Dualizmus vagy egy bukott szövetség?
Nos mivel rajtam kívül mindenki inkább az 1v1-ket nyomja nagyobb mennyiségben, ezért a változatosság kedvéért egy kicsit a team gamekről számolnék be, mert nekem ez az érdeklődési köröm vagy akár „szakirányom” is ha ez jobban hangzik. Mint ahogyan a címből is kiderül ez jelenleg csak a 2v2 rtről (szerk.: Random Team) fog szólni, mert nincsenek 4 személyesnél nagyobb pályák még. Elég két oldalú, mert vagy jó társat kapsz, akivel ha nem is teljes mértékben, de összetudsz vele dolgozni. Vagy pedig minden tudásodat összeszedve próbálod felvenni a versenyt 1vs2-ben…
Az eddigi szerény tapasztalataim eléggé vegyesek, mert ugyan ez az új rang rendszer 1v1-ben tényleg jól működik, hogy egy bizonyos teszt game után a számodra legmegfelelőbb csoportba oszt be, de 2v2-ben ez már kevésbé valószínű, hogy reális lesz. Hiszen ha te nem is hibázol szinte, és a saját szintedhez képest jól csinálod, akkor is ott van még a társad, aki szintén sokat számítana, hogyha már nem az első zergling rushtól omlana össze! Megjegyzés képpen csak hozzá tenném, hogy én se voltam minden játékban „tökéletes”, de miután 10 játékból 6-szor kilépett a társam már a játék elején (vagy talán kiesett? 🙂 ), ezért nem igazán éreztem, hogy a megfelelő szintem a copper osztály lett volna…
Ezután kissé elkeseredve, de bizakodva álltam neki a laddernek. Meglepődve tapasztaltam, hogy a társaim többé – kevésbe együtt működőek és egyben alkalmazkodóak is voltak. Magyarul nem kellett külön kérvényt benyújtanom, hogy lassan támadni kéne vagy jól jönne egy kis segítség. Szó nélkül tették a dolgukat – velem egyetemben – és csak akkor kérdeztek, amikor esetleg egy közös támadást akartunk csinálni. Így ezekben a külön csoportokban valóban mindenki egyenrangú ellenfeleket talál magának és minimum egy vele egyszintű társat is kap, ha nem is jobbat! Hozzá kell tennem, hogy hiába vagytok egyenrangúak az elején tisztáznotok kell, hogy ki lesz az irányító, ami azért szükséges, mert ha két különböző tervvel kezdtek el játszani az majdnem olyan, mintha egy tehetetlen társatok lenne, akivel bármit is értelmetlen lenne csinálni. A csapat kapitánya persze az legyen, aki tapasztaltabb és rugalmasabb, mert ő sokkal jobban tud reagálni vagy alkalmazkodni az adott szituációhoz. Így ezzel rengeteg időt és problémát spóroltok, ami a Starcraftban mint tudjuk elengedhetetlen…
Összességében levonhatjuk azt következtetést idáig, hogy a rendszer valóban úgy működik, ahogyan azt ígértek korábban nekünk. Szóval akár egy egyszerű hétvégi vagy egy elszánt – „prö” szintre tőrekedő – játékos vagy. Az új megoldásnak köszönhetően biztosítva leszel, hogy soha ne kapjál nálad jóval erősebb vagy gyengébb ellenfelet, ami rontaná a játékélményt. Hanem csakis a te súly csoportodban lévőkkel mérkőzhessél meg. Ellenben a teszt felmérést a team gamekben még átgondolnám, hogy lehetne jobban kidolgozni, amivel reálisabb besorolást kapna mindenki, mert nagyban lassíthatja a fejlődésedet ha valós tudásod mellett egy gyengébb besorolásban kezdenéd a ladder pályafutásodat. Persze nem lehetetlen feltornázni magad ha van egy célod, de nem is jó érzés abban a tudatban lenni, hogy a társad bármikor bármilyen lelkiismeret furdalás nélkül csakúgy kiléphet, ezzel rontván mások esélyeit is.
Comments (10)
Tokman
| #
Köszi a cikket a replay-t azóta felrakták youtubera hdben akit érdekel:
Part1
http://www.youtube.com/watch?v=IujkpjQRvOM&feature=player_embedded
Part2
http://www.youtube.com/watch?v=b543j-YX5JQ&feature=related
Reply
Darc1n
| #
Na de te a 2v2 Randomról írtál Zsukov, viszont ha Party-ba hívsz valakit és úgy mész 2v2-re azt a sima 2v2 ladderbe fogja számolni, ha pedig egy másik játékossal kezdesz 2v2-zni, újabb ladderbe kerülsz bele, példának én 2 különböző játékossal kezdtem el 2v2-zni, randomot még nem toltam, így néz ki:
http://screenshot.xfire.com/s/92627964-4.jpg
Azt nem tudom, hogy hány ilyen ladderben lehetünk benne maximum, de jó látni, hogy nem kell egy emberhez ragaszkodni ha 2v2-zni szeretnénk.
Reply
petygrinder
| #
Nem cooper hanem copper (réz). És a Starcraft sztem nagybetű.. 😉
Reply
Aston
| #
#2: Amiről Zsukov írt, az az RT, vagyis Random Team. Furcsa, hogy a War3-ban nagyon jól elkülönítették az RT-t a party 2v2-től, itt meg most nem.
Egyébként Zsukov, nekem nagyon tetszik ahogy írsz, csak így tovább!!
Reply
Darc1n
| #
Inkább kiegészítésnek szántam, mint kritikának.
Reply
L4.ZsukoV
| #
Válasz petygrinder #3 üzenetére: THX! Javítottam!
Válasz Darc1n #5 üzenetére: Jogos a felvetés, ezért korrigáltam a cikket
Válasz Aston #4 üzenetére: Köszönöm! A mesteremtől tanultam! 😉
Reply
johnnybgoode
| #
Abszolút osztom Zsukov véleményét… tegnap én is próbálkoztam team gamet tolni, 2/2 loss… Speciel szörnyű volt ez a copper liga, 1v2ztem, társam látja h az ellen tekkel, és már készül a battlecruiser-carrier támatás, és az aranyos társam spore colony (vagy miket 🙂 ) kezdett a bázisa köré húzni… Mondanom sem kell mekkora bukó lett… Talán nem kéne külön venni a ligákat, hanem az 1v1 alapján ugyanabba a ligába rakjon 2v2ben is (tát pl ha gold vagy 1v1ben, ott legyen a helyed team gameben is).
Meg a másik nagy félelmem, ami már sc1ben is para volt, az a 4v4… lehetetlen megfogni egy fókuszált korai rusht… Remélem kitalálnak vmi okosságot (mint pl war3ban a tp (town portal) volt), tudom h nem túl sc-s megoldás, de vmi akkor is kell, h működjön.
Reply
inkwizitor
| #
és téged följebb rakott már a ligában? mert engem pl még mindig nem pedig van egy csomó pontom meg winem, ráadásul aranyligások ellen…
Reply
ProfessorJ
| #
Nálam a random 2v2 az olyan szokott lenni hogy ritkán nyerek, ezért inkább mostmár jóbarátokkal erőltetem, és úgy általában jobban is megy mert megbeszéljük mit csinálunk, ugyanis randomnál nagyon ritkán fordul elő, hogy a másik a köszönésen kívül is ír, mostmár inkább ezért megkérdem mire menjünk, rush, vagy nem rush. Aztán vagy bejön, vagy nem.
Reply
inkwizitor
| #
Válasz ProfessorJ #9 üzenetére:
ahogy néztem este, bejött:)
Reply