StarCraft II – Legacy of the Void előzetes
Mint jól tudjuk, a Blizzard évekkel ezelőtt már bejelentette, hogy a StarCraft II három részben fog megjelenni. Először jött 2010. július 27-én a Wings of Liberty, majd ezt követte 2013-ban az első kiegészítője, a Heart of the Swarm, mely a Terran kampányát követően ezúttal a Zergeket hozta előtérbe Kerrigan főszereplésével. Természetesen az egyjátékos kampány mellett újítások egész sorozata is várta a játékosokat, mint például a Battle.net rendszerének újragondolása és finomhangolása, vagy új egységek és képességek hozzáadása a játék multiplayer részébe. A történetnek még nincs vége, a trilógiát a Legacy of the Void fogja zárni, melynek középpontjában a Protossok fognak állni. Tűzijátékra tehát ismételten lehet majd számolni. Utánanéztünk, mit lehet tudni eddig a trilógia befejező darabjáról…
Még meg sem jelent a StarCraft II első kiegészítőlemeze, a Heart of the Swarm, a Blizzard már elkotyogta azt az információt március elején, hogy a Blizzard StarCraft II csapata már nagy gőzerővel a Legacy of the Void folytatáson dolgozik. A több mint 80 fős csapat akkor már a következő kiegészítő küldetésein és átvezetőin dolgozott, ezzel is azt a tényt erősítették meg, hogy a Heart of the Swarm kiadása után nincs szabadságolás vagy lazítás, folytatják az elkezdett munkát, miközben a Heart of the Swarm utolsó simításait végezték
Egy ősi kaland fogja zárni a történetet. Lesz sok vér és sötétség. De látni fogunk bátor és hősies cselekményeket is. Látni fogjuk, ahogyan a Protoss elszabadul. Chris Metzen (StarCraft II designer, szinkronszínész)
A Protoss volt az, amelyiket módszeresen kiirtottak és gyakorlatilag kihaltak, mielőtt a Nagy Háború elkezdődött volna. A Protossok megmaradt civilizációja szétszéledt különböző bolygókra és abban hittek, hogy egyszer majd egy Vezető megmenti őket a teljes megsemmisüléstől.
A játék kampányában természetesen a Protossok állnak majd a középpontban, de visszatér Jim Raynor és Sarah Kerrigan is, s mellettük még fontos szerepet fog kapni Amon is (Dark Voice). Chris Metzen nagy rajongója a 300 című filmnek, ahol a jóval kisebb számú spártai sereg hősiesen küzd az utolsó leheletéért. Úgy tűnik, hasonló cselekménysorozatokra is készülhetünk a Legacy of the Void kiegészítőjéig.
Láttam a történetet és azt kell mondjam – lesznek meglepetések, fordulatok, árulások. Ez igazán izgalmas lesz. Robert Clotworthy (Jim Raynor szinkronhangja)
A történet középpontjában Zeratul fog állni és a játék gerincét különböző diplomáciai feladatok is fűszerezni fogják. Különböző Protoss szektákkal kell majd szövetségre lépnünk, vagy ellenkezőleg, háborúban állnunk. Lehetséges, hogy egyes csoportokat kihagyunk egy végigjátszás során, így tovább nőhet majd a játék újrajátszási faktora. A Blizzard arra törekszik, hogy a különböző Protoss szekták és csoportok elkülönüljenek egymástól mind technológiailag, viselkedésileg. A lényeg, hogy a végére egy szövetségesekkel teli Protoss világot építsünk magunknak, amivel megvívhatjuk a végső háborút a Protoss faj fenntartása végett. Hogy hogyan fogják a diplomáciai részt megoldani a játékban, azt kíváncsian várjuk, de a Blizzard jó szokásához hívően szinte biztosan egy minőségi egyjátékos kampányt fog magunk elé tenni utoljára is.
A Blizzard közben azt is megerősítette, hogy Nova is vissza fog térni a StarCraft II utolsó részében.
