Karune Kérdések és Válaszok 49. – Második rész

Astonkacser . Cikkek 1998

Garnju volt olyan rendes, és lefordította, íme:

—StarCraft II Q&A Batch 49—

1 ) Nagyon kíváncsi vagyok … régen, az SCV-ek, a Drone-ok, Probe-ok, Vulture-ok, Archon-ok, és a Dark Archon-ok (na meg a High templar-ok – fordító megjegyzése) játéktechnikailag lebegtek azaz nem aktiválták az aknákat. A kérdésem egyszerű : Lesznek lebegő egységek a Starcraft 2-ben? Ha igen, át tudnak majd jutni a sekély vízen ? – Ancientdefender (Battle.net)

Ha a pókaknák benne maradnak a játékban, akkor természetesen lesznek lebegő egységek. A sekély víz jelenleg csak egy látványelem nem számít különleges tereptípusnak.

2 ) Hogy működik a Starcraft 2-ben a Mutalisk támadása, mi határozza meg az „ugrándozását” ? Véletlenszerű vagy nem ? Ha nem véletlenszerű akkor milyen kritériumok alapján dönti el a program hogy mik/kik legyenek a másodlagos célpontok? – Kain175 (Battle.net)

Függetlenül a Mutalisk helyzetétől, amikor megtámad valamit és találatot ér, akkor a célponthoz legközelebb eső egység vagy épület lesz a következő célpont.

3 ) Van rá lehetőség hogy kikapcsoljuk a Multiple Building Selection–t (MBS)?
Nincs.

4 ) Kérdés a kettő a kettő elleni csaták egyensúlyával kapcsolatban : Roach-ok + Medivac-ok nem alkotnak túlságosan erős kombinációt csapatjátékban ?
A Roach-ok regenerációs sebessége és a Medivac gyógyítása nem adódik össze.

5 ) Mi a legjobb ellenszere a Zergnek a Marine roham ellen, hisz utóbbiak erősebbek mint az első részben ?

Éppenséggel a dolgok jelenlegi állása szerint több hatékony ellenszert tud felmutatni a Zerg. Nyílt terepen a Zergling-ek könnyen lerohanhatják és bekeríthetik őket. Másodjára, a beásott Baneling-ek szintén nagyon hatékonyak. Nincs annál nagyobb élmény mint nézni ahogy egy csapat Marine átsétál egy beásott Baneling-en. Amikor előbújik – BOMM! Egy másik lehetőség a beásott Roach-ok. A játékos elbújtathatja a Roach-jait amikor azoknak kevés az életpontja, majd pár másodperc múlva újfent teljes pompájukban támadhatják a Marine-okat.

A játék későbbi szakaszában, az Infestor-ok használhatják a Fungual Scourge képességüket, aminek az a hatása hogy a biológiai egységek egészen addig sebződnek amíg életerejük eléri a nullát, ekkor területre ható robbanás következik be, kivégezve egész Marine szakaszokat ha az ellenfél nem reagál elég gyorsan. Végül, az Ultralisk-ek az új kaszaboló támadásukkal és a Starcraft első részében szerepelt alteregóikhoz képest 200 életponttal gazdagabban hatékony választ jelentenek a tömeges Marine támadások ellen.

6 ) Hogy akadályozhatjuk meg, hogy a Baneling-ek olyan célpontokban robbanjanak fel, amiket nem velük akarunk megtámadni?

A Baneling-eknek jelenleg van egy „épület támadás” képessége ami lehetővé teszi a játékosoknak hogy több beleszólásuk legyen a Baneling-ek támadásaiba. Így már nem kell azon aggódni hogy a Baneling véletlenül egy épületbe csapódjon bele akkor amikor éppen egy egységet akarunk vele támadni.

–Üzenet vége—

Karune válaszai egy-két gyors kérdésre a legutóbbi Q&A-va kapcsolatban :

1. Milyen módon építhetünk Dark Pylon-t ? Ez egy, külön építhető, drágább, változata a Pylon-nak vagy csak egy fejlesztés ? (mint a Gateway upgrade – ford.)

Jelenleg a Dark Pylon költsége 150 ásvány (50 egységgel drágább mint a normál Pylon), és csupán a Gateway a megléte az egyetlen előkővetelmény hozzá. Természetesen ez még változhat ha a kiegyensúlyozás megköveteli azt.
2. Gondolom az Orbital Command a Surveilance Center helyett került be? Tehát ha egy játékos Planetary Fortressszé fejleszti fel a Command Centeredet akkor nem leszel képes használni ezeket az előnyöket, legfeljebb csak akkor ha Salvage-olják a PF-et ?

Igen az Orbital Command átvette a Surveillance Center szerepét. Ha felépítesz egy Planetary Fortress-t akkor ezeket az újításokat nem leszel képes használni, ellenben a Command Center-ed Armor-ja 3-as lesz és az Ibisk Laser-nek 40-es területre ható sebzése lesz, 6-os lőtávval. Ezek a statisztikák természetesen változhatnak ha a kiegyensúlyozás megköveteli.


Comments (98)

  • 84Noname

    |

    Viszont a forma-1 csak a nagyok játéka… az sc2 mindenkié…
    Nincs olyan hasonlat, amit ne lehetne kiforgatni… vitatkozzatok inkább konkrétan az sc-ről. 🙂

    Reply

  • nrvn

    |

    SzuL te mennyi MBS-es játékot toltál? Félreértés ne essék, nem kötekedni akarok csak kérdezem 😉

    Reply

  • Zedas

    |

    Non, mikor tudunk játszani?

