Zerg Tippek Trükkök

Gepzsir . Cikkek, Ismertető 2301

Eljött egy újabb Tippek Trükkök rész, ezúttal a Zergeket látjuk el tanácsokkal

Újabb részhez ért a sorozat.

Jöjjenek hát a Zergek! Nézzük mit tehetünk hogy az ellenfelünknek rossz legyen!

(és most is lesz cicás kép, hogy ne legyen olyan monoton a fehér szöveg tenger. ;))

 

Általános

1. A Fungal Growth megállítja az „aktivált képességeket” (charge, blink, burrow, stb.) de a „varázslatokat” nem. [info]
2. Ahoz hogy egyszerre csinálj Infested Terranokat, shift-el használd a képességet, mielőtt az infestor pozícióba érne.
3. A Broodlingek a +melee attack fejlesztéstől sebeznek többet, az Infested Terranok pedig a +ranged attack-tól.
4. A Broodlordok sebeznek mikor becsapódnak a Broodlingek, ez egy közvetlen sebzés, és közvetetten is a Broodling külön sebzésével.
5. Ha probléma van, mert túl sok a nyersanyagod, építs épületeket, terjeszkedj új bázisra, vagy csinálj macro hatcherie-t.

6. Speedlingekkel a leghatékonyabban a következő módon tudsz támadni: Küld őket az ellenségen tovább, ilyenkor elkezdik kikerülni a sereget, és amikor már körbevették az ellent, Attack-Move. ilyenkor nagyon jó elosztásban veszik körbe őket, minél nagyobb felületen sebezve.
7. Két fungal growth iktatja ki az observert, a Zerglingeket, a dolgozót, és a marinet.
8. Fungallal együtt használhatsz Infested Terrant is, a nagyobb hatékonyság eléréséért. Mindkettőt használhatod feljebb/lejjebb fekvő területeken is, ha rálátsz. (pl. Fentről ki iktatható a lenti bázis dolgozói, ha a bázis mélyen van)
9. Az első Infestort a Pathogen Glands 30/80 fejlesztési állásától indítsd, így már az extra energiával fog megszületni.
10. Ha a gyakran használt útvonalakra elásol egy-egy zerglinget, könnyedén nyomon követheted az ellenség tevékenységét.
11. „Baneling rape”: Mikor ling/bling-et használsz, először vedd körbe az ellenséges egységeket a lingekkel, utána küld rá a banelingeket  [vicces videó Destiny-től]
12. Banelinget ne Attack-move-al küldj messzire, mert elpazarolod, ha útba esik egy kósza egység, vagy észreveszi az ellenfél, és tesz róla, hogy elé kerüljön valami olcsó egység.
13. Az elásott zergling az ellenfélhez közeli mineraloknál nem csak megmutatja, mikor akar terjeszkedni, de meg is akadályozza azt, nem tudja lerakni a bázist, ha jól helyezted el.

13b. Kombináld az elásott linget az Overlord creep-el hogy megakadályozd az ellenséget a terjeszkedésben. Ilyenkor el kell zavarnia az Overlordot, meg kell várnia míg, felszívódik a creep, és amikor rájön, hogy még mindig nem megy le a bázis, detektor/Scan kell, hogy ki iktassa a linget.

14. A tojás állapotban lévő egységeidnek is tudsz útvonalat beállítani korlátozottan, vagy hozzá adhatod a kész egységeidhez, hogy egy  control grouppon legyenek.
15. Ha Overlord készül, külön irányítsd valamerre, mert egyébként a hatchery rally pontjára fog menni, ami veszélyes lehet

