StarCraft II: Wings of Liberty – Patch 1.1.1

Promie Motz . Patch 1912

És íme, eddig tartott a Zerg játékosok „rémuralma”, Ultralisk bug kilőve, és egyéb apróságok.

StarCraft II: Wings of Liberty – Patch 1.1.1

Bug Fixes

  • Fixed an issue where Ultralisk cleave range was being unintentionally extended by larger targets.
  • Fixed an issue where the Phoenix’s Graviton Beam was automatically canceled if you used it just after the Phoenix reached 50 energy.
  • Fixed an issue where queuing Return Cargo on a worker would cause it to ignore the built-in delay after it finished gathering.
  • Fixed an issue where players watching older replays or saved games would experience stuttering.
  • Fixed an issue where some Mac users were unable to join games properly.

Promie Motz

Életcélom megélni a Starcraft azon epizódját, amiben a Zergek elfoglalják a Világmindenséget... XD

Comments (43)

  • FaLtY

    |

    Feel the HardStyle DeQibel. Kellett az a Ultra nerf (Y) xD

    Reply

  • Csenky

    |

    „Fixed an issue where queuing Return Cargo on a worker would cause it to ignore the built-in delay after it finished gathering. ”

    Hát ennyi volt a hasznos APM növelés játék elején. :p

    Reply

  • h143570

    |

    Ez gyors volt.

    Reply

  • FlyInMyEye

    |

    Válasz Csenky #2 üzenetére:
    Nen vagyok boldog, végre valami hasznos a spamelésen kívül örli gém…és elveszik:( Nem tudom miért nem fer, az előny ha megdolgozol érte, ez lenne a játék lényege nem? Ha ügyesebb/okosabb vagy előnyökhöz jutsz, ha nem akkor így jártál szerintem ez így fair. Ez az első változás amit szándékos könnyítésnek érzek a noobie-k kedvéért…Nem szép dolog.

    Reply

  • Csenky

    |

    Ugyan. 😀 Az első könnyítés az, hogy auto oszolnak szét a melósok, nem egyesével kell küldeni őket, mint sc1-ben. 🙂

    Reply

  • anubis

    |

    Válasz FlyInMyEye #4 üzenetére:
    hat nem ertek egyet veled teljesen szerintem ez megoli az igy is allandoan rangatom a kepernyot es kattingatok jatekot ! felesleges meg hogy ilyen idiotasaggal is kelljen foglalkozni mondjuk derites helyett….

    Reply

  • Unas

    |

    Válasz FlyInMyEye #4 üzenetére: Egész SC2 arra akart már kezdetek óta épülni, hogy ne az nyerjen akinek gyorsabb a keze, hanem fölénybe kerekedjen a stratégia a gyorsasággal.

    Reply

  • Csenky

    |

    Akkor valahol nagyon mélyen van elbaltázva, mert ez maximum körökre osztott játéknál valósulhat meg, már bocs ha ezzel bárkit kiábrándítok.

    Reply

  • balimko

    |

    Nekem tetszik

    Reply

  • prybaby

    |

    Válasz Unas #7 üzenetére:
    És akkor pl a queen larva span miért nem lehet autocastos?

    Személy szerint én pont azt élvezem, amikor jó játékosok magas APM-vel olyan dolgokat csinálnak amik normális halandó embernek lehetetlennek tünnek.

    Reply

  • Drez

    |

    őőő szerintem meg elég jól megvalósult amit Unas írt. SC2-ben 300 APM-el rohangáltak az élmezőnyben most meg 100-al is ott lehet lenni. Tehát kevésbé fontos hogy milyen gyorsan tudsz parancsokat kiszotani, fontosabb hogy mit.

    Kevesebb beidegződött automatizált végletekig gyorsított szokás kell, több gondolkodás.

