+7% ajándék mineral

Promie Motz . Cikkek 1226

Na jó, kis túlzás, mert meg kell azért érte rendesen dolgozni. Nem is megyek bele most a részletekbe, de haladó játékosok számára egy nagyon fontos cikk következik. A fordítást nagyon köszönjük Csenkynek! 🙂

Épp a probe-jaimmal babráltam a játék elején, amikor felfedeztem egy trükköt, ami kb 7%-kal növeli a termelést. Ezzel spórolhatsz néhány másodpercet. Meglehetősen magas APM kell a teljes kihasználáshoz, és csak a kezdeti fázisban igazán előnyös, amikor ugyebár van időd rá. Részemről elég nehéznek találtam jól kihasználni a trükköt, de még ha el is bénázod, egy másodpercet legalább nyersz vele.

Mineral Boosting

Ha figyelmesen megnézed a dolgozóidat termelés közben, észreveheted, hogy kb fél másodpercig csak állnak az ásványok előtt, mielőtt visszaindulnának azzal a CC (hatch, nexus…) felé. Nem tudom mi az oka ennek a késésnek, nem is olyan lényeges. De ha kiküszöböljük a problémát, úgy 7%-kal gyorsíthatjuk a termelési időt.

1. módszer

Kattints egy dolgozóra, aki épp kiszedett némi mineralt. Meg kell jelennie a „Return Cargo” lehetőségnek, melynek a C a gyorsbillentyűje. Tartsd nyomva a shiftet, jobbklikk az ásványra amiből bányászott. Ezután amilyen gyorsan csak tudod, nyomd meg a C-t, majd újra jobbklikk a mineralra, és ezt ismételd amíg el nem éred az előre kiadható parancsok korlátját. Az utolsó parancs mindenképp klikk legyen az ásványra, mert különben nem folytatja majd a termelést. Engedd fel a shiftet, és kezdd elölről egy másik munkással.

Igen egyszerű magyarázata van, hogy ez miért működik. Sokszor elismételed a „Gather minerals, Return cargo, Gather minerals, Return cargo…”. Hogyha te magad adod ki parancsba a Return Cargo-t, akkor a dolgozó nem vár, mint az AI parancsára, hanem azonnal indul vissza az ásványokkal. Ha véletlenül Return Cargo az utolsó parancs, amit adtál, akkor a munkásod meg fog állni a főépületed mellett.

Trebis demonstrálta ezt a technikát egy videóval, melyben megnézhetitek, mennyivel gyorsabban termelnek így az SCV-k.

Most sajnos egy olyan gépen vagyok, ami nem jeleníti meg a YouTube-os videókat. Ha véletlenül nem látszik, akkor a forrás oldalon nézzétek meg, oda elvileg be van ágyazva. Megértéseteket köszönöm (Promie Motz)

2. módszer

Jelölj ki egy dolgozót, ami épp visszaindul az ásványokkal. Tartsd nyomva a shiftet, majd tartsd nyomva a C-t is. Kattints jobb gombbal az ásványra ahányszor belefér a parancssorba.

A C nyomvatartása nagyon gyors Return Cargo ismételgetést eredményez, így ez a módszer kevesebb odafigyelést igényel, viszont a rengeteg Return Cargo hamarabb fel is tölti a parancssorodat, és sokszor ez lesz az utolsó parancs is, ezért érdemes egy jobbklikket a végére tenni még.

3. módszer

Ez egy speciálisabb folyamat, aminek a lényege, hogy már a legelső útról minél gyorsabban visszahozd a dolgozót (nem tudod elvégezni a fenti folyamatokat amíg nem indul el visszafelé a munkás). Amikor elindul termelni, shift+jobbklikk az ásványra, és így már az első bányászásnál azonnal visszamegy, viszont a további termelésre ez nem vonatkozik, ezáltal a fentebb említett trükkök valamelyikét is használnod kell.

Ezt a legutóbbi dolgot alapvetően MULE-oknál érdemes használni. Néhány közelebbi ásványon akár plusz 30 mineralt is behozhat így egy mule, de csak ha a legelsőtől fogva minden termelését gyorsítod.

