PsY trükkjei 2

Promie Motz . VOD 1281

Nagy eséllyel mindenki talál magának új dolgot ebben a VOD-ban, és nem feltétlenül csak az új patch miatt. Köszi Robi87!


Promie Motz

Életcélom megélni a Starcraft azon epizódját, amiben a Zergek elfoglalják a Világmindenséget... XD

Comments (18)

  • Rufa

    |

    11. perctől a PF kijátszása lingel nagyon szép,le esett az állam… de az első trükk is lenyűgöző, zerg falazás…remélem ilyet láthatunk majd többet vodokban is…

    Reply

  • Errad

    |

    Gondolom szar lenne a napod, ha nem kötnék bele valamibe, úgyhogy let`s get down to business.
    A cím félrevezető. Azt feltételezteti az emberben, hogy ezeket a trükköket PsY találta ki, saját kútfőből, de rögtön az első trükk egy Koreai játékostól származik.

    Ezek a tippek-trükkök nem rosszak, de igazából rendes gameben – szerintem – használhatatlanok.

    Az első simán counterelve van ha azt az 1 trumort kiszedik, és bukott a zerg játékos ~425 mineralt.

    A második tárgytalan, ha valaki high groundról operál, akkor szerintem egyértelmű, hogy visz magával SCV-t, mert fentről vagy tankot használnak a terranok vagy thort, és mind a kettőt mechanikus, így SCV-vel javítható!

    A baneling trükk igazából semmi. Amit ő 8 banelingel megcsinált, azt meg lehet csinálni 3al, ha egyesével robbantja fel őket.

    A movespeed creepen „csak” érdekesség, eddig is tudtuk, hogy a hydrának kötelező a creep, a queennek egyértelmű, a többi unit tud élni nélküle is, de egyértelműen nagy segítség.

    A mineralra küldő módszer hasznos, ezt elismerem.

    A marauder droppolás banelingekre felesleges, nagy APM kell hozzá, szerintem nagyon kevesen tudják kivitelezni. Akiknek ez mégis sikerül, azok feltételezhetőleg nem szarral gurítanak, ergo az ellenfél is jól játszik, aki hülye lesz A-move-al támadni a banelingekkel. Ennyi erővel a marine-ok elé behúzzuk a thort, és meg van oldva az egész.

    A spine crawler block az találó, de elég ritka az, hogy a roach warren ennyire későn jön ki, hogy már a rámpa alja is creeppel van borítva. Ha a queen energiáját az elején nem inject larvae-re akarjuk költeni, akkor javaslom azt, hogy ne is vegyünk queent. Egy gyors lair több lehetőséget nyit meg. Miután kész a lair, persze jöhet a queen, de egy gyors lairrel miket nyerünk? 1) Gyors tech előny ami lehet gyors muta harass vagy gyors infestor után gyors ultralisk, vagy gyors 2/2 upgrade. 2) Jó scoutolási lehetőség: OVERSEER! Nagyon jó scoutoló az overseer, egyrészt gyors, másrészt a changelinget elég kevesen szúrják ki. Ha netán látsz fontos tech épületet, már mehet is rá a contaminate (persze ehhez sok energia kell), így azt késleltetve nagyobb az előnyünk. De mint mindent, ezt is használhatjuk az ellenfél ellen. Ha meglátja, hogy gyors lair jön a részünkről, és megszabadulunk a scouttól, egyszerű cancel és mass linggel könnyen nyerhetünk (tudniillik ilyenkor előszeretettel kezdenek massolni unitokat, hogy gyorsan nyerjenek, hiszen fast lairrel elég törékenyek vagyunk).

    Az infestor NP-je tényleg vicces, hogy megöli a tojásokat, de a nagy energy cost miatt felesleges használni erre a célra.

    Az egységek kinézetére nem is szeretnék időt pazarolni.

    A sensor toweres dolog érdekes, ezért megérte megnézni.

    A PF-es trükk is vicces, de igazából ez is tárgytalan, nagyon jól mutatja PsY, hogy így is nagyon nehéz kivitelezni, ha még egy játékos irányítaná a fortresst, akkor még ennyi értelme sem lenne.

    A bunker butaság, ez tényleg csak funra jó. Nagyon sok mineral, de semmit se nyer vele az ember, mivel a belefektetett idő alatt én kihozok kétszer annyi katonát:D.

    A gateway-warpgate dolog érdekes, de queue-ba rakni unitokat elég ritkán szoktak, mert azt a nyersanyagot fel lehetne használni úgy is, hogy effektíven hasznát vegyük.

