A Blizzard megbolygatja az erőviszonyokat
23-án este került ki a Starcraft honlapjára egy bejegyzés, amelyben az egyensúlyt érintő frissítés tervéről esett szó. A Blizzard szeretné változatosabbá tenni a játékot, ennek érdekében a terran mech egységeket jelentős változtatások érnék. Persze mint mindig, ezek csak tervek, nem végleges döntések, még hetekig fog zajlani a tesztelés. A „tovább” gombra kattintva láthatjátok ezek listáját.
Az alábbi ötletek merültek fel:
terran
Szeretnék a tankot jobban bevonni a bio játékba, ezért az akna némileg gyengül, a tank erősödik.
-Az armory földi és légi fejlesztéseinek összevonása-A widow mine területi sebzése 1.75 helyett csak 1.1 körben hat: szeretnék a tankot jobban bevonni a bio játékba, ezért az akna némileg gyengül
-Siege tank gyorsabban lő 3.0 helyett 2.7 időközönként
protoss
-Olcsóbb Oracle: 150/150 helyett 150/100-ért. Szinte csak a nyitásokban látni oracle-t, később már inkább warp prismmet használnak a frontvonal mögötti rajtaütések során. Így talán többet használják majd az oracle-t.
-Gyorsabban mozgó Dark Templar: 2.813 heylett 3.375. A bejegyzés szerint azt szeretnék elérni, hogy a dt-k hatékonysága ne csak attól függjön, hogy készületlenül éri-e az ellenfelet, vagy sem.
zerg
-A roach sebességének a fejlesztése kihat a földalatti mozgására is: 1.41 helyett 2.225. Szintén egy ritkán használt lehetőség, így talán népszerűbb lesz.
Ti mit gondoltok a változtatásokról?
Forrás: http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/10038734466#1
Comments (50)
saskanyok
| #
Malkavita for president!
Reply
Cseszka
| #
szerintem jó
Reply
NRG
| #
lol, DT mégnagyobb szégyen lesz?! :DD
Reply
kuvasz
| #
Eredeti post-hoz a link?
Reply
Eyesis
| #
Válasz kuvasz #4 üzenetére:
Még új szerkesztő, nézd el Neki.
Kiraktam a forrást.
Reply
KaLoZ
| #
Válasz kuvasz #4 üzenetére:
http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/10038734466#1 Tessék Kuvasz uram.
Egyébként leszögezném, hogy a változtatások csak a blizzcon után jöhetnek, ha lesznek.
Szerény véleményem az, hogy balance szempontból az lenne a legjobb, ha david kimet a falhoz csapnák.
Aztán pontról pontra:
1, Widow mine: kb ez az egyetlen hasznos változtatás, bár én még tovább is nerfelném. Gyakorlatilag a widow mine eddig tönkrevágta a tvz match-upot, free win biztosítva az opterrannak. David kim ezért nyílvános bocsánatkéréssel tartozik minimum, utána a fejétől is meg kéne szabadítani, vagy legalább a segge helyére operálni.
2, Opracle/DarkT: nah szóval nem telhet el olyan patch, ahol a protosst ne buffolnák szét, mindazok ellenére, h most is a protoss a legerősebb faj a játékban. Szal david kimnek nem tetszik a protoss passzív játék, ezért addig buffolja az optoss harass unitokat, amíg nem lesz kockázat használni őket, vagy mindig költséghatékonyak lesznek, vagy nem nyer meg az amovetoss minden játékot. A múltban adtak a tosshoz early game recallt, csökkentették a dark shrine költségét, lett opracle, gyorsabb lett a warp prism, mégis azt látjuk, hogy az optoss veri a kukacát a bázisán minden pvt-ben. Nyílván azért, mert a terrannak mindenképpen harassolnia kell, és az optoss védelem is szét van buffolva, tehát minek erőltessék meg az agysejtjeiket az amúgy teljesen inkompetens oprotoss játékosok mindenféle harass stratégia kitervezésével. Továbbá itt nem veszik figyelembe azt, hogy az optossnak zerg ellen 1000 harass, allin és egyéb ocsmányságai vannak, mindenféle kockázat nélkül, és ezt még tovább is buffolnák. Persze az senkinek nem jut eszébe, h zerggel van 1 openinged minden faj ellen, és akkor támadhatsz csak, amikor 200/200 vagy, és a gamet is úgy nyerheted csak meg, h lejátszod az ellenfelet a mapról, miközben mass techswitchelsz. De nem, a protosst kell basztatni, akinek így is a legtöbb nyitása, meg harass lehetősége van már a játékban.
3, Tank/Mech: A tank buffot szerintem teljesen eltájolták. Én mindenféleképpen a védelmét buffolnák (+1 armor, +15-25 hp). A mech upgradek teljes kombinálása megintcsak baromság, ugyanis a late game unitokkal kéne kezdeni előszőr valamit (ghost, bc). Szóval ez is csak azt mutatja h david kim mennyire alkalmatlan a posztjára.
4, Roach burrow speed: Nah szóval gyökér barátunk úgy gondolta, h ha buffolja a mechet, akkor kapjon egy kis buffot a roach is. Hát ez nem fog működni. Ugyanis a tuneling clawsot ki kell fejleszteni, azt meg senki nem használja. Szóval ha én lennék ott, akkor azt mondanám, h burrow után a roach szabadon mehet a föld alatt mindenhová(kicsit lassabban mint most), egy 100/100-as tuneling clawsal meg gyorsabban.
Aztán ittvannak további zerg unitok, amik teljesen használhatatlanok jelenlegi állás szerint, vagy további módosításokra szorulnak:
Hydralisk: +10hp kell vs optoss air.
Nydus: cost decrease, mert használhatlan. (érdekes david nyomorékot ez nem zavarja, csak az optoss harass).
Brood lord: speed buff kell.
Corruptor, infestor etc etc.
Reply
crepitation
| #
Válasz KaLoZ #6 üzenetére:
kalóz for president
Reply
Eyesis
| #
Válasz KaLoZ #6 üzenetére:
Első körben szeretnem kiemelni, hogy ez a stílus az, ami miatt közútálatnak vagy kitéve.
