AI változtatások

Astonkacser . Hírek 855

Az egyik nemrégi kék posztból kiderül, hogy az AI is komoly változtatásokon ment keresztül az utóbbi időben, amit a játékosok már ki is próbálhattak a Blizzconon.

Nos arról van szó, hogy mint tudjuk a sima Starcraftban de még a Warcraft3-ban is úgy működött a számítógép viselkedése vesztés esetén, hogy csak akkor nyertél, ha minden egyes épületét leromboltad. Ez sokszor elég nehéz perceket okozott a játékban, mert egy hatalmas, egész pályára kiterjedő harc vége a gép ellen mindig arról szólt, hogy “vajon milyen gyorsan találom meg azt az utolsó elhagyott Pylont”.

Ezzel szemben a mostani verzióban (dobpergés) ha a gép észleli, hogy már esélye sincsen nyerni, akkor beírja a chatbe, hogy “gg” és kilép a játékból. Kíváncsi vagyok mik lesznek még benne, de én ilyeneket is el tudnék képzelni (persze csak viccből), hogy “die NOOB bye-bye” vagy “u lucky bastard”, vagy ilyesmi.

A fórumon el is indult ezzel kapcsolatban egy vita, hogy vajon miért nem csinálnak a játékfejlesztők komolyabb, nehezebben leküzdhető AI-t, és miért kell a hard módú kompinak csalnia. Az érvek és ellenérvek felsorakoztatását érdemes elolvasni.

Az én véleményem: bármilyen profi AI-t is ír bárki a Starcrafthoz, egy koreai progamer ellen az első 10 percet nem éli túl, még azelőtt meghal, hogy a multitaskingból és “végtelen” gyorsaságából eredő előnyét ki tudná használni. Próbáljatok meggyőzni az ellenkezőjéről, ha úgy gondoljátok!


Comments (16)

  • butcher

    |

    Hát ha akarnák simán alázna mindenkit a gép. De az értelemszerűen csalás lenne mert a gép n fele tud figyelni egyszerre, elkezdene makrózni az összes egységével párhuzamosan szétszopatna bárkit sztem 😀

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz butcher #1 üzenetére:
    Én is inkább Astonnal értek egyet.
    Vita helyszíneként pedig ott a fórum amit Aston belinkelt, kérlek titeket ezzel kapcsolatba ne itt vitatkozzatok 🙂
    Mivel ennek a hírnek nem az a lényege hogy a legerősebb computer miért fog csalni, stb stb…

    Itt örüljünk annak, hogy az AI annyira intelligens lesz, hogy végre nem kell lerombolnia az összes épületét, mert ha már úgy sincs esélye ki fog lépni. Szerintem biztosan fogunk valami üzenetet is kapni a játék végén a AI-tól, valami olyasmit, amit Aston is írt 🙂

    Reply

  • Zedas

    |

    “bármilyen profi AI-t is ír bárki a Starcrafthoz, egy koreai progamer ellen az első 10 percet nem éli túl”

    Na majd ezt kipróbáljuk, mert én régen a saját játékomhoz jó kis AI-kat találtam ki, nagyrészt tesztelve is volt (aztán sajnos nem lett az egészből semmi). Ha a pályaeditor tényleg kap teljes programozási nyelvet, és lesz map info a script számára, és OO lesz a nyelv, akkor valószínűleg írok egy rendes AI-t hozzá (a térképben lesz benne). Nem fog csalni, de esélytelen lesz ellene nyerni.

    Egyébként ha belegondoltok, hogy az AI az összes egységet is tudja egyenként figyelni, és mindet mikrózni, akkor egyértelmű hogy legyőzhetetlen. A makrót és a fejlesztések ütemezését meg meg lehet oldani ügyesen, pont erre vannak kész algoritmusaim.

    Reply

  • Rayman

    |

    Ez a felados dolog ervenyes lesz a kampanyokra is, illetve lesz lehetoseg ki/be kapcsolasara?

    Reply

  • Aston

    |

    Az AI vs. koreai pro elleni meccs szerintem így nézne ki: koreai pro megcsinálja az első 6 Zerglinget (vagy Marine vagy Zealot + előtte scoutol), odamegy az ellenfél bázisához és úgy kimikrózza, hogy az AI köpni-nyelni sem tud. Sose írsz olyan algoritmust, ami jobban mikrózik, mint egy koreai.

