Változik az MBS!

Astonkacser . Hírek 1717

Nagy-nagy örömére sokaknak, akik az MBS ellen voltak, most bejelenthetem: változik.

Karune és a haverok úgy látszik kiállításról-kiállításra járkálnak, tegnap még a GC-n voltak, ma már a PAX2008 rendezvényen adtak interjút. A Starcraft II verzió még mindig a WWI féle, de a BlizzConon már újabbal játszhatnak majd a rajongók.

Az új MBS úgy fog működni, hogy ha például van 3 Barrackod kijelölve, és nyomsz egy M-et, akkor nem 3 Marine-t fog gyártani, csak egyet, így 3-szor kell megnyomnod az M-et ha 3 Marine-t akarsz. Ez kicsit változtatja a helyzetet, és megoldást is jelent arra, hogy a különféle épületek különféle addonjai miatt különféle egységek gyárthatók egyikbe-másikban.

Próbálkoztak még egy másik verzióval is, amiben „tab”-al kellett volna lépdelni a Barrackok között és kiadni az M utasítást.

A gáztermelés is egyelőre ugyanúgy néz ki, mint volt, vagyis a gázlelőhelyek gyorsan kifogynak, aztán ásványért cserébe kell őket újratölteni, az újratöltési idő alatt pedig a lazsáló munkásokat ércet bányászni kell vinni.

Ezek a változtatások mind azért kellenek, hogy a mikró és makró egyensúlyát biztosítsák a Starcraft II-ben is, ahogy az a Starcraftban volt.

Az MBS kérdésnél Karune elmondja, hogy bár így még mindig egyszerűbb játszani mint a Starcraftban, de a játékhoz (így írja konkrétan: őszintén)  tényleg kell tudás, ha jól akarsz játszani. Jó irányban haladnak és nagyon meg vannak elégedve.

Karune eredeti szövege a tovább gomb után.

In the build that you’ll see at BlizzCon it’s more of a compromise. Clicking on each of the barracks–let’s say you have three barracks. It won’t be like you press “M” once and you’ll have three marines pop out. You’re actually going to have to press “M” three times, which is a little more controlled over what comes out. Because let’s say you have a tech lab on one, and on another you have a reactor, so they build different units and such. You can actually have a little more control over that now.

We’ve tried different things like enable tabbing inbetween each building. Like you click a control group of all your barracks, and you have to tab inbetween each time to press “M.” So you have a control group that’s 4 for your barracks; 4, M, Tab, M, Tab, M, Tab, M.

We made it one step easier on that. We used to have more control. Honestly, the game still requires a lot of skill and we’re not too worried about that. We’re really thinking that the game is going to have a lot of things we’re not expecting. There’s going to be a more tactical dynamic to the game, especially with units being able to move a lot faster. All the races are a lot more mobile than they were in StarCraft 1. With Protoss you warp in your army, you don’t have to wait for them to cross the map. You can move your whole entire [Zerg] army with the Nydus Canal. Dropships now are very prevalent in StarCraft 2 for Terrans because they also double up as a medic now. More incentive to have dropships and move your army around.

Forrás:


Comments (34)

  • Zedas

    |

    Ez jó, mert így gyakorlatilag a zergnek semilyen segítséget nem ad az MBS, eleve most 3 lárvát tud mutálni. Arról nem is beszélve, hogy sokkal gyorsabb lesz kijelölni a képernyőn az összes lárvát és mutálni, mint így. Elképzelem, ahogy 6 heccsből linget akarok, és 18x megnyomom hogy Z. Nagy lóf*sz az egész…

