Gázkitermelés howto

Astonkacser . Blog 2709

zerg-refinery.jpgSeneca lepett meg engem ma reggelre virradóan egy kis összefoglaló fordítással arról, amit Cavez írt a hivatalos fórumra a Starcraft II jelenlegi gázkitermelési mechanizmusáról.

Tudni kell, hogy ez eléggé megváltozott, és már nem olyan triviális mint a Starcraft I-ben, tehát köszönjük szépen a néhol viccelődő leírást, nagyon nem tudok hozzátenni semmit:

A Starcraft 2 az elődjéhez hasonló nyersanyagtermelési mechanizmussal rendelkezik, ám néhány kisebb-nagyobb eltérés természetesen itt is található. Hogy ezek hasznosak-e avagy sem, azt ítéljétek meg Ti Cavez leírása alapján, de ne feledjétek, egyenlőre minden csak esetleges és az egész teljesen megváltozhat a megjelenésig.

Tehát a jelenlegi nyersanyagtermelési mechanizmus a következőképp működik:

Úgy néz ki az idő megviselte kedvenc termelő unitjainkat, hisz kristályból mostantól fordulónként csupán 5öt bírnak magukkal cipelni, de mivel a kitermelés maga gyorsabban történik és állítólag az új útkeresés is némi gyorsulást eredményez (bár ezt nem teljesen értettem, de a jó öreg „légvonalban 3 kilométer de én tudok egy rövidebb utat!” beszólás azonnal beugrott erről) így normális esetben (a kitermelő hely mellett van közvetlenül a bázis, nem építkezel a termelő egység útjába, nem állja el az ellen néhány jól felhizlalt Ultraliskkel az utat stb…*) a kristály ugyanolyan tempóban gyűlik, mint a SC1-ben. 1 átlagos kristálymező 1500 kristályt tartalmaz.

A gáz kitermelése viszont igen nagy változásokon esett át:
Általában 1-1 nyersanyagkitermelő helyen a régről megszokott 1 helyett 2 gejzíz lesz, viszont az ezekben található gáz mennyisége drasztikusan lecsökkent, az SC1ben általában 5000 volt bennük most viszont csupán 1000 gáz található 1-1 lelőhelyen (biztos a sok critter szeret szipuzni gázt és azért csappantak így meg a gejzírek :) ).
A kitermelés menete hasonló a régihez és egy normális helyzetű (lásd *-nál…) gáztermelőből körülbelül 3 munkás tud 100%os hatékonysággal dolgozni és 1 fuvarral 6 gázt hoznak, viszont ha kimerült a gejzír akkor csak 2-t.
Kompenzálandó ezt viszont mostantól fel lehet tölteni a gázkitermelőket mégpedig 100 kristályért 400 gázzal, viszont a feltöltés 45 secig tart és addig semmiféle kitermelés nem folyhat az épületben. Gyors fejszámolás, ha mondjuk 3 sec alatt termel ki 1 egység 1 adag gázt akkor 45 sec alatt a kimerült gejzírből 15 fordulóról (15×2 gázról) lemondunk viszont utána a következő 400/6=66,666… (és 666 a sátán száma sőt 6 az 2×3 úgyhogy duplán is Diablo3!! Ja boccs már vége a splashscreen őrületnek…) fordulóban, +4 gázt nyerünk ami a hülyének is megéri, szóval az újratöltés a barátunk.

De nézzük csak mit vár a Blizzard ettől az új gáztermelési rendszertől:
– 2 kitermelő építésével sokkal intenzívebben tudsz gázt termelni (igaz ez már 6 munkást igényel), ha a szükség úgy kívánja. Ez főleg a korai játékban ad lehetőséget némi „finomhangolásra”, hiszen ha sok gázra van szükséged, akkor megépítheted a második kitermelőt, de vigyázni kell, nehogy kristálygondjaid adódjanak, hisz ez 3 munkást elvesz a kristálytermelésről és a kitermelő épület sincs ingyen.
– ha kimerültek a gejzírek akkor is attól függően, hogy kristályra vagy gázra van nagyobb szükséges kristályból újratöltheted őket. Gondolom a 45 sec alatt amíg megy az újratöltés a 3 termelő unit fordulhat pár kört kristállyal ezzel kompenzálva 100 kristályok költséget, csak jusson időd erre odafigyelni… :)
– az igazán profik gyors felderítéssel megnézhetik, hogy ellenfelük milyen hamar építi a második gázkitermelőt és ezek alapján akár infót is szerezhetnek arról, hogy mire készül a másik.
– világbékét. Ja nem. Akkor a gázrezsók reneszánszát!
– az újratöltés még egy taktikai csavart fog tartalmazni a kristály vs gáz témán felül, hisz 45 másodpercre elzárod Magad a gáztól így el kell dönteni, hogy szükséged van-e nagyon rövidtávon némi gázra 1-1 sürgős fejlesztéshez/egységhez vagy pedig belefér a 45 másodpercnyi termelésleállás a hosszútávú nyereségért cserébe.

