #2 üzenetére:
Mint ismeretes, a komolyabb SC2 mod játékokért pénzeket kaphatnak a készítők, s mivel ez az eddigi tán legkomolyabb Arcade mod (s mellette fizetni is lehet extra dolgokért), ezért a Blizzard fejbólintása is nagyrészt kellett a projekt futtatásához.
Reply
Kaeiir
| #
Válasz DACA #3 üzenetére:
Értem, köszi szépen! Így mondjuk már kicsit más a helyzet, ha van esély bevételt generálni in-app purchase-szel. Kíváncsi vagyok, milyen mértékben fognak élni a lehetőséggel.
Reply
Eyesis
| #
Válasz Kaeiir #4 üzenetére:
Ez továbbra sem „Egy ilyen játék elkészítése”, ez egy elkészített játékban, a hozzá elkészített szerkesztővel létrehozott custom map, arcade mod. Még a modelleket sem kell megcsinálniuk. Csak az mmo logikát, történetet ilyesmit. Ráadásul még szép, hogy ingyenes, hiszen egy Arcade mod-ért sem lehet pénzt kérni a starcraft 2-ben.
Szeritnem akkor is túlárazott. Ha lenne egy Blizzardos WoW szerű játék Starcraft világban, akkor lehet kipróbálnám, de ezt szinte biztos, hogy nem fogom.
Reply
bericroxx
| #
Nekem az is elég lenne, ha Starcraft megmaradna az RTS franchisenak. Persze az ilyen editoros projektekkel nincs gondom, csak a Blizzard ne akarjon egy új wowot erre a lorera építeni.
A Kickstarteren meg nyilván minden túl van árazva, tekintve, hogy ott nem a konkrét terméket fizeted, hanem támogatod a fejlesztőt, hogy teljes alkotói szabadság mellett dolgozhasson a kiadók feltételei, megkötései és határidői nélkül. Az hogy kapsz is mellé valamit már csak bónusz.
Reply
Kaeiir
| #
Válasz Eyesis #5 üzenetére:
Átlagos játékfejlesztői éves fizetés az USA-ban 84k $ volt tavaly. A projekt vezetője azt mondta,hogy többedmagával két éve dolgoznak ezen. Nem tudom, mennyit jelent a többedmaga, de ha mondjuk csak hétköznap napi 2 órát fejleszt 4 ember, akkor az már egy 170k$-ba kerülő projekt. És ebben még csak a fizetés van benne. 0 eszközhasználat, 0 amortizáció, 0 irodabérlés.
Tehát a munkabér ennyi. Innentől kezdve el lehet kezdeni azon gondolkodni, hogy akkor mi most veszünk még szoftvereket, veszünk valamilyen játék engine-t, stbstb. De ez már irreleváns, hiszen csak az emberi munkaóra meghaladta a kickstarter által begyűjteni kívánt összeget. Lehet, hogy standalone alkalmazás fejlesztési ideje hosszabb lenne (ha a modellek megvannak, akkor ebben amúgy erősen kételkedem). Ezt viszont nem azt jelenti, hogy ez a projekt lenne olcsóbb, hanem hogy a standalone kerülne többe.
Reply
Eyesis
| #
Válasz Kaeiir #7 üzenetére:
Akkor átfogalmazom. Nem értékelem sokra ezt az editorban „fejlesztett” játékot. Felőlem csinálhatja 100 ember 5 éve, akkor is túlárazottnak fogom érezni.
Reply