Karune Kérdések és Válaszok 49. – Második rész

Astonkacser . Cikkek 1975

Garnju volt olyan rendes, és lefordította, íme:

—StarCraft II Q&A Batch 49—

1 ) Nagyon kíváncsi vagyok … régen, az SCV-ek, a Drone-ok, Probe-ok, Vulture-ok, Archon-ok, és a Dark Archon-ok (na meg a High templar-ok – fordító megjegyzése) játéktechnikailag lebegtek azaz nem aktiválták az aknákat. A kérdésem egyszerű : Lesznek lebegő egységek a Starcraft 2-ben? Ha igen, át tudnak majd jutni a sekély vízen ? – Ancientdefender (Battle.net)

Ha a pókaknák benne maradnak a játékban, akkor természetesen lesznek lebegő egységek. A sekély víz jelenleg csak egy látványelem nem számít különleges tereptípusnak.

2 ) Hogy működik a Starcraft 2-ben a Mutalisk támadása, mi határozza meg az „ugrándozását” ? Véletlenszerű vagy nem ? Ha nem véletlenszerű akkor milyen kritériumok alapján dönti el a program hogy mik/kik legyenek a másodlagos célpontok? – Kain175 (Battle.net)

Függetlenül a Mutalisk helyzetétől, amikor megtámad valamit és találatot ér, akkor a célponthoz legközelebb eső egység vagy épület lesz a következő célpont.

3 ) Van rá lehetőség hogy kikapcsoljuk a Multiple Building Selection–t (MBS)?
Nincs.

4 ) Kérdés a kettő a kettő elleni csaták egyensúlyával kapcsolatban : Roach-ok + Medivac-ok nem alkotnak túlságosan erős kombinációt csapatjátékban ?
A Roach-ok regenerációs sebessége és a Medivac gyógyítása nem adódik össze.

5 ) Mi a legjobb ellenszere a Zergnek a Marine roham ellen, hisz utóbbiak erősebbek mint az első részben ?

Éppenséggel a dolgok jelenlegi állása szerint több hatékony ellenszert tud felmutatni a Zerg. Nyílt terepen a Zergling-ek könnyen lerohanhatják és bekeríthetik őket. Másodjára, a beásott Baneling-ek szintén nagyon hatékonyak. Nincs annál nagyobb élmény mint nézni ahogy egy csapat Marine átsétál egy beásott Baneling-en. Amikor előbújik – BOMM! Egy másik lehetőség a beásott Roach-ok. A játékos elbújtathatja a Roach-jait amikor azoknak kevés az életpontja, majd pár másodperc múlva újfent teljes pompájukban támadhatják a Marine-okat.

A játék későbbi szakaszában, az Infestor-ok használhatják a Fungual Scourge képességüket, aminek az a hatása hogy a biológiai egységek egészen addig sebződnek amíg életerejük eléri a nullát, ekkor területre ható robbanás következik be, kivégezve egész Marine szakaszokat ha az ellenfél nem reagál elég gyorsan. Végül, az Ultralisk-ek az új kaszaboló támadásukkal és a Starcraft első részében szerepelt alteregóikhoz képest 200 életponttal gazdagabban hatékony választ jelentenek a tömeges Marine támadások ellen.

6 ) Hogy akadályozhatjuk meg, hogy a Baneling-ek olyan célpontokban robbanjanak fel, amiket nem velük akarunk megtámadni?

A Baneling-eknek jelenleg van egy „épület támadás” képessége ami lehetővé teszi a játékosoknak hogy több beleszólásuk legyen a Baneling-ek támadásaiba. Így már nem kell azon aggódni hogy a Baneling véletlenül egy épületbe csapódjon bele akkor amikor éppen egy egységet akarunk vele támadni.

–Üzenet vége—

Karune válaszai egy-két gyors kérdésre a legutóbbi Q&A-va kapcsolatban :

1. Milyen módon építhetünk Dark Pylon-t ? Ez egy, külön építhető, drágább, változata a Pylon-nak vagy csak egy fejlesztés ? (mint a Gateway upgrade – ford.)

Jelenleg a Dark Pylon költsége 150 ásvány (50 egységgel drágább mint a normál Pylon), és csupán a Gateway a megléte az egyetlen előkővetelmény hozzá. Természetesen ez még változhat ha a kiegyensúlyozás megköveteli azt.
2. Gondolom az Orbital Command a Surveilance Center helyett került be? Tehát ha egy játékos Planetary Fortressszé fejleszti fel a Command Centeredet akkor nem leszel képes használni ezeket az előnyöket, legfeljebb csak akkor ha Salvage-olják a PF-et ?

Igen az Orbital Command átvette a Surveillance Center szerepét. Ha felépítesz egy Planetary Fortress-t akkor ezeket az újításokat nem leszel képes használni, ellenben a Command Center-ed Armor-ja 3-as lesz és az Ibisk Laser-nek 40-es területre ható sebzése lesz, 6-os lőtávval. Ezek a statisztikák természetesen változhatnak ha a kiegyensúlyozás megköveteli.


Comments (98)

  • Garnju

    |

    Bocs srácok van egy-két gépelési hiba, egy kis 37,7-es hőemelkedés nem tesz jót a koncentrációnak.