Második gondolatom az volt, az irományod elolvasása után, hogy te mennyire mereven, csakis zerg szemszögből tudod látni a világot. Pedig van ám pvt is a világon pl 🙂
Igen a WM tényleg op, mert az ember azt hinné, hogy a zergeket meg lehet tanitani arra, hogy ne csak a move-al támadjanak esetleg 2-3 oldalról egyszerre, hanem minimális mikrót is probáljanak elsajátítani.. nem jött be.. nerf WM…
Tank pont zerg ellen nem ér sokat, már eleve a régi rócs is porig alázza a terránt. Pont a rócs allinek miatt gyűlölöm a tvz-t.
Azt is érdemes lenne megfontolni, hogy vajon az, hogy egy sg-t leraksz, és kihozol két harass egységet, amit egy over derít és 2 piszok drága spore teljesen feleslegessé tesz, akkor vajon azzal, hogy a protoss próbált harassolni, egy olyan egységgel, amit erre teremtettek, vajon miért allinozott mégis?
És a sok protoss buff között vajon miért nem gondoltak a mech tvp (azaz pvt)-re? Mech eddig is erős volt protoss ellen, amit se az oracle, de a dt nem fog megoldani.
Összességében én sajnos nem nézek minden WCS szintű versenyt, de amit a malomban láttam JaeDong, na az minden volt csak nem küzdelem. Én is gondoltam arra, hogy talán ilyen erős lehet a terran, hogy a döntőig jutott Dong képtelen ellene játszani. Ám amikor végig gondoltam, hogy mit is láttam, akkor már tudtam, hogy annyira azért nem volt forró az a kása… Mindig kapzsin próbált játszani, és talán a legdurvább mech, amit hozott az a mutalisk volt, amit be is öletett… Szerintem annyira nagyon nem vészes a helyzet, ám nem annyira változatos a játék, mint azt az ember várná… Szerintem csupán ezért jönnek a nerfek és a buffok, hogy ne minden tvz rócs allin legyen, és ne minden tvt 1 base…
Reply
WiNtER
| #
Válasz KaLoZ #6 üzenetére:
Hihetetlen, hogy High master Zerg létedre annyi helytelen gondolatod/ észrevételed van, hogy az valami borzasztó, arról nem is beszélve, hogy mennyire elfogult vagy a fajoddal kapcsolatban…. Le is írnám, hogy mik azok, amelyek totális baromságok, de mivel te az észérveket sosem értetted meg, ezért inkább kihagyom.
Reply
KaLoZ
| #
Válasz Eyesis #8 üzenetére:
:D:D:D Jajj de nehéz visszafogni magam :D:D:D JAJJ :D:D:D.
nah kezdjük:
1, „Igen a WM tényleg op, mert az ember azt hinné, hogy a zergeket meg lehet tanitani arra, hogy ne csak a move-al támadjanak esetleg 2-3 oldalról egyszerre, hanem minimális mikrót is probáljanak elsajátítani.. nem jött be.. nerf WM…”
Jah tudod bizonyos nerfeknek meg buffoknak köszönhetően a hotsban zerggel terran ellen az egyetlen használható kompozíció a ling-bling muta. Erre valami okos kitalálta, h adjunk a gamehez olyan unitot, ami ezeket hard countereli. Puff így lett a widow mine. A maximális micro elsajátításával is a widow mine mindig cost effective, bármit csinálsz zergként. Kiszedsz 10-ből 9-et, a 10. lazán kiszedi a fele banelingedet, vagy massivean besebzi az összes mutád. Aztán ha ez megvan micrózhatod a következő 10 widow minet, meg a következő 10-et, aztán már 15-öt, 20-at… Ez eleve több micró, mint ami a terrannak kell.
Továbbá mit is csinál a terran? 5 perc 3 cc standard, 0 scout, 3 base max szaturáció 12 perc + gyárak készen. Innentől kezdve a terrannak nincs más dolga, csak az h rallyzza a no cost unitjait a nagyon balanceos 3 base 3000mineral/perc income mellett, szarva rá h mit hoz a zerg. Meg néha inbase safe ledob 1 cc-t ha van rá pénze. Zergként? 12 perc után: inject, creep folyamatosan mint állat. Morf baneling, overseer, védd a droppokat, microzd ki a widow minet, szerezz új baseket, és tartsd is meg, counterattack, flank, jah és ezzel még semmit nem is csináltal, h megnyerd a játékot.
Aztán a zerg nem vicc mint a terran, szóval itt nem az van h ha jól micrózod a linget (mint a marinet, csak a linget sokkal nehezebb), akkor a terran unitok 95%-át (még némely counterjét is) countereled… Nyilván te a élvezetesnek találtad, hogy terran only bio+mine és 3 baseről lemassol egy 5 bases zerget, függetlenül attól h mit hoz… Ekkora baromságot írni, hogy azért nerfelik, mert a zerget microzni kellett, makes no sense barátom.
2,”már eleve a régi rócs is porig alázza a terránt. Pont a rócs allinek miatt gyűlölöm a tvz-t.”
Tudod a régi roachot már WoL-ban is lazán fogták, pedig ott nem volt instant siege tank. Tudod a jelenlegi gameben a terrannak abszolút map controlja van. Reaper ,hellion. Mindezek ellenére így is van 1-2 szerencsétlenül szar „pro” terran, aki nem veszi észre a roachokat, amikor kijönnek a zerg baseről és nem tud időben tankot hozni rá. A roacht továbbá minden standard terran kompozíció veri ha legalább fele akkora army value-e van a terrannak mint a zergnek…
3,”Azt is érdemes lenne megfontolni, hogy vajon az, hogy egy sg-t leraksz, és kihozol két harass egységet, amit egy over derít és 2 piszok drága spore teljesen feleslegessé tesz, akkor vajon azzal, hogy a protoss próbált harassolni, egy olyan egységgel, amit erre teremtettek, vajon miért allinozott mégis?”
