Az e havi téma az új gázmechanika, és Dustinnak eszébe jutott még hozzáfűzni valamit:
Az elmúlt pár hónapban keményen dolgoztunk, hogy érdekesebbé, színesebbé tegyük a gázkitermelést a Starcraft II-ben. Jelenleg is vannak még céljaink:
1. A gázkitermelés a Starcraft II-ben nem jár sok stratégiával vagy választási lehetőséggel. Általában csak arra fókuszálsz, hogy a lehető legtöbbet szerezd belőle, és csak pár munkás végzi ezt a munkát. Egy teljesen megújított gázkitermelés vajon mélyebbé tenné a játék stratégiai részét?
2. A bázisépítés és a gazdaság menedzselése nem olyan minőségű a Starcraft II-ben, mint amennyire szeretnénk. A Starcraft 1 mindig is egy olyan játék volt, ahol a gazdaság nagy szerepet játszott minden meccsben. Vajon tudunk ezen még fejleszteni?
A 2-es pont nagyon fontos nekünk. A gáznak nem KELL feltétlenül érdekesebbnek/színesebbnek lenni, de a gazdaság menedzselése és stratégiája a játék egyik alappillére kell hogy legyen. Több tucat új gázmechanikát kipróbáltunk az elmúlt pár hónap során, hogy megnézzük mi működhet és mi nem. Ezt egészen addig fogjuk folytatni, amíg vagy találunk a mostaninál jobb gázkitermelési módot, vagy rájövünk, hogy a mostaninál minden alternatív megoldás rosszabb. A WWI-n bemutatott gázmechanika nem végleges, de nagyon örülünk, hogy a fórumon sok visszajelzést kaphattunk róla.
-Dustin Browder, Lead Designer of Starcraft II
Forrás:
Sc2pod.com
Wiki update – BlizzCast IV
Vorian ezúttal gyors volt, jól is tette mert most már nem tudja ráfogni az érettségire. Amúgy felvették valami általános medievac dropship szakra vagy mi, ide Budapestre. Na még mielőtt végleg elkalandozom, a lényeg:
Csak most, csak nektek, az eredeti megszokott minőségben, egyenesen a fordítók-fordítójától, hamisítatlanul a legjobbtól, a mesterek-mesterétől, Voriantól:
BlizzCast epizód 4, Starcraft II rész fordítás
Két új gameplay videó
Videóblogba nem raknám őket azért, mert a minőségük a szint alatt van, de mindenképpen érdemes megtekinteni őket:
Protoss:
Zerg:
Forrás:
Multiplayer.It
Csúnya ez a Guardian
Mondtam magamnak amikor a fórum aktivistáinak lelkesedésén felbuzdulva még egy pillantást vetettem a következő képre:
Hát de nem? Olyan mint egy repülő viziló, vagy csak nekem túl éles a fantáziám? Mindesetre a srácoknak sem tetszett, ezért több verziót is készítettek a csúnyaságának kiküszöbölésére, lássuk ezeket:
Na neked melyik tetszik?
Elindult a BlizzCon website
Biztos ezer másik forrásból is értesültetek már a hírről, de hát annyira nem nagy az információ tartalma, de azért nézzük mire számíthatunk majd októberben:
Rakás Tournament, név szerint WoW Arena és Warcraft3 globális nagydöntők, ráadás képpen Starcraft
Rakás verseny, ami nagy-nagy százalékban érdektelen, de legalábbis a legelvetemültebbeknek (mint én) nyújt szórakozást. A szokásos kosztüm, machinima és tánc verseny mellett idén humorista, pószter és dioráma verseny is lesz
Rakás „developer panel”, vagyis előadás a 3 készülő játékról, Starcraft2, Diablo3 és WOTLK
A Starcraft II előadások a következők lesznek:
Starcraft II Gameplay előadás – Ugye ilyen volt a WWI-n is, ami kevésbé volt érdekes, de ezen alkalommal élő bemutatót is ígérnek a rendezők, ez némi bizakodásra ad okot
Starcraft Lore előadás – Vagyis a Starcraft univerzum fejlesztéséről, a történet készítésének módjáról és az ezzel kapcsolatos érdekességekről fog szólni, ami azért ad okot bizakodásra, mert 1. eddig ilyen nem volt 2. ez szorosan kapcsolódik a single-playerhez, tehát feltételezhetően már azzal is elég jól állnak
Starcraft II Art – Vagyis nagy valószínűséggel Samwise Didier megint hadovál majd nekünk a művészeti fejlesztésekről egy kicsit, láthatunk majd megint szép artworköket és hebegést-habogást a kérdésekkor
Az esemény élőben lesz nézhető, egy fizetős csatornán keresztül magas minőségben garantálják a közvetítést. Hogy lesz-e közös esemény, ami keretében beülünk egy internet kávézóba és összedobjuk a pénzt, azt még nem tudom, mert az FS! csapattal nem lenne jó ezt összekeverni, mert ők tuti a WoW eseményekre lennének elsősorban kíváncsiak, mi meg az SC2-re, tehát majd később erről még beszélünk.
Blizzard + AMD és miért késik az SC2?
Az AMD (az ATI kártyák tulaja, a neves processzor gyártó) egy sajtó közleményben jelentette be a napokban, hogy a Blizzarddal együtt dolgoznak (hűűha, hát ezt senki sem sejtette) és a BlizzCon2008 eseményt is ők támogatják (ahogy a WWI-re hozott 600 gépben is ATI kártyák voltak, milyen véletlen egybeesés).
