Úgy látszik fejlődik a single player, hiszen a legutóbbi frissítések mind a sztori vonalon mozogtak (hősök, bolygók). Ezúttal Mar Sarának, a Terran kolónia központjának leírását közölte velünk a Blizzard, jó néhány hihetetlen jó screenshot és artwork mellékletével. Jó böngészést hozzá! (kösz az értesítést Tychus!)
Forrás:
Starcraft2.Com
SC2 beszámoló fordítás by Blase
Starcraft II: Párizsi élmények
Nemrégiben, Párizs adott helyet az éves World Wide Invitational-nek, az éves sajtó eseménynek melyet a játékfejlesztő cég, a Blizzard rendezett. A WWI alatt a Starcraft II játszható volt és világossá vált mi változott meg a múlt évi bemutatása óta (a WWI-n). A három különböző faj még különbözőbb egységein dolgoztak a legtöbbet. A Blizzard nem is választhatott volna jobb helyet a bejelentésre, mint Szöul, ahol az első WWI került megrendezésre. A Starcraft még most is nagyon népszerű Dél-Koreában. De a Diablo 3 ez évi bejelentésével a Starcraft II-es prezentációk néhány trailerre és in-game videóra korlátozódtak. A 2008-as WWI-n rengeteg gép volt, amin lehetett játszani a játékkal. Rajongók hosszú sora várt türelmesen ki-ki a maga 20 perces játékidejére. A Blizzard csapata fényt vetett a változtatásokra és módosításokra melyeket tavaly óta csináltak.
Játékidő:
Húsz perc nem valami sok, de szerencsére a Starcraft 2 épp mint nagy elődje is, nagyon pörgős játék. Egy játék egy gép ellen befejezhető volt az alatt a húsz perc alatt. A sajtó tagjaként megvolt a lehetőségem hogy játsszak több játékot is, rendkívül különböző eredményekkel. A játékaim alatt világossá vált, hogy még rengeteg balanszolásra van szüksége a játéknak. Még mindig van rá idő. Hivatalosan a Starcraft II-t akkor adják ki, amikor kész, de a párizsi demonstráció alatt az kiderült, hogy nem idén lesz. Rob Pardo, vezető játéktervező, hozzátette, hogy a játék még messze van attól, hogy kész legyen. Az egyjátékos kampány még csak a harmadáig van kész és még mindig rengeteg munka van a különböző egységek kiegyensúlyozásában, mely még semmilyen lehetőséget nem zár ki. A jelenlegi verzióban nehéz a gyorsan termelhető Terran Marineok ellen harcba szállni. A Terranok hamar fel tudnak állítani egy haderőt, mellyel szemben a másik két fajnak igen nehéz egy megfelelő védelmet kiépítenie. A fejlesztés e szakaszában ez nem sokat számít. Úgy gondolom, hogy van valami oka, hogy a Blizzard engedi, hogy játszunk a játékkal még ebben a szakászában is. Nem sok játékfejlesztő engedné meg ezt ilyen korai stádiumban.
További WWI beszámolók
Kicsit megnyugodtam, hogy nem én voltam a leglassabb. Már lassan egy hónapja történt a nagy-nagy esemény, és sokan még csak most írták meg a beszámolóikat. Ez a bejegyzés ezekről szól, illetve arról, hogy ha ismét vannak bátor jelentkezők, akkor a fordításokat ismételten közzé teszem, hadd olvassa mindenki akit érdekel, aki többet szeretne tudni/olvasni a Starcraft II-ről és a WWI-ről. Tessék ismét megbeszélni kommentben, hogy ki-mit szeretne fordítani, aztán továbbra is lehet küldeni az email címemre (aston kukac starcraft2.hu).
Az első a BlizzardGuru.Com, amely egy dán oldal beszámolóját fordította le, mert annyira tetszett nekik.
A második cikk egy legenda születéséről szól, Greth „tollából” aki az sc2gg.com egyik tagja, akik már nem egy sima rajongói oldalt, hanem e-sportra specializálódott oldalt üzemeltetnek. Elmeséli a WWI körüli történetét, kezdve attól a ponttól hogy hallott róla, beszél a játékról, és nem egységekről, adatokról, képességekről, hanem egy kicsit felülről tekintve a játékra. A záró mondat is, de az egész megéri lefordítani:
Blizzard knows what they are doing, they are creating a legend.
Remélem azoknak is megnyugvást ad majd, akik profi starcraftosként bírálják az SC2-t.
