Starcraft 2 Fan Site QnA sorozatok – Starfeeder + kék infok
Alig egy hét elteltével ismét itt egy újabb QnA áradat érkezett, de most Karune helyett Cavez (Dustin Browder) válaszolt Starfeeder kollégáink kérdéseire. Azonban „előételként” a kis kék infokkal kezdem:
- Cydra elmondása szerint a BattleReport 2-ben látott map nem számít újnak, mivel David Kim (terran) és Matt Cooper (zerg) lejátszottak jó pár meccset ezen a pályán.
- Cavez állítása szerint a Protosszal a legkönnyebb, a Terrannal kicsit bonyolultabb és a Zerggel a legnehezebb játszani, mert:
- A protoss egységek erősek, ami miatt kevesebb mikrót igényelnek.
- A terran könnyen megérhető („understandable”), mert sok egység nagyban hasonlít a mai világban meglévő harci „fegyverekre”.
- A zerg gazdaságát nehéz irányítani és emellett hiába vannak hatékony egységei ha hibát követsz el velük, ami megbocsájthatatlan.
- Ahhoz, hogy a Baneling-nek gyorsabb legyen a mozgási sebessége ki kell fejleszteni a Centrifical Hooks-ot.(Ezután már gurulni fognak a drágáságok 🙂 )
- A Planetery Fortress egy igen kitartó építmény. Command Center upgradelése PF-re a +2 armort mellett ott van a tömeg pusztitó gépágyú is a 40 sebzésével (figyelem: splash damage!) és 6-os rangé-vel. Szóval erősen ajánlott a front vonalhoz közeli expek Command Centerjeit erre fejleszteni, mert ha nem is hárítja el, de időt tudsz vele nyerni míg a csapataidat elküldöd az ostrom alatt lévő exped felmentésére.
- A Xel’Naga tornyokat csakis szárazföldi egységekkel lehet aktiválni (kivéve burrowed egységekkel…). Tehát akár egy infested marine-nal is működésbe hozhatjuk, de auto-turettel nem.
Végül jöjjön hát a Starfeeder QnA-ja Dustin Browder-rel, aminek a fordítását Cho ismét elvállalta. Szóval várom továbbra is az elégedett „W00T” hozzászólásokat! 😉
1. Melyik a legkisebb felbontás amit a StarCraft 2 támogat?
[Dustin Browder]A jelenleg támogatott legkisebb felbontás 1024x768x32 bits.
2. Sokakat aggaszt, hogy a ZvZ meccsek (zerg vs zerg) roach mikro versenyekké fognak fajulni, mivel a roachok duplán sebeznek biológiai egységekre, első fejlettségi szinten lehozhatóak és nagy az életregenerációjuk. Igaz ez a feltételezés? Ha nem, mi az ellenszere a roach rushnak egy ZvZ meccsen?
[Dustin Browder] A zerg vs zerg meccsek okozzák a legnagyobb kihívást jelenleg az egyensúly kérdésében. A roach vs Roach kérdésben jelenleg annyit mondhatok, hogy még mindig folyamatban van az egyensúly kialakítása, továbbá több dolog is van ami befolyással lehet a roach-ok szereplésére, ilyen például, hogy visszahoztuk a hydraliskokat, mint kezdő távolsági egység, az első és második fejlettségi szint közé (tier 1.5).
3. Milyennek tűnnek eddig a „szigetek” jellegű mapokon játszott meccsek a belső tesztelés folyamán? Tudnál valamilyenen alapvető taktikát / építési rendet javasolni ezekhez a meccsekhez? (szerk.: „island” jellegű mapok, általában csillag alakú elrendezéssel bírnak, ahol egy középső részről nyílnak egy szűk bejárattal a bázisok, körben a mapon.)
[Dustin Browder] A StarCraft 2 ben minden faj sokkal mozgékonyabb lett az olyan egységeknek és lehetőségeknek köszönhetően mint például a medivac dropship, a viking, a nydus worm vagy épp a warp-in. Ezekkel az új eszközökkel lényegesen több lehetőség áll rendelkezésünkre, hogy a bevédett bázisok védelmét feltörjük, ezzel is biztosítva a játékmenet gyors és izgalmas mivoltát. Az ezeken a pályákon alkalmazott „teknős védelem” ily módon nehezebben lesz kivitelezhető a StarCraft 2 ben.
