Interjú Kevin “Karune” Yu-val

Astonkacser . Cikkek 540

Már elég régi, először hosszú összefoglalót akartam róla írni, de Passape megtette nekünk azt a szívességet, hogy végig lefordította:


A minap a Starcraft 2 apropóján exkluzív interjút készített Mokon a Game Replays riportere Kevin „Karune” Yu-val. Ezt szeretném megosztani veletek, a riport tanúlságos lehet számotokra hisz Karune életútja sokunk számára egy álom lenne…

gamereplay-karune.jpg


Game Replays: Szia Kevin köszönöm,hogy időt szakítasz ránk. Miért ne kezdjük rögtön egy bemutatással az olvasóinknak? Azok számára akik nem ismernék, Karune régebben a Game Replays-nek dolgozott mint Játék Admin, akkor még Sageking néven. Késöbb a Petroglyph-nál közösségszervezőként tevékenykedett, és hát ebben az utóbbi egy évben a BLIZZARDnál dolgozik, ahol közösségszervezőjükként remek munkát végez. Nos biztos vagyok benne, hogy sokat szeretnél még ehhez hozzátenni, szóval miért nem beszélsz te magadról egy picit – egy ember a végrehajtó álarca mögött!

Végülis, hogy jutottál el idáig, hogy „közösségszervező” lehess? Csak néhány remek lehetőség hullott az öledbe , vagy előre megfontoltan akartál előbbrelépni mind a kösség szervezésével mind a játék fejlesztésével a főiskolai évek alatt?

Kevin „Karune” Yu:
A főiskolán igazából Kommunikáció, és Nemzetközi Kapcsolatok szakra jártam, amely némileg összeköthető azzal amit most csinálok, de azt hiszem a zöme a kösség építése iránti vágyamnak a játék iránti szenvedélyemből fakad, ez az igazi „képzettségem”. Gyermekkorom óta rajongtam a stratégia játékokért, kezdve egészen olyan játékokkkal mint a Civilization sorozat, Master Of Magic/Orion, Jagged Allience, és aztán mikor beköszöntöttek az első valós idejű sratégiai játékok, kezdve a Westwood Studio féle Command And Conquer sorozattal, és természetesen a Blizzard Warcraft és StarCraft sorozataival.
Az egész azzal kezdődött, hogy munkát kaptam (a Gamasutra.com-on keresztül) a Petroglyph, amely egy cég melyet az Ex-Westwoodos srácok csináltak miután az Electronic Arts felvásárolta a Westwoodot. Számomra megfizethetetlen volt az a tapasztalat és az a fajta szemlélet a játékiparról, és fejlesztésről amelyet ezek a Westwood-os fiúk megmutattak. Ezek a tapasztalok segítettek megtaláljam és megmutassam a saját projektjeimet a Petroglyph-nál . A Petroglyph nagy mozgásteret nyújtott, a már meglévő társaságok fórumainak új projektekkel való kibővítéséhez, mint például a gyakori friss hírek a játék fejlesztéséről (a Star Wars: Empire at War kiegészítőhöz és a Universe at War-hoz), a sok-sok beszélgetés rajóngókkal és rajongói oldalakkal ugyanúgy fontosak voltak mint az elérhető médiafrissítések, rövidfilmek, és értesítők közzététele. Ekkor felajánlották a lehetőséget hogy a StarCraft és a Warcraft közösségeivel foglalkozhatok és elkezdhetem építeni a StarCraft2 közösségét is. Nem is kell mondanom, hogy nem volt könnyű felnőni a feladathoz, és azóta nagyon boldog vagyok, hogy benneteket segíthetlek itteni munkámmal Karuneként.

GamesReplay:
Mint korábbi GameReplays stábtag, mit gondolsz az itt szerzett tapasztalataid szerkesztésben és hírkutatásban segítettek abban, hogy elérd céljaidat, és ott tarts ahol most? Talán néhány olvasónk szeretne a játékiparban dolgozni. Szerinted érdemes a GameReplays-hez hasonló oldalakat segíteni munkájukkal, hogy elérhessék ezt a célt?

