Cydra a téli álomból felébredve…

L4.ZsukoV . Hírek 1766

cydraMáris átvette Cavez helyét a kék a fronton, hogy minél több és szaftosabb fejleményekkel szolgáljon a játék jelenlegi állásáról. Olyannyira, hogy mind a 3 fajról beszámolt egy s mást. (Szóval az átláthatóság érdekében külön részre bontom a 3 faj fejleményeit…)

1.  Protoss:

  • A Phoenix rendelkezik jelenleg az anti-gravity képességgel (ami körülbelül már 6 egységnek volt idáig a képessége ..), ami igen hatásosnak bizonyul főleg ha több Phonenixed van.
  • Amikor Immortalok elől támadnak, mögöttük pedig Zealotok vannak, de elérkezettnek látod az időt, hogy ráküldjed őket az ellenségre, akkor a Zealotok először megkerülik az Immortalokat és utána közelítik meg  általad kijelölt  ellenséges egysége(ke)t. (tehát nem fognak az Immortalok között utat törni maguknak, miközben azok éppen támadnak)
  • A Dark Pylon Null Shieldjével és a Mothership Cloak Field képességével együtt expeket, de akár kisebb bázisokat is láthatatlanná tudsz tenni. (Ugyanis a Null shielddel a Mothershippet teszed láthatatlanná, a Mothership passzív Cloak Fieldjével pedig a körülötte lévő épületeket és egységeket…)

2. Terran:

  • A Comand Centerben és Planetary Fortressben tudsz több, mint 5 SCV-t a gyártósorba rendelni, de csak a Command Center és az Orbital Command tud a levegőbe emelkedni.
  • Ha a Comand Centert áthelyezed valahova, de épp ott egy tank áll, akkor a tank normál módban arrébb áll, hogy a Command Center landolni tudjon, de ha a tank ostrom módban van (siege mod), akkor előtte vissza kell alakítanod a tankot normálba módba.

3. Zerg:

  • Az Overlord rendelkezik a „creep termelő” képességel miután a zerg mainünket átmutáltuk Lairre és majd akkor fejleszthetjük ki külön a szállító (transport) képességét is. Emellett az Overseer passzív képességével tudjuk felderíteni a láthatatlan egységeket első sorban (detector), gyógyítani a boinikus egységeket (és épületeket) és vele tudunk Changelinget gyártani.
  • Lairre van szükséged, hogy a Drone-odból Nydus hálózatot tudj „építeni”, ami jelenleg 150 ásvány és 200 gázba kerül. Bárhol tudsz a creepen belül Nydus Wormot készíteni, de mindenegyes Nydus Worm 100 ásványba kerül és 10 másodperc míg elkészül. Azonban az egységek bármelyik Nydus Wormbe vagy hálózatba bemehetnek és azokon keresztül szintén bármelyik hálózatból vagy Nydus Wormből kijöhetnek.

Forrás:


Comments (79)

  • spani

    |

    Huhúúú csak bele-beleovastam 1-2 hozzásólásba de kezdenek elszabadulni már az indulatok úgylátom… 🙂 Jol jönne már valamilyen hivatalos dátum! Vagy 1-2 vidi!

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Crafty_FOX #43 üzenetére:
    biztos, hogy te abba a bizonyos 20%-ba tartozol?

    Válasz L4.ZsukoV #49 üzenetére:
    a sok spell nem feltétlen egyenlő a sok rá építhető taktikára. az, hogy van most kb 10-15x annyi, az csupán azt jelenti, hogy 10-15x annyi felesleges is van, így max 4-5 új stratégia alkalmazható (hosszabb távon, fajonként).

    Válasz Blase #48 üzenetére:
    ahhoz képest milyen ironikus, hogy ez a hsz-ed meg kerek 5-ös átlagú.

    Válasz L4.ZsukoV #44 üzenetére:
    sztem minden 3. ember félreértette a fordítást, ebben az esetben szerintem a hír a hibás, nem az olvasó.

    jó, ha már mindig ennyire azzal jöttök, hogy mennyire ellenséges vagyok minden „újítással” (más játékokból átvett elemekkel): sztem a warp in tök jó dolog, érdekes lehet egy proxy pylon, és jópár beteleportált unit (mondjuk arbiter-recall is hasonló volt, mondjuk az tier3).
    a zerges megfelelője, a nydus worm is jónak tűnik, mondjuk a csak creepre mehet rész nem igazán tetszik (mondjuk így logikus)
    a colossus, és cliffen átmenő egységek is tetszenek, ez egy értelmes új elem.
    tetszenek az „új”, lerombolható pályadíszek, mondjuk ezek megtalálhatóak voltak az első részben is, csak épületekként.
    tetszik a viking, ez is egy jó stratégiai elem lehet.
    a roach is vicces lehet igazából, mondjuk elmondottak alapján nehéz elképzelnem.

    így hirtelen felindulásból ennyi.

