Protoss Tippek Trükkök
Elérkezett a befejező rész. Megmutatjuk Milyen trükkökkel élhet a Protoss hogy övé legyen a győzelem.
Ha szeretitek az ehhez hasonló több részből álló cikkeket, akkor lesz még.
Ha volna olyan téma amit egyszer olvastatok, és fontos, hasznos vagy érdekes információkat tartalmazott az írás, linkeljétek be, és megnézem hogy érdemes-e lefordítani a közösségnek. Természetesen ha olyasmi ami valószínűleg nem igaz, az nem jöhet szóba.
Jöjjön az áttekintés, majd az utolsó adag Trükk:
- Eddig megtekinthettük hogy általánosan milyen kisebb trükkökkel tehetünk szert előnyre
- Aztán elmerültünk a Terranok legmélyebb, féltve őrzött titkaiba
- És kaphattunk ízelítőt a „bonyolult” Protoss Mikroból is.
Ebből a listából igyekeztem kivenni azt, ami már volt az előző Protossos cikkben, remélem ez többé-kevésbé sikerült is.
Általános
1. Az Archon, +2 attack fejlesztéssel több dolgozót is képes megölni egyszerre.
2. Ha olyan helyen használod a Mass recall-t ahol nincs föld alatta, a legközelebbi földterületre érkeznek meg az egységeid.
3. Az Interceptorok is megkapják a +air attack, és a +air armor fejlesztéseket.
4. A hallucinált archon, vagy Immortal képes a legtöbb sebzést elnyelni, ezért ha ez a cél, érdemes ilyet készíteni. (350 + 10 = 360)
5. (P) A chronoboost 50%-al gyorsítja az épületekben a termelést/fejlesztést , és 20 másodpercig tart.
6. A Voidjaidat saját egységen, épületen, vagy hallucináción is fel tudod tölteni. A hallucináció épphogy túléli ezt, ha a Void nincs fejlesztve.
7. A Zealot „Charge” képességét saját egységen is tudod használni, ha netán menekülni kell, és le vannak maradva, ez hasznos lehet.
8. A Carrierek interceptorait is be tudod állítani automata gyártásara, csak kattints az ikonjára jobbklikkel.
9. A legkisebb árnyék beállítással könnyedén tudsz különbséget tenni a különböző protoss épületek közt, miközben épp warpolódnak, amikor mindegyik ugyanúgy néz ki. [kép1, kép2]
10. Ha túl alacsony a grafikus beállítás, warpolásnál csak kockákat látsz. Magasabb beállításon láthatod, hogy pontosan hova mi érkezik
11. A Colossussal megtámadhatod a saját egységedet is, de még mielőtt a két sugár összeérne, szakítsd meg a támadást. Így amit megtámadtál saját egységet az nem fog sérülni. Ez arra jó, hogy láthatatlan/földalatti egységet sebezz, vagy ha annyira hátul áll a Colossus hogy nem éri el az ellenséges egységet, de a te elől harcoló egységeidet eléri.
12. A Warp Prism-et használhatod létrának: Odamész a felső terület széléhez, és lentről az egységeket betöltöd, miközben Warp mode-ban van, és fent kiteszed. Persze közben warpolni is tudsz. [replay]
13.A DT-k már álcázva warpolódnak.
14. A következő egységek nem Hallucinálhatóak: Carriers, DT, Mothership, Sentrie , Observer. Ha tudod, hogy az ellenség előszeretettel használja ezt a képességet, ezek az egységek tuti igaziak.
15. Jobb a ground armor-t fejleszteni, mint a Shieldet, mert olcsóbb, a legtöbb egységednek több hp-ja van, mint Shieldje, és a legtöbbnek már elve van +1 armorja fejlesztés nélkül is.
16. A Hallucinációval megijesztheted az ellenséget, ha a látja a sereged, de előtte oda raktál pluszba pár colossust, Voidrayt amik nem igaziak. (pl. el akarsz pusztítani egy külső bázist, és tele van hallucinált egységgel, a sereged ezen része, dönthet úgy, hogy nem éri meg megvédeni, azt hiszi ott a teljes sereged, és ellentámadást indít, amit te már vársz)
17. Hardened Shield: A Guardian Shield és a Hardened Shield hatása összeadódik (ami 8 sebzést jelent), és a hallucinált immortalnak is Hardened Shield-je van.