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    #15: Antares-nek teljesen igaza van… Most MBS ide vagy oda! Üzleti célból szerintetek melyik lenne nagyobb nyereség a Blizzardnak, hogy megcsinálja az sc1-et csak egy felturbozott grafikával, amit majd a 10 éve aktív playerek vesznek meg + néhány fanatikus vagy csinál egy kisebb újításokkal egy sc2-őt, ami mindenki számára játszható lesz? Valahogy az útóbbi meggyőzőbbnek hangzik még paraszti ésszel is nézve.

    Az újításokkal kapcsoolatban se értem mi ez az aggodalom… A starcraft2 bejelentése óta mennyi változások és alakítások voltak a mothershiptől kezdve egészen a infestorig? És még mindig nem tartunk a Beta közelében se, teszem hozzá. Mondjuk a probléma forrása ott kezdődik, hogy nem jól közelitjük a meg az újításokat… Mert nem azon kéne filózni, hogy ez „MIÉRT JÓ?” Hanem, hogy hogyan tudnám kihasználni és azok eredményesek lennének-e ?
    Köszönöm a figyelmet! 😉

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #48 Ha ez szarkazmus akart lenni akkor én nem értettem zsukov meg vanszeg félreértette.

    #49 Amikor vitázunk valamin azt nem ugy kell elképzelni hogy ordibálva tányérokat csapunk egymás fejéhez. Ez nem veszekedés ez kultúrált vita.. evileg legalábbis.

    #50 Hát nem érthetek mindenkivel egyet. Remélem nem veszed sértésnek de mellesleg ezzel a véleménnyel ti a kisebbséget képviselitek. Szóval mikor te azt mondod hogy nem értem mert lama vagyok akkor te a többséget nézed lámernek. Azt hiszed hogy a többségből senki nem tudja hogy mit akar, senki nem játszott még sc-al.

    #51 na igen azért f1 ben nincsennek noobok (kivéve zsocát :P)

    #52 ja igen ez valahol jogos kérdés, nekem szembe se jutot de jogos.. probáltad már ? Szerintem kényelmesebb.

    #54 én olyannyira arról az oldalról közelítettem meg hogy hogy használnám, hogy még példát is irtam rá.

    Reply

  • Antares

    |

    #50:
    A többség egy 3ds csili-vilit akar és bármit le lehet tolni a torkán ha megfelelő a körítés. Az első rész mélységét senki sem ismeri igazán vagy csak a töredéke az oldal látogatóinak, bezzeg a warcraftot… Nyilván minden automatizált játékelemet jónak tekintenek (hogy miért?) és ezért persze ahol lehet mocskolják meg lesajnálják ezeket a régi öregeket, akik mondják, hogy nem úgy van az. Vajon kire is gondolok? Na persze, aki nem tudja, nem tapasztalta, hogy mi az a macro az szarik a tapasztaltak varjúzásaira. A demagógia mértéke elképesztő és ez szomorú…

    Azonban nyugi a blizzard már állást foglalt az újdonságok mellett; nem lesz macro (warcraftosok mosoly!) – már kiírtották, most meg tesznek érte, hogy a legkisebb balansz se nagyon legyen (soha nem fogják kibalanszolni azokat a hatásokat, amit a gazdaság-gyorsítás vagy a supply-degradáció jelent vagy ez a könnyelmű spell-parádé jelent). Sima lebutított tucat rts lesz így az egészből makró nélkül blizzard módra egysíkú játékmenettel – azaz Warcraft in space. Nulla makró, de majd legalább sokat lehet varázsolni. A játékot meg emiatt nehezebb lesz irányítani, mint az SC-t.

    Reply

  • Blase

    |

    #56: Szerintem meg már a Blizzard elégszer bebizonyította hogy jó játékot tud készíteni, így én nem aggódnék amiatt hogy nem lesz kibalanszolva vagy hogy egy nagy „spell-parádé” lesz. Most próbálkoznak még, összedobják minden ötletüket és megkérdezik a fanokat hogy tetszik, ez az, amit sok játékfejelsztő meg se tesz, így én nem aggódnék amiatt hogy csak egy csilli-villi játékot kapunk, amiben a noob is pro lehet egy hét alatt. az valahol úgy is ki fog ütközni hogy kinek volt korábbi játéktapasztalata és kinek nem.

    Ha az előző hsz-ed is szarkazmus volt akkor bocs…

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #56 Na akkor tisztázzunk gyorsan pár dolgot.
    1 a többség aki idejár nyilván nem azért jár ide és vár 2 évet a kiadásra mert neki mindegy csak csili vili legyen.

