Makró orientált zerg

Gepzsir . Ismertető, Leírások 2696

Üdvözöljük Gépzsírt, legújabb szerkesztőnket köreinkben! – Darc1n

Szeretnék bemutatni egy fejlődési módszert, amivel elsajátíthatod azokat a dolgokat, amivel megállhatod a helyed egy starcraft 2 meccsen, bármilyen szituáció is adódjon, mert a játékaidat következetesen fogod felépíteni. A jobb játékosok is hasonlóan építik fel a meccseiket, és ez a fajta játék dominál a nagyobb versenyeken is. Mindenhol található videó, vagy egyébb segítség is, a témához kapcsolódóan. Nem csak zergek találhatnak hasznos infókat ebben a cikkben.

Ahhoz hogy jó játékos légy, kell egy cél, ami miatt játszol. Ezért mindenek előtt, a legfontosabb kérdés: mi a célod a játékban? Ha a ladderben szeretnél jó eredményeket elérni a lehetséges leggyorsabb út, a 6pool, és a Roach/ling allinok. Azonban ha a cél a lehető legjobb játékos lenni, amit csak ki tudsz hozni magadból, a gyors játékok, amit a fenti módszerek eredményeznek, nem segítenek sokat abban, hogy fejlesszék azokat a képességeidet, ami ehhez kell. A rushok, és egyéb rövid játékot eredményező taktikáktól is fejlődni fogsz egy meghatározott tartományban – főleg a mikró játékod lesz jó – de a játékhoz kellő egyéb területeken nem fogsz tudni fejlődni megfelelően.

Első lépés: Területek, amiket fejleszteni kell
Egy épület sem lehet stabil, erős alapok nélkül, csakúgy, mint egy játékos. A játékosok is lentről kezdik, és csak erős alapokkal törhetnek nagy magasságokba. Lássuk, mik ezek az alapok, amikre lehet építkezni.

Videók a témával kapcsolatban:

Day[9] A jó és a rossz módszer a tanuláshoz
Day[9] Hogyan tanulj és fejlődj

Játékmechanika

A játékmechanika mindent magába foglal, amit az egérrel és a billentyűvel csinálsz a játékban. Minél hatékonyabban irányítod a játékot, annál jobb játékos leszel.

Kezdjük is a kezekkel: van a kezeden egy csont, a csuklód fölött egy kicsivel: Ha tenyérrel felfelé nézed a kezed, ki is tudod tapintani ezt a csontot, a kisujjad oldalán van a csuklónál. Ha úgy kezeled az egeret, hogy erre a csontra támasztod fel a kezed, egyrészt nem fárad el olyan gyorsan a kezed, másrészt precízebben, és gyorsabban tudod kezelni a kurzort. Próbáld ki: támaszd rá a kezed erre a csontra, és körözz az egérrel. Azt kell tapasztalnod, hogy nagyobb körben tudsz elérni a kurzorral, anélkül hogy a karodat mozgatnád. Így tudod kezelni az egeret a legnagyobb hatékonysággal, a legkisebb erőkifejtés mellett.
Most nézzük a másik kezed, amivel a billentyűt kezeled: a legfontosabb hogy kerüld a fölösleges mozdulatokat. Nézzük, hogy használod: nyomj control+1 –et, aztán a-t. Ha a hüvelykujjaddal nyomtad le a control-t, a középsővel az 1-est, utána a mutatóujjaddal az a-t, az nagyon rossz. Próbáld meg ezzel a módszerrel a 4-est és az a-t. Elég kényelmetlen.

A helyes módszer: a control-t a kisujjal nyomd le, az 1-est a gyűrűs vagy a középső ujjaddal, és az A-t is a középsővel vagy a gyűrűssel.

