Map Editor: Olyan egyszerű, hogy az már nagyszerű!
Aston által írt Battle.net összefoglalóban olvashattatok mindenféle „finomságot” a jövőbeli Battle.net 2.0 hasznos és egyben nagyszerű lehetőségeiről, mint például Starcraft II Marketplace, ahol majd megoszthatjátok az általatok készített pályákat. Ez mind szép és jó, de mégis mivel lesz jobb az SC2 map editorja, mint az eddigiek?
Water Editor:
Mint emlékeztek, hogy a korábbi Blizzard játékoknál a víz csupán díszítő elemként lehetett használni. Az új Map Editor-ral ezentúl már kedvünk szerint állíthatjuk be a víz szintet a pályákon, ahogy ezt a mellékelt képen is láthatjátok:
Lighting Editor:
A másik nagyszerű lehetőség a fény szint változtatása, ami által lehetőségünk nyílik, hogy kedvünkre készíthetünk különböző fényhatásokat (effekteket) vagy több szín közti átmenetet (transition).
Textures: (Textúrák)
Könnyen tudsz majd táját változtatni a pályán! Például semmi akadálya nem lesz ha sivatagból dzsungelt vagy dzsungelből sivatagot akarsz létrehozni. Emellett nem lesz 2 ugyan olyan része a pályának.
Hard Tiles:
Az utak készítése is nagyban leegyszerűsödött. Csupán az egérrel kijelölöd ahova szeretnéd és az editor gondoskodik róla, hogy egy egyenletes utat kapjál.
APIs és a „Könyvtárak”:
A dolog lényege, hogyha csapatokban dolgoztok egy pálya elkészítésében, akkor be lehet osztani hogy ki melyik részét csinálja. Ezáltal sokkal effektívebben tudjátok elkészíteni az általatok elképzelt pályát. Az ígéretek között az is van, hogy lesznek különböző elérhető API-k és könyvtárak a közösségtől, amiket be lehet majd importálni a miénkbe.
Végül ami szintén nem maradhat ki: a védelem. Ugyanis Warcraft3-nál sokan csinálták, hogy egy map készítő
letöltötte egy másik munkáját, amin egy kicsit módosított majd kiadta mintha a saját munkája lett volna 100%-ban. A fejlesztők igyekeznek ez ellen kidolgozni valamit, de állításuk szerint:
„Ha nem is lehetetlen, akkor is nagyon nehéz lesz!”
Forrás:
Comments (42)
inkwizitor
| #
az alant lévő videót is elnézve mapeditor buziként nekem ez maga lesz a menny. csak JÖJJÖN MÁR KI!
Reply
depyangel
| #
ez a játék annyi extrával jön meg olyan jó játék lesz hogy szerintem már az első nap el fog kelni az összes darab a boltba :D(és ha szerencsém lesz akkor nekem is jut belőle x)) de ha olyan nagyon egyszerű lesz h mindenki tud majd jó pályát csinálni, akkor nem hiszem hogy sokan fognak vásárolni a piacon mivelhogy arra gondol az ember, hogy ilyet én is simán össze dobok és kész.
Reply
Rayman
| #
Regi hsz:
„adjak mar ki az sc2-t!!!!!!!!!!!”
Helyes hsz:
„adjak mar ki a map editort!!!!!!!!!!!!!!!” 😀
Reply
inkwizitor
| #
Válasz depyangel #2 üzenetére:
azért olyan könnyű sem lesz.
scriptelni meg a különböző triggereket használni még mindig tudni kell majd…
Reply
aarchie
| #
Vicces a Blizz ezzel a lávás pályával. 1 hónap alatt ha jó számoltam 4. helyen hozza fel ezt a lávás dolgot, mint a világ sokadik csodája. ohh nagy minigame odane rohanjak, 5 percenként 25 mp alatt kihozni 10 scv-t 3 pixelnyi gödörből. Quake 1ben volt utoljára ez nagy szám.
Reply
84Noname
| #
🙂 …jah kb lenyomták már százszor a torkunkon… De azét nem egy rossz ötlet. RTS-ben még nem volt. Sztem azért elég sok infót adtak sc-ről. Bele lehetett nézni az új bnet lehetőségeibe, a singlébe, multiba, 1v1, 2v2 meccsek… ennél többet már tényéeg csak akkor mutathatnak, amikor elindul a béta vagy megjelenik a game.