    Én nem tudom ti mit vesztek mocskolásnak meg lesajnálásnak abban ha közöljük hogy mi másképp gondoljuk ellenben mi már megkaptuk ugye az hogy „mert akik nem érzik át , mert akik nem tudják mit jelent mert akik nem értik a lényegét” Régi öregeket na ne már tényleg hány évesek ezek a régi öregek ?
    Egyébként ebben igazad van, valószínűleg sok embernek köztük nekem sem jött át hogy miért jó arra elpazarolni az életünkből mondjuk 3 évet hogy megszokjam hogy ha kell 30 unit egy massolos gameben akkor az 30 célzott click és 30 hotkey… mert hogy akkor én most „makrózok”

    „nem lesz macro” ezt nem tudom k imondta neked, mert macro lesz, azért mert nme kell egyenként elmagyarázni az összes szedőnek hogy szedjen és nem kell egyenként kijelölni az épületeket még gazdálkodnod kell a forrásaiddal és bővítened kell azok beszerzését.
    Akkorelmondom másképp: Régi macro : végig clickelek 30 pületet benne benymok 30 hotkeyt majd elnézek exp „a” hoz elüldöm a szedőket dolgozni majd elnézek exp „b” hez ott is elküldöm őket majd lerakok 2 suplyt meg közbe még 2 gyárat majd viszsa az expekhez ujabb 2-2 scv vár munkába küldésre, és akkor ezzel szépen ki is töltöm a játékot a unitokat meg csak elküldöm attack move al mert sajnos arra már nincs időm/lehetőségem mert sajnos én cska egy elcseszett lámer vagyok nem pedig egy pro 😛
    Új macro: Haza nézek benyomom a cuccokat pár clickből az össze házba kirakom a rallyket benyomok még 1-2 scv-t elgondolkozok (na ezt nem tudod réginél) hogy ide vagy oda expeljek e megéri e kockázatos e stb stb közbe odaérnek a csatába a unitok és szépen microzgatom őket hazanézek benyomok még párat elnyomok 1-2 „spellt” ha kell viszsa vonulok ha jo szitu előre török stb stb a lényeg hogy nem kell 1 másodpercenként hazaugranom aa bázisra hogy JAJ áll egy scv vagy jaj 2 gyár nem gyárt, meg nem kell azon filoznom hogy most miért okosab ba gyerek aki lerakott 6 gatewayt mint én aki kitecheltem valamire és még a használatával is bajlódtam (pl templark reaverek etc)
    Itt egyébként néhány alap kérdésben nem értün kegyet és azért van ez a sok probléma.
    Pl Ti nem szeretitek nézni a csatákat nem is akarjátok irányitani jobbára csak ugy nagyjábol odaküldeni a cucokat aztán már nem is kell vele törödni lehet végre nézn ia gyárto sort ahogy 20 gatway müködik…. Ezzel szemben mi szeretjük nézni acsatát szeretjük befolyásolni a végkifejletét és szeretjük ha valaki ügyes és jol gazdálkodik a meglévő unitjaival jól kihazsnálja azok képességeit az előnybe jut azzal szembe aki csak gyárt és gyárt és gyárt és küldi és küldi és meghal és ujraküldi és ujra meghal és ujra küldi és ebből áll az egész játéka.

    Ti rutinból szeretnétek megnyern ia játékot a mi szempontunkból viszont győzzön az okosabb vagy az ügyesebb, ne az aki már 10 éve gyakorolja hogy lehet gyorsan clickelni 20 gatewayen…

    Még a ti álláspontotkban is van igazság, unalmas lenne a játék ha cska mikrozni kéne és semmit nem lehetne gyártani nem lehetne befolyásoln ia sereg összetételét vagy nme kéne a nyersanyagokra figyelni, az is kár élenne ha ezek réévén nem lehetne jelentős előnyhöz jutni vagy ezek miatt hátrányba kerülni, de azért látnunk kell hogy a játék lényege nem a gyártó sor hanem a csata amit az arról kigördülő unitok vívnak, és az ahogy vívják nem az ahogy mennek a csatába.

    Reply

  • SzuL

    |

    szíves engedelmeddel ezt az egész oldalt bemásolnám bash.hu-ra

    Reply

  • nop

    |

    Crafty_FOX: „Pl Ti nem szeretitek nézni a csatákat nem is akarjátok irányitani jobbára csak ugy nagyjábol odaküldeni a cucokat aztán már nem is kell vele törödni lehet végre nézn ia gyárto sort ahogy 20 gatway müködik…. Ezzel szemben mi szeretjük nézni acsatát szeretjük befolyásolni a végkifejletét és szeretjük ha valaki ügyes és jol gazdálkodik a meglévő unitjaival jól kihazsnálja azok képességeit az előnybe jut azzal szembe aki csak gyárt és gyárt és gyárt és küldi és küldi és meghal és ujraküldi és ujra meghal és ujra küldi és ebből áll az egész játéka.”

    A mi szekciódba gyakorlatilag leírtad a noob fogalmát. A brood war egy nehéz játék, és azért ilyen sikeres, mert mindig van hova fejlődni benne. Az ilyen duma, meg hogy, mi RTS-t akarunk, nem klikkparádét, baromi nagy hülyeség. Lehet te örülnél egy újabb red alertnek a blizztől, de én igenis akarok nehéz játékmenetet, és akarom, hogy a bw méltó utódja legyen. Mondom mindezt úgy, hogy egy gyenge d+ vagyok iccen.

    Amúgy ha megkérdezik a fanokat, hogy jó most ez meg ez srácok, akkor valszeg ilyen válaszokat kapnak: „SURE IT’LL be SOOO AWESOME, OMAHGOD GIMME SC2 NOW PLZZ!44”

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #59 akkor talán légyszives.

