MBS – Zergnél hogyan?

Astonkacser . Hírek 1747

cydralol.PNGAz MBS egy sokat vitatott kérdés, ugyanis félő, hogy túl egyszerű lesz tőle a játék, így e-sportként nem állja meg a helyét. Éppen ezért egy kicsit szigorított a Blizzard, mint arról már 2 hónapja hallhattunk.

Zedas koma fel is háborodott, hogy a Zergeknek ez szinte semmit sem segít, de talán most, Cydra magyarázata egy kicsit enyhít a fájdalmakon:

Ha van 3 Hatcheryd egy csoportban, megnyomod a csoport számát, aztán az „s” gombot, így kijelölted a 3 Hatchery összes lárváját.

És innentől annyi „z”-t nyomsz, amennyit szeretnéd, hogy Zerglinggé alakuljon.
Ha 9 lárvád van, akkor 9-szer kell megnyomnod a „z”-t, hogy mindből Zergling legyen.

cydra.gifNos, úgy látom ezzel a magyarázattal jól látszik, hogy csupán egy kattintással nehezebb egységeket gyártani a Zergnek, az a bizonyos lárva kijelölés, az „s”, amit már a sima Starcraftban is minden Hatcherynél meg kellett nyomni, cserébe pedig nem kell különféle épületekből termelni az egységeket. Ez így már talán kicsit a Zergek oldalára billenti a mércét, ha jól sejtem.

Na de ti mit gondoltok? Túl egyszerű így az MBS, vagy sem?


Comments (66)

  • Crafty_FOX

    |

    #49 Nincs igazad. Én biztos nem hagyom ott fél év mulva nem ez a stilusom. A wc3 at mbs el együtt toljuk 5 éve és szerintem nem fogják azért meghagyni változatlanu la régi rendszert mert az egy iszonyat kemény magnak bejön.
    Meg tudod ezzel az a baj hogy azt hiszed neked jo ez a rendszer és megszoktad de mégsem vagy a legjobbak között. Nem azért mert nem tudod mit kell csinálni hanem azért mert nem tudod kivitelzni a dolgot. Szoval azegyetlen dolog ami közéd és a legjobb játékos közé áll az ügyesség (és mindenki furcsán nézett mikor azt mondtam egyszer hogy egy ügyességi játékot még meg is lehet stratégiával/taktikázással nyerni de egy rts-t csak üyességgel) amit gyakorlat révén sajátítítottak el. Ha így fogod fel ez az egész a te érdekeidet is szolgálja, te is jobb lehetsz.
    Az a félelem sem igaz hogy a prok veszteneke előnyükből, erőforrásaik (+ figyelem, gyorsaság, helyzetfelismerés) egy cseppet sem csorbul, mindössze átszerveződik más területekre. A mikrora meg a harc levezénylésére arról a területről ahol eddig 30 GW-el zealotot massolt.

    #48 Elsősorban arra céloztam hogy 2 féleképpen értelmezhető amit leírt. Ha akarom vemhes ha nem akarom nem az.

    Reply

  • Aston

    |

    #50: Nekem kicsit úgy tűnik, hogy a többi fajhoz képest ez a Zerg oldalára billenti az egyensúlyt. A Terran ha 3 Barrackból akar Marine-t gyártani, akkor ugyanúgy 12-szer kell megnyomnia az M-et, tehát 5mmmmmmmmmmmm.

    Szerintem az, hogy a Zerg sok egységgel fog mahinálni, az nem azért lesz, mert gyorsabban lehet termelni, hanem mert átlagban gyengébbek az egységei, viszont kevesebbe is kerülnek, ezért sokat kell belőlük gyártani. Mondjuk ha így nézzük, akkor logikus, hogy kicsivel legyen már könnyebb nekik a gyártás.

    Szerintetek?

