StarCraft II Beta – Patch 14 (version 0.16.0.15580)

Astonkacser . Patch 2301

AdamoA értesített a fejleményekről, köszi! Forrás: SC2Pod Blue tracker

Ráadásként itt van hozzá a Situation Report is. +1 ráadás, Koxaman frissítette az egységtáblázatát.

Balance Changes

PROTOSS

  • Archon
    Build time decreased from 17 to 12.

TERRAN

  • Viking
    Ground damage decreased from 14 to 12.

ZERG

  • Corruptor
    Corruption energy cost decreased from 100 to 75.
  • Infestor
    Burrowed move speed increased from 1 to 2.
    Peristalsis upgrade removed.
  • Overlord/Overseer
    Pneumatized Carapace cost increased from 50/50 to 100/100.
  • Overseer
    Infested Terran energy cost decreased from 125 to 100.
  • Roach
    Organic Carapace upgrade removed.
    Tunneling Claws now also increases burrowed regeneration rate from 5 to 10.
  • Ultralisk
    Anabolic Synthesis upgrade removed.
    Health increased from 450 to 500.
    Speed increased from 2.25 to 2.9531.

Bug Fixes
Map Publishing: the default Battle.net host now points to the correct server.
Time Expiration notices that were added for testing of the Guest Pass functionality have been removed.
Fixed a crash when trying to open an old replay by double-clicking it in Explorer.

AdamoA féle rövid összefoglalót a klikk után:

Röviden:
Protoss-nál az Archon összeállítás ideje csökkent. 17 helyett 12-re.

Terran-nál a viking most már kevesebbet sebez ground mode-ban. 14 helyett 12-t.

Zerg
– A corruptor corruption képességének az energia igénye kevesebb lett. 100 helyett 75.

-Az infestor most már alapból olyan gyors beásva, mint a fejlesztéssel. Ebből következik, hogy azt kivették. (Már mint a fejlesztést ugye.)

-Az overlord/overseer sebesség növelő fejlesztés drágább lett.
Most már 100/100-ba kerül.

-Az overseer infested terran képessége 125 energy helyett már csak 100 energy.

-A Roach Organic Carapace fejlesztését kivették mivel a Tunneling Claws most már egyben a regenerációt is gyorsítja ha beásta magát a roach. (5-ről 10-re)

-Ulralisk: plusz 50 hp, és egy kis speed buff (2.25-ről 2.9531-re)
Emiatt a Anabolic Synthesis fejlesztést kivették (ami ugye a speed buff volt)


Comments (73)

  • Zedas

    |

    Dásztin szerintem elment szabira, és sutyiban a többiek buffolták a zerget.

    Reply

  • fosztogato

    |

    Válasz Zedas #1 üzenetére:
    Szerintem is és ezért csökkentették a viking sebzését is ground modban. =)

    Reply

  • MiniM

    |

    Most ez komoly?!…Ezek szerint, akkor a Protoss ennyire jól be van lőve, hogy azon csak a ritkán használt Archon összeállítás ideje csökken?…ettől sem fogják jobban használni…Nekem akárki akármit mond, kezdek csalódni a Blizzardban :-*

    Reply

  • Aston

    |

    #3: Az Archon szerepe csupán annyi a játékban, hogy ha egy nagyobb csata közben a High Templaroknak elfogy az energiája, akkor átalakítod őket Archonná és ezzel talán még meg tudod fordítani a csatát. Ehhez viszont az kell, hogy az átalakulás gyors legyen, ezért csökkentették. Nem szánnak nagyobb szerepet az Archonnak.

    Reply

  • 84Noname

    |

    3: Nem a protoss van jól belőve, hanem a tvp..ezekszerint. A többi felállásban meg a zerg jött ki szarul, ami kb fedi az én véleményemet is… jó peccs volt ez…

    Reply

  • DJackson

    |

    ez a legjobb amúgy
    2.25-ről 2.9531

    miért nem 2.95 akkor már vagy 3? 😀 biztos túl egyszerű lenne. pedig olyan nincs hoyg valami 23 gázba vagy 113 minerálba kerül. amúgy jó pecsa. infestor rulez 🙂

    Reply

  • antgecc

    |

    Végre egy normális patch.