Reply
Sydra
| #
Hát ezzel a map editorral álmaim válnak valóra! Már WC3-nál is hónapokat töltöttem map editálással, de ez…. egyszerűen nincsenek rá szavak. Sztem bele fogok kattanni.
A legnagyobb vicc az egészben, h a Starcraft 2-nél kb 1% lesz az amit a Blizzardosok tesznek hozzá a játékhoz és 99% amit a játékosok majd a map editor révén. Jóformán kisebb 3D Studio Max-os ismerettel szinte bármit megtehetünk és annyi mod fog készülni hogy soha nem fogjuk megunni. Blizzard bedobta a tutit.
Reply
butcher
| #
Az biztos hogy jó húzás, adnak egy jól használható api-t, és ezáltal sok sok embert magukhoz kötnek. Mindenki jól jár 🙂
Reply
Barnalisk
| #
Hát ez egy fantasztikus játék lesz!Rengeteg lehetőséget biztosít a Blizzard hogy még véletlenül se und meg egy darabig.Hosszú Single player mód,rengeteg B.net móka,és a Map Editor is…Ahogy a C&C-es srácok mondták:A Starcraft2 nagy durranás lesz és alázni fogja a piacot!
Az egyetlen félelmem a több részes kiadás.Nem az ártól félek,mert úgy gondolom a +két faj olcsóbb lesz mint a WoL,csakhogy mikor fogják kiadni?2xfél év?2X1 év?2X1,5 év?Tovább bele se merek gondolni..
Jó volt ez a két nap,az első tetszett a B.net infók miatt és Diablo3 új kasztja a Dustin Brow…akarom írni a Monk is elnyerte tetszésem.A második nap mérsékelten volt érdekes,mert ez a Map.Editor annyira nem izgat,de tuti szórakoztatni fog pár éjszakát.
És sajnálom hogy vége,mert szerintem már nem nagyon kapunk infókat a kiadásig.Még esetleg karácsonykor,meg kiadás előtt kevés haszontalan csigázó infó.De remélem nem így lesz!
Reply
Crafty_FOX
| #
#6 Nézzétek meg egyszer a 11 éves populous 3 at. Gömb alakú pályái vannak és azóta se láttam olyan rts-t ami megközelítené a terep morfolási lehetőségek terén, hogy azt a tényt már ne is említsük hogy ez stratégialiag mennyire kihasználható és fontos benne, de talán majd az sc2.
#7 #8 Azért tegyük hozzá hogy nemcsak jó felület kell hanem jó ötletek is és türelem a megvalósításra. Végül is a C++ is mindenki előtt nyitva áll 😀 mégse lesz mindenki játékfejlesztő.
Ugyanakkor ahogy Dustin is mondta egy ekkora közösségbe mindig akadnak bőven türelmes kreatív emberek akik ilyen lehetőségekkel biztos csodákat művelnek majd.
Mindenesetre bizakodva várjuk az eredményeket 😀
Reply
inkwizitor
| #
minden esetre remélem csak a saját contentet tartalmazó pályákért kell majd fizetni(saját textúra/modell)
ahol csak azt használják ami a map editroban van azért nem. O.o
Reply
keedav
| #
Válasz Crafty_FOX #10 üzenetére:
Hát igen a Populos 3 az első 3D-s RTSek között volt (talán csak a Total Annihilation jött ki előtte), és rögtön gömb alakú a pálya. Terep formálásban talán csak a Perimeter RTS veheti fel a versenyt vele. De nem baj, editorban biztos lehet pályát morpholni real time, mert láttuk az überliskes videóban, vizet is lehet állítani, és biztos lehet végteleníteni a pályát úgy mint ha gömbön lenne (p.l: Civilization).
Reply
sweeping
| #
Válasz inkwizitor #11 üzenetére:
Tuti nem így lesz.
______________________
Ha már megint felmerült ez a fizetős dolog, akkor én is felteszek egy költői kérdést (Értsd erre nincs jelenleg válasz)
Tegyük fel, hogy megtetszik nekem egy pálya és azt mondom, na ez fasza ez megér nekem 0.30$
Oké megvettem a pályát, felmegyek b.netre és megkreálom, hogy kipróbálhassam végre valakivel.