Alternatív módszer: van, aki a control-ra rátenyerel, a kisujj alatti részel, a csuklóhoz közeli tenyérpárnával. Ehhez olyan billentyű is kell, de ez is elég kényelmes, és mivel ehhez nem ujjat használsz, több ujj marad mást csinálni. Ezekkel a módszerekkel elég kihasználatlan marad a hüvelykujj, ezért érdemes a space-re beállítani valamit, amit gyakran használsz, mert arra teljesen jól rá áll ez az ujjad. (én a bázis kamerát állítottam rá, így ha nyomkodom a space-t, váltogat a kamera a bázisok közt, és gyorsan tudok inject-elni)

Fontos szabály, hogy mindent gyorsbillentyűvel csinálj, amit csak lehet, és sose klikkelj olyanra, amihez tartozik gyorsbillentyű is. Ezt a szabályt mindig tartsd be. Ezt be kell gyakorolni, de hamar rá lehet állni. A menüben be lehet állítani, hogy mutassa a gyorsbillentyűket, így ha ránézel a gombra, tudod mi tartozik hozzá. Ha eddig nem használtál billentyűt, nagy lesz a kísértés, hogy rákattints, de ez egy fölösleges mozdulat! Inkább keresd meg a billentyűn! Ettől egy ideig nagyon lassan fogsz játszani, mert mindig keresgélni kell, de utána ugrásszerűen gyorsul a játékod. Ha keresgélsz, kényszeríted magad, hogy megjegyezd a gombokat, ezért gyorsan meg fogod tanulni, később már természetessé fog válni. Ha természetessé válik, észre sem veszed, de szinte a gondolatodra ott terem az épület, és ez nagyon szuper tud lenni: még nem is tudatosul, hogy mit szeretnél, csak rágondolsz:” kéne egy új bázis ” és mire felfogod, már épül is, a két gázzal együtt. Tiszta telepatikus irányítás. Gondolj bele, ez menyire tudja gyorsítani a játékod, ezért nagyon fontos a gyorsbillentyűket használni.

Kontroll csoport alapok:

A kontrol gruppokat mindenki egyénileg alakítja ki, úgy ahogyan ő meg tudja jegyezni őket. De általánosságban így néz ki a felépítése:

0-2   :Sereg, egy vagy többfajta egységből, ha többfajta, akkor valami alapján, pl.:csak lövő egység, csak gyorsmozgású egység, csak légi egység stb.

3: Sereg, különleges egység, pl. Infestor, ghost stb.

4-6: gyártó épület, pl. hatchery, barrack

7-9: olyan egység, amit csak alkalmanként használunk, vagy csak ideiglenesen, vagy olyan épület ahol fejleszteni lehet valamit pl.: Nydius worm, tech lab, armory stb.…

Próbálgasd, hogy neked mit hova kényelmes rakni, és ha megtaláltad, maradj annál. Én szoktam keverni a normál seregbe különleges egységeket is, Pl. infestor-t, mert ha egyiknek sincs különleges tulajdonsága, akkor annak a képességei jelennek meg a gyorsbillentyű gomboknál, amit azonnal lehet használni. Így ahelyett hogy még a 3-asra is rányomnék, hogy kijelöljem a különleges egységet, a teljes sereg kijelöléssel hozzáférek a különleges egységek képességeihez is. Van, aki mindent egy gyorsbillentyűre tesz, mert az egységek képességeit, vagy a különböző épületek gyártó sorát lehet váltogatni Shift-el. Néha véletlenül a hatchery billentyűjére teszek pár drone-t is, és csodálkozom, hogy miért nem tudok gyártani sereget, ez persze főként vészhelyzetben szokott kiderülni. Azonban a Shift-el máris elém tárul a hatchery gombjai. Nagyon sok megoldás van a 0-9-ig billentyűkkel, főleg ha a shiftet is használjuk, érdemes többfélét kipróbálni, és úgy kialakítani, amit majd használni fogsz.

Videók a témával kapcsolatban:

SC2 Noob School Shift parancsok

Day[9] APM Improvement


Makró

A mechanika mellett, a Makró a legfontosabb dolog a Starcraft 2-ben.

