Beszélgessünk egy kicsit a zergekről

Astonkacser . Hírek 1470

StarCraft_II_ZergWesty küldött nekem egy cikket, és mivel az oldal azt az elvet követi, hogy minden értelmes dolog ami SC-vel illetve SC2-vel kapcsolatos, annak itt van helye. Ő maga sajnos nem került be a bétába, de rengeteg replayt átnyálazott már, és ezért úgy gondolta, hogy leírja eddigi véleményét erről a fajról. Emellett szeretne megkérni minden kedves aktív zerg játékost, hogy a most következő gondolatokat egészítse ki saját élményeivel.

Többen is írtátok, hogy az open béta megkezdése óta nem sok szó esett a zergekről. Bár  én sajnos nem kerültem be a tesztelésbe, úgy gondolom, hogy két napi replay nézés után megosztom Veletek a gondolataimat a témáról. Sok újat valószínúleg nem fogok tudni mondani azoknak, akik szintén végigdarálták azt a 60-70 meccset ami jelen pillanatban hozzáférhető, de azoknak akik nem tudták/akarták az offline replay nézést erőltetni, talán szolgálhatok némi infóval.

Először is a grafikai megjelenés, hangulat.  Az első gondolatom az volt, hogy olyan, amilyennek lennie kell. A bázis (főleg ahogy egyre jobban kiépül) tényleg élő, organikus. A creep gyönyörűen kidolgozott, hullámzó,  élő forma. Amikor egy zerg player kiexpel, látni hogyan keletkezik: a felépített Hatchery egy barna anyagot spriccel magából a levegőbe, ami a földre hullva szétterül és nőni kezd. Az épületek is nagyon szépen veszik fel a formájukat: először olyanok mint egy kis keltető medence,  amiben a drone úszkálni, fejlődni kezd, majd amikor elkészül, a medence kidurran és felsejlik mögüle a kész építmény. A legjobban mégis a gáz bánya tetszett: a földből előbújó csápok körbeölelik, majd szépen dagadni kezdenek mint az erek. Lényeg a lényeg: tökéletesen eltalálták az alien feelinget.

Ehhez nagy pozitívum még az egységek arcképe is: maga az overmind például a kamerába vizslat az egyik szemével, majd hátrahőköl és a lencsébe köp. A drone-ok valami mutáns rákfajra emlékeztetnek, a hydralisknek meg echte nyolcadik utas a halál portréja van.

Vannak persze gyengébb eresztések is: a két zerg őrtorony engem egy bugyuta Sporeból lopott lényecskére emlékezetet. A Hydralisk lövése bár lore szerint így helyes – csontszilánkokat köp – mégis rettenetesen nehezen kivehető, kicsit tescos megoldásnak tűnik. A zerglingektől sem vagyok elájulva, olyanok mint a mutáns kutyák, én egy kicsit sáskásabbá varázsolnám őket. Ezeket az apróságokat jó lenne jelezni a béta fórumokon, ha elegen sírunk, talán a megjelenésig megváltoztatják még azokat (a warcraft 3 bétában legalábbis rengeteg egységet kicseréltek).

Evezzünk át a játékmenetre. Szerintem az eredeti Starcrafthoz viszonyítva majd’ minden változtatás  örömre adhat okot: még agresszívebb, támadóbb faj vált a zergekből. Nem szeretnék belemenni a részletekbe, mert mint mondtam sajnos csak nézőként veszek részt egyenlőre a bétában, de úgy tűnik, hogy több és ötletesebb módon kerülhetnek az ellenfél háta mögé.

Vegyük elsőnek a standard droppot. Ugyan azt az utat kell bejárni mint az sc1-ben. A lairben kifejlesztjük a gyorsan mozgó overlordot, majd a lehetőséget, hogy egységeket szállíthassunk vele és már kész is egy kínos meglepetés az ellenfeleknek.

Ha ehhez nincs kedvünk, másfajta úri mókára is lehetőségünk van: egy overlorddal felfedezzük az ellenfél bázisának hátsó részét, és a Lair után rögtön  építhető Nydus network segítségével odaidézünk egy férget, ami szabályszerűen kihányja magából az egységeinket.