    Mégegyszer sorry

    Reply

  • Raymond

    |

    Nem tul hamari a dark pylon? Akkor most hogy lesz a roach+ medievac kombo, megprobalja azert meg gyogyitani?

    Reply

  • SzuL

    |

    „(na meg a High templar-ok – fordító megjegyzése)” <-- a fordító megjegyzése hamis, mivel a high templarra is ugrik a mine a többire meg: agyon bonyolítják az egészet. mindennek van 241321 képessége, de ezáltal sokkal egyhangúbb lesz az egész, és pont az ellenkező hatást váltják ki :/

    Reply

  • nop

    |

    Ez a burrowed roach nekem kicsit imbának tűnik, amúgy az egész kérdés vicc volt, felteszik úgy, hogy szegény zerg mit csinál majd néhány marine ellen, erre kb ezerféleképpen megszopathatja a terrant, ha nem figyel oda végig.

    Reply

  • nrvn

    |

    Ezen kiakadtam: „Ha a pókaknák benne maradnak a játékban…”

    A végén a marine-t is kiveszik a játékból. Egyre röhejesebb…

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz nop #4 üzenetére:
    nem is az, hanem, hogy úgy kezdi, hogy „simán meg tudja fogni, van kismillió lehetőség: lebújtatsz 1 valamit, vagy lebújtatsz egy másikat, esetleg lebújtathatsz még 4 félét, vagy az ötödiket is. magyarul: burrow nélkül foghatatlan a rin rush?

    Reply

  • Raymond

    |

    3,4#
    teljesen egyetertek, mit akarnak mar, a vegen lingnek lesz yamato? :O
    Mar tul tul… bonyolult, sok kepesseg meg ize, lesz itt patcheles ugy erzem rendesen

    Reply

  • KennyGTP

    |

    A lebujtatás jó, de nem mindig = Pláne akkor hogy ha lebujtatom az egységeket a föld alá, látom hogy jön a Terran sereg és azt is látom sereg közt van radaros egységek :S:D:).

    Egyébként ha tényleg a zerg a leggyengébb faj (én ebből az irományból azt vettem ki, DE REMÉLEM HOGY EZ NEM IGAZ!!!!), akkor a zerg legyen a legeslegolcsóbb faj is, egyből váltözna a helyzet :D.

    Reply

  • Antares

    |

    a baneling ezek szerint robbanó kamikaze? mert akkor nemtom mi a bajotok, most jelentették be a holdlurk taktika utódját 🙂 szerintem csak annyira „imba” mint az, bár attól függ mennyire gyorsan kifejleszthető egység a baneling és milyen a lebújás/robbanás sebessége. hehe 🙂

    a fungal scourge meg a zerghez átkerült, de gyengített irradiate. nincs új a nap alatt 😀

    Reply

  • Tauren

    |

    Válasz #8:
    Bocs, de az SC-ben is a zerg a leggyengébb faj.
    Előnye:
    -Olcsó, és az is marad
    -A legtöbb egysége 1 vagy 2 helyet foglal, míg a terran legtöbb egysége 2, míg a protoss-nál általában a 3 az átlagos
    a lényeg, hogy a zerg mindig is a RAJZÁSÁBAN volt a király, és most is olyan lesznek, mint a SÁSKÁK! XD
    -Nem kell félni, mert a terran meg tech-ben, és populációban normális, míg a protoss techben überbrutál, de populációja, nem egy sokasodó faj…. a zerg meg tech helyet Evoluciója a jó, és hát a populációja, mint a Kínaiaké

    Az SC-ben is ezek voltak az egyik LEGFONTOSABB különbségeik, és most is ezek maradnak.

    A képességeiket itélve, most bocsánat, de nem kell mind a 12341354256246 képességet használnotok.
    Ezek a sok képességek azért vannak, hogy tudjál STARTÉGIÁZNI… hogy most válasz, hogy mit akarsz.
    Infestorokat? hogy mindenki felrobbanjon meg hasonló?
    Vagy Roach, aki marha jó a regenerációban… vagy ott van még jó sok egység, ami sokat tudnak.
    Szerintem nem arra ment a Blizz, hogy most szegény gyerek marha sok gombot nyomjon, hogy letörjön az ujja, nem beszélve az egér kattintással. Hanem arra mentek, hogy GONDOLKOZZ, hogy most hogyan, és mivel támad meg az ellenfeled.
    Lehet, hogy jól választasz, lehet hogy nem. De vigyázzatok, mert egyes képességek másra jók.
    PL: Tegyük fel a marine csapatok ellen, sztem a Baneling, és a Roach egész jó, míg ostromra, hát ott az Ultarlisk, meg Lurker, meg még nem vagyok tisztába minden egység képességével, de lehet hogy épp más kell. Vagy ha BC-k jönnek ellened, ott is más képességet kell használnod.

    Ez a STARTÉGIAI játékok lényege, sztem az lenne sablonos, ha nem lenne 23141325123523545 képesség, mert akkor csak kattintasz kettőt, és a sorsa bízod magad? Ugyan már, használd ki az egységeidet, ha nem is mindet, de akkor gondolkozatok, hogy most mi ellen mi kell… ennyi az egész, nem kell ezt túl bonyolítani.