4. El tudnád mondani, hogy működik jelenleg a mutalisk stacking? (szerk.: több mutalisk egybe gyűjtése oly módon, hogy egy unitnak látszódjon)
[Dustin Browder] A mutalisk stacking a StarCraft 2 ben is lehetséges lesz, azonban a mutaliskok hajlamosak lesznek szétszóródni mozgáskor illetve támadáskor.
5. Van még be nem mutatott új egység? pl.: a Zerg nehéz légi támogató?
[Dustin Browder] A zergeknél rendelkezésre áll egy új, nehéz légi támadó egység, a Brood Lord. Ez elég erős! Sokkal félelmetesebb mint a Guardian de ugyanúgy a mutaliskból kell gyártani. Ez az egység fogja átvenni a korábban bemutatott Swarm Guardian szerepét és új kinézete is lesz. Az egység jelenleg 350 hp-val és 9-es lő távval rendelkezik 25-öt sebez és lövésenként 2 Broodlingot idéz melyek rövid ideig élnek és kis sebzést okoznak közelharcban.
6. Mekkora a belső StarCraft 2 teszter csapat? Vannak hivatásos teszterek is?
[Dustin Browder] A jelenleg futó alpha tesztelésben minden alkalmazott részt vesz, továbbá van néhány hivatásos teszter is.
7. Mi az E-Sports csapat szerepe? A Blizzard várhatóan egy hivatalos Blizzard ligával fogja támogatni a játékot, vagy meghagyja ezt az olyan harmadik feleknek, mint a fansite-ok/gamesite-ok?
[Dustin Browder] Az E-Sport csapat szerepe az, hogy olyan versenyeket vezényeljen le, ahol Blizzardos játékok szerepelnek. A hivatalos és harmadik felek által szervezett versenyekről a későbbiekben fogunk több információt kiadni, ahogy közeledünk a megjelenéshez.
8. Láthattunk egység és nyersanyag számlálót a fejlécben megjelenítve a Battle report 2 ben. Van még olyan ehhez kapcsolódó funkció amit esetleg korábban még nem láthattunk a játék figyelésével kapcsolatban?
[Dustin Browder] Bővebben a replay kezelőfelülettel a legutóbbi Q&A ban foglalkoztunk, s mint ahogy azt ott leírtuk látható lesz a seregek mérete, nyersanyag gyűjtés gyorsasága és azok felhasználása, valamint az éppen kutatott fejlesztések.
9. Hol fognak vakációzni a játék fejlesztői a StarCraft 2 kiadása után?
[Dustin Browder] Ha teljesen őszinték akarunk lenni, akkor valószínűleg a Battle.neten leszünk, és veletek fogunk StarCraft 2-t játszani.
Forrás:
Comments (20)
Daninad000
| #
„Hol fognak vakációzni a játék fejlesztői a StarCraft 2 kiadása után?
[Dustin Browder] Ha teljesen őszinték akarunk lenni, akkor valószínűleg a Battle.neten leszünk, és veletek fogunk StarCraft 2-t játszani. ”
Szegények, nem tudják, hogy mire vállalkoztak. 😀
Reply
butcher
| #
Végre értelmes kérdések, remek remek
Reply
Blase
| #
Hát azért némelyik kék post fájt…
Köszi a fordítást a qna jól sikerült.
Reply
inkwizitor
| #
jó volt ez. rég kaptunk ennyire jót! thx a Starfeedrnek és Cho-nak (meg zsukovnak a közzétételért 😉 )
Reply
Raymond
| #
„A hivatalos és harmadik felek által szervezett versenyekről a későbbiekben fogunk több információt kiadni, ahogy közeledünk a megjelenéshez. ” Majd emlitsuk meg ezt unokainknak, hogy sejthessek, hogy mikor is johet majd a game. 😀
A 8. kerdest feltevo bealudt egy kicsit. 🙂
Szerintem a 2. es az 5. QandA volt a legertelmesebb, es mondjuk meg a 7es. De orulok, hogy legalabb ennyi is van.
