Balance Test

Gepzsir . Hírek 1406

A Blizzard újból publikált egy Próbapályát, – „Antiga Shipyard (1.5.3 Balance)” – amin a valószínűleg elkövetkező kisebb Balance változásokat lehet tesztelni, melyek majd a következő, 1.5.3-as frissítésben érkeznek. A mostani változtatásokat azzal magyarázzák, hogy sok visszajelzést kaptak profi játékosoktól, és a közösségtől az erős Zerg stratégiákról. Bár összességében nem látnak jelentős Balance problémákat sem magas, sem kisebb játékszinten, de abban egyetért a Blizzard, hogy egy próbát megérnek ezek a változtatások, annak érdekében, hogy jobbá tegyék a játékot.

Most is csak kisebb változtatások lesznek:

  • A Fungal Growth nem hat Pszionikus egységekre.
    Ezzel a változással az Infestoroknak több védelemre lesz szükségük, és jobban sebezhetőbbé válnak a High Templarok és a Ghostok ellen.
  • A Seeker Missilet alapból megkapják a Ravenek, nem kell fejleszteni.
    Szeretnék kihasználni a benne rejlő potenciált, de nem nagyon használnak Ravent a játékosok. Talán így egy kissé jobban megéri majd használni. Persze azt sem szeretnék, ha megváltozna a Terran végjáték.

Még más változások is jöhetnek, de először ezeket szeretnék tesztelni nyilvánosan. Ha rákerestek a játékon belül a fenti Antiga Shipyard pályára, ti is ki tudjátok próbálni a változtatásokat!

UPDATE: Pont ma jött ki az újabb Balance Test pálya, lássuk mit tartalmaz!

  • Kivették azt a változtatást, hogy a Fungal Growth nem hat Pszionikus egységekre.
    Túl nagy változtatásnak találták, ezért inkább visszavonták, és a Statisztikák sem mutatták azt, hogy a Zergnek olyan nagy előnye lenne, főleg magasabb szinten
  • A Seeker Missile továbbra is bent maradt
    Ez a változtatás úgy tűnik tényleg értékesebbé teszi a Ravent, anélkül hogy felborítaná a Terran végjátékot
  • Az Infested Terran Tojás állapot élete csökken 100-ról 80-ra.
    Amikor egy játékosnak rengeteg Infestora van,  nem használ 20 fungalt egyszerre, inkább Infested Terranokkal szórja tele a terepet. A kérdés, amire megpróbálnak választ találni: Az ellenfél vajon meg tud-e ölni néhány ilyen tojást még mielőtt megszületik az Infested Terran?

Még ez sem mondható végső módosításnak!

 

Forrás:


Comments (21)

  • PhoeniX

    |

    Egyszerűbb lenne ha azt írták volna: „a fungal mostantól nem hat protoss unitokra” – bár majdnem ez is történt. Mi lesz a következő, zvpben letiltják az egységet? 😀

    Reply

  • Ultratomi

    |

    szóval nyugdíjba vonulnak a bansheek és jön a mass raven harass.

    Reply

  • Kane

    |

    Én inkább azt állítanám be, hogy a „Fungal Growth” ne stunoljon… mert a játékban csak 1 egységről tudunk, amit nem állít meg az FG és az is Zerg… Az szerintem egy óriási előny a zergnek, hogy simán lefog mindent, és még sebez is… sőt ami cloacked az láthatóvá válik amíg ott van… Oké, elismerem, legyen látható, meg sebződjön is, na de az hogy fullra kicseszés (nem csak Terrannal, vagy Protossal szemben, de zerggel szemben is).
    Bár szerintem ez a szemléletem most nem váltott ki nagy örömöt a Zerg játékosokból…

    Kane

    Reply

  • Kaeiir

    |

    Válasz Kane #3 üzenetére:
    Azért azt tegyük hozzá, hogy detectorok tekintetében most is a zerg a leggyengébb, HotS-ban pedig MSC is tud majd „scannelni”. Azért kíváncsi leszek, hogy a nerf után, többször láthatunk-e majd dt-ket a gerinc sereg mögött, arra várva, hogy berohanhassanak a csatába, és ingyen gyilkolgassanak.

    Reply

  • pcdevil

    |

    Válasz scr #5 üzenetére: ugyanezt akartam írni.. ez egy bő héttel ezelötti hír, a benne levő balance dolgokat pont ma módosították:)

    Reply

  • Gepzsir

    |

    Kösz, frissítettem a hírt!

    Reply

  • Kane

    |

    Válasz Kaeiir #4 üzenetére:
    Én azt nem mondanám, hogy detectorból a zerg lenne a leggyengébb… Az overseer elég olcsó ha azt vesszük, és hamar készíthető mint mozgó egység… Természetesen elismerem hogy a terrannak nagy előnye a Scanner sweep, a protosnak pedig még nagyobb hogy a detectora láthatatlan, de azért az alap felderítéshez én nem overseert használnék, hanem inkább changeling-et… De a terrannak is és a protossnak is elég sok mindent ki kell építeni ahhoz hogy a mozgó detectorját használni tudja (aka Raven, observer) a zergnek pedig a lair mindenképpen szükséges, és csak spawning pool és 150/100 „nyersanyag” szükséges…

    Reply

  • Fry

    |

    Szerintem a fungal ne fogja meg a masszív unitokat. Aztán az archoonok megoldják a többit…

    Reply

  • Tadzsin

    |

    Fungal rosszab mint a storm, mert tszem azt fél másodpercre nem figyelek kapok 1 stormot még simán kijövök/elmenekülök belőle kisebb-nagyob veszteséggel, de ha vmit fungal elkapott 90%-ba halott.Ezen kéne vhogy ügyködni blizardéknál (vhol felmerült már a lassítás ténye ami sztem elég életképes lenne)