A harmadik módszer az ellenfelek hátbakapására a Roachok, akik képesek föld alatt is mozogni. Bár a detektor észreveszi őket, de mivel maga a unit is nagyon erős, igen kellemetlen meglepetést okozhatunk velük.

Stílusbeli újítás a Queen. Nagyon sajnálom, hogy legyengítették és lehetővé tették, hogy több legyen belőle, az előző verzió jobban tetszett. A kaptárt védő királynő koncepciója mindenesetre nagyon ötletes és ahogy nézem mindenki vesz magának egyet, úgyhogy valószínűleg hasznos is. Épületeket és egységeket gyógyít, lárvát idéz. Ahogy kivettem a harcban nem egy nagy szám, de nem is az a dolga.

A régi taktikák jó része is megmaradt. Sajnos a játékosok zöme még nem érzett rá az Sc2 ritmusára, ezért marha sok primitív zergling/roach/muta massolást látok, de elgondolkodtam kicsit a lehetőségeken és szerintem sok jópofa dolgot lehetne csinálni.

Itt van rögtön a baneling, amit az elérhető videókban összesen annyira használnak, hogy törjék az utat a csatában és szétrobbantsák a ellenfél első sorait. Érdekes lenne kipróbálni a Nydus wormmel megtámogatva a parasztok learatására, vagy az épületromboló képességével a supplyk beszedésére.

Másik elhanyagolt kedvencem az infestor, ami ha hihetek az internetnek beásva is tud mozogni, sőt képességeket használni. Tier 2-es egység, úgyhogy viszonylag gyorsan beszerezhető. Az ő skilljeivel annyit csiki-csukiztam, hogy így kapásból nem tudnám megmondani mije maradt bennt, de az aoe lassítás biztosan, az infested terran meg biztosan nem. Bárhogy is, egy láthatatlan support egység nagyot dobhat a csata menetén.

Egy szuszra ezek a gondolataim a Zergekről. A látottak szerint a játékmenet hibátlan. Szerintem minden elvárásnak tökéletesen megfelelnek és biztos vagyok benne, hogy heteken belül olyan hajmeresztő taktikák fognak világot látni, amikre egyenlőre még gondolni sem merünk. Szívesen venném a hozzászólásokban azok véleményét, akik játszanak is a fajjal, mégiscsak nagyobb a látóterük. Minden információ morzsára harapok és szerintem az is megoldható, hogy bele építsük a cikkbe.

Ha nem untátok meg a mai szómenésem, lehet, hogy a későbbiekben írok még pár sort a replayekben látottakról.


Comments (48)

  • Westy

    |

    Hát, ez gyors volt, nem mondom. 😀
    Nem titkolt szándékom egyébként a cikkel, hogy egy kis beszélgetést kezdeményezzek a fajról. Kíváncsi vagyok hogyan vélekednek azok, akik játszanak is a játékkal, ezáltal jobban átlátják a témát. Értem ez alatt, hogy miben erős, gyenge, min kéne változtatni, satöbbi.

    Reply

  • Worlon

    |

    Köszi az írást.
    Én is sok replayt végig néztem, és szerintem a Roach föld alatti mászás imba (bár elég lassan mászik). Túl könnyen bejut így a bázisra, és még pluszban marha gyorsan is gyógyul ott. Én félek, hogy sok esetben ez már eltúlzottan alattomos dolgokhoz vezet.
    Másik tapasztalatom, hogy Zerg nyerő stratégia eddig a Roach mass, majd kiegészítve Mutaliskel vagy Hydrával.
    Queen lárva rakó képessége nagyon ütős, rendesen felpörgeti a gyártást.
    Ami pedig egységesen lejött: Sokkal gyorsabb a játékmenet, és az ásvány is sokkal jobban jön mint SC1-ben (ott pl Protossnál 1 exphez 3 Gatewayt volt érdemes építeni, itt meg az 5-6 se ritka). Ehhez még nem igen tudtak alkalmazkodni a játékosok, mert majd mindenki végig 6-800 de sokszor több ezres pluszban mozog, és sok sok minerállal a tarsolyában pusztul ki.