    Reply

  • pcdevil

    |

    #6 SzuL
    Lingeknél nem említi a bújtatást. ultránál szintúgy nincs. Egyébként meg az a zerg játékos, aki nem burrow-ol, az eleve hülye, és halott egyszerre:) (Arról nem is beszélve, hogy ne brute force-ot akarjunk már kivédésnek… Ilyen alapon mondhatta volna, hogy hát 10 marine-t 40 hydra megállít, mitakarsz?!)

    egyébként most mi váltotta ki a „túlsok a képeség, túl bonyolult a játék” gondolatmenetet? Dark Pylon az egyetlen új elem ebben a QnA -ban, de még arról is tudunk már egy ideje:)

    Reply

  • Antares

    |

    #9:
    azért mondjuk a 600 életerős ultralisk, nem épp lesajnálandóan gyenge, főleg ha átörökítik majd a chitinous plating nevű upgradejüket, ami után több yamatot is képesek kb lerezisztálni 🙂

    Reply

  • 84Noname

    |

    Jó…de most itt a low tech unitokról és a meccsek korai szakaszáról van szó…

    Ez egy plusz út a zerg techben… eddig lurkal tudtad bent tartani a terrant scannig, most meg mehetsz baneling burrowwal is… ami gondolom lényegesen korábban is elérhető.
    Az, hogy a marine erősebb, azt meg ellensúlyozza a lingek új hatékonyabb útkeresése…

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz pcdevil #11 üzenetére:
    az, hogy behozták a fantasztikus mbs-t, ami úgy tönkreverte a makrót, ahogy van, behozták a fantasztikus új gáz mechanizmust – szart se értek vele -, behozták most az új mineral mechanizmust, már csak azt kéne kitalálni, hogy behozzanak még egy nyersanyagot, komolyan mondom..

    nem azzal van a baj, hogy vannak képességek, és más lesz ezáltal a játék, hanem, hogy egy egyszerű de nagyszerű játék folytatását készítik.

    ez olyan, mintha a sakk 2-be raknának különböző képességeket, mint pl a király most már le tud menni a föld alá, és ott egy ellenséges bábút át tud varázsolni barátságosra, vagy a vezér kettőt léphet egy helyett. mindnek lenne energiája, és mind le tudna ugrani a pályáról, és el tudna rejtőzni a tv mögé. tök jó lenne, nem?

    Reply

  • Antares

    |

    #14:

    mármegint ez a műpró-elit nyavaj. az sc1 egy tíz éves játék… 3d-ben ugyanazt nem akarjuk köszönjük szépen!!!44

    Reply

  • 84Noname

    |

    Meg lettél szólítva szul 🙂 … „műpró-elit nyavaly”…ezt felírom magamnak 🙂

    Reply

  • Raymond

    |

    11#
    a lingek es a ULTRA is kepes beasni magat!
    14, 15#
    Persze, hogy jo volna! woot, jah es a sak se vmi new game mar 😉
    En szerintem ami meg beleferne:
    Az ellenfel szekebol torjenek elo tuskek.
    Az ellenfelet razza meg a billenytuzete.
    Az ellenfel kezeben robbanjon fel az egere.
    Igaz mennyi uj strategiat adnanak ezek a lehetosegek es plusz adrenalint a jatekosoknak, FELEJTHETETLEN lenne. Woot!

    Reply

  • Silentcontrol

    |

    #8 a Lingek jóval erősebbek, megspékelve pár banekinggel pedig lazán kivégeznek egy pár rint is nem értem mi ez a burow mánia.
    #9 Lurkot most visszarakták nem?vagy megint kivették? ez az irridáte hasonlat érdekes,csak annyi a különbség hogy itt mozgatni is tudod (habár 2vesselel meg lehetett oldani hogy „mozgasd” az irridátét)
    #10 te játszottál egyáltalán sc-vel?Olyan röhejesen nagy hülyeségeket irsz,hogy sirva röhögök rajta.
    Zerggel is elég durván lehet tekkelni,ami a protoss kevés unitját illeti 14-perc alatt van limiten jó timinggel,terránál megoszik az arány attól függ mit csinálsz.Valóban sok féle stratégia van,de lesznek alaptekkek amiket mindenki ismerni fog,és azokra lehet majd építeni ugyanúgy kitapasztalni rusht,timinget és persze a legfontosabb figyelni mire megy az ellenfél.Nem ilyen bc meg keri tekkben gondolkozni mire eljutsz odáig 6x megfingatnak.A megfelő stratégián max a gém 40%-a van, kivéve ha egy all in tekket tolsz amit ha bebuksz azzal gyakorlatilag a gémet is bukod.
    #13 mondhatod mer nem ebböl indulnak ki, ide egyböl bc kell!:D
    #14 nagyszerü lesz,csak bekavarják egy kicsit aztán lesz pár szász patch
    amit az ultrával csinálnak az meg röhej.600hp+fejlesztés+burow+specko képességek…remélem adnak neki egy rakétavetőt is 100000 dmg-vel. GG

    Reply

  • 84Noname

    |

    Tényleg kicsit sok a képesség….asszem kicsit voltam eddig kényeztetve. Kelett stormolnom meg stasisolnom… most meg mondjatok p unitot aminek nincs képessége. 🙂

