A 3 Gate FE

Gepzsir . Cikkek, Ismertető, Stratégia 1314

Egy standard Protoss kezdést szeretnék ismertetni, amivel könnyedén lehet védekezni a korai időszakban, és általában macro játékhoz vezet, de bármely irányba el lehet belőle indulni. Ha keresel egy biztonságos kezdést amivel gyakorolhatod a Protoss játékot, próbáld ki ezt.

A 3 Gate FE (gyors terjeszkedés) egy erős és biztonságos kezdés

Ez a kezdés minden pályán és minden faj ellen működik. Nagyon biztonságos a korai agresszió ellen.

Ezzel a kezdéssel, nagyobb erők ellen is tudsz védekezni, úgy hogy jól jöjj ki belőle, és nagyon sok irányba elindulhatsz : Lehet gyors robo, blink, stargate, stb. fejlesztés.

Ebben a leírásban nem csak a szokványos kezdés struktúrát használjuk, célokat is meghatározunk. Nincs kőbe vésve a kezdés (az elején azért van egy szokásos BO), a célok csak egy fővonalat képviselnek. Játékonként eltérő lehet a kezdés, ez nagyban függ attól hogy az ellenfeled mit csinál. (Erről bővebben a Felderítés résznél, fajonként csoportosítva) Most azonban egy Zerg elleni játékban láthatjátok  a célokat.

 

1.) Cél

  • 9 pylon 13 gate 14 gas 18 core 19 gas
  • zealot és sentryk gyártása
  • +2 gate mikor megvan rá a mineral
  • 6 sentry és egy zealottal menj ki a bázisról, és építs egy Nexust a Natural-on, építs egy Forge-t, és a negyedik Gate-t, pylon-t.
  • Építs egy cannon-t (korai speedlingek ellen, és hogy legyen detection a burrowed roachok ellen)
  • +1 attack és armor fejlesztés.

 

2.) Cél

  • Építs robo-t, majd 1-2 observert
  • Ezekután tudod milyen sereg kompozíciót rakj össze, mert az observerrel láthatod (pl.:legyen 2-4 immortal, ha az observer roachokat lát).
  • robo bay (colossi ha nincs muta) és twilight council (+2+2 fejlesztés, és blink ha vannak Muták/Broodlordok)
  • Ha nem látod jelét valamiféle 2 bázisos allin-nek, rakd le a 3.-adik bázist.

 

3.) Cél

  • Ha kész a 3.-ik bázis, rakj le még négy Gate-t, és Cannonokat a védelemre.
  • Gyűjtsd a sereget, figyelj a jó összetételre, és folyamatosan menjenek a fejlesztések
  • Mikor már majdnem kifogyott a főbázis, rakd le a negyedik bázist
  • Fejlesz olyan egységet, ami nagyban segíthet a harcban. Ez függ az ellenség seregétől. (dt,ht,stargate).

A Dark templar nagyon jó választás, mert megvannak a földi egység attack/armor fejlesztések. Mikor minden bázisára megoldotta a detektort, át tudod alakítani őket Archonokra, amik szintén megkapják a fejlesztéseket, és nagyon erősek.

 

A sereg kezelése

Járkálj a seregeddel amenyit csak lehet (szerezd meg a xel naga tornyokat, pusztítsd el a creep tumorokat , Öld meg a felderítő egységeket) Ez arra ösztönzi az ellenfeled hogy sereget építsen gazdaság helyett.

Nem kell megtámadnod az ellenséget, elég ha megmutatod hogy bármikor megtehetnéd.

Tekints úgy minden protoss egységre mint kiegészítő egységek: Mikor több fajtát keversz össze, mind hatékonyabb lesz, mintha egy valamiből lenne sok. Viszont a minél változatosabb sereg összeállításhoz nem elég egy bázis, ezért (is) kell terjeszkedni.

Ha 1 bázison techelünk, megragadhatunk annál a technél, (robo, twilight, stargate) és nem tudunk áttérni másra.

Mikor maxon vagy, (200/200) és a mineralod nagyon elkezd gyűlni (hirtelen 3000 fölé nő) csak tegyél le pluszba kb. 10 gateway-t, és mikor elérkezik az idő a nagy összecsapáshoz, nagyon gyorsan juthatsz rengeteg utánpótláshoz.

 

Kiadások

Nagyon olcsón lehet terjeszkedni a Protossal.

A Nexus 400 mineralba kerül, (Lényegében 300 mineralba mivel ad +10 supply-t, azaz megspórolunk rajta egy pylon árát) és nem kell hozzá építő, ráadásul több chronoboost-ot ad.