Adatok

Két dolgozóval teszteltem a trükköt (hogy teljesen ki tudjam használni), és számoltam mennyi ásványt gyűjtöttek 5 perc alatt. Megnéztem közeli és távolabbi ásványokon is. Az adatok azt is mutatják, mennyi időt spórolsz termelési utanként.

Ásványok 5 perc után
Közeli ásványok normálisan: 495
Közeli ásványok trükkel: 530
Százalékos növekedés: kb 7%

Távolabbi ásványok normálisan: 440
Távolabbi ásványok trükkel: 470
Százalékos növekedés: kb 6,5%

Utankénti idő (másodpercben)
Közeli ásványok normálisan: 6,74
Közeli ásványok trükkel: 6,25
Időnyereség: 0,49

Távolabbi ásványok normálisan: 7,69
Távolabbi ásványok trükkel: 7,14
Időnyereség: 0,55

Eszerint utanként 0,5 másodperccel leszel kb gyorsabb, így 7%-kal növekedhet a termelésed.

Ajánlott használat

Mint említettem, a trükköt nem egyszerű optimálisan kihasználni. Néhány próba után nekem legjobban a 3/3-as nyitás jött be. (tehát a 6 melósodat kettéosztva küldöd ki kezdéskor – a szerk.) Az első dolgozót, ami megérkezik a mineralhoz kijelölöd, és kezded a parancssor megadását. Ezután próbáld meg minél gyorsabban elismételni a kezdéskor ezzel a dolgozóval küldött másik két munkással is a trükköt. A másik csapatét az első visszaérkezésük után tudod csinálni. A továbbiakban folytasd a parancssor megtöltését az újonnan érkező munkásokon, és a régieken is amennyire tudod.

Amikor már több a dolgozód, és elkezdik egymás miatt váltogatni az ásványokat, a trükk nem fog annyira segíteni, mert mindig vissza akarnak majd térni a parancssorukban szereplő mineralhoz. Viszont ha van időd odafigyelni, hogy hogyan küldöd ki őket bányászni, csökkentheted a veszteséget, és szerintem ez nem okoz akkora gondot. Egy idő után nincs értelme ezzel szórakozni, mert elérik a maximális termelést maguktól is.

Úgy vettem észre, ezzel a trükkel a MULE-ok pár közeli ásványról 300-at hoznak vissza 270 helyett, szóval ez megéri a belefektetett kis időt az első pár MULE-nál. Távolabbiakról továbbra is 240-et hoznak, úgyhogy a 270-es átlag meglesz.

Következtetés

A trükk használata a kezdetekben másodperceket hozhat neked. Gyengébb játékosoknál ez nem jelent sokat, de egy szint felett bőven megéri használni. Összesítésként itt van néhány pro-kontra érv.

Pro:

Néhány másodperc előny
Mindössze a nagyon korai játékban kell rá figyelni

Kontra:

Ha véletlenül hibázol, rosszul is kijöhetsz időt tekintve
Egyszerű rally-pont változtatás helyett rendesen figyelned kell

GY.I.K.

K1: Működik gázon?
V1: Nem, nincs várakozás a gáz szállításakor.

K2: Nem lehet csak simán C-t nyomvatartani, hogy gyorsabban menjen a termelés?
V2: Nekem nem sikerült. Viszont ha valaki mutat egy videót/replayt, hogy meg lehet csinálni, akkor beismerem, hogy az én trükköm nem éri meg a fáradtságot.

K3: A profik 9000 APM-mel az egész játékot végig tudják így tolni, és folyamatosan kapják a +7%-ot…
V3: Nem igazán. Ez csak az utat rövidíti, a termelést magát nem. Telített bázisnál mindig van munkás az ásványon, akármilyen gyorsan is térjen vissza a másik. Szerintem 16 dolgozó felett már nincs nyereség a trükkből.

K4: Mire van a hármas folyamat?
V4: A munkás aktuális körét gyorsítja, míg a többi a parancssorba gyűjti fel a következő köröket.