    Reply

  • TheZerg

    |

    Nekem tetszik ez az újítás, végülis, így különböző 1ségeket lehet gyártani ugyanabból a kijelölésből.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Ja ha úgy vesszük ez nem nehezítés. Ez egy finom „kérés” arra vonatkozólag hogy ha lehet ne annyira massolj mint inkább mixelt armykat hozz. Persze bosszantó lehet ha éppen gyorsan lenne szükséged egy rakás ugyanolyan egységre. Mégis, lehet hogy a végén ettől még irányíthatóbb lesz pl wc3 ban ha különböző egységeket akartál gyártani (ami valószínűbb volt ott mint a mass) akkor végülis jobban tetted ha külön jelölted ki az épületeket. Mindenesetre ez diplomatikus megoldás a blizzard részéről ha azt nézzük ezzel kaptak valamit a prok is (a gyorsan nagy sereg mégis csak sok gombnyomás lesz) és az mbs pártiak se panaszkodhatnak mert igazábol nem lehet eldönteni hogy ez most mennyire nehezít (azért azt se felejtsétek el hogy mostmár 12 nél több egység és így éplet is kijelölhető lesz így az egész bázist csapatba lehet majd tenni, te csak benyomod a hívógombot és egyszerüen azokat a gombokat nyomkodod végig amilyen egységekre szükséged van, ha úgy vesszük ennél egyszerűbb már nem lehet az irányítás még akkor sem kell az épületeket külön csapatokba rakni ha egyszerre 10 féle unitot akarsz gyártani)
    Szóval ki-ki döntse el hogy ez nehezítés vagy könnyítés szerintem a massolásnak nehezítés a mikrósoknak könnyítés.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    #1 egyszerőbb ha 2x rákattintasz egy lárvára… -.-

    amúgy tetszik az új szitu ^^

    Reply

  • Blase

    |

    Tényleg Zedas: Nem kell ilyen kritikusnak lenni. Crafty_Fox-nak igaza van. A blizzard tényleg diplomatikus, és szerintem nehezítenek rajta ezzel. Ha a régi verzióban különböző egységet akartál, teszem azt protossal. ctrl1-5gateway ctrl2-5 gateway azt mehettek a betűk. Ezzel szemben most egyenként kell gyártanod minden katonát ami nehezít rajta. A zergnnél pedig ha tényleg ilyen bonyolult lesz mint ahogy elmondtad, lehet hogy egy kis könnyítést beletesznek még, vagy a három lárva egy egységnek fog számítani vagy mittudomén.

    Reply

  • Radon

    |

    A zergekre nem teljesen igaz, mert a lárvák kint vannak, és mint ahogy a kollega mondta, kettő kattintással az egész képernyőn lévő ugyan olyan egységet, vagyis az összes lárvát ki lehet jelölni, valamint a kattintás és húzással is gyorsan kijelölheted őket, igy szerintem nem kell külön hotkey a mass termeléshez. ha viszont csak 1-2 dronet akarsz csinálni, akkor kell a hotkey, de arra pont nem is kell az MBS.

    Reply

  • sweeping

    |

    Húhú ez nagyon király!
    Ez fantasztikus!
    Erre nincsenek szavak!

    Így aztán sokkal jobb lesz gyártani, 1 nagyon fontos ok miatt. Nem kell több felé osztani a gatewayeket, hanem simán rá lehet rakni mindet egy hotkeyre és egy z miatt nem fog legyártani 16 zeat. Hanem mondjuk megnyomok gyorsan 6 z 4 d 4 d 2 t. És jönnek az unitok keverve. Kurva jóóóóóó!

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Zedas #1 üzenetére: Biztos hogy nem a lárvákat kell keyre rakni. Mivel miután egységet gyártottál új lárva terem és ezáltal a zerg nem tudna hotkeyezve gyártani. Az meg macerás hogy mindig a friss lárvát újra ki kell hotkeyezni akkor már inkább egységet veszel belőle.
    Egyszer volt róla szó hogy a zerg túl nagy előnyhöz kerül a többi fajhoz képest ha a Hatcheryket hotkeyre tudná tenni. Ezért azt nem szeretnék, de ez már nagyon régi story, és lehet a végleges verzióban úgy fogják látni hogy a hatcheryt is hotkeyre lehet tenni, vagy ha nem akkor kitalálnak valamii mást. A lényeg hogy nem lesznek hátrányban a zergek az biztos. Mert a Blizzard azt nem hagyná.

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Ez az új megoldás nekem, mint gyengébb játékosnak tökéletesen megfelel. Pontosan az az átmenet, amivel be lehet gyakorolni a játékot és a hotkey-eket. Grat a Blizzard-nak a jó ötletért! 😉

    Reply

  • god

    |

    #7

    Teljesen jogos. Beszarás, hogy akkor innentől az összes gateway egy hotkeyen lesz, és itt meg is áll a makró. Aztán majd csak nézni fognak a koca játékosok, hogy egy pro most arra fog menni, hogy percek alatt expeljen 4-et és lerakjon 50 gw-t, és mire a lámaferi egyáltalán összekuporgatta az első tucat egységét, addigra limittel bezúzzák a fejét. Akkor inkább már a régi rendszer. Ott legalább csak egyféle egységet tudtál venni mbs-szel, és további parancsot kellett kiadnod, ha változatosabb sereget akartál. Egy féle egységet meg sokkal könnyebb kivédeni, mint egy normálisan összerakott sereget. Még a tab-os módszer is jobb lenne, egy plussz gombot csak elviselne mindenki. (Bár ebben nem vagyok teljesen biztos, olvasva az errefelé divatos hozzászólásokat …) Lesz majd sírás-rívás ha megjelenik a játék …