A jó makró a következőket jelenti:

1)      A gázt és az ásványt alacsonyan kell tartani, hacsak nem tartogatod valami nagyon drága dologra

2)      Ne kerülj Supply blokkba

3)      Annyi lárvát elkölteni amennyit csak lehet: 2lárvánál több pazarlás

4)      Mikor új lárva van, a második kelljen ki

Egyszerűnek tűnik, de nem az. Pl. ha a Poolt 300 mineral-nál rakod 200 helyett, 30másodpercel később lesz Queen-ed. Ez 8 lárvával, vagy 2 Creep Tumorral kevesebbet jelent! A pool miatt 30 másodperccel később lesz zergling derítés is. Ez a 100 mineral többlet nem tűnik soknak, de ilyen következményei vannak, a mineral nem időbeni felhasználásának, főleg az elején. Ezért kell a 0-hoz a legközelebb tartani a mineralt, kivéve, ha tudod, hogy mire fogod költeni a többletet (pl.: tudod, hogy akarsz a következő kör lárvából valami drágát, vagy nemsokára kész a Spire és a lehető legtöbb Mutalisk-re gyűjtesz)

Videók a témával kapcsolatban:

SC2 Noob School Macro

Gyakorlási lehetőség:

Macro Or Die Custom Map

Ez egy olyan custom map mód ahol ugyanúgy kell játszani mint egy rendes 1v1-es meccsen, de ha hibázol a makróban, megbüntet a gép. Így előfordulhat hogy egy ghost spammol a bázisodon, ami egy Nukleráis bombát dob a dolgozóidra. Természetesen van lehetőséged helyrehozni a hibát, mert a bomba csak 30másodperc múlva hull alá.


Erre a „macro” , vagy a „die” szóra rákeresve lelhetsz rá a játékon bellül. Már több mapra is meg csinálták, jelenleg a következőkre létezik:

  • Macro Or Die [Tal’Darim Altar LE] (Available Now)
  • Macro Or Die [Xel’Naga Caverns] (Available Now)
  • Macro Or Die [The Shattered Temple] (Back In Development)
  • Macro Or Die [Metalopolis] (Available Now)
  • Macro Or Die [Scrap Station] (Back In Development)
  • Macro Or Die [Backwater Gulch] (Back In Development)
  • Macro Or Die [GSL Crevasse] (Back In Development)
  • Macro Or Die [Shakuras Plateau] (Back In Development)
  • Macro Or Die [Typhon Peaks] (Back In Development)

Multitasking

A multitasking alapszinten azt jelenti, hogy makrózol, és közben valami mást is csinálsz. Ha gyakorlod a makrót, és természetessé válik, észre fogod venni, hogy néha marad időd két feladat közt. Ha egyre többször fordul ez elő, akkor kacsintgass a minimap-ra is, próbálj reagálni az ellenfélre is, de ne menjen a makró rovására. Ha Supply blockba kerültél, vagy nincs elég lárvád, vagy nyersanyagod, ez azt jelenti, hogy valami a makró rovására ment. A minimap a kulcsa a multitaskingnak. Ha már jól megy, egyre kevesebb időt fogsz tölteni a bázisodon, és mégis minden feladatot megcsinálsz, úgy, mint eddig.

Az egyik hiba, amit sokan elkövetnek, hogy nézik a harcot, még akkor is, mikor nem tudják befolyásolni a kimenetelét. Ha megnézel egy jó játékost, nem nagyon nézi a harcokat. Meggyőződik róla, hogy a banelingek a helyes egységek felé mennek, beállítja, hogy mit üssenek először az egységei, de visszamegy a bázisra makrózni, megnézi az overlorddal, hogy milyen erősítést csinál az ellenfél, lerak egy új bázist.

Gyakorlási lehetőség:

Multitasking UMS

Ez is a custom game résznél találhatod a játékon bellül, ha rákeresel a „multitasking” szóra. Ezen a pályán egyszerre több dolgot kell csinálni: makróznod kell egy bázison, miközben a térkép másik felén vezetgetned kell egy probe-ot, hogy el ne kapja egy zergling. Eközben meg kell mentened egy eltévedt Templart is, és az AI nehézségtől függően néha támadgat, néha droppolgat. A makrót is fejleszti, mert ha egy bizonyos szint fölé megy a mineral, azonnal vesztesz.