    Reply

  • piistii87

    |

    hm astontól kérdezném hogy szerinte milyen lett a játék érdemes lesz megvenni?tudom buta kérdés de kivi vok erre 🙂

    Reply

  • Worlon

    |

    Válasz piistii87 #3 üzenetére:
    Azt hiszem válaszolhatok Aston nevében (elnézést érte). IGEN ÉRDEMES LESZ MEGVENNI.

    Reply

  • Westy

    |

    Igen, énis nézegettem, mennyi zsetonja van mindenkinek.

    A roachról még egy gondolat: pont most néztem végig live streamen, ahogy a gyerek bemozgatja burrowban a roachjait mindkét ellenfél bányászai alá, hogy aztán előugrassza őket és darabokja szedje a gazdaságot. Elég kegyetlen. 🙂 Viszont szerintem nem imbalanced egyáltálán, használni kéne a detektorokat és rögtön jobb lenne. Annyit talán változtatnék, hogy lassabban másszanak ki/be a földből, így ha idő előtt észreveszik őket, akkor hamar agyonlövik az egész pakkot.

    Reply

  • Liszkag

    |

    A cikk nagyon jó volt!
    Én is a zerges replayeket vadászom, mert SC1 ben szinte csak Zergel nyomattam.Viszont egy valamit sajnálok, hogy a zerglingek háttérbe szorultak (kivéve a baneling, ami szerintem nagyon nagy cucc). Régebben úgy kezdtem, hogy zerglingekkel lerusholtam az ellent, és gyakorlatilag elvolt intézve a játék amikor 3-4 dolgozót termináltam a zerglingekkel.
    Most hasonló taktikára csak azt tudom elképzelni, hogy zerglingekkel terrorba tartom az ellent aztán Roachokkal, hydrákkal, és végső esetben mutaliskekkel betörök, és ha még ekkor sem megy akkor Nydussal a hátukba kerülök.

    Tegyük hozzá, hogy ezt gyakorlatban nem használtam még mert nemkaptam bétát.
    Ha esetleg zerges replayeket találtok és feltötenétek valahova, azt nagyon megköszönném:)

    Reply

  • JaReL

    |

    Hát igen, akiknek van kulcsuk, azok játszanak, így csak mi, „kulcstalanok” diskurálunk.

    Egyetértek veled mindenben. A Nydusról korábban más véleményen voltam, de Wr3k videoi után rájöttem, hogy ez zseniális, tulajdonképpen ez a „zerg warp-in”! 🙂

    Banelinget én is hiányolom, sok jó taktika rejlik ebben az egységben.

    Infestor jelenlegi képességei:

    – Neural Parasite: ideiglenes mind control (tudtommal már csak bio egységekre hat – tehát a Colossusra nem…)
    – Burrow: és mozog is a föld alatt
    – Fungal Growth: területre ható bénítási képesség, ami pluszban 20-at is sebez. (üldöző seregek lerázására, vagy munkások kényszerpihenőjéhez hasznosnak tűnik)
    – Siphon Life: a célbavett ellenség HP-ját szívja el szép lassan, és annak felét energiává alakítja (Defiler consumption képességéhez hasonlít…)

    Az infókat a SC2armory oldaláról szedtem, amit tegnap frissítettek a béta alapján… Érdemes böngészni…

    Reply

  • Encrypt

    |

    A zergek a debütálás óta rengeteget fejlődtek, talán a legtöbbet. Tényleg nagyon hangulatos faj, és én személy szerint (a hydra köpetet, a spine crawlert kivéve) a legjobban eltaláltnak tartom perpill ^^
    Egyébként sajnos kevés zerg repet látni, és még annál is kevesebb amiben nyernek, ez jobbára a játékosok miatt van mondjuk, tényleg ragaszkodnak a ling/muta dolog pedíg tényleg eléggé gagyi, és könnyen kijátszák, főleg ha a zerg nem védekezik be közben valamelyest oO mivel a pályák zömén a terran és főleg a protoss nagyon jól tudnak szűk rámpákon bázíst védeni, legalábbis a játék elején a lingek ellen.. => nemtud szegény zergi annyit piszkálódni a lingekkel, és könnyen ellentámadásba fulladhat a mutázás.
    Amúgy azt vettem észre, hogy mindenki könnyen ki tud expelni az elején, még a terranoknak is egészen jól megoldható, mindenkinek sokkal könnyebb mint az sc1 ben.
    Mindenesetre jó, hogy írtál egy ilyen kis fain szösszenetet a zergekről 🙂
    !!!FeAr ThE SwArM!!!