    Reply

  • sweeping

    |

    Ez így tökéletes ahogy most van. Végre massolni se lehet egy gombnyomással. Viszont a különböző unit vásárlás se lett könnyebb mivel megnyomni egy 7 aztán z-t egy 8ast aztán d-t egy 9est aztán h-t, nem nagy kunszt. Végül is nem lett könnyebb. Ez most így tökéletes ahogy van.
    Picit végeredményben talán nehezítettek rajta aminek örülök, és sokkal jobb is lett ezáltal.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz god #10 üzenetére:
    A játékosok a későbbiekben velük azonos szintűvel fognak játszani, mivel az új b.net ezt lehetővé teszi. Veled egy szintű játékost keres majd. Persze a legelején még összekerülhetsz 1-1 jobb playerrel de a késöbbiekben már csak akkor hogy ha te is jó vagy.
    Szóval a láma feri nem szopja be a gosu pista ellen.

    Edit: Egyébként én sírhatnék hogy most mi lesz. Kárba megy a skillem a 3000-4000 lejátszott gamem a 150-200 körüli apm-em. De nem teszem sőt örülök az újításnak. Ezáltal felpörög még jobban majd a játék és még több idő lesz microzni, és az ellenséget a halálba szopatni.

    Reply

  • SzuL

    |

    így értelmesebb már azért, ezt már próbálni kell, és utána véleményt formálni 🙂

    Reply

  • Zord

    |

    Kicsit nagy adrenalint fog majd adni a sok nyomogatás!!:D mint a stim:)

    Reply

  • Blase

    |

    Ha már SzuL mester is aztondja jobb akkor csak van benne valami javulás 😀

    Reply

  • Apafalo

    |

    Na végre JAVULÁS 😀 JEee btw ez nekem tetszik csak azt nem tudom honnan a rákból fogom tudni hogy hányszor nyomjam meg a cuccokat ha anniy gw-mvan mint a nyűű 😀 mind 1 nekem tetszik 😀

    Reply

  • god

    |

    #12

    Nagyon sokan sírhatnának a skill miatt, én is, de engem nem érdekel. Csak bnet europe-on több ezer meccset nyomtam le, és akkor még nem számoltam a ladder-öket: iCCup-ot, PGT-t és WGT-t. Nekem csupán az számít, hogy egy olyan játékot kapjak kézhez, amit mesteri szinten nagyon nehéz elsajátítani, és tisztán kijöjjön a kezdők és a prok közötti különbség. Most ez a bajom a jelenlegi helyzettel, hogy túlságosan sok egyszerűsítés került bele a játékba, és akiknek a véleményére adok az SCII-vel kapcsolatban (koreai progamerek, TL.net-es arcok pl. Manifesto), azok nincsenek elragadtatva tőle.

    “Manifesto7, a Team Liquid egyik adminja. Ő közvetítette Tastelessel a Starcraft meccseket, és a Starcraft II meccseket is. Őszinte leszek, a Team Liquid nekem kicsit mindig ellenszenves volt. De ez a srác totál jó arc. Megkérdeztem gyorsan a sokat vitatott kérdésről – az MBS, automining és végtelen egységkijelölés hármasról – a véleményét, hogy mit mond most, hogy kipróbálta a Starcraft II-t:

    It totally sucks.”

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz god #17 üzenetére:
    respect ezért, tökre így gondolom én is 😀

    Reply

  • Blase

    |

    De mivel nem próbáltátok a játékot nem tudhatjátok mennyit könnyít.
    God, ha pedig nem adsz a mi véleményünkre is akkor minek jössz ide? Hogy mindenkivel összevessz? Tiszteletben tartom a tudásotokat de kicsit próbáljátok már megérteni a másik felet is, azaz engem és még azt aki az MBS mellett van. A blizzard megpróbált most nehezíteni rajta, lehet hogy bejön. Szerintem így valamivel tényleg bonyolultabb lett.