Kihoz egy oraclet meg egy stargatet, nekem meg basenként kell minimum 3 spore, jah bocs, és mindezt időben, mielőtt az oraclet odaérne. De várj. Ha 4-6 phoenixet vesz ki, az már garantál damage a zergnek mert tuti h buksz pár dronet meg overt és még queent is, meg le kell rakni 6 spore crawlert. Akkor miről beszélünk? Nem éri meg? Azt amúgy nem vetted észre, hogy a toss harasst terran ellen írtam, ami pvt? :OOO
„Mech eddig is erős volt protoss ellen” a mech szar toss ellen, makes no sense, megint hatalmas baromságot írtál.
4,”Mindig kapzsin próbált játszani, és talán a legdurvább mech, amit hozott az a mutalisk volt, amit be is öletett…”
Zerggel semmi pressuret vagy egyebet nem tudsz csinálni, csak macrózni tudsz, amíg nincs 3 based.
Beöleti a mutákat? Ha már másod nincs, akkor félreparkolsz velük a pálya sarkában, amíg ki nem nyírják az expeidet? :O Mutánál magasabb tech? Nincs értelme, mert minden más használhatatlan, igen még az ultrák is, feleslegesek. Nem tudom te mit nézel de az összes zerg lair-nél megáll, és még megpróbál ott nyerni.
5,”hogy ne minden tvz rócs allin legyen, és ne minden tvt 1 base…
te nagyon le vagy maradva… és úgy összességében fogalmad nincs a gameről… Szerinted a balance változtatásokat a te gold ligád miatt csinálják? :O
Reply
KaLoZ
| #
Válasz WiNtER #9 üzenetére:
te protoss vagy, szerintem itt véget is ér minden jogod, hogy másokat oktass ki a hülyeségeiddel. Ha nagyon akarod leírhatod a téveszméidet a játékkal kapcsolatban, de csak röviden, mert nem akarok neked is fél oldalas válaszokat írni.
Reply
kuvasz
| #
Válasz Eyesis #5 üzenetére:
Durvábban néz ki, mint amilyennek szántam 🙂 csak én szeretem angolul olvasni ezeket, mert sok félrefordítást láttam már itt, és az eu.b.neten nem ugrott a szememnek a bejegyzés…
Kaloz az szpiritecske, ugye? És ha én most pár dologban egyetértenék vele, nem vagyok köteles unblock-olni in-game, ugye? 😀 mert a brood lord speed buff bennem is megfogalmazódott pár hónappal ezelőtt, egyszerűen használhatatlan egység jelenleg… az ultra-bl kicsit a mine-tank párosra emlékeztet, egyik beárnyékolja a másikat. Brood speed buff több brood-ot eredményezne PvZ-ben, az pedig több tempest-et (aminek a létezéséről a játékosok nagy része meg is feledkezett már), szóval kicsit változatosabbá tennék a PvZ-t.
Mine nerf <3 értem eyesis érveit a micro-val, és magamon is sokszor veszem észre, hogy a-move-olok, de 1. nekem több egységem van, mint a másiknak, szóval a hasonló szintű micro nehezebb és kevésbé hatékony, meg mivel az én egységeim melee, nem feltétlenül kezdenek el támadni split után, mint a marine, 2. 10-szeres költséghatékonyságot tud elérni a T úgy, hogy meg is feledkezik az aknáiról leásás után (10 bane 1-shot). Néha látni, hogy felhozzák földfelszínre, hogy ne lőjenek kevés lingre, az micro, de ez nagyon ritka még high master-ben is.
Szerintem máshogy kéne buff-olni a DT: kéne 2 féle archon végre, a DT-s archon nagyobb single-target sebzés (ultra ellen segít, nem csak mass immo hard counter), HT-s archon nagyobb aoe (jelenleg roach-hydra ellen elég haszontalan a kis range miatt, viszont nagyobb range-el hülyén nézne ki, szóval nagyobb aoe).
Oracle és mech buff felőlem jöhet.
Roach metromozgás buff burkolt ösztönzés a burrow kifejlesztésére, miután az 50/50 túl soknak bizonyult. Ettől a bufftól nem látnánk több burrow-t, főleg, mivel hots-ban könnyebb detection-t hozni. Szerintem elásott egységeknek kéne adni +1 armour-t és creep alatt gyorsabb gyógyulást picivel. Valamit ki kéne találnim mert a csapdaként felásó zerg egységek hangja és látványa jót tenne a nézhetőségnek/népszerűségnek is.
Reply
WiNtER
| #
Válasz kuvasz #12 üzenetére: ÁÁ Brood Lord + Corruptor + Swarm Host kombó már így is tradelhetetlen PvZ-ben. Én inkább Ultrát buffolnám egy kicsit + hydrának több hp-t adnék blizz helyében, mert az ingyen broodling + locust már-már a szánalom határát súrolja…
Reply
Secondborn
| #
A Roach földalatti sebességének fejlesztése teljesen hasztalan, a terranok számára gyerekjáték kezelni a harass-nak aligha nevezhető időpazarlást, a protoss-nak se esik nehezére elhárítani azt. Utóbbiakat pedig megint túlerősítik, mert a készítők szerint az az egyensúly, ha a kedvenc legyűrhetetlen, miközben a másik kettő szenvedhet.
A zergek ütőképesebbek lennének, ha a HotS két új egysége sokkal használhatóbb lenne. A swarm host-ok túl lassan hozzák létre a locust-okat, egy fejlesztéssel csökkenteni kéne az előállításuk idejét, valamint támadhatnának légi egységeket úgy, ahogy azt eredetileg is eltervezték. A Viper se jobb, a vakításra kitalált felhőjét túl könnyű elkerülni, a „húzása” pedig kész energiapazarlás, ezért csökkenteni kéne mindkét képesség energiaigényét és/vagy hogy a betervezett változást végrehajtva maximális energiakészlettel jöjjön létre.
