A 2009-es BlizzCon Fansite Q&A

Velral . Hírek 865

lab

Már nagyon régen írtam ide fordítást. Kicsit hiányzott is a dolog. Szerencsére mindig, amikor már feladnám a várakozást, jön egy-egy olyan hír vagy cikk, amivel érdemes legalább egy olvasás/fordítás erejéig foglalkozni.
Ebben a feszült (?) várakozásban alig-alig kapunk értékelhető híreket. Még régebben hívta fel a figyelmem Zsukov erre az összegzésre, amit egy interjú tartalmáról készített az sclegacy.com . Itt elég sok érdekes kérdést és választ találhatunk. Ez az összegzés az egyszerűség kedvéért csak a válaszokat,és a tényeket közli.

Itt a videó az interjúról:

Összegzés

  • Még a 2007-es BlizzCon történetmód verziójában a legtöbb játékos csak végig kattintotta Raynor párbeszédsorait, teljesen figyelmen kívül hagyva őket (gondolom a tesztelők/szerencsés újságírók, – a szerk.). A Blizzard azt szerette volna, ha  a játékos dönti el, hogyan játszik, az alapján hogy milyen küldetéseket választ. Nem pedig azt, hogy valamit mondanak egy párbeszéd során és az alapján kapják a küldetéseket. Mert ez nem egy megfelelő mód arra, hogy hadakat irányítsunk és birodalmakat romboljunk le. Azok a döntések, amiknek a párbeszédek alatt több jelentésük volt, mint például “Hova küldöm a haderőmet legközelebb?” vagy “Hogyan fejlesztem tovább a technológiámat?”. A döntések, amiket ezekben a párbeszédeken keresztül hoztunk, amikor más karakterekkel beszéltünk, fontosnak és jelentőségteljesnek tűntek. Valójában nem, és ezért vette ki őket a  játékból a Blizzard. Néhány ember (szerintem elég sokan – a szerk.) minden bizonnyal élvezte volna ezt a formáját a játéknak, de nem a legtöbb ember. A Blizzard azért szüntette meg ezt a lehetőséget, mert csak a legjobb dolgokat akarták megtartani (lendületesebb játék), és ezáltal összességében egy jobb játék készül.
  • A Blizzardnak érdeke lenne, hogy a replayeket videó formátumba (még nem ismert, milyen) exportáljuk, de valószínűleg nem kerül rá sor hamarosan, csak később, az időkorlát miatt (még hosszabb lenne a fejlesztés). Dustin Browder állítja: “Nagyon érdekeltek vagyunk abban, hogy támogassuk az e-sportot, és ez az egyik dolog, amit meg akarunk tenni ennek érdekében. Nem tudom, milyen állapotban van ez a fejlesztés jelenleg, de lesznek patchek és kiegészítők a kiadás után.”
  • A térképszerkesztő ki lesz adva a béta alatt, de nem az első napon. Valószínűleg a béta közepe felé kerül kiadásra. A Blizzard azt szeretné, ha a béta alatt ki lenne tesztelve a szerkesztő, hogy hogyan működik együtt a Battle.nettel, illetve hogyan hatnak egymásra. Valamint még azt szeretné a Blizzard, hogy modderek is kipróbálják, hiszen mire megjelenik a játék, hamarosan már egy csomó remek modban lehetne részünk.
  • Néhány RPG-szerű küldetés órák alatt összerakható, de vannak olyanok, amik hetekbe hónapokba kerülnek, attól függően, hogy mennyire volt bonyolult összerakni (a különböző térképeket – a szerk.). A Blizzard azt szeretné, hogy bizonyos küldetéseknek több lehetséges megoldása legyen. Nem szeretnének olyan RPG-rendszert, amiben több száz féle küldetés van. Inkább arra törekednek, hogy a csillagtérképről és a technikai fejlesztésről szóljon.
  • A Starcraft II-ben egy csomó olyan egységmodell van, ami már nincs a multiplayerben. Valamint jó néhány, ami speciálisan az egyjátékos módhoz készült. Dustin még nem tud számadatokat mondani, de állította, hogy a kiegészítőkig kell valószínűleg várni ahhoz, hogy annyi egységmodell legyen a Starcraft II-ben, mint a Warcraft 3-ban volt.
  • A BlizzConos demó az egyjátékos kampány kezdetének a közepén játszódik, az első három küldetés után. A Zerg megkezdi az előrenyomulását a Terranok által uralt űrbe. De itt még Jim Raynor csak egy kicsi, szinte tehetetlen sereget vezet.
  • A Blizzard egyenlő hangsúlyt adott mind az egy, mind a többjátékos rész fontosságának. A (most már) sorozat rajongói közül sokan aktívak a közösségben, és inkább a multiplayerre koncetrálnak. De a Starcraft népszerűségének nagy része a kampánymódjain is alapul.