    Reply

  • FlyInMyEye

    |

    Pontosan.Ez egy kompetitív játék, úgy van kitalálva, hogy rendkívül egyszerű legyen megtanulni az alapokat, de tökélyre fejleszteni szinte lehetetlen. Pont ezért csodáljuk flash-t jaedong-ot vagy nadát, mert olyan magas szintre fejlesztették a játékuk, mind stratégiai mind pedig mechanikai részét, hogy az tényleg bámulatra méltó. Nem értem miért kéne kivenni egy lehetőséget amivel még többet kisajtolhatnak a profi a játékosok a játék mechanikájából. Ez nem egy fölösleges nehezítés, ami esetleg zavarná azokat a játékosokat, akik nem akarják ilyen komolyan venni a játékot(ez nem egy mbs, ha értitek). Ez szimplán csak a jó lehetőség volt, hogy azt a pár percet, amit úgyis a profi játékosok jelentős százaléka a klaviatúra értelmetlen nyomkodásával és kockák rajzolgatásával tölt, végre valami hasznosra használja. Bocsánat, de ez engem most dühít.

    Reply

  • XGOD

    |

    Azert vettek ki, mert ok eleve nem igy akartak. Hiba volt, javitottak. Ennyi.

    Reply

  • onli

    |

    Nekem kifejezetten tetszett az ötlet, hogyha ütsz egy egységet amit épp scv(k) javítanak, akkor az SCV is sérüljön…így elkerülve pl azt hogy 1 BCvel és 6-8 SCVvel ( némi anti grounddal hogy védjék az scvket) végig lehessen irtani egy fél mapot. A sebzést mindenképp csökkentettem volna, de az elmélet nekem bejött:)

    Jöhet a flame srácok:p

    Reply

  • Madeye

    |

    Válasz Drez #11 üzenetére:
    Azért a jobbak szintjén már most sem elég 100, GSL-ben pl az összes top8-nak ilyen 200 körül mozog. Meg itt ha jól tudom nem is ugyanúgy mérik.

    Reply

  • papirsarkany

    |

    Válasz onli #14 üzenetére:

    Az megmarad hogy továbbra is több egységet sebez, csak azt javították hogy nagy objektumoknál, mint a CC, ne sebezzen a túloldalára is, hanem csak a reális területén belül.

    Ezt az larva autocast-os dolgot soha sem értettem minek eröltetitek, akkor legyen a protossnak autocast cronoboost, a terrannak meg autocast mule.

    Az APM sírást sem értem, miért fáj egyeseknek hogy nem kell nyolcszázcsillió kattingatás ahhoz hogy nyerő legyen valaki. ha kattingató bajnokságot akarnak akkor szervezzenek olyat, de egy RTS-ben igen is a stratégiát kell előtérbe helyezni, és arra törekedni hogy gondolkodás számítson, és ne az ujjmozgás.

    Reply

  • puebla90

    |

    Válasz papirsarkany #16 üzenetére:
    Azért nem mind1 hogy chrono boost és mule egy vagy két basere.
    vagy zergnél minimum 3-4 basere lárvázni.

    Reply

  • FlyInMyEye

    |

    Válasz papirsarkany #16 üzenetére: Ne haragudj nem akarok bunkó lenni, de tudod én sem értem miért fáj egyeseknek, hogy ha mások gyorsabbak ügyesebbek nála, akkor igenis jobb eredményt érnek el egy RTS(!)-ben. Ez nem sakk és még csak nem is a legújabb civilization, ez egy RTS, aminek valóban fontos részét képezi a stratégia, de ott van még az a fránya RT is a nevében, ami pont azt jelenti, hogy valós idejű. Tehát bármilyen fájdalmas is ez egy-két embernek, aki jobban bánik az idejével, gyorsabban és pontosabban játszik, az mindig meg fogja verni azt, aki ugyanazt a stratégiát pontatlanul vagy lassan hajtja végre. Ehhez még csak nem is kell 400-as apm, viszont ha kicsit majd elkezdesz mélyebben foglalkozni a játékkal rájössz majd, hogy mennyi dolgod lesz hirtelen. Később pedig arra is rá fogsz majd ébredni, hogy igenis ahhoz, hogy elérj egy bizonyos szintet szükséged van egy bizonyos apm-re. Nem azért, hogy kattintgató bajnokságot rendezz, vagy felvágj a barátaid előtt, hanem azért, mert elkezdesz emlékezni a dolgokra amiket csinálni szeretnél/csinálnod kell folyamatosan ahhoz, hogy hibátlanul kivitelezd az adott stratégiát és nyerni tudj vele. Pont ez a szépsége az RTS-eknek, a körökre osztott stratégiai játékokkal szemben, hogy itt tulajdonképpen csak rajtad múlik, hogy mi fér bele egy „körbe”:).