    Reply

  • Kane

    |

    Válasz Tadzsin #10 üzenetére:
    Igen, ezzel egyet értek. A fungal growth-nál nincs sok lehetőséged menekülni. És mellesleg az a nem kevés Infested marine sem gyenge, amit 6 fullos infestor ki tud dobni… Se supply, se mineral cost, és erősebb mint az alap marine… Ezzel nem egészen értek egyet, ha csak annyi balance lenne benne, hogy mondjuk az IT 8 helyett 6-ot sebezne, mint a marine, és a fungal pedig nem stunolna, hanem csak mondjuk 70%-os lassítást csinálna, vagy 50-et…

    Reply

  • Winner_hun

    |

    „Az Infested Terran Tojás állapot élete csökken 100-ról 80-ra.”

    Ennek az esetek túlnyomó többségében semmi haszna, 50-re is levehetik, akkor se hullik el korábban, mivel tojás állapotban nem támad az infested terran, a zergek meg sereg nélkül nem sűrűn dobálják az infested terranokat csak úgy előre, így ugyanúgy kikelnek. Max. ha a szedőkhöz szórja a zerg ÉS van ott sereg akkor van ennek értelme. Legalábbis a ladderes tapasztalataim szerint ez így van.

    Reply

  • Kane

    |

    Válasz Winner_hun #12 üzenetére:
    Én 2v2-ben tapasztaltam egy olyat, hogy a srác csak infestorozott, és a másik támogatta sereggel.
    Odajött a bázishoz 40 infestorral, és elkezdte a földalól hányni az IT-ket… mire 3-at sikerült kinyírni, 30 kikelt… még az upgrade-elt PlaFo sem tudta megfogni… (épület pánzél, és messzebb lövés is ki volt fejlesztve)
    Így szerintem van értelme, mert mondjuk a maraudernek 1-el kevesebbet kell lőni…
    ez mondjuk 30 tojás VS 10 marauder esetében azt jelenti, hogy nem kel ki 24-26 hanem csak 18-20, és azzal már jobban elboldogulnak, de azt a kikelt 18-20-at sem biztos hogy meg tudod fogni…

    Reply

  • Saigon-

    |

    Én komolyan nem értem a Blizzardot, minek kéne történnie ahhoz, hogy végre kirúgják a picsába az egész design/balance teamet úgy, ahogy van?

    Az IT tojás hp-jével szórakoznak, komolyan? Ez valami rossz vicc, kb. csak pont a legkézenfekvőbb nerfeket nem próbálják:
    – fungal lassít helyhez kötés helyett
    – 2 helyett 3 supply, hogy ne lehessen massolni annyira

    Battlenettől TeamLiquiden át mindenhol ezen ragelnek/röhögnek kínjukban az emberek.

    Reply

  • Winner_hun

    |

    Válasz Kane #13 üzenetére:
    Nem a szélsőséges eset a lényeg hanem ami gyakran előfordul.

    Reply

  • Kane

    |

    Válasz Winner_hun #15 üzenetére:
    igen, ebben igazad van… de az a baj, hogy gold league 1v1-ben is egyre sűrűbben találkozok ezzel… speedling baneling kezdés a 8:30-11:00 percben, ha nem sikerül az első támadás jön az 5000 infestor és teleküldi a bázist IT-vel, és még csak védeni sem lehet ellene igazán, mert amíg a burrowed inf-ből ki tudsz lőni párat, addig a többi meg csak szórja, szórja, és ha esetleg nem foglalkozol a tojásokkal, csak az infeket lövöd, akkor kikelnek a tojások, és rommá lövik a sereged, a zerg pedig 4 hatchery+larva injectionből 1 perc alatt lehoz 200 speedlinget, vagy roachot (esetleg újra infestort), te meg próbálj meg 5 factory+reactorból visszahúzni 10 hellion ugyan ennyi idő alatt…

    Reply

  • Winner_hun

    |

    Válasz Kane #16 üzenetére:
    Ghost EMP? Meg miért a bázisnán várod hogy jöjjön? Ki kell mozdulni és nem elengedni oda.

    Reply

  • Kane

    |

    Válasz Winner_hun #17 üzenetére:
    A snipe-nak nagyobb a lőtávolsága 1 range-el mint az EMP-nek, de nem ez a lényeg, mire lőtávba ér a ghost, addigra a BL eldobálja a broodlingokat… (ez bárhol lehet a pályán, nem feltétlenül bázisnál)

    Reply

  • Winner_hun

    |

    Válasz Kane #18 üzenetére:
    És? BL ellen nem lehet semmit hozni?
    Azt hiszem abbahagyom, ennek így semmi értelme. Részemről a lényeget leírtam, te csak kifogásokat keresel. Nem csak a+klikk van, keziccsókolom.

    Reply

  • Winner_hun

    |

    Nerf done, tojások élete 100-ról 70-re csökkentve és a fungal hatótávolság 9-ről 8-ra csökkentve.
    + T-nél seeker missile nem igényel fejlesztést

    Reply

  • Kane

    |

    Válasz Winner_hun #20 üzenetére:
    Mondjuk ezek is komoly változtatások az infestornál… Viszont ez e 9-ről 8-ra csökkentés, lehet hogy befolyásolni fogja a zerg game-eket… viszont az Egg HP csökkentés jó döntés volt…
    Az SM-re nem tudok mit mondani… most a terran casterjeinek 1 dolgot kell igazán fejleszteni, de az sem életbevágó… Ghost cloack ami lényegében befolyásolhat komolyan egy játékmenetet

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.