Top 5 nyitó hadmozdulat
Az 1UP.Com múlt héten minden nap egy új Starcraft II cikket adott ki. A pénteki adagban az 5 legtöbbet használt kezdő stratégiát írták le, és vizsgálták meg, hogy a Starcraft II-ben működni fog-e. Lássuk:
5. Zerg rush: Klasszikus mozdulat, Spawning Pool után rögtön 6 Zergling hagyja el villám gyorsan a bázisunkat, majd a még védtelen ellenfelet támadja. A taktika úgy néz ki, hogy még inkább használható lesz SC2-ben mint eddig.
4. Photon Cannon roham: Gyors felderítés, GateWay helyett Forge, aztán mehetnek az ellenfél bázisa mellé a foton ágyúk. Úgy néz ki ezt is tudjuk majd alkalmazni, bár a sok új egység és képesség könnyen kivédheti, de a Photon Cannonok most is kitűnően alkalmazhatók.
3. Marine özön: 2-3 Barrack (vagy több), Marine-ok és Medic-ek vegyesen, 2-3 osztag halálos, főleg hogy a Marine levegőbe is lő, olcsó és a Medic kitűnően gyógyítja. A SCII-ben ugye nincs se Firebat se Medic, így a Marine-ok sebezhetőbbek mint valaha. A gyógyító Dropship csak Tier2, és a Reaperek sem csökkentik a veszteségeket egy Zealot osztaggal vagy Zergling rajjal való találkozáskor.
2. Creep-Jacking: Zerg vs. Zerg meccseken egymás creep-jére nagyon jó ötlet Sunken Colonyt telepíteni, majd az érkező Zerglingekkel megtámogatni az effektív támadást. A Queen jelenléte és a Sunken Colony hiánya ezt már nem teszi lehetővé, minden Zergnek kötelező Queen-t gyártani, és mire azzal átér az ellenfélhez, annak már biztos, hogy van annyi Zerglingje, hogy meg tudja magát védeni. (Sunken Colony jelenleg megint van, de azt nem lehet tudni milyen paraméterekkel és így azt sem, hogy mennyiben befolyásolja ezt a gondolatmenetet)
1. Dark Templar rush: Protoss játékos Zealotok helyett tech-el, majd villám gyorsan kihozza a láthatatlan Dark Templarokat, akik nagy sebzéssel könnyen likvidálják az akkor még detektorral nem nagyon rendelkező ellenfelet. A technika megszorításokkal, de alkalmazható, hiszen a DT-k nagyon drágák, és mire megvan belőlük egy pár, az ellenfél már biztos rendelkezik kellő detektorral.
Forrás:
1UP.Com