K5: Meddig érdemes ezt a trükköt alkalmazni?
V5: Amíg a dolgozók nem kezdik váltogatni az ásványokat, könnyen időt (mineralt) veszthetsz, ha mindig vissza akar majd térni az eredeti ásványához valamelyik. Microzás segíthet ezen, de akkor is gyengül a nyereség. Én úgy 12 dolgozóig csinálom, és figyelni kell, hogy többet nyersz-e a dologból, mint amennyit belefektetsz.

Forrás:


Promie Motz

Életcélom megélni a Starcraft azon epizódját, amiben a Zergek elfoglalják a Világmindenséget... XD

Comments (33)

  • Csenky

    |

    Köszi, hogy beleraktad a videót, azzal nem volt alkalmam szórakozni munkaidő alatt. 😀

    Reply

  • Atlasy

    |

    Kíváncsi vagyok hogy mikor kezdik el használni a pro-k.

    Reply

  • Csenky

    |

    Hát én ma! xD Azért is lett így lefordítva, mert baromira érdekel a téma.

    Reply

  • Parker

    |

    ez nagyon hasznos amint megint gépnél leszek ki is próbálom 😀

    Reply

  • mark182

    |

    gondolom az természetes, hogy ez minden fajra vonatkozik

    Reply

  • Csenky

    |

    Válasz mark182 #5 üzenetére:
    Direkt úgy írtam, amikor a CC említve lett a leírásban, hogy zárójelbe odaraktam a nexust és a hatcheryt is. De nem rossz ötlet ezt tisztázni, mert tényleg nincs leírva egyértelműen. Bár mondjuk az elején probe-okat említ..

    Reply

  • Atlasy

    |

    Válasz Csenky #6 üzenetére:
    annyi szerkesztői szabadságot megengedhettél volna magadnak hogy átírod.

    Reply

  • Sly

    |

    12 SCV = 600 mineral
    2 supply depo = 200
    barracks = 150
    orbital = 150
    refinery = 75
    5 marine = 250

    Na ez 1425 mineral. 1425-nek a 7%-a kb. 100. Ami azt jelenti, hogy ezen a ponton ez 2 marine többletet jelent. Feltéve hogy 12x kivárod hogy az SCV elinduljon visszafele, majd végigspammolod amit kell.
    Mindenki döntse el maga hogy az a 2 marine megéri-e neki.
    Szerintem Blizz legjobban tenné ha ezt javítaná. Nekem amúgy sem tetszik hogy alapból attól teszik függővé egy játékos teljesítményét egy meccs alatt, hogy hányszor jut eszébe 30 másodpercenként hogy kattintson valahova mikor egész mással van elfoglalva. (Ugye ne felejts el chrono boostolni, muleozni, lárvázni, ne felejts el csicskát gyártani, supplyra figyelni, klikkelj külön a fejlesztések miatt, klikkelj külön minden marhaságra, ahelyett hogy nyugodtan mikrózhatna az ember). Jó, be lehet szólni, hogy milyen sokat fejlődött a helyzet SC1 óta, mert az ott már tényleg nevetséges volt, de azért én nagyobb fokú automatizálást vártam ilyen téren az SC2-től.
    Az lesz a vége hogy leülök és írok vmi programot, ami automatikusan beüti majd nekem a billentyűkombinációt lárvázni, munkást gyártani, stb. Retek Blizzard meg nem fogja tudni detektálni.

    Reply

  • SZM

    |

    Na ha ez így van akkor ezt a kövi peccsbe javítani is lehetne

    Reply

  • Csenky

    |

    Sly, programot? Pénz kérdése, ha jól tudom, van olyan billentyűzet (nadjisten egér?), amire különböző kombinációkat lehet bindelni… Legalábbis MMO-ban piszoknagy előnyt jelentett egy G15 vagy miarák.