18. A Warp Prism energiát tud adni az épületeknek, ami azt jelenti, hogy az épületeket egy időben kezdheted csinálni a pylonnal, ami el fogja látni azt.
19. Az éppen készülő Arcont tudod mozgatni, ha tolod (úgy hogy az egységeket rajta keresztül küldöd valahová, és azok tolják előre)
20.A Voidrayek is tudnak mozgás közben lőni, mint a Főnixek, de csak ha a célpontjuk is mozog.
21. Tudsz dark templar-t warpolni akkor is, ha a Dark Shrine-t épp nem látja el semmi energiával. Ha ezt kombinálod a Warp primses trükkel, akkor tudsz építeni egy távoli eldugott helyre Dark Shrine-t.
22. Az archon készíthető 1HighTemplarból és 1 DarkTemplarból
23. Ha valamilyen detektorral látható lesz a földalatti Infestor, vagy a láthatatlan ghost, tudod Feddbackelni.
24.A Colossus támadó animációja nem sebez azonnal. Ez hasznos ha microzod.
25. Az Archonnak extra sebzése van biologiai egységekre, épületekre.
26. A warp prism-el így droppolj: Shiftel utasítsd, hogy előbb Warpoljon aztán, droppoljon így átáll warp módba miközben droppol. Ezáltal már a drop közbe warpolhatsz egységeket.
27. A sentry sebzése valójában egy fél másodperccel előbb következik be, mint az animációja.
28. Ha a felderítő Zealotot elküldted valahová (mondjuk a xelnagához) adj neki (H)old –parancsot, hogy ne pazarolja el a Charge képességé mondjuk egy arra járó dolgozóra.
29. Egy Forcefieldel a rámpán lehetséges, hogy ezen túl warpolj egységet.Tehát ha az ellenséged rámpája mellé leraksz egy pylont, és Forcefieldel, anélkül tudsz ezen átwarpolni hogy fel látnál [forrás]
30. Ha DT-vel akarsz bázisokat zavarni, és ez lehetségesnek is tűnik (nincs detektor) irányítsd őket az ellenfél mineraljához, és shif+Attack. Így szépen odamennek, és automatikusan elkezdik ütni a dolgozókat.
31. 6 sentrie kell, hogy a végtelenségig tudj blokkolni egy rámpát. (az energia regeneráció alapján)
32. Amikor falat csinálsz a Rámpádhoz, a Pylont mindig hátra rakd!
33. Használj hallucinált Főnixet, mert gyorsan tud felderíteni.
34. A Forcefieldel össze tudod tömöríteni egy kis helyre az ellenség egységeit. így hatékonyabb a területi sebzés.
35. DarkTemplarokat keverni a főseregedbe nagyon hatásos tud lenni.
36. A minimappon is lehet használni a Feedback-et, ha úgy könnyebben becélzod az egységet.
37. Csinálj egy droppot a főbázisra, majd támadd meg a naturalt, és forcefieldezd a rámpát. Így fent ragad a serege. ha felvitte mindenét, akkor nagy bajba került.
38. A forcefield és a Storm kombinálására nagyon sok lehetőség van:
- Blokkold a mineralok közötti réseket, és az oldalakat, majd Storm a dolgozókra.
- Akadályozd, meg az ellensége seregét hogy elvonuljon valamelyik irányba a Storm elől: amerre indulnak, oda rakj egy forcefield falat
- Szorítsd össze egy szűk területre az ellenséges egységeket, úgy hogy egymásra kelljen állniuk. Ilyenkor szeretik a legjobban a Stormot.
39.A gyors warpért rakd gyorsbillentyűre azt a pylont ahová warpolni fogsz.
40. A Void Raynek 2 sebzésfázisa van, a harmadik csak grafikailag más.
41. A Void Ray töltöttsége fenntartható, ha valamire rálő. a Töltöttség kb. 5másodpercig marad meg, ha nem lő.
42. Az Immortalnak bonusz sebzése van az armored egységekre, és az extra pajzsa alkalmassá teszi, hogy megbirkózzon a statikus védelemmel (Cannon, Spine stb.).
