Karune Kérdések és Válaszok 43.

Vorian . Hírek 872

Lássuk mit hozott nekünk Karune:

Ahogy már többször is említettem, jelenleg az egész fejlesztői gárda keményen dolgozik az egyjátékos kampányon, de erről bővebb infókkal csak később szolgálhatok. Addig is, a Q&A-kban csak kisebb jelentőségű kérdések fognak szerepelni. Nagy előkészületek folynak a lipcsei GC-re és a BlizzConra is, ahol nagyon sok kérdésetek meg lesz válaszolva, és fontos dolgokra derül fény. Ez alkalommal ismét beszélhettünk Dustin Browderrel, és a balance designerünkkel, akik elmagyarazzák nekünk a Zerg vs Zerg meccsek általános lefolyását.

StarCraft II Q&A Batch 42

1) Mi történik, ha egy Nullifier egy Colossust repít a levegőbe az Anti-Gravity képességével?

A Colossus mozdulatlanná dermed, és felemelkedik, szóval továbbra is támadható lesz a levegőbe lövő egységekkel. Az Anti-Gravity hatása alatt álló Colossus nem lesz képes támadni.

2) Hányféle critter lesz a játékban? Lesznek támadás-animációik?

Lesznek critterek, de nem tudjuk még, hogy támadás-animációik is lesznek-e. De elképzelhető, hogy a BlizzConon bemutatásra kerül pár critter-fajta.

3) Meg tud fertőzni az Infestor minden épületet, vagy csak a Barracksot és a Gatewayt?

Ezt a mechanizmust jelenleg is teszteljük. Még nem eldöntött, hogy meg tud-e majd fertőzni az Infestor Protoss és Zerg épületeket (wtf? egész eddig azt szajkózták, hogy lesznek Infested Protoss egységek is… – a szerk). Mindenesetre az biztos, hogy végül olyan megoldást fogunk választani, ami kiegyensúlyozott multiplayer szempontból.

4) Mely egységek kinézete fog előreláthatólag drasztikusan megváltozni?

Szinte minden héten finomítunk az egyes egységek kinézetén, jelenleg a Stalker és a Nomad van soron. A Terran Nomad teljes mértékben át lesz dolgozva, új kinézetet kap. A Protoss Stalker is jelentős változásokon fog átmenni, hogy jobban hasonlítson a concept artra: http://starcraft2.com/art.xml?s=6

5) Hogyan fognak a Zerg vs Zerg meccsek lezajlani a Starcraft 2-ben? Még mindig Mutaliskok és Zerglingek csatája, vagy az új egységek változtattak a helyzeten?

A ZvZ meccs általában kétféleképpen kezdődhet: Zerglingekkel vagy Roachokkal. Az agresszívabb stílust kedvelők Zerglinggel nyitnak, és azok mozgékonyságával átveszik az irányítást a játék korai szakaszában, míg a Roachokkal való kezdés inkább védekező taktika. Zergling vs Roach harcról beszélve: nyílt terepen a Zerglingek nyernek, szűk átjárókban a Roachok, bár a játék középső/végső szakaszában a nagy számú egység miatt a Roachok utolérik, sőt megelőzik a Zerglingeket nyílt terepen is.

Ahogy átlépünk Tier 2-be, a Banelingok is bevetésre kerülnek, amik nagyon halálosak a Zerglingek ellen, bár jó micróval a Zergling verheti a Banelinget. A Lurker pedig ár/érték viszonylatban jobb a Roachnál, viszont ez utóbbiak sokkal mozgékonyabbak. A Mutalisk a Zergling/Roach ellen jó, mivel ez a kettő nem tud levegőbe támadni. Ami más a Starcraft 2-ben, hogy a Hydraliskok nagyon jók a Mutaliskok ellen, így egy Roach/Hydralisk sereg felveheti a versenyt a régi Zergling/Mutalisk kombóval. Még hatásos módszer a mass Mutalisk elleni küzdelemre az, hogy építesz egy Infestation Pit-et (a Spire-vel egy fejlettségi szinten van) és Corruptorokat és Infestorokat gyártasz. Az Infestornak van egy fertőző területre ható varázslata, ami jó az összetömörült seregek ellen, a Corruptor pedig a Zergek légi antiair egysége.