    Reply

  • Rufa

    |

    Válasz Sly #8 üzenetére:
    Te döntöd el hogy kívánod e használni vagy sem, hátrányt nem szenvedsz tőle… de legalább a játék elején a hasztalan, „gyorsító” kattingatást, hasznosra fordítod. így a játék eleji magas APM, innentől kezdve nem feltétlenül felesleges..Ráadásul lehet hogy amiatt a 2 marine miatt nem fogsz elesni egy proxy ellen…
    Ha olyan nagy meló neked figyelni ami a játékban történik akkor lehet neked nem az SC2 a legmegfelelőbb játék, és ha a vége számodra az lesz hogy chatelni fogsz akkor meg pláne…

    Reply

  • stalker4ever

    |

    lehat sot ezek szerint bevalt modszer de piszok nehez megcsinalni konnyen lehet h megall a comman centernel en meg egyelore nem hasznalom mert amig csinalom addig elfelejtek scv-t venni meg minden. Persze nem mondom hogy egy ket het mulva ense fogom ezt alakalmazni de meg bele kell jojek

    Reply

  • Csenky

    |

    A leírásban is szerepel, hogy akkor áll meg, hogyha nem klikkel fejezed be a parancssort. De tényleg eléggé figyelemigényes, ha sikerül is jól csinálnom, én is hipp-hopp megütöm a supply limitet 10nél, és pylon még sehol. 😀

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz stalker4ever #12 üzenetére:
    Szerintem diamond alatt kár fáradni ezzel.
    Tök felesleges, előbb inkább meg kell tanulni játszani.
    A diamond alja az a szint amikor van egy halvány fingja az embernek erről a stratégia játékról, hogy hogyan is kell játszani. De csak egy egészen halvány. Így az alatt tényleg teljesen felesleges szerintem

    Ez kb olyan mint pl egy kezdő esetében aki először görkorcsolyázik, alig tud megállni de már Soul grind-et meg Royale-t próbál csinálni. Világ legnagyobb baromsága

    Reply

  • butcher

    |

    De ez most csicskán ként 7%? Mert akkor 20 dolgozónál már elég nagy külömbség nem?

    Reply

  • Warador

    |

    Válasz butcher #15 üzenetére:
    Tök mind1 hogy mondod, „csicskánként” 7% vagy 20 dolgozóra nézve 7%, a végeredmény ugyan az.

    Reply

  • Shakuras

    |

    Sztem direkt rejtette bele a blizz ezt, és lehet hogy valami hasonló apm növelő szarság van még benne.

    Képzeljétek el koreai kommentárokat, ha ez bevett lesz hogy már elejétöl ezen fognak izgulni az emberek ki csinálja ezt gyorsabban és meddig tart ki és emellet hogy csatázik:D valaki véletlen melléklikkel és a koreai tömeg meg sipong xD

    Mindenképp jobb, növeli a határtalanságát a játéknak.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #14 Felejtsük már el a ligázást. Igazából mindegy milyen ligában vagy diamondból sem mindenki prö. Az számít kb hogy hány órát tolod 1 nap meg hogy benne vagy e a top 20 ban világszinten. A többi eredmény legfeljebb érdekesség címén szerepel.

    Ami meg a trükköt illeti inkább a csatatéren próbálnám kimikrozni azt a 2 marine előnyt, ez a rész tényleg nem a stratégiáról vagy a játékról szól hanem csak egy jópofa glitch.

    #16 Valamit félreértettél szerintem vagy nem vagy túl izmos matekból.
    A lényeg hogy nem mindegy hogy minden szedő 7% al jobban teljesít vagy a 20 szedő összesen eredményez ennyi többletet. Bár 20 ról semmiképpen nem szólhat a fáma mert szó volt róla hogy kb 12 munkásig működik utána a úgysem a fordulás a korlátozó tényező.

    #17 Ennél valami jobbat is kitalálhatnának ilyen alapon. Pl ha beraknának 1-2 kezdő unitot a 0. sectől lehetne okoskodni.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Crafty_FOX #18 üzenetére:
    Hát pont ezt mondom én is állandóan, hogy szart se számít diamond szint. Mert itt is a játékosok nagy része teljesen láma. De legalább itt már rá lehet mondani a játékosokra hogy tudja mi az az sc2.
    Nem 10 apmel játszik, és nem fog mass marauder ellen mass stalker gyártani stbstb, szóval talán erre a szintre el lehet azt mondani, hogy itt esetleg meg lehet próbálni ezt a trükköt.