Chris Sigaty továbbá megerősítette azt a tényt is, hogy természetesen a Legacy of the Void részre is készülnek gőzerővel multiplayer oldalon is. Új egységek várhatóak mindhárom fajhoz, de ha szükséges lesz, akkor törölni is fognak belőlük.
Robert Clotworthy (Jim Raynor szinkronhangja) James Harper (Arcturus Mengsk szinkronhangja) oldalán részt vett az augusztus 11-i amerikai WCS döntőn, ahol a Jim Raynort megszólaltató Robert Clotworthy elárulta, hogy a szinkronhangokat már elkezdték elkészíteni a befejező részhez, s emellett számos átvezető animációval is végeztek már a fejlesztők.
Idén is lesz BlizzCon, amit november 8-án és 9-én fognak megrendezni az Anaheim Convention Center épületben. Ha elég szerencsések vagyunk, akkor a Blizzard készül valami újjal StarCraft II téren is. Mivel a Diablo III kiegészítőjét nemrég jelentették be, ezért úgy gondoljuk, hogy leginkább az lesz a show középpontjában majd. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem lesz Legacy of the Void tartalom sem…sőt! Várjuk csak ki a végét!
És hogy körülbelül mikor fog megjelenni maga a játék? Nos, találgatás helyett inkább maradjunk a jól bevált Blizzard mondatnál, miszerint….„When it’s done!”
Forrás:
Comments (13)
Shazeen
| #
„A Protoss volt az, amelyiket módszeresen kiirtottak és gyakorlatilag kihaltak”
A hülye vallási hóbortjaik miatt. 😀 Az ember azt gondolná ilyen fejlett faj túlnőtt ezeken a problémákon. és mégse 🙂
Reply
lorthirash
| #
#1 ez nem igaz csak bizonyos csoportok. Gyakorlatilag a zergek írtották ki őket.
de alapvetően létükre keresték a választ.
(nézz utánna jobban)
Reply
Eyesis
| #
Jó cikk, köszi!
Reply
Secondborn
| #
Azért nehéz elhinni, hogy a kihalás szélére sodródott volna a Protoss faj. Aiur elveszett, viszont Shakuras és több tucatnyi ismeretlen világ vagy űrbázis még ott van nekik. A Terrant sokkal érzékenyebben érinthette a Zerg hódítása, hiszen a Naprendszeren túl (ahol az anyabolygó is van) már csak a Koprulu-szektoron vannak jelen, társadalmi-politikai berendezkedésük és technológiájuk pedig messze alulmúlja az szuper-fejlett idegenekét.
A LotV sztorijára nagyon kíváncsi vagyok; most, hogy Kerrigant gy.k. felmentették fajirtó bűnei alól, és csatlakozott a jó oldalhoz, Amon és terveinek kiteljesedése marad csak hátra, a diplomáciai küldetések és a törzsi szövetségesek/ellenségek ötlete is nagyon jó, az alternatív lezárások elvetése pedig kifejezetten szükséges a normálisabb lezárásért (amúgy se tetszett a WoL-ban, és jó hogy a HotS-ban már erre nem is volt lehetőségünk). Az új egységektől viszont tartok, a HotS terran játékosai durván megerősödtek, a protossok szintén, de a zergeknél alig látom, hogy használnák az új egységeket (lehet, hogy a zerg játékosok nem szoktak a microzáshoz?)
Reply
Eyesis
| #
Válasz Secondborn #4 üzenetére:
Balance vitázni ne itt akarj 🙂 Van erre másik cikk, amihez szorosabban kapcsolódik ez a téma 🙂
Én nagyon remélem, hogy nem csak új egységeket kapnak a fajok, hanem ki is vesznek párat. Pl. SH, WM
Reply
IonGun
| #
Válasz Secondborn #4 üzenetére:
Ezt azért vitatnám! A terran dominion azért ennyitől nem eshetett darabokra. Nem szabad elfelejteni, amit a kampányban is kiemelnek, hogy a zergek pl. nem is az egész Korhal-t verik le, „csak” az Imperial Sectort, ahová Mengsk végül bevette magát. Aztán Kerrigan elég világosan közli Valeriannal is, hogy az apja „leváltása” után kell egy vezér az emberek élére, gondolom itt a dominion maradékára gondolt. Ez az én értelmezésem.
