Heart of the Swarm balance – itt a frissítés
A Blizzard tájékoztatott minket, hogy a két körből álló balance tesztek után mostantól élesben is érvényesek a különféle változtatások. A végleges változtatások listája tehát a következőképpen alakult:
Protoss
- Oracle
- Mozgási sebességét megnövelték 3.375-ről 4.0-ra
- Az egység gyorsulását megnövelték 2-ről 3-ra.
- A Revelation nem tűnik el ha egyszerűen “burrow” vagy “cloak” módba rejted az egységeid. Ha az ellenfél “unburrow” vagy “uncloak” módba vált, akkor a képesség újra látható lesz.
Terran
- Armory
- A földi és légi fegyverek fejlesztése mostantól együttesen fejleszthető ki.
- Siege Tank
- A Siege Mode fegyverzete gyorsabb, 3.0-ról 2.8-ra csökkentették.
- Widow Mine
– 1.25-ös hatótávon belül 100%-os sebzés (40 dmg)
– 1.25-től 1.5-ös hatótávig 50%-os sebzés (20 dmg)
– 1.5-től 1.75-ös hatótávig 25%-os sebzés (10 dmg)
Zerg
- Roach Warren
- A Tunneling Claws fejlesztés tovább növeli a Roachok föld alatti mozgásának sebességét 1.41-ről 2 értékpontra.
A Blizzard köszöni ismételten a játékosok visszajelzéseit és remélik, a jövőben is ennyire együttműködőek lesznek. Közben hétfőn elstartolt a 2013-as év hatodik szezonja, úgyhogy mindenkinek: GL & HF!
Forrás:
Comments (23)
Shazeen
| #
Kérném az evo chamber ranged és armor a légi egységekre is érvényes legyen 😀 Ez már kész vicc ami az sc2 körül folyik…
Reply
SouNDsOfWar
| #
Válasz Shazeen #1 üzenetére:
Mi ebben a vicc? az, hogy eddig a terrannak volt a legdrágább és a leglassabb kihozni az upgradeit lategamere? Vagy az, hogy teljesen hasztalan volt az egész terran lategame és a marinewm az egyetlen értelmes unit comp? 😀
Szerintem kifejezetten jó irányba haladunk.
Reply
Shazeen
| #
Akkor is fura… ha valaki mechet hoz tuti nem fog légi egységet fejleszteni. A battlecruiser meg eleve halott dolog…. és ez se fogja megváltoztatni a MarineWM gémet.
Reply
Tad
| #
Válasz Shazeen #3 üzenetére:Ha jobban belegondlosz most vagyunk ugyan ott van 1-1 földi egység fejlesztésünk(evo-ebay) meg 1 air(armory-spire)
Reply
RagRaH
| #
Válasz Tad #4 üzenetére:
Evo: Ranged Weapons, Melee Weapons, Carapace -> 3
Spire: Flyer attacks, Flyer Carapace -> 2 | —> Zerg: 2+3=5 upgrade
E-bay: Infantry Weapons, Infantry Armor->2
Armory: Mech Weapons, Mech Armor->2 | —> Terran: 2+2=4 upgrade
Eredmény: 5≠4
Reply
Janobal
| #
Válasz SouNDsOfWar #2 üzenetére:
„hasztalan volt az egész terran lategame” Nem volt hasztalan, csak mivel ugye az MWM gyakorlatilag mindent counterel, minek techelnél lategamre ennél tovább?
Reply
SouNDsOfWar
| #
Válasz Shazeen #3 üzenetére:
A banshee egy elég hasznos kis egység.
Válasz Janobal #6 üzenetére:
Nem csak azért nem éri meg tovább techelni, mert a wmbio jobb (ami amúgy igaz), hanem egyszerűen useless junk a lategame, kezdve a bc-vel.
Reply
Psz
| #
Kit érdekel a TvZ, amikor:
Broadcaster Startalebomber: I SWITCH TO PROTOSS
Quietedges: Leif Lacroix go change your name wanker
Callmenuge: Red Bull Battlegrounds = Protoss win
Mr_california: Yo bomber what seems to be the problem??\
Megastrategy: how many is your apm bomber?
