Újabb tesztelésre invitál a Blizzard – frissítve!
Frissítés: kijött az új tesztpálya, melyet Frost LE (2.1.0 Balance v1.1) néven lehet megtalálni a játékban.
Máris itt van a héten megjelenő újabb tesztpályára várható balansz lehetőségek listája. Célkeresztben a Protossok!
Hiszünk benne hogy ez egy valódi gyengítése lesz az egységnek, viszont a magas ligákban játszók számára, akik tökéletesen pozícionálják az egységet ez nem biztos hogy elég gyengítés. Mielőtt az újabb tesztpálya éles lesz, még egyszer megbeszéljük ezt néhány Protoss játékossal.
Ez egy olyan gyengítés amelyet minden protoss játékos megérez. Ezt szeretnénk kipróbálni és ha a Blink továbbra is problémás lesz akkor ezt a gyengítést beemeljük a játékba.
Sok izgalmas Protoss elleni meccset néztünk, ahol a Widow Mine-t egymagában droppolva, vagy a Terran sereggel együtt láttuk támadni (Observerek levadászása közben). Úgy érezzük mind a két stratégiának jól jönne egy kis segítség. A Widow Mine közvetlen találata a Protoss alapegységek ellen nem változik, de a közvetett találat sebzését egy kicsit csökkenti pl. Stalkerek, Zealotok vagy Sentry-k ellen. Így viszont a Widow Mine drop területi sebzésével kicsit több Probe-ot lehet 1 lövéssel leszedni.
Még mindig úgy gondoljuk hogy ez egy jó változtatás, amit tovább szeretnénk vizsgálni. Ha a Tempestnek több lehetősége van a Zerg védekezés megbontására, az a Zerg játékosok passzív játékstílusára kevésbé lesz ösztönző. Meglepő módon sok visszajelzést kaptunk arról hogy a proxy Tempest rush jelenleg túl erős és így még erősebb lesz, de figyelemmel követjük a nagyobb tornákat és nem hisszük hogy eleget használnák (ha egyáltalán használják) a játékosok ezt az egységet. Amennyiben a legjobb játékosok közül valaki sikerrel használja ezt a stratégiát az ellenfeléve szemben, kérünk, osszátok meg velünk a meccset hogy elemezhessük azt.
Ez a Hydralist sebzését minden egység ellen kb. 10%-kal növeli. Az az álláspontunk hogy TvZ-ben a Hydraliskeket erősíteni kell. Ezzel a változtatással a ZvZ nem változik. Továbbá az a tendencia, hogy a Protoss még erősebb lett mint a zerg, tovább folytatódott. Több időre és eredményre van szükségünk ahhoz hogy a legutóbbi balansz javításból következtetéseket vonjunk le, de készen állunk rá hogy segítsük a Zergeket ha az szükségessé válik.
Ezen változtatások közül még egyik sem végleges, ez csak egy teszt a jövőbeli változtatási lehetőségekről. Nem célunk minden egyes változtatást az játékban kipróbálni. A héten lesz egy újabb teszt pálya, de addig is várjuk a véleményeiteket, észrevételeiteket!
A jelenleg tervezett változtatások képekkel való bemutatását itt lehet megtekinteni.
Comments (10)
pRaZz1n
| #
Szpircsi flame in 3…2…1…
Reply
KaLoZ
| #
1; „Mothership Core látókörének csökkentése 14-ről 9-re”
Helyes változtatás. Körülbelül három hónapja mondják a játékosok, hogy a mothershOP core-on nevetségesen nagy a vision és végre úgy tűnik hogy david kim vastag fülzsír rétegén is átért ez az információ. Ezek után még egy majom is le tudná vonni a következtetést, hogy milyen változtatásokat kell végrehajtani. Csakhogy ez kevés. Ugye itt van még nekünk az egy klikkes nexus defense, a dupla time warp, a nevetséges 190hp amik további nerfre szorulnak. Ezért érthető, hogy a „megbeszéljük még az oPtoss játékosokkal a dolgot” kommentárt nevetségesnek tartom.