43. A Gateway egységek közül a Zealot nyer a legtöbbet a +attack és a +armor fejlesztésekből ,mert kétszer támadnak, és jó az élet/pajzs arányuk, mint a Sentrie-nek vagy a Stalkernek. A Stalkerek nyerik a legkevesebbet.
44. Dark Templarok nemcsak zavarásra jók, félelemkeltésre is alkalmas. Ha tudja, hogy van, addig nem szívesen mozdul ki a seregével, amíg nem tud vinni magával detektor egységeket.
Protoss vs Terran
1. A zealot +1 armor fejlesztéssel és Guardian Shieldel 110-et sebez egy fejlesztés nélküli marine-ra.
2. Ha bunkert látsz a rámpán, a korai játékban, az techelésre utal. (pl.Starport) [bővebb magyarázat]
3. Egyesével küld a Terranhoz a DarkTemplarokat, hogy elfogyjon a Scan.
4. Ha a Siegelt tank Vortexbe kerül, nem lesz Siege módban mikor kikerül onnan, és nem is fog automatikusan siegelni, de ha a főnix emeli fel, akkor automatikusan siegel mikor földet ér.
5.A Sensor Tower a Hallucinációt is ugyanúgy érzékeli. ez alkalmas lehet megtévesztésre.
6.Veszélyes felfutni a rámpára a Stalkerekkel/Zealotokkal a Marauder Conclussive Shell-je miatt. Előbb nézd, meg mi van, a rámpa tetején mielőtt felmész.
7. Ha a Gateway seregünkhöz adunk pár Főnixet is, az elég hatásos a Marine/Tank sereg ellen, mert ha a tankokat felemeljük nem lesz hátsó támogatása a marineoknak.
8. Ha a Zealotokat ráküldöd a bio seregre, a Stormot inkább a hátsó egységekre használjuk, mert a Zealotok miatt hátrálni kezd, bele a stormba.
9. A Graviton Beammel felemelheted az Immortalodat, amire épp szeretnének elsütni egy 250 mm Strike Cannon-t – így megmenekül.
10. A Hallucinált egységek ki tudják meríteni a Point Defense Drone-t. A hallucinált Phoenix a leggyorsabb Hallucinált egység, de a Hallucinált Stalker nem sokkal lassabb, de több sebzést nyel el.
11. Amikor egy ghost épp atomot próbál ledobni, Forcefieldel el tudod lökdösni a helyéről. 465. (PvT) El tudsz blinkelni a Seeker Missile elől, de az akkor is fel fog robbanni ott ahol eredetileg álltál.
12. Egy Forcefieldel meg tudod akadályozni, hogy, landoljanak az épületek. Így akár egy újabb bázis lerakását is megakadályozhatod.
13. A Forciefieldel megakadályozhatod, hogy az SCV-k/MULE-k javítsanak. Kerítsd, be vele az épület azon részét ahol hozzáfér a javító egység.
Protoss vs Zerg
1.Egy Zealot képes megölni 4-5 Zerglinget, ha nem tudják bekeríteni.
2. Bár a hydralisk jó a Protoss légi egységei ellen, a phoenixek könnyen elbánnak velük, ha kevesen vannak.
3. Ha látsz egy rakás banelinget, menj be közéjük 2Dark Templarral, és ott egyesítsd őket Archonná, így a banelingek felrobbannak, és te nem szenvedsz el veszteséget.
4. A colossus +2 attack fejlesztéstől azonnal öli a Zerglingeket.
5. Az overseerek tele szoktak lenni energiával. Úgyhogy feedbackeld, és mehetnek a DarkTemplarok, mert a feedback megöli a fullon lévő Overseert.
6. A Dark Templar a lárvát, és a droneokat egy ütéssel öli meg.
7. A Vortex kiszedi a föld alól a Zerget.
8. 4 Phoenix képes megölni egy Queent egy lifttel.
9. A Phoenix a tojásokat is fel tudja emelni – addig nem kelnek ki, amíg fel van emelve
10. Az Ultralisk legyőz az Immortalt 1v1-be.
11. 21 Baneling kell, hogy megöljenek egy 3/3/3 Archon-t.