    Reply

  • 84Noname

    |

    Protosnak 3 bészből boostolni 2 hotkey…egy szám amire be van rakva az összes nex a cronoboosté. Zergnek vagy a 3 hecsé vagy a 3 quené (kinek hogy áll kézre) a lárvázás gombja. Lárvázás egyébként is sokkal nagyobb odafigyelést igényel, hogy ki legyen használva. P bármikor bármennyit bostolhat, terrára ki se térek…zergnél ha elfelejtesz lárvázni, akkor az az idő már elveszett és soha nem fogod tudni utolérni magad. Na meg ugye a quen meg is halhat…
    Protossal könnyebb meg terrával… bár ez nem is baj. Ez a zerg keresztje, viszont másban sem erős a z….ez a baj…

    Reply

  • FlyInMyEye

    |

    Válasz 84Noname #19 üzenetére: Cserébe ha ezt jól csinálja a z, és mindig figyel a queenek-re mid és late game-ben másodpercek alatt újra tud gyártani egy 200/200-as army-t. Szerintem ezért megéri szenvedni:)

    Reply

  • Sydra

    |

    „eddig tartott a Zerg játékosok “rémuralma””
    Éppen itt az ideje a változtatásnak. Rohadt zerg easy bot mindig elvert. Különben is minden zerg csíter aki meg tud ölni egy szem maraudert egy meccs során!!!!444négy

    Reply

  • WarFire

    |

    Válasz FlyInMyEye #18 üzenetére:

    Ezt magam se mondhattam volna jobban. Az, hogy némileg kevesebb apm kell, mint az 1-ben, az a különböző „kényelmi funkciók”-nak köszönhető.

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz WarFire #22 üzenetére:
    Nem csak azért. Most nem számít bele az APM számításba például a groupok csoportosítása ctrl x-re sem. Régen az is növelte az APMet.

    Reply

  • puebla90

    |

    Válasz FlyInMyEye #20 üzenetére:
    amit 6 siege tank meg 10 mara leöl XD

    Reply

  • FlyInMyEye

    |

    Válasz triazz #23 üzenetére:
    Plusz 1,33-al meg kell megszorozni, kábé úgy kapod a valós apm-ed, ugyanis normal game speedre számítja az sc2 az apm-et.;)

    Válasz puebla90 #24 üzenetére: Alap, főleg a mass mutát.:D

    Reply

  • balimko

    |

    Válasz FlyInMyEye #20 üzenetére:
    Ott a pont!

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz FlyInMyEye #18 üzenetére:
    Ja, de attól még tök felesleges sírni amiatt, hogy azt a szart kivették. A csodaszép mikróknál én is elsírom magam, de az rohadtul nem érdekel, hogy a játék elején ki mekkora vadállat. Akkor legyen vadállat amikor a sebessége mellé gondolkodni is kell (mert ugye nem külön RT meg S, hanem RTS:) ). És ez utóbbi továbbra is megmaradt a játékban, szóval feles itt a QQ, semmi értékes nem veszett el.

    Reply

  • FlyInMyEye

    |

    Válasz Volband #27 üzenetére: Szerintem félreértettél nézd meg mire írtam amit írtam:). Mellesleg hadd sajnáljam már, hogy ismét csak fölösleges spam-elés lesz a játékok eleje, ahelyett, hogy az ott elröppent 200+ apm-et valami hasznosra fordíthatná a játékos.( Különben sem sírtam, csak nem értek egyet a változással…) Személy szerint egyébként én úgy gondolom, hogy csak azért vették ki mert nem ők találták ki, hanem mint kvázi bug jött elő.