  • Dustin legnagyobb reménye abban van, hogy sikerül elérni az egyensúlyt a fajok között, és hogy megfeleljen a játék az elvárásoknak és a Starcraft örökségének.
  • A kampány teljes oktatórendszert (tutorial) fog tartalmazni videókkal és interaktív küldetésekkel. A Skirmish mód pedig szintén ad kezdő tutorialt a kampány alatt nem irányítható fajoknak. A kampány továbbá rendelkezik a multiplayerhez kapcsolódó kihívásokkal, amik segítenek a szakértelem és taktika elsajátításában, ami a multiplayer csatákhoz kell.
  • Saját véleménye szerint a Blizzard nagyon erőtlennek tartja a Zerg fajt, különösen a 2-es tierben. A béta lesz az az időszak, amikor véglegesítik a játék egyensúlyát.
  • A fajokkal való különböző játékstílusok a fejlesztés közben kerülnek elő. A Terranok például egy sokkal inkább mozgékony fajjá fejlődtek, de ez nem a végső döntés abban, ahogyan a teljes játékstílusuk érződik.
  • Az egységek fejlesztése és a képességeik fejlesztése nincs különválasztva annak érdekében, hogy az épületek között sokkal változatosabb és érdekesebb legyen választani.
  • A makró továbbra is utómunkálatok közepette van, összességében meg vannak elégedve a ‘spawn larvae’ (Zerg) és a ‘MULE calldown’ (Terran) működésével. A Protoss ‘Proton Charge’ még nagy változások előtt van.
  • Dustin úgy érzi a Terran és a Zerg közel hasonlóan nehezen irányítható, míg a Protoss a legkönnyebben használható.
  • A Raven egység közel van ahhoz, ahogyan ők elképzelték, néhány változás még elkel a ‘point defense turret’-hez (lerakható védelmi ágyú), hogy egyértelmű legyen a szerepe.
  • Az Infestor képességei szintén utómunkálaton vannak.
  • A Burrowed Banelingek képesek visszatartani/megfékezni a Terrant, amíg annak nincs valamilyen mozgatható detektora (Raven).
  • Néhány Protoss küldetés játszható a Wings of Libertyben, az egyjátékos történetből fakadóan.
  • A kampány hozzávetőlegesen tizenöt különböző tereptípust fog tartalmazni.
  • Több tereptípus is használható egy térképen egyszerre.
  • Az alapötlet a Protoss kampányhoz, a Protoss törzsek totális szétválása, majd újbóli összehozása. Az alap játékötlet ezzel kapcsolatban az lesz, hogy a játékos dönti el, milyen módon hasznosítja a különböző törzsek erősségeit és gyengéit, hogy létrehozza a saját egyesített Protoss egységét (egyedi képességekkel).
  • A Zerg kampány során az a terv, hogy sokkal hősközpontúbb legyen, mint a másik két kampány.
  • A Protoss kampány többet fog foglalkozni a csillagtérképpel, mint a Terranoké.
  • A DLC (letölthető tartalom, kiegészítő) terv további kihívásokat fog tartalmazni az éppen aktuális játékhoz igazítva. További DLC-k még nincsenek tervbe véve.
  • Olyan térképszerkesztő funkciók is hozzáadásra kerülnek, amik nem szükségesek a Starcraft II-höz (úgy mint tárgylista és hősrendszer a DOTA-klónokhoz).
  • A kampányban szereplő egységmodellek és grafikák mind felhasználhatóak egyedi, szerkesztett térképeken, de az animációk nem.
  • A Zergnek sokkal “ikonszerűbb” egységei vannak, amiket úgy éreznek nem lehet kivenni (Zergling, Hydralisk, Mutalisk), tehát ezért nehéz frissé és érdekessé tenni a Zerget.
  • A kampány sok olyan szuper erős egységfejlesztést kap, ami nem lesz benne a multiplayerben.

Forrás:


Comments (18)

  • 84Noname

    |

    GJ …még mielőtt mondok valamit, még alszok rá egyet. Asszem sok volt ez így egyszerre…

    Reply

  • K4E

    |

    Én már nagyon remélem ,hogy másfél hónap múlva kapok egy ßéta kulcsot és kipróbálhatom álmaim játékát 🙂

    Reply

  • aarchie

    |

    Nagyon jó kis fordítás. Habár nekem az az érzésem az olvasottak alapján, hogy már 2szer kivolt postolva ez a riport (magyarul is) 😀

    Reply

  • Peter1984

    |

    A legjobb:

    “Az alapötlet a Protoss kampányhoz, a Protoss törzsek totális szétválása, majd újbóli összehozása. Az alap játékötlet ezzel kapcsolatban az lesz, hogy a játékos dönti el, milyen módon hasznosítja a különböző törzsek erősségeit és gyengéit, hogy létrehozza a saját egyesített Protoss egységét (egyedi képességekkel).”