    Hogy elejét vegyem az incoming flamenek/oltásnak, a fentebb leírt pár sor az én véleményem, nem állt szándékomban bárkit befolyásolni, nem muszáj egyetérteni. Tévedhetek mivel ember vagyok, de akkor rendes indoklás mellett tessék anyázni. Köszi

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Rufa #1 üzenetére:
    Ez a PF-es úgy se működik egy normális játékos ellen. Ez csak egy kis fun, hiszen a pf-el a terran is tud foculolni hogy mit is akar támadni

    Reply

  • Rufa

    |

    Válasz Errad #2 üzenetére:
    Nos, nem oltva:
    az elsőt nem feltétlenül tudják counterelni, a lényeg hogy a tumort ki kell szedni, nos ha a tumort hátrább viszed, úgy pozíciónálod, hogy a max creepelési távolsága fedje a falad, akkor körülményesebb kiszedni, de bizonyos helyeken a zerg tökéletesen falazhat egy evoval ilyen módon, a többi védelmi berendezés nem feltétlenül kell. Igen ritka,gondolom mivel a regen nagyon gagyi…de fantázia van benne.

    A második: ha 1 hajód van akkor thor melett nem szállíthatsz mellette scv-t. Illetve ha kevés számú hajód van, gondolkozz el azon hogy 1 scv-ért otthon hagysz-e 1 tankot. Itt a lényeg hogy a mule nem kerül sem pénzbe sem, hajó férőhelybe.

    3. gondolom azért kötöttél bele mert mindegyikre kellett valamit írnod.
    „A movespeed creepen “csak” érdekesség, eddig is tudtuk”.. először is tudtad. Nem kell egy kalap alá venni mindenkit, valószínű hogy vannak akik még nem tudták, továbbá Psy nem csak nekünk/neked csinálta a videóját hanem a kezdőknek, friss játékosoknak.Itthoniaknak és külföldieknek

    Imádom mikor jönnek a Pro-k és telibe oltják az embert hogy „ez tök régi, ezt nem is te találtad ki, ezt ismerem, ezt már eddig is tudtuk,ez nem is trükk” … ideje lenne egyes szám, első személyben írva, némi tiszteletet mutatni azokkal szemben akik csokorba szedik a kreatív megmozdulásoka és például nekem (kezdő noob).nak is megmutatják ezeket.

    Amugy a lingek kinézete és ahogy szökellnek a kis szárnyaikkal úgy bedobták magukat a szívembe, nem mintha eddig nem preferáltam volna jobban a zergeket az összes többi fajnál..

    Edit: Sweeping:amíg a játékos nem reagál rá addig el lehet vele játszani, nyilván a belé fektetett „energia”, figyelem nem feltétlen térül meg, ezért marad fun. de kitudja mit hoz 1-1 game, jó tudni hogy lehet ilyet is csinálni…

    Reply

  • mikroman

    |

    A hydrás PF trükk persze hogy csak fun. De a zerlinget ha körözget nem nagyon kapja el a player se a fortresszel. Bár ha megtöri a ritmust, akkor talán:) Kicsiny futóbajnok meg alapból nem tesz semmi kárt se.
    A roach és zerling fejlesztés akkor látszik az egyslégek kinézetén? Zerlingnek mindegy, de roachnál ha az ellen látja az nem annyira nyerő. van 2 fejlesztés, az egyik trükkös (beásva mozgás). Ha meglátja virítani, akkor tuti hoz detektort vagy épít 1-2 rakétatornyot/cannont. Kinézetre jó, de játéktechnikailag elveheti a meglepetés előnyét. Persze beásva nem látszik a különbség 🙂

    Ami viszont mókás, de ebben nem nagyon volt bent az az Ultra splash damja. Tényleg olyan jól sebez épület mögé is? Állítólag PF-nél nagy pusztítást tud végezni az ultra. Nagyon helyes. Hogy működik a splash sugara/távolsága? A célpont „átmérőkének fele? CSak mert PF-nél azt tudom, hogy szép nagy, hacsak nem fake az egész. Nem teszteltem még.

    Reply

  • Csenky

    |

    Válasz Errad #2 üzenetére:
    Mint említi PsY, a hatchery-tumoros trükkel koreai player nyert meccset, szóval ez a pofonegyszerű counter gyanítom nem úgy működik, ahogy mondod. A Thort dropnak akkor van értelme, ha piszokgyorsan tudja kivitelezni az ember, ami max egy dropshipet jelenthet, semmiképp nem kettőt. Egy dropship – egy Thor. Tehát igenis haszna van a MULE-nak amíg visszamegy SCV-kért a medivac, ezt konkrétan pár napja láttam egy pro replay-ben.

    Nyilván ezek nem olyan trükkök/tippek, amikre lenne értelme stratégiát kieszelni, és úgy elkezdeni egy meccset, hogy na most ezt meg ezt meg fogom benne csinálni. Teljesen helyzetfüggő mindegyik, van amelyik csak fun. De ha egyszer eljön az a helyzet, akkor piszok hasznos tud lenni néhány a bemutatott dolgok közül.

    A címmel szvsz semmi baj, tekintve, hogy PsY folyamatosan mondja, hol látta, hol hallotta, hogy találta a trükköket. Ebbe csupán szőrszálhasogatás belekötni.