    Reply

  • Blase

    |

    #52: Na igen… álszentség rulez.
    A nydus worm szerintem elég gáz hogy csak creepre tehető. Bár valahogy muszáj balanszolni, de azért mégis, csak meglehetne oldani ezt valahogy másképp :S

    Reply

  • 84Noname

    |

    Szerintem baromira nem fog otthon csücsüli most az összes overlord… stackelve fogják vinni overserrel, hogy védjék a detektor unitot. Szerintem is több taktikázást fog igényelni a kétféle ovi. Felértékelődik a seer, mivel ha lelövik, akkor igencsak nagy szarba kerűhet a zerg, mivel nincs scann, mint terránál… plusz bukja az ovi árát bukja a seer árát, bukja a popot…
    Sokkal izgalmasabb lesz a pvz. Végre z is rákényszerül, h intenzíven derítsen… p eldughat a mapon teplar archivest meg hasonló finomságok. Szerintem ez a sajt tök izgivé tudta tenni a pvt-t. Örülök, hogy most ez zerg ellen is megjátszható.
    Annyiban kicsit tényleg fura a helyzet, hogy eddig a pvz-t abszolut a zerg irányította a midlegémig. Most meg lassan ott tartunk, hogy egy pvz-ben a proti egreszívabb tud lenni a znél…

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz 84Noname #54 üzenetére:
    hát a stackeléses dologgal nem értek egyet. még mindig supply, és nem nagyon akarsz majd szerintem 3-4 lordot újra fizetni, csak azért, hogy megvédj egy overseert.

    a többi igaz, mondjuk a pvz/zvp eddig is csak amiatt volt izgi, mert a zergek aktívak valamennyire. régen volt jó, amikor minden pvz 2 gw-vel kezdődött, és végig hajtás ment 🙂

    az mondjuk elég durva, hogy most a z-nek szinte nincs is detectora. overseer, spore, és ennyi, nem?

    Reply

  • 84Noname

    |

    …arra gondoltam, hogy
    1 könyebb stackelni, mint mikrózni vele…elhuzogatni stb
    2 az ellennek is szar mire lekapja mindet, addigra már nem marad dtje 🙂
    Persze ha kap két stormot, az gáz…de hát micro… 🙂

    Te figyi…ne csessz már megint fel 🙂
    Protoss: observer, canon azaz 2 db detektor
    Terran: Scann, vessel azaz 2 db detektor
    Zerg: Overseer, spore, +ha megmarad a palgue vagy az ensnare akkor még az is… miről is beszélünk akkor?

    Reply

  • JaReL

    |

    Válasz SzuL #52 üzenetére:
    Miért kell itt folyton mindenkinek túlozni? (És ez a nagy többségre vonatkozik nem csak SzuL-ra!)
    Pl: azt mondod 10-15x annyi spell… Az azt jelentené, hogy ha egy egységnek eddig 2 spellje volt, akkor most 20-30 van… Ez azért ebben a formában nem teljesen igaz…
    Jó, valóban sok az új dolog, blizz kreatívkodott rendesen, de a cuccok nagy része fejlesztős dolog lesz, és ha nem éri meg, úgyse fejleszted (mint pl anno a hallucináció). Sok képesség meg autocast (pl: charge, blink), szal azzal sem kell bíbelődni.
    Ezek a dolgok arra valók, hogy akik igazán jók és az alapszintű egység irányítását és stratégiáit maxon tolják, azoknak van hová fejlődni, mert a fejlesztések és képességek új távlatokat nyitnak…
    😉

    Reply

  • nite

    |

    @”nydus worm csak creepre mehet”

    ?! a legelső gameplay-be még random előjött a földböl.. 😐 és az ugy jóisvolt.. egyedül annyi kikötés lehetne h látnikell az adott területett és nem lehet a kijárati mezőn semmi. és bár lehet azóta minden megváltozott de mintha lenne egy átjárási ideje a kukacnak, nem 1 másodperc alatt jön elő, oda kell érnie és elég sebezhető is amikor feltör. nomind1..

    Remélem a(z) SC2 egy új stílussal rendelkező játék lesz ahol a 3 faj egyediségeire hegyezik ki a dolgokat.
    Zerg: sok egység „raj” hatás + olcsó + viszonlag gyengék = vérfürdő felsőfokon
    Terran: közepes létszám + közepes ár + közepes erő = kisebb nagyob csapatok taktikus használata – közepes veszteség mellett
    Protoss: kevés létszám + drága + viszont különösen erős egységek = tiszta taktika minimális veszteséggel ötvözve

    Reply

  • 84Noname

    |

    lemaradt a turret t-nél meg a mine…de hát no edit…
    szerk most jövök rá, h mégis van…csak bénázok…

    Reply

  • nite

    |

    hm nekem van edit csak nemtudja atm módosítani 😀
    na szal még annyit csaptam volna a végéhez hogy:

    ugyanígy a játékstíuls —> Zerg-legagresszívabb Terran-Közepesenaktív Protoss-visszafogott

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz JaReL #57 üzenetére:
    a 10-15x annyi spell azt jelenti, hogy mivel az sc-ben volt összesen kb 15 unit, ami rendelkezett valamilyen képességgel, addig most a dolgozókon kívül nincs igazán olyan egység, aminek ne lenne legalább egy. ez nem túlzás, hanem sacc 🙂

    Válasz 84Noname #56 üzenetére:
    terrának még ott van a turret. az observer láthatatlan, tehát kb észrevehetetlen. a scannel ugye bárhova lehet scanelni. az overseert meg kb úgy tudom elképzelni, mint egy rohadt nagy lufit, amire rá van írva, hogy LŐJ LE!