    (amúgy énis az offline repnézegetésből mondok véleményt, jólenne mostmár egy vérbeli zerg játékos a bétából^^)

    Reply

  • Mojk

    |

    Válasz Westy #5 üzenetére:
    Én Lumi LiveStream-ját néztem 2 naőig amikor adta. Hát az ő véleménye szerint túl imba. Legalábbis vesztésre ált. Hozott pár Roachot. és odaverte az egész toss sereget ami nem volt kicsi. Saját állítása szerint ezt már rég vesztenie kellett volna. Replay-t megnézte és téll elég érdekes volt..

    Reply

  • overmind

    |

    Válasz Liszkag #6 üzenetére:

    Egyetértek, bár, előreküldeni a zerglingeket most sem rossz, főleg ha banelingekké alakítva küldjük be őket, de jópár replay-t megnéztem én is, és szinte mindenki kihagyja a zerglingeket és egyből roachra megy.
    Replay alapján nekem a hydra nem tűnt olyan gyengének, hydra+roach, pár darab zerglinggel eléggé aratott… bár nem sokan mentek hydrára, főleg terran ellen láttam h hydrákat vettek volna a játékosok.

    Valaki megtudná mondani, hogy a hydra most mennyibe kerül?

    Reply

  • Westy

    |

    ” akiknek van kulcsuk, azok játszanak, így csak mi, “kulcstalanok” diskurálunk.”
    Hát nagyon így fest a dolog. 😀

    Mojk: valószínűleg akkor igaza is van, tuti jobban érzi a dolgot mint én. Viszont ha belegondolsz van azért egység amivel meg lehet counterelni, levegőből pl elég lazán ki lehet szedni a őket. Egyébként én simán kicserélném Roachokat a Hydrákkal: T2ben már jók lennének ezek így, de T1-ben egy kicsit valóban extravagáns utility a föld alatt mászkálás.

    Hydra: 100 zseton, 50 gáz.

    Én pont most néztem egy repet, ahol zerglinggel aláztak be 3 Colossust. Bár szerintem move-val küldte előre az egységeit a protoss gyerek. 😀

    Reply

  • inkwizitor

    |

    a zerglingek szerintem rendben vannak. főleg a gyorsaság fejlesztéssel. úgy mennek mint a nyíl és igenis megvan az a sáska hangulat amit a cikk írója hiányol.
    másrészről ha a terranhoz képest talán annyira nem is de a protosshoz meglehetősen gyengusz faj. ha kiexpelt és meg tudja tartani, van esélye de az esetek többségében ha a terran nem is de a protoss lerusholja zealotokkal és halott. egyszerűen nem tud mit kezdeni a zealot, stalker kombó ellen ami meglehetősen hamar megjelenik a náluk.

    a roachot meg könnyű kivédeni photon cannonnal meg AA turrettel.
    persze lehet velük szívózni de sok múlik azon hogy számít e rá az ellenfél vagy sem. az idő múlásával úgyis fog rá gondolni minden játékos ha zerg ellen megy ezért nem nevezném imbának de azért hasznos dolog.

    és már elmondtam 100x de nagyon böki a csőröm hogy ordenáré szarok a zerg hangok…

    #10: hanszálnak zerglinget dögivel mivel az a stalker és a marauder counterje.

    bár zergnél még a légi taktikákat nem próbáltam ki egyelőre,
    de a corruptor, broodlord combó elég durvának tűnik.

    Reply

  • Westy

    |

    „és már elmondtam 100x de nagyon böki a csőröm hogy ordenáré szarok a zerg hangok…”
    Most néztem live streamen játékhanggal egy meccset és nekem bejött. Szörcsögnek, nyámnyognak. 🙂

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Westy #13 üzenetére:
    hidd el hogy játék közben egyáltalán nem jó. a starcraft 1 hez képest mérföldekkel le van maradva. nem csinálnak mást csak halkan morognak, böfögnek meg nyámmognak. semmi hörgés, ordítás vagy krágogás nincs benne ami egy kicsit is hasonlítana vagy visszadná az egy hangulatát.

