Egy rövid protoss összefoglaló

sweeping . Leírások 1734

protoss_logo.gifItt egy mini összefoglalás a protoss fajról. Elég rövid lett, de a többi egységről és képességről már nagyjából lehetnek elképzeléseitek, hiszen azokról olvashattatok már a wikiben.

Macro

A játékból ugye már kivették a Dark Pylont. Helyette viszont kaptunk egy sokkal jobb képességet:
A Nexushoz került egy speciális képesség, amelynek az a neve, hogy Chrono Boost. Ez a képesség fél percen keresztül felgyorsítja 50%-al a unit gyártást. Legyen az probe vagy bármi más. Emellett még a fejlesztéseket is felpörgeti! Ez a későbbiekben majd okozhat némi balance problémát, de legalább színesebbé teszi a játékot! 🙂

Warp Gate: Első ránézésre azt gondolná az ember, hogy ha minél előbb vannak Warp Gatewayink, az annál jobb.
De ez nem feltétlen van így, mert minden egyes unit gyártás odafigyelést igényel, hiszen meg kell adni hova teleportálja – az általunk szükségesnek ítélt – unitot. Így például csata közben elég nehézkes az utánpótlás gyártása, mert nem feltétlen van arra időnk, hogy megadjuk hova teleportálja a frissen elkészült unitokat. Hacsak nincs a harcmezőn egy Warp Prismünk és oda teleportáltatjuk őket.Viszont védekezés céljából nagyon jó lehet, mert szinte egyből készen is van a „megrendelt” unit. Nem kell várakozni ameddig elkészül, de ezután van egy rövid cool down, ameddig nem gyárthatsz a Warp Gatewayben.
Összességében nagyon hasznos, de a játék korai szakaszában még nem tanácsos használni, persze előfordulhatnak kivételes helyzetek. Hosszabb játékok során viszont egyenesen kötelező, még akkor is ha esetleg gondot okoz, és nem tudunk a kisebb csaták alatt macrozni.

SCIISentry2Sentry: Nagyon jó support egység lett. Ezt a Guardian Shield képességének köszönheti. Ez egy védőburkot hozz létre, ami kettővel csökkenti az ellenfél unitjainak sebzését ha benne vagyunk. Első hallásra kevésnek tűnhet, de a terran tűzereje ellen mindenképp megéri használni!  Szinte minden pvp elején előkerül , és pvt-ben is gyakran használják.


Comments (15)

  • lamaroid

    |

    Jó kis leírás 🙂

    Reply

  • mysoul

    |

    protossnál a stalker + sentry combo nagyon tud büntetni 😀

    Reply

  • mysoul

    |

    jah és az előbb vettem észre hogy a terran turret tudja lőni a protoss colossus-t, hát az mi? 😀

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Válasz mysoul #3 üzenetére: Az eddig is így volt. Ennek oka, hogy a Colossus, olyan magas, hogy a légvédelmi tornyok is simán lőni tudják. 😉

    Reply

  • HuNt3r15

    |

    Ezt a Chrono Boostot még ki se próbáltam, de nem hangzik rosszúl majd bepróbálom, én most protossra gyúrok igen erősen.

    Reply

  • askmumidiot

    |

    faja kis leírás

    Reply

  • askmumidiot

    |

    szerény véleményem hogy slatker + sentry combot egy maraduer + tankkal simán kimicrozható

    Reply

  • Darc1n

    |

    Chrono boostot szerintem nerfelni fogják, én folyamatosan használom :D. Ha meg még expjeid is vannak az még durvább.

    Reply

  • Aston

    |

    #8: Ez nem ilyen egyszerű, igazából ott van a Mule a Terrannal, ami ugyanolyan makrógyorsító, de nem lehet őket összehasonlítani.
    A Zergnél is kell lennie ilyennek, igaz?

    Reply

  • inkwizitor

    |

    a mihamarabbi zealot/stalker warp-in az egyik legjobb stratégia szerintem. csak sok warpgate kell hozzá, amivel mondjuk nincs probléma mert elég gyorsan gyűlik a pénz.

    #7: persze mivel a marauder a stalker counterje.

    a zergnél nincs gyorsítás. de a spawn larva meglehetősen hasznos főleg hogy csak 25 energia és több queened is lehet. pillanatok alatt akkora sereget lehet csinálni ha van lóvéd hogy az ellefnél csak leshet.