    Korrekt zerg módosítások.

    Reply

  • MiniM

    |

    #4: jah, mondjuk így érthetőbb 🙂
    #5: nincs jól belőve semmi se XD tiszta káosz ez a béta 😀

    mondjuk jobb patch, mint a 13 XD

    Reply

  • Worlon

    |

    Válasz DJackson #6 üzenetére:
    Mert ez így sokkal profibban néz ki…

    Javíthatták volna, hogy a meccsek 1 részénél a minimap helyett ne egy fekete háttér jelenjen meg, amire kattintva az alsó sarokba dob.
    Visszatehetnék, hogy az első 2 percben döntetlennel ki lehessen lépni. Főleg iylen bug mellett.

    Reply

  • nf.purple

    |

    Ha egy kicsit gondolkozol és utánajársz, hogy milyen egységek rendelkeznek 3as speedel, rájössz, miért lett ennyi az ultráé.

    jó peccs ez

    a Dásztinös poénok bár jópofák, csak semmi alapjuk nincs 😛

    Reply

  • Tokman

    |

    Ez az első patch ahol erősítenek a Protosson!(ha jól emléxek)
    Én Terran játékosként egyetértek , hogy a Zerg gyenge ,de ez azért is van mert mindig mass-t hoznak és könnyű lecounterelni plusz infested terrant igazán kivehetnék a játékból!
    Archont meg igenis megéri bio ellen hozni nagyon durván szedi mutákat is pl.
    Viszont ami nekem nem tetszik ,hogy egyre egyszerűbb játszani zergel folyamatosan veszik ki a fejlesztéseket és megkapják alapból, semmi speciális képesség kivéve infestor amit lehet ,hogy mostmár többen fognak hozni.
    Viking meg mégiscsak anti air szval -2 sebzést megértem.
    Roach buffnak nagyon örülök szinte senkise hozta, így mostmár elgondolkodnak az emberek ,hogy akár midgamebe is lehetne hozni.

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz DJackson #6 üzenetére:
    Válasz Worlon #9 üzenetére:
    Logikus, hogy ezeket nem kézzel állítják. Ha megszorzod egy bizonyos százalékkal a 2.25-t szinte biztos, hogy egy szép törtet kapsz, szóval kizárt dolog, hogy azért ennyi mert „így sokkal profibban néz ki” 🙂

    Reply

  • pogix11

    |

    végre nem nerfelték szegény protosst 😀
    de ha nerfelés lesz akk azt a void ray fogja kapni…illetve csak azt neee 😀

    amúgy azt hallottam a vertex nem nyeli el az atombombát 😀 azért elég nagy poén hogy az anyahajó meggörbíti a teret egy kisebb fekete lyukat létrehozva és egy atombombát nem tud elnyelni 😀

    Reply

  • Worlon

    |

    Válasz Tokman #11 üzenetére:
    Phoenixet elvileg buff-olták az egyik patchban.

    Válasz AdamoA #12 üzenetére:
    Ironikus akartam csak lenni.

    Reply

  • DJackson

    |

    bocs de nincs időm utánajárni, gondolkodásból meg nem jön elő ez az adat. Esetleg megtennéd helyettem, ha úgyis olyan okos vagy? 🙂

    Reply

  • MiniM

    |

    Válasz pogix11 #13 üzenetére:
    A Phoenix menet közben lövése szerintem elég jó buff volt 😉

    Reply

  • fosztogato

    |

    Válasz DJackson #15 üzenetére:
    A zerling fut alapból 2.95-el:P a speedling 3.54-el a muta 3.75 főnix 4.25 hellion 4.25 utóbbi 2 a játék leggyorsabb egysége. Egy átlagos egység pl marin mara stb 2.25-el megy a leglasabb BL meg bc 1.41 asszem =) forrás sc2 armory

    Amúgy lehet tölteni a patcht =)

