Battleground’s Origins by Grom

L4.ZsukoV . GalaxyEditor, Ismertető 1174

Most akkor jöjjön egy hazai gyártmány is! Ugyanis nálunk is akadnak tehetségesek, akik már mélyebben bele ásták magukat a Map Editor rejtelmeibe, és említésre méltó munkákba kezdtek. Így van ez Grom tagunkkal is, aki nem régiben számolt be művéről a fórumunkon:

Jelenleg úgy néz ki, hogy Battleground’s Origins lesz a neve Arathi Basin helyett, mivel bár az1 alapötletet a WoW-os AB bg adta, de egyre kevésbé hasonlít rá a pálya, így jobbnak láttam átnevezni.

A játéknak 3 különböző választható játékmódja lesz.

  • Normal (Torony foglalós)
  • Arena
  • Survivor

A játék menete:
2 csapat a játék indítását követően ingame, szavaz a játékmódot illetően, esetleges egyéb beállításokat is tehet pl.: Random karakter választása. Ezután mindenki a saját karakterét irányítva játszik.

Normál módban:
A cél a 2 torony elfoglalása, opcionálisan a pálya közepén található zászló felszedése és, az egyik elfoglalt toronyhoz való eljuttatása. A játék addig tart amíg az egyik csapat el nem ér X pontszámot, pontokat másodpercenként kap a csapat, ha az övé valamelyik torony, nyilván ha mind a kettő az övék akkor többet kapnak, és ekkor a bevitt zászló is dupla pontot ér.

Arena mód:
A pontokat ekkor az ellenséges játékosok megöléséért kapja az adott csapat.

Survivor:
A 2 csapat szövetséges lesz és a pálya közepén található zászlót kell megvédeniük az ellenséges hullámoktól, ha x ideig kihúzzák, akkor nyertek.

A pályáról:
Két elfoglalható torony, illetve a zászló középen, csak az őket érintő játékmódokban aktívak, különben ki vannak kapcsolva. A pálya 4 pontján buffok (kis sárga kör) poppolnak adott időközönként (pl.:plusz sebzés, heal, speed). A map közepén a sárga kör, a Warcraft 3 hoz hasonló kutakhoz hasonlít, élet és energy regeneráló képessége van adott távolságon belül. Az időjárás a játék folyamán folyamatosan változik és a megvilágítás is. A pálya egyes elemei szintén random generálódnak. Elérhető funkció még, a kamera nézeteinek váltogatása, illetve egy eredményjelző tábla, ahol látható, hogy melyik játékos lépett ki a játékból, hány embert ölt meg, hányszor halt meg. Továbbá készítettem dps/damage mérőt, ez egyenlőre rejtett és csak én láthatom, ez segít a balancolásban, de lehet, hogy a későbbiekben ezt publikussá teszem, csak le kell még tesztelnem, hogy mennyire terheli le Bneten a pályát.

A karakterekről:
Jelenleg 9 van, mindegyik eltérő játékstílust igényel, nagy részüknek a képességei a WoW-ból lettek átvéve, tehát olyan karakterekre kell gondolni, mint pl.: warrior, healer, shaman + Starcraftos eredetű karakterek is vannak. Minden karakternek 5 egyedi spellje van, az utóbbi időben ezen dolgoztam főképp, mert amit eddig triggerben írtam meg át kellett írnom Data Editorban, mert így stabilabb, gyorsabb és bug mentes lesz (a Blizzard is ezzel a módszerrel csinálta az egységek spelljeit). A karaktereket folyamatosan lehet fejleszteni, +élet, energy, Fegyver fejlesztés. Ezek mellett a karakter spelljeit is lehet buffolni a különböző Talentekkel, minden karakternek 3 talentfája van, 3 szinttel, amikor egy fát kiraksz teljesen aktiválhatsz egy ulti spellt. Azt, hogy hogyan kapják majd a játékosok a talent pontjaikat, még nem döntöttem el véglegesen, xp-t és szinteket nem szeretnék bevezetni, mert ha valamelyik csapat kicsivel is jobban játszana a másiknál, akkor nagyon el tudnának húzni és onnantól kezdve csak mészárlás lenne, itt nincs lehetőség creepeket ölni és úgy szintezni, mint Dotaba. Itemek bevezetése csak a játék megjelenése után lesz, mivel még nincs „rendes” mód rá az Editorban.

Így első körben, ennyi jutott az eszembe, később majd még írok az újabb fejleményekről. Addig is pár új kép:

2 3 4

5 7


Comments (12)

  • ZsoL

    |

    Hat ez elkepesztoen jol hangzik, nagyon kivancsi vagyok a vegeredmenyre!