    De pl silverben teljesen felesleges, amikor apm-e sincs az illetőnek, azt se tudja milyen unit ellen mit kell venni. Timingje 0 macroja microja szinten 0, szóval tényleg teljesen felesleges ilyennek foglalkoznia
    Na én erre akartam kilyukadni de ez most úgy érzem nem jött át számodra

    „Ami meg a trükköt illeti inkább a csatatéren próbálnám kimikrozni azt a 2 marine előnyt, ez a rész tényleg nem a stratégiáról vagy a játékról szól hanem csak egy jópofa glitch.”

    A játék elején úgy sincs semmi dolgod, szerintem érdemes ezt a trükköt csinálni, az első 12 probig minimum. De szerintem aki magas skillel rendelkezik annak 16. probeig is érdemes ezzel elszöszölnie 🙂

    Mivel akkor még nem kell se microznod se komoly macrot folytatnod, se nagyon agyalnod a következő lépésen mivel még a játék elején vagy, és szerintem ez egy hasznos trükk. Hiszen egy kisebb macro előnyre teszel szert. Na és ha már itt tartunk megnézném én hogyan microzol le mondjuk 4 marineval 6-t. Ha a másik player is van ugyan olyan jó akkor sehogy. 😀

    Meg tökre nem mind1, hogy 5 másodperccel előbb vagy később gyűlik össze a pénz a rax-ra, ezáltal előbb lesz kész, előbb lesz pénz orbital commandra, ezáltal előbb lesz mule-d jó néhány másodperccel amivel szintén lehet trükközni. Így kb az elején terranal elég durva előnyre lehet szert tenni.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Válasz Sly #8 üzenetére:
    nem tudom. Szerintem, aki fejben megvan annyira, hogy ki tudja használni ezt, az megérdemli, mert kell rá figyelni. Megnézem majd hétvégén, amikor lesz időm játszani, hogy ez mondjuk mit jelentene az én buildjeimben, de éppenséggel az apm spam helyett beleférhet.

    Reply

  • aarchie

    |

    Ez egy Starcraft2s pszeudopro sznob szájkarate, nem pedig bármit is befolyásoló trükk. SZVSZ

    Reply

  • Csenky

    |

    Válasz Crafty_FOX #18 üzenetére:
    Ha már matek izmozás, tegyük fel, hogy van 20 probe-od, akik szednek 100 mineralt fejenként. Az 2 000 mineral. Na most ennek a 7%-a az annyi, mint 140.

    Most vegyük úgy, hogy külön hoznak 7%-ot. Az annyi, mint probe-onként 7 mineral. 20×7 nekem 140, akárhogy számolom.

    szerk.: el is felejtettem, folyamatosan próbálom jól csinálni ezt a dolgot, hogy valami látható eredményt tudjak hozni belőle. Grafikon szerint egyértelműen jobban termelek az első 1-2 percben az ellenfeleimnél, és ami még nagyon fontos, hogy végre le tudom hozni 11vége-12elején az első gatewayt úgy, hogy nem hagyom abba a probe gyártást. Ez nekem eddig sose jött ki valamiért, mindig 12 vége volt, ha chronozom a pylon után a probe-okat, akkor néha 13-ba is belecsúsztam a gate-tel. Tehát részemről elmondhatom, hogy olyan 6-8 másodpercet profitálok ebből a „sznob szájkaratéból”, hogyha jól csinálom. Azért még pár este számolgatni fogom, lehet régebbi replay-t is összehasonlítok vele majd.

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz Csenky #22 üzenetére:
    LEhet azért nem megy a 12 elején a gw mert későn küldöd kezdéskor a parasztokat vagy nem huzod 2 csoportra és ugy nem termelnek olyan gyorsan!Más ötletem nincs.
    Én ezt a 7%-ot elenyészőnek veszem.bár tudom hogy nem nem mindegy az de engem nem zavar!Válasz sweeping #19 üzenetére:
    sweeping teljesen igazad van hogy diamond noobból áll és szerintem ezt mindenki tudja nem kell mindig hangoztatni.
    De azt is figyelembe vehetnéd hogy 2 hónapja jelent meg a sc2 és szerintem olyan hogy PRO sc2-es játékos még ninics MAX JOBB MINT a többiek mert többet játszik vele.
    Nekem ez a véleményem