A harmadik pedig egy nagyobb falat, konkrétan a Starcraft Legacy beszámolója. (Velük találkoztam a Diablo3 sajtó konferencián, ott ültek mögöttem 3-an, mindannyian notebookkal és látszólag a kézfogásnak sem örültek, mert addig sem tudtak gépelni) A srácok szinte mindenről írtak, nem is keveset, de inkább NAGYON SOKAT. A teljes listájuk itt található. Nyilván őrültség lenne mindent-de-mindent lefordítani és az első 5 bejegyzést ki is lehet hagyni (unit renderekről és blue postokról már én is írtam + van 3 diablo3-as bejegyzés), de így is van még 12 bejegyzés, amit nem olvastam végig én sem, de biztos vagyok benne, hogy egytől-egyik nagyszerűek.
A fordításokat várom szerettel várom, szépen megformázom és publikálom is ASAP.
Karune Kérdések és Válaszok 41.
Megérte várni, Karune egy igazán zsíros Q&A-t szállít nekünk, ami főleg a gázra és a Zergre fókuszál.
Chat a fejlesztőkkel: A párizsi Worldwide Invitational óta a gáz nyersanyag új mechanizmusa számtalanszor ki lett tárgyalva. Eddig ez a legnagyobb változtatás, ami hatással van a bázisok makromenedzsmentjére a Starcraft II-ben. Hogy kicsit bővebb információkkal is szolgálhassak erről, beszéltem Dustin Browderrel, a Starcraft II vezető fejlesztőjével arról, hogy mi volt a céljuk ezzel a változtatással, és hogy ennek milyen hatásai lesznek.
Az új Vespene Gas mechanizmus egyrészt még jobban szétválasztja a mineral és a gáz kitermelését, sokkal különbözőbbek ettől. Az első részben a gáz kitermelése nem volt valami nagy szám: a játékos ráállított 3-4 munkást a melóra, és meg is feledkezett róla. A mineralkitermelés ezzel szemben sokkal exponenciálisabb volt, és az egyes fajok más-más módon csinálták. A Zerg gyorsabban expelt, de kevés munkással az egyes expansionokon, míg a Terran/Protoss nagyszámú munkással ellátott, de kevés exppel rendelkezett.
Az SC2 megváltoztatja az életem
Fú, ennél nagyobb pangás már nem lehet a Starcraft II környékén. Képzeljétek, ismét felmerészkedtem a hivatalos fórumra! Juj. Biztos megőrültem.
Ha már ott jártam akkor körbenéztem, és most lopok egy kis ötletet. Az egyik téma arról szól, hogy vajon milyen változást fog belevinni az életünkbe a Starcraft II?
Van aki azt mondja, hogy már a Starcraft is inkább StarCRACK (tudjátok a „crack” az egy drog fajta), és abba kellett hagynia, mert annyira befolyásolta a magánéletét. Ha egy 10 éves ilyenre képes, akkor ő inkább meg sem veszi a Starcraft II-t, mert beleborzong ha rágondol hogy egy új játék mit művel majd Vele. Van aki azt mondja, hogy a Starcraft II majd helyettesíti a pornót az életében, és ez mindenképpen javulás. Van aki azt mondja, hogy végre valami leszoktatja a WoW-ról.
Személy szerint nagy gondban vagyok – ami a Starcraft II-t illeti -, ugyanis jelenleg nem játszom. Munka, család, Sc2.Hu, haverok, ez nálam a sorrend, és kitölti a teljes időmet. Ha kijön az SC2, na akkor szarban vagyok. Dolgozni kell, különben éhen halok, a család örök, a Starcraft2.Hu-t már most annyian olvassátok, hogy nem hagyhatok cserben ennyi embert.
WWI gameplay – Moon vs. MBC riporter
Leírás: A WWI első jobb minőségű gameplay videója, amelyben láthatjuk egy pillanatra például a Mothershipet is, de ne ilyedjünk meg a videót készítő koreai újságírók veszekedésétől sem.
Időtartam: 18:28
URL: http://www.wegame.com/watch/SC2_WWI_08_Gameplay_7_21_08/
A Hydralisk visszatér
Sajnos be kell érnünk kis hírekkel, de ez most jó hír azoknak akik nehezteltek a Blizzardra, amiért a Hydralisket Tier2-be rakták (vagyis kell hozzá Hatchery => Lair fejlesztés) így csak később jelenik meg a harctéren, ugyanis a Hydralisk újra Tier 1,5 lett (vagyis csak egy Hydralisk Den kell hozzá és már kelthetjük is).
A téma a hivatalos fórumon jött elő, amikor arról beszélgettek a delikvensek, hogy a Nydus Worm frankó meg minden, de mi van akkor ha az ellenfél az expünkhöz közeli magaslatra Siege Tankokat pakol, vagy a Protoss Stalkerek felblinkelnek oda és nekünk még nincs Nydus Worm, na akkor mi van? Főleg gondot okozhat ez, mivel a Siege Tankok lövéskor már nem látszanak ki egy pillanatra sem a fog of warból, így a Hydraliskekkel vagy Roach-al sem tudjuk lőni.
