Karune Kérdések és Válaszok 37.

Vorian . Hírek 1370

Karune ezúttal is kifelejtette a Gameplay blogot, de ezt talán kárpótolja, hogy most az összes kérdés érdekes/hasznos információkra derít fényt.

Chat a fejlesztőkkel: A fejlesztők kicsit átalakították a Nomad-ot, az eddigi Mine Drone helyett megkapta a Spider Mine-okat. Igen, ezek azok a Spider Mine-ok, amik az első részben a Vulture-nál voltak. Sebzésük 50, +50 a páncélozott egységek ellen. Már nem egy maximum lerakható szám (3) a korlát, hanem az energia, egy akna lerakása 15 energiába kerül. Minden bizonnyal hasznosnak fognak majd bizonyulni a nagy számban érkező Tier1 egységek, például a Zealotok, Zerglingek ellen.

StarCraft II Q&A Batch 37

1. Le tud-e lőni a Snipe képességével a Ghost olyan castereket, akik Fog of Warban vannak, de észrevette őket a passzív detektálóképességével?
Erre nem lesz képes, de örömmel jelenthetem be, hogy a passzív „caster-detektáló”-képességük hatósugara 30-ra emelkedett, tehát lesz idő felkészülni a közelgő veszedelemre.

2. Tudnál nekünk többet is mondani a Reaper aknáiról? Látja őket az ellenfél? Lehet őket hatástalanítani, vagy simán el kell őket pusztítani? Sebzik a szövetséges egységeket és/vagy egymást? Ha igen, akkor ha „idő előtt” robbannak fel egy másik akna miatt, akkor is sebeznek?
Igen, a Reaper aknái mindenki számára láthatóak, bár a fölöttük álló egységek eltakarhatják. Nagyon kevés életpontjuk van, hamar el lehet őket pusztítani. De fontos megjegyezni, hogy nagyon picik, tehát jó microra lesz szükségünk ha több tucatnyit akarunk kilőni.

Az aknák mind az ellenséges, mind a saját/szövetséges egységeket sebzik, tehát jó lesz vigyázni, ha nem akarjuk saját Reaperjeinket felrobbantani. Egymást nem tudják felrobbantani, 30 másodperc cooldownjuk van, és jelenleg 30 alapsebzést, +30 bónuszsebzést okoznak páncélozott egységek és épületek ellen. Az akna-lerakási képességet egyébként ki kell fejleszteni a Reapernek.

3. Vannak a Starcraft II-ben ugye elpusztítható pályaelemek, például kövek. A Protoss Nullifier ezeket fel tudja emelni, megnyitva így az utat a saját csapatok előtt. Van a másik két fajnak is ilyen pályaelem-takarító varázslata/képessége?
Igazából a Nullifier „kőemelő” képessége egy bug volt, és már kijavítottuk. A Nullifierek amúgy enélkül is nagyon hatékonyak, felemelik az erős egységeket, Siege Tankokat, Ultraliskokat, és mire azok visszakerülnek a földre, a társaik már mind halottak.

4. Az Anti-Gravity által levegőbe repített Banelingek megtartják az önrobbanás képességüket, és gyakorlatilag Scourge-ekké válnak?
Igen, ha a Banelingek a levegőben robbannak fel, akkor sebezni fogják a közelben lévő légi egységeket. Ez minden bizonnyal érdekes és furcsa stratégiákat fog létrehozni.

5. Blizzard két e-Sport irányultságú játékot készített a Starcraft: Brood War után, a Warcraft 3-mat és a WoW-ot. Mit tanultak ebből, és hogy fogják ezt a tudást a Starcraft II-nél kamatoztatni?
Az egyik fő célunk a Starcraft II-nél, hogy a játék egyszerre legyen szép és átlátható. Ahogy Dustin is elmondta, ha egy egység teleportál, az nézzen ki úgy, mint egy teleportálás. Ha egy egység lő, lássuk rajta hogy lő. Egyszerűen követhető kell hogy legyen a játék, és a nézőnek is értenie kell, hogy mi megy a képernyőn. A Blizzard-játékok alapfilozófiája: könnyű elkezdeni, nehéz mesteri szintre vinni. A Starcraft II eszerint készül.

