Nem lesz élsimítás a Starcraft 2 kiadásakor

ProfessorJ . Hírek 2121

A Blizzard a Starcraft 2 megjelenésekor nem teszi bele az élsimítás funkciót a grafikai beállításokba, derül ki egy IGN által Chris Sigaty-val készített interjú során. Ez csak később néhány hónappal később egy javítócsomagban kerül majd be a játékba. Természetesen mindkét videokártyagyártó cég  (Nvidia, ATI-Radeon) termékeire optimalizálva lesz a Starcraft 2.

IGN: Those who’ve played the beta (or just watched the videos) know that it looks great, even on a mid-range machine, but will we be able to anti-alias the boxed game when it’s released?

„Sigaty: No; but we will be releasing 3D in the first few months, for those Nvidia cards and screens that support it,” Chris states, before we quickly pursue Nvidia’s presence at the event, and ask about those players running ATI cards. We receive a stock but believable response: „we’re optimising for all systems.”

IGN: A satisfied note-pad in hand, we pursue the anti-aliasing question just one more time. No promises made, but it could certainly be done as a future update – again improving the game during its life – as could numerous other graphical upgrades as technology advances, and the median hardware gets faster. The first game has lived for twelve years already. StarCraft II may well take it further, if its ability to evolve stays in step with Blizzard’s ability to invigorate its products with new content and ideas.

Forrás:


ProfessorJ

SZTE ÁJTK politológus hallgató vagyok,szeretem a Blizzard játékokat... Foleg kerettörténeti spec vagyok...

Comments (65)

  • GeryGTK

    |

    Nekem nem hiányzott ez az opció eddig sem..

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Válasz GeryGTK #1 üzenetére: Szintén! Az Ati hd2600 vga-ám úgy sem erre az opcióra lett kitalálva… Persze ettől másoknak szomorú lehet a dolog.

    Reply

  • googlekereso

    |

    Azért ez egy kicsit furcsa, hogy nem lesz annak ellenére, hogy szép, de vkik akik megengedhetik maguknak a legvérpistikébb számítógépet, azoknak most miért ne? mindegy, nem lényeg, az ő döntésük, de azért látszik melyik vidkari fejlesztővel vannak együtt

    Reply

  • Mauro001

    |

    Nem kell ehhez semmiféle vérpistike számítógép, az én gépem 2 éves, 110ezer forintba került és röhögve visz 2szeres élsimítással mindent.
    Szerintem egy 2szeres élsimítás nagyon, nagyon sokat javít egy játék képi minőségén, nem lesznek „recések” a szélek, vagy nem is tudom hogy fejezzem ki, a lényeg az, hogy a 0szoros és a 2szeres élsimítás között hatalmas különbség van. Többet nem szoktam én se berakni, mert feleslegesnek érzem.

    Reply

  • Lantletevo

    |

    Akkó ez most az Anti-aliasing volt?

    Reply

  • ProfessorJ

    |

    Válasz googlekereso #3 üzenetére:

    Főleg az Nvidia-t szeretik, de attól függetlenül, mind2 cég termékeire optimalizálva lesz az SC 2, szóval no para.

    Reply

  • ProfessorJ

    |

    Válasz Lantletevo #5 üzenetére:

    Igen, az.

    Reply

  • googlekereso

    |

    Válasz ProfessorJ #6 üzenetére:
    Nekem is Nvidia-m van, ezzel nincs problémám, azzal sem melyik „támogatja” a Blizz-t

    Válasz Mauro001 #4 üzenetére:
    Nekem se vérpistike gépem van, csak hát tudod, vannak olyanok akiknek a csak a kinézet a fontos, és egyébként igazad van, az ilyen kis mértékű élsimítás is nagyon számít

    Reply

  • fosztogato

    |

    Nos az az élsimítás nagyon sokat tud számítani, főleg, ha másból kell levenni, ram vagy cpu miatt akkor az élsimítás kompenzálni tudja a gondokat. Legalábbis Assasin’s Creed 2-ben biztos. 😛

    Reply

  • Mauro001

    |

    Válasz googlekereso #8 üzenetére:
    Az, hogy valaki szereti, ha jól néz ki egy játék, vagy jelen helyzetben szereti, ha nem recések az élek nem jelenti azt, hogy az illetőnek csak a kinézet a fontos.
    Élsimítást jópár éve csak az ócska, nóném játékokban és az igénytelen, konzolról átportolt cuccokban nem lehet állítani. Meg a starcraft 2ben ezek szerint.