    Reply

  • spani

    |

    Elég szépen alakul most a zerg, csak azt nem értem mért kellett ennyit várni erre? Már kb a 8 patch óta még a nem zerg játékosoktól is azt hallani hogy szegény zergekkel láttatd mit tettek megint, lol? Amit még alakítai kellene az a overseer, mert ennyi gázért (100) nem érdemes hozni 2-nél többet belőle viszont a spelljei azok meg iszonyatsok energyt fogyasztanak! Még ígyis 100 energy 1 db szaros infested marinért? 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 Ki sem kel már 1 db scv visszahegeszti a tojásba! És ha mégis akkor meg fogja, arrébbviszi 5 secre az embereit mert szerencsétlen kb állni alig tud nemhogy menni, azt utána összeesik… Várnék ötleteket hol lehetne használni ezt a fantasztikus titkosfegyvert? 🙂 Mert ha még rá lehetne valkire dobni 10 damagért akkor jobban megérné… A corruption tulajdonság blokkolását 45 secesre megváltoztatnám szte 75 energyért az úgy „reális”.

    Reply

  • DJackson

    |

    foszti köszi, ez kedves volt tőled. Az mondjuk érdekelne, hogy a 2.95 vajon nem csak egy elnagyolt adat-e az oldalon, mert ha feltesszük hoyg bizonyos számok osztogatásával szorzásával jönnek ki ezek az értékek, akkor nem hiszem hogy ilyen difi lenne. Ha meg pöccre beállítják, akkor most őszintén vajon olyan sokat számít az a 31 ezred? Így már utol fogja érni a lassú lingeket 😀 akkor miért nem 2.96, akkor már túl gyorsan érné utol őket? No meg nem mintha egyenes vonalú egyenletes mozgásokból állna a játék… és a 2.954 vagy 2.953 is jobban tetszene.

    Reply

  • Darc1n

    |

    LOL nem tették vissza a sima játékos profil alapú felvételt és már a Zotac is áttért a Real ID-s tournamentekre, mi lesz itt jézusom :S.

    Reply

  • Nikolett

    |

    Válasz Spani #18 üzenetére:
    Hát ha ügyes vagy meg lehet vele lepni az ellenfelet, ha kifejleszted a + sebességet akkor főleg és így ráadásul egy Overseer két Infestedet is le tud pakolni, ergó 6 = 12 ami egy szép szám és ha az ellenfél nem készül akkor az oda b*szhat a dolgozóinak.

    2. Csatákban is fordíthat a helyzeten, nem sokat érnek alap helyzetben de lepottyantasz belőle párat és ad valamennyi fedezést az egységeidnek.

    Meg amúgy 100 gáz nem sok ha jó az income.

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz Nikolett #21 üzenetére:
    Plusz: ellenseg watchtoweres egysegeinek kiszedesere tokeletes; sziget expek harassolgatasara is tok jo, raadasul csak energybe kerul, ami azt jelenti hogy a jatek vegeig tudod pumpalni oket.

    Reply

  • Wilsonius

    |

    Eleg szimpatikus ez a patch , végre erősítik a szegeny zergeket .mondjuk szerintem a zergnek kicsit tul kevés a spellje , illetve nem mind a leghasznosabbak , pl a corruption meg a frenzy , de tetszik a blizz iránya 🙂

    Reply

  • Sabika

    |

    Elég jó patch!
    A zergekre tényleg ráfért egy kis buff főleg a roachra.
    Bár szerintem az arconnal nem lehet mit csinálni egy használhatatlan egység ha csata közben össze teszek 2 ht-t akkor is szétszedik.
    Azért sajnálom mert jó kis egység volt a bw-ben

    Reply

  • Promie Motz

    |

    De értitek, ha harassols is vele ketőt, az se éri meg azt a kockázatot, hogy pl belefutnak valami anti airbe, és mind meghalnak… szerintem nem éri meg velük rambózni, mert csak te jöhetsz ki rosszabbul

    Másik, végre erősítették a zerget 😀 egyébként az overlordnak az a kis nerfje jogos, én is kezdtem rákapni most arra, hogy ha ellenfél terran (főleg tankokkal, sokkal) és földi seregem van, valamint neki sincs x millió vikingje, akkor nemes egyszerűséggel rádroppolom az embereimet 🙂 Így olyan csatákat nyertem meg, még akkor is, ha pár ovi-t leszedtek, amiknél a földön kb épp hogy csak elérték volna az ellenfeleket, mert tényleg ilyen 8+ tankot nem elhet ultrák nélül elérni, még azzal sem teljesen jól. Jó, most nem sírok, mert ez egy jó taktik volt, ami összesen 250/250 volt, most picit drágább lesz, de még mindig nem vészes, meg lehet még broodlordozni, vagy tényleg ultrázni (ami végre normális speeddel rendelkezik 🙂 és +50 élet, ezt a 50 et a múltkor nem tudom, hogy gondolták).