6. Hogyan működik a Marauder lassító képessége? Ha egy rohamozó Zealotra dobja, akkor a Zealot megáll?
Ha a Marauder gránátja eltalál egy egységet, akkor annak azonnal lecsökkenti a sebességét egy meghatározott százalékkal. A gránát cooldownja még nem eldöntött. Az éppen rohamozó Zealotra dobott gránát így nem redukálja le annak sebességét nagy mértékben, utána is viszonylag gyors marad. A fejlesztés nélküli Zealotokat viszont simán elkiteolja a Marauder.

Forrás:


Vorian

kewl

Comments (26)

  • Promie Motz

    |

    tudtam érdemes fennmaradni sokáig angoltanulás helyett 😀 köszi Vorian!

    Reply

  • Promie Motz

    |

    az utolsó sorban az mit jelent, hogy „elkiteolja” 😀 vagy minekaz elírása,nem is ugrik rá semmi se be

    az 5-ös kérdés tök lényegtelen, én is tudtam, h ezt válaszolják, ezt kb 4 szer 5 féle képpen már megválaszolták, ugyanennyi tartalommal, a Reaperes nagyon fontos volt, a többi is érdekes nyaláknság… ill ha valaki tudja,hány energiája van a nomadnak… mert ha 250… akkor kanyec, remélem csak 100 😀

    Reply

  • Vorian

    |

    Kite-olás szó szerint sárkányeregetés, játékokban meg azt jelenti, ahogy az ellenfelet folyamatosan lassítod és futsz előle, tehát ő nem tud sebezni, te pedig szép lassan megölöd. (WoW-osok előnyben 😛 )

    Reply

  • Firebat

    |

    Vééégre, erre a postra vártam :))) , az ilyenek mindig felüdítenek:) , köszi!!!!!!

    Reply

  • keedav

    |

    Érdekes a Nullifier nem tud felemelni néhány követ, de egy töbtonnás tankot vagy colossus-t igen 😀 Szerintem ez az egész antigravity nem illik a starcrafthoz, mondjuk átnevezhetnék (pl:”immobilization”) meg rakhatnának rá más effectet, mert alapból az ötlet nem rosz.

    Reply

  • Szegcs

    |

    #5 no offense de az antigravity szerintem nagyonis illik a starcraftba 😀 egész hadseregek lebegnek 🙂

    Reply

  • Aston

    |

    Ez egy elég izgalmas QnA. Új team taktika FTW 🙂 .

    Reply

  • Szegcs

    |

    #7 milyen igaz 😀 már magában 1 egység pl a NW is hatalmas lépés az SC2 ben számtalan új meg új taktikai lehetőséget ad meg most az antigravitys baneling 😀 reszkessetek battlecruiserek bár kérdéses hogy veszít e a sebességéből az agravity baneling 😀 ezt meg kéne kérdezni 🙂

    Reply

  • gemate

    |

    Szerintem mivel immobil lesz a levegőben a baneling zéró lesz a sebessége. Olyan lesz majd sztem, mint egy „légakna” 😀 (lehetne mondjuk hawk-mine) 🙂

    Reply

  • 84Noname

    |

    Nem teljesen vágom…a felemelt egységek eddig elvesztették a képességeiket…pl a gyárakban megszünt a termelés az unitok nem lőttek stb…akkor a baneling miért változna scourge-é? Pláne, ha nem tud mozogni…kíváncsi leszek, hogy bent marad e ez a levegőbe robbanósdi…

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Kite-olás… hm ezt kéne tudnom angolból, így hogy sárkányeregetés már emlékszem, tanultuk… remélem most már, benne lesz a mai érettségiben és ezzel szerzek majd jó sokpontot 😀 😀

    Reply

  • shadebird

    |

    Nem csak attacknál jó sztem az anti grav. Néhány esetben a saját(vagy a partnered) egységeidet is megérheti felemelni. Egy sc1-es példából kiindulva: milyen jó lett volna néha a levegőbe emelni mondjuk a siege tankokat (2v2) gyors zilák elllen. Ha Nullifier fent áll egy közeli cliffen teljesen védett helyen, akkor nagyon ütős szerepe lehet a védelemben. Kérdés: ha már ilyen jól bánik ezekkel az erőkkel akkor miert nem tud a levegőből a földre kémyszeríteni egységeket?