Na itt jön a kérdés, ha ő belép hozzám, akkor automatikusan letölti a pályát, és meglesz neki is. Neki meg ingyen lesz meg, fizetnie se kellett. Ez ellen hogy akar védekezni a blizzard?
A torrent oldalakra is tuti felkerülnek majd a jobb pályák, szóval ennyi erővel így is címezhettem volna a kérdést, hogyan védekeznek a torrent ellen.
De ide torrent se kell, elég ha néhány száz ember megveszi, ha tényleg olyan jó pálya a battle.net-en pillanatok alatt elterjed és több tízezren töltik le akár 1 héten belül. Mert mindenki ki szeretné próbálni legalább 1x.
Szóval ezt nagyon nem értem
Reply
sweeping
| #
Egyébként a kampányokért amin hónapokat dolgoznak, több száz órán keresztül, azért nem gáz ha elkérnek egy kis pénzt. Mondjuk 2-3$
Szerintem ez egy teljesen korrekt összeg, és a készítőnek is megéri mert ha olyan jó, akkor több ezren kifogják próbálni, ha nem még többen.
Egyébként én azt mondanám hogy a multi player és ums mapok ára 0.10$ és 1$ között fog váltakozni. Attól függ mennyi idő volt elkészíteni, illetve ki mennyire tartja értékesnek az alkotását
A kampányok ára pedig ilyen 2$ és 5$ között fog mozogni.
Egyébként szerintem a blizzard fog szabni egy keretet hogy mi a maximum amiért kínálhatnak egy pályát.
Mondjuk ha belegondolunk minek szabna? Hiszen nekik állandó a 10% (csak tipp) részesedési díj, elvileg 20$ kampányból nagyobbat kaszálnak mint az 5$. Na de azért nekik is van eszük, azért ez bármennyire is jó ezt jóval kevesebben vennék meg mint az 5$
Szerintem mindenképpen lesz egy megszabott keret, minimum lés maximum ár.
Reply
inkwizitor
| #
Válasz sweeping #13 üzenetére:
„Tuti nem így lesz”
igen sejtem csak álmodoztam egy kicsit:)
de én azért annyira nem örülök ennek a fizetős dolognak.
Reply
inkwizitor
| #
http://www.youtube.com/watch?v=JU4eEc3phQ8
a tps videó jobb minőségben csak belelóg itt ott 1-2 fej.
Reply
SzuL
| #
Válasz sweeping #13 üzenetére:
szerintem egyszerűen ha belép vki, akkor felkínálja, hogy „megveheted 0,30$-ért, vagy nem játszhatsz”. mást nem igazán tudok elképzelni.
a torrent elleni dolgot meg pláne nem tudom 🙂
Reply
Tauren
| #
JAJ Emberek nem kell félni ettől a fizetős dologtól, szerintem nem fog hiányozni azok a hülye pályák, vagy tudom is én micsoda cuccokat akarnak a Blizzesek. De én is úgy vagyok vele, hogy maga a játék legyen ingyen, meg azért ezek a kereső, és barátlista cuccok, hogy könnyebben megtud találni az embereket, aztán valaki csinál egy szerót, aztán meg belépünk, és elkezdjük a játékot, ennyi! Nem fogunk szerintem belehalni, ha egy pár jó pálya, vagy kampány nem lesz a miénk. És én is inkább ingyenesen fogom feltenni a kampányomat, mert én a KORRUPCIÓ ellen vagyok! 😀 Jó de tudom, hogy a Blizzeseknek ebből kell élniük, és ezt én megértem. Vagyis én csak végszükség esetén költök pénzt, és ha költök is a Blizzardért fogom tenni.
Éljen a Blizzard, és örüljünk annak, hogy egy ilyen játékkészítő csapat van a mi kis világunkban! 🙂
(Ha valaki meg kérdezné, miért hajnali 2-kor irom ezt, azért, mert egy hatalmas majdnem 2 órás WH 40K Soulstorm-os mecsen voltam túl a haverokkal 😀 nem tom hogyan, de jó sokáig elvoltunk egy mappon)
Reply
Sydra
| #
Egyszerű lenne sztem a védekezés! A szerver regisztrálná a fizetős pályák neveit és ha megvetted a pályát akkor a nevét eltárolja az accodban. Ha nem vetted meg a pályát akkor letiltja a szerver, hiába van fent a gépeden és akarsz vele játszani, ennyi.