    Reply

  • nrvn

    |

    Hát ha a probe-nál az építést nem vesszük „képességnek” akkor az 🙂

    Reply

  • Antares

    |

    #18:

    igazából annyiban hasonlítanám az irradiate-hez, hogy a játékosnak aki megkapja a scourge-ot úgy kell viselkednie, mintha irradiate-t kapott volna egy egységére, azonnal ki kell szednie onnan a fertőzött egyedet, különben magával rántja a többit. csak irradiate folyamatosan sebzett a többin, itt egybe megy le (emiatt sztem durvább). földi egységeknél elég lehetetlen a tökéletes kihúzás lévén, hogy sc-környezetben 5-6 egységeknél több van, szal warcraftban lehet, hogy az ilyen poén volt. itt nagyon erős… mondjuk az irradiate is szvsz a legjobb képesség volt sc1ben, de ott a terrannál volt, akinek viszont más dolgai miatt szerencsére sose jutott ideje arra, hogy kihasználja az erejét – általában. na most zerg elég más irányítás… hát de kellenek a speckónál speckóbb dolgok, amikkel lehet szarakodni meg szenvedni a kibalanszolásával. szupererős képesség a protossnál? akkor legyen a terrannál is? tisztára olyan, mint anno a hkk ha ismeritek ahol a vita azon ment, hogy kinek az erősebb a lapja 🙂

    igazából gondoljuk végig, hogy ezt párosítjuk a banelinggel. nyilván ha a terra nem tudja kivinni a fertőzött unitot, koncentrált tűz jön… és jönnek közben a banelingek. szívás. és ha nem csak egy infestor van? 🙂

    ez a baj azzal ha minden egység szuperspeckó, balanszolhatják míg megőszülök.

    Reply

  • Raymond

    |

    „A játék későbbi szakaszában, az Infestor-ok használhatják a Fungual Scourge képességüket, aminek az a hatása hogy a biológiai egységek egészen addig sebződnek amíg életerejük eléri a nullát, ekkor területre ható robbanás következik be, kivégezve egész Marine szakaszokat ha az ellenfél nem reagál elég gyorsan.”
    Ezt ha pl egy zelara csinalja a zerg, akkor meg azt meglehet csinalni, hogy bekuldjuk zelat a surujebe charge-al, es ott meghalva egy csomo linget vihet magaval. Vagy nem?

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Antares #15 üzenetére:
    igen, 10 éves, de még mindig játszanak vele, nem kis szinten (bár ezt neked nem kell ecsetelni gondolom). az sc viszont azért jó, mert ahhoz képest, hogy mennyire egyszerű, annyira lehetett belőle olyanokat kihozni, amiket a készítésekor nem is gondoltak volna.
    itt viszont olyannyira brutálisan sok dolog lesz, hogy teljesen elveszti az egyszerűségét, ezzel a szépségét is, és nem is lesz olyan „sc”-s, mint eddig. ez egy kurva nagy spellparádé lesz, nem rts. :/

    Reply

  • Aston

    |

    #23: Szul. Nem tudod elképzelni, ezt itt már senki sem tudja elképzelni, de próbáld meg elképzelni, hogy visszamész időben egy pár évet, akkorra amikor megismerted a Starcraftot. Na tekints most úgy a Starcraftra és úgy hasonlítsd össze a bonyolultságát azzal, amennyire most értékeled a bonyolultáságát a Starcraft II-nek.

    Meglepődnél. De mondok jobbat. Ültess le valakit Starcraftozni, aki életében nem Starcraftozott még, és kezdj el neki magyarázni a Mutalisk stackről, az expansion fogásról és arról, hogy jó mikró és makró is kell a játékhoz, ha nagyon jó akarsz lenni. A legtöbb ember ettől dob egy hátast, pedig állítja, hogy az Age of Empiresön és a Dune2-n nőtt fel …

    Plusz egy ráadás érv. Sakk v2.0-t nem fejleszt senki, Starcraft II-t viszont igen, a fejlesztőknek viszont kell változtatniuk, és szerintem maximálisan az elképzelhetőség, a lore és az egyszerűség vonalán haladnak, ahogy azt szerintem kell.

    Reply

  • pcdevil

    |

    #14 SzuL
    jaaaaaa hogy apm -re hajtasz? neharagudj, de szerintem kicsit következetlen ez a nelegyen mbs, de nelegyen sok képesség sem, mert az se jó. A különböző képességek pont, hogy apm-növelő hatásúak, és az új gáz mechanizmus is pont emiatt lett belerakva. Neharagudj, de nem tudom mással magyarázni a hozzászólásod, mint hogy nem szereted ha bármit is megváltoztatnának a starcraftban.
    (és félreértések elkerülése végett: én is tudom, hogy a magas apm jó, de könyörgöm, mi az isten baj van az mbs-el? gondolom mindenki aki mbs elleni, máig bakelit-lemezen hallgatja az összes zenéjét.)