Reply
SouNDsOfWar
| #
Válasz KaLoZ #6 üzenetére:
Na akkor Juggernaut balance analysis következik, majd kicsit később meg reagálok spircsi postjára is
-Mech ground and air attack upgrades combined
Igazából ennek már ideje volt.
Kicsit máshogy nézett ki a mech régebben mint kellett volna, a bw-s goliath kivételével keletkezett a kompozícióban egy olyan űr, amit az eredetileg annak betöltésére tervezett thor nem igazán tudott helyrehozni. Hiányzott egy valamivel mobilisabb all purpose dps unit, ami a goliath volt, ennek a problémának a megoldására találtam ki, hogy mi lenne, ha kicsit többet használnánk a bansheet mint amúgy (TvP mechnél legalábbis, tvzben nem ANNYIRA kulcs, bár ott sem vetem meg) a terranok általában. Viszont ez ott még mindig meg volt vágva, hogy az amúgyis borzalmasan drága egységek mellé borzalmasan drága és lassú és sok upgradet kellett csinálni, ami igen csak meggyengíti a dolgot, de ezen a szinten ahol én játszom még működött így is. Ez a változtatás (már amikor az armor upgradet összevonták is eléggé megörültem) talán előrébb viszi a dolgot kicsit, legalábbis nagy reményeim vannak a dologgal kapcsolatban.
Több hozzászólás is lesz mert nem engedi az oldal egybe.
Reply
SouNDsOfWar
| #
Nagyon nagyon nem akarja egybe 🙁
-Widow mine splash radius decreased from 1.75 to 1.1
Ennek már ideje volt, szerintem is nagyon erős volt zerg ellen. A wm azt érte el, hogy forduljon a kocka és a zerg legyen a micro intenzívebb faj a matchupban, ami ugyan azt az eredményt szülte, mint amit a terranról mondtak, hogy a legnehezebb, de a potenciál ami benne van messze a legnagyobb, csak egy gépnek kell lenni a tökéletes kivitelezéshez.
Reply
SouNDsOfWar
| #
Ehhez annyit hozzáfűznék, annak ellenére, hogy amúgy egyet értek a nerffel; a zergek oldalán én úgy vélem egy kis fantázia hiány is szerepet játszott a dologban, hogy ez így van. Volt nekem egy olyan gondolatom régebben, hogy overlordokat kéne beküldeni absorbolni a mineokat az engagement előtt pár másodperccel, de arra jött az a válasz, hogy a terran csak simán unburrowolja a mineokat és leburrowolja a tunneling claws upgradevel mire megérkezik a támadás, a minap egy kicsit tovább gondoltam az ötletet;
Reply
SouNDsOfWar
| #
azthiszem mindannyian emlékszünk még a baneling dropokra mint olyanra, pvz-ben használták egy időben a sok forcefield ellen (most is lenne még benne potenciál ott is szerintem, nem igazán értem miért nem csinálja senki), tehát ha megcsináljuk ugyan ezt az overlordokkal, csak mondjuk viszünk benne banelingeket dobálni a marine minet, vajon mi történne?
Reply
SouNDsOfWar
| #
-Siege tank attack period decreased from 3 to 2.7
Ez is egy olyan buff ami egész jól hangzik, a siege tankra nagyon ráfért már egy kis szeretet, főleg az immortalok miatt (az én esetemben legalábbis), mostmár talán nem lesz annyira hardcountere a tanknak, lévén, hogy gyorsabban lő aka gyorsabban tickel lefele a 10-10 shield az immortalon lövésenként (és lévén, hogy aoe, az immortal többi barátjáról is úgyszint, ha esetleg több van belőlük).
Reply
SouNDsOfWar
| #
xbnxg
Reply
SouNDsOfWar
| #
-Dark Templar movement speed increased from 2.813 to 3.375
Ez is érdekesen hangzik, lehet, hogy mostmár kicsit többet is kitudnak hozni az egységből, mint puszta szerencsejátékot. Epic scan dodges incoming.
-Roach speed upgrade also increases the burrowed roach movement speed from 1.41 to 2.25
Erről nem igazán tudok különösebben se jót se rosszat mondani, lehet, hogy megint népszerű lesz a stephano féle tíz perces roach max? 😀
Reply
JunoO
| #
Sajnos ez még mindig nem az a patch amire várok. Továbbra is bent maradt a zerg faj.. 🙁
Reply
SouNDsOfWar
| #
jó hát a maradékot már sehogysem hajlandó a weboldal befogadni, a google docs linket sem akarja nagyon
/document/d/1H29s5Rolm486pn-f-0R60HDdsBkjZpKLTPFFS4SwzIM/edit
https://docs.google.com-ot elé.
Reply
KaLoZ
| #
Válasz WiNtER #13 üzenetére:
Az ultraliskeknek semmilyen buff nem kell. Az ultraliskek jól működnének, ha a support unitjaik (pl infestor) használhatóak lennének. Jaja a brood lord az aztán tradelhetetlen. A tempest 3 shotból öl 1-et. 3 shot és a zergnek -300min -250 gas, még csak elmenekülni sem tud. Meg a broodling aztán rohadt imba egység. 8 másodpercig él, és kb 1 worker erejével vetekszik. Corruptor is tradelhetetlen, legszarabb unit a játékban. Void ray, stalker halomra öli. Swarm host: warp prism, ügyes manőverezgetés a mapon a main armyval és a zergnek soha nem lesz több 4 basenél. Tradelhetetlen … (low ligában) …
Egy WCS GSL Ro16 Group A Sleep vs Dear Akilon Wastes, meg lehet nézni kisfiam, legyen egy kis fogalmad a játékról.
http://www.youtube.com/watch?v=vCSsH8Bj3tc&feature=player_detailpage#t=39
Válasz SouNDsOfWar #15-21 üzenetére: Kevesebb postból meg sem oldhattad volna …
Reply
KaLoZ
| #
Dear vs Sleep: http://sc2.pcgames.com.cn/308/3082542.html
Jah és Akilonon nem lehet ám másra menni optoss ellen … ez a vicc … tradelhetetlen …
Reply
SouNDsOfWar
| #
Válasz KaLoZ #24 üzenetére:
Valóban nem, mivel nem volt hajlandó a rendszer elküldeni ezeknél nagyobb postokban. Írtam előtte Darcinnak is, ő sem tudta, hogy mi van. Ez egy nagy post volt mind, csak szétszedve, akkorákra, hogy épp engedte postolni.
