Mi van veled Heart of the Swarm?

DACA . Hírek 1402

A StarCraft 2 első kiegészítőjéről, a Heart of the Swarmról nem igazán lehet újat olvasni, a fejlesztők a Blizzcon óta elég nagy hallgatásba vannak. (szerk.: le merem fogadni, hogy azóta rengeteg dolog változott a játékban.)
Aki szemfülesebb, és szokta olvasni a battle.net fórumait, az viszont olvashat 1-2 újdonságot, ahogyan az nemrég felfedezhető volt is. Az új egységek kielemzése után egy külön topic a játék feltuningolt, javított részéről beszél.
Gépzsír kolléga a napokban már írt egy cikket a készülő 1.5-ös javításról, amely „előkészíti” majd a Heart of the Swarmnak a terepet.

A grafikára visszakanyarodva, a Blizzconos HotS trailerben már szemtanúi lehettünk annak, hogy grafikai téren jelentős javulás lesz tapasztalható, legfőképpen a fizika terén.
A videóban az 1:53-1:54-es mozzanatra továbbra sincs egyértelmű magyarázat, egyesek szerint ez csak sima fizikai javítás, mások szerint ez csak single player rész, de a legtöbben azt írták, hogy szerintük ezt 1-2 másodpercből nem lehet megállapítani, ráadásul a Blizzard sem mondott erre magyarázatot.

A topicban a Blizzard egyik lengyel közösségi embere, Kapeselus reagált az addig leírtakra:

A HotS több grafikai javítást is hoz a játék motorjában, amely több animációt is meg fog változtatni, például a földön, vagy akár a fizikában. Érdekesnek és látványosnak gondoljuk őket. Ezek a javítások akár új stratégiai és játékmeneti lehetőségeket is hozhatnak a játékba.

Ez egy kicsit marketing szagú, de ez egy olyan dolog, amit nagyon szerettünk volna megvalósítani a játékban. A Heart of the Swarm nem csak egy új kampányt és néhány új egységet hoz majd a multiban. A HotS egy jó lehetőség a csapat számára hogy jobban optimalizálják a játékot, javítsanak és rakjanak bele új dolgokat, amiket egyébként már régóta meg akartunk valósítani. Amiken változtatni szeretnénk, nagyon hosszú a lista, és sok még a teendő.


Sokan kérdezitek, mi is csak találgatni tudunk, hogy mikor jön már a HotS béta? Mivel a Diablo 3 május 15-én fog elstartolni, ezért szerintem először azt várjuk meg. Nyáron bétázhatunk, ha a Blizzard is úgy akarja.

Forrás:


Comments (30)

  • scraped

    |

    A kérdés, hogy ezek a fejlesztések mennyivel dobják meg a gépigényt.

    Reply

  • Gergoo

    |

    „amely több animációt is meg volt változtatni”
    Nekem ez így egy kicsit furcsa 😀 Gondolom az ‘fog’ akart lenni.

    Reply

  • Xiccdrow

    |

    Ennek annyira nem örülök, mert 2v2-ben medium felett már alig fut a játék. Remélem állíthatóak lesznek majd ezek az új cuccok

    Reply

  • DACA

    |

    Válasz Gergoo #2 üzenetére:
    köszi, javítva. Csak egy kis homok került a gépezetbe 😛

    Reply

  • Xiccdrow

    |

    A video elején az mi ? Így fog kinézni lowon a grafika ?

    Reply

  • DACA

    |

    Válasz Xiccdrow #5 üzenetére:
    Igen, eléggé valószínű. Mivel a low elég randa, ezért akartak kezdeni vele valamit. Az a baj a videó elejét kivágták, és hiába kerestem youtube-on, nem találtam meg az eredeti vágatlan „panelt”. De itt biztosan erről van szó.

    Reply

  • sweeping

    |

    De az én problémámon még mindig nemfognak segíteni, ami természetesen nemcsak az én problémám. Blizzard fórumokon százával érkeztek a panaszok, hogy nem fut megfelelően a játék, nagyon durva fps drop van limitben 1v1 terén, olyan gépeken ahol gyönyörűen kellene hogy fusson a játék. Legalább ezen Hots-ra változtathatnának…

    Én magam is hasonló cipőben járok, i5 2500k 16gb ram ati 5850 és a játék éppen hogy fut 1v1ben hozzá kell tennem, hogy fizika minimumon van… Így épp hogy játszható, természetesen nem ez volt az első gépem, amikor fejlesztettem, azt reméltem, hogy sc2 téren is megoldódnak a problémáim de tévedtem. Innen sc2.hu-ról rajtam kívül kapásból 3 embert tudok, aki ugyan ilyen problémákkal küzd.
    Egyikkel beszélgettem is, mondta hogy neki is vannak haverjai akik ugyan ezzel a gonddal küzdenek, next gen 6 magos procival!