    (szerk: most vettem észre, hogy te is szerkesztettél. na mindegy :D)

    Reply

  • JaReL

    |

    Válasz SzuL #61 üzenetére:
    Jó, elfogadom az érved, jogos amit írsz, de nem olvastad végig amit írtam! Vagy ha igen, akkor légyszi erre is reagálj valamit:
    „Jó, valóban sok az új dolog, blizz kreatívkodott rendesen, de a cuccok nagy része fejlesztős dolog lesz, és ha nem éri meg, úgyse fejleszted (mint pl anno a hallucináció). Sok képesség meg autocast (pl: charge, blink), szal azzal sem kell bíbelődni.
    Ezek a dolgok arra valók, hogy akik igazán jók és az alapszintű egység irányítását és stratégiáit maxon tolják, azoknak van hová fejlődni, mert a fejlesztések és képességek új távlatokat nyitnak…”
    😉

    Reply

  • Antares

    |

    #62:
    Igazából arról van szó, hogy csökken az értéke egy spellnek, mert mindenkinek van valamilyen. A legtöbben persze azt mondják minél több annál jobb, de szerintem minőség és mennyiség két ellentétes dolog. „Lehetőség” van kevesebb varázslattal is. Szerintem semmiképpen nem lenne jó ha csak spell-parádé lenne a csata és a mikrózás is spellek elsütögetéséből állna. Na nem mintha ennek a veszélye egyelőre olyan jelentős lenne, de amilyen erősek a varázslatok elgondolkodna az ember, hogy megéri-e fáradtságos mikróval terelgetnie a harcosait és nem lenne-e értelmesebb halálos kombókat kitenyészteni a meglevő varázslatokból és akkor jöhetne egy újabb peccs. Kísérteties nemde?

    Reply

  • Antares

    |

    Mondjuk sok esetben valószínűleg a bétában majd kijön ha ilyen fordulatot vesz a játék. A kérdés az, hogy ekkor mi lesz, mert visszavonni pár dolgot teljesen se biztos, hogy jó, de az, hogy gyengítik csak az se jó és mégegyszer mondom mindent ők se találhatnak meg. Szóval szerintem elég kockázatos dologgal szórakoznak blizzardék bár idejük kétségtelenül van. 🙂

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #50 ok de remélem az sejthető hogy ha több lehetőséged van, és még mindig nincs ultimate choice, akkor feltehetően több kombinációd is van egyben. (1-3 ig hány féle képpen lehet egymás mellé tenni a számokat ? és egytől 6 ig ? )

    #52 „biztos, hogy te abba a bizonyos 20%-ba tartozol?” Merem remélni, a lényeg hogy nem mi döntjük el.

    „a sok spell nem feltétlen egyenlő a sok rá építhető taktikára. az, hogy van most kb 10-15x annyi, az csupán azt jelenti, hogy 10-15x annyi felesleges is van, így max 4-5 új stratégia alkalmazható (hosszabb távon, fajonként).”

    Starcraftos hozzáállás, mi wc3 asok ezt nem érthetjük, wc3 ban nincs felesleges spell Oo lol ha ez ment 5 éve a blizznek lehet hogy most is fog ? Az sc még kicsit kezdő volt ilyen tekintetben wc3 ban sokkal több a spell mégsincs köztük értelmetlen, szóval bízhatunk hozzá, hogy pár spellt csak be tudnak kalibrálni az sc2 be is, anélkül hogy feleslegessé tennék egymást.

    Érdekes, hogy azokat az újításokat emlegeted amikről a legrégebb óta tudunk. Ez azt jelenti hogy nyilt voltál elfogadni az újításokat mikor bejelntették az sc2 őt csak azóta valahogy te lezártad magadba olyannak amilyen akkor volt, és már csak szeretnéd hogy adják ki úgy ahogy volt, ne variálják tovább. Most gondolj arra ha nem jelentik be, hanem mai napig titokban megy a fejlesztés, lehet, hogy mikor megjelenik, te ilyen elfogadó alapállapotra helyezkedsz mert nincs időd agyalni azon, hogy mi lesz rossz meg mi nem, és akkor talán nem akadsz fenn az mbs en az overseeren meg úgy egyátalán semmin, mert minden az ujdonság erejével ér, ráadásul kész helyzetként állítják eléd. Ehelyett most végig parázod a fejlesztést, hogy hol szurják el azok az emberek akikben igazán megbízhatnál, ha másért nem már csak azért is mert már 10 éve olyan játékot írtak, hogy mai napig (joggal) a kedvenced. (nem is beszélve arról milyen hosszú ideje heggesztik, van idejük átgondolni mindent)

    #57 Remélem neked elhiszik mert nekem nem akarják 😀 Helyette azt mondják nincs hova fejlődni mert nem kell egyessével végig kattintani 15 gw-t.