    #17 Raymond
    komolyan?:o ezt nem is tudtam!!!!négy
    de a fent említett taktika azt NEM említi, hogy azok az egységek csak úgy tudják legyakni a marine-okat, hogy lebújva várják őket. Márpedig SzuL ezt nehezményezte;)

    #19 84Noname
    Probe, Carrier, talán Void-Ray, és Observer. Azthiszem:) Régiben: Probe, Zealot, Dragoon, Archon, Reaver, Shuttle, Scout, Carrier, Corsair. Kihagytam valamit? Szóval értem mit mondasz, de én nem feltétlen tekintem rossznak, hogy az alap tulajdonságokon túl valami attól lesz egyedi, hogy van egy képessége (akár hardened shield, akár antigrav)
    Egyébként meg miért baj a bőség? Legfeljebb nem használjuk azt, ami nem válik be, és ennyi:))

    Reply

  • Tauren

    |

    Válasz #25:
    Épp erről beszélek én is. Sok képesség, sok lehetőséggel jár. Ha majd megjelenik az SC 2, és ha jól megismerjük bármelyik faj egységeinek különlegességeit, akkor már tudsz stratégiai támadásokat tervezni egyes emberek ellen, bármivel támadjon, és bármilyen képességgel jöjjön ellened.
    Biztosan lesznek olyan dolgok, hogy egyes egységek képességek ellen, egyes képességek egységek ellen, vagy épp képesség képesség ellen lesz jó. De ezeket már csak ha játszunk a játékkal akkor derül ki, addig persze ki tudja hányszor, és miket változtatnak meg egyes egységek képességein.

    Reply

  • Antares

    |

    ez már a végső apokalipszisotok régi tradíciókat hajhászó banda. lassan kiadják az sc2-t és venni is fogják, mint a cukrot, ti meg ellehettek a szkilletekkel a régin… azért mégiscsak sok, amiket itt egyesek csinálnak.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Sokat sirtok a sok képesség miatt. Eleinte amiatt ment a sírás hogy majd a noobok is boldogulnak mert lesz MBS. Most meg az a baj hogy tul sok a trükközés, nem tudunk majd rá figyelni ??? Hát emberek, valjuk be az sc meglepően egyszerű volt ezek nélkül. Tudom ez az sc2 és nem a wc4 de valahol munkálhat a készítőkben a törekvés hogy egyre jobb és bonyolultabb gamet hozzanak létre. A wc3 hoz képest az sc2 ezelőtti változata túl egyszerű volt.
    Főleg a frozen throne kiadása után én is sokaltam az ujitásokat ilyen staff oylan staff ilyen item olyan item ez nem sebzi az immunins, de aztán be kellett látni hogy ez egy sor leheőség, ami felfedezésre vár. Egy sor dolog amit ha jol kihasználsz a noobok felé emelkedhetsz (merthogy ugye ez volt az igény) wc3 ban a micro sava bosát az adja hogy hihetetlen helyzetekböl mentik ki a unitokat és így olyan helyzetekből fordítanak csatákat amire már senki nem fogadott volna. Sc2 ben nem lesznek herok nem lesznek itemek nem lesznek shopok, ez egy rakás egyszerüsítés, így persze hogy szükség van némi bonyolitásra is.
    Mert most ugye az az alap elv hogy kicsit a micro felé is viszik a dolgokat. Persze lehet sirni amiatt is hogy extra lehetőségeket tesznek ajátékba de lehet pár év múlva hálásan gondolsz majd vissza hogy tényleg jó pofa ez az energy töltő képesség mert megnyerted miatta a játékot. Vagy tényleg jópofa hogy kimentetted az idéglenes láthatatlansággal a mothershipedet.
    Ez egy sor lehetőség, ki kell majd használni és kész, ez csak szinesíti… vagy nem értem ki mitől tart ? mostmár nem az nyer akinek 1 gateway-el több van ? Ez a baj ?

    Reply

  • pcdevil

    |

    #28 Crafty_FOX
    War3-as vonatkozásra: Mennyire útáltam, amikor a Frost Wyrm-jeimnek a fagyasztó képességét kifejlesztettem, és jött az elf a kis sárkányaival, és meg se tudták támadni őket:@@@@ 😀 (Azt hiszem itt hagytam abba a War3-at, nekem túl sok volt ez, az undead élvezhetetlenül gyenge lett:()

    Reply

  • SzuL

    |

    azt nem értem, hogy miért száll vitába egyáltalán az, akinek finga sincs az sc-ről? az miért van, hogy azok, akik ennyire hú de ászok, és annyira kurvára kihasználják a lehetőségeket, nem bírnak megfogni egy egyszerű reaver dropot? miért tudok a bnet mókákon sorban nyerni 1v2-ket? az ilyen okostojások miért nincsenek soha se bneten?

    vki válaszoljon már ezekre a kérdésekre pls

    Reply

  • 84Noname

    |

    CF: Konkrétan azon ment legutóbb az mbs-es vita, hogy a zerg profitál belőle a legkevesebbet, akinél tényleg a dinamikus unitolásról szólt a fáma… Az mbs-el semmi gond, ha nem kedvez a p-nek túlságosan…

    Szul: A varázslatok még változnak… Meg valószínűleg a képességek fele csak ilyen kis extra lesz. Mint pl régen a hallucináció, optical flare, restoration, nuke, lockdown stb… szal ritkán, speciális helyzetekben fog előkerülni, de kevés lesz az olyan meccs, amiben ezen képességek miatt massolják az adott unitot és amikben erre építenek egy stratégiát….
    Ha ezek olyan szinten kombinálva adnak előnyt, mint a halu plusz recall vagy az EMP plusz nuk a bw-ben, akkor tök jó lesz sztem…