    Reply

  • msmk

    |

    Ha jól értelmezem, amit mondott, akkor nem az AA-t ígéri meg, hanem a 3D funkciót Nvidia kártyákra és olyan monitorokra, amik támogatják (ehhez valszeg kell szemüveg is). Az AA-ról pedig nem ígért semmit, de egy jövőbeli upgrade-ben elképzelhető.

    Reply

  • Sabika

    |

    Az élsimítást külön be lehet állítani a videokártya meghajtóprogramjánál!
    Szóval NO PARA!!:D

    Reply

  • Mauro001

    |

    Válasz Sabika #12 üzenetére:
    Azt ugye tudod, hogy a játék motorján múlik, hogy ez működik-e, tehát ha a motorban nincs benne a lehetőség, akkor nem működik control panelből se?
    A legtöbb játéknál ez azért működik, mert egy megvásárolt grafikus motorra íródnak, ami szinte biztos, hogy támogatja a funkciót, legfeljebb a játék készítői nem foglalkoztak azzal, hogy elhelyezzék a beállítási lehetőséget.
    Viszont a starcraft 2 motorják a blizzard írja, ha lenne benne támogatás, akkor beletennék az opciót.

    Reply

  • googlekereso

    |

    Válasz Mauro001 #10 üzenetére:
    Nem is azt mondom, hanem azt, hogy az az egyik elsődleges szempontja (de sztem felesleges vitázni a vérpistikékről, mert mi nem vagyunk azok, hiszen mi az SC2-re várunk 🙂 )

    Reply

  • Mauro001

    |

    Válasz googlekereso #14 üzenetére:
    Na, akkor fuss neki még egyszer a postomna, különös tekintettel az utolsó bekezdésben található „nem” szócskára, különben azt kell feltételeznem, hogy nem tudsz szöveget értelmezni. 😉

    Reply

  • inkwizitor

    |

    sokan úgy is kikapcsolják az AA-t a játékokban mert megzabálja az FPS-t rendesen, szóval szerintem nem gáz ha nem kerül be azonnal.

    Reply

  • sweeping

    |

    Kit érdekel az AA inkább csinálják már meg hogy kihasználja a processzor az összes magot.
    Nevetséges hogy egy q9550 beszaggat a 3v3 a nagyobb csatákban, amikor a limithez közelítenek a játékosok…
    Komolyan ennyi erővel egy core 2 duot is használhatnék. Core i7 is szívnak…
    Röhej hogy még ezalatt is beakad az sc2…

    Reply

  • WarFire

    |

    Na, élsimítást én se szoktam, max a nagyon régi játékoknál, aminél tudom, hogy nem okoz teljesítménycsökkenést(micsoda szó). Egyszerűen még bika VGA-kon is megzabálja nagyon az FPS-t. Én azt szeretem, ha jó sok FPS-em van :))

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz sweeping #17 üzenetére:
    kétlem hogy ez valaha is megvalósul majd.

    én azon csodálkzom hogy még senki nem kérdezte tőlük interjúban hogy miért hagyták ki ezt a részt az engine-ből.

    Reply

  • Mauro001

    |

    Válasz sweeping #17 üzenetére:
    Ez már sose fog megtörténni, így írták meg a játékot, ennyi. Jobban jársz vele egy 1 magos 3,6-ossal, mint egy 2,4-es i5-tel.

    Reply

  • Boshi

    |

    sweeping én is valami ilyesmit akartam írni, mondjuk számból vetted ki a szavantyút. Hiába van Quadom vagy Geforce9800gtxplusszom 200-aknál nekem is beszaggatott 3v3 ban.

    Reply

  • googlekereso

    |

    Válasz Mauro001 #15 üzenetére:
    Tudok én csak nem mindig :), plusz gondolom te akkor olvastad, mielőtt kitöröltem volna egy részét a hsz-mnek, mert rájöttem, hogy mit írsz (eltartott egy ideig 🙂 ), úgyhogy neked is törölnöd kellett volna, mert most rólad hiszik azt, hogy nem tudsz szöveget értelmezni 🙂 😉 (természetesen csak viccelek, nem kell magadra venni)

    Reply

  • Mauro001

    |

    Válasz googlekereso #22 üzenetére:
    Már nem tudom törölni. Nem veszem magamra, ne aggódj. 🙂

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Mauro001 #20 üzenetére:
    A cache miatt nem, az nagyon sokat számít
    Egyébként ezt is simán felhúzhatnám 3,6 ghz-re
    Csak én még sose húztam, nem vagyok a húzás híve 3,0ghz meg még nincs érezhető különbség ha meg feljebb húzom venni kéne egy erőseb hűtőt.