Kapcsolódó fórumtéma

Micro

Talán azt a legnehezebb elsajátítani, hogy irányítsd az egységeid. A jó mikróhoz sok minden kell. Bele kell látnod az ellenfeled fejébe. Tudnod kell, melyik egységedre pályázik, és azonnal reagálni rá. pl. egy jó terrán, amint meglátja a banelingeket, máris szórja szét a marine-okat, hogy minél kisebb legyen a kár.

A mikrót rengeteget kell gyakorolni, de mégsem ad akkora előnyt. Ezért kell előbb a többi dologra koncentrálni. A jó mikró ösztönösen jön. Tudnod kell mikor nyomj a roachokra egyenként, hogy menjen a föld alá még mielőtt meghal. Ezen nem tudsz gondolkodni, azonnal cselekedni kell.

Videók a témával kapcsolatban:

SC2 Noob School Micro Fejlődés első rész
SC2 Noob School Micro Fejlődés második rész

Második lépés: Stratégia

Sokan félreértik, hogy mi is valójában a stratégia, ezért itt egy definíció a Starcraft 2 Stratégiájára:

A Stratégia, a nyersanyagok elköltésének olyan szervezett módja, amivel megvalósítható egy cél.

Egy példa rá:

Ha gyorsan akarsz terjeszkedni egy új bázisra a protossal, Sentrit építesz stalker helyett, hogy takarékoskodj a mineral-al, amiből Nexus-t tudsz építeni. Zergnél gyorsan akarok mutalisket, hogy legyen map controlom, hogy duplán tudjak expelni. Ehhez úgy kell elosztanom a nyersanyagokat, hogy időben legyen mutalisk, és a két hatchery-re is teljen.

Építési sorrend (Build Order )
itt egy példa

15 gas
14 pool
18 Ling Speed
20 hatch
26 lair
32 Roach Warren

Meg tudod mondani mi a probléma ezzel? Ez egy túl konkrét lista. Mivan ha 2gate jön? Lehet, hogy fel tudod tartani majd, de hátrányba leszel a veszteségek miatt. Ezek csak bizonyos esetekre jók.

Az építési sorrend valójában egy ötlet optimalizálásának kellene lennie.

Így kéne kinéznie:

„Akarok 4bázist, roachokat, hidrákat, corruptorokat, 2/2 fejlesztéssel, és megakadályozni, hogy az ellenfélnek legyen harmadik bázisa, így nem tud csinálni elég Voidrayt, Colossust.”

A megvalósításnak viszont rugalmasnak kell lennie, a helyzettől függően egy optimális építési sorrendnek, nem egy kőbe vésett utasításnak, mert az nem minden helyzetre jó. Ha látod, hogy még mindig nem terjeszkedett, de 2gázt is szed, és nem chronozza a Cyber Core-t valószínűleg Dark Templar jön, vagy voidray, és előbb kell a lair, és addig is le kell rakni pár Spore cavlert vészmegoldásként. Mi van ha 2Gate-el? Mindent el kell halasztani, hogy rengeteg linget lehessen kihozni, és Spinecawlert lehessen lerakni. ettől nem leszel hátrányban, mert igaz hogy nem termelsz úgy, mint máskor, de ő is sokat áldoz a sok korai zealotba, így az ellenfeled sem áll jobban.

Harmadik lépés: Játék érzék/ Döntés hozatal

Ezt nehéz elmagyarázni. Nézd vissza a meccseid. Nézd, meg hogy egy meghatározott dolgot miért csináltál. Észrevetted, hogy támadásra készül, úgyhogy elkezdtél lingeket gyártani. De nem támadt. Légy aprólékos! Miért gondoltad, hogy támadni fog? Mire tippeltél? Miért volt rossz a feltételezés?