    #61 Ja és ha a lufit meggyógyítja a queen ? Új lehetőségek ? Új feladatok, új játékmenet ?

    Az összes újítás közül nekem a medivac dropship volt a legdurvább, azt tényleg nem hittem volna hogy bennehagyják mellesleg ezt mindenkinek le tudták tolni a tokán érdkes módon, pedig szerintem még za ötlet is nonsense. És nem is tetszik a gyógyítósugár koncepció, de hát ez van. Ezt azért irtam, nehogy szulék azt gondolják nekem mindegy és minden tetszik, kétségkívül a gyógyító dropship új játékmentet eredményez majd azt meg még nem tudhatom az milyen lesz, szóval addig bízok a fejlesztőkben.

    #63 Spellektől függ az egész. És ez a veszély benne lenne, ha nem a blizzard fejlesztené. Gondolod nekik nem jut eszükbe, hogy jó lenne a ha játék nem csak a spell parádéról szólna ? Szerintem tudják ők azt. A spellek egy igen jelentős része abszolut csak support tehát valamilyen helyzetben jön jól és sosem önmagában. Ráadásul mind igényel techelést fejlesztéseket, tehát kizárt, hogy a játék elejétől már erre spendirozzanak a playerök, és ha valakit spell mentes alap unitokkal lerusholnak akkor hiába jó a spellparádéban nemde ?
    Tehát aggodalomra semmi ok. Sok „spell” lesz több mint volt (így is bővül a játék)de ez nem jelent se spell parádét se felesleges spelleket se a spellek jelentőségének növekedését vagy csökkenését, egyetlen dolgot jelent játékmenetbeli különbséget.

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Crafty_FOX #65 üzenetére:
    ez ok, de a starcraft sose a spellezésről szólt (jó, talán pár ums igen). itt a lényeg az általános mikró, a jó unitkombináció, és szép megoldások jelentették a csata győzelmét, és nem az, hogy hány milió spellet tudtunk rányomni egy unitra egy másodperc alatt.

    más: amúgy egy .. nagy galaktikus háborúban hogy néz már az ki, hogy még a legkisebb bakának is 2 különböző képessége van? mi lenne így a seregekkel, ha bármelyik unit olyan pusztító varázslatot tudna előhívni, amivel egész flottákat lehet kinyírni?

    Reply

  • JaReL

    |

    Válasz SzuL #66 üzenetére:
    Tegnap óta ezen agyalok mióta írtad: azt mondod sok a spell… Asszem az a legegyszerűbb, ha megszámoljuk a dolgokat, de előbb pár kitétel!

    Elsőként ki kell zárni pár képességet a spellek közül. Pl a szállítók szállítási képessége, vagy fejlesztése lényeges dolog, de mégsem tekinthető spellnek, akárcsak a detektor egységek detektálás képessége vagy a mindig láthatatlan egységek ezen képessége. Ugyanilyen az interceptor gyártás. Ahhoz is kattogtatni kell, meg odafigyelni rá, de ez olyannyira az egység lényegi része, hogy nem tekinthető külön spellnek, bár ez határeset lehet… A fejlesztések sem spellek. Így a gyorsaság vagy energia növelő fejlesztések nagyon hasznosak lehetnek mégsem tekinthetők spellnek. Ugyanígy nem spell a továbbmutálódás vagy az összeolvadás új egységgé. Ezek alapján a következőkre jutottam:

    SC1 Protoss spellek:
    – Hallucination (HT)
    – Psionic storm (HT)
    – Feedback (Dark Archon)
    – Mind control (DA)
    – Maelstrom (DA)
    – Disruption web (Corsair)
    – Recall (Arbiter)
    – Stasis field (Arbiter)
    – Shield recharge (Shield battery épület)

    Ez 9 darab spell. Határesetként említhető a scarab és interceptor gyártás, valamint az Arbiter láthatatlanná tevő képessége, mert az is csak úgy van, nem lehet befolyásolni, ki-be kapcsolni…

    SC2 (tervezett) Protoss spellek:
    – Psionic storm (HT)
    – „valami másik HT-s képesség, ami most nem jut eszembe és lusta vagyok utánakeresni”
    – Hallucination (Nullifier)
    – „a Nullifier blokkolós-falépítős képessége”
    – Anti-gravity (Phoenix)
    – Vortex (Mothership)
    – Time bomb (Mothership)
    – „1 egység láthatatlan” (Dark pylon)
    – „munkásgyorsítás” (Dark pylon)
    – „energiatöltet” (Dark pylon)

    Ez 10 spell. mothersip cloak fieldje szintén passzív, mint az arbiteré volt, ezért ez itt is határeset. Továbbá itt a charge meg a blink és az interceptor gyártása amik szintén passzív képességek, tehát inkább fejleszés, mint spell…

