Legacy of the Void: Automatizált Bajnokságok

Ander . Hírek, LotV 1721

LotV_AT_0

Megérkeztek a Legacy of the Void bétájába az Automatizált Bajnokságok, ez a cikk a hivatalos bemutató fordítása.

Tavaly a BlizzCon során bejelentettük, hogy dolgozunk az egyik legtöbbet kért StarCraft II játékmód megvalósításán, az Automatizált Bajnokságokén. A bajnokságok a Laddernél is jobban jelképezik a StarCraft II kompetitív élményét, és mi keményen dolgoztunk azon, hogy minél többet kihozzunk ebből a játékmódból. Most, hogy már egy ideje dolgozunk a megvalósításon készen állunk arra, hogy megmutassuk nektek mire is jutottunk eddig.

Kérlek tartsátok észben, hogy minden, amit most láttok egy korai megvalósítása az Automatizált Bajnokságoknak. Még rengeteg fejlesztésre és hibajavításra van szükség, és visszajelzésekre, amik alapján ezek készülnek. Mindezek mellett úgy véltük itt az ideje annak, hogy megmutassuk a játékosközösségnek ezt a játékmódot, ezáltal lehetőség nyílik a tesztelésre és a visszajelzésekre, amik segítségével az Automatizált Bajnokságok lehető legjobb változata készülhet el.

Jelentkezés

A rövid bevezetés után lássuk hogyan is működik a rendszer és mire lehet számítani az Automatizált Bajnokságok használatánál. A következő bejelentkezés után feltűnhet, hogy a „TOURNAMENTS” (Bajnokságok) gombra már rá lehet kattintani a navigációs menüben.

Miután rákattintasz a bajnokság menübe jutsz. Itt meg tudod nézni mikor kerül sor a következő bajnokságra és jelentkezni is tudsz rá. A bajnokságoknak két fajtája érhető el:

  • 3-Fordulós Bajnokság:
    • Elérhetőség: hétfő-péntek
    • Hossz: megközelítőleg 60-90 perc
    • Formátum: egyenes kieséses szakasz
  • 6-Fordulós Bajnokság:
    • Elérhetőség: péntek-vasárnap
    • Hossz: megközelítőleg 3-4 óra
    • Formátum: csoport kör -> egyenes kieséses szakasz

Felkészülés a bajnoki mérkőzésekre:

Miután kiválasztod a fajodat és jelentkezel a bajnokságra már csak azt kell kivárd, hogy elkezdődjön. Egy időben csak egy bajnokságra jelentkezhetsz, és miután a bajnokság kezdetét veszi nem hagyhatod el a verseny még akkor sem, ha kijelentkezel vagy bezárod a játék klienst; a le nem játszott mérkőzések automatikusan vereségnek számítanak.

Mikor a bajnokság kezdetét veszi kapsz egy értesítőt (még játszmán belül is megkapod), ami segít a mérkőzésre való előkészületben. Minden mérkőzés előtt lehetőséged nyílik összesen 3 pálya megvétózására, ezzel az ellenfeledhez igazíthatod a pálya választását. Ellenfeled is hasonlóan tesz majd, de ő sem ismeri majd a te vétóidat. Látni fogod ellenfeled győzelmi rátáját mindegyik pályán, hogy könnyebb legyen a választás.

Jelenleg a bajnokság minden mérkőzése 25 perces időkorláttal rendelkezik. Ez körülbelül 35 percnek felel meg egy Heart of the Swarm játszmában, mivel a Legacy of the Void játékon belüli órája már a valós időt mutatja. Ha a mérkőzés hossza eléri a 25 perces időkorlátot, akkor az a játékos nyer, aki addig a legtöbb „experience” pontot gyűjtötte. Experience pontot erőforrások gyűjtésével, egységek és épületek gyártásával vagy megsemmisítésével, stb. lehet szerezni.

Előrejutás a bajnokságban:

Ha befejeztél egy mérkőzést, akkor a rendszer elkönyveli, hogy készen állsz a következő mérkőzésre. Ha minden játékos készen áll, akkor elkezdődik a következő forduló. Be tudod állítani, hogy nem állsz még készen a következő fordulóra a „not ready” opcióval, de ilyenkor is a következő forduló kezdete előtt újra készre kell állítani az állapotodat.

A rendszer az Automatizált Bajnokságok esetén is próbálja figyelembe venni a játékosok tudását, mikor összepárosítja őket, annak érdekében, hogy minél kiegyensúlyozottabbak legyenek az összecsapások. Kérjük vegyétek figyelembe, hogy a béta kisebb játékosszáma miatt ez a rendszer nem tud mindig tökéletesen összeillő párokat találni.