A Zerg hatchery 300+50 a felhasznált drone miatt, és csak 2 supplyt ad.

Protoss kiadások 2 bázisnál

4 gate – 600

cybercore – 150

warp gate fejlesztés – 100

1 robotics facility – 300

nexus – 300

=1450

 

Zerg kiadások 2 bázison

Spawning pool – 250

roach warren – 200

2x queens – 300

hatchery – 350

ling speed – 200

roach speed – 200

Lair – 250

= 1750

 

A Zergnek ugyanannyit kell költenie, -ha nem többet – hogy a protoss ellen harcoljon, úgyhogy nem tűnik rossz ötletnek macro játékot játszani.

Az összehasonlítás persze nem lehet korrekt, mert helyzetfüggő ki mit épít, de ad egy körülbelüli képet, azt mutatja hogy nem billen a mérleg egyértelműen egyik irányba sem.

 

 

Felderítés

Küldjük felderíteni azt a probe-ot amelyikkel az első épületet (általában ez egy pylon) leraktuk. Attól függően hogy mit látsz, optimalizálnod kell a kezdésed.

 

vs. Protoss

  • A Gateway majdnem kész, nincs gáz – Lehetséges hogy 2Gate, korai Zealotok jöhetnek. Tartsd életben a probe-ot hogy biztosan 2Gate-e.
    • Neked kell több Zealotnak lennie. A távolság a te oldaladon áll.
    • Másik megoldás, ha úgy látod hogy ki tudsz hozni Sentryt, teljesen falazz be, a Sentryvel forcefieldezz amíg ki nem hozol pár Stalkert. Ha ez sikerül, kényelmesen lelőheted a Zealotokat, és előnybe kerülsz. Ha Void Ray-re mész, és neki csak 2 Gate van, megnyerted a játékot.
  • Gyors 2 gáz – Stalker/Sentry sereg lesz 4 gate-ből vagy, 3 gate Robo:

Neked kell gyorsabban megjátszani a 4 Gate-t, vagy a 3Gate Robo-t. Itt is légy felkészülve arra, hogy a Sentrykkel feltartsd az ellenséget a rámpádnál, amíg nagyobb sereget nem építesz. Ha kész, keményen lépj fel!

  • A Gateway majdnem kész, 1 gáz van – Általában egy standard 4 gate kezdést láthatunk. tartsd a probe-ot minél tovább életben, nézd mikor rakja le a Cybernetics Core-t.

Lásd a lenti sratégiát, itt is ugyanazt tedd

 

vs. Zerg

 

  • Gyors terjeszkedés a spawning pool előtt – Macro orientált kezdés:

Rakj le még egy gate-t és chronoboost-olj ki kb. 5 Zealotot, amikkel leszedheted ezt a korai hatchery-t, közbe menjen a Cybernetics core, és csináld tovább a 3 gate robo-t.

  • A Spawning pool már kész, vagy majdnem kész mikor a probe megérkezik – 6 pool, korai zerglingek:

Ideális esetben 10-nél kellene megépíteni az első Gateway-t 12helyett. Mindenesetre ha kész a Gate, Azonnal Chronoboostolj ki pár Zealotot, ezekkel már megtudod fogni a 6pool-t, ha jól falaztál. Ezután fojtasd a 3gate robo kezdést, gazdaságilag előrébb vagy.

  • Spawning pool rendes időben, nincs terjeszkedés, van egy gáz – Számíts Roachokra:

3 gate robo is nagyon jó roachok ellen, van időd jó csapatösszeállítást csinálnod.

  • Gas a spawning pool előtt – Speedlingek, és talán banelingek:

A fenti reakció itt is megállja  a helyét, csak vigyázz a baneling területi sebzésére, ne legyen nagyon összeszorítva a sereged.

  • Spawning pool rendes időben, amit egy újjabb bázis követ – Standard Zerg nyitás:

Kivitelezhetsz valamilyen korai agressziót, aminek a célja, a második bázis elpusztítása, vagy legalábbis minél nagyobb kár okozása.

vs. Terran

  • Nincs gáz, 1 Barrack kész, a második pedig úton van – Korai marine:

Korai Zealotokra lesz szükséged, majd néhány Stalkerre, és Sentryre. Ha ez mind megvan, megpróbálhatsz egy korai támadást.