    #60 ha most jól értem a játék attól lesz könnyű hogy van benne MBS ? keke várlak szeretettel a wc3 solo ladder 1 en végülis az egy könnyű játék és nincs hova fejlődni benne….még egy pávián is megcsinálja nemde ?
    Az az egyszerű dolog nem fér az agyatokba hogy másképp lesz nehéz másképpen!! mert ez nem ugyanaz a játék !! ezt kéne már felfogni LESZ VÁLTOZÁS. Tudom hogy fáj erről beszélünk egy éve kb, hogy mennyire fáj ez nektek. Ezért is irtam megnyugtatásul, lehet maradni az 1. en ha a 2 akkora rom lesz akkor ugyis az 1. en marad mindenki, ha meg mégse akkor nem tudom mit kell mindenen elégedetlenkedni. Pl ezeket az új dolgokat épp azért irták be hogy ne legyen túl könnyű.
    Egyébként feltűnt, hogy X ideje azon vitázunk, hogy mi a jobb, még 500 click vagy 20 Iq ? És ti hajlotok a clickek felé… gratulálok hozzá hogy szerintetek 2009 ben arról kell szólnia egy pc gamenek hogy ki tudja gyorsabban nyomkodni felváltva a két egér gombot…

    Reply

  • ragadozo

    |

    Astar craft 2 szerintem történetileg folytatása az sc 1nek, nem pedig játék technikailag. gondoljatok a warcraft 3ra bár a wc1el nem a 2vel pedig keveset játszottam, de ott is látszik hogy az irányítások hogy változtak, az egybe még shiftel k lehetett kijelölni az egységeket egyesével de csak max 4 egységet(azért tudom annak ellenére hogy nem játszottam vele mert beszéltem olyannal aki igen) a második részbe már ment a dupla kattintással is de csak max 9et lehetett kijelölni. ezután kijött az sc ahol már dupla kattintással ki lehetett jelölni, és volt benne gyártó sor és nem csak egyszerre csak egy egységet lehetett gyártani mint wc2be, aztán jött a wc3 (diablot azért nem írtam mert az nem stratégia és azzal nem is játszottam) itt szintén működik dupla kattintásos kijelölés, a gyártó sor és van NBS is.
    Szóval a játéknak hasonlítani kell az eredetire, mint pl történet, néhány egység, de játékmechanikának nem kötelező. pl a wc3ba már hősök voltak emiatt kapott egy kis rpg feelinget, valószínűleg voltak olyanok akiknek ez vagy más újítás nem tetszett és ezért nem is játszottak vele, de volt aki pont ezt szerette és ezért játszik vele.
    ami engem illet én pl szivesen játszanák egy hero mentes wc3at de a heros is tetszik 🙂
    most jön az sc 2 ahol már alkalmazzák az eddig használt játék elemeket, dupla kattos jelölés tovább növelték az egyésg kijelölést 12ről 255re(korlátan) és van benne nbs.

    aztán a blizzard célja az sc1el az volt hogy sokan megvegyék és játszanak vele, és sokan megvették stratégia játéknak mert új volt, aztán nem tudom mikor de előjött ez a korei stílus ahol inkább fps szerűvé alakult a játék, a gyorsaság számított néha a stratégia rovására csak a sablon, bár véleményem szerint a pro az amelett hogy gyors is jó stratéga is :), de vannak olyan emberek akik jó stratégák de nincs elég apmjük és így a korea stílusó pro nyer aki nagysebességen élvezi a játékot, ami csak ide oda kattingatásnak látszik az a normál sebesség az ő számukra.

    az sc2 esetébe viszont megint az a helyzet hogy lesz olyan akinek nem tetszik és lesz olyan akinek igen.
    pl sc1et is szereti 1c2őt nem
    sc2őt igen sc 1et nem
    mindkettőt szereti
    egyiket sem szereti
    a blizzard szeretett volna alkotni egy jó játékot és ez 1998ba sikerült is neki. Most az a feladata hogy csináljon egy másik jó játékot, és mikor készen van akkor mindenki eldönti hogy tetszik-e vagy sem

    Reply

  • pcdevil

    |

    #57 Blase
    1

    #59 SzuL
    ja, pont bash.hu -ra, rotfl:D

    #61 Crafty_FOX
    take it easy man, take it easy!;)

    Személy szerint kezdem unni ezt a vitát…
    SzuL mókás, hogy az utóbbi x hozzászólásod másról sem szólt, mint hogy valakibe belemarrj, semmi érdemi dolgot nem írtál.
    Nem tetszik az mbs neked, mert szerinted elrontja a makrót. Ez egy vélemény, de semmivel nem támasztottad alá, hogy miért lenne így. Ezzel ellentétben többször is leírtad, hogy márpedig olyan neked ne magyarázzon, aki nem ért starcrafthoz.
    Ebből tényleg nem lehet másra következtetni, mint hogy te csak és kizárólag a régi sc-t akarod, más nem is érdekel. Értelme van ennek? Semmi. (Tudom, már milliószor leírtad mi a bajod, és mostanra csak a fröcsögés maradt, de akkor ne itt vezesd le a tesztoszteront..)
    Egyébként meg honnan tudod, hogy ennyire elrontja a játékélményt az MBS/egyéb új dolgok amit behoznak? Ahogy nrvn (#52) megfogalmazta, játszottál már MBS-es játékkal? Abban mennyire vagy jó?