16. Spine crawlerekből, és spore colonykból nem tudsz falat csinálni
17. changelingel is a tiéd lehet a Xel’naga torony. Ha tudod, hogy nemsokára támadás lesz, szinte veszteség nélkül szerezhetsz erről információkat.
18. Ha 3 vagy annál több banelinget ásol a mineral belső felére, de úgy hogy letudja rakni a bázist, rengeteg dolgozó megölhető, de figyelj hogy nem-e épít a közelbe detektor épületet. Ha van +attack fejlesztés, kevesebb is elég. Ha csak épül a bázis, a banelingektől felrobban, ha ennyivel is megelégszel.
19. a Corruption, a Fungal Growth Sebzését is megnöveli 10-el.
20. Amikor Mutaliskekkel harcolsz, irányítsd őket a sereg en túl, és mikor lő távba értél, használd a hold parancsot. A Mutaliskek a megállás előtt kezdenek el lőni. Ezt ismételgesd (mögéjük kattintasz, megint hold) és megállás nélkül tudsz lőni, majdnem úgy, mint a főnix.

21. A föl alatt lévő Roachokon, Tunneling Claws fejlesztéssel, a Fungal Growth csak 1,7dps-t sebez
22. A Burrow-ot be lehet állítani autocastra – ilyenkor, ha egy ellenség a közelébe ér, automatikusan kibújik a föld alól az egységed. Ezzel a baneling alkalmas félinteligens aknaként működni.
23. A Zerg képes „creepen kívül” építkezni: Leraksz egy hatchery-t, ez creep-et generál készülés közben. Mikor úgy látod elég creep van, visszavonod, és azonnal építesz valami mást, amit szeretnél. Csak Max 3×3-as épületeket tudsz így csinálni.

24. A baneling +2attackal, elpusztít bármekkora armor fejlesztésű dronet, de +2armor/+2shieldes probe-ot már nem. +3 attackal minden faj dolgozóját elpusztítja, bármekkora fejlesztéssel, kivéve a +3armorral rendelkező SCV-t.
25.Ha Neural Parasite-t használsz, a shift paranccsal mindig vidd hátrébb az Infestort, hogy ne lehessen megölni, de ne vidd messzebb 14 távolságnál.
26. 2 Changeling blokkolja az ellenfél rámpáját (szerintem, ha épületek is vannak- a szerk.), és ha be van rájuk állítva a hold position parancs. Ha harassolod a bázisát (nydius, mutalisk, drop stb.) ezzel a trükkel lassíthatod a védelem megérkezését.
27. 1 fungal growth + 1 lövés az infested terrantól megöl egy dolgozót.
28. Ha queen-t is viszel a droppal/nydus-ban, rakj creep tumorokat a nydus/Overlord creepjébe, így a csata után is láthatod a bázist, az ellenfélnek meg gondot jelent eltüntetni
29. Egy Fungal Growth azért nem öli meg a zerglingeket, mert pont annyit regenerálódnak vissza hogy túléljék.
30.Úgy tudod átlépni a 200-as Max supply-t, hogy a droneokból elkezdesz egy csomó olcsó épületet csinálni (pl. 10 Evolutin Chamber). Így a supply felszabadul, és mikor készen vannak az új egységek, vond, vissza az épületeket még mielőtt elkészülnének, a dolgozók meg mehetnek vissza gyűjteni.
31. Az összes Nydus worm összeköttetésben áll. Ne úgy képzeld el, mint egy csövet/alagutat, inkább úgy, mint egy földalatti tartályt, aminek ott van kijárata/bejárata ahol te akarod: ha Nydius worm-al akarsz utánpótlást vinni a frontra, minden hatchery közelébe legyen egy, és a hatchery rally pontját rakd erre a Nydius-ra. Így automatikusan belemennek az új egységek. Innentől kezdve bárhová „kiöntheted a sereged”, csak nyitsz egy új kijáratot a földalatti tartályból. Arra is használhatod, hogy gyorsan eloszd a dolgozókat a bázisok között, az optimális szaturáció érdekében, a bázisok távolsága lényegtelen. A bázisok támadása esetén is azonnal ott teremhet a sereged.
32. A Nydus wormot nem lehet visszavonni épülés közben, és egyszerre csak egy épülhet, de shift-el sorba lehet állítani.