Amikor elkezdtem játszani, és néztem a jobb játékosokat, varázslatosnak tűntek dolgok. Pl.: elkezd Overseert csinálni, és mire kész, pont megjelennek a Bansheek. De nem derítette. Nem látta a Starportot sem. Akkor honnan tudta, hogy itt az ideje egy overseernek? Ma már tudom, hogy ebben semmi varázsmágia nincs. Ez egy hosszú folyamat eredménye, hogy tudta mit kell csinálni, és a tapasztalat is sokat segített. Lát, vagy éppen nem lát dolgokat, de mindkettőből információkat szűr le. Sorba veszi a lehetséges dolgokat, amik következhetnek, majd elkezdi kizárogatni őket a meglévő információk alapján, amíg marad 1-2 lehetséges dolog, és ezekre reagál. Így bár nem látja mi fog jönni, tudja mikre számíthat, amikre aztán reagál. Ehhez azonban ismerni kell, hogy mikor mi szokott történni – ismerni kell az összes lehetséges dolgot, hogy semmit se hagyjunk ki, csak ezután lehet elkezdeni kizárogatni, különben meglepetés érhet – és ehhez rengeteget kell játszani, sok tapasztalatra van szükség.

 

Zerg Specifikus rész

a játék mostani állása szerint, Zergként kevesebbet lehet hibázni, mint más fajjal. A lárva rendszer természetéből fakadóan, a Zerg nem tud folyamatosan dolgozót, és sereget építeni. Sokszor az utolsó pillanatban kell kihozni a megfelelő egységet, ami az ellenfél serege ellen a leghatékonyabb, és tudnunk kell mikor kezdődik a támadás ellenünk. Vannak szabályok, amiket ha betartasz, sokat fejlődhetsz.

Első szabály: Ha nem tudsz egységet csinálni, csinálj drone-t

A Zerg célja, létrehozni egy agresszív gazdaságot. Kerekedj felül az ellenségeden gazdaságilag. Egy Zerg 200/200-as sereg kevésbé hatékony mit egy Terran vagy egy Protoss kimaxolt serege. Tehát ha hagyod, hogy elérje a 200/200-at, szinte már vesztettél is. Hullámokban kell támadnod a játék során, mert megvan az előnyöd, hogy gyorsabban tudsz utánpótlást gyártani.

Ez azért nehéz, mert látod az óriási sereged, és gyengébbnek, vagy egyenrangúnak gondolod magad az ellenséggel. Volt, hogy azért vesztettem, mert 8 lárvából 8 drone-t készítettem, aztán megjelent az óriás sereg és bedarált. Mi a megoldás? Nézd vissza azokat a játékokat ahol nem érted miért vesztettél. Légy kritikus magaddal szemben. Miért gondoltad, hogy biztonságban vagy? Miért nem gondoltad? Mit tett, ami a játék végét eredményezte? Meg előzhetted volna?Mit láttál vagy mit nem láttál, amit kellett volna? (lásd fentebb a döntés hozatal résznél)

Második szabály: felderítés

Ez az első szabályból adódik. a felderítéssel tudod meg mikor csinálj drone-t, mikor más egységet. De ne csak nézz, láss is! Ha látsz egy Cybernetic Core-t amit épp Chrono Boost-tol a 3.-adik percben, mire kell gondolnod? Talán egy 4gate. Mi van akkor ha nagyon korai 2 gázt látsz terrannal? kék hellion vagy Banshee jön talán?

Minden kis információ jó. Egy ling 25 mineral-ba kerül. Ennyit bármilyen kis információ megér, főleg ha nincs ötleted mit csinálhat az ellenfeled. Megéri a 100mineralt is az öngyilkos overlord, ha cserébe pontosan megtudod mire techelt.

Videók a témával kapcsolatban:

SC2 Noob School Az ellenfél építményeinek jelentősége derítéskor
SC2 Noob School derítés

Harmadik szabály: A lárva is nyersanyag!

