Újabb tesztelésre invitál a Blizzard – frissítve!

Winner_hun . Hírek, Patch 1661

Heart of the Swarm Balance

Frissítés: kijött az új tesztpálya, melyet Frost LE (2.1.0 Balance v1.1) néven lehet megtalálni a játékban.

Máris itt van a héten megjelenő újabb tesztpályára várható balansz lehetőségek listája. Célkeresztben a Protossok!
 

  • Mothership Core látókörének csökkentése 14-ről 9-re
  • Hiszünk benne hogy ez egy valódi gyengítése lesz az egységnek, viszont a magas ligákban játszók számára, akik tökéletesen pozícionálják az egységet ez nem biztos hogy elég gyengítés. Mielőtt az újabb tesztpálya éles lesz, még egyszer megbeszéljük ezt néhány Protoss játékossal.
     

  • Blink képesség ismétlődése 10 mp-ről 15 mp-re emelve
  • Ez egy olyan gyengítés amelyet minden protoss játékos megérez. Ezt szeretnénk kipróbálni és ha a Blink továbbra is problémás lesz akkor ezt a gyengítést beemeljük a játékba.
     

  • Widow Mine támadása 40 + 40 pajzs elleni sebzéssel egészül ki
  • Sok izgalmas Protoss elleni meccset néztünk, ahol a Widow Mine-t egymagában droppolva, vagy a Terran sereggel együtt láttuk támadni (Observerek levadászása közben). Úgy érezzük mind a két stratégiának jól jönne egy kis segítség. A Widow Mine közvetlen találata a Protoss alapegységek ellen nem változik, de a közvetett találat sebzését egy kicsit csökkenti pl. Stalkerek, Zealotok vagy Sentry-k ellen. Így viszont a Widow Mine drop területi sebzésével kicsit több Probe-ot lehet 1 lövéssel leszedni.
     

  • Tempest földi sebzése 30-ról 30+30-ra növekedett az épületek ellen
  • Még mindig úgy gondoljuk hogy ez egy jó változtatás, amit tovább szeretnénk vizsgálni. Ha a Tempestnek több lehetősége van a Zerg védekezés megbontására, az a Zerg játékosok passzív játékstílusára kevésbé lesz ösztönző. Meglepő módon sok visszajelzést kaptunk arról hogy a proxy Tempest rush jelenleg túl erős és így még erősebb lesz, de figyelemmel követjük a nagyobb tornákat és nem hisszük hogy eleget használnák (ha egyáltalán használják) a játékosok ezt az egységet. Amennyiben a legjobb játékosok közül valaki sikerrel használja ezt a stratégiát az ellenfeléve szemben, kérünk, osszátok meg velünk a meccset hogy elemezhessük azt.
     

  • Hydralisk tüzelési ideje .83-ról .75-re csökkentve
  • Ez a Hydralist sebzését minden egység ellen kb. 10%-kal növeli. Az az álláspontunk hogy TvZ-ben a Hydraliskeket erősíteni kell. Ezzel a változtatással a ZvZ nem változik. Továbbá az a tendencia, hogy a Protoss még erősebb lett mint a zerg, tovább folytatódott. Több időre és eredményre van szükségünk ahhoz hogy a legutóbbi balansz javításból következtetéseket vonjunk le, de készen állunk rá hogy segítsük a Zergeket ha az szükségessé válik.
     
    Ezen változtatások közül még egyik sem végleges, ez csak egy teszt a jövőbeli változtatási lehetőségekről. Nem célunk minden egyes változtatást az játékban kipróbálni. A héten lesz egy újabb teszt pálya, de addig is várjuk a véleményeiteket, észrevételeiteket!
     
    A jelenleg tervezett változtatások képekkel való bemutatását itt lehet megtekinteni.
     

  • Forrás:
  • battle.net


    Comments (10)