33. A Nydus Network „Amelyik először bement, az jön ki először” elv alapján működik. Úgyhogy nem mindegy a beszállás sorrendje – kivéve, ha kézzel jelölgeted ki, hogy melyik egység jöjjön ki (pl. ha beraktál egy raklap Zerglinget, utána Ultrákat, és neked azonnal kellenek az Ultrák, meg kell várnod, amíg egyenként, kijön a huszonhetven Zergling, vagy megkeresed az Ultrákat, és egyenként kiparancsolod őket)

34. Egy Fungal growth megöli a banelingeket
35. Láthatsz egy csíkot a menüben, mikor kijelölöd a Hatcheryket. Rakd a hatcheryket egy billentyűre, és így ellenőrizheted, melyiket kell injectelni, anélkül hogy a nagyképernyőn látnád.

36. Rakd a Queenek gombjára azokat az épületeket, amikbe lehet fejleszteni valamit. Így a Queenekkel miután elvégezted az injectet, a tabbal ellenőrizheted a fejlesztéseket is.

37. A Changeling 8 távolságra változnak át az ellenség egységévé, így aminek ennél nagyobb a lő távja, arra ne küldjük. (Siege Tank, Colossi ( Broodlord?))
38. A Neural Parasittel átállított Mothership, álcázza az egységeinket, és a Vortex remek móka az ellenségen.
39. Ne becsüld le a creepet! A creep „csak” gyorsaságot ad az egységeknek, de ez gyorsabb bekerítést is jelent, a banelingek így utolérik a marineokat, gyorsabban állnak az egységeid félkör alakba, és gyorsabb visszavonulást is jelent.

40. A Creep tumor adja a víziót, nem maga a creep.
41. 19 lárva lehet hatcherynként
42. Lehetséges épületet elrejteni az overlordok alá.
43. Magic boxolás: Mikor a mutaliskek egymástól egyenlő távolságra vannak, ez a Magic boksz. Ha a magic boxon belülre kattintasz, hogy oda menjenek a mutaliskek, akkor összesűrűsödnek. De ha ezen kívülre kattintasz, megtartják az alakzatot. Mikor így akarsz támadni, Kattints a célponton túl, hogy fölé repüljenek, majd hold parancs mikor mindegyik Mutalisk tudja lőni. Hasznos minden területi sebzéskor (Fungal growth, Thor ellen, Storm)

44. A Contaminate-t a legjobb olyan épületeken használni, ami erős egységeket, vagy stratégiailag fontos egységeket gyárt, vagy fontos fejlesztések mennek.(observer/colossi/siege tank/combat shield/stb.) Akkor a legidegesítőbb mikor már közel jár az elkészüléshez, mert ilyenkor nem éri már meg visszavonni.

45. A Contaminate használható épülő épületeken is, de nincs semmilyen hatása.

46. A Contaminatelt épületre lehet techlabot/reactort rakni, a warpgate is kinyílik, és a Command Center is bármivé átalakítható.
47. Amikor drone-al derítesz, építhetsz gázkitermelőt az ellenség gázára. Ha mindig visszavonod, és újraépíted, nem vesztesz annyi mineralt mintha szétlőnék a készet. Egy épülő kitermelőt több mint egy zealot, vagy több mint 2marine tud csak megölni/lerombolni. Ha elég ideig húzod, és nem támadják, érdemes körülnézni ezzel a drone-al.  4-6perc környékén általában már lehet látni milyen irányba, fejleszt az ellenfél, és sok egyéb információ is nyerhető.

48.A Queen DPS-e ugyanannyi, mint a Roachnak, és a Colossit tudja levegőben is támadni (7 a lő távja levegőbe)
49. Ha gazdaságilag kéne egy új bázis, (főlleg mert nemjön elég gáz) de attól félsz, hogy nem tudod megvédeni, építs egyet, de csak gázt bányász rajta. Mikor már biztosan meg tudod védeni, (úgy érzed elég a sereged, és/vagy az így keletkezett creepbe csináltál Spine/Spore Crawlereket) rendesen használatba vehető.