    Továbbá egyik barátomnál még rosszabb a helyzet mint nálam, nála teljesen játszhatatlan az sc2, de minden más játék kiválóan fut, tehát a hiba nem egyedi. Ő járt közülünk a legrosszabbul.

    Hozzátenném, volt olyan verseny nem is 1, ahol voltak gépek amin nem futott megfelelően az sc2, teljesen megmagyarázhatatlan okokból. Ott letudták annyival, hogy egy másik géphez ültették a játékost, de én nem mehetek vissza a boltba, hogy bocsi srácok, ezen a gépen nem fut az sc2 normálisan adjatok másikat…

    Elvittem a gépet egy szakemberhez, letesztelte a gépemet, megnézte hogy fut a játék, és csak annyit mondott, hogy biztos hogy a játék rosszul lett megírva. Megmagyarázhatatlan okokból kifolyólag, bizonyos gépeken nem fut megfelelően a játék.

    Hát így ennyi, ha már a grafika javításáról volt szó, gondoltam itt elsírom a bánatomat ismételten 😀
    Természetesen megoldást nem várok senkitől, mivel az nincsen, írtam a blizzardnak és nem foglalkoztak velem. Ezt csak úgy elmeséltem 🙂

    Reply

  • scraped

    |

    Válasz sweeping #7 üzenetére:
    Hasonló cipőben járok. Sokszor leírtam már én is, ide is, Blizznek is, de segítség nincs. Nálam főleg egyes pályákon van megmagyarázhatatlan fps csökkenés (pl metalopolis, shattered temlpe, slag pits stb.). Más pályákon meg highon bőven megy 50-60 fps-sel, pedig az ajánlott gépigény alatti processzorral rendelkező laptopról tolom a játékot wifi-vel. Szóval érdekes. Remélem, hogy a Diablo3-mal nem lesz gond, sem a HotS-mal, és a LotV-dal sem.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz scraped #8 üzenetére:
    Igen ilyen panaszokból is több ezer van mint a tied, de még mindig jobb a helyzeted az enyémnél 🙂
    Nálam pályától függetlenül nagyon alacsony az fps-em 🙁

    Reply

  • xplode

    |

    Válasz sweeping #7 üzenetére:
    megoldás: vegyél egy gyenge szar gépet és menni fog (mint nekem) XDDD
    viccet félretéve ez tényleg érdekes h super pc-ken szarul megy ¯\_(°_o)_/¯

    Reply

  • scraped

    |

    Válasz xplode #10 üzenetére:
    Sajnos tényleg nem vicces. Keservesen megspórolt pénzt költöttem egy olyan laptopra ami tuti viszi az SC2-t, és erre a gép oké, de a játék meg szar. Valahol igazságtalan, és nem igazán őszinte a mosolyom.

    Reply

  • WarFire

    |

    Válasz sweeping #7 üzenetére:

    Na igen, én is így jártam, mikor megvettem a Radeon 4870×2 kártyámat, de asszem ezt már írtam MSN-en. Viszont nekem más sebből vérzik a probléma, amit szintén megoldhatnának: A játékban nincs se SLI, se Crossfire támogatás. Éppen ezért, ha nem akarom, hogy az fps-em a nulla felé közelítsen limiten, akkor ki kell kapcsolnom az egyik magot a VGA-n. Király…

    Reply

  • ProNoob

    |

    Én ezért vagyok Nvidia párti, lehet, hogy azonos kategóriába pár ezer forinttal olcsóbbak az ATI kártyák, de sokkal több játék nvidiás. Nekem egyszer volt ati kártyám, amúgy mindig nvidia. Az ATInak utáltam a catalyst control paneljét is (nem tudom, hogy most mi van neki) Amúgy egy 20e ft-os kártyán elfut highon. Nekem most GTX560-om van, de az elég minden játékra, hogy max beállításokon futtassam.

