Több mint 100 millió dollárba került a Starcraft2

Astonkacser . Cikkek 1428

Legalábbis a Wall Street Journal szerint. Sőt ez az összeg csak a fejlesztési költséget fedezi, a marketingre szánt pénzeket nem tartalmazza. Összehasonlításképpen a Gran Turismo 5 összesen 60 millió dollárba került és ezzel az egyik legdrágább játéknak számít.

Az ActivisionBlizzard CEO-ja Bobby Kotick azt mondta, hogy olyan 500 millió – 1 milliárd dollár körülre remélik a Starcraft II teljes bevételét (ez nem profit, csak bevétel, ebből még lejönnek az adók meg a költségek stb).

Forrás: Wall Street Journal, Gamespot


Comments (22)

  • spani

    |

    Hah. Azért megtérül szerintem 😉 Főleg ha csurran-cseppen mostmár végre valami Kóreából is!

    Reply

  • Lantletevo

    |

    Hajjajajj! Legalább 1 milliárd, csak a Wings of Liberty.

    Reply

  • Tcraft

    |

    A 2009. évről készült beszámoló közzététele után rendesen megugrott az Activision Blizzard INC részvényárfolyama, 12$ fölé. Ha bejönnek a számítások (most számomra elképzelhetetlen, hogy bukta legyen a game), könnyen a 2008 júliusi 15$ fölé robbanhatnak a papírok. Lehet, hogy a CE mellé pár Blizz részvényt is beszerzek :))

    Azért is jól hangzik ez az összeg, mert ez már megüti azon pénzemberek ingerküszöbét is, akik eddig nem láttak fantáziát a PC-s játékokban.

    Reply

  • Szabolcs85

    |

    Több, mint 100 millió dollár… Nem tudom, szerintem ez egy kicsit túlzás, de 50 millió talán már volt.

    Reply

  • dev567

    |

    Nem tom mit vagytok oda a nagy számoktól. Max ez az összeg azért tünik ki a többitöl, mert ez csak fejlesztési költség. Ami nagy szó. Mert ha belegondolunk a Modern Warfare 2-be, ami szumma 200 millió dollár volt, az is szép összeg, de ebből köztudottan 50-60 millió dollár volt a fejlesztési költség és majd 150 millió dollár marketing!

    Szal önmagában nem nagy dolog ekkora pénzeket áldozni egy játékra, az EA is simán tud kiadni ennyit, csak náluk kemény marketing is kell mert nem veszi meg másképp a fostalicska játékot az átlag ember. Blizzard-nál viszont nem kell marketing, mert azt a nép önmaga gerjeszti szinte. (Starcraft versenyek, youtube videók tömtelege, irdatlan mennyiségű fansite, custom mapek… stb.)

    A mai napig nem tudom felfogni hogy lehet olyan játékot csinálni, aminek csak a pár honapnyi béta fázisa alatt vagy 50-100 közötti jelentősebb starcraft2 verseny is megredezésre került… ilyen a világon nincs. Olyan szinteket ér el a játék sikeressége és népszerüsége csak a béta alatt, mint amit a legtöbb játék egy-egy karácsonyi föszezonjában se tud elérni.

    Szal ez a 100 millió inkább télleg azért nagy szám mert ez fejlesztési költség. Sztem olyan 50 millió dollárnál több marketing költsége lesz majd ennek plusszba, többre nincs szüksége.

    Reply

  • nakedman

    |

    Szerintem meg BlizzAct. pont olyan profit orientált cég mint a többi, ergó ha tudják hogy van 1 baromi jó termékük amrie rádásul a hírek szerint ennyi pénzt már ráköltöttek, és amely már most béta alatt is ilyen tömegeket vonzott, majd hülye lesz aztmodnani, hogy oké srácok nekünk elég a régi sc1 fun tábor meg 1-2 plusz becsurgó plusz player…Naná hogy megdobják plusz reklámokkal, marketingel, ha sokat markolhatok hülye leszek kevéssel beérni.

    Ez náluk is pont így működik, az más kérdés hogy a pénzünkér cserébe 1 igazán jó terméket kapunk!

    Reply

  • AxeMan_cpp

    |

    100 Milka nagyjából a GTA IV kategória vagy a Red Dead Redemption. Tehát ennyi pénzből biztosan jó játékot csináltak.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz AxeMan_cpp #7 üzenetére:
    a pénz mennyi sége =/= jó játék
    sok pénzből is lehet szart csinálni.
    az már más kérdés hogy már eddig is tudtuk hogy jó játék lesz mielőtt kiderült volna a fejlesztési költség, mivel Blizzről van szó.

