Karune Kérdések és Válaszok 44.

Astonkacser . Hírek 1634

Megkésve bár, de jelentkezünk a legújabb kérdés-válasz köteggel. Vorian sajnos az orvosi egyetem kezdetétől rettegve otthon bújja a neptunt és próbál tájékozódni az ösztöndíj és tanulmányi átlagok különbségéről, stb.

Jó hír viszont, hogy nemsokára új taggal bővülünk, ugyanis Protoss Archon az eddigi munkáját tetőzve most arra vette a fejét, hogy önálló szerkesztőként is besegít a munkába. Reméljük az együttműködés létrejön és örömét leli majd ő is abban, hogy szerkesztő legyen.

Addig is olvassátok az ő tolmácsolásában Karune legújabb kérdés-válasz kötegét:

Beszélgetés a fejlesztőkkel:

Valamit észrevettem az utóbbi Blizzard 2 show-n (GC és Pax), hogy a játékosok, akik Zerg-gel játszottak, jó néhány creep tumort gyártottak, mert azt hitték védelmi épületek, vagy azokká alakíthatók. Ez egy beszélgetésbe ment át Dustin-nal, arról, hogy miért nem lesznek bázis védelem épületek a creep tumorokból. Azoknak, akik nem tudják, a creep tumor egy épület ami jelentősen megnöveli a creep mennyiségét maga körül. Ennek az épületnek az építése egy tökéletes mód arra, hogy ráadás területeket fedjünk be creep-pel, lehetőséget adva új stratégiákra, beleértve az agresszív Spine Crawler push-t (mozgó Sunken Colony).
Dustin 2 okot mondott arra, hogy miért nem fognak a creep tumorok átalakulni más Zerg védelmekké:

  1. Képes lennél az egész térképet creep-pel bevonni, hogy mozgatod a creep termelő védelmi épületeidet.
  2. Könnyebb lenne balesetből creep nélkül hagyni bizonyos épületeket, mert a creep termelő odébbállt.

Ezért, mert a fejlesztő csapat feltétlenül mozgó védelmet akart a Zerg-nek adni, azt döntötték, hogy külön veszik a Creep tumor és a többi védelmi épület feladatát. Ez továbbá megengedi a csapatnak, hogy a creep tumorokat burrow képességgel lássák el, és nagyon olcsók ebben a legújabb formájukban.
StarCraft II Q&A Batch 44

1) Lehetséges, hogy a replay-ek tartalmazzanak több, részletesebb játékos statisztikát, úgy mint átlagos percenkénti kattintások száma, használt hotkey-ek száma, stb…:?

A replay-ek sokkal több információt tartalmaznak majd, ami tartalmaz részletesebb statisztika követést, és sok más eSport-hoz kapcsolható sajátosság.

2) A Terran-ok jelenleg hátrányt szenvednek el a csapat mobilitás terén, (összehasonlítva a ’Warp In’ és a ’Nydus Worm’ használatával) vannak tervek hogy visszahozzák a drop pod-ot vagy bármilyen új szállítási mechanizmust? (sclegacy.com)

Tulajdonképpen a Terran-ok sok egységgel és mechanizmussal rendelkeznek, ami képessé teszi őket az eredeti Starcraft-hoz képest nagyobb mobilitásra. A Reaper és a Viking jó példák az új egységekre, amik kiterjesztik a Terran-ok lerohanó képességét. Továbbá, Medivac Dropship-ek ösztönzően hatnak arra, hogy több Dropship-et építsünk, ami az egész hadsereg nagyobb mobilitásává válik. A ’Salvage’ (roncsok, hulladék feldolgozása) is egy újabb mechanizmus, ami segít az újjáépítésben és a Terran bázis továbbvitelében egy másik helyszínre. Végezetül a Terran-ok az egyetlen oldal, ami felemelheti és mozgathatja az egész bázisát, és képes az SCV-ket is most a Command Centerbe betölteni, lehetővé téve a gyorsabb terjeszkedő stratégiákat.
3) Ahogy az új ’high ground’ (magasból nem látszik, ha lőnek) mechanizmus életbe lépett, egy hadsereg nem tud a magasabban fekvő helyeken lévő egységekkel harcolni, amíg nem tudnak deríteni a feljárón túlra. Mind a Terran és Zerg rendelkezik a képességgel, hogy kiszúrjon magasan lévő egységeket Overlord-okkal és repülő épületekkel, a játék kezdetétől fogva, de az első Protoss egység, ami repül a Phase Prism. Lehetséges, hogy a Protoss játékosok hátrányt szenvedjenek el bizonyos térképeken emiatt? (GameReplays.org)

A legutóbbi Starcraft 2 fejlesztések szerint, a Protoss nem szorul rá az Observatory-ra hogy Observer-t készítsen. Observer egyenesen a Robotics Facility-ből gyártható, lehetővé téve korábbi felderítést a harcmezőn.