Fontos hogy úgy gondolj a lárvára, mint a mineral-ra vagy a gázra! Ha nincs lárva, hiába van mineral-od meg gázod egységre. Egy lárvából lehet készíteni egy Roach-t. Menyi kárt tud okozni 5roach, egy Zealot seregben? Biztosan többet, mint 5lárványi zergling. Ez az alap logikája az összes ügyes Zerg játékosnak. Jól meg kell gondolni, hogy mire használjuk a korlátozott mennyiségű lárvát. Sokszor láthatod, hogy a ZvZ meccsek elején hamar lekerül a Roach Warren. Miért? Mert 1 lárványi Roach többet ér, mint 1 lárványi Zergling. Így kevesebb lárvából is megoldható a védelem, és több jut drone-ra.

Negyedik szabály: Ha elérted az 1000 mineral-t, és nincs terved a gyors elköltésére, dobj le egy hatchery-t.

Az nem megoldás hogy felnézel a nyersanyagra, és látod, hogy nem volt elég jó a makród, mert egy csomó van, és azt mondod magadnak „– na, mindegy majd legközelebb jobban odafigyelek rá” Tegyél le egy plusz hatchery-t! Most azonnal javítsd ki a makródat, aztán majd nézd vissza ezt a meccset akármi is lett a vége, és nézd meg mitől maradt ilyen sok mineral-od. Lehet, hogy mindent rendben találsz, minden lárvádat elhasználtad, az injectet se felejtetted el, stb. Ebben az esetben új utakat kell találnod, hogy elköltsd a nyersanyagot. Több fejlesztés, új épületek, vagy újabb terjeszkedésben gondolkodj.

Ötödik szabály 200/200

Ha elérted a 200-as népességet, és ha nincs valami nagyon jó okod, hogy ne támadj, akkor azonnal támadj! Ha csak várakozol, az ellenfél nyugodtan fejlődik, te meg pocsékolod a lárvát, mert nem használsz belőle. A cél okosan feláldozni az egységeidet, a lehető legnagyobb veszteséget okozni a másik oldalnak, és elhasználni a lárváidat a nagyon gyors utánpótlásra. Minél tovább vagy 200/200-on, annál közelebb kerülsz a vesztéshez.

Megbírkozni a Cheese-vel

Még a Master ligában is nagyon jól beválnak az ilyen taktikák. A 4gate minden szinten nagyon erős, még a legjobb Zerg játékosok is buktak már el 4gate miatt. Void Ray Rush, 2rax bunker rush, ling/bane, és minden fajtája az egy bázisos időzített támadásnak nagyon erős tud lenni. Ezek mind lehetnek tisztán cheese-k, de van, amelyiket úgy vitelezik ki, hogyha nem sikerül, nem veszít annyit vele gazdaságilag az ellenfél. Ha egy terrán megtámad az összes marine-jával, és scv-jével, az cheese, abból már nem tud felállni ha nem sikerül. Egy-két korai darktemplar viszont még nem biztos, hogy cheese. Sok Protoss használja zavarásra a Dark Templar-t. Ha elveszíti, attól még nem veszíti el az egész játékot. Viszont rákényszerít, hogy valami detector egységet csinálj.

Hogyan bírkozzunk meg az efféle egybázisos időzített támadásokkal? Ehhez vissza kell nézni ezeket a meccseket, és erre utaló jeleket kell keresned, amit észrevehettél volna, vagy láttál is, de nem tulajdonítottál neki nagy jelentőséget. Ki kell találnod, hogy ennyi idő alatt, amíg megkezdődik a támadás milyen lehetőségeid vannak, és mit tudsz tenni ellene. Így ha legközelebb meglátod a rá utaló jeleket, már tudni fogod mit kell tenned. Sajnos nem lehet pontos időket mondani, hogy mikor mi szokott történni, mert ez ligáról ligára változik. Egy 4gate támadás 8:45-re éri el a bázist bronz ligában, 7:20-ra Masterben.