    10:9-re nyert tehát a SC2 Protoss spellek számát tekintve, ami azért messze nem „10-15x annyi” mint volt, mindössze eggyel több…

    A többi fajt csak fejben zongoráztam végig, de ott is kb ilyen a helyzet, de most nincs időm végigvenni, mert órám lesz… Ha nagyon akarjátok később még végigveszem a Terrant meg a Zerget is. De szerintem egyáltalán nem olyan „rossz” a helyzet, mint ahogy azt SzuL lefesti… Már megint ez a túlzásokba esés…

    😉

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #66 Ezért mondtam, hogy az, hogy miről szólt, azt el lehet nyugodtan felejteni. Az ,hogy miről fog szólni, nem azon múlik, hogy miről szólt, hanem azon, hogy most hogyan írják meg. Egyébként leírtam, hogy szerintem miért nem fog a „spellezgetésről” szólni csak nem vetted figyelembe. (a spell csak support a spellhez tech kell stb stb)

    „ha bármelyik unit olyan pusztító varázslatot tudna előhívni, amivel egész flottákat lehet kinyírni?”
    Ez itt olyan mintha nem is értetted volna amit irtam. A SPELL TÖBBNYIRE CSAK SUPPORT!!!! van az 1 psi storm ami egyébként volt az 1. ben is ami olyan lehet, hogy 1 spell és bezuz egy sereget, de a nagyja support.
    Support = nem fogod 1 force field miatt magában megnyerni a csatát, support mert nem fogod egy anti gravity miatt megnyerni a csatát ha csak az van, support mert a probe gyorsitás nem fog sereeket kiirtani (közvetlenül nem 🙂 ) support mert a blink képesség nem 1 gombnyomásra robantja fel az ellenséget, hanem csak menekit meg pozicionál, support mert a force field nem megsemmisiti a bele érkező ellenfelet hanem csak láthatatlanná teszi a tieidet, support mert a dark pylon nem halál sugarat lő 1 ellenséges unitra hanem öszsesn láthatatlanná teszi az egyik sajátot, support mert nem elszivja az összes ellenfél energiáját és ellenük fordítja (kollektív feedack) hanem csak feltölti az egyik sajátét. STB STB ez mind support hol látod te ezek közt azokat a spelleket amivel egy mezei katona kiirtja a flottát ???
    Egyébként ha engem kérdezel még némileg lassitva is lett a játékmenet ilyen téren, a psi storm sokkal nehezebben elérhető lesz, a tankbol is kevesebb lesz, az aknákat is később lehet rakni plague sem lesz stb stb szerintem pont hogy kevesebb lesz az olyan spell amit csak ugy benyomsz és eltüni ka fél sereg, helyette lesz egy csomo oylan amit nyakrafőre kell kombinálni hogy hatást érj el vele (pl force field).

    Reply

  • Blase

    |

    Abban viszont igaza van SzuLnak, hogy sok speel hülyeség. Szerintem az egyben sokkal eredetibb spellek voltak, most meg van a zergnek ez a mozgatható gyilkoló sötét felhő ökörség. Ami viszont nagyon jó az a nullifier force field képessége,na az tényleg zseniális, és rengeteg sok új lehetőséget ad. NA de hogy a phoenix és az anti-gravity hogy függ össze :S . MIért nem lehet a templernek adni?

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    #52 Ott van az eredeti szöveg. (#44) Te, hogy fordítottad volna le?
    Lehet számodra fölösleges az a sok spell, de lehet másnak pedig nagy öröme, hogy ilyenek vannak… Vki felfogja tudni használni őket vki nem… Kreativitás kérdése, mert elsőre lehet, hogy hülyeségnek látsszik, de attól még a gyakorlatban jó lehet. Én speciál látok bennük relációt, de az nem azt jelenti , hogy 100%, hogy jók is lesznek, mert ugye bár én is tévedhetek…
    #50 Egy overlord átmutálása overserré nem tom miért írányításnak számit… Ettől függetlenül ez teljesen jól leírtad: „A lényeg az, hogy nem csak attól gondolkozós egy játék, hogy választhatsz a lehetőségek közül, hanem, hogy néha nincsen ‘ultimate choice’ és az eredményt a többi ötletes és hatékony kombinálásával állítod elő.” Ahhoz, hogy hatékony legyél kell neked Overseer meg Overlord is, hogy a kettő kombinációjával hatékonyabb legyél, mintha csak overlordod vagy csak overseered lenne. <=== Ez csak egy példa volt.

    Reply

  • Antares

    |

    #50 Egy overlord átmutálása overserré nem tom miért írányításnak számit…

    Én se, de te belekeverted abban a kommentedben az mbst a kattintgatás miatt, ami alatt mást értettem és le is írtam már, hogy mit. És igazad van kell lord meg seer is (a játék elején még annyira lord nem szerintem), de a kettő kombinálása nem szabad választás hanem kényszer, na most emiatt sokkal több gondolkozást nem fog jelenteni max, hogy ja kéne detektort is szerezni.