Reply
sweeping
| #
Válasz Sydra #19 üzenetére:
Ezt a legkönnyebb kijátszani, mivel most is mondták, nem tudják, hogy oldják még meg, hogy úgy le tudják védeni valakinek a munkáját, hogy azt senki más ne tudja átszerkeszteni.
Starcraftban nem a blizzard, de készültek olyan progik amivel le lehetett védeni, de egy idő után ennek is megérkezett az ellenszere.
Egyszerűen csak módosítanak a pálya nevében egy betűt és enni, vagy hozzáraknak egy számot.
Hiába építenek ki egy védőrendszert, érkezni fog a törés és ezek után bárki módosíthatja a pálya nevét egy egyszerű kis programmal.
__________________________________________________________________________________
Amúgy ha már ennyien rossz szemmel nézik ezt a fizetős rendszert, én is tennék egy megjegyzést ezzel kapcsolatba.
Ezáltal rengetegen több százan próbálnak majd kampányokat készíteni, hónapokat és több száz órát nem kímélve. Ettől függetlenül lesznek rossz kampányok. De a legjobbaknak úgy is szárnyra kap a híre. És szerintem néhány $ azaz párszáz FT igazán megérdemelnek a készítők ha már annyit dolgoztak vele.
Nem kell az összeset megvenni, mindenesetre a legnépszerűbbet én lehet majd megfogom 🙂
A multi ums és sima mapokról pedig annyit, hogy azt annyira drágán úgy se kínálhatják esetleg a legjobbakért 0.30$ és 0.50$ na de most ilyen 60-100Ft ki lehet beírni, a legjobb pályákért, és úgy se fogtok több százat megvenni. Esetleg havonta 3-4 pályát. Na most az a 200-300Ft senkit nem visz csődbe 😀 Még azt se aki nem dolgozik, mivel annak van zsebpénze, ez meg egy táblás csoki ára 🙂
Szóval én ennek a rendszernek örülök, mert több száz kampány fog készülni, sőt az évek alatt a több ezres nagyságrendet is elérheti. A sima multi mapokról meg umsekről nem is beszélve szerintem azokból több tízezer fok készülni, és a legjobbakért amin valaki heteken keresztül dolgozott igazán megérdemel 60-100Ft-t.
A kevésbé jó pedig kit érdekel? Azt majd a gazdagabbak megveszik
Úgy is lesz több ezer ingyenes pálya, én esetleg csak a legjobbakért fogok fizetni
Az a havi 200-300ft meg semmi.
_____________________________________________________________________________________
Fizetési rendszerről:
A starcraft2 játékosainak legalább a fele 18 évnél fiatalabb, legtöbbjüknek még nincsen bank kártyája, se paypal, se semmi amivel neten tudna fizetni… És nem feltétlen tudnák megbeszélni a szüleikkel, hogy vegyenek nekik.
Viszont ha lenne egy sms vagy telefon hívásos rendszer az már is más lenne. A gyerek a szülő tudta nélkül elköltheti a zsebpénzét a játékra, vesz egy feltöltőkártyát és ennyi az egész.
Az pedig aki jól beosztja simán elég évekig, de szó szerint. 3500 rászán abból futja 1-2 kampányra meg kb 30-40db pályára.
Én 20 éves vagyok de még mindig nincs bankszámla számom meg semmi amivel neten fizethetnék, és nem fogok odamenni az anyámhoz hogy: Anyu veszel nekem starcraft2 pályát nananaaaa kérleeek :D:D rofl
Ő amúgy se vásárolt még soha így neten, nem mer fél hogy lehúzzák, mindegy hogy mennyire megbízható a név akinek fizetni. Akkor se vásárol így neten.
Na szóval azt hiszem nagyságrendileg több százezren örülnénk ilyen sms vagy telefonos rendszernek.
Szerintetek lehet lesz ilyen lehetőség majd?
Reply
sweeping
| #
Még 1 utolsó megjegyzés.
Úgy bár már kb jó fél éve érkezett a hír, hogy ingyenes lesz a sc2 battle.bet 2.0
Mindenki ujjongott, de a mai napig senki nem hitte el hogy teljesen ingyenes lesz. Sokan azon spekuláltak, vajon mi kerül majd pénzbe milyen extra.
Pedig én már akkor is azt mondtam, ha azt mondták ingyenes akkor minden extrájával együtt lesz ingyenes.