Seanthekiller: BOMBA
Unspokenowl: Hi Bomber! GLGL
Broadcaster Startalebomber: FROM TODAY
Reply
RagRaH
| #
Válasz Psz #8 üzenetére:
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/2011_Global_StarCraft_II_League_October/Code_S#Racial_Distribution
Majd ha ezt a szintet eléri a protoss, akkor majd lehet pattogni.
Reply
SouNDsOfWar
| #
Válasz RagRaH #9 üzenetére:
Milyen szintet? azt, hogy 4x annyi terranból mint protossból terran lett a győztes? Ej ha gecó, ez mán valami. Jó hogy nem már az a bajod, hogy a tvt-t terran nyeri. Maradjon már inkább csöndben aki ennyire inkompetens a témában.
Reply
todor
| #
Válasz RagRaH #9 üzenetére:
Szerintem meg a protoss az ami most már tényleg nagyon keményen túl van ugrálva. Én pl ezzel az oracle fejlesztéssel nem értek egyett. Nem pro-k nál hanem gold platinában játszók játékát teszik élvezhetetlenné. Proxy oracle ezzel nagyon nagy előnyt kapott!
Reply
AdamoA
| #
Válasz SouNDsOfWar #10 üzenetére:
Szerintem… ezt akarta hangsúlyozni, hogy 32-ből 20 terran volt a Code S-ben.
Tehát neki nem azzal van baja hogy „4x annyi terranból mint protossból terran lett a győztes” hanem, hogy 4x annyi terran volt.
Persze arról szívesen elfeledkeznek mikor top-ban 10 P volt… de hát ez ilyen.
Plusz ez egy 2 éves verseny… szóval, elég rossz példa.
.
A jelenlegi helyzet amúgy meg szar, ezzel mindenki egyetért. 2GD is megmondta (márpedig neki lehet adnia véleményére), hogy ha nem tesz valamit a Blizzard akkor SC2 bukó lehet. Nem azért mert nem balances… egyszerűen egy Hearthstone izgalmasabb nézni, mint az SC2 meccseket. (Vannak kivételek persze.) Twitch-en ez jól látszik :/
.
Nem akarom ex-olvasónkat KaLoZ-t bátorítani, aki megint… itt hagyott minket, de David Kim nem áll a helyzet magaslatán. Lásd Tlnet, lásd pro streamek. De ez a patch a legjobb példa erre.
.
Na majd a LotV… (ami szintén olyan lesz, mint a HotS…)
Reply
XERT
| #
Válasz AdamoA #12 üzenetére:
vannak balance problémák azt aláírom ,de hogy egy hearthstone-t izgalmasnak nevezni XD
Reply
AdamoA
| #
Válasz XERT #13 üzenetére:
Azt mondtam _izgalmasabb_.
Amúgy relatíve. Csak összehasonlításképpen:
~40.000 ember nézte az sc2-t BlizzCon-on míg a Hearthstone-t ~100.000 ember.
Ez van.
Reply
predator_tom
| #
Szevasztok.
Amit most készülök írni az bár kapcsolodi egy picit ehhez a témához és trollkodásnak tünhet de higgyétek el nem az.Előre is elnézést kérek hogy nem teljesen a témához kapcsolódik ez az egész de nincs ötletem hova írjam máshova.Amit írok azért írom mert fáj és elszomorít.
Hihetettlen de régi motoros vagyok errefele.Az oldal megalakulásakor itt voltam mint jópáran és itt is voltam az utánakövetkező 2 évben, témákhoz szoltam, ötleteket javasoltam és a többi.
Aztán megváltozott az oldal és kialakult a mai forálya. Minden MLG,LLG,KLG,NHG,BBH,KTK,meg ilyenek lett. Engem ezek a dolgok nem érdekelnek és nem érintenek. Egyértelműen persze másokat igen és ez így van jól de ahogy látom nem csak én vagyok így ezzel. Az oldalhoz bár régóta nem szólok hozzá de ránézek és látom a témákat 1-2 max 5-7 hozzászólás van. Ezen az oldalon ami kezdetben a starcraftról szólt egészében 20-30 volt hogy 60-70 hozzászólással is egy témáról változatos emberek írtak,mi a véleményed a gameről? melyik unit a favorit? hogy toltad végig a WOL-t? Patchtéma szted melyik DT skin legyen majd a játékba? szavazz(Erre biztos sokan emlékeznek :)) szóval volt élet az oldalon naponta többször is felnéztem.Virágzott naponta 2 naponta voltak témák nem feltétlenül hivatalos témák akár tagok ötletei is.