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Az overseer nem csak detector használataként lesz jó hanem ott lesz a gyógyító képessége is, ami sztem nem lehet olyan mellékes dolog főleg ha csatába viszed… + a Changeling, amiről még nem is lhet igazán tudni semmit.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Most ahogy olvasgatom Jarel 67 kommentjét…
    Végűlis, ha beleveszem, h ebből 2 kifejezettem ultimate spell, ami a mothersipé, akkor tényleg nincs különbség…

    Viszont…
    Itt a filling a lényeg… Nem a spellek száma. Vegyünk egy pvt-t. Miről szolt a proti? Szarni kellett a goon-t és a zilát…és ezeknek semmi microigényes spellje nem volt. Ezért volt macrós faj…
    Most a két alapvető egység azaz a zila és a stalker is fel lett ruházva 1 képességgel. Még ha a chargot nem is veszem, akkor is ott a blink, tehát máris el lehet felejteni a 1a2a3a4a-t. Mivel kevesebb tank lesz, ezért átveszi a proti kicsit a terran szivatós stílusát a blink miatt. Micrósabb is lesz.
    Viszgáljunk meg egy pvz-t. Eddig az volt, hogy vagy 2 gétből pumpálod a zilát aztán ht vagy earli exp egy kis tech aztán szarod a zilát és a ht-t. Most az lesz, hogy szarod a stalkert (ezt láttuk a videóban…persze lehet változott azóta), amolyan terran módra fejunitolom magam stalkerrel berántok mellé esetleg később 1-2 ht-t és orrba szájba storm és blink… Eddig szerintem a játék első felét abszolút a zerg irányította. Most meg már több sajttól is kell félnie a z-nek a detektor hiánya miatt.
    Szóval én ilyen kis szerepcseréket érzek a fajok játékstílusában…. Persze ez nem feltétlen probléma, meg lehet tök más igazából, mint ahogy én most elképzeltem… csak megjegyeztem…

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz L4.ZsukoV #70 üzenetére:
    úgy, hogy a planetary fortess kivételével minden épület reptethető. (eddig is így volt, nem értem miért hírérték ez)

    Válasz Crafty_FOX #68 üzenetére:
    de miért kéne elfelejteni, amikor ez volt a lényege szinte az egész e-sportnak?
    a spellek „supportjáról” meg nem hiszem, hogy kellett volna kb egy oldalt írnod, nem vagyok hülye, felfogtam (az más kérdés, hogy eddig is tudtam). én csupán azt kifogásolom, hogy ha ennyi (új) támogató spell van, akkor már nem is nagyon lehet megnyerni csatát spell nélkül (mert akkora lesz a szerepe). vegyünk egy példát: queen ensnare képessége. teljesen jó, lassít mindent, mégse használta szinte senki. ott van benne a csomó lehetőség, mégis leszarta kb mindenki, mert egyszerűbb volt 3 lurkert venni, amik erősebben, és hatékonyabban támadtak, mint 2 lurker és egy ensnare. most ha sokkal több passzív és aktív képesség van, sokkal nagyobb lesz az esélye, hogy – mint már annyiszor mondtam – eltűnik az a szépség, hogy pár ensnare használó (ritka) játéka különböző legyen.
    gondolom nem kell ecsetelnem, hogy mennyivel izgalmasabb, kellemesebb nézni / játszani egy olyan meccset, ahol igazán ritka megmozdulások vannak, mint amikor minden 5. meccsben ugyanazt látod.
    a blizznek meg szerintem pont abban nincs igaza, hogy el kell tüntetni a nem használt spelleket, mert ezzel egy kis finomságtól fosztja meg a gamereket.

    most jobban belegondolva mondjuk kicsi ellentét is látszik az írásomból, mert minél több a spell, annál nagyobb az esélye, hogy kiesik egy-egy a „köztudatból”, és ezek használata új lehet. mindegy, most tényleg azt mondom, hogy várjuk ki a végét.

    annak viszont akkor se örülök, hogy gyakorlatilag eltűntek az „egyszerű” unitok, amiknek nincs semmi képessége.

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Egyik „gyerek” a hivatalos fórumon megkérdezte, amit Cydra megválaszolt… Én azonban nem akarok döntő szerepet játszani az ügyben, hogy ezt a „kék” választ érdemes-e belerakni vagy sem, mert ez szubjektív dolog, ami érthető okokból nem csináljuk mikor „kérdések és válaszokat” írunk, mert akkor jogosan jöhetnének azok a panasz kommentek, hogy ez miért nem lett lefordítva és ez meg ez…
    Értem, hogy valójában arra gondoltál, hogy ezt kérdést értemetlen volt Cydrának megválaszolnia, de ha ezekra válaszolt akkor ezeket tudjuk csak tálalni nektek. 🙁