És ezt most is megerősítette a blizzard ami kiderül Aston híréből:
„Mennyibe fog kerülni a Battle.net?
Az új Battle.net teljesen ingyenes lesz azoknak a játékosoknak, akik megveszik és regisztrálják a Starcraft 2 teljes verzióját.”
És miért lesz teljesen ingyenes? Mert kitalálták a piacot és ez lesz a bevételi forrás.
Szóval hatalmas hálaluja a piacnak!
Amin lesznek ingyenes és fizetős dolgok is, és mindenki eldöntheti, hogy csak az ingyenes dolgok érdeklik vagy egy-két mapért egy nagyon minimális összeget is hajlandó lesz fizetni 🙂
Éljen a piac, ezért lesz az egész battle.net 2.0 ingyenes 😛
Hiszen mi másért?
Reply
Leto
| #
Halihó all! Most jöttem haza, és az a tömérdek infóáradat ami fogadott… huhh 😀
A MapEditoros videóról szeretnék VÉLEMÉNYT mondani. Ahogy elnéztem, ez egyike volt Blizzard tömegámító meg csalogató videójainak 😀 Nem tudom közületek hányan nagy WC3 World Editorosok, de amiket mutattak, annak a 80%-át meg lehet csinálni egy kis tudással a WorldEditorban… ehhez a képes a nép persze nagy „úúúúúúúúúúúúú-áááááááááááááá” felmorajlásokkal díjazta a különlegességeket. Mondjuk az Überlisk hátán a sok Spine Crawler az nagyon szép lesz, meg a TPS részben az, hogy mi szabjuk meg az UI-t, az is király lesz. De ezen kívül már minden másra láttam példát WC3ban. Jómagam is meg tudom csinálni a nagy részüket, szóljatok hogy mit akartok látni, és lemappolom.
Nem azt mondom, hogy Blizzard átcseszte a fejünket, vagy hogy nem lesz jó a MapEditor, csak azt, hogy kicsit több hype-ot kapott a videó, mint amennyit megérdemelt volna…
Reply
butcher
| #
#22
Mondjuk ezt jó hogy írtad én nem nemtudtam/gondoltam hogy az is ilyeneket tud :]
Reply
inkwizitor
| #
Válasz Tauren #18 üzenetére:
azért WC3ban is jó volt már a costume game (a battle.neten) nem csak a normál.
szóval annyira azért nem örülnék
a blizz meg nem abból él meg hogy a costume made mapokért kap x százalékot.
az sms cucc tetszik amit fönt említett valaki de tuti nem ilyen lesz (és ideje lenne nytinia egy bankszámlát:P)
Leto: igen csak a WC3 editorja 20x nehezebb mint valószínűleg amilyen az sc2é lesz. persze scriptleni mag hasonlókat biztos tudni kell itt is de külön kiemelték hogy a starcraft2ben már nem kell különösebb tudás egy csomó dologhoz amit a wc3banbonyolult volt megcsinálni egy mezei pályakészítőnek.
Reply
DarkDevil
| #
KIRÁLY LESZ AZ EGÉSZ JÁTÉK!!!!!!!:D
Reply
Leto
| #
Válasz DarkDevil #25 üzenetére:
Nah ez az amiben mind egyetértünk 🙂
Reply
Crafty_FOX
| #
Kicsit összekevertétek a pálya módosítás lényegét. A gonbd nem a zátnevezéssel van hanem azzal hogy ha hozzáfér bárki a kódhoz, alakít rajta egy picit és előrukkol vele hogy az az ő mapja, holott csak pár paramétert módosított mondjuk. A szomorú hogy ezek a mapok sok esetben elkalibráltak és roszabbak mint az eredeti viszont az eredeti hírnevét roncsolják (ugye pl a szuper imba windaleblizzard féle footy ami egy rossz vicc , az egész footy frenzy hírnevét lerontotta egy időben…)
Sweeping milyen jól elérvelget meg beszélget magával 😛
Viszont felvet sok érdekes dolgot. Ezt a problémát én is elgondolkoztatónak találom hogy hogyan akarnak valamit értékesíteni amit könnyű lemásolni. A másik részről pedig ráadásul minél kevesebb embereknek van meg annál kevesebbet ér a pálya, akármilyen jó is. Képzeljük el hogy letöltöttük minden idők legjobb UMS (ahogy ti hívjátok :D) gamet 3$ ért és nincs egy teremtett lélek aki bejoinolna a gamebe mert az egész bneten még mondjuk 4 en vették meg.
