Ennek a bejegyzésnek a lényege az, hogy jelezzem, ismét nem csak piálni és aludni jár belém a lélek, ezért újult erővel akarom magamat belevetni a munkába, ami az SC2.Hu-t illeti. Persze, rengeteg dolgom maradt még, de a közelgő béta mindenképpen arra sarkall, hogy a régi idők emlékét felidézve vigyem az oldalt.
Sok mindenről lemaradtam az elmúlt időben, ezért ezt pótolom, aztán pedig nem maradtok le semmiről, ahogy eddig sem.
Valamiért kicsit feledésbe merült az a hír, hogy a Blizzard eddig kiosztott béta kulcsait már REGISZTRÁLNI lehet ezen az oldalon. Ugye ez eddig üres volt és azt írták, hogy majd valamikor a WOTLK után lehet regisztrálni a (Starcraft II) béta kulcsokat. Tehát nem elég, hogy már van OPT-IN sorsolás, de én már felmentem és regisztráltam a Blizzcon2008-on kapott kulcsomat.
Mit jelent ez? Ne higgyétek, hogy bármelyik pillanatban jöhet a béta, mert az még eltarthat vagy 2-3 hónapig is, de (!) mindenképpen azt jelenti, hogy már nagyon-nagyon tudatosan tervezik a bétát, kezdenek rá felkészülni, lépéseket tesznek érte.
Ergó, 1 béta kulcs már tutira lesz, de Karune azt írta nekem emailen, hogy majd ha aktuális lesz, megpróbálnak kárpótolni minket azért, mert egy versenyen sem tudunk béta kulcsot nyerni. Tehát jelenleg én mindenképpen bétázom, a béta kulcsomat pedig szükség esetén megosztom másokkal is, és majd jönnek a screenshotok, a leírások, beszámolók, gameplay blogok, satöbbi-satöbbi.
De ha kicsit szabadjára engedjük a fantáziánkat, legalább egy tucat béta kulcsra számítok. Ebből szeretnék majd adni más fansite-oknak is, de legfőképpen azoknak, akik idáig sokat tettek a Starcraft II Hungaryért.
Tehát fel a fejjel, legyen a tudatotokban, hogy jön a béta, mert JÖN! Aztán elindulhatunk együtt felfedezni az új Blizzard RTS mesterművet, amit már 2 éve várunk.
Márciusi jelentés
Számomra a vártnál is gyorsabban, de ismét eljött az idő, mikor összekell írni a havi összefoglalót, ami kivételesen most rám hárult. A tárgyra térve e hónapban nem sok kék infokkal gazdagodtunk mennyiségben, de minőségben annál inkább (szerintem…). Lényegében volt egy kis Cydra, néhány Karune kék infocska (itt meg itt), a 50. QnA és végül a Béta Opt-in. Szóval várjuk továbbra is („szeretettel” 😉 ) a véleményeiteket az e hónapi témákkal kapcsolatban és a bennetek felmerülő kérdéseket is! (Ha már a versenyeken nem is tudunk résztvenni legalább a játék fejlesztéseiről megmondhassuk a konkrét véleményünket és kérdéseinket egyaránt. 🙂 )
QnA utórengések…
Várható volt, hogy a nagy „Kérdések és Válaszok” után újabb megválaszolatlan kérdések merülhetnek fel, amikre Karune a fáradtságot és az időt nem sajnálva igyekezett pontot tenni a végére.
Akik Starcraft2 béta kulccsal fognak rendelkezni (vagy már van nekik, mert ott voltak a 2008-as Blizzconon például), azoknak már csak türelmesnek kell lenniük, mert a Béta kezdetének időpontjában majd betudnak jelentkezni „Battle.net account management page„-en keresztül . (Azonban mivel még nem kezdődött el Béta, ezért …)
Beta Opt-in, mert megérdemled!
Kis lépés a Blizzardnak, de nagy ugrás a Starcraft fanoknak, mert ez nem fake hölgyeim és uraim! Ugyanis itt a lehetőség, hogy regisztráljunk egy „Battle.net” accountot, amivel kizárásos alapon a SC2 bétájára lehet jelentkezni. Szóval nyomás az általam linkelt oldalra és hegeszetek egy accountot, amilyen gyorsan csak tudtok! 😉 ( szerk.: WoW-osoknak nem kötelező teljesen újat készíteni hanem van lehetőségük a jelenlegi accountjukat „upgradelni”! QnA 50. része coming soon…)
Forrás:
SC2pod.com
Egy kis figyelmet kérnék…
Aston kora reggel jelezte, hogy sajnos egy ideig nem fog tudni foglalkozni az oldallal, ezért addig is igyekszem minden tőlem telhetőt megtenni, hogy helyettesítsem a blognál (és a fórumnál egyaránt). Ha netán lesz olyan hír a közel jövőben, amiről nem tudnék vagy nem vettem volna észre, akkor a legkorábbi hírbe egy komment formájában vagy a zsukov kukac starcraft2.hu -ra írjatok egy e-mailt (a levél esetében a blogon reggelt neveteket tüntessétek fel!). Emellett el kell ismernem, hogy a segítő kezek mindig jól jönnek. Szóval az első kérdésem az lenne, hogy nem sokára itt lesz a QnA 50. része és lenne valaki, aki elvállalna a fordítását? (Nem muszáj az egészet bevállalnia… Akár többen is jelentkezhetnek!) Végezetül szorítsunk Astonért, hogy mi hamarabb viszont láthassuk! 😉
Az e havi Comic Contest nyertesei!