Videók a témával kapcsolatban:

Day[9] Hogyan bírkozzunk meg a Banshee Harassal

Day[9] Veszteni a korai támadástól

Day[9] Gyakori hibák

Forrás:

Comments (23)

  • pageup91

    |

    Nem késői egy kicsit a 7:20-s 4 gate?

    Reply

  • Bender

    |

    szerintem is kicsit az.
    #2 az a gondolatmenet, hogy a 200/200 zerg hadsereg gyenge ezt megvafolnam ha szabadna, mostanaban Terranok panaszkodnak, hogy nem tudnak mit kezdeni late game zerg-el(broodlord-infestor). A protos sereg azert eros szerintem late-gameben zerg ellen, mivel protosok nagyon hamar ujra tudjak csinalni a nagyobb tierbeni unitokat. Hasonlitsd ossze milyen hamar hozol ki egy ultralisket vagy egy archont(akar HT-bol akar DT-bol). Most pillanatnyilag a colo-rol nem szeretnek beszelni, mivel elegge limitalt a protos tudasom, de ami meg nagyon hatekony late game protosnal az a mass blink stalker(amit mar lathattunk idra v MC meccsen, Sheth vs. San-on, stb stb). A legnagyobb hiba szerintem amit a zergek elkovetnek az az, hogy leragadnak T2-es unitoknal(roach-hydra-corr), s igy a colo-HT sereg atsetal rajtuk.
    szep cikk, nagyon tetszik, a jo oreg D[9] szavai hangzottak vissza sokszor.
    #3 az 1000 mineralos hatcherys szabalyt en kihagynam… picit nem erzem oksnak, de ez csk szemelyes velemeny

    u.i:a fennebb elhangzottak a kepzeletem megnyilvanulasai, a valosaggal valo esetleges egyezesuk csak a veletlen muve, a velemenykifejtes jogat ezennel gyakoroltnak tekintem
    ; ]

    Reply

  • DACA

    |

    Válasz Bender #2 üzenetére:
    Egyetértek azokkal, amiket leírtál, szerintem 1-2 dolog tényleg érdekes. Mint pl. a 200/200 zerg sereg vs terran sereg.
    Szerintem kicsit még a BW-ben élnek a srácok. 🙂

    Reply

  • rici

    |

    valtozo mondjuk, blinkes 4gatere pl 7:20 az normalis, meg ha sentrykkel jon arra is, de ilyen nagyon korai amit pvpben tolnak az korabban van

    Reply

  • Gepzsir

    |

    Nem tudom mikor érkezik meg a 4gate, az időkkel csak azt akartam érzékeltetni, hogy az ügyességtől is függ ki milyen gyorsan tudja hozni, de valóban függ a fajtájától is. Az eredeti cikkben voltak ezek az idők, én meg elhittem 🙂 . 1000 mineralos hatcherinél pedig az a lényeg, hogy azonnal próbálja az ember helyrehozni a hibát, ahelyett hogy belenyugodna. Ha ledobsz egy plusz hatcheryt, az olyan mintha a fölösleges mineralt beváltanád egy másik nyersanyagba: lárvába

    Reply

  • Antoh

    |

    #2
    Ha a zerg mass broodlord + infestort tud játszani akkor azt a meccset már rég elbaszta a terran, nincs rajta mit magyarázni, nem hagyjuk a zerget 4-5 bázisról gázt szedni, ez már 10 éve alapszabály tvz-ben…. és azóta sem változott. Meg kell osztani a figyelmét, egyszerre 3 helyen droppolni és úgysem fogja tudni mindet levédeni anélkül hogy legalább 1 expet ne pakolnál ki. Ha meg már fossa a broodlordot és infestort akkor mass ghost+viking ami megfogja.

    Reply

  • Nova

    |

    jó cikk lett, grat 🙂

    Reply

  • Delebriel

    |

    Kimaradt az ultimate megoldás, ha kikap az ember zergként… Reroll Terran 😀
    Nah de viccet félretéve, jó kis cikk, grat.