    Kíváncsi lennék, hogy ha blizzard nem vonta volna be a rajongókat a fejlesztésbe, akkor kiadáskor – amikor mindenki először látja az újdonságokat – hányan lettek volna (így) kiadva? Sanszosnak érzem, hogy az emberek csak nagyon kis része.. El kellene izolálni pár embert, akik még nem tudnak semmit az sc2-ről, illetve most naprakészeket, és megnézni, hogy a további infók nem birtoklása mennyire befolyásolja a játékélményt (persze azt hogy hol jár a fejlesztés, tudhatnák, csak QnA, és egyéb exklúzív dolgokat nem.) Valaki önkéntvállalkozó?:)

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    És végül részemről egy vitazáró gondolat: Mi játékosok vagyunk nem programozók, designerek, testerek etc a mi dolgunk hogy elfogadjuk azt amit kapunk és abból hozzuk ki a legtöbbet nem pedig az hogy befoláysoljuk. A szabályokat a blizzard fekteti le a playerek dolga az alkalmazkodás, természetesen nem kötelező játszani vele és akkor alkalmazkodni se kell, de beláthatjátok hogy midneki igényét nem elégíthetik ki, úgyhogy valószínűleg a legjobb tudásuk szerint úgy írják meg hogy a legszélesebb rétegeknek szóljon a játék, és ha még mindig lesz valaki aki nem tud ehhez alkalmazkodni hát az az ő személyes szociális problémája (és nem fog hozzá egy mamut cég meg x millió player alkalmazkodni). Az élet alkalmazkodás üdvözöllek titeket az életben.

    #63 „take it easy man, take it easy!;)” Im smooth dude 😛

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz pcdevil #63 üzenetére:
    olvassatok vissza az előző kb 5 mbs-es témába, ott elég szépen kifejtettem a véleményem. utálom ismételni magam.
    amúgy meg feljöhetnétek most bnetre, még fenn vagyunk páran, és megnézhetnénk, hogy mennyire vagyok makróbuzi, és mennyire nézem a csatákat.

    Reply

  • pcdevil

    |

    #65 SzuL
    Bámulatos, most is csak kioktatni sikerült!:) Téma részemről lezárva, már túlságosan flame-be ment(ünk/em) át. További szépeket, találkozunk köv QnA-nál;)

    Reply

  • Antares

    |

    #62:
    a nagy APM főként csak mikróban jelent előnyt, de ott tetemeset. egy műtét miatt 13 éves koromban egy kis mértékben lebénult jobb kezem és ez így fog maradni örökké. na ezzel ám nem tudok clickfestet csinálni, ahogy azt egyesek hiszik, 60-70 maximum az apmem, de nem mondanám, hogy szarul makrózok vagy teljesen elveszett player lennék. egyáltalán nem nehéz az irányítás csak nem egysíkú és sok minden jellegében eltérő dologra kell koncentrálni, mert itt csata mellett más is felmerül; na ez a nehéz és igazán ehhez kell ügyesség, de ez az ügyesség nem a kezedben van (szerencsémre).

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #65 Ez mára legalja 😛 Én is fenn vagyok a bneten gyere üssünk egyet várlak Frozen Throne hun-1 haha istenem de gyerekes már ez (most azon már lépjünk túl hogy annak van igaza aki jobban játszik, főleg hpogy az a vita tárgya, hogy ez nem biztos hogy így lesz a 2. ben)….

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Crafty_FOX #68 üzenetére:
    te találtad ki, hogy nézem a unitokat, és, hogy 1a2a3a4a-zok. fogalmad sincs, hogy mi is az az sc, de ha nincs kedved feljönni bnetre, maradjunk a fórumnál, és olvasd el a „Hogyan fejlesszük játékstílusunkat” című topicot (úgyse keresed meg, ezért adok linket http://forum.starcraft2.hu/viewforum.php?f=35), ahol megtudhatod, hogy mi zajlik a kulisszák mögött, és mennyire egy agyatlan makrógame is ez.

    gyerekes meg te vagy, ha nem tanítottak meg az általánosban vitázni (nálunk azzal kezdték, hogy meghallgatjuk, és átgondoljuk vitapartnerünk álláspontját)

    Reply

  • Blase

    |

    Szerintem Crafty FOX tökéletesen érti a te véleméyned, csak nem ért vele egyet. Mindannyian tudjuk hogy bármelyikünktől jobban értesz a starcrafzhoz, de ahogy már korábban elmondták: Ez a kettő lesz, és nem ugyan úgy akarják megcsinálni. Ez persze nem azt jelenti hogy nem kell majd skill a játékhoz, csak másfajta skill kell majd. Szerintem ez a rakat spell (aminek jó része nekem se tetszik) is azért kell hogy a mikrót növeljék, hogy többet figyelj a csatára a hatásokra, emellett pedig megpróbálnak új makróigényes mechanizmusokat beépíteni. Nekem például egyáltalán nem tetszik az amit most csináltak ezekkel az új épületekkel, de eszembe jut hogyha nem lett volna SC és egy telejsen új játékot kapnánk pár hónap múlva, akkor tetszene-e…és igen, valószínűleg kedvelném. Tehát a lényeg a hasonlítás, meg kell próbálni elszakadni az első résztől.

    Reply

  • pcdevil

    |

    #69 SzuL
    pacsi!!!!!

    Najó, tényleg nem nézek be többet, ez már nekem sok:D

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Blase #70 üzenetére:
    én is igazából azt mondom, hogy ha ez lenne az a bizonyos új project, akkor bólogatnék, hogy „húú, de jó, meg szép meg minden”, csak a gond ott van, hogy van ennek egy elődje, ami nem kicsit feladta a labdát. olyannyira, hogy szinte lehetetlen azt rendesen lecsapni.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #69 hát nekem mondjuk főiskolán tanítottak retorikát és azon belül vitát, de sebaj. Már mondtam, átgondoltam az érveidet : „más lesz ezért szar lesz”, szerintem meg nem, ugyhogy akkor ennyi.