Mi lett belőle? Egy MLG,SSG,KKE,BBR néző csatorna ami elhiszem hogy ennek a kb 20 embernek bejön de ez csak egy része a starcraftnak mint almának a héja.
Miért mondom ezt?Mert ez lett a starctaft2-ből is.Egy versenygés semmi szórakozás semmi kikapcsolodás csak:
„Ohh nem építette meg a 0.87 másodperceb a 24 dronet ohh ez bukta”
Ejj az 5 percben felmorzsólták a sereget mert ALL IN most mi lesz? GG left the game”
Értitek? Hol van az amikor a régi sc-ben akár másfél órát is eltoltunk mert valaki mindig újrakezdte valaahol a pályán nem adta fel mert játszani akart.Vesztett nyert kit érdekelt jó volt. Nem rohantunk forumra hogy ahh nerf kitaláltunk vmi mást vagy nem nem számított mert jól éreztük magunkat mert a másiknak se az volt a célja hogy hátbadöfjön 3 perc után me nem lett meg a deadpool izé sixpool.
Alényeg az hogy ezért haldoklik a játék is. Az ember szórakozni megy fel ehejett versengést kap ami persze lehet zsórakoztató de nem mindenkinek és nem minden formában.Ha versengeni akarok elmék focira vagy mondjuk igen tolom egy gamet de hogy ez legyen az általános hogy versenyeredményekkel példálozunk és amint kijön vmi új vagy változás már azt nézzük hol kössünk bele nemtudom ez nem az én világom.
Most persze jön a nagyduma majd hogy akkor nem játsz és itt a probléma hogy ha én nem a versenygésért akarok gamelni(OHH 10. perc és még nem expelt) hanemcsak mert „lets have some fun” akkor már ne is játszak nem tudom elfogadni.
Tahát a játék nem azért haldoklik mert rossz azért haldoklik mert az emberek ott hagyják mert azt hiszik nem fer nem jó a versenygéshez. Lássuk be a világ versenyei is egyenlő feltételekkel zajlanak úgy boxnál azonos sújcsoport stb. de a skillt nem a szabály dönti el hanem a versenyző.
Tehát játszunk.Vki itt írta hogy miért használjon az MWM-en kívül mást ha az beválik?Nos azért hogy játsz.Próbálj ki új dolgot fedezzd fel éld át játsz.Az ilyen ez a módszer jó ez marad ez versenyekre való de arra ott van az FFG ,KKL ,RRF meg a ,CCR.
Mi enm ott vagyunk.Ha játszol akkor játsz.
Nekem mindig is sokkal izgalmasabb volt egy olyan játék ahol az ellenfélnek is volt esélye nem rohantam le az első 2 percen.
Az olyan játék ahol nem lépett le az ellen ha kicsit pegcsappant.
Az emberi játék ahol nem gép módjára spamelt mindenki egy unitot.
Szóval a blizzárdot ill sc2 nem a blizz teszi tönker nem csak ők hanem akik versenyt akarnak csinálni egy szórakozásból.Mert a verseny 2 dologról szól hogy győzz igen de ha nem ez történik akkor 2 féle ember van:
1 aki elfogadja továbblép
2 aki hibát kezd el keresni a másikban(OP és barátai)
Mindenki eldönti ki melyik.Tehát ez a görcsös kompetivititás teszi tönkre az egészet hogy ez nem nyer annyiszor ez jobb az jobb ezért így balasz úgy balasz és sajon a Blizz is ezt tesz meg is modták:Terrible terrible prokra balaszolunk.De az meg nem szól másról csak a versenygésről ami ott jó de egy casuál meccsbe spamereket és backstabbereket hoz léter.