Reply
princeps
| #
Válasz KaLoZ #6 üzenetére:
te már megmutattad, hogy egy elfogult vérpistike vagy, a véleményed nem releváns
Reply
WiNtER
| #
Válasz KaLoZ #25 üzenetére:
Az! Nem lehet cost- effective-n tradelni ….
Reply
pRaZz1n
| #
Válasz KaLoZ #24 üzenetére:
Stalker vs Corruptor rly :DDD HA így vesszük a colossus is egy lószar mert simán szarrá veri a corruptor 😀
Vicces nézni mennyire sírsz minden után 😀
Reply
Thomas_cs
| #
Válasz pRaZz1n #29 üzenetére:
Látom te kezded érteni, hogy Kalózzal nem vitatkozni kell, hanem hátradőlni, én szórakozni a szánalmas vergődésén :D, mert minden balance cikknél fog vergődni, az tuti :D.
Reply
Eyesis
| #
Válasz KaLoZ #10 üzenetére:
Nem akarok vitatkozni Veled, és becsülöm, hogy visszafogtad magad 🙂
Egy apróságot szeretnék kiemelni csupán, ami nagyjából rávilágít arra, amit nagyjából minden panaszkodásodnál elfelejtesz.
„Ha 4-6 phoenixet vesz ki, az már garantál damage a zergnek mert tuti h buksz pár dronet meg overt és még queent is, meg le kell rakni 6 spore crawlert. ”
Számold már ki, hogy mennyi idő, mennyi gas, mennyi mineral 6 phoenix, aztán számold ki, hogy ideális esetben mennyi dront vesztesz, mennyi mineralt, és ide kérlek számold bele azt is, hogy az SG-t is le kell rakni. Az, hogy valami harass leszed 6-8 drone-t az nem damage a zergnek, hanem az a balance reszeként kötelező mind a protossnak, mint a terrannak bevinni az első 10 percben.
Na de részemről vége.
Reply
AdamoA
| #
Ha van rá igény ezeket a változásokat megtudjuk csinálni editorral custom mapnak és meglehet nézni, mi újság.
Az én szerény noob véleményem amire senki se adjon!
– Armory change: TvZ-ben mech míg viper van nem igen fogunk látni. TvP-ben marauder-hellbat-viking 3masnak jól jöhet a dolog. TvT-ben pedig még inkább mech fele megy a dolog. (és mivel az rohadt lassú immobile nem is szeretem annyira. se nézni se semmi)
– VM radius kicsi lenne: (HotS) Terran got a new unit…. AND IT’S GONE. Failed ez a kieg 🙂
– Siege tank: Random DK change… Szerintem ha megkérdeznénk pár pro-t mondjon 3 negatív dolgot a tankkal kapcsolatban egyik se mondaná… hogy lassan lő. P-nel sok a counter, Z ellen meg nagyobb pörgés kell, mint amennyit a tank megenged.
– Oracle: All in, chesse+… late gameban nem azért nincs mert drága szerintem. Bár ha minden P game véget ér 8 perc alatt akkor mondhatjuk hogy „late game” unit lett az oracle… ha DK így gondolta
– DT: dafaq? Akkor fusson gyorsabban… random DK change… semmi értelme
– Roach burrowed speed: Erm… nos… oké, legyen. De ez változtatni nem fog semmit szerintem
Szerintem… persze sok minden szerintem nincs igazam
Reply
Eyesis
| #
Válasz AdamoA #32 üzenetére:
Adtál egy jó ötletet 🙂
Össze kéne ülni és megálmodni egy szerintünk balanceos játékot, megcsinalni custom mapnak, és olyan népszerű lenne, hogy DK egy az egyben átvenné, és MO lenne a balance felelős 🙂
Reply
Eyesis
| #
Válasz KaLoZ #10 üzenetére:
Most nézem 🙂 „makes no sense barátom.” 🙂
Amúgy már kb vagy százszor leírtam, hogy amit én a balance vitákban le merek írni, azt KIZÁRÓLAG a WCS, GSL, top top master versenyeken látottak alapján, mint NÉZŐ írom.
top masterig zerg olyan op, hogy kár rá szavakat pocsékolni 🙂
Amúgy ha megpróbálsz eltekinteni attól, hogy te zerg vagy és megnézed, hogy hogyan alakult a WoL, akkor észre kell venned, hogy a terran és a protoss oldalról, folyamatosan mentek az ötletelések, és új taktikákat, megoldásokat alkalmaztak. Zergeknél is volt valamennyi fejlődés e tekintetben. Aztán megszületett AZ ultimate megoldás, aminél már nem akartak alább adni. Nekik kellett a bl infestor queen corruptor, és nem nem semmilyen más megoldás nem volt jó. Ráadásul WoL-ban meg is kapták, tessék, ha zerg vagy és akarod, akkor toljad…
Meglejent a HotS.. Vicces, hogy van aki szerint a SH nem elég op 😀
Az is mókás, ahogy leírod, hogy a zerg csak makrózhat és csak 3 exp után életképes, ám ha ezt terran csinálja, akkor mocskos imba terran.
Azt kell látni, hogy ez a játék arról szól figyeld az ellenfeled, mikrózz a seregeddel és makrózz otthon tökéletesen egyszerre. Hiába mondod, hogy a lárva inject mennyire nehéz, a protossnál a crono, épületek jól időzített lerakása, terranoknál jól időzített épületek, és folyamatos gyártás kell. Egyik fajra sem lehet mondani, hogy könnyű, sőt szerintem 3 szintet kell megkülönböztetni, a nagyon kezdőnek a protoss a legkönnyebb, aztán a terran, a közepeseknek a protoss a legkönnyebb aztán a zerg, magas szinten meg már mindegyik közel egyformán nehéz.