    Reply

  • nrvn

    |

    #12 Mert akkor nem lenne értelme a légi egységeknek ha mindig a földre raknák (kényszeritenék) öket… a sok földi egység közül nem sokat tudnál levegöbe emelni de pár BC-t v carriert simán le lehet kényszeriteni.

    btw végre Nomad rulz, akna rulz 🙂

    Reply

  • CsorvaGep

    |

    Nem tudom, szerintem olyan képesség lesz ez mint a halu az 1-ben, ritkán lesz használva..

    Reply

  • 84Noname

    |

    #12 Nem hülyeség…w3-ban az undead cryptfiendnek meg az orc raidernek is volt ilyen földre kényszerítős tulajdinsága…

    Reply

  • nrvn

    |

    #15 Nem tudom w3-ban mennyi légi egységet de sc-ben nem olyan sokat használni… zerg muta (mondjuk az azért néha van sok 😀 ), de proti és terra részröl nem jönnek hatalmas BC flottákkal hogy legyakjanak, ha meg igen akkor már ugy is késö ezért nem hinném hogy értelme lenne használni…

    Reply

  • Kex)

    |

    Terran azért szokta használni a Vessel-t, Proti meg corsairt,arbiter. Tényleg nem sok. De a prok használják előszeretettel. 🙂

    Reply

  • CsorvaGep

    |

    Hát én nem vagyok pro és régen nagyon sokat toltuk úgy gép ellen hogy csináltunk 12 carriert vagy batot és azzal toltuk le 😀 de valszeg a prok nem használták így, mondjuk ez is egy pont ahol lehet változtatni, biztos érdekesebbé tenné a játékot, ha a prok is használnák a légiket..

    Reply

  • god

    |

    #18
    —————————————————————————————————
    biztos érdekesebbé tenné a játékot, ha a prok is használnák a légiket..
    —————————————————————————————————

    Használják pedig. Miből (honnan, miért) gondolod, hogy nem?

    Reply

  • nrvn

    |

    #17 kex) én se vagyok pro még is használom a vesselt, de az a 3-4 darab, netán több, attól függ mennyire vadászták le öket nem hinném hogy ösztönözné a készitöket arra hogy ezért betegyék a játékba… csak többet kéne a már amugy is sok mellé balancolniuk :/

    Reply

  • CsorvaGep

    |

    Replay-ek ből látva nem látok agy battelcruirser és carrier csatákat.. de lehet csak szar replayt néztem 😀

    Reply

  • nrvn

    |

    #21 Ki beszélt itt carrier és BC csatákról?

    Reply

  • CsorvaGep

    |

    Asszem te 😀 #16

    Reply

  • nrvn

    |

    #23 Asszem akkor nem érted miért is irtam… épp azt irtam hogy senki sem használ BC és carrier flottákat, legalább is nagyon ritkán, ahoz hogy bele rakják a gravity olyan formáját mely a földre kényszerit a légi egységeket…

    Reply

  • SzuL

    |

    carrier még hagyján, az elég gyakori.

    amúgy, csak, hogy megtörjem a jeget, pont ma játszottam egy tvt-t a mai magyar b válogatott válogató tourján, ahol röpke 13-14 bc-vel öltem meg szerencsétlen ellenfelemet 😀

    Reply

  • shadebird

    |

    Nem lehet azt mondani hogy az átlagos BW meccseken (ember – ember ellenin) túl sok támadó légi egységet használnának. P azért szokott kerizni,Z mutázni, TVT-ben szoktak wraith-ezni, PvZ-ben Corsairral hajtani az overeket felfedezés közben, mellékesen ne feledkezzen el senki a dropshipekről sem, vagy az overlordokról, azok is légi egységek ha jól tom. Pl a földre húzott overlord/seer elveszthetné a detektor képességét, mivel már nem föntröl sasol. Amúgy az ilyen képesség sok féle módon skálázható lenne pl. ha a szükséges energia és az egység mérete összefügne valamilyen módon.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.