Dustin Browder a gázról

Vorian . Hírek 1346

Az e havi téma az új gázmechanika, és Dustinnak eszébe jutott még hozzáfűzni valamit:

Az elmúlt pár hónapban keményen dolgoztunk, hogy érdekesebbé, színesebbé tegyük a gázkitermelést a Starcraft II-ben. Jelenleg is vannak még céljaink:

1. A gázkitermelés a Starcraft II-ben nem jár sok stratégiával vagy választási lehetőséggel.  Általában csak arra fókuszálsz, hogy a lehető legtöbbet szerezd belőle, és csak pár munkás végzi ezt a munkát. Egy teljesen megújított gázkitermelés vajon mélyebbé tenné a játék stratégiai részét?

2. A bázisépítés és a gazdaság menedzselése nem olyan minőségű a Starcraft II-ben, mint amennyire szeretnénk. A Starcraft 1 mindig is egy olyan játék volt, ahol a gazdaság nagy szerepet játszott minden meccsben. Vajon tudunk ezen még fejleszteni?

A 2-es pont nagyon fontos nekünk. A gáznak nem KELL feltétlenül érdekesebbnek/színesebbnek lenni, de a gazdaság menedzselése és stratégiája a játék egyik alappillére kell hogy legyen. Több tucat új gázmechanikát kipróbáltunk az elmúlt pár hónap során, hogy megnézzük mi működhet és mi nem. Ezt egészen addig fogjuk folytatni, amíg vagy találunk a mostaninál jobb gázkitermelési módot, vagy rájövünk, hogy a mostaninál minden alternatív megoldás rosszabb. A WWI-n bemutatott gázmechanika nem végleges, de nagyon örülünk, hogy a fórumon sok visszajelzést kaphattunk róla.

-Dustin Browder, Lead Designer of Starcraft II

Forrás:


Vorian

kewl

Comments (18)

  • darage

    |

    ez tök jó!

    Reply

  • Guwrovsky

    |

    Nagyon szeretem a Blizzard hozzáállását a játékaikhoz… mindig odafigyelnek a rajongók véleményére, és ezek szerint változtatják a játékot. Zseniális!

    (az EA tanulhatna tőlük)

    Reply

  • bomber

    |

    imádom a BLIZZARDOT,és tudom ha mondanak valamit azt meg is teszik.

    [terran]

    Reply

  • hungaroborg

    |

    Én továbbra is azt mondom, hogy ez Starcraft2, tehát ha újitanak, csak tegyék. Viszont én tényleg attól félek, ha mire kijön nem lesz más csak sc1 3D-ben. Jó játék, mert megunhatatlan immáron 10 éve, de eddig az összes lehetséges újitást leszólták. (Vagy imba volt) Amikor megnéztem annak idején a videókat minden lenyűgözött, de aztán szép lassan mindent kivettek, mert akkor nem lehet 25 mp-es játékot játszani két kattintással.

    Csak adják már ki végre!

    Reply

  • TheZerg

    |

    Nekem nagyon tetszik az új gázmechanika, és az, hogy pl. ha sok gejzíred van kiépítve, nem kell keresgélni, hogy melyik ürült ki, egyszerűen piros színnel jelzi.

    Reply

  • Tassadar

    |

    A kiürülésjező + kristályért újratölthető az még jó is lenne csak sztem kevés az alap gáz mennyiség amit adnak…a játék elején a bázisépítéshez nagyon kellene a gáz….és az gáz ha nincs gáz =(

    Reply

  • Blase

    |

    #6: ez már csak balansz kérdésre.MIndazok után amit végig balanszolnak ez már semmiség lesz meglátod.

    Reply

  • god

    |

    #5

    Ez komoly, hogy piros színnel jelzi, ha kiürül az egyik gázbányád? Eszem megáll, lassan point & click kalandjáték szintjére süllyed le az SCII ….. broáf :S

    (no flame, only SZvSZ)

    Reply

  • BlackDemon2

    |

    Nekem az Sc1 3D be uj sztorival tökmegfelel …:D

    Reply

  • Vorian

    |

    #8

    És ez mind semmi, god!