Hogyne láttuk volna, hogy különösen néhány térképen a Terran-ok blokkolták a szűk feljárót, ami sok felderítői részt vett el a Protoss-tól, és ezt az új megoldást próbáljuk ezért. Továbbá úgy éreztük, hogy túl kritikus az Observer ahhoz, hogy olyan későn legyen megépíthető.
4) A Starcraft 2-es egység portrék előre gyártott nagy felbontású videóklipek lesznek, mint az SC1-ben? (Battle.net)

Az egység portrék, amik mutatva lesznek, sokkal jobb minőségűek lesznek a képernyőn lévő egységeknél, hasonlóan a Starcraft-hoz és a Warcraft 3-hoz. Nem videóklipek lesznek, hanem a játékon belül készített animációk. Lesz néhány példa az egység portrékból a következő BlizzCast-on, ahol Dustin és Sammy beszélnek az egység készítés folyamatáról.
5) Mindannyian tudjuk mennyire fontos, hogy a tier 1-es egységek a későbbi tier-eknél is hasznosak legyenek, ami különböző képességeket hozott létre, mint a Zealot Charge. De úgy tűnik a Protoss-oknak előnyük van, mert amíg nekik van Charge-uk, addig a Zergling-ek a tradicionális sebességnövelésük van, minden AI (mesterséges intelligencia) fejlesztés nélkül. Van valami tervezve a Zergling-hez? (starcraft2forum.org)

Az új játékmotornak köszönhetően a Zergling-ek sokkal jobb útkereséssel rendelkeznek a Starcraft 2-ben, ami sokkal hatékonyabb mozgást jelent. A Zergling-ek képesek egyszerre könnyebben körülzárni ellenséges egységeket, és könnyebben kijelölhetők is, valamint képek vagyunk 12-nél többet kijelölni. Továbbá a Zergling-ek valamivel kisebbek, mint a Starcraft 1-es vetélytársaik, képesek Baneling-é változni, ami különösen hatékony Zealot-ok ellen. Végezetül a Zealot-ok pajzsa csökkent 10-el, hasonlóan az eredeti Starcraft Zealot-jaihoz.

Ha még mindig nem elég, akkor most jön a ráadás, ugyanis Archon barátunk annyira szorgalmas volt, hogy még a plussz kommentekben elejtett információkat is lefordította nekünk:

„Éljen a korábbi observer-ekért! Úgy vélem az observatory eltűnt teljes egészében, és az összes hozzátartozó fejlesztés átment a Robotics Facility-be?”
Igen, az Observatory mostanra eltűnt. Minden Observer kapcsolatos fejlesztés átkerült a Null Circuit-be, ami a Colossus építésének az előfeltétele.

„Össze vagyok zavarodva… ez azt jelenti, hogy a Terran-ok hamarabb blokkolhatják a bejáratot, mint eddig? Úgy értem, amikor az első felderítő munkás belép a bázisukra, olyan lenne mint a BW-ben.

Valamint, nem lehet a blink-et használni arra, hogy felderítsük az ellenfelet? Vagy túl késő azt tenni?”

A BW-hez hasonlóan, a felderítők sebessége nagyjából azonos, de az új supply depot mechanizmus sokkal trükkösebbé teszi, mert lehetővé teszi Terran játékosoknak, hogy teljesen blokkoljanak egy szűk pontot/feljárót. 1v1 játékoknál, 2 játékosos térképnél talán nem mindig tudod az első felderítődet bejuttatni a Terran bázisra anélkül, hogy a gazdaság részből ne veszítenél egy keveset.

A Blink nem használható LOS (line of sight) nélkül, arra a területre, ahová blink-elsz, ezáltal sok térképen, különösen a dombokkal rendelkezőkön, nem blink-elhetsz fel egy felderítő nélkül.

Forrás:


Comments (30)

  • CsorvaGep

    |

    Hát elég fáradt vagyok, mivel akkor jöttem fel mikor ez a hír kikerült az oldalra szóval most csak annyit tudok mondani hogy király, meg hogy milyen rég volt már ilyen…

    Reply

  • pcdevil

    |

    na igen, milyen rég volt..:(

    2. kérdést tényleg sclegacy tette fel? nem offenze, de ááá:( ezt énis megtudtam volna nekik mondani..