    Nekem tetszett a videó, a roachok tüskéi feltűntek már, de pl a zergling szárnyakon jót mosoloygtam, tetszik. =) A hydra hatalmas speed bónuszát nem tudtam, és mivel tök gyengének tűnt, mindig mutáztam. Mostmár talán erősebb lehetek hydrával is. Sokáig a GW-WarpGate 10 sec különbségéről sem tudtam, szóval nem placeholder a videó szerintem.

    Reply

  • Csenky

    |

    Válasz mikroman #5 üzenetére:
    Megy a sírás rendesen amiatt a splash miatt, pár bejegyzéssel lejjebb bennevan egy videóban, az is pont PsY asszem. Egyébként számomra érthetetlen, miért is kell a planetary-nak 10 scv-vel MINDENT megölnie, amit egy zerg a talajon felvonultathat? Basszus egy batárnagy bivaly ultralisk, ami majdnem annyiba kerül mint a fort, hadne térdeljen már be egy bázis előtt. Zergnek mennyi esélye van egy üres hatcheryt megvédeni, ha ráront 10 stimmelt mara? A Planetary meg önmagában pár scv-vel üssön le 2-3 ultralisket? Röhej már… Inkább a planetary splasht kéne elvenni, úgy zabálja a kisebb egységeket mint egy tank siege módban, csak gyorsabban tüzel, lol.

    Reply

  • Rufa

    |

    Válasz Csenky #7 üzenetére:
    Nos ezért nem feltétlenül hiszem hogy ez bug lenne, egyszerűen a PF túl erős zerg ellen, a Balance-t viszont úgy kellett megoldani hogy a PVZ TVP meccseket ez ne befolyásolja, ezért lett ilyen groteszk az eredmény…bármiféle Zerg buff kihatna a már most is aránylag balanszos PVZ-re… Igy olyan megoldás kellett találni ami csak a TVP meccsre hat mivel a PF scv-kel szinte hallhatatlan még T3-as zerg egységek ellen is, ez lehetett a kisebb rossz megoldás,mint a további nerfek…gondolom én
    Én amit legjobban hiányolok az az alacsony regen rate zergnél… mérte már valaki hogy pirosból zöldbe mennyi ideig töltődik 1 ultra amit 300/200 ért veszel?

    Reply

  • triazz

    |

    Na fél óra keresgélés után megtaláltam a videót, ahol én anno láttam, hogy a koreai csávó hogyan nyer a creep tumor spine crowler taktikával. 6:30-nál kezdődik:

    http://www.youtube.com/watch?v=3SDBEn7d96o
    (Sen vs Anytime volt amúgy)

    Érdekes, hogy mindenki ismerte a roach tüskéit, de a zergling szárnyakat nem…nálam ez pont fordítva van :D. Sőt még azt is észre vettem, hogy ugyebár minden épület valamilyen animációt csinál, ha gyártanak vagy fejlesztenek benne. Roach warden „bejáratánál” például egy kis roach dugdossa ki a fejét néha fejlesztés közben 😀 !

    Reply

  • Delebriel

    |

    #7 Itt inkább az a gondod, hogy ár / védekezőképesség arányban nem jobb az ultra? Ennyi erővel, miért képes megölni 10-12 ling egy thort holott sokkal olcsóbb? konklúzió: Adjanak a thornak splash damage-et mert nem ér, hogy ilyen olcsó lingek simán megölik…

    Reply

  • Geo

    |

    sajnos megint nem volt semmi uj 🙁 Meg amugy sem hasznosak ezek csak fun. Ami ertelmes az a falazas, de az nem tudom miota uj trukk, 98 ota falaznak (sim-cityznek) SCben igy vagy ugy, igen, a zergek is, tenyleg keveset latjuk mostanaban, de ez leginkabb a palyak hibaja, LTn pl jol lehet falazni. Rampat lezarni kar 1 epulet meg 2 crawler, 2 queen vagy 2 rocs is lezarja.

    Válasz Delebriel #10 üzenetére:
    ~10 linget kiszed a thor siman

    Reply

  • Zozoo

    |

    Válasz Errad #2 üzenetére:

    Az a gond, hogy a magad szintjén gondolkozol kizárólag…

    Reply

  • Zftw

    |

    lehet hülyeség amit mondok, de sztem changelinget Pernament Cloak-al kéne tápolni, ahogy P-nél observer…

    a scan rész már is balance-ben lenne

    Reply

  • Zftw

    |

    Válasz Zftw #13 üzenetére:

    lehet túl olcsó lenne, de akkor a cast time-ot ktg-vel lehetne korrigálni

    Reply

  • Csenky

    |

    Sőt, szerintem a roach támadhatna burrow közben is, nem? -.-

    Reply

  • Geo

    |

    Válasz Csenky #15 üzenetére:
    ah, nem az imba lenne. Semilyen mas egyseg nem kepes stealth modbol tamadni…. Jaj, varjunkcsak

    Reply

  • brianaspirin

    |

    az első részben melyik volt az a zerg egység amelyik föld alól szúrkált?

    Reply

  • googlekereso

    |

    Válasz brianaspirin #17 üzenetére:
    Lurker

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.