És Ti mit gondoltok…?

Annyit tudok még hozzátenni, hogy Cavez azt is mondta, hogy bármennyiszer újra lehet tölteni a gázlelő helyeket.

Amit leírt azt én is meg tudom erősíteni, hogy tényleg így van 🙂 .

Forrás:


Comments (59)

  • Blase

    |

    Köszi szépen a fordítást 😀 .Tényleg érdekes.Kíváncsi vagyok be fog-e válni

    Reply

  • 8.er

    |

    Személy szerint megmaradtam volna a régi változatnál, kiváncsi leszek hogy gyakorlatban mennyire fogja majd elvenni a figyelmet másról. Furcsa lesz elsőre de majd a jó öreg „beleszokik az ember” dumával tovább is lépek.^^

    Reply

  • geri1992

    |

    HA nem akarjuk hogy elmenjen a gázból, amig ujra lesz töltve akkor csak az egyik gázlelőhelyet töltsd ujra!

    Reply

  • atttti

    |

    Oké gáznál 6 lesz a nyerő szám termelőkből, és a kristálynál? 😀

    Reply

  • Zergling

    |

    biztos 15 xD

    Reply

  • mrobed

    |

    Mien démonikus játékott csinál a blizz hogy minden a 6 számra épül!!!???? 🙂

    Reply

  • Drenus

    |

    Hát, reméljük működni fog. 🙂

    Reply

  • Firebat

    |

    max
    1-2-3 mukodj, és akkor már meg is haltunk……de rossz ez a 1000 gas : | nah mind1, erre is majd oda kell figyelni 🙂 mindenre oda kell figyelni….

    Reply

  • ragadozo

    |

    akkor most 400 gázt kapunk 100 minerálért.
    de a raktárba kerül a gáz? (kibányászva)
    vagy a gejzírbe? (kibányászható)

    Reply

  • sweeping

    |

    Gyerekek ez csak a blizzard mapokon lesz így, minden csak a profi mapkészítőkön múlik, és szerintem ők ezt az ötletet nem fogják támogatni. Márpedig ha ők nem támogatják akkor a játékosok többsége 1 db 5ezres gázzal fog játszani.
    Maximum 3 hónapot adok a blizzard mapoknak, addigra teret hodítanak maguknak a profi mapkészítők, és a legtöbben azokon a mapokon fognak játszani. Esetleg a kezdők megmaradnak a blizzard mapoknál, olyanok akik csak néha funolnak 1-1et. De akik egy picit is komolyabban veszik ezt a játékot, azok biztos hogy nagyon hamar otthagyják a blizzard mapokat. Amik persze közel se lesznek olyan jók, mint egy profi mapkészítő mapja.
    Szóval már csak a játék élvezete miatt is sokan áttérnek.

    Persze lehet hogy megmarad a 2db 1000 gáz, de én erre nem látok sok esélyt.
    Ez kivitelesen nem a blizzard fiúkon múlik.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz ragadozo #9 üzenetére: Gejzírbe került.

    Reply

  • Blase

    |

    Nekem azért tetszik az elképzelés mert az auto-bányászat kompenzálja ezt.Most a gázra kell jobban odafigyelned, míg a kristály szedni fogják maguktól is.Szóval jó lesz.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    #10
    marhaság miért hagynák ott
    normális gém mellet is lehet funolni és ez a gázos szerintem meg jó ötlet
    több taktikra kényszeríti a játkost ha meg ki expelsz akkor úgyis lesz elég gázod és a bázisodon meg ugysem egyszerre fogod fjelszteni a 2 gáz kitermelőt így nem áll le a gázkitermelés sem
    az exp meg mindíg is kötelező volt….