    ettől függetlenül szerintem nagyon korrekt a QnA, végre nem a „mitcsinál az x egység ha antigravity hatása alá kerül” témát járjuk körbe:)) de tényleg, jó játékmenetes infók ezek.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Érdekes ez a blinkelés…én aszittem egy nagy előny lesz játék elején, de egyre inkább úgy fest, hogy akkor lesz hatékony, ha sikeresen el tudunk rejteni egy probot az ellen bázisánál a fog of warban, vagy ha jönnek már a légi unitok.
    De 2v2-ben az allynk repülő barackja már sokat segíthet a blinkelésben 🙂

    Reply

  • CsorvaGep

    |

    igazából az elején is hasznos lehet ha megtámadnak akkor gyorsan vissza tudsz lépni…

    Reply

  • nrvn

    |

    Ezek után kiváncsi leszek, ahogy Noname barátunk is mondta, hogy 2on2-ben vajon továbbra is a pvz páros fog-e igazán favorit lenni v már a terra is elötérbe hozakodott 🙂

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Szóval observer egyből lesz a robot gyárból. Ennyit a láthatatlan egységek szerepének növekedéséről….
    Egyébként sem túl igazságos mert hiába deríted fel protosst nem tudod hogy van e observere vagy nincs techelj e láthatlan unitokra vagy ne, illetve anynit tudsz hogy van robotics facility, de vajon van már observere vagy mást gyártott…. egyébként mindegy is mert ha egyszer megvan a facitlity már mp-k kérdése és lesz observere..
    Én úgy látom ez ta dolgot hogy a protossnak imba scoutja lesz láthatatlan detektorok olcsón szerte a pályán már igen korán. Akna nem lesz a terrannal ugyanabban a formában mint régen tehát abszolút szabad mozgása lesz a protss seregnek ( legalábbis igy tűnik)

    Reply

  • CsorvaGep

    |

    Szerintem értenek hozzá a blizzardosok, majd ha már tényleg csak az apróságokat akarják finomítani akkor kijön a béta, addig nem sok mindent tehetünk..

    Reply

  • bazsowicz

    |

    „A replay-ek sokkal több információt tartalmaznak majd, ami tartalmaz részletesebb statisztika követést, és sok más eSport-hoz kapcsolható sajátosság.”

    Bravó és *TAPS*

    Hogy lesz így közös együtműködés? WOWZOREZORZ.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Sztem nem egy nagy ügy, hogy lesz observer a robotixból. Általában úgyis kiszúrja az ellen. Meg épület akkor is kell hozzá, nem alapunit lesz a roboticsban. Meg mégse támadó unit…inkább a dt-től kell félni. Akna úgyse lesz a t-nél. Szóval nem egy nagy tragédia, ha elöbb van obs…

    Reply

  • SzuL

    |

    amúgy mekkora már, hogy az e-sport miatt akarnak sokkal jobb repeket, de a koreai versenyeken már elég régóta alapból nem adnak ki repeket, nehogy rájöjjenek a titkos bo-kra, ilyesmikre 😀

    Reply

  • 84Noname

    |

    🙂 jah…de csak koreában dugdossák a repeket. Az e-sporton nem csak a progaming értendő…nem?

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz 84Noname #11 üzenetére:
    hát azért főleg az.. az európai sc versenyek kb kimerülnek a wcg-ből, ecg volt még régebben, meg pár lan, dehát az nem igazán nevezhető sztem e-sportnak. eltekintve persze attól a pár online versenytől, ami azért van..

    Reply

  • Aston

    |

    Az e-sportba értendő minden, ami a számítógépes játékokon való versenyzés megnevezésbe beleillik. Szul barátunk sajnos mindig kifelejti a dologból azt a raklap más játékot, amiből versenyeket szerveznek.

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Aston #13 üzenetére:
    miért kéne behoznom a többi raklap játékot, egy sc2 témába?

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Válasz SzuL #14 üzenetére:
    Azért, hogy legyen mit kérdezned 😀

    Egyébként az , hogy korábban lehet már observer-t csinálni az annyit jelent, hogy aki dark templart, ghost-ot vagy infestor-t akar a protoss ellen bevetni annak sokkal megfontoltabban és ügyesebben kell csinálnia, mint az oberserverrel rendelkező protoss játékosnak —-> Jó helyen, jó időben.
    Supply-nál meg ez a megoldás nagyon hatásos lehet bázis kiépítésnél szűkebb vagy labirintusos bejáratok 🙂

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Először is köszönöm a lehetőséget és a kinevezést, Aston! Képességeimhez mérten próbálok hozzátenni az oldalhoz.
    Továbbá, ha bárki talál valami fordításra érdemes (ANGOL) nyelvű szöveget, akkor a fórumon PÜ-ben küldje el a linkjét. Ugyanzon a néven vagyok ott is. 🙂
    Leginkább hétvégén érek rá fordítani, de ha fontos hírről van szó, akkor hét közben is sort keríthetek rá.