    Reply

  • Worlon

    |

    Igazából én a Roachot nem tudom hova tenni. Hydra helyett került be, annyi változással, hogy csak földre jó, de oda nagyon. Hydra meg elkerült hátra. Kicsit olyan érzésem van, hogy Roach nagyon tetszett a fejelsztőknek, Hydra meg a játékosoknak, így mind2 bekerült, igaz egyik sincs igazán a helyén.
    Ami biztos, hogy még rengeteg ballansz van hátra.

    Reply

  • Westy

    |

    Erre és a a zvp problémákra reagálva: ha igaz a fáma, még vagy fél évig folyni fog a teszt, de negyedig biztos. Érdemes szerintem az első fórum-topic-nyitó láz lecsengése után szépen – esetleg közösen – összeszedni a problémáinkat és a blizzard elé tárni egy jókora wall of text formájában. Valószínű mások is rá fognak agreezni, onnantól meg egyenes az út a változtatásokig.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Westy #16 üzenetére:
    én olyan 3-4 hónapot jósolok a bétának mert ha jól tudom mindenképp tartani akarják a nyári megjelenést.
    amit ajánlok is nekik hogy tartsanak különben….

    Reply

  • Encrypt

    |

    Válasz Westy #16 üzenetére:
    Szerintem ez nagyon fasza ötlet 🙂 Blizzardnak a magyar SC2 community ajánlásával:wall of feedback, tényleg nagyon jó ötlet ^,.^

    Reply

  • Westy

    |

    #18, akkor megcisnáljuk. 😀

    Ez most más téma lesz, de ez a legjobb topic ahova írhatom:
    Azon gondolkodtam, hogy van jelenleg a játékban bármilyen spell/épület ami a protoss pajzsra hat? Mert tök szép meg jó, hogy nekik pajzsuk van, de se EMP, se pajzstöltő, se semmi. Ennyi erővel akár annyi hpjuk is lehetne. Kicsit olyan érzésem van, mintha a pajzs most inkább csak „effekt” lenne és nem lényeges a játéktechnika szempontjából. Nincs kihasználva ez az ötlet, vagy csak én látom így? Nyugtassatok meg, hogy csak én nézek el valamit. 🙂

    Reply

  • JOE_RTK_

    |

    #12:

    Én az Overmind hangját helyettesítő női hangtól mászok a falra. Ha az a Kerrigan akar lenni, akkor ez remélem valami vicc és majd lecserélik, mert borzasztó. A Zeratulos videó végén sokkal faszább hangja van, inkább az, mint ez a gyerekeket ijesztgetek öregasszony hang.

    Amúgy for the swarm!

    Reply

  • Encrypt

    |

    Válasz Westy #19 üzenetére:
    Erre énis nagyon kíváncsi lennék, ha van pajzsuk, csak kell legyen valami counter, különben tényleg értelmetlen:P
    Valami T player segítsen ki minket!

    Reply

  • inkwizitor

    |

    #20: nem kerrigan akar lenni ne félj. bár ezzel a hanggal igazából nincs is problémám különösen. akár maradhatna is.
    amúgy kb annak lehetne betudni a hangot hogy a queen telepatikus üzenetet küld „neked” amit a fejedben hallasz, vagyis az ő hangja.

    van EMP.

    Reply

  • Westy

    |

    Látom már, a ghost kapta az EMP-t. Pajzs töltőt továbbra sem látok, na meg kezd az a kínos érzésem lenni, hogy kevés lett egy kicsit a caster típusu unit, ti nem érzitek ezt?

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Westy #23 üzenetére:
    nincs pajzstöltő. nem is kell így is overpower a protoss.
    ami a caster unitokat illeti pont annyi van amennyi kell.

    Reply

  • Encrypt

    |

    Amúgy a psy storm az csöppet imba, mármint esélytelen kivédeni perpillanat, legaláábis amit láttam, ott odarobbant és annyi, lesebez egyből, nem tudsz gyorsan kapcsolni és nemtudod kihúzni alóla az egységeket…

    Mindenesetre én megyek aludni egyének, majd ma/holnap/ma gyüvök megint forumozni ^^ Jóéjt mindenkinek!