Reply
defcommander
| #
csak ne az legyen a vége hogy amont leverik és karrigan meg jim békésen él együtt
Reply
Rayman
| #
Remelem ez jobb lesz mint a HotS, nekem nem jot be, a WoL jobb volt. Viszont a Diablo 3 kiegeszitojevel sokat kene dolgozniuk mert az az alap jatek igen szar.
Szerintem mind a 3 faj megsinylette a haborukat. A protossok eleve nem voltak sokan, az emberi populacioknak is sok idore van szukseguk a regeneraciohoz, a zergeknek meg nagyon nagy vesztesegei voltak.
Kivancsi leszek en is erre a diplomaciara, nem hangzik rosszul, remelem jol kivitelezik majd es eroteljesebb lesz a sci-fi feeling is mert mintha az egy kicsit vissza esett volna szerintem a sc2ben.
Reply
malkavita
| #
Nálam ott halt meg a történet, amikor kitalálták, hogy a zergek csak azért voltak olyan agresszívek, mert a gonosz megrontotta őket… a zergek is jók valójában, de hogy a konfliktus megmaradjon, akkor kűzdjön mindenki testvériesen a gonosz ellen…
Reply
Secondborn
| #
Válasz IonGun #6 és Rayman #8 üzenetére:
A HotS kampány alatt valóban nem bünteti kollektívan a terranokat a Primal Queen of Blades, ám a Second Great War eleje (WoL) és a Brood War (StarCraft: Brood War) már annál inkább megviselhette a fajt. Igaz, a készítők álláspontja szerint a Protoss populáció lassan regenerálódik (nem véletlen, hogy a harcokat túlélő sérült zealot-okat és templar-okat dragoon-okba, immortal-okba vagy stalker-ekbe ültetik ahelyett, hogy tönkrement fizikai állapotukban „élvezhetnék” a veteránlétet, mint az emberek), ám a technológiai- és a pszchionikus hatalom mégiscsak komoly támaszként szolgálhat a nehéz időkben (pl: élő személyzettől mentes, teljesen automatizált védelmi rendszerek vagy komplett hadseregek használata a kevésbé fontos naprendszerek területén). A zergeket pedig nem kell félteni, van elég fészekalj, hogy pótolják harcosaikat, akiket amúgy is tonnaszámra vetnek be minden egyes harcban ahelyett, hogy taktikusabban járnának el (lásd pl: HotS mozifilm).
Rayman
Szvsz. a sci-fi érzés attól függ, hogy melyik fajt vesszük alapul; a WoL küldetései ugyan unalmasak voltak (és néha még követni se tudtam, mit miért teszünk-nem teszünk meg), de a Hyperion hangulatos környezetet teremtett (rádió, TV, arkád-játékgép :stb), a HotS viszont fordítva; könnyű és kiszámítható ám változatos missziók, cserébe – zerg-pártiságom ellenére – úgy éreztem, a Leviathan belei közt egy diliházba kerültem. A LotV-nak tehát fel van adva a lecke…
Reply
Rayman
| #
Válasz Secondborn #10 üzenetére:
Hiaba vannak gepei a protossoknak ha lassan lassan csak fogynak.
Amikor a sc-fire gondoltam akkor ne legyen Tassadar szellem, meg profeciak meg ilyesmik.
Reply
Taunadian_man12
| #
Ha tudnátok milyen tragikus és hihetetlen dolgok lesznek benne akkor nem fogjátok gondolni hogy a protoss ki fog halni. Még évtizedek után sem.
Reply
Taunadian_man12
| #
A pszinikus erők egyaránt természet fölötti és tudományos. Szóval prófécia és szellem meg lehet benne.
Spoiler Alert!: Nem Tassadar szellemét láttuk a játékban hanem egy Xel’Naga avatárt aminek Tassadar formája volt.
Reply