    Reply

  • Tokman

    |

    Válasz WarFire #12 üzenetére:
    Ott más lesz a probléma havernál a béta hd 4870x2n tökéletesen futott.

    Reply

  • viasz

    |

    Srácok, én nem nagyon értek a gépekhez, de aki úgy fejleszt gépet, hogy tutira jól menjen rajta a SC2, D3, az miért ATI kártyát vesz? A Blizz eléggé az NVIDIA-t támogatja. Ha jól tudom, a hírben lévő videó creep az épületeken effekt is csak ezekkel a kártyákkal lesz elérhető. Legalább is valami ilyesmi rémlik BlizzCon-ról.
    A játék az előző laptopomon (core2duo 2Ghz, 2GB RAM, 256MB NVIDIA Geforce 8600GT) is vígan futott medium grafikával. Pedig leginkább 4v4-eztem. Jó, mikor 4v4-ben nagy csata volt, akkor belaggoltam, de az már közel limitnél volt. 1v1 és 2v2 sosem okozott problémát.
    A mostani gépen meg sehol sincs probléma, pedig ez már a problémás erőgépek közé tartozik, de NVIDIA kártya van benne. 🙂
    ___
    Ettől persze a Blizz hibája, hogy csak egy VGA gyártóra optimalizál.

    Reply

  • ProNoob

    |

    Mindegyik játéknál látszik, hogy melyik vga-ra készült. Amik nekem tetszenek az nagyjából nvidiás mind. De a Dirt3 játék például ATI-s és észrevehető a különbség, ha vki nvidián játszik vele vagy ATI-n. De Nvidiának jó még a Phys-x és az nvidia 3DReady is. Amúgy sztem a low beállítást nem kéne szépíteni, mert akkor gyengébb gépen is lehet vele játszani. Sztem az a jól optimalizált játék, amelyiket részletesen lehet állítani a nagyon csúnya és fullos grafika között, meg úgy a Blizzardnak is több a fogyasztója.

    Reply

  • xplode

    |

    meg a low beállitás csak maradjon igy másik okból is: sokan, még a legtöbb pro is low-on játszik és nem azért mert nem birja a gépük, hanem mert egyszerű a grafika, sokkal jobban áttekinthető az egész

    Reply

  • Rou

    |

    Én is hasonló problémával küzdök, csak nekem 200/200-as csatáknál szaggat be. Pedig nincs gyenge gépem(Intel core i5-480, GeForce GT 540M 1gb, 4gb DDR3),és még minimumom is élvezhetetlen néha a játék,csak reménykedni tudok hogy valamit kezdenek evvel a problémával :'(

    Reply

  • DACA

    |

    Válasz viasz #15 üzenetére:
    Akkor meg tudod nekem mondani hogy ATI kártya tulajdosként nekem miért nincs ilyesmi problémám?
    Itt sokkal összetettebb dologról van szó, mint hogy csak simán Nvidia vagy ATI. Én ha VGA-t vásárolnék, ismételten ATI-t választanék.

    Reply

  • joeace

    |

    és az kiderült már biztosra hogy ezek a belassulások vga miatt vannak ?

    én most fogyasztom a második amd kártyámat sc2 alatt és mindkettő szépen vitte 4v4-be is

    nem lehet hogy a többmagos (4+) procik gajdulnak meg ? 😛

    csak kérdem .. ¯\_(-_-)_/¯

    helyetekben nyitnék egy fórumbejegyzést a bneten hogy akinek ilyen problémája van az írja le a konfigját és az oprendszert, lehet összejönne párszáz konfig és lehet akkor a Blizz is odafigyelne erre

    Reply

  • scraped

    |

    Válasz joeace #20 üzenetére:
    Ezer ilyen van már, de a szokásos „küldd be a dxdiag-odat” frázison kívül semmit nem kezdenek vele.

    Reply

  • Gepzsir

    |

    Válasz sweeping #7 üzenetére:
    erről egy vicc jut eszembe
    Versenyzik az intel meg az amd proci, hogy melyik a gyorsabb. Menyi 2×2?
    Az intel proci azonnal rávágja: 5
    az AMd kicsit gondolkozik: – az nem jó, mert 4
    az intel erre: de legalább gyors volt! 🙂

    Reply

  • Winner_hun

    |

    Creep az épületeken – ilyen nem volt, ok
    Snake movements – a broodlord is hullámzik, mi ezen az újdonság?