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Crafty_FOX #51 üzenetére:
    egy sportban (bármennyire is van ott az az e betű), mégis minek kéne döntenie?

    amúgy meg igen, nem vagyok a legjobbak között (mondjuk ez elég relatív), de elértem már azt a szintet, hogy eléggé ismerem a dolgokat, és átlátok igensok mindent, ami azért az itteni keménymagra nem nagyon vonatkozik (tisztelet a kivételnek)

    zsukovval meg lezártuk a war3 témát azzal, hogy köze nincs az sc-hez, ezért arra a részre nem válaszolok.

    Reply

  • nrvn

    |

    Igazából mindkét oldal megérthető, csak más szemszögből. Én aki magas szinten üztem fps játékot (kb mint SzuL az sc-t) igy nyugodtan mondhatom hogy számomra a cod 2 és azon felüli társaik már nem fps játékok. Elveszett a lényegük. Ahogy a képességek belekerültek (pl: gyorsabb futás, gyorsabb töltés stb) már is kiveszett belöle az igazi fps „érzés” hogy saját erödböl kell megoldani az adott helyzetet. SzuL is és még sokan vannak igy vele hogy talán attól félnek hogy kiveszik belöle az „sc érzés” de attól az még ugyan ugy sc marad. Ezzel meg kell békélni, különben csak kinszenvedés lesz késöbbiekben a játék.

    Talán ezért se bánom igazán az MBS rendszert 🙂

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #54 A torkánál ragadtad mega kérdést. Azt irtad az baj, hogy nem az ügyességeden mulik az fps beni sikered. Így van az baj, mert az fps elsősorban ügyességi alapú. Ott valóban idegesítő hogy nem a „skill” kell hanem a megszerzett bonuszok. De ez Rts ben elméletileg annak kéne döntenie legalább 60% ban hogy ki milyen stratégiát játékstílust taktikát stb választ az adott szituációban (vagy hát legalább annak hogy ki hogy irányitja őket), és nem annak, hogy mindketten kiválasztják ugyanazt és majd az nyer aki gyorsabban csinálja illetve egyszerüen cska gyorsabban gyárt tul erőt)…. Szerintem.

    Reply

  • nrvn

    |

    #55 Nálam nem is fog azon múlni mert már nem játszok aktivan, ill mivel cod 1-es voltam ezért ott még java részben az számitott mégha az fps része sokszor nem is azt mutatta mint a tudás 😀

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Crafty_FOX #55 üzenetére:
    jó, de ha úgy nézzük a való életben is ugyanez van, akinek több pénze / nagyobb gazdasága / nagyobb iramban dolgoznak a munkásai / jobb a munkamorál / több/jobb/okosabb tudósai vannak, azok általában többet/jobbat termelnek akár háború alatt is, és emiatt nyernek csatákat, nem amiatt, mert hirtelen bal lábbal kelt fel a parancsnok.

    kicsit erőltetett ellenpélda, de szerintem van benne valami..

    Reply

  • sweeping

    |

    Nem olvastam el az előttem lévő kommenteket még, de azért hozzá szólnék.

    Most aztán ne sírjon egyetlen egy zerg sem. Tök könnyű lesz nekik is a macrozás, ráadásúl így sokkal jobb hogy egyesével kell végig nyomogatni a 12z-t mondjuk 12 ling esetén. Mert így könyebb hydrat meg roachot keverni mellé. Meg egyébként is így fer, terranal meg protossnal is így van.
    Azt mondta blizzard a zergeknek nehezíteni akarjak a macrot, ez nekik nehezítés?
    Mi a fasz csak egy s betűvel kell többet nyomniuk, és csak egyetlen 1x bármennyi hatcheryd is legyen.

    Reply

  • Zedas

    |

    #58:

    „Nem olvastam el az előttem lévő kommenteket még,”

    Kár.