    Reply

  • ragadozo

    |

    ez a dolog szerintem biztos nem ums függő (mint a régi se) tehát ha átálítod az értékeket, attól még játszható normál gameben. játhatzunk akkor 1 000 000 értékes gázzal vagy minerállal(war craft 3-ba lehetett ennyi arany a bányába, star craftba a plafon 50 000 volt) úgy hogy mindenki eldöntheti min játszik, aztán egy idő után kialakulnak al egjobban kedvelt mapok pl. luna python lost temple gaia hunters stb, és a többség azokon játszik, de utána is marad a mindenki eldöntheti min játszik. 🙂

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz ragadozo #14 üzenetére:
    Pontosan.

    Azt meg egyenlőre nem tudhatjuk hogy a profi mapkészítők, hogyan fognak dönteni.
    A ligákban úgy is csak profi mapok lesznek, ráadásul a koreai pro gamerek is azon játszanak majd. Szóval a legtöbb ember majd úgy mond a profi mapokon fog játszani.
    Jelenleg kb a játékosok 90% játszik olyan mapokon amit nem a blizzard csinállt, szerintem kb ez lesz az arány az sc2-ben is. Persze nem egyből lesz így, de néhány év elteltével szerintem ez lesz az arány.

    Lehet hogy meg fog maradni a dupla gázos kezdés ezt nem is vitatom, csak annyit mondtam ez egyáltalán nem biztos. Ez az egy nem a Blizzardos fiúkon múlik. Ha tényleg élvezetes lesz a dupla gázos kezdés akkor szerintem a profi mapkészítők is megmaradnak ennél a megoldásnál. Ha meg nem akkor úgy is csak egy gáz lesz a bázison.
    Majd elválik, erről szerintem nem is érdemes vitatkozni, majd meglátjuk hogy mit hoz a jövő.

    Reply

  • Vorian

    |

    Sweeping ezt nem nagyon értem… Azt mondod, hogy a Blizzardos „rossz”mapok helyett majd a profi mapkészítők csinálnak rendes, retro mapokat, és mindenki azon fog játszani… Ebben csak az a bibi, hogy AMM (anonymus matchmaking) lesz, azon meg csak hivatalos Blizzard mapok (vagy mapkészítő versenyt megnyert mapok) vannak.

    Szóval ez a játékosok 90%-a picit túlzás, mivel mindenki AMM-ben fogja tolni, mert a custom game részlegben hostolt többi mapon nyert/vesztett játék nem számít a statba…
    (De abban valószínűleg igazad van, hogy a koreai profi ligákon házi mapok lesznek, de ez akkor is csak 0,001%)

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Vorian #16 üzenetére:
    Mármint én ezt úgy képzeltem el, hogy indulni fognak olyan ligák mint pl most az iccup amin több ezer játékos játszik rendszeresen nap mint nap. Na és ott úgy se lesznek blizzard mapok.

    Na mind1 majd lesz valahogy.
    Azt tudom hogy starcraftban még az elején nagyon mentek a blizzard mapok de mára már alig játszanak rajta. Sc2-ben meg majd elválik hogy ez hogy is lesz.

    Reply

  • Vorian

    |

    Ja akkor félreértettem, azt hittem a sima szerverekre érted.

    Reply

  • Sabika

    |

    Hi!Jó a cikk!!Én annyit fűznék hozzá hogy mire kimerül a gáz addigra úgy is expel az ember,és az ellenfél nem tudja hogy vajon most kifogyott e a gáz vagy csak expelek!!Ez az új rendszer csak akkor jó ha bezárnak és elfogy a gázom és „gáz” van!!:)Szerintem jó húzás ez a blizzardtól!!

    Reply

  • Seneca

    |

    Szerintem a Starcraftos mapok „evolúciójával” nehéz ezt összehasonlítani, mert most már rengeteg multiplayer tapasztalat van a Blizzardos mapkészítők (ők is lehetnek amúgy simán profik, sőt, nem eképzelhetetlen, hogy megkérnek néhány híresebb maszek mapkészítőt, hogy szálljon be a projektbe 🙂 ) háta mögött. Szinte biztos vagyok benne, hogy az elmúlt 10 év tapasztalatával ha ma csinálnák a Starcraft 1-et egészen mások lennének a mapok.
    Szóval én attól nem félek, hogy nem lesznek profin kitaláltak a blizzes mapok, de az biztos, hogy a változatosság gyönyörködtet és éppezért lesz bőven új map idővel a versenyeken, de például a war3 esetén már folyamatosan csinált új mapokat a blizzard ésa eléggé támogatva voltak a fanmapok is és Karune nagyon hangsúlyozza, hogy folyamatosan együtt akarják fejleszteni a játékot a játékosokkal úgyhogy simán lehet, hogy most majd a mapok „vérfrissítésében” is abszolút tevékenyen részt fog venni a Blizzard.