Vallomással tartozom, mert elkövettem egy kis malőrt. Ugyanis a Karune áltál adott linken, amin le akartam „chekkolni” a nyertesek alkotásait nem vettem észre, hogy még csak januárig bezárólag vannak kirakva az eddigi győztesek alkotásai. (Azonban a lényegen nem változtat, hogy ők nyertek januárban…) Szóval ezer bocsánat mindenkitől, hogy kissé lejárt témával rontottam el mindenkinek a hangulatát, de kárpótlásul íme itt vannak a márciusi Comic Contest nyertesei:
Kip Farrar
Michael Perry
Sara Jensen
Forrás:
SC2pod.com
Comic Contest nyertesei meg a szerény kék infok…
Több, mint 12 órája, hogy Karune kihirdette a Comic Contest nyerteseit a hivatalos fórumon. Őszintén szólva kicsit meg vagyok lepődve, mert ezeknél már láttam jóval kreatívabbat és viccesebbet is, mint például ez itt. (Ráadásul csak a németek nyertek! Nem mintha „fajgyűlölő” lennék vagy protekcióra gyanakvó, de Európában csak a németek képesek valamit összehozzni, amellett, hogy jelentkezni is tudtak a versenyre?! /facepalm…). Nah, de hagyjuk a dolgot. Inkább gratuláljunk a nyerteseknek, akik béta kulcsokkal gazdagodtak a sikeres munkáikkal:
David Kraus, Bad Wurzach (Germany)
Garvin Kittel, Hameln (Germany)
Sebastian Bechtel, Neustadt (Germany)
kárpótlásul jött egy-két kék info Xordiahtól és Karunetól:
Jelen pillanatban se a légi egységek se a földbe ásott egységek nem tudják aktiválni a Watch tornyokat (szerk.: megfigyelő tornyokat). Ellentétben a láthatatlan egységekkel, mint a Dark Templar vagy a Ghost.
A Reaper és a Colossus nem tud „átmenni” (szerk.: A reaper nem tudja átugrani,a colossus pedig nem tudja átlépni.) az épületeken, az elpusztítható dolgokon (, mint pl az exp előtti sziklákon, amit le lehet rombolni!) vagy a speciális képességeken, mint a Force field.
Forrás:
Blue Tracker
Karune Kérdések és Válaszok 50.
Nos, ahogy ígértem itt is van a Cho által precízen lefordított QnA 50. része, ami az eddigiektől eltérve már sok hasznos információt tartalmaz számunkra 😉 :
Beszélgetés a fejlesztőkkel: A Starcraft II már a kezdetektől fogva eSportnak lett tervezve, s ennek egy kulcs jellemzője, hogy segítse a játékosokat abban, hogy minél több információt nyerjenek a maguk által játszott vagy épp ellenfeleik mérkőzéseiből a replayek nézésén keresztül.
E heti beszélgetésünkben Dustinnal, kiemeltük azokat a lehetőségeket, amelyek elérhetőek lesznek a játékosok számára a replayek nézése közben.
Ezek a jellemzők egyszerre segítik a játékosok Starcarft II beli fejlődését, továbbá statisztikai kimutatásként is használhatóak hivatalos eSport kommentároknál.
Mekkora kárt okozott a Reaper támadás az ellenfél gazdaságának?
Fel tud-e állni ebből a helyzetből az ellenfél?
Vesztes csatát kezdeményez-e az adott játékos?
Az elmaradt 12 kék post + Béta info…
Cho-nak köszönhetően már tegnap is olvashattátok a legfrissebb kék híreket magyarul, amiről úgy gondoltam, hogy igazán megérdemli, hogy egy rendes blog hírben is benne legyen: (Egyrészt így legalább egyben lesz az egész, másrészt ez így természetes…)
1.) Nullifier erőtér képesség
(szerk.: a képesség: Egy erőfalat hoz létre a célterületen, amelyen szárazföldi egységek képtelenek áthaladni. Az erőtéren belül szorult egységek mozgása lelassul, de ők kiléphetnek az erőtéren kívülre.)
Azon gondolkodtam, mi történik ha egy egység a Force field hatása alá kerül? Kilökődnek vagy egy helyben maradnak? Netán csak az erőtéren belül tudnak mozogni? Ha egyszerre több erőtér aktív – érintkező erőterek esetén – akkor azokon belül tudnak mozogni az egységek? Át tudnak menni egyikből a másikba?
Az egységek nem lesznek kilökve az erőtér területéből. Ha egy egység az erőtér hatása alá kerül, akkor nem képes áthatolni magán az erőtéren amíg az erőtér él. Az erőtéren belüli egységek képesek kívülre lőni és őket is lehetséges lőni kívülről.
2.) A colossus sebzése összefüggésben van az egység méretével? Egy ultraliskot vagy thort nagyobb felületen sebesítene a lézer terület sebzése mint egy zerglinget vagy egy marinet?
Lehetséges térképeknek olyan funkciót adni a megfelelő triggerek segítségével amik engedélyezik az indítás utáni be- illetve kilépést úgy hogy a map továbbra is fusson? (szerk.:megjegyzés: itt inkább ugye a belépés illetve a visszalépés a lényeg, lásd: ahogy mondjuk joinolsz egy mmorpgbe)
A héten lesz …
.. QnA batch 50, amiben a replay (!!!) rendszerről is szó esik majd! Ezen felül a képregény verseny győztesei is kihirdetésre kerülnek.
Q&A Batch 50 will be out this week, and will talk a bit about the replay system. (forrás)
Az este érkezett 12 új kék posztot érdemes elolvasni a gameplay mechanikák iránt érdeklődőknek, fordításra önként jelentkezőket várok.