    Reply

  • Csenky

    |

    Majd visszarakják egy új peccsben. 😀 Egyébként az jó, hogy mostmár újra van időm írni meccs elején, hogy hf. 😀

    Reply

  • FlyInMyEye

    |

    Válasz Csenky #29 üzenetére: Jah erre nem is gondoltam, újra jöhet a Psy féle pszichológiai hadviselés. Yay!:D

    Reply

  • Csenky

    |

    Azt ugyan nem ismerem, de eszembe jutott az elnevezésről, hogy nekem amikor glhf-et ír az ellen, 90% esélye van, hogy valamilyen all-in rusht csinál, gyakran proxy.. Nem tudom mi az összefüggés, de nagyon bejön, ha megelőznek a jókívánságokkal azonnal küldöm a scoutot. 🙂

    Reply

  • Jushi

    |

    Akiknek a larva management-el van gondja, annak ajánlom HD márnemtommelyik tutorialját, ahol beszél a hotkey-ekről. Ott mondd egy hasznosat, miszerint az Összes queen-t beteszed 1 közös hotkey-re (nála asszem 4es) és Shift lenyomásával végig klikkeli a minimapon a hatchery-ket. Ezzel azt éri el, h mindegyik hatcheryhez a hozzá legközelebb levő queen fog elindulni. Így a larva managementet is le lehet szűkíteni 2 gombra, mint a Mule-ozást, v a Boost-ot, habár az a fránya faktor mindig ott marad, hogy ha elfelejtetted, akkor buktad azt az időt.
    (és amugy a minimapon elég kb-ra eltalálni a hatcheryt, elég nagy az a terület körülötte, amit érzékel)
    Kipróbáltam, nekem jobban ment így mint eddig.

    Reply

  • FlyInMyEye

    |

    Én régebben pont az ellenkezőjét vettem észre. Mikor nem válaszolt a glhf-re, majdnem biztos voltam benne, hogy cheese lesz. Mondjuk én olyan vagyok aki s split ctrl+4 enter glhf enter-el kezd szóval engem nem nagyon szoktak megelőzni:). Viszont most már legalább tudom miért kapok mindig örli probe-ot a nyakamba lol.

    Reply

  • onli

    |

    Válasz papirsarkany #16 üzenetére:

    Nem így értettem, hanem alapból BÁRMI lövi a javított egységet, az SCV sérüljön…ne csak az ultralisk cleave számítson, hanem pl ne lehessen az hogy nem lehet leszedni 10 stalkerrel a BCt mert alatt ott javítja egy rakat SCV. Maradjon meg a repair defenzívnek.

    Reply

  • mikroman

    |

    Bizony én aztán nem mikrozom halálra magam, de a lárvázásnak ténylleg szép kis leírása volt korábban. Mint ahogy előrébb más már írta kis kiegészítéssel:
    Berakod a queenjeidet hotkeyre, aztán kiválasztod csak shift+d (vagy mi is a lárva gomb) és a kis térképen végigkattintgatod a nagyobb hazai pacákat, amik a hatchok és azzal egyenértékű fejlesztett épületek. gyors hatékony de én nem nagyon használom mert mindig máson tökölök és elfelejtem, aztán nagy képernyőn nyomogatom egyesével a lárvákat. Az épp nem gyorsabb, de legalább jó apm igényes és könnyebb eltalálni. De az alapelképzelés jó ha nem valami irdatlan nagy mapon vagy. Meg kényelmes is. csak hozzá kellene szoknom…:)

    Reply

  • mikroman

    |

    SVC javítást én vagy korlátoznám, hogy támadó/támadott egységnél nem alkalmazható, vagy valami későbbi fejlesztett épülethez kötném a használatát, esetleg lehetne fejlesztés. A korai Thor-marine nehezen fogható ha sok kicsi SVC sürgölődik és a marinék is takarítanak…

    Reply

  • Geo

    |

    Válasz Csenky #31 üzenetére:
    ez sajnos nagyon is igaz, en is azonnal kezdek deriteni proxy utan ha valaki ilyen: hi, gl, hf, gg etc… egy sima glhf az meg belefer, de ha valaki tul beszedes az legtobbszor azt jelenti hogy el akarja vonni a figyelmedet

    Reply

  • Vargos

    |

    84Noname #19:

    „P bármikor bármennyit bostolhat, terrára ki se térek…zergnél ha elfelejtesz lárvázni, akkor az az idő már elveszett és soha nem fogod tudni utolérni magad. Na meg ugye a quen meg is halhat…”

    Azért a P-nek is oda kell figyelni rendesen, ha megvan a warp gate, hogy mindig spammelje a unitot, mert ugye ott a cooldown. Rendszeresen vissza kell ellenőrizni az épületeket hol tart az óra, ha nem veszhet az idő lazán.