    Állítólag ha megtámadják a bázisod akkor HANGOS FIGYELMEZTETÉST kapsz, hogy „base is under attack”!!! Majdnem öngyilkos lettem amikor ezt meghallottam. Azért egy nívót be kellene tartani…

    Reply

  • god

    |

    #11

    SCII oldalon való adminkodásod ellenére még nem játszottál soha a StarCraft-tal? Akkor tudnád, hogy ez eddig is így volt, és elég butának kell lenni ahhoz, hogy ne érezd a két dolog között a jelentős különbséget.

    „Azért egy nívót be kellene tartani…”

    Reply

  • Vorian

    |

    #11

    A Föld bolygón eltöltött eddigi X éved ellenére még nem találkoztál iróniával? Akkor tudnád, hogy pontosan tudom hogy persze hogy figyelmeztetett a Starcraft 1 is ha megtámadták a bázist…

    Csak azt nem értettem, hogy ez miért nem számít „noob játékkönnyítőnek”, míg a gázkifogyás pontos jelzése igen…

    Reply

  • god

    |

    #12

    Emelt szinten tanultam még a gimnáziumi évek alatt az irodalmat, így hidd el találkoztam eleget ezzel a fogalommal, viszont te ha ezt tényleg annak szántad, akkor eléggé gyatrán használod. Mi értelme van a gázkimerülésjelzőnek, mikor pontosan lehet tudni figyelmeztetés nélkül is, hogy mikor fogyott ki a gázod? A hangokat pedig ki lehet kapcsolni, eddig SC-s pályafutásod alatt idáig eljutottál már? Nem is használja szinte senki sem. Mi a rossebbnek butítják még tovább ezt a játékot?!

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    #8,12 üzenetére:

    Idáig az volt a probléma, hogy bevezették az MBS, ami miatt nem kell össze-vissza „point & click kalandjáték szintjén” ( by god )
    írányítani a játékot. Erre a blizzard akkor kitalált vmit, amivel egyensúlyozni akarja a dolgot, hogy fontos szerepe legyen reakciónak, mint az egyben, de akkor ez már gáz, mert a piros pontra kell kattintani…

    Szóval ez azt jelenti, hogy:
    A játék az MBS miatt elbutul vagyis veszít a játék élvezetéből. Mind emellett az, hogy stratégiailag fontos szerepe a nyersanyag ellátás a játékban, mert ha az nincs akkor semmi sincs. Emiatt a Blizzard újításként próbál erre egy kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni a játékba, de ez már noobság…

    Akkor úgy tünik engem félre informáltak, mert én tudtam, hogy egy stratégiai játék lényege az, hogy taktikában ( jobb hadsereg, mint az ellenfelé vagyis countereli ) és ügyességben ( jó időzitések:expelés, támadás, fejlődés ) győzd le az ellenfeled.
    Azonban egyesek olyan játékot akarnak, akik szeretnék minden egyes egységével külön oda figyelést nyújtani és ennél nem lehet se több ( új gáz és ásvány mechanika) se kevesebb (MBS beiktatása). Én nem is értem miért nem csinál a Blizzard egy olyat, hogy az egységek egy bizonyos %-ban betegek lesznek azt külön kéne őket a kórházba elvitetni. 🙂

    Reply

  • god

    |

    #14

    „Idáig az volt a probléma, hogy bevezették az MBS, ami miatt nem kell össze-vissza “point & click kalandjáték szintjén” ( by god )
    írányítani a játékot.”

    Ez a mondat teljesen ellentétes azzal, amilyen értelemben én használtam a szóban forgó kifejezést. Pont az MBS miatt lesz point & click kalandjáték szintű az SCII. Most már lesz automining, MBS, végtelen kijelölés, gázkimerülés-jelzés és az álló munkásokat is kijelöli majd, plussz a szintén felesleges könnyebbítést jelentő health bar is belekerül a játékba.

    De tényleg, abban mi az élvezet, ha helyetted mindent a gép csinál, illetve szádba rág? Másrészt a stratégiai játékok lényege az én tudomásom szerint teljesen más, mint amiket te írtál. A játék egyrészt áll makróból és mikróból, melyből a makró jelenti a gazdaság menedzselését (expelés, techelés, gyártósor építése, új gazdaság munkásokkal való feltöltése, egységek massolása stb.), míg a mikró jelenti a legyártott egységek kontroll alatt tartását, a velük való pusholást, harassolást, flankolást, rushokat stb.