    Reply

  • JaReL

    |

    Nem biztos, hogy ezt ide kéne írnom, de hátha:

    Nagyon jó a játék, már ami így kulcs nélkül az emberhez eljut belőle videok meg leírások formájában. Maximálisan elégedett vagyok a Blizzel, ezt senki ne vonja kétségbe, de azért nem csináltak ők semmi extrát…

    Értem ez alatt azt, hogy egység szempontból nem történt nagy változás. Mert hát kezdték azzal, hogy kivették a BW összes új egységét (P: Dark Archon, Corsair; T: Medic, Valkyre; Z: Lurker, Devourer.), pedig ezek azért kerültek be anno a kiegészítésbe, hogy a fajok szemmel látható hiányosságait pótolják…

    Aztán kikerültek még más egységek is, melyek közül egyesek teljesen eltűntek és újak jöttek helyettük, míg mások kicsit átalakulva tértek vissza.

    TERRAN:

    Terrannál Barackból eltűnt a Firebat és a Medic. A Firebat végülis nem volt egy gyakran használt egység, úgyhogy ez érthető, ráadásul a lángszórós nem veszett el végleg, a Hellionban visszatért.

    A Medic kivételét és átalakítását Medivac Dropshippé a Blizzes fiúk azzal magyarázták, hogy így lehet gyógyítót küldeni a sziklaugró Reaperek után. De ez elég gyenge indok, mivel a Reapert Stim Packelni sem lehet, és mivel amúgy is alacsony HPs egység alapból a legjobb taktika vele, hogy beugrasz gyorsan darálsz, aztán futsz haza gyógyulni. Felesleges utánuk vinni a gyógyítót, mert ezzel számottevően nem ugrik meg a rajtaütések hossza. Tehát ez egy gyenge indok a Medic kivételére szerintem. Persze jó ez az új cucc, csak az a hatalmas hátránya, hogy míg régen vitted a M&M kombót és ott a Medicek egymást is gyógyították automatikusan, addig itt ezt nem teszik, helyette neked kell figyelmet, időt, és pénzt (!) fordítanod arra, hogy az SCVket vigyél magaddal és azzal javítsd őket…

    Marauderről meg csak annyit, hogy igazából tényleg hasznos újítás! Erős bio egység, aki Stim Packelhető, gyógyítható, Bunkerbe helyezhető és erős földi sebzésével hasznos tagja a seregednek.

    Factoryra rátérve: Eltűnt a Vulture és Spider Mine-jai, pedig alap egységnek számított a régi játékokban. Helyette kapjuk a Helliont, ami gyors, területre sebez, de egyenlőre még nem látom, hogy mennyire fogja az aknák hánya okozta űrt pótolni…

    Goliath sincs, pedig az alap légvédelmi egység volt. Helyette van Thor, de annak árából 3 Goliath-ot is vehetnénk, tehát kérdéses, hogy vajon melyiket érné meg jobban használni… Persze ott az az új ágyúzós képesség, de ha messzire akarunk erőset lőni, akkor úgyis Siege Tankot használunk…

    Starport egységek közül a Valkyre-ért nem kár, mert ritkán használtuk… A Wraith jó volt a láthatatlanság képességgel, ami itt most visszaköszön a Bansheenél, de mivel az új helikopter gyártásához Tech Lab is kell, ezért annyira késői egység, hogy mire eljutunk addig, hogy harcba küldünk egy csapatot láthatatlansággal is felfegyverezve belőlük, addigra az ellenfélnek tutira lesz detektora és countere is rá… Így egyenlőre nem látom, hogy hogyan tudnánk ezt az egységet hatékonyan használni.

    A Viking egy Goliath géppuskájának és egy Wraith ATA rakétájának az összegyúrása. Hatékonynak hangzik, de amit láttam meccseket, ott mindig csúfos kudarcot vallott… Várom az ellenpéldát!

    A Science Vessel helyett van ugye a Raven, ami ugyanúgy egy detector caster, így nagy változást nem érzek, mindössze a képseeégek újragondolása, frissítése történt itt…

    A fajra jellemző egyéb képességek közül ami nagyon bejön az a Planetary Fortress és a lesüllyeszthető Supply Depot. Ezek pofonegyszerű ötletek, de mégis zseniálisak.