Előretekintés

Terveink között szerepel, hogy az egy bajnokságban játszó játékosok a verseny kezdetekor automatikusan bekerüljenek egy közös, privát chat szobába. Illetve azon is dolgozunk, hogy az Automatizált Bajnokságok olyan jutalmakat adjanak, melyek a StarCraft II egyéb játékmódjaiban is láthatóak lesznek.

A rendszer természetéből eredendően sokkal nehezebb belsőleg tesztelni azt, a többi játékmódhoz képest. Kérünk benneteket, hogy igyekezzetek minél több lehetőséget kipróbálni és tudassátok velünk, ha valamilyen hibát találtok. Az Automatizált Bajnokságok kellő izgalmat kellene hogy kínáljanak azoknak, akik sokra értékelik a tétre menő StarCraft II megmérettetéseket. Ha szereted a StarCraft II kompetitív oldalát, akkor reméljük, hogy annyira lelkesen várod az új játékmód kipróbálását, mint mi a te meglátásaidat. Köszönjük a figyelmet és kérlek ne feledd elküldeni a visszajelzéseidet, találkozunk a döntőben!

Forrás


Comments (8)

  • KaLoZ

    |

    „Ha a mérkőzés hossza eléri a 25 perces időkorlátot, akkor az a játékos nyer, aki addig a legtöbb “experience” pontot gyűjtötte.” Ez a david kimbalance az emberi hülyeség újabb és újabb dimenzióit nyitja meg.

    Reply

  • Ander

    |

    @KaLoZ: ennek semmi köze a játékegyensúlyhoz, egyszerűen csak nem akarják, hogy 2 ember megvárasson sok másikat.
    Ha úgy érzed, hogy a nyerési esélyeket komolyan befolyásolja a 25 perces időkorlát, akkor szerintem a Blizzard fórumain szívesen olvassak majd az ezzel kapcsolatos okfejtésedet.

    Reply

  • KaLoZ

    |

    :D:D:D
    A Blizzard fórumain … xD. A Blizzard fórumain ma már csak 2 féle ember maradt. Az egyik féle annak is örül ha david kim beleszarik a szájába, a másik fele meg azért örül neki, mert megfizetik érte. Értelmes párbeszédeket nem lehet ott folytatni. Aztán a bluzzard a pro játékosok véleményét is telibeszarja, a fórumról meg szerintem azt sem tudják h létezik. A fórum az kizárólag marketingcéllal létezik, hogy a játékos azt higgye hogy valakit érdekel a véleménye.

    A játékkal meg nem tudom, hogy te mennyit játszottál, de fajtól függően teljesen másképp adja az exp-t. Aztán biztos lesznek olyan sunyi pofájú terranok, akik kikempelik a 25 percet, vagy ami még rosszabb, egy egygombos agyhalott protoss ellen kell kiszenvedned azt a 25 percet. Aztán nem tudod h észrevetted-e, de mivel a balancehoz meg a játékélményhez továbbra sincs semmi köze a buzzardnak, ezért inkább mindenféle olcsó trükkel próbálnak +5 perc „hírnevet” szerezni a gamenek. Pl. átvariálják a timert, nyersanyagokat, mindenféle új játékmód, de a balance meg a game ugyanolyan semmitérő fos lesz mint az aki felel érte.

    Reply

  • Ander

    |

    Mi a célod a véleményed hangoztatásával és mások sértegetésével (akik nem is látják, amit írsz róluk)?
    Mert ezek szerint nem számítasz rá, hogy a visszajelzéseid eljuthatnak az illetékes személyekhez.

    Reply

  • Thomas_cs

    |

    KaLoZ: A legutóbbi patch óta viszont büszke lehetsz kimbalance haverodra XD. Imba mule eltávolítva, chronoboost eltávolítva, auto larva inject. Beköszöntött a zerg kánaán. 6 min kb. 60 drone vs 35 scv.

    Reply

  • Thomas_cs

    |

    Most már az ilyen féleszűek is mint Te lehetnek top GM-ek :).

    Reply

  • Ander

    |

    @Thomas_cs: kérlek ne sértegesd a másikat. Köszönöm.

    Reply

  • KaLoZ

    |

    @Thomas_cs
    Na ezt jól megkaptam egy goldostól!
    De aztat észrevetted-e, hogy mostantól csak 2 lárvát kapsz 4 helyett? És ez pont hogy szar, mert így a gyengébb játékosok jobbak lesznek, a hozzám hasonló skillesebbek meg nem tudnak előnyre szert tenni. A protoss chronot meg senki sem használta a 10. perc után mer az unskill protossnak nem volt rá multitaskja. A mule meg egyenesen gusztustalan volt. Meg minek mule már, ha eleve 12 szedővel indulsz??? Így majd elverik az energit a szuperbalanceos scanre, aztán megmozdulni nem tudsz majd zerggel mer a terran mindent lát majd. Vagy ottvan az ingyen supply depot is.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.