    Reply

  • Peter1984

    |

    tényleg nem kötözködni akarok, de szerintem vegyes csapatokat is könnyebb volt az eredeti megoldással csinálni 1sz2sz3sh4sr és van 12 zerglinged 3 hydralisked és 3 csótányod. Sztem gyorsabb mint 1szzzzzzhhhrrr, vagy ha nemis, de legalább követhetőbb, és nem az az érzésed a gyártásnál mintha diablóznál a billentyűzettel 😛

    Reply

  • Blase

    |

    De egy idő után erre is rá fog állni az agyad és tudni fogod mit mennyiszer nyomsz meg. Csak próbáld már ki melyik az egszerűbb. Eleve ha ránézel már látni lehet melyik az egyszerűbb macrózás. A mostani megoldás sokkal gyorsabb is lesz és még lesz időd alaposan végiggondolni azt is hogy hogyan akarod összerakni, így lesz ez jó.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #57
    A valóság dögunalmas öldöklés, de pont ezért játszunk mi inkább, nem ? 😀 ( a valoságban csak közvetet irányítás van szoval ott meg minden a katonákon mulik, tudod azokon a srácokon akik fps eznek épp xD xD )

    Reply

  • Kenny

    |

    Aston ha annyira nem tudom mi volt az egyben elmondanád nekem ó mesterem mikor volt az egyben MBS???
    mert én nem igazán emlészem rá…de ha bebizonyítod nekem hogy igenis létezett akkor fejet hajtok ó nagyságod előtt.
    Másrészről kapásból rávágni valamire hogy szar, az nem vita, az sírás. Vitának nem ezt nevezzük.

    „Hú hát ehhez nem tudok hozzászólni értelmesen, de te láttál már valaha foci vagy kosár meccset?” – igen láttam már képzeld, mellesleg kifejthetnéd mi a problémád azzal a hozzászólásommal mert különben egy mukkot nem fogok érteni mit akartál ebből kihozni! Köszönöm

    Reply

  • Antares

    |

    #63: egy hatcheryben a select larva 3 lárvát jelölt ki. tényleg nem MBS, hanem MLS és 3-ban korlátozva van a mértéke:) szerintem mindenki értette, hogy erre gondoltam csak te voltál az aki a kommentem leglényegtelenebb részén fennakadtál. a lényeg nem az, hogy minek nevezzük, hanem, hogy milyen hatása van az adott játéktechnikai elemnek a makróra… de tudom ám, hogy sokan nagyon szeretnek ragaszkodni a definíciókhoz, szóval elnézést kérek, amiért valótlan kijelentést tettem.

    Aston nem is mondta, hogy nem ismered az egyet. honnan szeded ezt a kommentjéből? kissé szánalmas, hogy a taktikád arra, hogy valaki ír olyan véleményt a hozzászólásodra, ami nem a teljes egyetértés te rögtön valótlanságokat és sértéseket vágsz a fejéhez. na látod ez a sírás és nem a vita. bocs.

    Reply

  • Kenny

    |

    Ne aggódj, Antares igazán tisztában van azzal, hogy mi hogy volt az SC1-ben …
    én ebből gondoltam azt hogy Aston arra céloz nem ismerem az SC1-et.
    Abban igazad van Antares hogy fennt akadtam jelentéktelen dolgon elismerem, én sem vagyok tökéletes. Azonban nem taktikázásnak szántam hogy mást lejárassak csak érdekelt hogy mért fikázott engem Aston…mert ha burkoltan is de ezt tette.
    Téme nekem innentől lezárva én nem fogok ezen vitatkozni, mert hülyeség és belátom hülye voltam…sorry mindenkitől

    Reply

  • Aston

    |

    „Ne aggódj, Antares igazán tisztában van azzal, hogy mi hogy volt az SC1-ben …” =>”én ebből gondoltam azt hogy Aston arra céloz nem ismerem az SC1-et.”

    Várj, átrakom a vesszőket. „Ne aggódj Antares, (Kenny) igazán tisztában van azzal, hogy mi hogy volt az SC1-ben …” én ezt csak így tudnám félreérteni, de nem, a vesszőket úgy akartam rakni, ahogy eredetileg is raktam 🙂 .

    Bahh..

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.