Kevin „Karune” Yu:
Igen, mindenféleképpen! Mialatt mi beszélgetünk itt újabb munkahelyek nyílnak a Blizzard közösségi portálokkal foglalkozó részlegénél. Én tudom hogy amikor megnézem a jelentkezők listáját olyat keresek akinek van gyakorlati tapasztalata a szervezésben. Nekem személyesen azok az emberek szimpatikusabbak akik szenvedélyüket követve segítik a közösségüket újdonságokat keresve és kreatívan. Minden annyira új még az internetről. Egyetlen szabály van csak, hogy nincsen szabály. Akármi legyen a szenvedélyed, légy eltökélt és kövesd a vágyaidat, még akkor is ha a következő lépést még nem látod előre tisztán. Ha mindvégig hű maradsz magadhoz, a következő lépés már adni fogja magát, a te feladatod pusztán az, hogy meglépd.

A GameReplays remek oldal ahhoz, hogy itt belekezdj a közösségi munkába, ugyanúgy ahogy a többi közösségi portál is remek terepet kínál ehhez. Szerintem megtalálni azt az oldalt amely érdeklődési köröddel azonosulni tud, a legfontosabb ami után kell nézni. Keress olyat amiben magadat látod kiteljesedni.

GameReplays:
Azt kell hogy mondjam nagyon érdekes, hogy a második munkád az iparban rögtön a Blizzardéknál kaptad. Biztos, hogy a GameReplays segített. Sok régebbi társunk kötött ki végül a játékiparban.

Térjünk át mindenki kedvenc témájához a StarCraft2-höz ! Te az első bejelentés óta már a Blizzardnál dolgozol, biztos jó a rálátásod arra, hogy halad a StarCraft2. Hogyan változott a StarCraft2 arculata mióta te a Blizzardhoz csatlakoztál?

Kevin „Karune” Yu: A Blizzard számára mindig is nagy jelentősséggel bírt a közösség véleménye. Én az a szerencsés ember vagyok aki erre a bizalomra építhet. A StarCraft2-nek mindig is voltak törekvései, hogy közelebb hozzák a közösségeket egymáshoz. Úgy érzem a munkám során ezekre az elvekre építve próbáltuk egységesíteni a csatornákat, és bátorítani a játékosportálokat , mind eszközökkel mind új lehetőségekkel, hogy terebéjesedhessenek és megőrizhessék saját identitásukat is. Olyan új eszközöket keresek, amelyekkel jobb kapcsolatot tudnánk fenntartani a közösség és a fejleszők között.

GameReplays:
Hasonlóképpen dolgoztál a StarCraft közösséggel is. Mit gondolsz, a StarCraft közösséget hogyan változtatta meg a StarCraft2 érkezésének híre? Láttunk már rajongói oldalakat nőni és elhalni, és a közösség érdeklődése is ingadozó. Milyen volt ez a Te szemszögedből?

Kevin „Karune” Yu: Meglepő módon közel 10 év után is vannak jól fenntartott StarCraft közösségi oldalak! Az első RTS (RealTimeStrategy – Valós Idejű Stratégia) Közösségi Találkozónkon a BlizzCon 2007-en lehetőségem volt találkozni ezen oldalak alapítóival és Adminjaival ugyanúgy mint az újdonsült közösségi portálok képviselőivel. A beszélgetéseink során rájöttünk, hogy a Blizzard aktív segítsége nélkül aligha lehetne növekvő közösséget létrehozni, a lehetőségek limitáltak lennének. Mitöbb, felvilágosítottam őket arról, hogy eggyüttműködésük és egymás segítségére irányuló törekvéseik előrelépést hoznak számukra hiszen növeli az érdeklődést irántuk az egész közösségen belül, még könnyebbé téve a cégek számára, hogy minőségi szinten tudják ellátni őket egyre többmindennel. Azóta örömmel mondhatom egyre több StarCraft2 közösségi portál nyílt meg világszerte, a körülmények és a lehetőségek is egyre jobbak a StarCraft világában elmerülni kívánók számára, a fejlődés pedig nem fog megállni. Hozzátenném elsődleges feladatomnak tekintem, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb lehetőséget arra, hogy másokkal találkozhasson más játékosokkal akiknek hasonló az érdeklődési körük, ahol fejleszteni tudják magukat, viszont ötleteikkel tudják a közösség érdekeit szolgálni.

