StarCraft 2 – F2P, avagy egy ingyenes sci-fi parádé

DACA . Cikkek, e-Sport, Legacy of the Void 1990

starcraft-2

A StarCraftot, illetve a kiegészítőjét, a Brood Wart szerintem senkinek nem kell különösebben bemutatni a közönségnek. A fiatalabb korosztálynak is már hallania kellett róla, mivel napjainkban is meghatározó része nem csak a videojáték-illetve RTS (Real Time Strategy), hanem az e-sport-nak is.

A StarCraft: Brood War már hazánkban nem igazán népszerű, de néhányan szerintem még baráti társasággal szívesen nyüstöli a kilencvenes évek végén megjelent, s kétezres évek igen meghatározó stratégiai játékát. Ha valaki felnéz a teamliquid oldalára, s megnézi, mennyi Brood War stream van jelenleg online, valószínűleg nem fog hinni a szemének: a több mint 15 éves játék még ma is elképesztő nagy sikerrel örvendezteti meg az RTS rajongóit.

A hazai Starcraft közösség egy ideje már a játék második részével játszik, kisebb-nagyobb megszakításokkal, kihagyásokkal, reményekkel, sikerekkel, csalódásokkal. Rengeteg minden történt a hazai Starcraft 2 közösséggel az elmúlt nyolc évben, amióta a játékot bejelentették, s híreztünk, fordítottunk, várakoztunk, játszottunk, teszteltünk, de volt arra is példa a legnagyobb örömünkre, hogy hazai események bővítsék a magyar Starcraft 2 közösség tárházát.

Voltak hazai versenyek, pl.: MondoCon (MondoGames), Hungarian Masters Championship, de volt példa BarCraftra is (StarCraft 2 külföldi versenyek közös nézése pubokban), vagy természetesen Launch Partyk, melyek a játékok nyitó eseményei voltak, ahol számos programmal és nyereményjátékkal is várták a rajongókat.

De kicsit utazzunk most vissza az időben, nézzük hogyan is nőtte ki magát a StarCraft 2 Magyarország legjátszottabb RTS-ére napjainkban:

2007. május 19. – a Blizzard bejelentette a nagysikerű StarCraft, illetve Brood War folytatását, a StarCraft 2-t.
Hatalmas érdeklődés előzte meg a Blizzard bejelentését, de a játék bejelentése után is “megbolygatta” az RTS-ek állóvizét már a puszta gondolatával a játék.
Tudta mindenki, hogy sok idő lesz, míg elkészül vele a fejlesztőcsapat.
Aztán jött 2008. októberében a BlizzCon, amely a Blizzard saját rendezésű showja évről évre. Itt bejelentették, hogy a játék három részben, azaz trilógiaként fog megjelenni. Wings of Liberty (Terran), Heart of the Swarm (Zerg), illetve Legacy of the Void (Protoss). Emlékszem, 2008-ban rengetegen megkérdőjelezték mindazt, amit a Blizzard eltervezett – nem tetszett mindenkinek, hogy a fejlesztőcsapat három részre osztja a játékot – végül, szerintem most már mindenki beláthatja – jól jártunk (persze a Blizzard is), hogy a játék három részben jelent/jelenik meg. A játék úgymond kétszer megújulhat (ami a multiplayert illeti, de az egyszemélyes kampány is gazdagabb ezáltal.
2010-ben a Wings of Libertyt köszönthettük (2010. februárban már a bétáját nyüstöltük), aztán jött a Heart of the Swarm (2013. március), majd eljön aminek jönnie kell – a StarCraft 2 lezárja a nagy sikerű játék történetét, de az sem kizárt, hogy ismét sok időre “szögre akasztja” a Blizzard a StarCraft RTS sorozatát. (vagy örökre?)
Mindenesetre ne siessünk annyira előre. 2014. őszén a BlizzConon a Blizzard közelebbről is megmutatta a Legacy of the Voidot. Az ott látott információk, elképzelések, ötletek alapján volt okunk reménykedni, hogy a játék harmadik felvonása elhozza végre azt, talán amire már régóta várunk: hangulatosabb, pörgősebb játékmenet, újragondolt játékmechanika, egységek és taktikák változatosabb és látványosabb váltakozása. 2015. március 31-én (magyar idő szerint április 1. hajnala – nem volt áprilisi tréfa) megjelent a várva várt, s bejelentett Legacy of the Void zárt bétája.