2;”Blink képesség ismétlődése 10 mp-ről 15 mp-re emelve”
Ugye gyakran megtörtént itten a dolog, hogy a terran deríti a blink allint, mégis minden előkészület ellenére kikap, mert mscore + blink op. Persze van itt immo + sentry zerg ellen, ami ugyanez a kategória, csak a különbség az, hogy a zerg játékosok már közel 4 éve hátrányból játszanak, ezért hozzászoktak az ilyen helyzetekhez és jobban kezelik azokat (mert skillesebbek), mint a stantard 60% winratehez szokott terran mazsolák.
A változtatás elég komoly (de jogos) nerfnek néz ki a TvP match-upra nézve. Az, hogy ez hogyan érinti a másik 2 match-upot már nem néz ki jó döntésnek véleményem szerint. Bár minden toss nerf maga a megváltás ezekben az időben, szóval gyerünk gyerünk, van még 30 másik dolog amit még nerfelni lehet az optoss háza táján!
3; „Widow Mine támadása 40 + 40 pajzs elleni sebzéssel egészül ki”
Zerget nem befolyásolja, szóval rövidre fogom. Szerintem egy ilyen no cost unitnak nem lenne szabad ennyit sebeznie.
4; „Tempest földi sebzése 30-ról 30+30-ra növekedett az épületek ellen”
Nem telhet el patch toss buff nélkül, szóval beraktak egyet (a játékosok visszajelzései ellenére). A toss deathball eddig egy dolog fogta meg: a static defense + mass swarm host. Szóval a régi bölcs optoss közmondás alapján (if you can’t amove it, then it’s OP) vissza kellett állítani a világ egyensúlyát. Némileg lesz valami szerepe a tempestnek, viszont még mindig nem értem, hogy mit keres 450hp ezen a uniton és hogy miért hard countereli ilyen szinten a massive egységeket.
5; „Hydralisk tüzelési ideje .83-ról .75-re csökkentve”
A zerg is kapott valamit, csak érezze már, hogy foglalkoznak a messze leggyengébb race-el is. A 0.75-ös attack cooldown a WoL bétában már alap volt (90-es hp mellett …), csakhát a zseniális david kim op-nak találta, ennek következtében nem is láttunk többször hydrát a wol-ban. Mivel a void rayt attackját a hotsban suttyomba buffolták (0.6-ról 0.5 lett a cd), ezért a hydrának ez a minimum amit meg kell kapnia. A zerg AA (meg sok minden más) egyébként már 4 éve szánalmasan gyenge, szóval nem ez az egy dolog az, amit buffolni kéne … Ha TvZ-ben (meg egyáltalán) használhatóbbá akarnák tenni a hydrát, akkor az upgradek árát csökkenteni kéne, mert ez a 2* 150/150 szánalmasan sok, ahhoz képest, h a terran már lassan az összes upgradet készhez kapja. Ezen felül érdemes lenne még egy +10hp buff, vagy egy +1 range grooved spines helyett egy +2 range grooved spinest tesztelni …
Reply
killmepls
| #
Előrebocsátom, hogy zerg játékos vagyok, de Kaloz kommentárja olyan szintű korlátoltságot tükröz, amin mindig elképedek:). Ezzel együtt örülök a hydralisk erősítésének, bár nem vagyok benne biztos, hogy nem lesz-e így túl erős, az biztos, hogy wol bétában a magasabb hp-val együtt már iszonyatosan erős volt. Így még lehet, hogy balance-os marad.
Reply
princeps
| #
Válasz killmepls #3 üzenetére: igazából le kéne írni, hogy mivel nem értesz egyet a kommentbőll és akkor téged se néznének korlátoltnak
Reply
KaLoZ
| #
Érdemes lenne ezzel kiegészíteni a hírt:
http://imgur.com/a/Wn9rN
Reply
pRaZz1n
| #
Így legyen ötösöm a lottón :3
Reply
lorthirash
| #
Egyfolytában protoss nerf van.
Azt nem értem miért kell a hydrát boostolni
Reply
Julien
| #
Válasz lorthirash #7 üzenetére:
Mert néhány év után david kimnek is feltűnt, hogy lehet nem normális, miszerint a void elveri a saját counterét pvzben.
Reply
qwerty
| #
Válasz lorthirash #7 üzenetére:Már meg bocsájts de mostanában nem volt egy értelmez protoss nerf sem …
Reply
qwerty
| #
Válasz lorthirash #7 üzenetére:Már meg bocsájts de mostanában nem volt egy értelmez protoss nerf sem …
Reply