    Valaki írta, hogy most a z easy race lett, emrt megkapnak minden fejlesztést alapból szinte… aha, csak még mindig több fejlesztésük van szerintem, mint mondjuk a protossoknak 🙂 ott van egy a stalkernek, egy a zelának, egy a sentrynek, hát bravól, eddig lingnek 2 volt, roachnak 3… most ebből kivettek egy roachosat, ami nem is használtak szerintem a legtöbben, mert nem nagyon mennek fel a zergek hive techre, legalábbis azokban a repekben, amiket láttam, ahol nem akarnak t3-as unitokat honi szándékosan.

    Reply

  • sweeping

    |

    Ez jó kis patch volt

    Egy kis off: Srácok nálatok hány gb foglal az sc2?
    Én még emlékszem arra, hogy mennyit is foglalt, amikor először installáltam fel, és jelenleg 8,89gb foglal.
    Sokkal, de sokkal több lett, nálatok is ennyit foglal jelenleg?

    Én már arra is gondoltam, hogy ebbe bele van rejtve a single player üzemmód is. Csak olyan ügyesen, hogy nem elérhető, és a hackerek sem tudják kibányászni. Vagy mi az isten foglal ennyit?

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz sweeping #26 üzenetére:
    A patcheket egymásra teszi és nem törli le a régit. Szerintem ezért van ez a nagy méret.
    Nem adtak ki olyan patchet ami egybefoglalja az összeset ami töredéke a mostaninak.

    Reply

  • MHz

    |

    Az foglal ennyi helyet, hogy az összes eddigi verzió bent van, ha esetleg megnyitnál egy réggebbi replayt. Szóval sok helyet foglal 😀

    Nem rossz patch, de egy ici picit én feljebb toltam volna a muta árát. Mondjuk +20-25 gáz vagy ilyesmi 😀

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz Promie Motz #25 üzenetére:
    Szerintem nem easy race a zerg bár azért a protossnak azért nincs kevés fejlesztése és ha ugy nézed nem is olcsók.
    de azért ha ugy nézed sok képessége van a zergnek legalábbis szerintem!

    Reply

  • antgecc

    |

    Válasz spani #18 üzenetére:
    Egyetértek. Jelenleg ez az infested terran röhej. Míg kikel leszedik, ha messzebb rakod le, hogy ne lássák, míg odaér, kidöglik magától. Használhatatlan. Véleményem szerint sokkal hasznosabb lenne, ha nem inf terranokat dobálna az overseer, hanem olyan tojásokat, amiből X mennyiségű broodling kel ki. Na így már sokkal zergesebb volna.

    Egyébként is teljesen logikátlan: hogy kerül a terran egy tojásba? Hogy kerül a tojásba egy fegyver? Ezt sztem is ki kell venni. Helyette jöhetnek a tojások broodlingekkel.

    Mindezek mellé egyébként örvednek a patchnek, eddig a legértelmesebb zerg módosításokat tartalmazza és elégedett vagyok.