    Reply

  • Blase

    |

    #72: De te mégis elvárod hogy lecsapják pedig szinte lehetetlen 🙂 Végülis ezzel nincs semmi gond, én annyira nem tudom átérezni ezt, mivel sosem voltam jó starcraftban. De ha minden új fejlesztésre aztmondod hogy fúj akkor saját magadtól veszed el a kedvet, hogy játsz majd vele. Még nem próbáltad ki a játékot szóval kitudja..lehet hogy megüti azt a bizonyos lecet.

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Blase #74 üzenetére:
    egy csomó minden tetszik benne, csak lehet, hogy nem tűntek ki a kommenteim a sok „húú, mikor jön ki” között.

    Válasz Crafty_FOX #73 üzenetére: igazad van, tényleg jó dolog az mbs, az automine és mindenféle segítség, hiszen ez egy modern játék, modern vérpistikéknek. modern, hisz minden mozog magától, minden lő mindenre, minden varázsol mindenre, hisz autocast is van már. tök jó, hogy maguktól mikróznak a unitok, és tök jó, hogy lesz időnk kigondolni, hogy melyik stratégiát nézzük végig, hisz a gép kitalálja magától. alig várom már, hogy (a gép által már régen elküldött) parasztokat még jobban felgyorsíthassam, és vehessen még több (gép által gyártott) unitot, hogy a (gép által elküldött) csatamezőn (gép által) mozogjanak, és (gép által) spellelgessenek, hisz a (gép már) régen kifejlesztette a képességeit. tök jó lesz ez a játék. mi is lesz a neve? camtasia 2?

    és ezennel szeretnék elnézést kérni minden kedves kívülállótól, hogy végig kellett olvasnia ezt a fenomenálisan magas szintű topicot. SzuL voltam.

    Reply

  • Blase

    |

    Ez egy tök értelmes vita volt, csak talán kevesebb cinizmus kéne mindkét félről 😉 Az auto-mining már tényleg sok lesz, de pont erre lesz jó a béta hogy ezeket leteszteljék. Bedobnak most mindent a játékba, hogy utána letesztelhessék és kivegyék belőle azt ami nem kell.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #75 de hát semmiféle autocastrol nem volt szó oO (vagy összekeverted a smartcastal ?) A gép meg nem csinál magától semmit egyszerüen csak könyebb kiadni a parancsot.
    Ilyen cinikus alapokon én is mondhatnám, hogy legyen a játék teljesen autmatizáció mentes és pixelről pixelre kelljen megadni egy unit útvonalát különben álljon tehetlenül, ne lőjön vissza automatikusan csak parancsra tüzeljen és minden szedőnek apránként kelljen kiadni az utasitást, hogy odamegy-fúr-fog-visszamegy-lead-megfordul és előröl.
    Ez mind a kettő nyilvánvaló túlzás, az automatika mennyisége egy kényes egyensúly, szerinted már elhajlott a tulzott automatizálódás felé szerintem viszont épp hogy csak segítettek kicsit a játszhatóságán.
    Tehát beszéljünk a jövőről ne a múltról. Mit teszel te ? Csalódsz és maradsz az 1 nél. Mit teszek én ? Elfogadom és játszok a 2-vel. Ebből következik hogy a jövőben nem zavarjuk majd egymás köreit ahogy edig se zavartuk (te sc én wc3) ebből pedig az következik hogy felesleges folytatni a vitát.
    Tegyél belátásod szerint, Isten ments hogy befolyásoljalak. Tedd azt amit akarsz, én mindössze megmagyaráztam én miért teszem majd amit teszek. Ennyi.

    Reply

  • KennyGTP

    |

    Nem akarok beleszólni itt a nagy szavakba, de mikor először kijött a StarCraft akkor az a „labda” nem volt olyan magasan, elég sok patch kellet ahhoz hogy elérje ezt a magasságot. És tuti hogy az SC2 is bombázni fogják majd patchekkel hogy elérje az előd magasságát.

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz KennyGTP #78 üzenetére:
    az szép, és jó, de azok a patchek főleg a progaming fejlődése miatt kellettek, mert volt, aki kihasználta pl a shuttle reaver kombót (reach, nal_ra), és imba volt, hogy azonnal lőtt. a starcraftból/broodwarból szinte „azonnal” progaming lett – mondjuk ez nem csak a játéknak köszönhető – és nem a patchek miatt.

    Reply

  • dodzylla

    |

    Annyi képesség van már komolyan mentem körbe szarom magam , már csak azt várom ,hogy jöjjön itt is mint az új nagy fps „ötlet” minden egységed ahogy gyapnak szintet lépnek és új „képességeket” kapnak komolyan mondom wowot csinálnak a sc ből , kezd röhej lenni az egész most már a dark templar se vidít fel:( hétről hétre egyre jobban jön a „kukába veled fos talicska ” effekt.Leülök játszani aztán majd tolhatom a képességeket jöhetne már egy kis naruto is bele ha itt tartok mondjuk a zergling földet mozgathatna dark templar gombnyomásra osztódna minden osztódott egység 10 mp ig üt marine meg meteort lőhetne az ellenfeleire juhu.