    Reply

  • JaReL

    |

    Válasz Westy #23 üzenetére:

    Számold össze őket:

    SC1 P: Dark Archon, HT, Arbiter
    SC2 P: Sentry, HT, Mothership

    SC1 T: Medic, Ghost, Science Vessel
    SC2 T: Ghost, Raven

    SC1 Z: Defiler, Queen
    SC2 Z: Infestor, Queen

    És akkor még azt nem is néztük, hogy majdnem minden második egységnek van valami extra képessége (Pl: Phoenix, Stalker, Thor, Corruptor…)

    Reply

  • Westy

    |

    Igaz. Ott a pont. Agyamra mehetett a sok replay és a play gomb hiánya.

    Reply

  • Sabika

    |

    azért az arbiter és a mothership nem összehasonlítható szerintem
    mert az arbiter 1 több lehet belőle motershipből meg csak 1
    az arbiter bevethető volt harcmezőn a mothership meg lassú szóval elég gáz szerintem!!

    Reply

  • Sabika

    |

    szerintem a zerg kezd imba lenni!!

    Reply

  • Chob

    |

    Szerintem meg a Mothership nem lassú amit láttam replayekből… fpleg mert bárhova tud teleportálni a pályán, szóval szerintem ugyancsak mobilis egység. A másik meg az, hogy zerg meg nem kezd imba lenni egyszerűen csak meg kell tanulni, hogy mi effektív ellene és kész, de mivel ez egy béta és még csak most jött ki ezért persze érthető hogy balanszolni kell még.

    Reply

  • l.lantai0828

    |

    Válasz Encrypt #25 üzenetére: Ez teljesen igaz. SC 1-ben a sebzése (jelenleg 80 (c) sc2pod.com) hasonló volt, azzal a különbséggel, hogy ott nem 3 s-ig tartott a storm, hanem 5-6 s-ig. Sc2pod.com ezt írja a sebzésre: „80 (in intervals)”. Tehát ha jól gondolom, akkor pl. ez a 3 s-es storm el van osztva 3 intervallumra (3 másodpercre), és ha te bennvagy a stormban csak az első intervallumban, akkor sebződsz 27-et, ha a másodikban is, akkor 54-et, és ha a harmadikban is, akkor szopod be a teljes nyolcvanat. Tehát ha ezt a 80-at elosztod 3-mal akkor kapsz kb. 27-et. Tehát SC2-ben a storm 1 s alatt sebez kb. 27-et. SC 1 ben (a storm kb. 6 s-es, és a sebzése 80 körül van) pedig a 80-at el kell osztani 6-tal kapsz 13-at. Tehát SC2-ben a storm kb. 2x olyan gyorsan sebez mint SC1-ben. Elnézést, ha nagy hülyeséget írtam, de én ezt így tartom logikusnak.

    Reply

  • Sabika

    |

    és zerg +4 lárva ellen mi az ellenszer??

    Reply

  • Balu5

    |

    Válasz Sabika #32 üzenetére:
    megölni a queent 😀

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Sabika #29 üzenetére:
    inkább meg pont hogy gyenge

    felelsleges a 4-5 lárva ha kiexpelni sincs ideje mert a korai játékbn megölik vagy bezárják a bázisára.

    Reply

  • Sabika

    |

    de egy jobb játékos kezében azért máshogy néz ki!vagy nem?

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz Sabika #35 üzenetére:
    hát eddig ahányszor voltam zerggel abból 3szor nyertem kb és ahányszor volt ellenem zerg azt elvertem.

    Reply

  • Sandormaster

    |

    Kicsit OFF, de én arra lennék kíváncsi, hogy akik bétáznak, milyen gépen játszanak és hogy megy nekik a játék, láttam a hivatalos gépigényt, de a gyakorlatban hogy megy azt szeretném tudni, elég link is ha vki már megírta vhol, köszi!