Ugyanúgy ahogy ez az oldal is már csak az FFG,HHTmeg GGV-kel törödik a Blizz se törödik azzal hogy egy fun to play gamet hozzon létre ahol nem az nyer aki gyorsabban veri a billentyűket vagy az aki 3.87 sec alatt letol 24 SCV hanem az aki nyer aki jókor van jó helyen szimplán jól tólja vagy csak így jön ki.A régi sc ilyen volt tudom sokat toltam és jó volt élveztem.
A stracraft 2 vel sokat nem tudunk kezdeni de az oldalla igen.Legynek megin érdekes cikkek kérdések vagy csak vélemények amiről jól el lehet csámcsogni dumálni ami mindenki érdekel a starcraft.
Elnézést hogy ijen hosszúra sikeredett és köszönöm annak aki elolvassa.
Mégegyszer elnézést hogy ide írtam.
Szevasztok
Reply
AdamoA
| #
Válasz predator_tom #15 üzenetére:
Ennek semmi köze ahhoz, hogy milyen állapotban van az SC2.
Ha azt a szórakozást keresed amit leírtál akkor ne ladderez hanem custom gameket tolj haverokkal, mint régen BW-ben.
Aki ladderezik az viszont nem csak funolni akar, mivel nem ez a célja. Arra ott a custom meg az arcade.
Mi is rengeteget játszottunk WC2-vel ahol mindenféle szabályt állítottunk fel… csak a poén kedvéért, de ez nem az a játék… nem az az idő.
A játékot e-Sport játéknak tervezték.. Már az alapoknál ezeket vették figyelembe, úgyhogy igen is fontos ez az aspektusa.
Focis példára: Lehet focizni funból haverokkal de ha elmész csapatba ott bizony megkérik (jobb esetben), hogy igenis a labdát oda rúgd ahova kell… és nem fogtok nevetni ha elbénázod. Ez van itt is.
Az, hogy az oldal milyen azt az oldal szerkesztői döntik el… most épp semmilyen 🙂 Ebben igazad van.
Reply
predator_tom
| #
Válasz AdamoA #16 üzenetére:
Először is kössz a korreck választ.
Másodszor neked is igazad van.
Harmadszor pont ez a bajom hogy annyira elterjedt ez a nézet amit nem tagadom ladderben ligában 100%-ban oké de ez ragad és ez van costumben is tényleg ez van pedig ez nem oda való de még single playerben is észrevehető ha visszaemlékszel milyen volt régen build up your base take out the enemy pár mellékmission most meg haladjál mert kerrigan leromból 20 házat vagy huzzál bele mert jön a láva.Én elhiszem hogy ez kell és meg is van a helye ladderben ligában.De sajnos ott van mindenhol ahol sztem nem kéne hogy legyen.
Ahogy mondtad ez nem az az idő ezt sajnálom. 🙁
Mégegyszer kössz.
Reply
XERT
| #
Válasz AdamoA #14 üzenetére:
nem kötözködésből ,de a WCS-t 100k felett IS nézték! 😉
a hearthstone még most új ,nem tudom igazából hogy kell játszani h most véletlenszerű milyen kártya jön fel a pakliból vagy épp az h te rakod össze milyen jöjjön, de ez nekem uncsi nézni legalábbis nagyon játszani meg épp ezért nem is játszanék, de egy sc-ben mikor egy pörgős meccs megy k**va jó nézni is ,nem h tolni 😀 ( jó persze a pörgős game részemről nem a GM és mester kategória 😀 )
Reply
AdamoA
| #
Válasz XERT #18 üzenetére:
WCS Global Finals egy időben ment a Hearthstone versennyel is. Én SC2 miatt mentem fel a stream oldalára és akkor láttam… hogy 90k+ néző van a HS csatornán míg az SC2-n 40k+.
A Blizzard palettáról egyértelműen SC2-nek kéne vinnie a legizgibb legjobb e-Sport játék címet és a HS-t egyértelműen nem annak szánják. Se a Dio-t se a WoW-t. HotS-al nem tudom mi a cél ennyi Dota-moba mellett, szerintem megpróbálják azt a közeget magukhoz hódítani de nem lesz gond ha nem jön be.
