Legacy of the Void: multiplayer fejlesztői napló

Ander . Cikkek, Hírek, LotV 1700

lotv_mp_dev_update_header

A tovább gombra kattintva David Kim fejlesztői naplójának november 19-i bejegyzésének fordítását olvashatjátok, melyben reagál a BlizzConon bemutatott változtatásokkal kapcsolatos visszajelzésekre.

Köszönjük a BlizzConon bemutatott Legacy of the Void kapcsán érkezett visszajelzéseket. Miután jutott időnk a kapott visszajelzések átnézésére szeretnénk megosztani jelenlegi álláspontunkat és néhány gyakran felmerülő félreértést is szeretnénk tisztázni.

Új Egységek Száma

A bemutatott játék csupán a fejlesztés pillanatnyi állapotát tükrözi, még semmi sincs kőbe vésve. Példának okáért egyáltalán nem végleges, hogy a Protoss faj csupán egy új egységet fog kapni, a másik két faj kettő új egységével szemben. Az új egységek végleges száma még nincs eldöntve. Szeretnénk azt tenni, ami az egyes fajok és a játék számára a legmegfelelőbb, és egyelőre még túl korai volna eldönteni a Legacy of the Void új egységeinek számát.

A Protoss Faj Ereje

Láttuk, hogy többen azért aggódnak, hogy a Protoss faj többnyire „nerfelve” lett. Természetesen nem szeretnénk, ha az egyik faj csak „nerfeket” kapna, míg a másik kettő „buffokat”, de mivel egyszerre sok dologgal kísérletezünk így a játékegyensúly kibillenhet. Illetve azzal is tisztában vagyunk, hogy ha összességében elveszünk egy faj erősségiből, akkor valamit vissza is kell adnunk, mert a játékegyensúly kellően stabil a Heart of the Swarm jelenlegi verziójában.

Példának okáért, a csapaton belül úgy látjuk, hogy a Legacy of the Void egyik legnagyobb buffját a Protoss faj kapta. Egy Warp Prism, ami két Immortalal droppol hihetetlenül erős. A Hardened Shield buffja és a Warp Prism új képessége, hogy távolról is képes felvenni egységeket, nagyszerűen használható (ha az ellenfélnek nincs légelhárítása a játékban), így a Protoss játékos hatalmas előnyre tehet szert a játék középső szakaszában.

Erőforrásokat Érintő Változtatások

Az erőforrásokkal kapcsolatban jelenleg olyan változtatásokat szeretnénk bevezetni, amik a játékosokat arra késztetik, hogy több bázist kelljen elfoglalniuk a pályán, így több lehetőséget nyílik az akcióra. Úgy hisszük ennek két előnyös hozadéka lesz: az offenzív játékosoknak több lehetősége lesz a támadásra, és a védekező játékosok sokkal jobban megmutathatják tudásukat, mivel sokkal nagyobb területet kell lefedniük.

Mivel sokféle javaslatot láttunk ezzel a témával kapcsolatban, szeretnénk arra összpontosítani, hogy a jelenlegi rendszer problémás részein változtassunk és ne azonnal egy teljesen eltérővel próbálkozzunk. A csapat egyik legfontosabb fejlesztői célkitűzése mindig is az volt, hogy megtaláljuk azt a specifikus területet, amin változtatni szeretnénk és csak azt a részt változtassuk meg. Ennek nagyon egyszerű oka van. Nem akarjuk megkockáztatni azt, hogy egy rendszer jó részeit elveszítsük azzal, hogy többet változtatunk a kelleténél.

Egységeket Érintő Változtatások

Néhány gondolat, a gyakran felmerülő egységeket érintő változtatások kapcsán.

  • Tisztában vagyunk vele, hogy a HERC szerepe átfedésben van a Hellion szerepével (és részben a Charge fejlesztéssel rendelkező Zealot szerepével), és ezzel szeretnénk foglalkozni.
  • Az Interceptorok nem ingyenesek. Az áruk változatlan marad.
  • Sok egyéb változtatást is megvizsgálunk, többek között:
    • Képességek, melyekkel nem vagyunk elégedettek
    • Új Protoss és Terran egységek kipróbálása
    • A fejlesztések elkészítésének érdekesebbé és dinamikusabbá tétele
    • A nem látható micro mértékének csökkentése, illetve a látványos micro lehetőségek növelése.

Újfent megjegyezném, hogy nagyra értékeljük az általatok adott visszajelzéseket. Szeretnénk némi útmutatással szolgálni, mielőtt a Béta tesztelésbe kezdenénk, hogy a visszajelzések a lehető leghatékonyabbak lehessenek.

Összpontosítsunk a beszélgetésre a következtetések helyett

Lehetetlen egyértelműen megállapítani, hogy egy változtatás mennyire jó vagy rossz, egészen addig míg alapos tesztelésen át nem esett. Az utóbbi időben láttunk olyan visszajelzéseket és beszélgetéseket, melyek végleges következtetéseket vonnak le bizonyos témákkal kapcsolatban, melyek jelentős részével kapcsolatban eltérőek a tapasztalataink a belső tesztjeink alapján. Szeretnénk biztosak lenni abban, hogy mindenki tisztában van azzal, hogy semmi sem végleges, bár a bemutatott változtatásokkal kapcsolatos beszélgetések hasznosak, de nem kell túlreagálni őket. Mindenkinek lesz rá lehetősége, hogy személyesen kipróbálhassa a változtatásokat. Szeretnénk alaposan letesztelni különféle, bizonyos esetekben nagyon is extrém ötleteket a Bétában.

A Béta nagyban fog különbözni a BlizzConon látottaktól

A belsőleg tesztelt, pre-alfa verzióban már teljesen más változásokat próbálunk ki, meglévő dolgok finomhangolását, egységeket és képességek hozzáadását/eltávolítását és így tovább. Szeretnénk ismét kihangsúlyozni, hogy jelenleg nem olyan változtatásokra összpontosítunk, melyek az egyes fajok számára meghatározóak, hanem a játékmenet egészével kapcsolatosak. Erre a Béta a legalkalmasabb. Nem lehet különálló változtatásokat megítélni a játék egészének ismerete nélkül.

Mint mindig, köszönjük a visszajelzéseiteket. Kérjük tartsátok észben, hogy semmi sem végleges, nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy minden visszajelzéseteket begyűjtsük, és megpróbáljuk legalább belső teszteken kipróbálni a javaslatokat, annak érdekében, hogy minden, a Legacy of the Voidban rendelkezésre álló lehetőséget teljesen megvizsgáljuk.

Forrás


Leave a comment

You must be logged in to post a comment.