    Reply

  • Warador

    |

    Válasz Crafty_FOX #18 üzenetére:
    Csenky már leírta ennek a matekját, remélem meggyőzött téged! 😉

    Reply

  • Radon

    |

    sweeping írta jól. ha nyersz 100 minerált elején, akkor nem 2 marine előnyöd van, hanem mindent hamarabb tudsz elkezdeni építeni. ha pl 1 scv hamarabb van kész, akkor már ő is többletet termel. és egy rush is pusztitóbb tud lenni, ha hamarabb ér az ellenfélhez.

    Reply

  • Csenky

    |

    Tuuudom én, hogy a diamond csupa noob, de azért 3/3 splitet ismerem, és bár a 2/2/2-t egyáltalán nem erőltetném szívesen, de 3/3-ba épp elég gyorsan kiküldöm őket.. :/

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #24 Aha én gondoltam másra. Ez azért volt mert mikor azt mondjuk hogy valami 7% al nagyobb nem árt tisztázni hogy mihez képest 😀 Arra gondoltam hogy ha szedés boostrol van szó azt vizsgáljuk hogy minden további scv mennyivel növeli a szedésed hatékonyságát a kezdeti állapothoz képest (ami ha 5 szedővel számolunk alapból 20% os),és hogy ez az új technika befojásolja e ezt (és befolyásolja is, mert nem tudod az új scvknek egyből kiadni a parancsot), merthogy engem leginkább a dolog üteme érdekel tekintve hogy ha hamarabb jön a lovéd hamarabb lesz több scv is (legalábbis elméletben) így elvileg 7% nál nagyobb gyorsulást is eredményezhetne a dolog más szavakkal 7% al több mineral 7%al több szedőt is jelenthetne… DE!! lényegében mindenki bölcsen átsiklott a felett a probléma felett hogy nem csak a nyersanyag korlátoz hanem például a build time is. Ebből következőleg nem egyenes következménye a 7% al gyorsabb szedésnek a 7% al nagyobb sereg és így egyébként az a 2 marine sem.

    Emellett az is érdekes, hogy mennyi időnként valósul meg valójában ez a 7%, tekintve hogy a szedés egy periodikus (ezen felül még önmagába visszaforduló és nem lineárisan növekedő) folyamat, valószínűleg a valós szedésbeli előnyöd, egy sinus görbéhez hasonló hullámot ír le aminek az abszcissza tengelye (ha rendes sinus lenne) a 7% (hoz közelítő érték) az az hogy lényegében ez egy átlag lehet csak, aminek a pontos kifejezéséhez volt megadva az 5 perc. 5 perc meg amúgy is elég sok idő a gameben valószínűleg mire kezdene materializálódni a 7% os előnyöd a szedésben már fel is szívódik teljesen más faktorokon (akkor már pl lehet harass vagy exp esetleg proxy rush). Természetesen az az előnyöd korábban is megvan (néha épp kevesebb vagy picit több is a szedés periodikus jellege miatt) viszont tökmindegy mert még egy 20% os marine sem lenne marine nemhogy egy 7% os. Persze megpróbálhatod a % os készenlétet build time ra vonatkoztatni azzal hogy azt gondolod egy 7% os marine azt jelenti hogy7% al előbb nyomtad be a barackba (ami ugye még mindig lehet fals mert a kapacitásodat is figyelembe kell venni) de ha belegondolsz a jelenlegi pályaméret/unit hp/ unit dmg/ unit sebesség stb a arányába, akkor láthatod, hogy azzal a ténnyel hogy lesz pl egy marine od mikor a másiknak 93% nál jár nem fogsz játékot nyerni.
    És itt akkor már az érthetőség kedvéért elnagyoltuk azt a tényt hogy hogy az income od valójában elég bonyolult összefüggésben van az army méreteddel nem pedig egyszerűen időn értelmezetti egyenes arányosság van köztük.