Reply
SouNDsOfWar
| #
Válasz AdamoA #32 üzenetére:
Miért írja mindenki, hogy borzalmasan lassú meg unalmas? Ez akkora baromi nagy tévhit.
TvZ-ben inkább a swarmhosttal van gond amúgy, a viper az egy jo egység sztem, csak a kettő együtt nem fasza. De attól még játszható a mech. A többiről meg már fentebb leírtam a véleményem egy kétezer oldalas wall of textben, érdemes lenne elolvasni.
Reply
AdamoA
| #
Válasz SouNDsOfWar #35 üzenetére:
4 sec ki, 4 sec be. Megkerül… 4 oldalról támad… nem lesz időd válaszolni rá. Leteszed aztán meg keresztbe az ujjad. Nem rohanhatsz előre mert ha rád ugrik vége… a viper beköpdös 0 range-el a tankod nem lő semmit… have fun, főleg ha full energyvel kezd (bár ezt gondolom akkor dobták). viper az mech counter 1/1 ezt már leírták sokan előttem is… és nem csak itt gondolják így.
tvp-ben az armory change a mara-hellbat-viking miatt jó lehet. full mechet továbbra és felnyalja a p. lassan leszel olyan setupban ami már jó addigra „500” gatet lerak és lenyomja a torkodon. mech recruit az nagy mínusz
tvt: mech vs mech pedig akkor is ücsörgős. az volt… az is lesz. de majd jól szétdropolják egymást a T-k aztán nulla scv-vel 2 órán keresztül farkasszemet néznek 🙂
egy dolog szól a mech mellett: kicsi pályák, de egy muta zerg ellen így is rohadt nehéz elmozdulni otthonról.
Egyébként lehiszem neked, hogy jó a mech csak akkor még a gsl-en nem szóltak senkinek és Mvp is azért scv pullozik innkáb 4x egymás után p ellen (mikor már az első 3mat levesztette)
Reply
SouNDsOfWar
| #
Válasz AdamoA #36 üzenetére:
a vipert meg 1 shotolom vikingekkel, tank spreadelni is lehet, minden csak position meg forwardthinking. Egyébként meg 1-2 pozicioban ugyan tényleg üldögélnek a tankok, de aki emellett nem harassol, flankel, tradel, vagy valami az halálra van ítélve
Reply
KaLoZ
| #
Válasz Eyesis #31 üzenetére:
Leszed 6-8 dronet 1 queent 2 overt, meg lerakat a zerggel min 5 spore crawlert (jah + a full scout)… Legelőször is ezt írtam… Számold csak át még1*. Aztán nyílván a stargate meg a 4 phoenix a harass után fogja és tökönszúrja magát, mert semmi más haszna nincs már a gameben…
Az meg, hogy ez kötelező dmg-et nyomni a tossnak, megint full baromság. Kb akkor kötelező, ha allinra mész utána… De tudod manapság már van olyan, hogy mscore, meg imba void, amiknek köszönhetően a toss early 3 baset lazán kivág, mindenféle harass mellett. Aztán a zerg nem fog ám 120 dronet húzni a 70 toss probera, mert a gameben van olyan h max supply, amiknek köszönhetően mind3 faj kb azonos workerszámmal büszkélkedhet. A zerg előbb eléri a max workerszámot, de később gyárt armyt meg techet. Érted? Jah és arról ne beszéljünk, h terran 3cc no scout, toss meg laza nexus first, vagy 1gw exp, és akkor a zerg is később teszi a 3.at. Szóval h early dmg kell zerg ellen vicc. Az itt a gond, h halvány lila fingod sincs a játékról, csak durrogsz h ez meg az nem így van gold ligában, meg h elfogult vagyok a zerggel…
Válasz WiNtER #28 üzenetére:
Ha te tényleg tradelgetni akarsz zerg ellen tossal (főleg swarm host ellen), akkor jobb ha többet el sem indítod a játékot.
Válasz princeps #27 üzenetére:
A te véleményed hol lenne reveláns, amikor a gold ligát alulról verdesed?
Válasz pRaZz1n #29 üzenetére:
Te olyan hülye vagy, h Thomas_cs testvére lehetnél. Tudod a corruptor a voiddal ellentétben nem lő ground unitot, és a corruptor a voiddal ellentétben még anti airnek is szar. De ha kinyírod a corruptorrokkal az összes colossust (ami addigra szétpörkölte a ground armydat), akkor a corruptorok amúgy is használhatatlanná válnak utána. Kímélj meg a hatalmas nagy baromságaidtól a közeljövőben.
Mindegy, én tehetek itt az egészről… Ilyen szégyen közösségbe le mertem írni a véleményemet a balanceról, hogy aztán az ilyen noob <goldos lowak oktassanak ki a ~0 tudásukkal …
Prazzin, Princeps, Thomas_cs, Eyesis, Winter:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger_hatás
Reply
DACA
| #
Akkor egy kicsit megkavarom a balance vita „álló vizét”:
– Szerintem a Blizzard csakis azért változtat valamit, hogy ők is felkavarják a Hots állóvizét, a szó szoros értelmében. Egyre kevesebben játszanak a játékkal, s nem csak low ligákban. A fenti változtatásoknak talán kb. csak az egyiknek (terran mech) van értelme, a többi csak hype, hogy megint elővegyük a játékot.
Reply
AdamoA
| #
Válasz SouNDsOfWar #37 üzenetére:
12 viking 6 vipert 7 sec alatt öl meg (ez akár iskolás feladat is lehetne 🙂
Első kanyarban a 6b-ől leszednek kettőt (ha minden viking jót lő… és nem mind a 12 ugyanazt mart az pech)… van rá 2 sec, hogy köpjenek… aztán meghal még kettő és megint 2 sec. Azért 7 sec mert a töltet is utazik és az kb 1 sec.