A megoldás abban lehet, hogy Overlordot tartunk a közelben, így látjuk a Siege Tankokat és mivel a magaslatra többé már nem lőnek az egységeink gyengébben, így Hydraliskekkel simán lelőhetjük azokat. Ekkor szólt közbe Karune:
This would be the best way to counter right now, as Zerg has plenty of Overlords to give sight on those cliffs. Good Zerg players will always have those cliffs near their bases scouted as well.
As an extra bonus, unrelated to this, but also would help is that Hydralisks have been moved back down to tier 1.5. More details about this move will be included in the next Q&A batch.
Vagyis jelenleg a fentebb említett megoldás a legjobb countere ennek a támadásnak, és a jó Zerg játékos mindig tart Overlordokat ezeken a pontokon. Ráadásként a Hydralisket visszavették Tier 1,5-re, így már gyorsabban kihozhatunk párat, de erről majd lesznek a részletek a következő Q&A kötegben.
Forrás:
BlueTracker
Karune kékek
Ahogy mindig, Karune most is megtoldotta a Q&A-t pár kiegészítő információval.
You can be sure that if the game turns out to be too difficult for new players to get into, we will make necessary changes to fix that. As we keep progressing through the development phase, we are seeking to give expert players more depth in gameplay as well as make the game playable and fun for beginning and intermediate players.
The solutions to both of these goals lie both in gameplay design as well as in our future battle.net plans. This will no doubt be one of the biggest challenges in creating StarCraft II and we are spending the necessary resources in making sure both goals are achieved.
Azaz ha a játék túl nehézre sikerül, megbomlik a Blizzard „easy to learn, hard to master”-vonala, akkor el fogják végezni a megfelelő változtatásokat, hogy a kezdő játékosok is érvényesülhessenek, de elég mélységet adnak a játékmenetnek, hogy szétválasszák a profikat az átlagtól. Ezt nemcsak játékelemi változtatásokkal, hanem a next-gen Battle.net lehetőségeivel is fogják elérni. Ez az egyik legnehezebb része a fejlesztésnek, de bele fogják fektetni a megfelelő időt és tudást, hogy tökéletesre csinálják.
WWI 2008 – IGN koverolás
Jessica Chobot az IGN riportere is kinnt volt a World Wide Invitational 2008-on, és végre elkészítette beszámolóját. A képeit és a hozzá fűzött kommentjeit ezen a linken találjátok, a videót pedig itt, vagy a tovább gomb után embeddelve.
Mikró és Makró
A cím nem a Grimm fivérek legújabb meséjét jelenti, sem a Tom és Jerry analógiára illeszthető, hanem két olyan fogalmat fogunk megismerni a következő cikkben, amihez illik minden nagyobb Starcraft rajongónak legalább alapszinten értenie.
Biztos sokszor említettük már ezeket a kulcsszavakat, és lehet hogy többször is itt-ott kommentben leírtuk nagyjából, de a Starcraft Zone cikkéből (amit imperial-guard írt) kiderül lényegében minden, amit a témáról tudni kell. A szöveg fordítását köszönjük
Daninak,
aki furcsa módon egy kisebb méretű házi állatról mintázta a nicknevét (Quisczicza).
Mikró és Makró a Starcraft II-ben
A StarCraft 2-őt már rengeteg kritika érte, a viták a bejelentése óta folynak. A legtöbb panasz a továbbfejlesztett felhasználói felületre (UI) érkezett. Az olyan kiegészítések, mint az SCV-ket kijelölő-kijelölésüket megszőntető gomb, az automatikus bányászat, és a több épület kijelölése egyszerre (Multiple Building Selection, MBS) újabb bizonyítékokként szolgálhatnak, hogy csökkenni fog a játék mikrója és makrója.
Mindenkinek megvannak a saját maga ugyanolyan jó érvei, amelyek kifejezik nézeteiket az új UI-val kapcsolatban. Ez a cikk a felmerült alapvető problémákat tárgyalja, például az MBS-t, ami lehetővé teszi a játékos számára, hogy épületek csoportját jelölje ki. A cikk a StarCraft és a StarCraft 2 makrójának és mikrójának hasonlóságait és különbségeit is bemutatja. A cikk végére a makró és a mikró fogalma remélhetőleg eléggé mélyen át lesz tekintve ahhoz, hogy minden stratégiai játékra vonatkozóan érthető legyen.
Mi a makró és a mikró?
A makró és a mikró két, a stratégiai játékokban szereplő fogalom. Röviden, a makró minden olyan cselekvés, ami a játékos eszén múlik, a nyersanyagok birtoklása, és a játékos stratégiája. A mikró a játék kicsi részleteit jelenti, például egységek kijelölését, kijelölés megszüntetését, utasítások kiadásét csoportoknak, képességek használatát stb. Alapjában véve a makró a játékos stratégiája, míg a mikró a terv ici-pici részletei. Az erős makró és mikró megléte elengedhetetlen egy jó játékos számára.