    Mellesleg így alaposabb átgondolás után azt mondanám az a 7% szétkenődve az egyéb faktorokon (szedő fordulás sebesség aránya a szedő szedési idejéhez, szedő szedési idejének aránya az income rate hez, income rate aránya a macrohoz, macro aránya a játékban stb stb) végül a játékban kimutathatatlan előnyt eredményez, illetve talán ha ír rá valaki egy timing botot a gép ki tudna hozni belőle valamennyit. Ha pedig még a koreai prok valahogy mégis kicsikarnának valami vékony előnyt belőle az akkora lenne hogy egyetlen téves parancs (akár kijelölés) is megsemmisíthetné, ami bármikor benne van bárkinek.

    Reply

  • Csenky

    |

    Egy kicsikét szerintem belelovalltad magad.

    Nekem ez a pici előny, mint írtam fentebb, abban mutatkozik meg, hogy mondjuk 6 másodperccel előbb tudom lehozni a GW-t, 8 másodperccel előbb a gázt, így mondjuk 8-10 másodperccel előbb lesz kész a warp gate, és a marine-od lehet, hogy mindegy mikor jön ki, de nekem nem mindegy, hogy x időpontban kezdem el warpolni a 4 stalkeremet, vagy x időpontban már elindultak a bázisod felé és én vígan a macrommal foglalkozom, ezáltal előbb lehozva akár az expemet, akár valami techet. Ha az observerem lesz kész 5 másodperccel előbb, az is pont elég idő, hogy meglássam a bansheet és még időben stalkert warpoljak zealot helyett.

    Persze, hogy elrugaszkodtam kicsit, de ha nem haragszol meg, nem jobban mint Te.

    Sznobizmus FTW, megjegyzem sok hülyeséget tartok feleslegesnek több játékban is, amik állítólag pro dolgok, ezt azért védem, mert én érzem a hatását. Vagy placebo-effekt, de a lényeg, hogy látom az eredményét.

    edit: kis apróság, ez még mindig az SC2, nem ELTE matek, így szerintem nem sok alapja van a sinus meg a függvények emlegetésének pár konkrét játéktapasztalat helyett. Több melósa amúgy senkinek nem lesz, mivel az alapvető dolog, hogy mindig gyártásban vannak. De építeni előbb lehet…

    Reply

  • Rufa

    |

    Válasz Crafty_FOX #27 üzenetére:
    uhh…. rendesen túl spiláztad, hidd el, matematikai szakzsargon nélkül is megértjük… már leírták páran hogy csak játék elején kell 12 munkásig érdemes használni mivel az idő tájt nem csinálsz semmit, hasznosan eltöltve az időt lehet használni,ezt… attól hogy ezt valaki használja nem fogja megnyerni a meccset, ezt a 7%-ot elbukhatja figyelmetlenségből…
    mindegyik bukás, figyelmetlenségen alapul.. Egy trükk önmagában semmit sem ér,ahhoz neked is itt kell lenned, hogy érjen valamit…
    A cikkben van egy számítás… nyersz rajta pár másodpercet,szerintem baromira megéri…Majd úgy is látjuk hogy a nagyok használni fogják e, és aztán mi is rákapunk, elfeledve azt, hogy hogy fikáztuk még nem is oly rég:)

    Ha te úgy látod hogy nem használ, ne használd, és kattintgass a semmibe az első pár percben…

    Reply

  • mark182

    |

    Válasz Csenky #6 üzenetére:
    bocsi azt csak most vettem észre, nem tudom miért, köszi

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #28 Ömhm nem én tereltem ilyen vizekre én csak jeleztem hogy akkor legyünk akkurátusok. Az hogy gyakorlatban mekkora hatása van minek azt idővel a tapasztalat fogja eldönteni ahogy nagyon helyesen mondtad is.

    Reply

  • Drez

    |

    Én közel se vagyok profi, de ha a pro-k nagy része arra esküszik hogy a kijelölés spammelés a játék első perceiben közvetlen előnyt nem nyújtva mégis hasznos mert felgyorsítja őket amikorra már tényleg kell… hát akkor ahelyett ha az ember ezzel foglalkozik, az már ha nem is eredményez extra mineralt, pusztán a kijelölés spammelés pozítiv hatását minimum eléri…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.