Mindkét fél 9es range-ről tud operálni. Tehát van esély még az első kettőnek is leraknia a ködöt. Az utána lévő 2 sec pedig több, mint elegendő
Félre értés ne essék nem azt mondom, hogy a zerg op és nerf. nem. egyszerűen csak azt, hogy a mech nem effektíve zerg ellen se protoss ellen és hiába jönnek be ezek a változások… ezen a problémán nem fognak segíteni mert eddig sem az erő volt a lényeg. csak nem működik
lehet mech-el ladder meccset nyerni (szerencse is van meg elbassza a másik) de azt senki se várja, hogy dedicated lesz bármelyik nagyobb versenyen
VM-t sem azért nerfelik mert szegény KaLoZ-t felbassza hanem mert a 600-on pörgő proknál nagy fegyvertény. Az más kérdés, hogy DK nem ért hozzá… és nem szerintem. na de ennyit erről, jo8 🙂
Reply
pRaZz1n
| #
Válasz KaLoZ #38 üzenetére:
Vicces ,hogy teljesen komolytalanul írtam valamit és te simán felrobbansz rajta 😀 Sajnálatos módon az intelligenciaszinted közelebb van 0-hoz mint a 10-hez ,de mivel én ezt már rég tudom fel sem veszem az elvakult balfaszságaid csak röhögök rajtad és azon ,hogy szenvedsz !!Elvetemült egy élettelen gyerek lehetsz! Azért remélem ha kap egy nerfet a zergecskéd nem akasztod fel magad az első fára nem tenne jót a légzőrendszerednek :3
Winter oda-vissza verne még Eyesis is amilyen szép amoveokat csináltál 0 mikróval HMC-n :3
Reply
AdamoA
| #
Már változtattak is a dolgon, a következőféleképpen:
1) Terran Mech ground and air attack upgrades combined
–>@ Terran mech földi és levegő támadó fejlesztések össze lesznek vonva
2) Widow Mine splash radius decreased from 1.75 to 1.25
–>@ A WM területi sebzése 1.75 helyett 1.25-s körben (ergo, mint a tank csak decrease nélkül) sebez
3) Siege Tank attack period decreased from 3 to 2.7
–>@ A Siege Tank két támadás közti ideje 3 másodpercről 2.7re csökken
4) Roach speed upgrade also increases the burrowed roach movement speed from 1.41 to 2.25
–>@ A roach-ok sebesség fejlesztése most már beásott módban is növeli a mozgási sebességet. 1.41 helyett 2.25-el túrják a földet
5) We’d also like to try a different set of changes for the Oracle:
– Speed increased from 3.375 to 4
– Acceleration increased from 2 to 3
– Revelation range increased from 9 to 10
–>@ Nem olcsóbb hanem gyorsabb egységet szeretnének az Oracle helyett
– Sebességet megnövelnék 3.375-ről 4-re
– Gyorsulást felturbóznák 2-ről 3-ra
– Revelation skill 9 helyett most már 10-s egységnyi távolságról lehetne használni
# FONTOS #
Ezek csak tesztek… és ha valami baromság (lásd DT change) akkor dobják
~ Forrás: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=430261
Reply
Eyesis
| #
Válasz KaLoZ #38 üzenetére:
„ez meg az nem így van gold ligában”
Drága Spirit barátom. Ne kelljen már többet leírni, hogy nem a gold ligás balance problémáimat írtam le, hanem mint NÉZŐ, egy WCS szintű verseny NÉZÉSE közben látottak alapján a BENYOMÁSAIMAT. NEM, NEM vagyok jobb mint Te, sőt, de Te sem vagy abban a helyzetben, hogy bármit is érjen a szavad balance tekintetében. Egy jóbarátom idézném: „Top 50 GM alatt mindenki bronz.”
Nekem, mint NÉZŐNEK, az kell(ene), hogy változatosak legyenek a meccsek, és ne legyen egyik felállásban sem egy jól bevált BO, amit egy verseny alatt 20szor kell megnézzek.
Nekem, mint JÁTÉKOSNAK, csupán több idő kéne, és ha valami nagyon gyenge kevesebb hasznos APM mellett, akkor azt GM alatt buffolja a játék.. Tudom, így nem leszek soha pro gamer, de alapvetően a játékosok jó része csak hobbiból játszik. Miért hiszi bárki is azt, hogy egy balance ugyanúgy működik minden szinten. Telejsen hülyeség.
Mutass már egy olyan meccset, ahol 2 gm játszik, és a protoss 4 phoenix-el le tud szedni annyi egységet a zergtől, és annyi sporet erőltet ki tőle, amennyit leírtál. Lehet, hogy jobban ismered a játékot, elvégre top master vagy, de én sem goldos vagyok. Most mondjuk leestem platinába, de sokáig diamond-os voltam. Kérlek add már meg a tiszteletet embertársaidnak, és ne ócsárolj mindenkit. Amúgy, ha ilyen szinten lenézed a magyar közösséget, akkor ne várd, hogy szeressenek, szurkoljanak neked, szponzoráljanak etc.
Btw, még van 4 hely HLP-re, szerintem ne hagyd ki!