50. Még mielőtt pozícióba helyezed az Overlordokat, rakd őket egy kevésbé használt billentyűre (7,8,9-re) így mikor eléred a Lair fejlesztést, egy gombnyomásra az összes creepet fog termelni.

51. Az inject larva képesség használható a minimap-en is.
52. Ha az injectet késleltetjük 5-6másodpercel, több lárvád lesz, mert csökkented a lárva veszteséget, (ha tökéletes a macro) és pluszba a Queen-nek több energiája is lesz. [bővebb magyarázat]
53. Az Ultralisk remek a tank területi sebzése ellen, mert nagy, és sok az élete.
54. A Fungal Growth nem állítja meg a mozgó spine crawlert
55. Ha a changelingel rákattintasz egy ellenséges egységre (lehetőleg ugyanolyanra amilyen a changeling, követni fogja azt, így nehezebb felfedezni, és láthatod a sereg mozgását.
56. A föld alatt is mozogni képes egységek el tudnak menni a Forcefield alatt. (Roache, Infestor)
57. Az egymás melletti  creep tumorok többször gyorsabban terítik a creepet.
58. Az Overlord messzebb lát, mint az épületek. Ezért láthatod az ellenfél épületeit, anélkül hogy tudna róla
59. 27 zergling veszi körbe teljesen a bázist  (Nexus/CC/PF/Hatchery)
60. A Baneling csak 1/2 supply-ba kerül, mivel egy zerglingből készül. Így magasan vezet a  DPS/supply arányban más egységekhez képest.
61. Ha elpusztult a Lair, az overlord elveszti a creepterjesztési képességét, de amelyik creepet terjeszt, az nem áll le.

62. A földalatti egységek látótávja lecsökken, kivéve a banelingekét. Így ezek a legalkalmasabbak az ilyesfajta felderítésre.
63.Az  Infestor Neural Parasite-je hat hallucinációra, és a changelingre, és közbe kiderül melyik a hallucináció, és melyik a changeling.
64. A Contaminate használható a spine/spore crawleren, missile turreten, bunkeren, supply depoton, creep tumoron vagy a nydus networkon, de nincs semmilyen hatással rá.
65. Ha egy nagy creeptenger közepén lévő creeptumor elpusztul, a creep megmarad. [kép]
66. A játék elején a Queen jó a sebzés elnyelésére. Győződj meg róla, hogy az ellenség ezt támadja, utána támadd meg. (De ha meghal a Queen az nagy veszteség főleg az elején, úgyhogy csak óvatosan-szerk.)

67. A Nydus worm remek azonnali visszavágásra: Védd meg a bázisod a seregeddel, közbe rakj egy Nydus wormot az ellenség serege, és a bázisa közé. Mikor visszavonul, te hamarabb érhetsz a bázisára, mint ő, ugyanezzel a sereggel.

68. Ha a Spine/Spore Crawler nincs leásva, nem veszti az életét mikor nincs creep. Ha elvesztesz egy hatcheryt, vagy más okból megszűnik a creep, ásd ki őket, hogy ne veszítse az életét.
69. Ha a roach a föl alatt van, Tunneling Claws fejlesztéssel kb. 10hp/mp-el gyorsabban regenerálja az életét.
70. Mikor gyors Overlordal akarod megnézni az ellenség bázisát, többet vigyél, és menjenek a mineral felé, hogy azt higgye, drop érkezik.

71. pár Burrowed baneling a mineralod közelében hasznos lehet, ha tudod, hogy az ellenfeled droppolni fog.

72. A Fungal megakadályozza a Tankot, hogy Siege mode-ba álljon.

73. A Stalker és a Thor a földi egységeket lövi, ha nincs microzva, ezért ha mutákkal akarod őket elpusztítani, küldj pár földi egységet is egyidejűleg

 

Zerg vs Protoss

1. Az Infestorral vedd át az irányítást a Colossus fölött, hogy megtörd a Forcefieldet.

2. Ha 7:30-ra csak 5-7 Gateway egysége van, valószínű, hogy van egy késői stargate-je. 8-nál több Gateway Egysége kell, legyen ekkorra

3. 4 Fungal Growth öl megy 1stalkert, 8 egy Colosust to kill a Stalker, és 6 egy Voidrayt. Elméletben 8-nál több Infestor, és rengeteg Roach tehát képes megölni egy Protoss Sereget 36 mp alatt.

