Balance változtatások a láthatáron

DACA . Hírek 1318

marine_vs_hydralisk

A Blizzard úgy gondolja, itt az új idő egy újabb test map-ra, ahol ismételten változtatnak pár dolgot a balance-on. Három dolgot is változtatnának a fejlesztők, amivel szorosabbá tennék a küzdelmeket. Átadjuk a szót a Blizzardnak:

Több változtatást fogunk közzétenni egy test map-on, hogy felkészüljünk a csipkelődésre, ha ezekre valóban szükség lesz. Kérlek értsétek meg: mint mindig, ezek nem végleges változtatások. Ha bármilyen frissítést végzünk az egyensúlyon, arról mindenképpen szólni fogunk.

  • 1. Megnövelt Overseer sebesség (fejlesztés után)

A TvZ elég kiegyensúlyozott egészen a játék legvégső szakaszáig, amikor már nagyon sok a rajtaütés és rengeteg a Widow mine. Szeretnénk fenntartani ezt a kiélezett játékot a zerg megsegítésével ezekre a cstákra. Minden összetűzés során micróznod kell a seregeddel, új Baneling-eket kell gyártanod, figyelned kell 4-5 (vagy még több) bázisra, új overseer-eket kell készítened, talán ez már túl sok figyelmet igényel. Ezért tesztelni fogjuk az Overseer sebességének a fejlesztését. A játék korai és középső szakasza semmit sem változik, kifejezetten a legvégső szakaszra szeretnénk segítséget nyújtani a zergnek. Nem lesznek olyan gyorsak, mint a Mutalisk-ek, de nem fognak hátul kullogni, és végre nem fognak meghalni a legtöbb csata során.

  • 2. A mech földi és levegő fejlesztésének összevonása

Nem gondoljuk, hogy a terran küszködne, de talán a mech gyngébb lett a HotS-ban. Ezt a változtatást már a béta során kipróbáltuk, tehát van róla elképzelésünk, hogy mennyit erősítene a mechen, de rengeteg változtatás történt azóta, tehát itt az ideje, hogy újra a játékosok elé tegyük ezt az ötletet.
Jelen pillanatban úgy látszik, hogy az egyetlen helyzet, ahol a terran gyenge, az a PvT végjátéka, de ez vitatható. De ha így van, ez a változtatás megoldaná a helyzetet, mivel a Viking-ek fejlesztése a matchcup középpontjában áll, továbbá nagyban segítené, hogy Hellbat taktikára való átállást a játék késői szakaszában.

  • 3. Teljes energiával indító Viper-ek

Zerget illetően különböző lehetőségeket vizsgálunk házon belül, top játékosokkal és casterekkel a világ minden tájáról és úgy érezzük, hogy ez a változás jó kiindulópont. Még nem tudjuk biztosan, hogy erősíteni fogjuk-e a Viperek képességeit, de arra gondoltunk, hogy jó dolog lenne, ha a Viperek teljes energiával jönnének ki, vagyis az első használatuk nagyobb horderejű lenne. Ez egy lehetőség amellyel erősebbé tehetjük a Zerg fajt és visszahozhatunk manapság kevésbé használt stratégiákat.
Még egyszer, kérjük ne felejtstek el, hogy ezek a módosítások nem véglegesek. Állandóan figyelemmel kísérjük a ladderen és a magas szintű versenyeken begyűjtött adatokat. Ahogy mindannyian tudjuk, ami most túl erősnek tűnik, megváltozhat a top játékosok körében 1-2 héten belül. Minél többet szeretnék megtudni, hogy ezek a változtatások milyen hatással lesznek a játékra, hogy készek legyünk frissíteni, ha szükséges.

Köszönjük!

A fordításért külön köszönet malkavitának és a n3bula klánnak!

Forrás:


Comments (8)

  • pRaZz1n

    |

    Tudom hogy buff ,de akkor is..

    Zerg tears in 3…….2……1…..

    Reply

  • todor

    |

    Hát ez teljesen abszúrd. Az hogy az igy is kurva erős zerget még tovább buffolják.Viper teljes energia, hát köszi.Ez a mindent vivő?! Most tényleg ti hogy gondoljátok a swarmhost és a viper nem eléggé nyomta meg a zerg ballancot? Még adjunk nekik? Koreába elhiszem hogy a terrák elverik a zergeket, de európai szinten szerintem így is nagyon erős a zerg és még felis turbózzák. Stepfano az első emberke a laderen aki nem koreai és zerg. Még adjunk neki plusz buffokat 🙂 Szerintem aki csak hobbi gamelő annak meg teljesen meg fogja őlni a játékát.

    Ennyit szerettem volna megosztani

    Reply

  • Castorp

    |

    Az első változtatással teljesen egyetértek, ezzel remekül tudnák balance-olni a Mine-t Z ellen.

    A második változás: so-so. Lehet, hogy a szuper late game-ben erősebb a toss, de ahhoz az egész meccs alatt hibátlanul kellett játszania, hogy a dropokkal ne tegyen benne kárt a T. Amíg nem így van, addig csak a T játékosokon múlik, hogy okozzanak annyi kárt, ami lelassítja az ellenfelüket. Amit a mech gyengeségéről írnak, az pedig hülyeség. A mech Z ellen már most sem ér semmit a Viper miatt, P ellen pedig már így is piszkosul erős, csak még kevesen használják, ezért nem jelent egyelőre feltűnő problémát. Úgyhogy a balance-on ezzel nem sokat segítenek, inkább csak megkönnyítik a T dolgát.