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #74 Igen azt a jaedong vs fantasy mecset én is láttam. Azt is érzem hogy ez nagymiújság, hogy benyomott egy spellt amit addig nem volt divat használni, csakhogy a játék ezzel véget is ért lényegében. Most képzeld el, hogy ezek a spellek gyakran használtak. Az egyik player benyomja a spellt már kezd nyerésre állni, mire a másik is be tud nyomni egyet és ezzel megint fordul a kocka. Sc-seknek persze nagy bonusz hogy egy jol benyomott spell a játék végét jelenti de ennek nem feltétlen kell így lennie. Miért ne válaszolhatna az ellenfél is valamivel ? Ráadásul ez valjuk be csak show az egyszerü sc playerek számára, mert ki tudja mekkora apm kell, hogy ilyen szépen kivitelezd a dolgot, ergo van egy totál felesleges spell amit sose használsz, viszont tök jó mert láttál egyszer egy gamet amiben egy őspro jól kihasználta egy másik ellen. És mi van ha ez neked kevés ? Ki mondta hogy csak pro szinten lehet GG ? Valahol az egész catchupolás arról szól hogy több legyen a GG. 5 perc alatt kifingatni a másikat nem nagy küzdelem nem nagy gg és egyik player se hiszem hogy azt mondaná rá hogy wow kijátszottuk a seggünket. Ha már bennne van egy spell a játékba szerintem nem baj ha bárki ki tudja használni. Itt megint arról van szó hogy mennyire kell hogy egy rts az ügyességről szóljon, azt ne mond nekem hogy 10 év alatt embernek nem jutott eszébe a queen meg az ensnaare mert ez biztos nem igaz, a különbség csak annyi, hogy a játékosok 99%-a ezt messze nem tudná ilyen hatékonyan kivitelezni, és tényleg jobban jár ha megpróbálja a csatát mennyiségi vizekre terelni a minőségi helyett.
    Ez megint kicsit sc 1 es gondolkozás, a csatát nem úgy nyered meg hogy jobb unitjaid vannak vagy jobban használod, hanem úgy, hogy több van, ez megint a massolásról szól. Szerintem nem baj ha ez egy picit változik, mass akkor is volt van és lesz akkor is lehet vele majd játékot nyerni és akkor is ki lehet majd védeni.

    „annak viszont akkor se örülök, hogy gyakorlatilag eltűntek az “egyszerű” unitok, amiknek nincs semmi képesség” Egyszerű unitok vannak, a kérdés csak az hogy mit tekint az ember „spellnek”. Pl a zealot charge aligha spell, mint ahogy az immortal pajzs se nagyon. A blink határ eset mert, bizonyos szempontból spell bizonyosból nem az.
    De hogy pontosan érsd mire gondolok: pl a zerglingnek az elásás spell e ? Vagy a mutalisknek az átmutálódás ? Mert akkor ilyen alapon már a stackolás is egy spell. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy az, hogy mi a spell elég relatív, a hagyományos értelembe vett spell pl valamilyen hathatós, energiát igénylő, támadás, vagy védelmi funkció. Ebből sok most beírt spell kiesik ám. Ugyanakkor ha a spellt úgy ragadjuk meg, mint a unit alternatív felhasználásának módját(ebbe a kategóriába fér bele ugye a stackolás is), akkor természetesen minden unitnak van „spellje” és ez szerintem nem baj. Gyakorlatilag olyan mintha 2 szer annyi unit lenne a játékban csak éppen nem kell 2 szer annyit fejbe tartani meg legyártani egy adott problémára.
    Ezzel a megközelítéssel egyébként vigyáznunk kell mert akkor blockolni az épületekkel épp úgy egy „spell”, mint lairé mutálni a hatcheryt 😛

    Reply

  • 84Noname

    |

    „a blizznek meg szerintem pont abban nincs igaza, hogy el kell tüntetni a nem használt spelleket, mert ezzel egy kis finomságtól fosztja meg a gamereket”

    Ezzel kicsit ellent mondasz magadnak… Most ha meghagyják a nem használt spelleket, akkor mit cseréljenek le? A használhatóakat? Ha ez történne, akkor te háborognál a legjobban… ha meg ezt se cserélnék le, akkor sc 3d-t kapnánk…

    Különben meg nem lehet tudni, hogy mely spellek lesznek igazán használhatóak és mik ritkaságok. Ez csupán balance kérdése… Ha az ensnare-nek régen nagyobb lassítást adtak volna és nagyobb rádiuszt, akkor alap zerg spell lett volna…. Ha a storm fele ennyit sebzett volna anno, akkor a büdös életben nem használták volna t ellen, helyette haluzott volna mindenki…
    Ami meg az új spelleket illeti: Nyílván az új unitok közötti egyensúlyt új spellekkel lehet csak fenntartani. Ne legyél már betokosodott… Ami gáz, az maximum az antigraviti meg az ilyen lore-ba nehezen beillő dolgok. De erre se lehet az embernek szava, mert kb a bw-ben is ez volt. Csak azt megszokta az ember… pl mi a halálért öl meg egy spawn broodling egy tankot vagy egy goon-t. Magyarázza már el valaki… 🙂

    Reply

  • JaReL

    |

    Csak nem bírom megállni, hogy befejezzem, amit elkezdtem:

    SC1 Terran spellek:
    – Stim pack (Marine, Firebat)
    – Heal (Medic)
    – Restoration (Medic)
    – Optical flare (Medic)
    – Personal cloaking (Ghost)
    – Lockdown (Ghost)
    – Nuke (Ghost)
    – Spider mines (Vulture)
    – Cloaking field (Wraith)
    – Yamato gun (Battlecruiser)
    – Defensive matrix (Science Vessel)
    – EMP (SV)
    – Irradiate (SV)
    – Scanner sweep (Comsat station épület)

    Gondolta a fene, de a terrannak 14 spellje volt már alapból (ha a stim packet külön nézzük marinennek és firebatnak, akkor 15)!… Bár stratégiailag fontos dolog, a bunkerbe bújást és a siege módot nem hiszem hogy spellnek kéne venni. Ellenben az atomot és az aknát – bár egységnek minősülnek – mivel használatuk és előidézésük nagyon hasonló a spellekhez, szerintem spellnek kell venni, de ez vitatható…

    SC2 (tervezett) Terran spellek:
    – Stim pack (Marine, Marauder?)
    – „a reaper aknái” (Reaper)
    – Sniper (Ghost)
    – Personal cloaking (Ghost)
    – Nuke (Ghost)
    – EMP (Ghost – van ez még?)
    – Cloaking field (Banshee)
    – Yamato gun (BC)
    – Defensive matrix (BC)
    – Missile barrige (BC)
    – Targeting drone (Nighthawk)
    – Spider mine (NH)
    – Auto turret (NH)
    – „nehézbombázás” (Thor – és ez van még?)
    – Scanner sweep (Orbital command épület)
    – Calldown mule (Orbital command épület)
    – Calldown supply (Orbital command épület)

    Bár sok a kérdőjeles dolog, de itt 17 (vagy 18) spellről beszélhatünk (maximum). Tehát míg a protossnál nincs számottevő változás a spellek számában, itt bizony van növekedés. Fura, hogy a BC és a ghost mennyi cuccot kapott, szerintem itt még lesz takarítás… Határesetek: ha a siege mód nem spell, akkor a viking transform sem. Ha a blinket nem vettük annak, akkor a reaper jetpacket sem szabad. Bár az auto turret, az akna és a targeting drone mind egység, mégis lehet spellnek venni őket…

    SC1 Zerg spellek:
    – Infest command center (Queen)
    – Parasite (Q)
    – Ensare (Q)
    – Spawn broodling (Q)
    – Consume (Defiler)
    – Dark swarm (D)
    – Plague (D)

    Hát igen a zerg nem nagyon volt ellátva spellel. Csak ez a 7 van, ez is csak 2 egység által. A mutálódás ugye semmiképp nem spell. Ott a burrow, ami határeset lehet (kivéve a lurkernél, mert ott alapfeltétel a harchoz).

    SC2 (tervezett) Zerg spellek:
    – „creep lerakás” (Overlord)
    – „gyógyítás” (Overseer)
    – Changeling (Overseer)
    – Creep tumor (Queen)
    – Spawn larva (Q)
    – Razor plague (Q)
    – „infesztálás???” (Infestor)
    – „volt szó valami 10 másodperces mind controllról egyszer” (Infestor)
    – „más egyéb infesztoros cucc???” 🙂

    Ez így 9. De nagy kérdés az infestor, hogy most akkor az mit is tud… Ráadásul a spawn larva és a creep tumor nem is igazán spellek, hanem egység és épületgyártás, aminek nagy stratégiai jelentősége lehet. Tehát valójában 4-9 között van valahol a zerg spellek száma… Viszon elég sok a passzív képesség, így pl: Corruptor korruptálása, Guardian broodlingjei, Roach gyorsgyógyulása, meg hát itt a jó öreg burrow is, mint határeset (pláne ha az infestor tud föld alatt mozogni…)

    A protossos bejegyzsésemmel együtt összegezve a dolgokat szerintem van változtatás, de nem sok. Leginkább csak ide-oda tették-vették a legtöbbet… Van néhány újdonság (főleg a passzív cuccok között), a régi nagyágyuk közül pedig nem nagyon tűnt el semmi…

    Szerintem a protoss nagyon ki van találva, jók a spellek. A terrannál kéne még egy kis rendezkedés, de ők is kecsegtetők. Zernél is van bőven ötlet, csak össze kell végre rakniuk az infestort! Meg nem ártana ha valami dark swarm féle cuccot betennének (a razor swarm valami hasonló, de az inkább támadás, mint álca…) mert az nagy klasszikus és hiányozna, ha nem lenne…

    Végső konklúzió: ADJÁK MÁR KI A JÁTÉKOT!!!…:D És akkor majd elválik, hogy mi mennyire királyos… 😉

    Reply

  • 84Noname

    |

    Jaja…sztem az infestort most nagyon nyomatják. Új külsőt kapott és biztosan a képességei is változtak. Végülis át kell vennie a defi szerepét… kulcs fontosságú, hogy milyen tulajdonságokkal ruházzák fel. Definek nagyon hatékony tudott lenni…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.