WOOT!
Reply
Raymond
| #
Nem lehet ismet modositani a hozzaszolast?
A Planetery Fortresses is tetszett meg.
Reply
Glad-Rags
| #
magyaráztam magyaráztam hogy fejleszteni kell a banelingeket hogy guruljanak de nem hiszitek el 🙂
Reply
Glad-Rags
| #
Szerintem vicces ez a muta stack dolog. Lehetne anynira valós, hogy ezt kivegyék a játékból. Teszem azt 12 muta majd merőlegesen egymás alatt/fölött fog repülni?
Reply
keedav
| #
Válasz Glad-Rags #8 üzenetére:
Szerintem is elég furán fog kinézni, főleg mivel 3Dben már nem csak sprite-ok vannak egymáson, hanem 3D-s objectumok. Hogy fog ez kinézni oldalról 🙂 Egyébként pedig az SC1-be sem hinném, hogy fejlesztés közben direkt úgy csinálták hogy lehessen muta stackolni (persze lehet hogy tévedek), csak bennemaratt ez a „feature” és már nem akarják kivenni, és nem is nagyon értem hogy miért.
Reply
Promie Motz
| #
Ez a Brodd Lord név elég béna… és egy az egyben a Swarm Guardian szerepét foglalja le… hát nem tudom… bár nem írja, hogy csak a földre sebez 😀 imba lenne, ha levegőbe is tudna lőni 😉
Reply
PHX
| #
Válasz Glad-Rags #7 üzenetére:
>magyaráztam magyaráztam hogy fejleszteni kell a
>banelingeket hogy guruljanak de nem hiszitek el 🙂
Na ja, de te „genital hooks”-t írtál, itt meg „centrifical” van. Majd nézz utána, hogy a te verziód mit jelent 😀
Reply
SzuL
| #
a szigetes részen nem kell idézőjelbe tenni a szigetet, létező fogalom 🙂
amúgy egész jó, bár párnál fogtam a fejem :/
Reply
Lama Roid
| #
a 9.edik kérdésre -> És még rám mondják hogy kocka vagyok 😮
a Brood Lord meg FASZA lesz 🙂
Reply
Laczko
| #
Nem nagyon értem! Ez a Blood Lord név elég gagyi, simán meghagyhatták volna a Swarm Guardiant! Mindenesetre kíváncsi leszek rá! Amúgy jó kis QnA, kösz a fordítást!
WOOT!
Reply
Strogg
| #
Új egységre kíváncsi vagyok. WOOT!
Reply
Hydra
| #
új egységek powaaa
Reply
84Noname
| #
Dustin Browder egész jól kitért a vakációs kérdés elől… mégiscsak lelkesítőbb válasz, minthogy „télen nem szoktunk vakációzni” 🙂
Különben nem tudom mit vannak oda a zvz miat…eddig se szólt sokkal többről… 🙂
Reply
Cho
| #
@SzuL: oks, köszi, mindig tanul vmi újat az ember 🙂 nem vagyok otthon teljes mértékben az ilyen terminológiákban magyarul, angolul is csak párat tudok, ezért mertem csak macskakörömbe téve leírni és körülírni, még mielőtt valaki letépi a fejem, hogy az így meg úgy van magyarul 😉
Reply
Strogg
| #
Mondjuk nem értem, hogy miért nem maradhatott a neve swarm guardian, mert gyakorlatilag ugyan az, csupán több élete van.
Reply
Apafalo
| #
én annyita mondanék erre akik nyavalyognak a muta stack miatt akik mindíg azért vesztettek sc-ben vagy bw-ben mert kimutázták őket 😀 hát ezentúl is lessz és én csak örülni tudok neki mert milyen jó látni egy stormot ami elviszi az összeset egyébkéntmeg kitérdekel h ronda lessz e vagy sem …. a Blizz eddig kacatot nem adott ki és gondolom tiközületek nagyon sokan játszottak már sc2-vel hogy tudjátok mondani na mind 1 egyébként aranyos post hogy kell mondani W00T ? 😀
Reply