    Reply

  • antgecc

    |

    Válasz MHz #28 üzenetére:
    Viccelsz? A zerg a masszolásról kéne, hogy szóljon. Hova emelnéd még az árát?? Így is sokan nem hozzák ki, mert az árához képest eléggé kevés a dmg.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz MHz #28 üzenetére:
    És most akkor 5 év múlva 20gb fog foglalni az sc2 vagy mi a fene?
    Mondjuk igaz hogy most már a terrabytes winchesterek eléggé elterjedtek és megfizethető áron vannak, de akkor is ne foglaljon már annyit 😀

    Szerk: Jajj de hülye vagyok, és még bele se gondoltam abba, hogy ugye még érkezni fog addigra 2 kiegészítő.
    Hát akkor simán 30gb is átfogjuk lépni, sőőőt

    Reply

  • BlaZ

    |

    nekem miért írja ki folyamatosan, hogy placement matches remaining 5? akárhányszor find match-re nyomok és megnyerem, vagy vesztek tökmindegy nem változik semmit, nem vagyok semmiylen league-be.
    Egyébként ezt azután dobta hogy a bonus poolom (esküszöm hogy nem viccelek): valami irdatlan nagy szám volt milliós nagyságrendű (e.g. 2354879) rácsodálkoztam és utánna egyből jött ez a placementes baromság még a patch előtt, tegnap.

    Reply

  • MHz

    |

    Válasz antgecc #31 üzenetére:
    Igen a zerg a massról kellene hogy szóljon, de mivel fogsz meg egy mass mutát? Ami tényleg mass. Ok. Nem szabadna hagyni hogy annyi legyen, de akkora tömegben hozzák hogy a pattogás miatt nagyon darálnak mindent. Ha protival vagyok akkor pl mit csináljak ellene? Igen a phoenix a countere, de ha fel is massolom, akkor jön kb 20 hydrával és lenyom 😀 Mert még micróval is elég macerás a földi egységek ellen. 😀
    De lehet csak simán béna vagyok 😛 😀

    Reply

  • EverIce

    |

    Válasz MHz #34 üzenetére:
    Cannon-al megtámogatott phoenix, stalker. Missile turret rine. Spore crawler, infestor v. hydra.

    A Patch meg tetszik.

    Reply

  • BlaZ

    |

    Válasz #35 EverIce üzenetére:
    THOR 😀
    mellesleg valaki valamit a #33-ra?

    Reply

  • zsolo1122

    |

    Válasz BlaZ #36 üzenetére:
    Nekem is ugyan az a baj, 5. meccs óta írja azt hogy a 4. placement meccsnél járok

    Reply

  • Promie Motz

    |

    #36, tegnap délután nekem is bejött ez a bug, kidobott az összes ligából, mindből kéne placementezni, én is lejátszottam 6 meccset, de nekem a legelsőt beszámolta, csak a többit nem 🙂

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz zsolo1122 #37 üzenetére:
    sziasztok nálam is ugyan ez a probléma

    Reply

  • mikroman

    |

    Ez valamikor tegnapelőtt hajnalban kezdődött. mármint a placement ligás mizéria. Mindenesetre akkor a statisztikáidnál még jelezte, hiogy mennyi a nyert és vesztett meccsed, melyik ligában vagy és elő lehetett hívni a liga pontlistát is. A „Multiplayer” résznél viszont tényleg a besoroló meccseket jelezte (lehet most is, csak 1-2 napja nem néztem).

    A patch jónak tűnik, viszont az over gyorsítás picit „gázos” szerintem. A kedves terran elfalazza magát, akár csak a proti, csak az meg berak a kijáratba 2 zelotot és mögé egy stalkert, aztán meg vagy vakítva. Az elején azért számít az az 50 gáznyi plusz idő amíg nem láthatod mire megy az ellen. Ha meg fölényújtogatod a csápjaiodat leszed terran alapegységekkel, proti meg egy darab stalkerrel és a bázis belsejét meg se látod. Jelenleg 250 gáz benyomatni a speedet az overek vénáiba. Ennyi idő alatt már kialakul a fejlesztési iráénya az ellennek jó eséllyel, aztán csak kapkodsz mit is akarsz. Remélem a többi buff picit ellensúlyozza. Bár a ultra nem sokat számít, mert ha akarsz se nagyon jutsz el odáigt 🙂