4. A Baneling sebzi a DT-t, akkor is, ha nem látja

5. Ha Fungal Growth-ot használsz a Zealotokon, az Ultraliskal tudod őket sebezni, anélkül hogy sérülne, mert nagyobb a sebzéstávolsága.

6.Átlagosan 3:00-ra kerül le a Cybernetics Core. A felderítő droneoddal próbáld késleltetni, vagy érd el, hogy ne oda rakja, ahová szeretné.

7. Ha Főnixekkel áll szembe a Mutaliskeid, segít, ha van pár corruptorod is, amikkel a tűzvonalba állva tudod tankolni a sebzést, és a képességük segít előbb lelőni a Főnixeket. Előbb támadd meg a Corruptorokkal, és mikor már ezeket lövik, a mutákkal támadj

8. Ha nem microzod a Roachod, a Zealot könnyen megöli
9. A korai 3Roach+pár Zergling támadást nehezen tudja kivédeni a Protoss, ha nem figyel. Vigyél magaddal egy Overlordot is, hogy felláss a magasabb területre, anélkül hogy felkeljen menni a Rámpán.

10. A +attack fejlesztés a Protoss ellen nagyon hatásos. A Protoss armor fejlesztése nem hat a pajzsára. [bővebben]

11. Egy Spore Crawler elbánik egy teljesen felcharge-olt Void Ray-jel.
12.
Egy Stalker és egy Hydralisk méltó ellenfelek.Az utolsó lövés dönti el, ki éli túl a találkozást.
13. 6 Spine Crawler azonnal megöl egy Stalkert.

14. Ha a protoss korai forge terjeszkedésre megy, A cannon-nal megerősített falat kevesebb, mint 4perc alatt tudja felállítani, Shakuras Plateu-n. Szóval itt ne próbálj berohanni a speedlingekkel. Használj inkább Baneling-eket. de ezzel is csak lyukat tudsz ütni a falán

15. Ha a Főnix felemel egy egységed, a Queennel tudod gyógyítani.

 

Zerg vs Terran

1. A földalatt lévő infestorokkal dobálhatsz egy-egy Infested terrant a tankok közé, mire azok egymást kezdik el lőni. Ugyanez történik ha zerglinget droppolsz közéjük, vagy changelinget.

2. A legtöbb pályán egy Quenn tökéletes elhelyezésével a rámpán meg tudod akadályozni, hogy a Helionok felmenjenek rajta. [kép & bővebben , replay]

3. A fungal growth gyakorlatilag semlegesíti a Medivac gyógyítását.

4. 19 baneling pusztít el egy Planetary Fortress-t. (ez a szám egyel, csökken minden melee fejlesztéssel).

5. 7 neural parasite-be kerül, amíg egy SCV-vel command centert tudsz építeni.

6. Ha jól helyezel egy changelinget az ellenfél bázisán, meg tudod akadályozni, hogy nagyobb egységek kimenjenek onnan. (attól is függ milyen szűkösen építkezett be a terran szerintem –szerk.)
7. Ha a seregében van Siege Tank, figyeld, mikor mozog a tankkal, és ekkor csapj le. Ilyenkor sebezhetőbb a Siege tank.

8. A Broodlord ráveheti az Terrant, hogy ne siege módba használja a tankokat, és vigye őket hátrébb, mert azzal nagyobb kárt okozhat magának, mint neked. A Broodlord egyik célja tehát, megakadályozni az ellenség területi sebzését.

9. Ha az Overlordot a naturalodra küldöd, hogy lásd van-e bunker, ne csak egy helybe állítsd, hanem nézzen körbe (esetleg állítsd Patrolra) hátha kissé messzebb vagy rejtett helyen van a bunker.
10. A Siege tankok egy lövéssel szétlövik a Zerglingeket, de több mint +1armor fejlesztéssel a lingek túlélnek egy lövést. .
11. Ha egy  supply-ra ásod be az egységed, nem tudja felemelni.