    Reply

  • Bubbles

    |

    Válasz pcdevil #29 üzenetére:
    az a képesség csak az épületekre hat;)

    Reply

  • pcdevil

    |

    #30 SzuL
    Arra célzol, hogy neked ne magyarázzon olyan, aki nem tud megfogni téged 1v1/2v2-ben, mert úgyse érdekel a véleménye?:( Hát akkor én nem is tépem a szám, soha nemvoltam igazán gosu szinten(, de még a közelébe sem értem)…

    #31 84Noname
    Félve kérdem: van végtelen egység kijelölés még mindig? Mert akkor nem elég csak szimplán egy lárvára duplakatt, és tadaaaam kivan jelölve az összes? Vagy valamit nemtudok?^o)

    Reply

  • Brebbia

    |

    „Plusz egy ráadás érv. Sakk v2.0-t nem fejleszt senki, Starcraft II-t viszont igen”

    Meglepődnél, hány „Sakk 2.0” került kifejlesztésre:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chess_variant
    Adott korszak legjobb játékosai próbálták javítani a játékot, egyik sem lett sikeres.

    Ez a QnA sem robbantott ám. MM és most majd az MMM ellen egy érdekes kérdés, mit tesz a zerg. BW-ban én spec utáltam ezt a mu-ot, csóri T-nek volt 2 (kettő) darab egysége, ami alaptámadással képes sebezni swarm alá, burrow lurkot meg kizárólag az Irradiate, aztán fogd meg az ultralinget miközben devourral tolja a swarmot folyamatosan (tény, hogy ehhez zerg részről valami brutális micro kellett, a mostani UI-val ugyanezt egy átlagos játékos is megcsinálhatná, nem véletlenül változtatnak). Érdekes kis csaták alakultak ki. Most nincs swarm, de én nem tartanám elhanyagolható tényezőnek a Banelinget, mass roachot vagy csak simán mass ultralinget a most már AoE ultrával. Ezek elég stabil egységek, míg egy Infestort még százszor megváltoztathatnak. Sokkal jobb lesz ez a matchup.

    „itt viszont olyannyira brutálisan sok dolog lesz, hogy teljesen elveszti az egyszerűségét, ezzel a szépségét is, és nem is lesz olyan “sc”-s, mint eddig. ez egy kurva nagy spellparádé lesz, nem rts”

    Nem látok rá esélyt. Valamivel több és változatosabb képesség lesz, mint BW-ban, erre szükség is van az új UI miatt. Nem az lesz, hogy van minden oldalnak 1 használható castere (vessel, HT, defi) 1 használható képességgel (amit ráadásul rémálom microzni). A sima harci egységeknek adott képességek pedig olan microlehetőségeket adnak a játékhoz, ami az elődben sokszor hiányzott.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #29 Végülis 5 frosty meg one-shotol mindent. Azért remélem nem várod hogy 1 egység mindenre a megoldás ? Mellesleg azok a kis faerie dragonok (ahogy mi hivjúk feri taknyok) meg se karcolják a pokokat vagy a gargolyle-okat.
    Most érted counterelés nem nagy igény. Egyébként arról hogy az ud nevetségesen gyenge csak annyit hogy az összes team gameben nevetségesen erős… elhiheted 5 éve játszok teamet a bneten, csak tudom.

    #30 Az sc1 ről beszélsz. Bocs hogy te vagy a pro csak 10 éve tolod. Gyere wc3 azni 5 éve tolom csak mégis elverlek 1v2 vagy 1v3 ba is pár haveroddal ha akarod. És nem azért mert ász vagyok hanem azért mert nagyobb a gyakorlatom.
    Ami meg most jön (sc2) se nem wc3 se nem sc1 új lap. Nem kell hőzöngeni. Tudok mondai még vagy 3 játékot amiben lepattansz róllam, de szerintem ez nem tárgyalási alap. (egyébként itt most kb arról van szó hogy minden változtatás fáj, eddig semmi nem tetszett nektek, szerintetek az lenne a legjobb ha az sc2 ugyanaz lenne mint az sc1 és az akkor „ok” mert ti egyből aláztok midnenkit, mert tényleg nem tudsz mondani egy ész érvet amelett hogy miért nem jó ez a pár újítás, persze azon kívül, hogy majd meg kell tanulnod használni őket és lehet nem leszel egyből „pro”)
    De tényleg, feltűnt hogy eddig még nem tudtak beleirni olyan dolgot ami tetszett volna nektek ?? Ja bocs a zealot teszik meg a marine mert azok már voltak régen is bár a marine nál a pajzs már hüyeség ugyebár mert ujitás.
    Most ezt tényleg nem kötekedésből mondom de az van hogy mikor megjelnik az sc2 te még mindig játszhatsz nyugodtan az sc1 el senki nem tiltja meg. Ha téged a 16 gateway mass 300 apm felhasználásával kielégit hát csináld azt, részemről nem bánom ah a gyártáson kívül más is lesz a gameben.

    #31 Igen értem mi a baj az MBS-el de csak megoldják már ha annyira vigyáznak a balance ra. Vagy nem. Pl az sc 1 ben se zavart senkit hogy a zergnek 3-4 féle unitot kell kombinálva gyártani és effektiven használni hogy megfogja az m&m et. Zerg for experts 🙁 és akkor csak reméljük hogy ez majd nem igy lesz.