    Reply

  • 84Noname

    |

    BW-ben sem használtad a képességek felét…Most így összességében sok minden kicsit betett külön külön…spellparádé, mbs, dark pilon és társai… Itt mindenki vagy a w3-ba vagy a bw-be próbálja külön külön behelyettesíteni őket. És így egyénenként nyilván mind borítaná az egyensúlyt. De rendszerben összességében még működhetnek jól…

    Reply

  • Blase

    |

    Válasz 84Noname #81 üzenetére:
    Én is pont ugyanezt mondom, nem kéne állandóan összehasonlítani, hanem mint különálló játékot kéne nézni.

    Reply

  • Antares

    |

    #82:
    De akkor miért is starcraft2 ha a pont a leglényegesebb elemében nem olyan, mint az első rész? (makró)

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Blase #82 üzenetére:
    és miért folytatást adnak ki, ha ez egy tök más játék lesz?

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Én úgy tudtam ez is a „Starcraft világában” játszódik, de javítsatok ki ha tévedek… És nem sértésnek mondom, de az útóbbi 30 hozzászóláson belül csak ezt lehet kiolvasni 10 féleképpen leírva:
    – A játék elvesztette eredetiségét, mert …
    – A játék el lett rontva az mbs-sel.
    – A játékban sok „bolondságok” (értelmetlenségek, kaotikusságok) vannak, amik rontják a játék igazi hangulatát.

    Erről ismert madárféle a papagáj jutt róla eszembe, de ismeritek a mondást:
    „Ami nem megy, azt nem szabad erőltetni!”

    Magyarul: Akinek nem tetszik az ne foglalkozzon vele, mert azzal megkíméli saját és környezete egészségét…

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz L4.ZsukoV #85 üzenetére:
    de ha ez egy starcraft világában játszódó, tök más rts, akkor ne hívják már sc2-nek, bazz..

    Reply

  • Blase

    |

    A starcraft nem csak a makróról szólt. Azért lesz folytatás mert követi az elődje elviet: a kiegyensúlyozott de teljesen eltérő fajok, egyszerű de nagyszarű játékmenet (és az egyszerűbe szerintem nem tartozik bele hogy minden épületet egynként kell kijelölni), valamint azért mert a történetet is követni. Nehogymár csak azért legyen Starcraft 2 mert ugyanoylan a játék mechanizmusa.

    Reply

  • Antares

    |

    #87:
    Hidd el pont így sokkal bonyolultabb játékmenete lesz. Az sc1 irányítása nem nehéz (könnyebb mint a warcraft3é), mert nem ebben van a játék nehézsége. Ha te egyenként kijelölgetést látsz az egészben, az olyan, mintha azt hinnéd Alonso dolga is csak annyi, hogy periodikusan nyomogat a kormány mögött valamit meg néha beletapos egy pedálba. És de, ezért legyen folytatás, mert a játékmenet hasonló ha nem is ugyanaz. Mit szólnának a wowosok ahhoz, ha a wow2 egy Azeroth-Kalimdor autóverseny lenne?

    Reply

  • Blase

    |

    Hát azlrt ez a wowos hasonlat kicsit erős. Azt pedig nem tudhatod hogy bonyolultabb lesz így a játkmenet. Eleve az mbs könnyítés, akkor most döntsétek már el, hogy azért rossz mert nehezít vagy könnyít? A forma eggyel meg eleve hüyleség összehasonlítani. Ott tényleg csak profik vannak, viszont a starcraftot sok ezren fogják játszani, szóval muszály a többség, vagyis a noobok szemszögét nézni, és ebbe nektek is bele kell törődni.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Azt felejtsétek már el, hogy könnyít az mbs vagy sem….a lényeg hogy nem egyenlő előnyt ad a fajoknak. És pont a legmassolósabb fajnál ad kevés előnyt. Hiába van mbs, így is ugyanúgy ki fog jönni a különbség gamer és gamer között. Azzal, hogy 1 műveletre nem kell figyelned….attól még nem fogsz unatkozni, mert eddig se tudtál mindenre maraddéktalanúl figyelni és mbs-el együtt sem fogsz tudni. Akik azért nem szeretnének mbs-t mert szerették egyenként jelölni az épületeket, azoknak szívük joga visszasírni. Nekem se volt vele gondom… de ez már baromira el van döntve, és ezzel együtt a gázmechanika is… és ezekre balancolnak a továbbiakban. Ezen már nem érdemes sírni…

    Ha a balanchoz dark pilon kell, akkor az kell….ha több spell kell, akkor az kell… Persze az még rendben van, hogy ezek a balancoló eszközök nem tetszenek és mást szeretnén helyettük… De amik már alapjaiban eldöntött dolgok, azokon minek vitázni?

    Ha most azt mondanák a fejlesztők, hogy: „ok…töröljük az mbs-t”, akkor kb 2 év balacolgatási meló megy a süllyesztőbe… vajmi kevés sanszot látok rá…

    Reply

  • Antares

    |

    #89:
    A játékmenetből kiveszik a makró mbs és főképp a társai miatt. Ezzel elveszik egy síkja a játéknak. Laposabb lesz. Igen majd mikrózhatsz, de ha csak a mikróért élsz menj el war3azni. Olyan mikrót úgyse fogsz csinálni, mert sokkal több egység van és sokkal gyorsabb a játék, ne hidd, hogy olyan nagyon sokkal több időd lesz.