12. (P)Ha látod a földalatti egységeket, ki tudod őket szedni a Graviton Beam-mel. A föld felett fog maradni miután leesett.
Protoss vs Protoss
1. Az immortal legyőzi a Colossust 1v1-ben
2. A Storm nem öli meg azonnal a Hallucinált egységeket.
3. A Hallucinált colossi nem tudja át törni a forcefieldet.
Ez a sorozat nem jöhetett volna létre OmenTD nélkül, akinek a forrást köszönhetjük.
Forrás
Comments (15)
Delebriel
| #
1. A zealot +1 armor fejlesztéssel és Guardian Shieldel 110-et sebez egy fejlesztés nélküli marine-ra.
Ezt nem értem.
Reply
Fana
| #
Én ismertem ezeket is, anno ki is probáltam kb mindet amiben nem voltam biztos, és ezért állíthatom hogy a 17 es pont NEM IGAZ . sajnos 🙁
10 et sérül az immo gruardian shieldel is.
„20.A Voidrayek is tudnak mozgás közben lőni, mint a Főnixek, de csak ha a célpontjuk is mozog.”
Ez is rossz. nem számít az ellenfél mozog e csak az a lényeg hogy az ellenfél előtte legyen.
Reply
Rayzen
| #
2. Ha bunkert látsz a rámpán, a korai játékban, az techelésre utal. (pl.Stargate)
sztem Starport-ot akartál írni nem?
Reply
Fana
| #
Jah és „24.A Colossus támadó animációja nem sebez azonnal. Ez hasznos ha microzod.”
Nekem azonnal sebez 😀 (ha nem saját egységre nyomom :O)
Reply
Rayzen
| #
sztem ott azt akarta írni hogy azonnal sebez, hogy ha nem sebezne az miért lenne jó a microban? XD ellentmondásos
Reply
Fana
| #
„26. A warp prism-el így droppolj: Shiftel utasítsd, hogy előbb droppoljon aztán Warpoljon, így átáll warp módba miközben droppol. Ezáltal már a drop közbe warpolhatsz egységeket.”
Ez meg pont fordítva :S
ahjajj sok hibát találok T_T (pedig még végig se olvastam)
Meg van benne még pár butaság néhol, amit félre értettél sztem és ezért rosszul fordítottál. De már lusta vagyok mindent leírni vki más majd úgy is megteszi.
Reply
Fana
| #
De persze ne érts félre nem kötekedek, ezek kivételesen hasznos cikkek ^^
Reply
vampire
| #
Válasz Fana #6 üzenetére:
Engem nagyon érdekelne, igazán leírhatnánd.
Reply
Sabika
| #
Válasz Fana #2 üzenetére:
Szerintem a voidos jó csak nagyon félreérthető!MErt tud mozgás közben lőni!
Háta mögé meg szép lenne ha tudna xDaz már imba!
Szerintem ezt ugy kell értelmezni hogy miközben menekül a banshee viking CSAK akkor tudja lőni ha már egyszer a lőtávba ért!
Reply
Scuderia
| #
Jajj kimaradt az hogy a PvPben hogy csak 4gate kell ahoz hogy nyerj =))
Reply
rici
| #
Válasz Fana #4 üzenetére:
pedig tenyleg nem sebez, erre veletlenul jottem ra en is, sajat egysegemre attackoltam colossussal, aztan meg akartam szakitani, gyorsan adtam neki egy move commandot mashova, de mar lott a colossus megse sebzett
Reply
Gate
| #
Válasz rici #11 üzenetére:
Nem is azt kérdőjelezte meg, hogy saját egységre nem tolja azonnal. Az 1 másik pont volt.
Reply
Synaptic
| #
Válasz Scuderia #10 üzenetére:
Ha hülyeséget írsz, legalább olvasd el, mielőtt elküldöd! 🙂
Amúgy hány PvP-t játszottál mostanában ladderen?
Én ha nem tudok, nem akarok érdemben hozzászólni egy témához, nem írok inkább semmit… mások ezt miért nem tudják megtenni??
Reply
Gepzsir
| #
Köszönöm, a Starportot javítottam, és a Warp prism droppot is.
Reply