  • 1 Gáz, a második Barrack készül – Mass Marine/Marauder:

Nyithatsz 3 Gate Robo-val vagy 4 Gate-el

  • 1 gáz, Factory készül a Barracks után – 1/1/1 nyitás, ez egy sokoldalú Terran nyitás ami 1 Barracks, 1 Factory, és 1 Starport-ot eredményez.
  • 3 Gate Robo jó választás, próbálj meg egy korai támadást, mert később gondot jelenthet a siege tank. 1/1/1-ből lehet korai álcázott banshee is, úgyhogy a biztonság kedvéért építs cannon-t a mineralhoz, de legalább legyen 1observered a bázisodon is. A Void ray jó választás lehet ha nincs túl sok marine

Forrás:


Comments (11)

  • FaLtY

    |

    Ez tényleg Gépzsír köszi az NFO-t 😛

    Reply

  • CheesyChimaira

    |

    „Ha nem látod jelét valamiféle 2 bázisos allin-nek, rakd le a 3.-adik bázist.”
    „Ha kész a 3.-adik bázis, rakj le még négy Gate-t, és Cannonokat a védelemre.”
    Harmadikadik? Értelmes:D Vagy „harmadik” vagy „3.”.
    „Ezután fojtasd a 3gate robo kezdést, gazdaságilag elölrébb vagy.”
    folytasd, előrébb
    „Gyors terjeszkedés a spawning pool elött – Macro orientált kezdés:”
    előtt

    Reply

  • Elite.263

    |

    Gyorsnak kell lenni és nem kell elhúzni a 3. bázis felhúzásáig 😀 /Nállam a 3. bázis = kifogyott az 1. és átköltöztetem a probokat… /

    Reply

  • viasz

    |

    Válasz Elite.263 #3 üzenetére:
    Meg is látszik a rangodon :p (Mondom én a bronzos :p )

    Amúgy meg remélem, h ezek aktuális infók, mert próbálom memorizálni a dolgokat 🙂

    Reply

  • Gepzsir

    |

    Válasz CheesyChimaira #2 üzenetére:
    kösz, javítva. A jutalmad +2500 grammarnáci reputáció

    Reply

  • Sworn

    |

    ez tetszik! jó h megemlítik a terran 1-1-1-et mert azzal sok problémám akadt:D

    Reply

  • Elite.263

    |

    Válasz viasz #4 üzenetére:
    ki vagy hívva 1v1re 😛

    Reply

  • hamma

    |

    Félreértés elkerülése végett, sok helyen van a „folytasd a 3gate robo-t”. Ez azt jelenti hogy a leírásban kivesézett 3gate->FE->robo buildet kellene erőltetni, vagy 1base 3gate+robo ?

    Reply

  • Sworn

    |

    Válasz hamma #8 üzenetére:
    elvileg azt jelenti, hogy menj colossus-ra, de mivel derítesz a roboból elkészített observerrel, ezért nem biztos, hogy az a legjobb megoldás. Pl: ha roach-okat csinál az ellenfeled, akkor jöhetnek az immortal-ok;D
    (diamond ligás vélemény, bocsi ha hülyeséget mondtam 🙁 )

    Reply

  • Nf.haXX.Mate

    |

    Huh végre tudok kommentelni.
    „Nagyon olcsón lehet terjeszkedni a Protossal.”
    „A Nexus 400 mineralba kerül, (Lényegében 300 mineralba mivel ad +10 supply-t, azaz megspórolunk rajta egy pylon árát) és nem kell hozzá építő, ráadásul több chronoboost-ot ad.

    A Zerg hatchery 300+50 a felhasznált drone miatt, és csak 2 supplyt ad.”

    Legalább átgondolhatnád mielőtt leírod. Ebből az állításból rendesen ki van hagyva, hogy amíg én mondjuk leteszek 450ért gw-t 1 basere. Addig a zergnek nem kell mivel ő a hatchből gyártja az egységeit is. Nem véletlenül van a zergnek mindig több expje (meg mindig tud FE-zni).
    Aztán mondjuk nagyon okos dolog az épületekből levonni hogy kinek mennyit kell költenie. A zerg rábasz 2 basere 60 dronet és jön a 2. expje amíg te chronozva is csak 35ön vagy, ha meg megpróbálod beütni akkor elég kivennie larva injektes hecsből a roachokat mert mire odaérsz úgy is kint lesznek. Ami 75/25-be kerül és creepen verhetetlen egység.

    Az 1-1-1 ellen nem így kell küzdeni. Igazabol az összesbe bele tudnék kötni. Van ami totális marhaság : „pvp voidra mész” meg hasonlók. Nem sok értelme van ennek a cikknek de szép szines és rendezett!

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.