A Blizzard célja egyébként a fejlesztés kezdete óta az volt, hogy a casual (hétköznapi) játékosoktól kezdve egészen a legprofibb játékosokig mindenki jól érezze magát a játékban, tartogasson neki elég kihívást, motivációt, szórakozást. A kezdeményezések jól is indultak e téren, hisz a Blizzard a Starcraft 2-re a bnetet „megreformálta”, s ligarendszert, mellé egy MMR (Matchmaking Raking) rendszert is kidolgozott, hogy a játékosok a saját képességeinek megfelelő játékosokat találjanak meg a bneten keresztül. Kaptunk egy Arcade játékmódot is, mely különböző mini játékokat tartalmaz, s bárki készíthet hasonló játékokat, melyet a Blizzard egyébként honorál is, s némi pénzösszeg ütheti a „markunkat”, ha jó ötlettel rukkolunk elő.

Ismerek olyan személyeket, akik kizárólag az Arcade miatt lépnek be Starcraft 2 profiljukba. A lehetőségek tárháza egyébként a megjelenés óta (2010) fokozatosan bővült, mint például a közös replay (visszajátszás) funkciója, de például az Arcade mód is a későbbiekben nőtte ki magát.

starcraft-2-arcadeAz Arcade módban továbbra is számos potenciál megtalálható.

A játék kampány része egyébként hozza az elvált Blizzard minőséget, itt is a földbe döngöli a riválisait RTS téren (már amennyi van). A játék ugyanis nem egyszerűen egy lineáris szálat követ, hanem egyes eseteknél mi is befolyásolhatunk történéseket, ráadásul az egyes pályák között interaktív párbeszédekkel, fejlesztésekkel, RPG elemekkel is találkozhatunk. A CGI-os átvezetők pedig már csak hab a tortán. Történetmesélésben is piros pont jár a Blizzardnak, bár már a kilencvenes évek végén is kitűntek az első résszel, hogy RTS játéktól szokatlanul jó sztorit kapunk, amihez egyébként azóta számos regény és könyv is megjelent, köztük magyar fordításokban is. (Tűzkeresztség, Pengék királynője, Nova stb.)

Ami a multiplayer (többjátékos) mód részét illeti, játszhatunk barátainkkal AI (botok) ellen különböző nehézségekben, de játszhatunk egy magunk is, kinek hogy tetszik. Emellett van Unranked (Rangsorolatlan), illetve Ranked (rangsorolt) játékmód is, ahol 1v1, 2v2, 3v3, illetve 4v4 játékokat is játszhatunk.

sc2esports-intelmadnessKülföldön nem csak maga a játék, de a szurkolás is összehozza az embereket.

Itt megjegyezném, hogy több játékos is csapatban szeret játszani inkább, mivel ez sokkal inkább stressz mentesebb játékokat eredményez, mint például az 1v1.

A játékban egyébként számos ún. játékbeli jutalom is megtalálható, mint például számos portré, matrica, egység dizájn, de a saját klánunk emblémáját is beleimportálhatjuk a játékunkba. A klánok egyébként külön csoportokat hozhatnak létre a játékon belül, ahol hírezhetnek is a csapatukkal kapcsolatosan, s „kibeszélhetik” a nap fontosabb eseményeit.