    #16 papirsarkany:

    „de egy RTS-ben igen is a stratégiát kell előtérbe helyezni, és arra törekedni hogy gondolkodás számítson, és ne az ujjmozgás.”

    Ha nem lenne figyelem megosztás RTS-ben eszetlen massolás lenne a vége leginkább, kiölné a stratégiát. Aki trükközik hátrányban lenne a másikkal szemben. Szerintem így is épp a határon billegnek a sok automatizmussal.

    —-

    Mondjuk tény az durva, hogy pl. merz egy replayban average 360 felett, de sokszor stabil 400 feletti apm-el nyomja terrannal 🙂

    Reply

  • Zentie346

    |

    így is darál az ultra szvsz, ami ez előtt volt az viszont tényleg vadul nézett ki…

    Reply

  • RudyD

    |

    Üdv!
    Itt a kibic.

    Szóval az az igazság hogy azt nem tudom hogy ally Phoenix felemelje az SCV -t és ezáltal még több SCV tudjon javítani egy BC -t ami aztán szétgyal mindent! Nakéremszépen.
    A beépített várakozás kiiktatása kicsit dühít. Bár még mindig nem jutottam el oda hogy SC2 -őzhessek, de ezt rendkívül sajnálom. Amit először kipróbálnék ha még lenne az az hogy anno ha jól emlékszem akkor a főépületen kivitelezett jobb-katt az erőforrás beszállítást eredményezte. Illetve azt nem tudom hogy SC2 -ben menetközbenről hogy lehet leszakítani a kis proli-egységet a gályázásról, pl ha küldeni akarod építeni. Illetve hogy kristály így is marad-e részarányosan a kis karmaiban|fémkarjaiban|energianyalábjában.

    Ami eszembe jutott hogy esetleg egy köztes pontot jobb-katt -al beszúrni a végrehajtási sorba a főépület felé majd jobb-katt a főépületen is úgyfelejti-e a kis munkást még fél mp -ig, vagy ezzel kijavítható a ‘javítás’ ‘hibája’?

    Amúgy ezt tényleg fölösleges nerf -nek érzem. Annyira nem volt hú de nagy gyorsítás szvsz. 7% nem egy egetverő de sorsdöntő dolog lehet bármely oldalon ráadásul sokk visszássággal és hibalehetőséggel. Azaz aki jól és megcsinálta az szerintem megérdemelte hogy legyen annyi előnye.

    Reply

  • gman580

    |

    Észrevette valaki hogy a patch előtt elmentett replayeket nem engedi betölteni??
    Vagyis nekem azt írja hogy a replayek a starcraft 2 régebbi verziójában készült és hogy be akarom e zárni a jelenleg futó starcraft 2-t és elindítani a másik verziószámút!!
    Valakinek vannak még ilyen problémái?

    Reply

  • Qcz

    |

    Válasz gman580 #41 üzenetére:
    Pont így működik a más (régebbi) verziójú SC-vel készült replayek betöltése.

    Reply

  • mikroman

    |

    Csak úgy jelezném, hogy a patch óta az ultra határozottan gyengébb. Annyira az, hogy gyakorlatilag thorok ellen nem használható. Azaz a thorok mostantól már az ultrák egyik counterévé váltak.A splash csökkentés nem csak a nagy célpontokat érintik. Itt egy kép a teamliquid erre vonatkozó bejegyzéséből:
    http://imgur.com/D6LKD

    Van másik kép is thorokkal való összecsapásra meg leírás is. ez alapján pl 4 thor vs 4 ultra harcból 1 azaz egy thor semmisül meg mikrózás nélkül addig míg elhullik mind a 4 ultra. Az egyik maradék thor szépen kipirult, de a többi nevetségesen jól túlélte.. A helyzet akkro még rosszabb, ha a thorral mikrózgatnak nagy komótosan és koncentrálják a tüzet, vagy ha feljáróban támadnak az ultrák. Picit gáz. Nincs komoly thor counter. Broodlord esetleg csak az lassan jön ki gázigényesebb, kevesebb az élete és only ground jellegű.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.