    Reply

  • BoneDragoon

    |

    Válasz inkwizitor #8 üzenetére:

    „…mivel Blizzről van szó.”

    ez abszolut emberfüggő szerintem, nem mindenkinek tetszhet feltétlenül minden termék 🙂 itt csak magamat tudom előhozni, a wowot pl egyenesen rühellem 🙂 (nem tetszik) (ez saját vélemény, nem leszólni, ti szerethetitek , azért van 🙂 ) a warcraftot imádtam.. a 3ig.. amíg le nem esett hogy a w3 storyja 1 az 1ben a starcraft storyjának a kicsit módosított másolata 🙁 ez kicsit bántó volt mert engem személy szerint a történetek érdekelnek leginkább, de ez megint csak én vagyok.

    visszakanyarodva az eredeti témára
    ennyi pénzért csak azt tudom mondani, köszönjük ^^

    Reply

  • AxeMan_cpp

    |

    Válasz inkwizitor #8 üzenetére:
    Ügy érted „a pénz mennyi sége != jó játék „. Ha már pontosak akarunk lenni. Megemlíthettem volna ezt is amit írtál de azt gondoltam ez már egyértelmű. A játék biztosan jó lesz főleg hogy sok pénzt fordítottak rá. Bár kitudja hányan dolgoztak rajta és nagyjából hány órát naponta.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz BoneDragoon #9 üzenetére:
    az egy dolog de a blizz játékok eddig mind abszolút sikeresek voltak és soha nem buktak be egy játékkal sem amit kiadtak a kezük közül. az hogy egy-egy embernek esetleg nem tetszik valamelyik attól az még mindig minőségi.

    #10: akkor átfoglamazom: a pénz mennyi sége nem feltétlenül egyenlő a jó játékkal. ugyan ez igaz sokminden másra is, pl: filmekre, vagy vállalkozásokra. növeli az esélyeit hogy jó lesz de nem ad rá garanciát.

    Reply

  • Atlasy

    |

    Válasz inkwizitor #11 üzenetére:
    igen növeli a garanciát ergó X pénz teljes garancia? nem?

    Reply

  • renhohek

    |

    Az sc pont olyan dolgok miatt nagyon király amiket igazából a pénz annyira nem befolyásol. Ötletek kva jó világ, hangulat az h odafigyelnek az apró részletekre. Maga a játék menet! Ez inkább humán erőforrás kérdése. A pénzbe az kerül h ezeket megvalósítsák! DE még itt sem minden a pénz mert pl hány olyan játék van, vagy film vagy akármi ahol megvan a jó ötlet de a kivitelezés egy szar. Pl csomó magyar játék: van faja ötlet, megcsinálják gyönyörüre és mikor elkezdessz vele játszani akkor az az érzésed van h valami hiányzik és szépen el is felejtődik. Vagy mondjuk ot van az EA ami csak ugy fossa a játékait mindennek folytatást csinál és egyre ötlettelenebb igénytelenebb játékokat hoznak ki. Pedig az EA-nál van pénz.

    Reply

  • dreadnought

    |

    Kíváncsi vagyok hogy ennek a 100 millióból ténylegesen hány százalékot fordítottak a fejlesztésre és hány százalékot forditotak más részre

    Reply

  • pogix11

    |

    Hát ez se lesz ingyen 😀
    Hát mitmondjak?….vanpénz vanpénz 😀 😀 😀
    gondolom sörre is maradt 😀

    Reply

  • Chob

    |

    Ennyi pénzből olyan Crossfit hálózatot építenék ki az országban, hogy azt öröm lenne nézni 😀

    Reply

  • grindcore

    |

    #13 renhohek: Picit off az EA-vel kapcsolatban, én úgy látom inkább, hogy az utóbbi időben összekapták magukat és kezdenek a megszokott unalmas ezerrészes sorozatok mellé „normális” játékokat is kiadni, pl: Dead Space vagy a Dragon Age: Origins. Szóval inkább jó irányba haladnak. Sorry, off vége.

    Reply

  • renhohek

    |

    Válasz grindcore #17 üzenetére:

    Én mondjuk a cnc-re meg a nfs-re gondoltam. De mea culpa ebben igazad van a dragon age kva király!

    Reply

  • Rivell

    |

    Engem az érdekelne, hogy 100 millióba került maga a Wings of Liberty vagy a 3 rész összesen, mert nem mindegy. 😀

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Rivell #19 üzenetére:
    A többi még nincs is kész :DDDD
    Persze hogy csak az alapjáték került ennyibe

    Reply

  • Blint

    |

    Ebben az uj battle.net fejlesztese is bentvan? Mert a kliens az egy dolog, a hatterben meg fut egy igen bonyolult es osszetett server program is, ami nem csak ezt a jatekot szolgalja ki.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.