    Mutalisk gáz árát meg hülyeség lenne növelni. Egy bázisból így sem hozhatsz ki eleget amit nem lőnek sz*rrá míg eléri a termelőket, kettőnél meg könnyen eltaposnak mire kihozod az elsö 5-8 mutalisked. Meg addigra felfedezik simán mid van és 2-3 rakétatorony vagy cannon simán lefoglalja őket míg odamasíroznak pár marine-nal vagy odablinkelnek stalkerral, vagy más lövésszel. terran és protoss is alig valami gázzal fogni tudja a zerg légi egységeit. Ez is csak balekok ellen jó taktíka. lehet ezért szívtam be 1-2* én is zvz-ben? 🙂

    Az első 5-10 percben mindenképp a gáz a szűk keresztmetszet ami bekorlátozza a játékot. Ez meg légi egységek, vagy hidra esetén is sok zergnek így ez szívás.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz BlaZ #36 üzenetére:
    Méri a meccseidet. Nyomd le az 5-öt és be fog rakni valamelyik ligába. Ez csak egy bug a képernyőn, de igazából számolja

    Reply

  • mikroman

    |

    Én meg azt hittem, hogy annyira satnya volta a teljesítményem és annyira ingázó, hogy megkisérel újra felmérni mert egy ilyen alakkal semmit se tud kezdeni 🙂
    De akkro általános jelenség.

    Előző üzenetemhez csak annyit, hogy jelenleg nem 250, hanem 200 gáz kell a gyorsításhoz (Hatch upgrade + gyorsítás), de az is sokat számíthat időben az elején… Mármint a +50 gáz a fejlesztésnél amit kapott…

    Reply

  • zom

    |

    Válasz sweeping #41 üzenetére:

    Nekem tegnap este biztosan nem számolta, lenyomtam 8 meccset, és nem rakott be semmilyen ligába, továbbra is azt írja, hogy „4 remaining”.

    Reply

  • zsolo1122

    |

    Válasz zom #43 üzenetére:Nézd meg a profilodat, ott irja rendesen

    Reply

  • zom

    |

    Válasz zsolo1122 #44 üzenetére:
    Persze, ott írja, hogy ennyi meccs, ennyi győzelem, stb., sőt, a baneling portrét is kilockoltam, de ennek ellenére mindig placement meccseket játszom, nem laddert. Az ellenfeleknél rá is kérdeztem, és ők is azt mondták, hogy placement meccs.
    Mindegy, nem mintha igazán számítana erre a pár napra, ami a szünetig hátravan.

    Reply

  • BlaZ

    |

    ja értem már, elég idegesítő bug, remélem észrevették és javítják. De látom a listán Platinum 1.
    Jóvanakkor, köszi a válaszokat.
    egyébként akinek játszhatnékja van „iozsoo” néven megtalál, úgyis kevés a magyar (=

    Reply

  • Firebat

    |

    Az infested terranhoz hozzá szólva: sztem is hasztalan, energy-be is drága maga az egységhez képest ami köbö nem ér semmit, akkor már inkább changelingezek, vagy a constain vagy hogy hívják. A broodlinges ötlet nekem is tetszik.
    void még imba kicsit, és sztem még mindig nagy a viking lővátolsága 🙂

    Reply

  • mikroman

    |

    Jó lenne az infested terran, csak a tojás legyen 10 armoros vagy aferletti sok alap élettel az overseer meg alapból 3 „héjjal”. Akkor be tud repülni az ellenhez, ledob a tank mellé egy tojást amit kilő a többi tank a közeli tankkal együtt 😀
    CSak ha erős a „héja” az overseernek, akkor lekapják a marinék amiket ott hagy tartaléknak vagy a rakétatornyok, vagy a vikingek gyilkolják le. Mondjuk MM tömeg közepébe is jó lehetne a tojás ha van tank „fedezet” 🙂 Kb ugyanaz mint a bloodlord vs sok kis sz*r egység tankfedezettel ütközetben. EGy -két broodling csomag a gyalogságnak, aztán a többit elintézik a tankok. Sajna ritkán kivitelezhető mindegyik ötlet mert ami repül azt leszedik a vikingek vagy ha közelebb mész a marinék is lövik.

    Mindenesetre max trükközésre jó meg bolondozásra most az infested terran.

    Reply

  • BlaZ

    |

    vki 1v1?
    acc: iozsoo

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz BlaZ #49 üzenetére:
    e-mail cím kell ha jól tudom nem név!?

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.