 

Zerg vs Zerg

1.A Contaminate megállítja a hatchery lárva generálását, és a queen Spawn lárváit.
2. El tudod rejteni a Nydus wormot az ellenfél Overlordja alá, úgy hogy a minimappon ne lássa. [kép]

3. A jobb, és a baloldali szélen a hatchery creep-je nem látszik, ha csak a hatchery ad víziót. Ezért ha ide építesz spinecawlert, az ellenség nem látja meg.

4. Ha korán akarsz Spinecawlert építeni az ellenségedhez, próbáld úgy helyezni, hogy ne ehessen minden oldalról ütni (attól függ, hogy rakja le a poolt, és ha még csak készül a poolja: rakd a bánya és a pool közé, a hatchery és a pool közé, a mineral és a pool közé stb.)

5. Egy infested terran meg tud ölni egy lassú Overlordot. Pontosan az overlord alá dobd.

 

Forrás


Comments (9)

  • Atlasy

    |

    „20. Amikor Mutaliskekkel harcolsz, irányítsd őket a sereg en túl, és mikor lő távba értél, használd a hold parancsot. A Mutaliskek a megállás előtt kezdenek el lőni. Ezt ismételgesd (mögéjük kattintasz, megint hold) és megállás nélkül tudsz lőni, majdnem úgy, mint a főnix.” –
    Erről lehetne kérni egy videót?

    Reply

  • balimko

    |

    WoW, a burrow autocast poént nem tudtam, bár banelingeknél nem szerencsés.

    Reply

  • zopal

    |

    Több replayben láttam, hogy úgy küldik a drone-okat az exp-re, hogy ki sem jelölik őket akkor, már mennek is át. Olyan gyorsan csinálják, hogy nem lehet követni, vagy van valami trükk?

    Reply

  • Cupon

    |

    Hát én a 23- kal nem vagyok kibékülve ez ugyanis nem igaz mert ha leteszed a hatsed akkor az csak akkor generál creepet mikor megépül akkor nem mikor készül és a zerg nem képes creepen kívül építeni 😀 ha ez nem igaz javítsatok ki de én zerg vagyok és ezt én nem tapasztalom sose

    Reply

  • googlekereso

    |

    Válasz Cupon #4 üzenetére:
    tévedsz, mert igaz, így csinálják az evo-s trükköt
    leraknak egy hatch-t, cancel, majd gyorsan egy evo chambert építenek, de volt/van olyan trükk is, hogy spine crawlert tettek/tesznek le
    így lehet falazni, vagy támadni is

    Reply

  • Nazgrel

    |

    „52. Ha az injectet késleltetjük 5-6másodpercel, több lárvád lesz, mert csökkented a lárva veszteséget, (ha tökéletes a macro) és pluszba a Queen-nek több energiája is lesz. [bővebb magyarázat]”

    Nope. Lásd: „bővebb magyarázat”. Előbb illik elolvasni a forrást. (kommentek)
    Az igazi haszna legfeljebb akkor van, ha azonnal akarunk minél többet spawnolni az adott egységből. (Például első infestor, mutalisk csoport – meg pár, igazából betervezhetetlen, kevésbé előnyös esetben)

    Reply

  • ExecuThor

    |

    35. Láthatsz egy csíkot a menüben, mikor kijelölöd a Hatcheryket. Rakd a hatcheryket egy billentyűre, és így ellenőrizheted, melyiket kell injectelni, anélkül hogy a nagyképernyőn látnád

    Ezt nem teljesen értem… Ez mit jelent???

    Reply

  • Gepzsir

    |

    Válasz ExecuThor #7 üzenetére:
    Nekem azis menü ahol a minimap van meg a parancsgombok, meg ami eközött van. Ha vanrá jobb szó, akkor javítom

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.