    Reply

  • sweeping

    |

    Szerintem csak az merje szidni aki már játszott a mostani verziójával, aki meg még nem az maradjon csöndben.
    A jelenlegivel egyenlőre pedig még senki sem játszhatott, csak a blizzardos formák.
    Majd ha megjelenik a játék kiderül hogy jó-e vagy sem

    Reply

  • gtoma

    |

    Szerintem jó ez teljesen. És igazából mindez a mikró mennyiségének növelése érdekében történik. Az APM gyáraknak pont örülni kellene. Nem kell a bázist figyelni, elég csak a kis sereget irányítani, mint a wc3-ban.

    (persze ez csak vigasztalás tuti nem lesz így… 🙂 )

    Reply

  • Blase

    |

    De te nem érted. SzuL-nak és god-nak pont az a baja hogy a bázist nem kell majd annyira figyelni és így könyeb lsz a játék.

    Reply

  • ragadozo

    |

    a zergek kicsit mástészta mert a hatchery a lárva kijelölésre ad parancsot (select larva)(remélem nem kell minden lárvát külön kijelölni hatcheryvel). bár erre megoldás hogy egyszerre 255 unitot lehet kijelölni :), viszont az hogy az ember most honnan tudja hogy hányszor nyomjon hotkeyt(ha meg is számolja utána mindig számolnia kéne hányszor nyomta le eddig vagy valamilyen más megoldást kitalálnia) pl gyártásnál a a ‘gyártás fények’ segíthetnek hogy melyik épület dolgozik.
    amúgy nekem bármelyik megoldás megfelel bár ezt a 3ikat most furcsának tálálom, de ahogy előttem is mondták először ki kell próbálniÍ(bár jó lenne ha mindkét félét kilehetne próbálni sc-s közegbe, mert a mostani stratégiáknál már így csinálják, mint az MBS A verzió, a B-t viszont próbálni kell 🙂 az első meg az sc1 ugyebár.

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Nekem teccik megoldás, mert ahogy Craftyfox is (*3) mondta:

    „…szerintem a massolásnak nehezítés a mikrósoknak könnyítés.”

    ( to god: nem írtam semmit 😉 )

    Reply

  • Antares

    |

    na úgy látszik nem hiába pofázok már pontosan erről az MBS-típusról 1 éve. a blizzard meghallgatta 🙂
    de hogy milyen lesz? az előzőnél tuti jobb..

    Reply

  • Aston

    |

    Nagyszerű srácok. Úgy látom mindenkinek nagyon tetszik. Ezt mindenképpen beleírom a jelentésbe. Tudnátok alkotni egy pár értelmes kérdést a témával kapcsolatban? (azt is elküldöm)

    Reply

  • Blase

    |

    Mikor jelenik meg? 😀 Na jó most értelmeset:
    A zergnél hogyan akarják megoldani a heccses építést?

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    És így történt hogy god még évekig ismételgette a híressé vált hozzá szólást „it totally sucks” 🙂
    Egyébként az az elvárásod teljesen jogos hogy a pro > noob ezzel soha senkinek nem volt semmi baja. A baj az hogy te ezt egyféle képpen tudod elképzelni mert ugyanazt a gamet tolod 10 éve. Rengeteg úton előállhat ez az egészséges állapot ( lásd wc3 amihez kevesebb makro kell) nem csak ugy ahogy eddig tudtad.
    Örültem hogy már itt valaki leirta helyettem hogy miért nem fog a noob a prokkal összekerülni. Szerintem néhány apró gyorsan javítható problémájától eltekintve az AMM tökéletes rendszernek bizonyult wc3 ban a megfelelő ellenfél választásban. Azt a pár hibáját kijavítják (még én is tudom mit kéne változtatni rajta hát akkor még a blizes srácok) és mehet vele az sc2 ladder is. Egyetlen gond talán hogy az sc lore ba kevésbé vágódik az expiriences szintlépős rendszer de ezen át kell lépni és tökéletes ( vagy level- ek helyet játhatnánk kitüntetésekért is xD )
    Egyelőre meg örüljünk hogy mindenki szerint pozitív a változás aki bonyolódni szeretné látni a makrót úgy látja hogy bonyolultabb lett aki pedig az egyszerüséget keresi örül neki hogy egyszerűbb lett. Asszem ennél jobb lapot nem húzhatott volna a blizzard…

    Reply

  • Antares

    |

    #26:

    én úgy gondolom, hogy ez a fajta MBS csak egy lépés, hogy a játékban növelje a makrómenedzsment szerepét. nos az agyatlan massolás így talán nehezebb lesz, több ideig kell megosztani a figyelmedet az építés és a mikró között és. ez jó. csakhogy a bázisodba mégse kell visszanézni olyan gyakran pedig ez jó lenne, mert tovább növelné a makró és a figyelemmegosztás szerepét. szóval a kérdés adott, lesz-e még olyan makrós cucc, ami megfelelne még ennek. jó talán ott a gáz feltöltögetés, de az annyira erőltetett és nem is éri meg és még jóval többen is ellenzik, hogy lehet újat kéne kitalálni. sajnos az automining és az idle builder opció még mindig ott van és akármennyire is megváltoztatták az MBS-t ez még csak félsiker.

    Reply

  • Zedas

    |

    Aston: azt is írd bele, hogy zergnek majdnem semmit sem segít a dolog, sőt mivel drónt és overt termelek helyenként, azt nem tudom melyik heccsből fogja nyomni, pedig létfontosságú (port ellen pl. nagyon nem jó, ha fent jön az over véletlenül a corsi miatt). A játék elején és közepén ezért nem érdemes használni, mert elég precízen kell irányítani, hogy melyik heccsnél mi készül (és ha számozom a heccseket, akkor már gyorsabb az 5-S-D, mint az 5-D-D-D), a végén pedig már gyorsabb az egységes gyártás az összes lárva kijelölésével a képernyőn. Szóval a játék során gyakorlatilag használhatatlan.

    Zerghez, ha lenne tab-os megoldás, ami automatikusan nyom egy S-t (tehát alul középen két sor lenne, felül a kiválasztott épületek, alul meg az éppen aktuális heccsnél lévő lárvák), az tényleg segítene és nem is imba.

    Ha akarod lefordítom 🙂

    Reply

  • Blase

    |

    Ez tényleg jó elképzelés Zedas. Csak nem hiszem hogy a blizzard külön variálni fog az MBS-sel egyetlen fajért. Valami olyan megoldás kell ami mindhárom fajnál beválik, bár nekem tetszik ahogyan ezt kitaláltad.

    Reply

  • Strogg

    |

    Szerintem meg simán megtehetnék egy fajért. Ha már ennyire éveket dolgoznak mindenen.

    Reply

  • Antares

    |

    a zergnél úgy gondolom két lehetősége van a blizznek:

    1. továbbra is marad a select,
    ami a sorban következő hacseri 3 lárváját jelöli ki és utána egy hotkeyre mindegyikben elkezdődik a gyártás. ezután S-el a kövi hecsit jelöljük ki. amúgy egyedül a zerg nem profitál belőle? persze, ez a lényeg. így is azzal a 3 egység egyszerre gyártásával kegyetlen nagy előnyben van még mindig makró terén.

    zerg: 5-s-h-s-h-s-h-s-z-s-z-s-z — 27 egység 13 billentyű
    protoss: 5-z-z-z-z-z-z-t-t-t-d-d-k — 12 egység 13 billentyű

    persze az egységek minősége fontos, de ez a két csapat jól elharcolna egymással. én úgy gondolom, hogy nincs itt probléma

    2. minden egyes lárvának külön morfoló parancs,
    amivel persze jóval lassabb lesz egy minőségben azonos sereget legyártani mint a másik két fajnak, bár viszont nem ugrasz át egy hecsörit ha kétszer s-t ütnél a fenti verzióban, meg jobban irányhatod, hogy pontosan mit gyártasz és ez a játék nem massos szakaszában akár jó is lehet.

    mindkettő verzió persze csak az én agyam szüleménye (egyelőre). igazából ennél jóval fontosabb lenne lekorlátozni a kijelölhető épületek számát.

    Reply

  • Necrolyte

    |

    a májer vs béna viták(k)hoz:
    ha pro vagy, akkor a noob által 2 mp alatt legyártott sokfős hadsereget tudod hogyan kell 2 mp alatt leverni. ezért (is) hívnak pronak… ha ez az újítás képtelenné teszi számodra a noobok megállítását, akkor nem vagy pro.
    ha úgy állsz hozzá, hogy az sc 1 az überkirály, ne is változtassunk rajta, akkor miért érdekel a 2. része? biztos maradnak jópáran az sc 1-nél is…

    amúgy meg ha kijelölsz három barrackot, akkor az első marine melyikből fog kijönni? és mi alapján? 😀

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.