Szóval valahol az árszabás kicsit komolyabb dolog mintsem hogy amatőrökre legyen bízva, tudnlik a nem megfelelő ár sokkal többet tehet egy mod ellen, mint amennyit az egész profi kivitelezése és nagyszerűsége használ neki.
Egyik xboxos haverom vetette fel xbox példán keresztül hogy a map másolások elle na védelmet úgy akarják megoldani (zszerinte) hogy a netes bnet accountodra veszed meg a pályát nem pedig otthon magadnak a winyora. Szóval úgy képzelte el hogy lényegében nem töltöd le a pályát hanem ott raktározódik a bneten így nem tudod lemásolni sem módosítani sem mert a pálya nem a te gépeden létezik.
Először ez realatíve elfogadható magyarázatnak tűnt de aztán tovább gondoltam és szerintem a jelenlegi game motor ezt nem támogatja. Ehhez ugyanis arra lenne szükség hogy a játék úgy kezelje a mapot hogy azt nem olvashatja be a te hd-drol szóval marad a letöltés és game utáni törlés (afféle stream jeleggel) ha vészint akár temporary file ként is létezik a winyodon egyszer, akkor akárcsak a youtube rol streamelt videokat valamilyen segédprogrammal simán véglegesítheted. Persze a blizzard berakhatja a háttrbe futó tilttt alkalmazások listájára alkalmazások ezeket a „map stealer” programokat, de akárcsak a youtube esetében ez csak ideig óráig akadályozza meg a dolgot.
És itt jön a harmadik probléma. Mert akit egyszer map lopáson kapnak lebanolhatnák nyugodtan a bnetről mint ahogy a cheaterekkel remélhetőleg meg is tezsik kíméletlenül. Csakhogy felmerül a kérdés, valóban joga van e, és okos eljárásnak tartja e a blizzard letiltani valakit a 12 E HUF- os játékáról, azért mert ellopott egy 0,50$- os mapot, ami nem is nekik hoz közvetlen hasznot ?? A válasz valószínűleg nem. Ergo a legbiztonságosabb megoldásoknál is maradnak jogi és technikai kiskapuk dögivel.
Azt se felejtsük el hogy mindez idáig a blizzard a saját termékeit se nagyon tudta megvédeni a lemásolástól (noha tudjuk hogy az eredeti a bnet miatt jobban megéri :D)most pedig hirtelen mások „filléres” portékáit kéne valahogy megvédeniük.
Szóval tetszik a rendszer meg elhiszem hogy jót akarnak vele mindenkinek de kiváncsian várom mégis HOGY KÉPZELIK EZT MEGOLDANI ?
Reply
gtoma
| #
Halihó. Ismét felkavarom a kedélyeket! 🙂
Először a népszerű comment:
Kurva jó infókat tudtunk meg. A pályaszerkesztő ZSENIÁLIS!
A battlenet2 kurva jó lesz!
Zsivány! kár, hogy ennyit kell még várni rá… (bár most visszamentem wowozni kicsit 🙂 )
Reply
gtoma
| #
És most a nem népszerű komment: 🙂
Felejtsétek el a néhány száz forintos pályákat. Aki azt gondolja néhány száz forint lesz a drágábbik verzió is, az nem gondolta végig ennek az evolúcióját.
Mért néhány száz lenne, ha a jóarcú amerikaiak néhány EZER forintot is kiböfögnek pik-pakk?!
A fps verzióért TE mennyit adnál? én pl simán kinyomnék 3-4 rugót!
Tudod mennyiért fogják adni? hát 3-4 rugóért! És miért? mert megveszik ennyiért.
Bizony! Azért lesz ennyi mert nagyon sok ember ki tudja fizetni. Keresnek mondjuk napi 80-150 dollárt pl amerikában.
Gondolod, hogy az ember a mondjuk 1 hónapos melójáért nem fog elkérni 20-30 dollárt? Persze csak a kurva jókra fognak ennyit elkérni, mert az fogják elvinni.