    • pRaZz1n

      |

      Szpircsi flame in 3…2…1…

      Reply

    • KaLoZ

      |

      1; „Mothership Core látókörének csökkentése 14-ről 9-re”
      Helyes változtatás. Körülbelül három hónapja mondják a játékosok, hogy a mothershOP core-on nevetségesen nagy a vision és végre úgy tűnik hogy david kim vastag fülzsír rétegén is átért ez az információ. Ezek után még egy majom is le tudná vonni a következtetést, hogy milyen változtatásokat kell végrehajtani. Csakhogy ez kevés. Ugye itt van még nekünk az egy klikkes nexus defense, a dupla time warp, a nevetséges 190hp amik további nerfre szorulnak. Ezért érthető, hogy a „megbeszéljük még az oPtoss játékosokkal a dolgot” kommentárt nevetségesnek tartom.
      2;”Blink képesség ismétlődése 10 mp-ről 15 mp-re emelve”
      Ugye gyakran megtörtént itten a dolog, hogy a terran deríti a blink allint, mégis minden előkészület ellenére kikap, mert mscore + blink op. Persze van itt immo + sentry zerg ellen, ami ugyanez a kategória, csak a különbség az, hogy a zerg játékosok már közel 4 éve hátrányból játszanak, ezért hozzászoktak az ilyen helyzetekhez és jobban kezelik azokat (mert skillesebbek), mint a stantard 60% winratehez szokott terran mazsolák.
      A változtatás elég komoly (de jogos) nerfnek néz ki a TvP match-upra nézve. Az, hogy ez hogyan érinti a másik 2 match-upot már nem néz ki jó döntésnek véleményem szerint. Bár minden toss nerf maga a megváltás ezekben az időben, szóval gyerünk gyerünk, van még 30 másik dolog amit még nerfelni lehet az optoss háza táján!
      3; „Widow Mine támadása 40 + 40 pajzs elleni sebzéssel egészül ki”
      Zerget nem befolyásolja, szóval rövidre fogom. Szerintem egy ilyen no cost unitnak nem lenne szabad ennyit sebeznie.
      4; „Tempest földi sebzése 30-ról 30+30-ra növekedett az épületek ellen”
      Nem telhet el patch toss buff nélkül, szóval beraktak egyet (a játékosok visszajelzései ellenére). A toss deathball eddig egy dolog fogta meg: a static defense + mass swarm host. Szóval a régi bölcs optoss közmondás alapján (if you can’t amove it, then it’s OP) vissza kellett állítani a világ egyensúlyát. Némileg lesz valami szerepe a tempestnek, viszont még mindig nem értem, hogy mit keres 450hp ezen a uniton és hogy miért hard countereli ilyen szinten a massive egységeket.
      5; „Hydralisk tüzelési ideje .83-ról .75-re csökkentve”
      A zerg is kapott valamit, csak érezze már, hogy foglalkoznak a messze leggyengébb race-el is. A 0.75-ös attack cooldown a WoL bétában már alap volt (90-es hp mellett …), csakhát a zseniális david kim op-nak találta, ennek következtében nem is láttunk többször hydrát a wol-ban. Mivel a void rayt attackját a hotsban suttyomba buffolták (0.6-ról 0.5 lett a cd), ezért a hydrának ez a minimum amit meg kell kapnia. A zerg AA (meg sok minden más) egyébként már 4 éve szánalmasan gyenge, szóval nem ez az egy dolog az, amit buffolni kéne … Ha TvZ-ben (meg egyáltalán) használhatóbbá akarnák tenni a hydrát, akkor az upgradek árát csökkenteni kéne, mert ez a 2* 150/150 szánalmasan sok, ahhoz képest, h a terran már lassan az összes upgradet készhez kapja. Ezen felül érdemes lenne még egy +10hp buff, vagy egy +1 range grooved spines helyett egy +2 range grooved spinest tesztelni …

      Reply

    • killmepls

      |

      Előrebocsátom, hogy zerg játékos vagyok, de Kaloz kommentárja olyan szintű korlátoltságot tükröz, amin mindig elképedek:). Ezzel együtt örülök a hydralisk erősítésének, bár nem vagyok benne biztos, hogy nem lesz-e így túl erős, az biztos, hogy wol bétában a magasabb hp-val együtt már iszonyatosan erős volt. Így még lehet, hogy balance-os marad.

      Reply

    • princeps

      |

      Válasz killmepls #3 üzenetére: igazából le kéne írni, hogy mivel nem értesz egyet a kommentbőll és akkor téged se néznének korlátoltnak

      Reply

    • pRaZz1n

      |

      Így legyen ötösöm a lottón :3

      Reply

    • lorthirash

      |

      Egyfolytában protoss nerf van.
      Azt nem értem miért kell a hydrát boostolni

      Reply

    • Julien

      |

      Válasz lorthirash #7 üzenetére:
      Mert néhány év után david kimnek is feltűnt, hogy lehet nem normális, miszerint a void elveri a saját counterét pvzben.

      Reply

    • qwerty

      |

      Válasz lorthirash #7 üzenetére:Már meg bocsájts de mostanában nem volt egy értelmez protoss nerf sem …

      Reply

    • qwerty

      |

      Válasz lorthirash #7 üzenetére:Már meg bocsájts de mostanában nem volt egy értelmez protoss nerf sem …

      Reply

    Leave a comment

    You must be logged in to post a comment.