    Reply

  • viasz

    |

    Válasz DACA #19 üzenetére:
    Akkor passz. 🙂 Mondtam, hogy nem vagyok PC guru 🙂
    Bár gondolom az sem mindegy, hogy egy márkán belül a kártya milyen technológiákat támogat, és milyeneket nem.
    ___
    Válasz joeace #20 üzenetére:
    Biztos nem a többmagos procikkal van a baj, bár lehet kivétel vagyok az i7-emmel, akinek szerencséje van és nincs baj. 🙂
    ___
    Válasz Winner_hun #23 üzenetére:
    A broodlord függőlegesen mozog, ez a cucc meg már vízszintesen. Ö nyú fícsör! 😀

    Reply

  • predator_tom

    |

    Sziasztok.
    Nos én áttérnék kicsit az egységekre végtére is az is a HotS része.Előre is elnézést de ez kicsit hosszú lesz.
    Tehát, sajnos én vagyok az egyik olyan maximálisan blizzard tisztelő és kedvelő ember, aki kicsit értetlenül áll az események előtt.
    Először is leszögezném hogy megvettem a WoL-t ,nem bántam meg ,és várom a HotS-ot, valamint terran player vagyok mégis a zerg újításokban találom a legkevesebb kivetnivalót.Az egyetlen igazán fura dolog az a detector rész hogy az overlord már nem lesz overseer se detector szóval ez szerintem visszafejlődés nem evolució.(Eddig észleltem a láthatattlan minek az:)) De sebaj belefér a Swarmhost és a Viper(Majd én adok neked látást ha te már ugyse tudsz su..ks to be you:P) is. Új taktikai lehetőségek új mikro stb.Terrán-nál a Shredder is rendben van kicsit több base defense illetve protoss-nál a Replicant és jóindulattal az Oracle-t is valamilyen szinten értem(bár a replicant-nél nem értem miért kapja meg a játékos az egységhez tartozó fejlesztést is, biztos protoss hack-el:D)
    Na de most jön a tejföl,mert a blizz már megint rossz anyagot szívott mint a WotLK-nél.
    Szóval a Hellion:
    -Tehát nem elég hogy pálya elején ill. mid gambe ez begurul és annyi a gazdaságnak de most már ha ellentámadok átalakul és nagyobb páncéllal ugyanúgy lekaszál.
    -Meg ez a transformers mechanizmus elég érdekes.
    Warhound:
    -Na ez a csúcs.Ugye hogy volt a szöveg?Nagy és lassú a Thor ezért lecseréljük és a Thor majd csak ilyen „1-et építhetsz belőle egység lesz”.Aki annó látta a „these are the terrans” videót tudja hogy ez alapból így akart lenni.
    -Másik kell egy gyorsabb egység és ez az egység egy faxa légvédelemmel rendelkezik mint a Thor de tud földre is lőni.(Ezt mondták remélem nem értettem félre).Na most 1 a Thor 6×4-et sebzett levegőre ugye oké de 30×2-t földre ami ugye egyértelműen jobb.2 ha ennyir jó légvédelmi egységet akartak létrehozni de jó legyen földre is akkor ,és ebben szerintem havernak igaza van,miért nem Goliát vissza csak kicsit fejlesztve?Az egy klasszikus.
    Tempest:
    -Fu..ckin halleluuuja.Tempest a Carrier helyett???What were they thinking???Na most a Tempesten látszik hogy egy célból hozták létre mass muta ellen ennyi.És ezért kivesznek egy olyan klasszikust mint a Carrier.Ha ezt hallod mi jut eszedbe??Protoss nem?Ez olyan mintha a Terran-tól kivennék a ghost-ot vagy a siege tankot.Zerg-től a mutalisket vagy a zerglinget.Akkor már miért nem adják vissza a főnixnek a legelső leges legelső sc2 videóba bemutatott overcharge-ot vagy mit emlékeztek?
    Mothership-et azt értem és itt többen is emlegették hogy használhatatlan.Az Oracle ahhoz nem sok hozzáfűzni valóm van bár pár képesség miatt egy új egység de legyen oké.A többi dolog szerintem nem olyan szívrohamokozó de az előbbiek azok igen igen fura és átgondolatlan dolgok.Persze ott van a „ezek nem végleges dolgok még változhatnak” tudom ebben reménykedek.