Nézd másképp:
Józsi megcsinálja az első fizetős dotát. kér érte 2 dollárt. megveszik kurva sokan. ennek persze híre megy. jön Lajcsi. Ő csinál egy jobbat. aszondja: ó hát 1 dollárért vitték mint a cukrot. ez biza 4 dollár lesz!
pár hónap, 1 év és a legjobbak 10-30 dollárt simán kóstálnak majd. De meg kell érteni, hogy ez csak kis hazánkban drága. Amerikában, németországban, angliában, vagy más nyugati országban simán megkeresik majd 1-2 órai melóval az árát, és pik-pakk kifizetik.
Persze ez egy jóslat. Lehet, hogy drágább is lesz, és lehet, hogy tényleg csak pár száz forint lesz a drágább fajta.
Bevallom, engem nem zavar.
Még egyszer: nem mindről beszélünk, hanem a kurva jókról.
Persze ehhez majd még hozzájön az is, hogy pl egy 50 dolláros dotát azonnal lemásolnak, és adják majd 45 dollárért. 🙂
(Az ár csak légből kapott, és hagyjuk most figyelmen kívül, hogy hogyan lehet feltörni egy pályát. Tételezzük fel, hogy a másolás azt jelenti, hogy ugyanúgy leprogramozza…)
Nem tudom hogy hol fog megállni az extra pályák ára, de én a 10-30 dollár közötti összegre saccolnék, figyelembe véve, a nyugati világ fizetőképességét.
Reply
Leto
| #
Hát, ha meg lehet majd oldani, én a jó kampányaimat pár dollárért rakom majd fel, és mindenkinek aki min. egy éve regizett sc2.hu-n adok egy ingyen kulcsot, amivel letölthetitek majd ingyen. Ezzel pénzt is keresek, meg támogatom a magyar közösséget 😀
Reply
gtoma
| #
Válasz Leto #30 üzenetére:
🙂 gg 🙂
Reply
L4.ZsukoV
| #
Első elgondolásra szerintem úgy akarja a „gárda” megoldani a védelmet, hogy ugyan letöltöd magát a mappot, amivel tudsz játszani haverokkal, de ha azt módosítani akarnád abból a célból, hogy ez a te munkád gyümölcsének látszódjon, akkor ahhoz hozzá kéne férned az API-hoz meg a „könyvtárak”hoz, amikből felépül az UMS. Szerintem ha ezt a részét letudnák valahogy védeni, hogy attól még Bnet-en játszanak is tudjanak vele – mások azonban ne tudják le copyzni – , akkor nyert ügyü(n)k van.
Reply
SzuL
| #
Válasz Crafty_FOX #27 üzenetére:
miért, ezeket war3-as körökben hogyan hívják?
Reply
aarchie
| #
A torrentet és a millióegy free editiont hogy akarják megoldani? pláne hogy hetente új verzió jön ki egy pályából? Pláne, hogy a custom gamek játékosbázisának (teljesen érthetően) nagy része ultra casual, meg kisgyerek, aki úgyse hajlandó a fizetőssel játszani. Most őszintén, eltudjátok képzelni, hogy 1 évvel a megjelenés után a szerverek 80% fizetős dota map lesz? ugyan… Oké, pár 10ezer nyugati majmot, aki applestoren elkölthet egy magyar minimálbért a reggeli xarás közben Wifin keresztül, annak ez uzsonnapénz. Lehet, hogy így is megéri majd nekik, de százalékos arányban nézve nem nagy siker lesz ez. Pl. hányan játszunk fizetős CS, vagy TF2, vagy COD szervereken? Amerikában, meg nyugat Európában biztos lehet ezzel akasztani pár ezer eurót, de kiváncsi vagyok, hány magyar fog a pénzes verzióval játszani.
Reply
sweeping
| #
Válasz gtoma #29 üzenetére:
Ember gondolkozz már
Kit érdekel hogy az amerikai minimálbér megközelítőleg 800.000 HUF magyar foritra átszámolva, és a jobb szakmákkal (Utána néztem 2000.000 Huf) a havi fizetés.
Most ez kit érdekel?
Tudod hányan játszanak korában a starcraftal? Több mint 1 millió ember, sc2 is ott fog fogyni a legnagyobb példányban. Amerikai ehhez képest sehol se lesz a fogyasztás területén.
Aztán ott van kínai ott is több százezer példány fog elfogyni, ők még nálunk is sokkal szegényebbek.
Az hogy mi van Svájcba ahol még gazdagabbak mint Amerikába, vagy hogy mi van Amerikába kit érdekel.