    Reply

  • _BlackGrim

    |

    Jó a cikk. Az most benne van a játékba h a baneling a földalól is tud robbani?:) mert ha igen akkor az nagy taktika. A játék első részébe mikor még nincs detektor akkor nagyon hatásos lebujtatok 2-3mat az ellenfél kijárata előtt és mikor fölé ér bumm:) én vmi ilyet tudnék elképzelni, meg arra lennék kiváncsi h a roach a natural building alatt át tud menni a föld alatt?

    Reply

  • butcher

    |

    Válasz JaReL #26 üzenetére:
    medivac dropship az most nem caster ? Vagy az most mit tud?

    Reply

  • Westy

    |

    Egységeket szállít és healel. Mást nem tud.

    „meg arra lennék kiváncsi h a roach a natural building alatt át tud menni a föld alatt?”
    Azthiszem nem. De egységek alatt simán.

    Reply

  • JaReL

    |

    Én csak azt nem értem, hogy Platinum League-szintű játékosok miért nem képesek legalább 2-3 védőtornyot lerakni, mint bázisvédelem, és akkor kivédhető lenne, hogy bedarálják a gazdaságot Reaperek, DT-k, vagy föld alatt közlekedő Roachok… Pedig hegyekben áll a fel nem használt pénz… Az a 2-3 torony sok kellemetlen meglepetéstől meg tudna kímélni…

    De ugyanígy tanácsos lenne az egész maint rendesen bevédeni, mert Warp-inre meg Nydus Wormra is bármikor lehet számítani… Érdekes nézni, hogy egyesek többszáz lejátszott játék után még mindig „SC1-es fejjel” gondolkodnak… 🙂

    Reply

  • petygrinder

    |

    Nem rossz a cikk!

    A Hydra lövése tényleg eléggé béna, nemigaz, h nem volt jó az a zöld takony amit az SC1-ben lőtt.

    Az, h Lurker nem lesz, az egy dolog, nade az Infested Terran?? Nehogymár!! Nagyon jó lenne, hha benne lenne, hiszen elsősorban hangulatelem, nagyon ritka az olyan, h egy pro meccsen megfertőzi a Zerg a Terran Command Centert! Viszont ha meg igen, akkor a Terran meg is érdemli, h robbanó emberkék írtsák, nem baj, hha imba! (De mivel ez 100ból egyszer fordul elő, nem lenne imba.)

    Ki kéne állni amellett, h legyen a multiban is Infested Terran CC meg unit.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz JaReL #42 üzenetére:
    a reaper valami hihetetlenül jó éplüetek ellen. amikor először láttam mit művelnek velük nekem leesett az állam. az a pár torony nem állítja meg őket ráadásul a stalker ami a counterje csakk ésőbb jön mint a terrannak a reaper. csak egy techlab az egész és már mehetnek is.

    #43: infested terrannak multiban nem volt sok hoaszna mivel már nem önrobbanós volt hanem lövöldözős és nem sebzett túl sokat, önrobbantásra meg ott van a baneling ami mérföldekkel hatásosabb mint a cc-s robbantós manus. semmi értelme nem volt benthagyni szóval nem csodálom hogy kivették. majd singleben visszaköszön.

    Reply

  • god

    |

    #24

    „nem is kell így is overpower a protoss.””

    Egyáltalán nem, mindkét faj simán lezúzza.

    #34

    „inkább meg pont hogy gyenge”

    Véletlenül nem kevered a protosst a zerggel? Tegnap kb. 10 meccset játszottam, amelynek 90% zerg ellen volt és 90% orrba-szájba tolta az only roachot. Iszonyatosan imba, kurva nehéz megfogni, főleg tossal.

    Tesóm zerggel játszik és 7-8 terrant meg protosst vert csak roachal, s szerinte is gyengíteni kell.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz god #45 üzenetére:
    mostmár, mivel rájöttek hogy a roach mass verhetetlen protoss ellen de amíg ez nem volt igenis P volt a legerősebb.

    Reply

  • StormyHaze

    |

    Lehet hogy csak én vagyok a béna (valószínűleg), de engem mindíg a terranok nyírnak ki :D.

    Reply

  • Firebat

    |

    A zerg faj egy RAJ faj :D:D, Tiszta RAJ ez a faj… x_d

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.