    Hogy valami témához kapcsolódó is legyen: senki nem tett említést a Zerg újításokkal kapcsolatban. Szerintem így is erősek lesznek, a WWI-s videóból is kiderült. Egyszerűen átvariálhatjuk a Spine és a Spore Crawler-eket. A Queen-el kiegészítve remek védelme lesz a Zerg-nek, hogy közben gyógyítja is az épületeket.

    Reply

  • Fred

    |

    Vegre ertelmes kerdesek ertelmes valaszokkal, halad a balance mechanism ugyhogy thumbs up! 🙂

    Reply

  • Aston

    |

    #14: Miért kell behoznod a progaminget egy meg nem jelent játék témájába? :O

    #16: Üdv a fedélzeten.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #9 84Noname Mégis milyen épület kell hozzá ha nem observatory ? Hacsak nem arra gondolsz hogy kell hozzá robotics. De a bibi az hogyha phase prismet akarsz csinálni is robotics-ot építesz, szóval így egy robotics 2 dolgot jelenthet 1 hogy drop 2 hogy observer Nem ismerjük még az új játék menetet lehet ez nem olyan nagy probléma de mindenesetre ellentmond annak az elképzelésüknek hogy több szerepet kapnak a stealth unitok.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Válasz SzuL #12 üzenetére:
    Szerintem pl az iccup is espornak számítható. Ha így néznénk a dolgot, akkor Ázsián kívül nincs sc e-sport. 🙂

    Reply

  • nrvn

    |

    Akkor a sok európai cs 1.6 klán akik wcg-re és egyéb versenyekre járnak nem számitanak e-sporolónak? 🙂

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz 84Noname #20 üzenetére:
    Válasz nrvn #21 üzenetére:
    hát ha azt nézzük, ki számít sportolónak? akinek az a munkája, hogy sportol, versenyekre jár, stb. (ha nem így van, visszavonom)
    Válasz Aston #18 üzenetére:
    mert a blizzard nem titkolt szándéka, hogy e-sportot csináljon ebből a játékából (is)

    Reply

  • Aston

    |

    #22: Elektronikus avagy Esportot lehet amatőr és professzionális szinten is játszani. Ez olyan mint az összes olimpiai szám. Ott a legtöbb sportoló csak az államtól kap pénzt, leginkább pedig csak a nagy versenyek után, és legtöbbjüknek van polgári foglalkozása is. Például ott van Cseh László, aki amellett hogy 3 ezüst érmet szerzett az olimpián, a BME-VIK-re jár műszaki informatika szakra. Elég kevés sportból van profi szint, például a profi box, ott már tényleg nagy pénzre megy a játék és ott már csak azzal foglalkoznak a sportolók, de akkor egy olimpián induló amatőr boxolót nem nevezel sportolónak?

    Reply

  • CsorvaGep

    |

    Hát nem tom előbb jelenjen meg a játék aztán beszéljünk esportról nem?
    off: mi ez a változás? amúgy nem rossz csak mikor kék volt a szöveg is akor könnyebben észrevehető volt..

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Aston #23 üzenetére:
    az olimpián induló egyének olimpikonok elvileg 😀
    amúgy meg aki eljutott addig, hogy olimpiára kijut, biztos nem egy bénaság 🙂
    mindenesetre sztem érezted, hogy mit akarok kihozni belőle, és azért a „sima” sportoknak „pár” (pár ezer) év előnyük van az e-sportokhoz képest

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Sztem ez is jó E-sportnak számítana 🙂 Okosabb vagy-e, mint xy ? 😀 Egyébként egész aranyos ez blog újítás 😉

    Reply

  • 84Noname

    |

    Úgy fogalmaztam volna, hogy a progaming az e-sport része…
    Az is sport, ha te a városi kispályás bajnokságban játszol. 90%, hogy szponzorotok sincs… Ebből az aspektusból Astonnal értek egyet. Azért Madár se akkor lett sportoló, amikor a profi boxban kezdett. Szerintem ugyanezt a példát rá lehet húzni az e-sportokra is.

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz 84Noname #27 üzenetére:
    hát elvileg akkor sportoló valaki, ha főállásban csinálja, addig meg csak „sportol”, nem? 😀

    Reply

  • Aston

    |

    #28: Nem, olvasd el megint a #23-ast. Az olimpikonok sem sportolnak főállásban.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Ez valami ördögi kör?!? Léteznek sportolók? 😛
    Egyébként akkor sportoló valaki szerintem, ha le van igazolva és versenyzik. Nem attól, hogy ebből keresi a kenyerét.
    Nyílván itt az e-sportban kicsit másképp működik minden. Pl.: Nem egyesülethez hanem valami ligába igazolsz. Pl.:ICCUP stb stb…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.