    Reply

  • Zedas

    |

    Teljesen egyetértek szullal, berakták az MBS-t, (ami zergnél szerintem csak szopatás kategória), és most igyekeznek mindenféle szarral visszacsinálni a hatásait (gáz vásárlás, turbóparasztok).

    Inkább vegyék ki, sokkal értelmesebb döntés lenne.

    Reply

  • 84Noname

    |

    PCDevil: „Félve kérdem: van végtelen egység kijelölés még mindig? Mert akkor nem elég csak szimplán egy lárvára duplakatt, és tadaaaam kivan jelölve az összes? Vagy valamit nemtudok?^o)”
    Ez eddig is volt….egy kattintással 12 lárva, és általában azért 4 hecsnél nincs több egy képernyőn… szóval ez nem jelent előnyt a zernek a régi megoldáshoz képest, viszont a p-nek és a t-nek továbbra is nagy előnyt ad az mbs… ez asszem tény… P-nél még a move micro is megszűnik a warp megjelenésével. Egy bluestormon minimális micróval megélne…bár lehet most az új útkereséssel már ez standard megy..

    Ezt meg is lehetne kérdezni fejlesztőktől… Mármint, hogy azokon a helyeken működik e az útkeresés, ahol csak a kis unitok férnek át.

    Brebbia: Azért a swarm nélkül a zerg igencsak elveszett lenne a késői gémben… Lehet hülye vagyok a tvz-hez…én ilyet nem nagyon játszok, de olyat még nem láttam, hogy devo-t húztak az swarm lurk mellé … szerintem ezek mind brutálisan gázigényesek ahhoz, hogy bírni lehessen gazdaságilag.

    Cf: persze…én is azt remélem, hogy mbs-el is kihozzák a balancot a régi életérzés melett… Jobb lenne egy jól megírt mbs-el játszani, mint anélkűl…

    Reply

  • Brebbia

    |

    Az egész MBS körüli felhajtás egy vicc. Az UI nem lehet limitáló tényező, ehhez ragaszkodni nevetséges. Mit gondoltok, hány casual (vásárlók 90%-a) játszana vele 5 percnél többet, ha 2009-ben egyesével kellene kijelölgetni a barakkokat? Ezzel el is dőlt. A kompetitív réteg hány %-a élvezné, ha megint jönne a jó öreg zongorázás minden 20 másodpercben? Én tuti nem. A mostani megoldás ideális 200-as popcap mellé. A kijelölési limit is ésszerűen lett megállapítva.

    #37: a defi képességére gondoltam, nem a Devourer egységre.

    Reply

  • Zedas

    |

    #38: akkor lenne igazad, ha berakták volna az MBS-t és kész. De nem, berakták (a mezei játékosokért) és minden eszközzel próbálják visszacsinálni a hatásait (a prokért). Ennek én nem látom túl sok értelmét.

    A War3-as hozzászólóknak üzenem, hogy ha az SC játékosok több spellt és microt, meg kevesebb macrot akartak volna, akkor azonnal átment volna mindenki Wc3-azni, ahogy megjelent. Én is átmentem, másfél évig játszottam, és aztán rájöttem hogy ez nem az én világom. Semmi gond nincs azzal hogy ti ezt szeretitek, de ez SC2 lesz, én nem WC4 scifi edition.

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Crafty_FOX #35 üzenetére:
    nem, én eddig észérvekkel vitatkoztam, de ha egyszerűen nem tudjátok felfogni azokat, azzal nem tudok semmit se tenni. érdekes módon minden bnet mókással egyezik a véleményem, és nem láttam még olyan gamert, aki rajongana az mbs-ért, automine-ért, és minden ilyen baromságért.
    és igen, tényleg tök értelmetlen a vita, ha nem értettétek még meg az sc-t igazából 🙂

    Reply

  • 84Noname

    |

    Őőőő…a nevemben ne beszélj. Én ennyire nem látom feketén fehéren a dolgokat. Bizonyos dolgokban igazat adok…ennyi. De kb annyit ér a véleményem, mint amennyi leszűrhető a kiadott infókból (ami nem sok)…

    Reply

  • K4E

    |

    Igazából ezt úgy lehetne jobban megbeszélni ha az egész SCII.hu-nak ide adnák a MOSTANI SC II-t és elkezdenénk kipróbálni 😛 😀 akkor kiderülni ,hogy mi is az igazság 😀

    Reply

  • SoSee

    |

    Egyedül engem emlékeztet a Queen swarm mittoménmi képessége az Empire Earth-es próféta hurrikánjára, melyet szintén lehetett mozgatni?

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #40 Nem emlékszem az érveidre. Mintha mindig annyi lett volna hogy Ne legyen változás Ne legyen változás ne legyen változás mindend maradjon a régi ne legyen változás. Úgy kb ennyi. Illetve ezeknek a formái, mint pl: ez azért nem jó mert változás , ez azért rossz mert nem oylan mint régen, ez azért hülyeség mert megváltoztatja a játékot, nem lesz ugyanaz.