    Ezekkel az „újításokkal” gyakorlatilag megölik a makrót, és ezt semmi módon sem tudják kompenzálni. Nem értem, hogy miért utálják itt ennyien a játék gazdasági részét? Miért baj az, ha a munkásokkal rá kell klikkelni a kristályra, hogy bányássza azt? Miért baj az, hogy adott esetben 8-10 gatewaybe vagy factoryba külön be kell nyomni az egységeket? Az egész művelet pár klikkel megoldható, ez a szép az SC-ben, hogy ha az ellenfél csak az egységeket irányítja és nem érdekli a gazdaság, akkor ezt kompenzálni lehet nagyobb gyártósorral és több expel. Így elveszti az SCII a stratégiai részét, mert egy 15-20 perces játékból még egy percnyit sem kell majd a gazdasággal foglalkozni.

    S ha ez még nem lenne minden, akkor ott van még a végtelen kijelölés is … miért nem volt jó a 12-es limit? Legalább használni kellett a hotkeyeket normálisan, ha nagy sereget akartál irányítani.

    Nem baj, legalább film nézés közben is lehet majd SCII-t játszani, miközben a barátnőre is figyel az ember fia, és ki lehet menni a konyhába kaját is összedobni, hiszen a gép úgyis mindent megcsinál helyetted. Bravó.

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    #15 üzenetére:
    Nem mondom azt, hogy minden tökéletes, de az MBS csak is arra szolgál, hogy jobban tudj figyelni a játék fontosabbra részeire ( csaták, expelés, stb.) Mellesleg ugyanarról beszélünk csak én a magyar megfelelőjét használtam, te meg az angolt ( mikró-ügyesség, makró- taktikázás). Visszatérve az előbbi mondatomra: A gond nem azzal van, hogy külön-külön klikkelni kell mindegyik factoryra hanem , hogy elvonja figyelmed más fontosabb dologtól emellett még nem is látványos… Én elismerem über noob vagyok az sc1-ben, de annyit megmondok, hogy ég és föld különbség van egy sc1 és war3-as meccsek között, mert miközben a sc1 mecsekben a játék negyede fele a bázissal való külön kattingatással megy el, addig a war3 80-90% full látványos, mert nem azt látod percenként a protól, hogy hol bázist hol a csatát nézzi hanem folyamatosan az ellenség sarokba szorításával vagy kibelezésével foglalkozik. Jó persze teljesen más az war3 és sc1 stílusa, de mbs-sel legalább tényleg csak arra kell oda figyelned, ami rajtad múlik, hogy milyen egységeket hozol és hogyan használod őket, mikor expelsz, mikor fejlődsz tier1-ről t2-re és így tovább. Lehet az sc2 a csatákra fog elsősorban kiéleződni az mbs miatt, de gondolom mindenki inkább a csatákra akar „1000%” figyelmet fordítani,mint akár 1-2 sec-et arra, hogy 8 factoryt egyesével kijelöljön majd gyártson benne. És ez vonatkozik a többire is, mint az álló munkás kielölés és az auto-mining például.

    Reply

  • razieel

    |

    Nem tom hogy god barátunk milyen stratégiai játékokkal játszott, de MBS ide, végtelen kijelölés oda, nekem eléggé le tudja kötni a figyelmemet a játék ha akarom(C&C szériák,W3TFT,AOE2).

    Most értem, hogy mi baja van, de most nehogymár azon múljon egy stratégiai játék, hogy vki percenként 120at vagy 80at klikkel. Én szeretnék egy olyan játékkal játszani, ahol több múlik azon, hogy milyen ötleteim vannak, mint hogy mennyire gyakoroltam be a robotikus kattintgatást. A gáz rendszer sem olyan, hogy minnél többet kattintgatsz annál többet termel, hanem ott is gondolkodni kell. Szerintem mindenképpen erre van a jövő.

    A starcraftba amúgy se azért kerültek bele ezek a dolgok mert hogy milyen királyak, hanem akkor még nem gondoltak az ilyen irányítást könnyítő dolgokra.

    Reply

  • Aston

    |

    #11: Vorian nem adminkodik, hanem fordít és cikkeket ír. Egyébként sem az a fajta aki bármikor is élne/visszaélne az ilyen jogaival …

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.