A ZvZ gyorsasága miatt a legtöbb meccs nem jut el Tier 3-ig, de ha mégis, akkor az Ultralisk területsebzése és a Swarm Guardian erős támadása hatalmas pusztítást tud véghezvinni a földi seregekben.

Minden összevetve a Starcraft II-ben rengetek taktikai lehetőség van, még a mirror meccseken is, mint a Zerg vs Zerg. A játékosok más, erős összeállításokat tudnak használni a Zergling/Mutalisk kombó ellen, ami még mindig nagyon hatékony, de nem ez az egyetlen opció.

Forrás:


Vorian

kewl

Comments (21)

  • Garnju

    |

    Lássuk csak

    Tény hogy nem derültek ki belőle top secret dolgok.

    1 : Hány egység esetében fogják MÉG megkérdezni hogy mi fog vele történni Anti-gravity alatt ?? Légi célpontnak fog minősülni, támadás nuku, minden egység a légi fegyverzetével lövi. Már ha van neki.

    Off : emlékeztek még anno arra a Q&A paródia féleségre ? Egyszavas válaszok idióta kérdésekre. Na ez mehetne közéjük

    Off vége

    2 Apró kis infó az első kérdésnél még mindig jobb.

    3 Klasszikus, “eztet még mink sem tugyuk igazán (blizz)”. Amúgy a wikipedia-n is úgy szerepel hogy egyelőre pihentetik az infested Protoss-ok koncepcióját. Fertőzött Zerg épületek? Az minek??

    4 Lásd 2. kérdés

    5. Ez-az szívassatok még minket…

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Válasz Garnju #1 üzenetére:
    Nullifier:Antigravity: no comment.
    Talán a critter-ekről volt eddig zéró információ, ez is valami, hogy szóba kerültek.
    Nekem is feltűnt: Zerg épület fertőzése. Mi van??? Maximum átkerül a te birtokodba, és addig pl.:Hydralisk Den esetén nem gyárthat Hydralisk-ot, ha csak egy Den-je van. 😀
    Egyedül az új Stalker és Nomad koncepcióra leszek kíváncsi.
    A Zerg vs Zerg meccsekben meg várhtó volt a Zergling és Mutalisk páros.

    Reply

  • BlaZ

    |

    megint lofasz a QnA.
    =(

    Reply

  • Farrun

    |

    megváltoztatják a Stalkert is? pedig egész jó volt… nem kéne teljesen átalakítani…

    Reply

  • inkwizitor

    |

    nem lesz teljesen csak olyan lesz mint az artworkon

    én örülök neki így kicsit furán nézett ki

    Reply

  • BlaZ

    |

    egy 4 labu, poliparcu foldonkivuli szted tud “nemfurcsan” is kinezni?
    =DDD
    ember.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    mióta van a stalkernek polip arca?!

    Reply

  • DarkTemplar

    |

    Én nagyon várom a gamet, de nagyon nem érdekel hogy egyes egységek mit fognak csinálni és hány lesz belőlük 🙂 Ez még úgyis változik, és majd játék közben meglátja az ember, olvasás nélkül is.

    Egész fejlesztő gárda a sinlge playeren dolgozik? Akkor már kész a multiplayer!!! Vagy nem?

    Merthogy a multiplayer a hangsúlyos, én ebből azt veszem le, hogyha befejezik a single playert, akkor béta állapotba kerül a játék és hamarosan megjelenik.

    Reply

  • Aston

    |

    #8: Nem.

    Reply

  • DarkTemplar

    |

    De azért nagyra értékeljük ám a fordításokat…

    Blizzard örülhet ennek a marketingnek. A hivatalos oldalnál ez az oldal sokkal jobb!

    Reply

  • inkwizitor

    |

    #9 rövid és tömör xDDD

    Reply

  • pcdevil

    |

    “wtf? egész eddig azt szajkózták, hogy lesznek Infested Protoss egységek is… ” – az hagyján de azt is szajkózták, hogy zerget nem fog..

    1) köszönjük a láma kérdést, miért, mitgondolt, lebújtatja a föld alá? földi egység, felemeli, mozdulatlan marad, légit lövők támadhatják..