    Reply

  • Fana

    |

    zerg : Fölösleges mikroznod mivel ez a faj annyira imbalance hogy egy A betü előre megoldja minden gondod ^^

    Reply

  • Bender

    |

    #9 ezt is elkonyvelhetjuk gondolom szemelyes velemenynek 🙂
    egyik faj sem OP szerintem, europaban mostanaban Protos uralkodik, amerikaban zerg er el sikereket, koreaban meg Terran. Szoval stilustol fugg… Sztem a marine OP 🙂

    Reply

  • pageup91

    |

    Válasz Fana #9 üzenetére:
    Mert ugyanez nem igaz a toss deathballra = stalker colo void , ugye? xD

    Reply

  • Fana

    |

    Ez nem csak személyes vélemény, beleolvastam és ez ált benne, persze nem szó szerint, de benne van 😀

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Válasz Bender #10 üzenetére:
    probe op, visszatölti a pajzsát… megállíthatatlan 🙂

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Válasz Fana #9 üzenetére:
    csak akkor nem kell mikroznod, ha az ellenfeled sem mikrózik, és rosszul állt fel. de ez meg a többi fajra is igaz

    Reply

  • Atlasy

    |

    Válasz Promie Motz #14 üzenetére:
    szvsz (itt álljatok meg az olvasással) a zerg tényleg kevésbé micro intenzívebb, mint mondjuk a terran. De szerintem ez kompenzálva van azzal, hogy a zerg az egyetlen olyan faj ahol van macro. peace.

    Reply

  • Spirit

    |

    Máskor ha zergről akarsz írni, akkor nyugodtan kérdezd meg a véleményem, és hosszasan sztorizgatok arról, hogy miért a zerggel a legnehezebb játszani. 🙂 IMBA P!

    Reply

  • shael

    |

    Üdv Gépzsír! Jó cikk lett! Legalábbis nekem tetszett. Jöhet még ilyen!

    Reply

  • DirksunHU

    |

    Szerintem a prottal a legkönnyebb makrozni. Az ff megfog bármekkora sereget egy szűk feljárón és csinálja a tornyokat az meg mindenre lő és bármikor hívhat elég nagy hpval rendelkező unitokat bármelyik bázisra, amíg megérkezik az erősítés. A távolban pedig elpottyant a dt-t és kicsit zargatja az ellent. Szerintem egy makrozó prot igazán kemény ellenfél.

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz DirksunHU #18 üzenetére:
    bárcsak minden ilyen könnyű lenne!

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Válasz DirksunHU #18 üzenetére:
    szerintem egy makrózó zerg vagy terran is kemény ellenfél 🙂

    Reply

  • DirksunHU

    |

    A terránt könnyebb kordában tartani, mert általában a terra akarja a zerget kordában tartani, így a makrozó terra ritka, mint a fehér holló az én szintemen. Ha meg expel akkor a no queen roachot próbálja meg megfogni. Az main bázison belül expelő terra veszélyes, mert tud sok scv-t csinálni veszélytelenül és Te ezt nem tudod. Meg ha elindul a terra, akkor azt legalább tudom és van 15 sec csinálni valami ésszerűt.

    Zergként pedig egy makrózó z ellen csinálok 1000 linget és fogja meg, ha tudja (70 % nem tudja). Érdekes módon nem csinálnak banát a makrozó zergek.

    A prot viszont veszélyes, mert nem tudod mire számíts, hogy nyomja a 3. expet vagy jön a 6 gate és talán a prot tudja a legkeményebben büntetni a makrozó zerget. A prot ellen gyakran kell játék közben azon elmélkednem, hogy most drone vagy unit és sajna sokszor rossz döntést hozok, mert a jövőbe kellene látnom, mivel egyből jönnek gyengécske prot unitok a bázisom mellé 6-ossával.

    Reply

  • Joex

    |

    Sziasztok!

    Remek a cikk, de a kép hivatkozása hibás!

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.