Az egyik alapvető válasz arra, hogy miért népszerűtlenebbek, mint például a League of Legends, Counter Strike, vagy a Dota játékok (bár én személy szerint bármerről vizsgálom ezeket a játékokat, összehasonlíthatatlanok), az az, hogy igazából a Starcraft 2 gerincét az 1v1 játék határozza meg, amely igazából a versenyek fő látnivalója, már a Brood War óta.

A Starcraft 2-ben is ugyanis nem ritka 1v1 játékban, hogy egy hiba végzetes is lehet, ráadásul tényleg több ügyességet/gondolkodást/reakcióidőt igényel, mint az általános e-sport játékok.

gX7cpAz ukrán Protoss White-Ra, egykori aktív StarCraft játékos bölcs sorai a fejlődésről.

A Blizzard gondol a casual játékosokra az új részben is, ugyanis lesz egy Archon mód, mely nagyszerűen begyakoroltatja az új játékosokkal a játék egyes részeit.

Az Archon mód lehetővé teszi egy játékosnak, illetve partnerének, hogy egy bázist irányítsanak, miközben egy ellenfél ellen harcolnak a Matchmaking Ladder rendszerében. Ez az ellenfél majd ugyanúgy természetesen Archon módban fog játszani, amely lehet hogy egy „magányos” játékos”, de lehet hogy szintén egy másik játékossal együtt fogja irányítani a bázisát, illetve a seregeit. A játékosok felosztják egymás között, hogy ki mit csinál. Az egyik a bázis építésével foglalkozik például, míg a másik éppen droppol, vagy sereget irányít.

A Legacy of the Voiddal fog bemutatkozni az Automatizált Bajnokságok mód is, mely napi és heti rendszerességgel fog feltűnni. Ezek a bajnokságok csoportkörökkel fognak kezdődni és egyenes kieséses rájátszással végződnek majd. Lehetőség van természetesen majd az ellenfelek tanulmányozására, illetve pályák megvétózására.

A napi bajnokságok várhatóan három és négy órán át tartanak majd, míg a heti bajnokságok egy hétig – értelemszerűen. Összességében a Blizzard ezzel a móddal azt reméli, hogy minden tudásszinttel rendelkező játékos számára kihívás legyen majd a játék.

A Legacy of the Voidról részletesebben itt, illetve ezen a linken olvashattok még.

10007524_10152416498786906_909265447637835083_nA trilógia utolsó darabja eddig elég meggyőző.

Mit érdemes tudni, ha a StarCraft 2-vel szeretnél játszani?

– A StarCraft 2 INGYENES játék, fizetni csak a kampányért, illetve a rangsorolt játékokért kell. INGYEN játszhatunk így ismerőseinkkel, barátainkkal „custom games-ben”, vagy játszhatunk Arcade módban, AI-k ellen, de a rangsorolatlan mérkőzésekbe is belekóstolhatunk az MMR-en rendszeren keresztül.

– A Legacy of the Void egy ún „standalone” cím lesz, tehát hiába kiegészítő, a futtatásához NEM szükséges majd az előző részek megléte.

– A Heart of the Swarm viszont ugyebár nem volt „standalone” cím, s mivel az is egy kiegészítő játék, ha a játék összes módját használni szeretnénk (kampány, vagy a rangsorolt játék), szükséges a Wings of Liberty játék megléte is.

A gépigény alacsony, s igen baráti, mivel a játék a Warcraft III felturbózott engine-jét használja. Egy 4v4 teljes létszámú sereg csatához viszont már nem árt egy erősebb vas a játék gond nélküli futtatásához.korean-girls

Kommentár nélkül 🙂

Reméljük, ha még nem próbáltad ki a játékot, meghozta a kedvedet ahhoz, hogy kipróbáld. Ha pedig már része vagy a StarCraft 2 közösségének, kérlek „lájkold” és oszd meg cikkünket, ha tetszett!

Hajrá magyar StarCraft 2!


Leave a comment

You must be logged in to post a comment.