A Blizzardnak ez az együttműködés azért fontos, hogy a játékait a kornak megfelelő technilógiával és főleg grafikával tudja ellátni. Itt egy kis érdekesség az AMD Cinema 2.0-án bemutatott fotorealisztikus valós idejű képrenderelő. Ami fontos még, hogy ezen az eseményen, ahol ezt bemutatták, Bob Colayco (aki blizzardos munkatárs de eddig nem hallottam róla) arról beszélt, hogy miért késik ennyit a Starcraft II. A megoldás nagyon egyszerű:
Az eredeti Starcraft 2D-s modelljei helyett a Starcraft II-ben full 3D-re akarnak váltani, ami nem egy könnyű feladat. A Blizzard mindaddig nem fogja megjelentetni a Starcraft II-t, amíg az vissza nem adja az eredeti Starcraft érzést, ami a következő:
What we want to see are hundreds of vehicles and creatures clashing on the battlefield, with dynamic lighting and shadows and all of these dazzling special effects — that’s the kind of gaming experience that our players expect from us.
Tehát egy olyan játékot akarnak, amiben több száz élőlény és harcijármű mozog a csatatéren, dinamikus fényekkel, árnyékokkal és egyéb effektekkel, mindez 3D-ben valós időben (ami ha van egy kis grafikai tudásunk tudjuk hogy nem egyszerű feladat), ez az amit a játékosok elvárnak a Blizzardtól, és igen, szerintem is ezt várjuk, és várjuk, csak várjuk, csak várjuk …
Hát ez extra gyors volt
Ugyanis tegnap elfelejtettem beszámolni arról, hogy lehet venni BlizzCon jegyeket, $100-os áron. Gondoltam úgy sem akar senki sem venni, de ha igen, akkor elnézést, mert mára virradóra elfogytak a jegyek. Hivatalos adatot nem tudok, hogy hány óra telt el összesen, mert volt egy kis tökölés az elején (gond volt a weboldallal vagy mi), de 1-1,5 nap a maximum.
Összehasonlítás képpen a WWI-re 6 nap alatt keltek el a jegyek. Kíváncsi vagyok hogy ennyivel nagyobb a rajongó tábor arrafelé, vagy tudnak valamit.. 😀
Egy kis plusz infó azoknak akik szeretnék majd élőben nézni, és hajlandóak fizetni is érte:
Ezt a weboldalt kell majd frissítgeni a részletekről, és lesz egy DirectTV package, amit majd meg lehet venni és a következőket tartalmazza $39.95-ért:
16 órás kristály tiszta, nagy felbontású közvetítés
Exkluzív interjúk és kommentár
A main stage és a nyitó ceremónia közvetítése
Választható panel amelyen a Blizzard fejlesztői adnak elő
Tournament közvetítés
BlizzCon 2008 World of Warcraft in-game jeges maci mount zászlós murlokkal a hátán
Szóval szerintem megéri befizetni az eseményre. Ha tudok szervezni egy összejövetelt, akkor majd szólok.
UPDATE: többen is megerősítettek abban a feltételezésemben, hogy a DirecTV Magyarországon nem elérhető, így sajnos ezt az adást itthonról nem tudjuk nézni. Hogy lesz-e ingyenes stream? …
Két új screenshot
Bizonyára Ti is észre vettétek, hogy a BlizzCastban szerepelt 2 eddig nem látott screenshot is. Érdemes róluk külön is megemlékezni, ugyanis az egyikről teljes felháborodásomat kell hogy megosszam veletek. Miért kellett hozzányúlni azokhoz a Protoss épületekhez??
Az egy jó dolog, hogy egy kicsivel sötétebb élet kaptak némely épületek, de ezek így most nagyon furcsán hatnak a pályán, mintha valaki odaphotoshoppolta volna őket, másrészt nincs olyan valóság hatásuk mint a körülöttük rohangáló Zealotoknak.
Vagy csak én látok valamit rosszul?
Érdemes egyébként megfigyelni a csatajeleneteket a képeken, ugyanis a hamarosan érkező BlizzCast fordításban ezekről lesz majdan szó, mint például útkeresés és infesztálás.
BlizzCast Episode 4
Megjelent bizony a Blizzard újabb kiadása a fejlesztőkkel való exkluzív beszélgetés hangfelvételének. Ezúttal is több mint 1 órányi anyagot hallgathatunk meg, de sajnos Starcraft II interjú nincsen benne, hanem 2 WoW-os interjú van + 2 community Q&A, na szerencsére ebből az egyik SC2.
Ebben hallhatunk a kristály kitermelés módosításának miértjeiről, egy kis infesztálásról és a régi jó öreg taktikákról visszatérésének lehetőségeiről.
Ami egy kicsit furcsa (vigyázat összeesküvés elmélet veszély!) hogy ebben a BlizzCastban nem szerepel Karune. Hmhm, vajon mivel töltheti az idejét, hogy a főszereplő pozicióra most nem futotta idejéből. Remélem … na mindegy én már nem is reménykedem.
Sietünk ennek a BlizzCastnak is a fordításával!
Proleague nagydöntő
Bubbles küldte nekem a következő képet, ugyanis éppen most lett vége a Starcraft Proleague koreai nagydöntőnek, a Starcraft világhazájában. Nézd meg a képet, tippeld meg mennyien nézik élőben, majd kattints a képre és becsüld meg mégegyszer. Garantáltan leesik az állad.
Vodok és eredmények hamarosan lesznek a Teamliquid.Net-en, addig pedig egy cikk róla itt, még több kép pedig a Fomos.Kr-en (illetve koreaiul tudoroknak minden infó 🙂 ).