    Reply

  • Mauro001

    |

    Válasz sweeping #24 üzenetére:
    Nekem utolsó generációs 1 magos 3,6-os prescott-tal nem szaggatott a 3v3 egyáltalán közel full grafikán nagy csaták közben sem, ebből indultam ki.

    Reply

  • Zenorbi

    |

    Én valahogy teljesen feleslegesnek találom az élsimítást a játékokba, annak ellenére, hogy bírja a gépem, szerintem nem nyújt annyival nagyobb élményt, mint amennyit leesz az fps-ből. Használj native élsimítést, vegyél állat DPI-s monitort 😀

    Reply

  • csana

    |

    Válasz Mauro001 #20 üzenetére:
    Egy patch-el simán lehet módosítani a motort (mint ahogyan nemrég a CS:S-t elcseszték vele)
    mellesleg ezt a multicore renderinget én is nagyon támogatnám, szintén Q9550-el rendelkezem 3.8GHz-re húzva és nálam is vannak szaggatós időszakok…

    AA miatt nem nagyon aggódom, bár szeretem ha van 😀

    Reply

  • Velral

    |

    Válasz sweeping #24 üzenetére:
    Off: Egy jó procihűtő nem túl drága manapság. Nem vagyok szakértő, de olvastam, hogy 7-8k körül már kapható minőségi darab. Jobban megéri, mint gépet cserélni. 🙂

    On: Szerintem is felesleges az élsimítás. Ezeknél a kis egységeknél biztos tovább javítana a láthatóságon, de ahhoz már erős videókártya kéne. (Ati HD 5850 vagy 5870, nVidia GTX 470 vagy 480). Vagy esetleg két videókártya egyszerre. Akinek van rá keret…
    Nálam 3,4 Ghz-es Amd Phenom II X4 965BE procival, 4Gb DDR3-as memóriával, és Ati HD 5770 kártyával nem akadt sehol sem a nagyobb csatákban. 1080p-ben, minden ultra beállítással 35-45 fps-t produkált a gép. Igaz, 3v3-at meg 4v4-et még nem próbáltam, de 2v2-vel semmi gond nem volt. A grafikával pedig tökéletesen meg voltam/vagyok elégedve.

    Reply

  • csana

    |

    Válasz Velral #28 üzenetére:

    Azt hittem csak nálam ilyen kevés az fps…
    Nagyon rosszul van optimalizálva a játék… HD5870-el fullmaxon 140fps a játék elején. Mikor vége a játéknak lemegy 50-re…
    Nagyon hiányzik a több magos támogatás…

    Reply

  • Velral

    |

    Válasz csana #29 üzenetére:
    Az igen. Akkor már a felsőkategóriás vga-k és processzorok sem képesek ezzel mit kezdeni. Egyetértek, kellene a többmagos támogatás. Ha máshogy nem, a kiegészítőkkel jöhetne a továbbfejlesztett grafikai motor.
    Azért az 50 fps bőven elegendő. Ha a minimum 30 fölött van, már jók vagyunk. 😀

    Reply

  • csana

    |

    Válasz Velral #30 üzenetére:
    Igazából csak a Shader állítása eszi a grafikát, ha lowra állítom 300fps 1280×1024-es felbontáson :D.

    Aha apropopó felbontás..
    17″os monitorom van aminek a natív felbontása 1280×1024. Namost én általában 1280×720-ban tolom a játékokat mert így 16:9-es a képarán 4:3 helyett és így sokkal szélesebben látok. Amikor a béta kezdeti időszakban volt még működött is a windowed mód 1280×720-ban de néhány patch után már nem, szval remélem azt is megcsinálják…:D

    Reply

  • Peter1984

    |

    Nem értem miért nem lesz rögtön élsimítás a játékban… Annyira számít manapság extrának, mint egy új autóba az elektromos ablakemelő…

    Annyira nem fog hiányozni ugyan hogy zavarjon, de szerintem fapadosabb lesz tőle a game.

    Reply

  • keedav

    |

    Az nvidida vezérlőpúltról be lehet majd kapcsolni az élsimítást, megnéztem a bétával, amiben ugye alapból nincs AA. Csak annyi kell, hogy a „vonalsimítás – mód” alkalmazás felülbírása opción legyen. Tehát ezzel nem lesz gond, nvidia kártyával legalábbis.

    Reply

  • god

    |

    Nem tudom mi ez az akadás probléma jó gépek tulajdonosainál.