    Reply

  • Aston

    |

    #4: Rayman a kampány teljesen más mint a gép elleni 1v1 vagy több v több. Ott speciális győzelmi kondíciók vannak. Ha az a küldetés, hogy nyírd ki az ellenfél főmuftiját, akkor ha azt kinyírod, akkor nyertél. De ha az a küldetés, hogy rombold földig az ellenfél bázisát, akkor csak akkor nyersz, ha minden épületet leromboltál.

    Reply

  • Zedas

    |

    #5: Hát pont ebben tévesz szerintem: a mikró az ami baromi egyszerű AI-vel, a makró az ami baromi nehéz. De szívesen leirom a fórumon hogy hogy volt az algoritmusom megcsinálva. Kreálok neki majd valahová egy threadet.

    Reply

  • butcher

    |

    Egy koraeai mikrozik egyszerrre 3-3 lingel mondjuk, a gép meg mozgatja a 6 linget külön külön, meg az összes csicskáját külön külön, de ilyen úgy se írnak, de írhatnának, akkor meg hiába tud akármit a koreai nemtud 20x fele szakadni 🙂

    Reply

  • Rayman

    |

    Válasz Aston #6 üzenetére:
    Koszi, erre voltam kivancsi. Szerintem en ilyen 1v1 meccset gep ellen nem fogok jatszani, mert erdekesebbek a kampanyok es izgalmasabb a multi 🙂

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Zedas #3 üzenetére:
    Reméljük ilyen lesz az editor, és akkor várjuk azt a pályát 🙂
    Én nagyon szívesen játszanék ellene

    Reply

  • 84Noname

    |

    Szerintem azért nem nyerne sose koreai pro ellen a gép, mert a map adottságai nem tudná kihasználni. Nem tudná megválasztani a kedvező hadszintért. Szóval ha egy adott szituácóban a cpu-nak van 30 lingje xy koordinátán az embernek meg 20 marinje, akkor lehet kihozná a maximumot a helyzetből. Szóval megölne 10 marint, pedig egy human csak 5-öt tudna. De annyi esze nem lenne, hogy inkább számára előnyösebb pozicióból indítsa a támadást… pl h megvárja amíg a terra kimozdul a szűkületből. Vagy egyszerűen a terran defelést látva inkább explene egyet és az unitjait meg megtartja. Túl összetett ez a játék ahhoz, hogy a mai konfigurácikra hatékony ai-t lehessen írni…sztem… De majd visszaszívom ezt, ha Zed megírta az AI-t 🙂

    Reply

  • Rokalesocipo

    |

    Válasz Aston #5 üzenetére:
    Gondolj arra, hogy egy sakkprogram legyőzte Gasparovot! Lehet olyan MI-t létrehozni ami úgy hazavágja azt a koreai kiscsávót, hogy csak úgy füstölne.

    Reply

  • Aston

    |

    #12: Egy 64 négyzetből, 9 féle bábúból álló játékról beszélünk, ahol sikerült már gépnek legyőzni az embert. Ez is több éves fejlesztés, árán. A Starcraft ehhez képest milyen bonyolultságú? Ajánlom még ezt:
    http://forum.starcraft2.hu/viewtopic.php?p=44182#p44182

    Reply

  • Rokalesocipo

    |

    Válasz Aston #13 üzenetére:
    Azért a sakk is tud elég összetett lenni. A világ legjobb sakkozói nagyon megbecsült emberek.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Azért a sakk nem egy túl bonyorult dolog, és ezzel nem nézem le a sakkozókat… többre tartom őket mint bármelyik sc progamert. De az sc-hez képest a sakk olyan egyszerű, mint az atomerőműhöz képest a faék… És szerintem a matematikai kezelésük között legalább ekkora a differencia…

    Reply

  • Sydra

    |

    Azért vicces lett volna SC 1-ben ha a gép csinál 30 Queen-t és párhuzamosan Broodlingezett volna orrba szájba.

    Támogatom a durva AI-kat (mármint amelyik nem csítel). Eddig Metal Fatigue-ben láttam a legösszetettebb AI-t. Jó lenne itt is olyat látni. Szeretek poén meccseket játszani SC1-ben is sok AI ellen. Szeretem nézni ahogy a Zerg özönt felőrlik a Siege Tankok.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.