    Köszi a fordítást. …kezdhetnék a kiadást a protosokkal… 😀

    Reply

  • outro

    |

    “A Zerg kampány során az a terv, hogy sokkal hősközpontúbb legyen, mint a másik két kampány.”

    Ezt vajon hogy érti? Hiszen a terran kampány is elég hősközpontú lesz. Kíváncsi leszek hogy mit fognak kihozni zergből…. Bár hol van az még amikor mi a zerg kampánnyal játszunk….

    Reply

  • outro

    |

    Mit ígért a Blizzard? Milyen időközönként fognak megjelenni a kiegészítők?

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz outro #6 üzenetére:
    Semmit sem ígértek, de várhatólag 1-1,5 évente

    Reply

  • sweeping

    |

    Ez teljesen logikus, hiszen ha esetleg kész is lennének előbb, mert tételezzük fel, már a kiegészítőkön is elkezdett dolgozni egy kisebb csapat, akkor sem adnák ki a kiegészítőket fél évente, hiszen tudják hogy a többség nem adna ki fél évente 10-12k-t.
    Ha viszont elhúzzák előttünk a mézesmadzagot, különböző képekkel, videókkal, és várakoztatnak 1-1,5 évet akkor biztos a siker

    Reply

  • outro

    |

    Válasz sweeping #7 üzenetére:

    no abból gondolom lesz kettő legalább 😀 Huh akkor úgy 2014-2015-ig el leszünk látva sc2vel…. 😀

    Reply

  • GeryGTK

    |

    Válasz sweeping #8 üzenetére:
    Szerintem itt a többség hetente is kiadna a StarCraft2-ért annyi pénzt:P

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz outro #5 üzenetére:
    gondolom rpg szerűbb lesz.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz GeryGTK #10 üzenetére:
    Hát az biztos, hogy rengeteg ilyen ember lenne.
    De a blizzard nem azt akarja, hogy csak egy réteg költsön ennyit, hanem hogy mindenki megvegye.
    Ők semmi képen sem szeretnék hogy 3 részre osztódjanak a játékosok (alap játék/1. kiegészítő/2 kiegészítő) Ők megpróbálnak mindenkit átcsábítani, pl különböző battlenetes újításokkal amik az új kiegészítővel érkeznek (erről régebben volt szó, hogy battlenetes újításokat is fognak a kiegészítők tartalmazni.)

    Ráadásul ez nekünk se lenne jó ha 3 részre osztódna a társaság. Hiszen minél többen vagyunk annál könnyebb ellenfelet találni.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    “A BlizzConos demó az egyjátékos kampány kezdetének a közepén játszódik, az első három küldetés után. A Zerg megkezdi az előrenyomulását a Terranok által uralt űrbe. De itt még Jim Raynor csak egy kicsi, szinte tehetetlen sereget vezet.”
    Akkor a 30 küldetésnek a 4. nél van a közepe ? 😀

    “Saját véleménye szerint a Blizzard nagyon erőtlennek tartja a Zerg fajt, különösen a 2-es tierben. A béta lesz az az időszak, amikor véglegesítik a játék egyensúlyát.”… és mi most akkor mit csináljunk ? 😀

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Crafty_FOX #13 üzenetére:
    az egyjátékos kampány kezdetének a közepe

    Reply

  • DarkDevil

    |

    “A térképszerkesztő ki lesz adva a béta alatt, de nem az első napon. Valószínűleg a béta közepe felé kerül kiadásra.”
    Külön kiadják az editort vagy csak én értem félre a dolgot?

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz DarkDevil #15 üzenetére:
    ezen elég nehéz bármit is félreérteni

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz DarkDevil #15 üzenetére:
    Dehogy adják ki külön, csak később adják ki, nem egyből a béta indulása után.
    Csak a béta teszterek használhatják

    Na meg egyébként is mi értelme lenne magában?
    Jó poén, de ha úgy se tudod kipróbálni az alkotásodat, szerintem max 1-1,5 óra próbálgatás után úgy is uninstall lesz, mert megunod

    Reply

  • DarkDevil

    |

    Válasz sweeping #17 üzenetére:Hát azért elég furán hangzott ,hogy kiadják

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.