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Crafty_FOX #44 üzenetére:
    akkor rossz a memóriád, de mindegy végülis, 4323212010x megfogadtam, hogy nem állok le vitázni olyanokkal, akik leszarják a másik felet, dehát mindig belemegyek sajnos :/

    Reply

  • pcdevil

    |

    OFF
    #35 Crafty_FOX
    Dehogyis várom el, csak azért undead Frost-ig majdhogynem csak szop, és most már ott is csak szop..:D De elhiszem én neked hogy erős, általában 2v2 -öztem, és ott sosem tudtam kibontakozni. Köszi a felsötétítést!
    ON

    #37 84Noname
    igen, pont a duplakatt, és 12 larva kijelölve dolog miatt kérdeztem rá, hogy itt akkor ez limitálva lesz, vagy hogy? mert ugye azért félig megoldást jelenthet a problémára. Egyébként olyat esetleg még belehetne játszani, hogy folyamatosan csapatbaszervezed a larva-kat (itt ugye már a War3-ból ismert Ctrl+ -al egyszerűen egy meglévő csapathoz hozzáadod), aztán amikor szükség van, egyszerre gyárthatsz több tucat egységet.
    Bár így most bevillant, (mintha szó lett volna róla, hogy) nincs mass gyártás, ugyanúgy egyesével kell nyomogatni a H -t 28 alkalommal, ha hydrákat akarok gyártani.. Szóval ez nem járható út úgylátszik:(

    #39 Zedas
    Azért többmindenben különbözik a War3, mint hogy több spell és kevesebb mikro;) Engem példul az univerzuma sem fogott meg annyira, mint a Starcraft-é. (Hiába no, sci-fi sucker vagyok:))

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Én meg összefoglaltam hogy léynegében mit jelentett az amit leírtál 4323212010x, és dehogy szarjuk le, összesen a miértjére keresem a választ… Miért legyen inkább olyan mintsem ilyen ? És erre az én válaszom : Mert te abban jó voltál, és szeretnéd ha majd ebben is jó lennél. Ezzel nincs baj de valahol önző hozzáállás. ehát. Legyen a game egy irányíthatatlan küszködés a többségnek, hogy néhányan pronak érezhessék magukat ? Erről van szó ?
    Remek ötlet, még ide rakhatnánk pár ötletet pl vegyük ki a kocsikból a szervót meg az ABS, az automata váltót a navigációt és al egés csillapítókat, szedjük még le a fényszórókat, az utakról szereljük le a forgalom irányító táblákat, a lámpákat, tüntessük el az útjelzéseket, majd adjuk ki feladatnak, hogy ónos esőben , ködben , éjszaka mindenki vezessen el xy ( a sorfőr által ismeretlen) kooordinátára t idő alatt. Szerintem kiderülne ki tud igazán vezetni nem ?
    Tök jó kísérlet lenne pár tényleg fanatikus tag még élvezné is…. Ja hogy a nagytöbbség a pokolba kívánná az egészet ??? az nem baj a lényeg hogy együtt ünnepelhetnék azt a pár embert aki elérte a céllt… asszem ez midnekit boldoggá tenne.
    Hogy érsd mit akartam ezzel: Te vagy az aki talán a nehéz körülmények ellenére is célba érnél, de csak a te kedvedért ne nehezítsünk már az egészen, mert ilyen alapon írják meg úgy hogy csak joystickel lehessen játszani, és akkor az néhány joy zsonglőrnek teljesen elfogadható kondíció.
    Szóval mégegyszer és utoljára az MBS vitában: Az nem lehet cél, hogy az előnyök és a hátrányok, csak abból származzanak hogy ki tudja irányítan ia jáékot és ki nem. EZ EGY STRATÉGIA az lenne a lényege nem az irányítással bajlódás. A nehéz irányítás épp úgy eltér az egész lényegétől mintha azzal akarnál előnyhöz jutni hogy CS partyn kössék be mindenki szemét és csak hangok alapján menjen az egész (te pedig mondjuk elég jó hallású lennél) mint ahogy a Cs nek sem az a lényege hogy bekötött szemmel puffansd le a másikat, az sc nek sem lehet az a lényege hogy azzal szerezz előnyt X el szemben hogy X szenved az irányítás fogyatékosságaitól te meg már megszoktad és nem.
    Arról van szó hogy ez egy igaztalan előny, amit a régi starcraft hiányosságaiból kovácsoltatok és amit sajnáltok elveszíteni. (ugyanugy a változásról van szó… „még a végén ezt a játékot is meg kell tanulni” … hát borzasztó)

    Reply

  • Antares

    |

    warcraft_in_space.hu
    macro_is_imaginary.hu
    take_it_easy_and_fakk_off.hu
    ten_year_mania_is_gay.hu

    szul mondtam, hogy ne törődj velük…

    Reply

  • 84Noname

    |

    Valamin össze kell veszni kéthavonta…

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Antares #48 üzenetére:
    tudom. kéne egy ilyen script, vagy program, ami lekapcsolja a gépemet, vagy a firefoxot, ha hozzá szeretnék szólni egy sc2 játékmenet témához :/

    de ha már itt vagyok: ha már autóknál tartunk: f1. szerinted miért vesznek ki minden technikát a kocsikból? pl: abs, kipörgésgátló, minden franc gátló? niki lauda egyik régebbi nyilatkozata szerint majom is tudná (tudta volna) vezetni az akkori f1-es kocsikat. ez a véleményem a mostani sc2-ről is.

    noname: cfox meg ennek a mestere, tudom

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.