    A makromechanikás újítások közül a Terran szerintem nem járt jól. A P és a Z a kezdetektől gyorsíthat a Chrono Boosttal és a Queen képességével, ráadásul ezt úgy tehetik, hogy közben nem kell lemondaniuk más képességekről, mivel a CB csak erre jó, a Queen meg a játék elején nem hiszem hogy a Crrep Tumort vagy a HP újratöltést sokat használná… A MULE viszont csak később érhető el (miután átalakult a CC-ünk) és ha használjuk, le kell mondanunk a Scannelésről, pedig az fontos dolog…

    Összességében azt mondom, hogy a Terran a Marauderrel, a Hellionnal és a Ravennel jó újításokat kapott, de hiányozni fognak a régi egységek. Egy példa erre:

    TvZ meccset néztem, ahol a T Tank, Marine, Marauder, Medivac kombóval nyomult ügyesen. Visszaverte a föld alatt mozgó Roachok támadását is… De aztán jött a Z Brood Lordokkal, amiket Hydrákkal fedezett be. A BL-ok messzire lőnek és Broodlingjeik nagy kavarodást okoztak. A rendelkezésre álló földi egységek nem igazán tudtak mit kezdeni velük. Levegőben Vikingek próbálkoztak, de azokat a Hydrák pillanatok alatt kinyírták. A T voice-chaten kérdezgette a haverjait, hogy mi a fenét kéne csinálnia? A válaszok: Goliath… Spider mine… Firebat… És valóban. Az aknák és a lángszórós, mépesek lennének a Broodlingeket megfékezni, míg a Goliathok levadásszák a Lordokat… Hát igen…

    ZERG:

    Zergnél a nagy újdonság a Roach, ami a föld alatt mozgással tényleg brutális, azonban mégis kevésszer láttam akcióban, ennek oka pedig, hogy a SC2-es Hydralisk annyira erős, hogy inkább mindenki azt massolja zerggel. Én korábban a Banelinget vártam átütő újdonságnak, de várakozásom az eddig látott meccsek alapján nem igazolódott be… Az Ultra végre használható és félelmetes egység, és ez jó! 🙂 Földi egységek közül a Queen akár épület is lehetne, hiszen csak védekezésre és bónusz lárvákra használjuk, de tény hogy ez a képesség létfontosságú! A Defiler támogató képességei hiányoznak elsőre, de az Infestor is jól beválhat újdonságaival (úgy mint a Raven a SV helyett).

    Levegőben nagyobb a változás. A Muta-micro működik, ezt tudjuk és örülünk neki. Scourge nincs, ami miatt elsőre aggódunk talán, de aztán eszünkbe jut, hogy a kőkemény Hydráink mellett nem is kell más légvédelem… Corrutor is jó dolog, bár az eredeti képességéhez képest visszalépés ez a mostani, amit személy szerint eléggé sajnálok. Légi egység Queen ugye nincs már, de annyira nem is hiányzik, pláne, hogy a Broodling átkerült a Brood Lordhoz, ami így bőven túlszárnyalja a korábbi Guardiant! A Devourert meg régen sem használtuk sokat… Overlord detekt-hiányát még sokáig szoknom kell, de hát ez van. Lényeges változás, képességek pedig itt sincsenek…

    Összességében azt mondanám, hogy míg korábban a Zerget a Blizzék a leggyengébbnek tartották, a Roach, Hydra, Brood Lord kombót látva ez már nagyon nem így van. És persze a Queen is kötelező.

    Azt viszont sajnálom, hogy a többi újítás igazából vagy vissza lett vonva, vagy nem igazán használható. Gondolok itt a Banelingre, a Corruptorra és a Nydus Wormra…

    A mozgatható védőépületek pedig a leereszthető Supplyhoz hasonló egyszerű de tetszetős megoldások…

    PROTOSS:

    A legjobban eltalált faj. Minden klappol.

    A Zealot a Charge-képességgel remek. A Továbbfejlesztett Dragoon, ami mostantól Stalker pedig Blinkel, ez is cool. A Sentry, mint új caster rengeteg új taktikát vetít előre. DT ugyanaz, HT-t eddig is csak Stormra használtuk, de arra nagyon… Archon ugyanaz, Dark Archont régen is ritkán láttuk, így nem fog annyira hiányozni… A Reaver viszont annál inkább, de cserébe kaptunk Immortalt és Colossust, amik kárpótolni fognak a „kukac” hiányáért.