    Reply

  • K4E

    |

    Tetszik 🙂 😀 még az AB-vel játszottam Bétakor 😀 az is jó volt 😀

    Reply

  • Endyr

    |

    grat, komolynak nez ki a cucc

    irigyellek, mert
    1. van idod ilyenekre
    2. van turelmed is es ertesz is hozza

    nekem ebbol egyik sincs meg 🙂

    Reply

  • aarchie

    |

    Állati jól hangzik!!! Remélem sikerül népszerűvé tenni a Battle-neten, már nagyon várom!
    Válasz Endyr #3 üzenetére: Érdekes az interneten miért csufolódnak ezzel, hogy „van időd ilyenekre”. Sztem egy jó hobbi (pl ez a mapkészítés), jobb mint napi 3-4 óra tengelengés, blogolvasás, msnezés, zenehallgatás, partifotónézés (ugye legtöbbször ezeket csinálják az antikocka kockák 🙂 ). Amúgy ne vedd magadra feltétlen Endyr, csak ez hosszútávú észrevételem!

    ” mert ha valamelyik csapat kicsivel is jobban játszana a másiknál, akkor nagyon el tudnának húzni és onnantól kezdve csak mészárlás lenne”. Ez a hógolyó effektus, ezt úgyse tudod sehogyse elkerülni (meg nem is feltétlen kell, kivéve ha a WoWos battlefield az alapkoncepció). Ugye csak a mérték a fontos!

    Reply

  • MCdoglesz

    |

    en csak anyit szolnek hozza, h. ab be zaszloszerzes nem volt 😛
    ez inkabb ien ab kullem, eos motor.

    jo kis map lesz ez, te ez a talent fa mar elegsok… fullra atcsap mar wow ba
    legjobb ugy lenne h. meglenne az oszes alap skilled es aki jobban hasznalja az nyer,
    mive ha ien pontos lesz elobb utobb az nyer akie vmien modon(mive meg te se tod) nagyobb szinten lesz.
    most mind1 h. creep v. masik killel, a lenyeg h. elobb utobb a masik csoport erosebb lesz.
    Viszont ha nincs ien pontozas akk tenyleg csak micro game, es gondolom annak keszul…

    nah lehet beszolni:

    Reply

  • GaMeR

    |

    naon jól hangzik alig várom h jáchassak vele ha jön vissza a BETA

    Reply

  • Apafalo

    |

    World of StarCraft …
    gratulálok….

    *** Fejezzük be ezt a viselkedést itt, köszi! ***

    Reply

  • Endyr

    |

    Válasz aarchie #4 üzenetére:
    Abszolut nem csufolodasnak szantam, mind igaz amit odairtam. se idom se turelmem nincs hozza, raadasul ilyen melysegben nem is ertek az editorhoz (bar ez utobbin lehetne valtoztatni, de az elso 2 hianyaban nincs sok ertelme :))

    Ne vedd magadra aarchie, nem kell mindent tamadasnak venni 🙂

    Reply

  • Apafalo

    |

    Bocsánat, hogy van véleményem, azt hittem azért van itt kommentelési lehetőség, hogy elmondja az ember a véleményét. Nekem ez a véleményem, igazán nem sértettem meg semmilyen viselkedési normát.

    *** Utolsó figyelmeztetés! ***

    Reply

  • Tokman

    |

    Jah AB-n pörögtünk csak feedback nagyon imba volt akkor is.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    #7,9 újabb krízisnek nézünk elébe. Figyelj Apafalo, azzal volt a T. adminnak problémája (nem látom, melyik moderált), hogy itt valaki javában dolgozik valamin, te meg ilyen lesajnálóan nyilatkozol 2-szer is.

    Szimplán leírhattad volna, hogy te nem értesz egyet azzal, hogy ilyen jellegű pályát csináljanak, mert (és nagyon vártunk volna egy értelmes indokot). De úgy érzem, hogy War3-ban nem játszottál X-Hero Siege-et, Enfo-t, dotát és a többi emlékezetes Custom mapot, mert az egy nagyon széles játékoskörnek (köztük nekem is), sokkal fontosabb és élvezetesebb volt, mint maga a Blizzard RTS-e multiban.

    Reply

  • Grom

    |

    Válasz MCdoglesz #5 üzenetére:
    Jelenleg úgy gondoltam ki a dolgot, hogy majd játék elején kap mindenki x pontot amit szétszór amire akarja, és többet már nem kap. Így nem mondható, hogy később valaki fölénybe kerülne, hiszen egyenlő erőviszonyokkal indulnak papíron, és ez csak színesíti az egyes karaktereket, hogy azt a spellt erősíted, ami neked tetszik és többet szeretnéd használni. És azért csak „papíron” mert a lényege az egésznek az lenne, hogy csapatmunkával nyerjen az adott csapat, kezdve ott, hogy olyan karaktereket választanak, amik egymást buffolják az aurákkal, visznek healert, együtt mozognak, taktikáznak stb. És arra nem tudok mit kitalálni, hogy ha valaki egyedül nekiugrik 3 embernek. Alapvetően 1v1-re balancolom a karaktereket, dps szerint. Ha ma meglesz az utolsó vizsgám akkor majd újból neki esek, most pár napja kicsit befagyasztottam a témát.
    Apafalonak meg csak annyit üzenek, hogy engem egyáltalán nem zavar, ha neked ez nem tetszik, amíg vannak olyanok akiknek tetszik nekem már az bőven elég, illetve amíg nekem tetszik, az a legfontosabb 😀
    Ja és köszi ZsukoV, hogy kitetted hírbe, nagyot néztem amikor öcsém szólt, hogy itt látta hírbe.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.