Reply
WiNtER
| #
Örülhetsz Szpircsi, nem lesz Toss buff! Mert a hozzád hasonló (játékhoz nem értő, minden OP szar csak az én fajom nem) tizenévesek sírnak 😀
Reply
Puding1337
| #
„Számold már ki, hogy mennyi idő, mennyi gas, mennyi mineral 6 phoenix, aztán számold ki, hogy ideális esetben mennyi dront vesztesz, mennyi mineralt, és ide kérlek számold bele azt is, hogy az SG-t is le kell rakni. Az, hogy valami harass leszed 6-8 drone-t az nem damage a zergnek, hanem az a balance reszeként kötelező mind a protossnak, mint a terrannak bevinni az első 10 percben.” 😀 lol’d 6-8 drone 2 queen, scout overlord tuti behalt, 6 phoenix már ki tud szedni overlordokat spore alól is ha rászánja az illető magát arra, hogy elhúzza aminek lement a shieldje (aztán 2sec alatt visszatölti). Amíg én elvesztem ezeket a dolgokat +bázisonként akár 3 spore, ha sok phoenix van, mert a gázt is illik bevédeni, akkor már minden bázón behal 3 drone és még fizessek érte 75 mineralt is, ellenben neked megmaradnak a phoenxied kivéve, ha rettenetesen nagy balfasz vagy. =>Van teched mellette, ott a fasza kis sg, phoenixeid nagyrészét is megtartod, mutákra lényegében készen állsz, ha jönnének. Full mapcontrollod van. Zerg meg elbaszott nagyon sok minerált, lárvát. Ha meg sg vel nem csinálsz direkt dmg -t, akkor is ott van neked a mapcontrol, a tech, meg a phoenixek, és ha túl élsz egy esetleges 200/200 zerg támadást (sikerül rendesen ff-elni meg jön a colo) akkor onnantól nyert helyzeted van. Scout nélkül a zerg gyenge, nem nagyon tud olyan unitot hozni, ami minden ellen jó (te meg látod ő mit hoz és hardcountereled, mert ugye van ilyen sc2ben). Esetleg sh, de akkor nagyobb mappokon meg szarrá expelheti magát a p, meg szét harrassolhat warp prismmel.
+ Tényleg nagyon nem akarok kötekedni, de annyira kétszínűen is tudsz néha viselkedni, semmi bajom veled, de itt mondod h ilyen op a zerg, olyan op, de ha az üzenőfalon ír valaki, hogy op terran, akkor ő mekkora pöcs, mert mondta, hogy op, és hogy ilyet nem szabad bla bla bla (csak neked, meg a terranoknak?:D) Ha meg én véletlenül szólók, akkor rejtélyes módon törlődik az üzenőfalról az üzenetem :D. Most azért tolok egy printscreent, ha eltűnne, azért meglegyen :DD
Reply
Eyesis
| #
Válasz Puding1337 #45 üzenetére:
Én biztos nem töröltem soha egy hozzászólást sem!
Üzenőfalon többnyire viccelődök.
Amikor aránylag komoly az eszmecsere, akkor szoktam a véleményem komolyan írni, és csak mint WCS néző, nem mint játékos.
Amúgy szerintem nagyjábol balance-os a játék, csak nem jó nézni, mert sokszor látni ugyanazt a taktikát.
Szerintem sok lehetőség van minden fajban, ami még nincs felfedezve, kihasználva, és mivel emberek játszanak, sokszor hibáznak. Ezért is nehéz megítélni, hogy figyelmetlen volt -e a játékos, vagy op volt az ami miatt kikapott. Nem akarom védeni DK-t, de ninc könnyű dolga. Ami miatt én külön utálom, hogy mindenkire akar egy balance-ot. Szerintem semmi baj nem lenne, ha azt mondaná, hogy bocs srácok, az esport miatt a pro játékosokhoz alakítjuk a balance-ot.
Én azt szeretném, ha lennének olyan egységek amikkel eszeveszetten kell mikrózni, mert megéri, és nem 1, hanem több.
Spirit: Elírtam nem HLP, hanem HPL 🙂
Reply
Puding1337
| #
Válasz Eyesis #46 üzenetére:
Valaki azért törölte, de igazából mind1:D Abban egyetértek, hogy tök jó lenne, ha pörgős és mikró intenzív lenne a játék, de akkor mindegyik félnek legyen nehéz, most ez csak személyes tapasztalatok alapján, de effektíven trédelni widow mine ellen… Szerintem itt sokkal nehezebb feladata van a zergnek, főleg ha 3 bázison van a terran, olyan productiont lenyom, hogy kiesik a szemem, és a sírógörcs kerülget:d. Nekem még az se tetszik igazából, de meg lehet kövezni persze, hogy relatív könnyű kihozni a ground 3-3 upgrade-eket. Factory alap, hogy van terrannal mert mert kell medivac mine, és már ground kettes fejlesztéshez megy is az armory, és onnantól meg szabad az út a 3-3 hoz. Zerggel meg infestation pit, hive és csak aztán, hogyha pl muta-ling-banelingre megyek, ezekre még gázt költeni, elég nagy érvágás tud lenni, meg az idő amíg elkészülnek, meg se éri erre tervezni, mert a terrannak valószínűleg úgy is előbb lesz és abban az időrésben, amíg neki van, nekem meg nincs, szétszed :D, sőt még ha elérem a 3-3 at, a marine 3-3 akkor is jóval erősebb, legalábbis én úgy érzékelem :D.
Reply
Eyesis
| #
Válasz Puding1337 #47 üzenetére:
Na igen szerintem is király lenne, ha lair előtt mehetne a 2/2 de mondjuk azért kicsit drágábban, és lair-el már jöhet a 3/3, de a többi fejelsztés maradna hiveon, na ez igazlmassá tenné az összes felállást szerintem.
Reply
Peda_Z
| #
Válasz Secondborn #14 üzenetére:
„A swarm host-ok túl lassan hozzák létre a locust-okat, egy fejlesztéssel csökkenteni kéne az előállításuk idejét, valamint támadhatnának légi egységeket úgy, ahogy azt eredetileg is eltervezték. A Viper se jobb, a vakításra kitalált felhőjét túl könnyű elkerülni, a “húzása” pedig kész energiapazarlás, ezért csökkenteni kéne mindkét képesség energiaigényét és/vagy hogy a betervezett változást végrehajtva maximális energiakészlettel jöjjön létre.”
Kedves Uram!
Te láttál már egyáltalán starcraft 2 meccset? A locust/sh buff lenne a világ vicce.
Nem bánnám, ha valami változna a totálisan egysíkú tvz/zvt-ben, mert nézhetetlen.
Reply
SouNDsOfWar
| #
Válasz Peda_Z #49 üzenetére:
Én inkább nem reagáltam az ő postjára, mert attól tartok nem tudtam volna visszafogni magam.
http://cache.ohinternet.com/images/thumb/6/6b/That_really_rustled_my_jimmies.jpg/618px-That_really_rustled_my_jimmies.jpg
Reply