Van néhány gazdag ország na és?
Ha elkérnek 5000FT egy ums-ért azt tudod ki veszi meg korában?
Vagy vegyük alapul Kínát, ahol magyar foritra átszámolva még a havi 50k keresetet sem érik el…
Jóformán megélni nem tudnak. Nem hogy ennyi elkölteni.
Mi a nagyobb haszon?
Ha megveszik a gazdagabb országokban az 5000ft ums-t (Mondjuk tegyük fel, hogy valaki megcsinálja a DOTA-t és egyszerűen mesteri alkotást csinált) mondjuk 10000-en megveszik vagy ha megveszik 400Ft-ért Korában és Kínában egyaránt meg a többi szegényebb országban és akkor összesen elfogyott mondjuk 250.000 példányban mert így már ők is megengedhetik maguknak.
Melyik a nagyobb haszon?
Reply
gtoma
| #
Válasz sweeping #35 üzenetére:
gondolkoztam… 🙂 Pont annak az eredményeit írtam le.
Jó gondolat a tied is. Tényleg sokat számít, hogy mennyiért megy még el, mennyiért veszik meg. Kíváncsi leszek a valóságra.
Fogadjunk. Én még mindig arra voksolok, hogy 10-30 dollár lesz egy jobb map…
Mondj te is egy számot, és majd jövőre beszélünk 🙂
Reply
sweeping
| #
Válasz gtoma #36 üzenetére: 😀
Én nem azt az árat mondom most, ami a legdrágább map ára lesz, mert biztos lesz 2-3 nagyon brutális pálya, aminek elkérik az árát.
Én úgy egy átlagosnak mondható max árat mondok, aminél többet csak nagyon nagyon ritkán fognak elkérni kivételes esetekben és az 2$
Kampányra pedig 5-6$
Reply
gtoma
| #
Egyébként az tényleg érdekes, hogy hogyan lesz a fizetős map letöltése.
Megkreálja az ember, majd hogy lépnek be hozzá.
A legegyszerűbb szerintem az lenne, ha lenne a usernek berakott pénze.
Be akarsz lépni, kiírja, hogy fizetős oldal x$ levonhatjuk-e az egyenlegedből. Mehet?
Aztán döntesz, hogy vagy belépsz vagy nem.
Egyébként az is nagyban törheti az árakat, hogy ha folyamatosan jönnek ki a frissített verziók, és minden új verziót meg kell venned.
De ha ezt is pecs szerűen intézné a rendszer, akkor ez ki van védve.
Reply
inkwizitor
| #
Válasz sweeping #35 üzenetére:
Kínában nem lesz sc2:PPPP
amúgy szerintem erről meg kéne kérdezni Karune-t(v hogy írják)
de legalábbis valamelyik communitys fickót hogy hogy is lesz ez.
meg amúgy is van még egy kérdés ami fúrja az oldalam.
(leírom:P a tps-es pályán láthattuk hogy a ghostal hátrált és meg volt csinálva az animációja is. a kérdés itt az hogy minden egységhez lesz ilyen anim vagy csak ehhez? mert ugye alapból RTSmódban egy egység sem tud hátrálni hanem megfordul és szalad előre. márpedig ez a TPS cucc akkor lenne igazán jó ha benne lenne minden egységhez ez a hátrálós oldalazós cucc ugyanis nem mindenki animátor hogy ezt megcsinálja magának.)
Reply
sweeping
| #
Én erre még nem vennék mérget.
Szerintem a blizzard majd megpróbál tenni valamit a dolog érdekében, hiszen hatalmas fogyasztó piactól esne el.
Tudom, hogy most úgy néz ki a dolog de még van 3/4 évük, hogy valamit kitaláljanak
Reply
SzuL
| #
Válasz sweeping #35 üzenetére:
Dél-Korea. nem Kora, vagy Cora üzletlánc 🙂
Reply
Crafty_FOX
| #
#33 Mi „custom game”-nek nevezzük ami a korrekt megnevezés a „use map settings” el szemben. De mivel az UMS is elfogadott és ismert nincs ellene kifogásom, csak jeleztem hogy inkább az a közösség jegyezte meg így a nevét.
Egyébként megint sokan skipelték a „wall of textem” ez látszik az azt követő kommentekben 🙁 🙁
Reply