De ezzel szemben az SC2 nem hozza azt amit kéne. Még mindig sokan nézik / játsszák de gond van… és ez nem most látszik szembetűnően hanem majd akkor fog amikor már késő. Lásd Quake4.
Vannak izgalmas pörgös meccsek… de 99%ban ugyanazt látod. Ráadásul az nem izgi. Régen én sokat néztem SC2 meccseket (jobban is ment)… de most már csak fogom megnézem ki nyert és kész. (Persze az életem is megváltozott ami annyira nem támogatja a sok stream nézést…)
Ez nem csak az én véleményem… és ez a patch egy nagy mellényúlás volt. Semmilyen problémát nem oldott meg csak újabbakat idézett. Ennyi… és erre nagyon sokat kellett várni, ez pedig nem jó.
–
Válasz predator_tom #17 üzenetére:
Én régen nagyon sokat quakeztem… márpedig ott aztán nincs fun 😀 Sőt éveken keresztül azon az 1-2 pályán toltuk… és ha valaki belépett ellened játszani, tök-mind1-ki-az-most-látod-elöszőr-és-utoljára meg kell verned… győznöd kell. Azóta se tudjuk testvéremmel miért volt az, de a legtöbb embernél így, az volt csak anxiety a javából 🙂
Úgyhogy engem ez nem zavar… lehet emiatt sem veszem észre. IRL-ben is a versenyszellem nagyon hajt… párom szerint a baj sokszor az, hogy „csak fun”-ból alig tudok valamit csinálni.
Én a jelenlegi rendszert támogatom… azzal az eggyel nincs baj… campaign-ban meg, hogy mit kell csinálni nem érdekel amíg ilyen átvezető mozik vannak 😛
Reply
predator_tom
| #
Válasz AdamoA #19 üzenetére:
Akkor nem tudok mást mondani mint hogy mulass jól továbbra is. 🙂
És igen átvezető mozik 10-ből 12-esek. 😉
Reply
XERT
| #
Válasz AdamoA #19 üzenetére:
hát nem tom akkor én lehet keverem az előzővel most nem igazán néztem a számokat 😀
amugy ez jogos ,h ugyan azt látjuk/történik és én is ezért untam rá a stream nézésre és magára a játékra de 2-3 hónap diablózás után újult erővel vetem bele magam ismét 🙂
Reply
szenko7
| #
Akarmit neztek a TV-ben ugyanaz tortenik, mint amit mar elotte szazszor lattatok… legyen az focimeccs, baratok kozt, tehetsegkutato, … stb. Tehat ez nem a Starcraft hibaja, hogy egy ido utan sablonossa valnak a meccsek. Azok a streamek, ahol nincs semmi interakcio a streamelo es a nezok kozott nagyon gyorsan unalmasak lesznek. Ezert erdemes olyat keresni, ahol kommental a streamelo es beszelget a nezokkel.
sOs vs. Jaedong meccset neztek 140ezren is, es vegig 100ezer folott volt (az egesz meccs alatt figyelemmel kovettem a nezettseget).
Reply
Shakuras
| #
Az én véleményem az, hogy valószínűleg direkt csinálják így a patcheket, hogy lehessen újabbnál újabbakat kiadni. Ez által folymatosan ébren tartva a playereket. Magamon veszem észre, hogy ha kijön egy új patch teljesen mind1 milyen, újra és újra felkapom a fejem a játék iránt és ha nagyritkán egy nagyobb jön ki, akkor annak még jobban örülök. Mert van változás. BW-ben kicsit szomorú voltam, hogy az utsolsó kb 4 patchben csak bugfixek voltak és végül megtorpant a „tökéletes” 1.16-nál. Semmi változás, semmi új. Ugyanakkor szintén nem lehet „tökéletesre” megcsinálni a játékot, mert esetleg az új kiegészítő nem hozná az elvárt teljesítményt balanceban. Az új kiegészítőnek mindenképp balancosabbnak kell majd lennie, ha törik ha szakad. Amúgy a playerek versengős része miért állna át?
Reply