    Viper full energiával? Teljesen téves elképzelés. Sokat játszottam Z-vel, és az tény, hogy a Viper kezdőenergiája, főleg azokban a szituációkban, amikor gyártani kezded, édeskevés. Ezt a Blizzard már az elején belátta, ezért van Consume képessége. De sok esetben még az is lassú, ráadásul micro-igényes. Azzal egyetértek, hogy egy friss Vipernek is legyen energiája mondjuk egy Abductra, de hogy full energiával érkezzen, az nevetséges. De legalább a Feedback viszi majd őket. 😀

    Reply

  • KaLoZ

    |

    Válasz todor #2 üzenetére:
    1. A kurvaerős zerg messze a leggyengébb jelenleg a játékban … ezért kap buffokat.
    2. A ladderelső jelenleg EU-ban egy ImbaToSs nevű protoss player /fail. A másik meg az, hogy Stephano már visszavonult, ezért őt tuti hogy nem fogják már buffolni. Ráadásul a legutóbbi WCS EU-n Stephano csoportutolsóként esett ki, miközben ilyen Welmu, Hasuobs és egyéb patchplayerek továbbjutottak. WCS EU összesen 5 toss és 1 terran jutott tovább és 0 zerg. Biztos mert imba.
    3. A vipert kihozása után 1 perc alatt teljes energiára lehet tölteni. Magyarán ez a változtatás talán elég lesz arra, hogy a zerg támadni tudjon a viperrel, mielőtt a High templar 1 csettintésre kinyírja. Imbább nem lesz, inkább csak lesz egy gyorsabb timeing pusha amivel talán nyerhet.
    4. Aki hobbi gameelő annak sem öli meg a játékát, ugyanis hobbi szinten is működik a match-making, ami biztosítja, hogy megfelelő erősségű ellenfelet kapj. Casual szinten meg meg a protoss a legjobb választás ugyanis mindenki egyetért abban, hogy messze a legkönnyebb faj a protoss.
    Válasz Castorp #3 üzenetére:
    1. Az első változtatás arra jó, hogy amikor visszavonulsz a szétvert zerg sereggel, akkor a stim marineok ne öljék halomra az overseereket. Ez widow mine ellen szart sem fog segíteni, max csak kevesebb overseert kell gyártanod. Vagyis lényegében semmit nem változtatnak a játékon …
    2. A protossnak hibátlanul kell játszania az hatalmas nagy vicc (eleve messze a legkönnyebb faj). Ki kell hoznia egy mothership coret, és a nexusra nyomni az overcharget amikor olyan kedve tartja.
    3. A mech Z ellen igenis jó, nem nehéz splitelni a tankokat meg vikinget venni viper ellen (wolban ugyanúgy splitelni kellett), csakhát ott tartunk h a widow mine + bió mindent agyonver és ráadásul nevetségesen olcsó, ezért nem használ senki sem mechet.
    P ellen piszokosul „erős” a mech. Nyílván azért nem mechezik senki P ellen, mert annyira piszkosul erős. Ajánlom neked, h nézd körül a robotics bayben, találsz ott egy olyan unitot h winmortal, kezdd el gyártani.

    Reply

  • Eyesis

    |

    Válasz KaLoZ #4 üzenetére:
    Nem is Te lennél, ha nem sírnál a zerg buffnál is 🙂
    Akkor miért nem nyafogtál, amikor a patchzergek wolban sorre nyerté ka tournamenteket?
    Mindegyik fajnak megvannak a maga előnyei hátrányai. Ha Neked a zerg tűnik a legnehezebbnek és a protoss a legkönnyebbnek, akkor váltanod kéne protossra, hiszen akkor neked az áll jobban kézre.

    Reply

  • KaLoZ

    |

    Válasz Eyesis #5 üzenetére:
    Sírás? Hol látsz te itt sírást? Jah, hogy a 2-es és a 3-as kommentre gondolsz? :O

    „Akkor miért nem nyafogtál, amikor a patchzergek wolban sorre nyerté ka tournamenteket?”
    És amikor megjelenéstől kezdve 1,5 évig a patchterranok nyertek?

    Nem váltok fajt.

    „Nem is Te lennél, ha nem sírnál a zerg buffnál is :)”
    Ezek nem igazi buffok. Attól, hogy az overseer gyorsabb lesz, mivel lesz könnyebb widow mine ellen? Semmivel… Pedig, hogy a widow mine op a zerg ellen, azt még a terranok is elismerik. De érdemi változtatás nem lesz, mert david kim szerint vicces, ahogy felrobban a zerg sereg…
    A viper „buffnak” mi értelme van, nem tudom… Bár az tény, hogy a vipert egyre kevesebben használják, és talán nem ok nélkül.
    A terran buff viszont már elég lényeges. Kár, hogy a zerg melee meg ranged attack upgradet nem vonják egybe… akkor aztán folyó lenne az eztoss és az opterran playerek könnyeiből. Majd a tvt only mech lesz biztos többen örülnek majd. Zerg ellen meg röhögve váltanak skyterranra, ami azért jó, mert az összes zerg anti-air unit kalap szar kivéve a queent. Jah de a toss elleni mechet nem segíti. Ezért szeretjük mi david kimt.
    Ebből a 3 változtatásból megmarad az overseer speed, a többi elvetik, a zerg ugyaolyan szar lesz, mint volt, úgyhogy megnyugodhatsz.

    Reply

  • todor

    |

    Köszönjük kalóz a messzes semmit mondó kommentedet XD És hogy hoztad ide megint a szintet! 🙂 A ladderel kapcsolatban én tévedtem bocsi 🙂 A WCS-n néztem a laddert!

    Reply

  • pinegyzetperhat

    |

    Válasz todor #7 üzenetére:
    Az a baj hogy KaLoZ az egyetlen, aki normális indokokat mondott és mégis az ő kommentjét tartod „messze semmit mondónak”. A saját hozzászólásaidat minek neveznéd?

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.