    Végezetül ezt én nem fikázásnak vagy kötözködésnek írtam le hanem mert Hots a téma és várnám az itt lévő, nem négynél több magyar betűt ismerő(noob) emberek kreatív véleményét mert érdekelne ki hogyan gondol erre.
    Addig is „We’re grillin and killin”.;)

    Reply

  • Tadzsin

    |

    Válasz predator_tom #25 üzenetére:
    Nekem az a fő problémám az új dolgokkal h szerintem abban nagyából egyetértünk h még most sincs rendes balanc WoL-ban és most megint beraknak 1 csomó olyan új dolgot amit ha nem okosan csinálnak baromi imba lesz(és valszeg baromi sok ilyen lesz) fajtól független, nem azt mondom h nemjódolog az újítás nekem is tetszenek dolgok csak 1 balanconlatlan játékra rádobni még 1-t .. mindegy mindenesetre várom a Hots-t és reménykedek

    Reply

  • WarFire

    |

    Válasz Tokman #14 üzenetére:

    Gőzöm sincs, mi lehet a baj, de a többi játékot vígan viszi, csak az SC2-nél kell kinyomni az egyik magot, különben borzasztóan lelassul.

    Reply

  • Janobal

    |

    Válasz predator_tom #25 üzenetére:
    Egyetértek veled, bár én Zerg szemmel nézem a dolgokat. A currier kivétele idióta döntés szerintem és a battle helliont sem értem miért kell… Zerg részről, az overseer kivétele nem nagyon tetszik, mivel PvZ-ben vagy TvZ-ben már így is nagyon nehéz scoutolni(lair előtt csak overlordokkal vagy drone-okkal tudsz, mire a lingek odaérnek addigra már általában falaz), illetve mid game felé is, mikor már az ellen lehozta a légvédelmi épületeket. De ami jó dolog és nekem Zergként nagyon tetszik, az a 2 új unit. Persze, a Viper is csak Lair után lesz készíthető(elvileg, persze addig még változhat)… A Blinding Cloud képessége nagyon tetszik, így máris könnyebb a zerg micro, nem kell annyira tartani a siege tankoktól, de el tudom képzelni colók ellen is a megfelelő pillanatban. Az Abduct képesség is… Úgy látszik, végre nincs annyira biztonságban a toss és a terran a fallal körbevett bunkerek-siege tankok-colók-cannonok mögött. Ami pedig az ultralisk új képességét illeti, jót kacagtam rajta. Ha ezt tényleg így, ilyen formában beteszik a játékba, az durva lesz…

    Reply

  • predator_tom

    |

    Válasz Janobal #28 üzenetére:
    Nos igazad van én ebben a formában nem tértem ki a zerg elemzésére de igaz,főleg az ultralisk-es rész.A Viper az előrejelzésből ítélve tényleg használható egység lesz, bár félfüllel hallottam hogy a Swarmhost swarm-jai 90hp-ak lesznek,vagy csak 19 bár én 90-et értettem azt hiszem. Talán ez kicsit sok:)

    Reply

  • Janobal

    |

    Válasz predator_tom #29 üzenetére:
    Talán annyira nem, ha figyelembe vesszük azt is, hogy 17-23 mp kell majd 2 darab legyártásához. Ráadásul csak 15 mp-ig van életben, szóval abszolút jó földi ostromegység, bár az igazat megvallva én egy léginek jobban örültem volna, tekintve, hogy ott van már a brood lord is, amely szintén csak földi egységek ellen van, muták semmit nem fognak érni a tempestek/phoenixek ellen, a hidrákat nem nagyon szokták használni, max a bázis védelmére(mert nagyon lassúak creepen kívül), tehát a phoenixek és tempestek és colók és vikingek ellen marad a corruptor(bár colók ellen bizonyos helyzetben az infestor is hatásos). Ez nekem nagyon nem tetszik, mivel már alsóbb ligákban is látszik, hogy a zergnek tvz-ben és pvz-ben hátránya van, ha nem tud a lehető legjobban micrózni az egységeivel. A macroról nincs mit beszélni, új épületek nem jöttek, nem változik e téren sok minden(szerintem).

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.