    1920×1200 minden extreme/ultra 4v4 tökéletesen fut akadás nélkül.
    I7 3.8 Ghz, HD 5850 850/1150, 6 GB DDR 3 1600 Mhz CL8.
    Nem nagyon hiányzik ide az AA, tökéletes a grafika egy jó paneles megjelenítővel.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz god #34 üzenetére:
    nem vagyok gépzseni de azt hiszem ez az:
    „3.8 Ghz”

    Reply

  • whatever22

    |

    fizetős élsimítás dlc
    yeyeye

    mikre nem jó a bnet2.0.!

    Reply

  • god

    |

    Hyperthreading bekapcsolása miatt 8 szálon dolgozik (dolgozna) a cpu, de ebből 4 szálat egyáltalán nem, 2őt 1-2%, egyet 20-30%, az utsót meg teljesen használja.

    Ez ám a pazarlás.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz whatever22 #36 üzenetére:
    fenét! minden patch fizetős lesz még béta alatt is hogy teszteljék a rendszert. a második fázissal kezdik.
    úgy is muszáj lesz megvenned ha multizni akarsz, ahogy az epizódokat is.

    Reply

  • WarFire

    |

    Válasz god #34 üzenetére:
    OFF:
    Hogy száradna le a hajad 😀 Ezzel a géppel már elláthatnád fél Miskolcot árammal.

    ON:

    Most tervezek összekötni két 8800GTS-t SLI-be, remélem azt legalább támogatni fogja.

    Reply

  • god

    |

    #39:

    Sajnos nem termel, csak fogyaszt. 🙂

    Reply

  • WarFire

    |

    Válasz god #40 üzenetére:
    Upsz…akkor fél Miskolcon áramszünetet csinálnál 😀

    Reply

  • Aio

    |

    Basszus ennél érdektelenebb hírt. Ez most komolyan hír értékű, hogy a fiúkák nem teszik bele az options menübe ezt az opciót? Kit zavar ez? Mikor a videokari driverében bármikor beállíthatod bármihez az élsímítást. Ez kész…

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Aio #42 üzenetére:
    Talán elolvashatnád amiket előtted írtak.
    „Azt ugye tudod, hogy a játék motorján múlik, hogy ez működik-e, tehát ha a motorban nincs benne a lehetőség, akkor nem működik control panelből se?
    A legtöbb játéknál ez azért működik, mert egy megvásárolt grafikus motorra íródnak, ami szinte biztos, hogy támogatja a funkciót, legfeljebb a játék készítői nem foglalkoztak azzal, hogy elhelyezzék a beállítási lehetőséget.
    Viszont a starcraft 2 motorják a blizzard írja, ha lenne benne támogatás, akkor beletennék az opciót.”

    Reply

  • bodike

    |

    mi a FARANC AZ HOGY NEM LESSZ élsimítás ??? mennyenek a francba… hát hogy fog úgy kinéni a game ?? mint egy kocka b.meg

    Reply

  • Depyangel

    |

    Válasz bodike #44 üzenetére:
    A béta sem néz ki úgy mint egy kocka, pedig abban sincs benne ha jól tudom .. 🙂 vagy tán nem tetszik a béta grafikája ? =)

    Reply

  • GeryGTK

    |

    Válasz inkwizitor #35 üzenetére:
    az I7 egy 4 magos procit takar szal 4x 3.8Ghz. szóval az nem lehet gond.
    God te meg fordulj fel ha ilyen géped van:)

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz GeryGTK #46 üzenetére:
    A több magos prociknál nem szabad összeadni az órajelet mert az nem magonként értendő!

    Reply

  • csimpi

    |

    Válasz Sabika #47 üzenetére:
    De magonként 😛 Csak 4*3.8 nem egyenlő egy 1 magos 15.2 Ghz-es procival.

    Reply

  • WarFire

    |

    Válasz Sabika #47 üzenetére:
    Tényleg nem szabad összeadni, mert nem akkora lesz a teljesítmény, mintha egy magban lenne. Viszont magonként az 3,8Ghz. Ugyanaz a technológia, mint a többproceszoros gépeknél, csak ott két különálló processzort használsz, ami két külön sínrendszerrel gazdálkodhat(ezért ez a megoldás kicsit gyorsabb is), míg í kétmagosok azonos sínrendszeren osztoznak, mivel összevannak zárva.

    Reply

  • GeryGTK

    |

    Válasz Sabika #47 üzenetére:
    de, magonként értendő.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.