    5) öröm volt olvasni, az ilyet szeretem:$
    “Hydraliskok nagyon jók a Mutaliskok ellen” – ohh my.. már most is imádom a hydrákat muták ellen, hát még akkor sc2ben.. ha kiderülne hogy bc ellen is erősek a hydrák, akkor nagyon örülnék:$

    #4 Farrun
    én amikor először megláttam nemtudtam hogy a concept artból hogy lesz olyan dolog..;) ennek ellenére már megtetszett az eddigi kinézete, de remélhetőleg cska előnyére fog változni.

    Reply

  • SzuL

    |

    nesze semmi, fogd meg jól az egész.. a “next gen zvz-t” meg mi a francnak írták le? ugyanaz mint a mostani+1roach.. :/

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Tök jó felsorolta, hogy mik vannak a z vs. z meccseken, de azért a végén hozzá tette:

    “Minden összevetve a Starcraft II-ben rengetek taktikai lehetőség van, még a mirror meccseken is, mint a Zerg vs Zerg. A játékosok más, erős összeállításokat tudnak használni a Zergling/Mutalisk kombó ellen, ami még mindig nagyon hatékony, de nem ez az egyetlen opció.”

    Dustin sincs mostanság a top-on úgy látsszik egy idő után nem megy rendesen munka után egy kis game utána raiderezés a csajjal ^^

    Jah igen azt majdnem elfelejtettem: Persze mivel még lesznek új egységek és újitások ezek változhatnak 😀 Szóval továbbra is: Semmi se biztos 😛

    Reply

  • BoneHeart

    |

    az a lényeg fiuk/lányok, hogy sose fog kijönni ez a muja játék. 🙁

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Válasz BoneHeart #15 üzenetére:
    Dehogynem. 🙂 Valamikor biztos. 😀

    Reply

  • DarkTemplar

    |

    Mért nem állítanak rá még több fejlesztőt?

    Reply

  • inkwizitor

    |

    #17
    mert másra is kell.

    Reply

  • gtoma

    |

    Válasz inkwizitor #18 üzenetére:
    mert nekik van tervük mikor adják ki, és ahhoz képest jól állnak.

    Reply

  • sise

    |

    #9

    95% de….

    jolvagy informálva halottál rolla hogy bármi komoly változásis történtvolna kinézeteken kivül ? kitettek betettek valami ujat ? amugy ha most mindenki a single playeren dolgozik akkor nemlehet hogy azért teszik mert mostmár anyira elkészültek a multival/ballanszal hogy már nincs szükség csak finomhangolásra ? egyébbként a koloszus kérdése érdekes volt mert amibe nemgondoltok bele az az hogy a kolosszus mosti légi egység magasságba van és onnan lövi a földet olyan magas, ha felemeled attol még ugyanugy magasan van ahonnan alehet löni a földi egységeket. és szerintem szegény egység megcsufolása hogy felemelve nemtud löni ellentétes az egész koncepcioval. arrol nemis beszélve hogy ménetudna levegöbe löni há már fölemelik ? nemugyvolt hogy akit fölemelnek az a levegöbe tud támadni ha elötte csak öldre tudott ? nemértem…..

    btw repülö egységet lehet feljebbreptetni ? pl a carreir netudjon olyan magasbol támadni?

    Reply

  • Aston

    |

    #20: Augusztusban a fejlesztők arról szeretnének visszajelzést kapni, hogy milyen a jelenlegi gáz mechanika ( https://starcraft2.hu/2008/08/02/augusztusi-hivatalos-tema-gaz-mechanika/ ), ez téged arra enged következtetni, hogy a Multiplayer már csak finomhangolásra vár? Miközben ilyen alapvető kérdések nincsenek még tisztázva, hogy a GÁZt hogy és milyen formában lehet majd termelni?

    Az meg hogy “hallottam-e róla” az nem jelent semmit, a Blizzard a mestere annak, hogy eltitkoljon minden információt. A legutóbbi képek is véletlenül kerültek hozzánk, az ATI hibájából…

    Harmadrészt pedig játszottam az SC2-vel a WWI-n, és azon nagyon látszik még hogy nincsen kész…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.