    Levegőben a Scout drága volt, így inkább Carriert gyártott mindenki, Overlord vadászatra meg Corsairt vittünk. Most Corsair helyett Phoenixet fogunk használni. Egy csapat Void Rayjel pedig sírógörcsöt okozhatunk ellenfelünknek, mivel újra-újra felbukkanva bedaráljuk az összes épületét, de ha baj lenne, akkor hamar vissza is vonulhatunk, hiszen nagyon gyorsak a gépeink (szerintem ezt tuti megváltoztatják még). Carrier maradt ami volt, Mothership pedig egy felturbózott Arbiter, amiből még a Recall sem fog hiányozni, hiszen van Warp in képességünk meg mobil Pylonként funkcionáló Warp Prismünk.

    A probléma talán csak az, hogy ebből a remek seregből (ahol minden egységnek teljesen egyértelmű a célja, felhasználhatósága, és arra valóban alkalmazható is!) alig fogunk a gyakorlatban látni valamit. Ugyanis a Chrono Boost képesség segítségével 4 Gatewayből valósággal ömlenek a Zealotok, amik kis Stalker vagy Sentry támogatással és Charge-képességgel lerusholják a teknős-védelmet játszó Terrant is… Kíváncsi vagyok, hogy ez ellen mit találnak majd ki a játékosok, esetleg maguk a Blizzes fiúk…

    Zárszóként annyit, hogy a játék szép és hangulatos és végülis arany középutas megoldás lett, mert nem is csak simán SC+3D, de nem is egy újításokkal teli 2. rész… Kár hogy sok merész ötlet el lett vetve, vagy éppen csak nem hozta meg a várt hatást, de összességében nagyon jól járunk ezzel a játékkal.

    De ne felejtsük el, hogy ez még csak a 3. napja a Bétának! Biztos sok minden fog még változni, de jelenleg így állnak a dolgok szerintem…

    Végül: Bocsi a terjedeles komment miatt, de ha már játszani nem tudok, mert nem kaptam kulcsot, legalább hadd fossam a szót magamból!… 😉 😛

    Reply

  • Sziget

    |

    Ezt írtad: „Nem kell várakozni ameddig elkészül, de ezután van egy rövid cool down, ameddig nem gyárthatsz a Warp Gatewayben.”

    Ez a várakozási idő függ attól milyen egységet gyártottál? Mennyi ez az idő? Egy zealot mondjuk 17 mp sima gatewayben, ennél jóval több?

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Sziget #12 üzenetére:
    A balansz miatt ugyan annyi időnek kell eltelnie mint ha sima gatewayekből gyártottad volna az unitot.
    Szóval ezt az idő különbséget tölti ki

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz sweeping #13 üzenetére:
    csak kevés idő telik el. pár sec. max 10

    Reply

  • TavariS

    |

    #11
    Abban nem értünk egyet, hogy a nydus network nem használható, szerintem nagyon erősre sikerült. Tier 2, gyorsan és olcsón készíthető, és ráadásul nem kell hozzá lötyi:D A legdurvább pedig benne, hogy végre nem az 1-1 elven működik hanem n-n, így akármelyik pontból akárhova lehet menni, ott rakod ki őket ahol akarod. Így nem sok értelmét látom jelenleg az overlord transportjának, ha szigetre kell expelni akkor simán otthonról nyitok oda egy kaput, annyi hogy lássam a területet, de ezt a derítő olok megoldják:) Támadásnál meg végre nem kell szarakodni a tucat overlord hajkurászásával, hanem belátod a helyet ahol nyitni akarod a kaput és annyi, gyorsan készül, főleg ha kettő nydussal tolod, mert van egy biztonsági tartalék, nehogy kilőjék mindkettőt épülés közben.
    Queen képessége nem imba szerintem, mert egy heccsre csak egy queen dobhat egyszerre értelemszerűen, tehát egy elhúzódó csatában is kell 4-5 heccs, de legalább nem 8-9+ mint eddig. Viszont tény, hogy egy 15-20 perces játékra 3 heccs+3queen kombó az elég kemény.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.