GameReplays: Mi lenne ha ednál egy rövid leírást egy tipikus napodról a cégnél?

Kevin „Karune” Yu: Munkanapok, annak ellenére, hogy hasonlóan órákból áll nem ennyire egyhangú napról napra. Megpróbálom elkezdeni a napot, azzal hogy válaszolok néhány fórum kérdésre helyesen. Általában a nap korai szakaszában meetingek(találkozók) vannak a közösségi csoporttal vagy a PR (PublicRelations-KülKapcsolatok) csoporttal, ahol naprakésszé tehetjük egymást a jelenleg folyó eseményekkel kapcsolatban, vagy Brainstormingot tartunk (összeülnek és ötleteket vetnek fel) jövőbeli törekvéseinkről. Délutáni elfoglaltságként játszhatunk StarCraft2-t a programozócsapattal vagy a közösségi csapattal, készíthetünk interjúkat a BlizzCasts számára fejlesztőkkel, kutathatunk rajongói kérdéseket a Q&A Részleghez (olyan kérdezz felelek lásd StarCraft2 homepage), brainstormingolhatunk , kereshetünk új közösségi célokat, dolgozhatunk a Web-es gárdával közösen a Web/Közösségi részeken, vitatkozhatunk az együttműködőkkel a legújabb StarCraft2 stratégiákról, vagy a kasztokról a World Of Warcraft-ban, és háát ?! A listát folytathatnám még…

GameReplays: Szeretném megkérdezni mi az a titok ami a Blizzardot hajtja? Talán a pizza az üdítő, vagy valami veszpángáz? Milyen étellel töltik meg a szobát?

Kevin „Karune” Yu:
Háát valóban van mindenkinek valami. Minden megvan nálunk amit egy átlagos élelmiszer boltban találsz, az ételek és italok közül. Az éttermünk fel van töltve „egészségesebb cuccokkal” amelyeket a jövőbeli hírekben még közzéteszünk. Ehhez jön még minden hónapban a hatalmas szülinapi torta, amellyel az éppen szülinapos dolgozókat ünnepeljük meg. Előző hónapban azt hiszem csokis és macadamia(?!) krémes tortánk volt – nem vagyok teljesen biztos a nevében de hadnemondjam isteni volt.

GameRepalays:
Ezt egy rázós kérdés, de mit gondolsz mi fog történni a StarCraft közösséggel miután a StarCraft2 kijön? Sok ember köztük énmagam is azt gondolom ez lesz az egyik valaha létező legnagyobb közösség amely egyetlen játékon alapul. Mit vársz tőle?

Kevin „Karune” Yu:
Őszintén srácok TI fogjátok a legjobban tudni. Ti vagytok a Közösség. Ha szeretni fogjátok a játékot és használni szeretnétek a közösségi lehetőségeket, nincs kétségem afelől, hogy hatalmas siker lesz.

GameReplays: Ezt a kérdést is muszály feltennem. Fogunk még töbet látni azokból a Youtube videókból? Remek dolog benézni néha a csillogó marketing függönye mögé.

Kevin „Karune” Yu: Örülök hogy tetszett srácok, igazából nemannyira Blizzard válasznak, mint inkább személyes válasznak szántam a WarcraftIII közössége felé. Mindazonáltal remélem mindig lesz valami újdonság amivel elérhetem a játékos közösséget.

Game Replays: Köszönjük a beszélgetést Karune. Remélem nemsokára újra tudunk váltani veled pár szót. En taro Adun, Executor! ( Adun dicsőségére, végrehajtó! )


Számomra a legfőbb tanulság ebből az interjúból az egyén fontossága a közös szellemben, hiszen aki személyiségét adja egy arculathoz, önmaga válik építőjévé annak amit élvezni szeretne.Forrás:


Comments (8)

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.