    Ellenben a kismillió igen erős újítás megfelelően kombinálva pokoli erős cheese stratégiákat (olcsó és agyatlan) fog eredményezni. Majd tapasztaljátok, hogy ez mennyire szívás és ‘milyen fantasztikus’ játékmeneti elem, amikor ezzel szopatnak ki állandóan. De ez lesz ha a blizzard így folytatja. Ezért is nem merik kiadni a bétát, mert mi van ha kiderül, hogy rollbackelniük kell az elmúlt 1 év játéktechnikai baromságait, hogy játszható szintre kerüljön az sc2.

    Reply

  • Blase

    |

    HA tényleg így lesz, bár ezt nem tudhatod ennyire biztosan mint ahogy leírod, esküszöm letörlöm magam az oldalról és többet ki nem ejtem a starcraft szót. Egy valamit elfelejtesz, a starcraft 1-et is a blizazrd csinálta, mirét gondolod hogy teljesen elszúrják a 2 játékmenetét? Csak azért mert más lesz a mechanikája a makrónak? Szerintem épp annyira kell majd figyelni a makróra most is mint az 1ben, csak nem arra hogy a gyártási sort egyenként állítod be.

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Blase #92 üzenetére:
    az az igazság, hogy 10 éve csinálták az 1-et, és eléggé nem az a csapat gyártja az újat, mint anno 🙂

    Reply

  • Antares

    |

    #92:
    Igen, mert te azt hiszed, hogy a makró csak ennyi és csak a kattintások helye fog változni. Abszolút tehetetlen vagyok ezzel a demagógiával szemben 🙁

    A cheese jelen volt az egyben is, nagyon sokan utálták és igazán nem kellett skill ahhoz, hogy megcsináld. Dobálózhatok ilyen szavakkal, hogy „proxy/manner dark pylon”. Ha ilyen imba dolgokkal tömik meg a játékot az összes összecsapásban lesznek ilyen részek és kíváncsi vagyok, hogy éreznéd magad mikor vesztese vagy a dolgoknak.

    Reply

  • 84Noname

    |

    „93”
    Jáh a csapat változott sajna…. igazából szerintem az sc amelett, hogy tudatosan csinálták nagyrészt ilyennek, egy hatalmas mák, hogy ennyire jó lett…. felér egy ötössel a lottón. A brood war viszont már tényleg hatalmas dobás volt…

    Reply

  • Blase

    |

    #93: Hát ezzel én is tisztában vagyok 🙂 de maga a cég üzletpolitikája nem változott, csak tökéletes játékot adnak ki és szerintem ezért képesek akármit megtenni.

    #94: Szóval ha jólértem akkor te most OP esetekről beszélsz? Ilyen bármelyik multiplayeres játékban előfordul, semmit sem lehet tökéletesre megcsinálni, de a Blizzard áll eddig a legközelebb hozzá. Természetesen nem csak ebből áll a makró, mint ahogy leírtam, de jelen esetben az mbsről volt szó.

    Reply

  • dodzylla

    |

    91#

    Akkor mi a szarnak kell a béta ? ha nem a hibák kiszűrésére ,azért van a béta hogy játszható játékot csináljanak az emberek a játékból, egyenlőre haverokkal csak lesünk úgy esik az sc2 színvonalam hogy valami iszonyat , baromság baromság hátán és igen én is azt mondom mint egyesek ha csinálnak egy új játékot ugyan azzal a névvel az a legrosszabb… de én is abban bízom mint a többiek ,hogy eddig tökéletes játékot csak a blizzard tudott csinálni és most is ebben bízok.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #94 Jó de akkor magyarázza már el valaki végre hogy akkor mi is pontosan a makró, mert mindig csak azt halljuk, hogy nem ez, meg nem az, akkor mi ? Tehát nem az a lényeg, hogy egyenként végig kell kattintgatni az épületeket, de ha berakják az MBS-t akkor már nem is makró ?

    Biztos zsér voltál matekból, akkor megkérdem, ha az egyenlet minden oldalához hozzá adunk egy azonos méretű „imbát” akkor megmarad e az egyenlőség ? Meg! És szerinted a blizzard nem törekszik arra hogy ezek az „imbák” ugyanakkorák legyenek ?
    Most tényleg elkezdjük majd elemezni, hogy a colossus imba az ultralisk imba a mothership imba stb stb hogy rájöjjünk arra amit a blizzard már X ideje tud hogy ezeket ki kell balancolni és kész ?
    Akkor most az a legnagyobb baj hogy ezek így látatlanba neked már egyenlőtlenségekhez vezetnek ?
    Egyébként nem értem mi a bajod a cheeseléssel valahol ez a stratégia lényege, hogy nem erőből nyered meg. Bármilyen furcsa az rts-ek onnan indultak hogy nem az a lényeg hogy többet gyárts hanem a megfelelő unitokat és használd ki őket, ha neked ez nehézséget okoz és te csak gyártani szeretnél akkor semmiképpen ne folytasd a karriered (az sc2 vel) mert akkor a te stratégiád lényegébe n annyi hogy „majd több unitom lesz haha”

    Itt amikor makro pártiakról beszélünk kb arról van szó hogy ők ott ragadják meg a játék lényegét, hogy az a jobb játékos aki a sok clickjével (makrozik heh) egyszerüen tulgyártja a másikat és mikor agyatlanul összekenik a két sereget ő nyer a túlerő miatt….. fantasztikus olyan ez mintha Napoleon genetikával akarta volna hadjáratait megnyerni, minél több gyerek annál több harcos, sok harcos = győzelem….és akkor még irányítani sem kell őket megy a dolog magától… zseniális tényleg….

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.