    És persze ha tényleg megmarad ez az új gáztermelő rendszer tuti lesznek „oldszkúl” mapok ezrével, hisz nyilván ezt is lehet majd állítani a map editorban. Viszont a 2 kitermelős rendszer elképzelhető, hogy elterjed, hisz bár ezt nem írta Cavez de a számadatok alapján (6 gáz/kör, 3 szedő lefedi a teljes kört) nekem gyanús, hogy 1 kitermelővel lassabban termelünk gázt, mint a Starcraft 1ben azt viszont írta, hogy a kristálykitermelés üteme kb ugyanolyan és a gázt is minimum ehhez kell igazítanunk.

    Reply

  • Daninad000

    |

    Az lenne a jó, ha ez fordítva is működne a kristállyal.
    Mert attól, hogy lenne nyersanyag, attól még sokminden eldönthetné a csaták kimenetelét. Pl. hogy ki mire tudja azokat a nyersanyagokat felhasználni.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    21#
    ha a kristállyal is így lenne akkor senki nem expelne mert nem fogyna el semmi….
    így pont hogy jobban rá vagy kényszerítva hogy expelj

    Reply

  • atttti

    |

    Most őszintén ha kristályból lehet gázt csinálni így akkor nem lenne ésszerűbb rögtön a mindenféle gyárban gázt csinálni ahelyett hogy 500 után 45 secig sz.rakodsz?
    És nem melesleg csak kristály kéne XD

    Reply

  • inkwizitor

    |

    megint realáitást nézetek starcraftnál ami hiba!

    Reply

  • Blase

    |

    Pontosan.Az Sc1-ben is voltak érdekes dolgok.De azokat másképp nem is lehetne megcsinálni.

    Reply

  • atttti

    |

    Nem realitást, csak logikát 🙂

    Reply

  • Blase

    |

    De a logikusság az eszmeiség amely már majdnem realitás 😀

    Reply

  • god

    |

    Micsoda ostobaság … a sok gáz-t igénylő egységek mindig is a makróhátrány kiküszöbölésére voltak jók, ha megfelelően használta őket az ember, akkor a képességeik optimális kihasználásával akár meg is fordíthatta a meccset. Most viszont ezeket olvasva olyan early gas build-ek várhatóak a jövőben, amik:

    – azonnal módosítva lesznek, mert imbák

    – alapvetően borul fel az eddigi jól bevált koncepció, amit feljebb kifejtettem.

    Legalább ezt nem kellett volna megváltoztatniuk, az elmúlt időszakban csak hibás döntéseket hoztak (phase cannon már nem mozog, hanem a sunken meg a spore a zergeknél; overlordnál changeling eget rengető hülyeség; az MBS, automining ill. a 255-ös egységkijelölés továbbra is a kapásból kiveendő fícsörök közé tartoznak nálam …). Eddig rendületlenül hittem a Blizzardban, de most alaposan meginogtam. Tartok tőle ez a játék már nem nekem és az e-sport közösségnek készül, akármennyire is hangoztatják ezt folyamatosan.

    Reply

  • sise

    |

    megint kezdtek átmenni retardáltba ugylátom igazi vérprofik vagytok aztkell mondanom ilyen szöveg:

    -„Gyerekek ez csak a blizzard mapokon lesz így, minden csak a profi mapkészítőkön múlik, és szerintem ők ezt az ötletet nem fogják támogatni. Márpedig ha ők nem támogatják akkor a játékosok többsége 1 db 5ezres gázzal fog játszani.
    Maximum 3 hónapot adok a blizzard mapoknak, addigra teret hodítanak maguknak a profi mapkészítők, és a legtöbben azokon a mapokon fognak játszani. Esetleg a kezdők megmaradnak a blizzard mapoknál, olyanok akik csak néha funolnak 1-1et. De akik egy picit is komolyabban veszik ezt a játékot, azok biztos hogy nagyon hamar otthagyják a blizzard mapokat. Amik persze közel se lesznek olyan jók, mint egy profi mapkészítő mapja.”-

    öcsipok te normális vagy ? a szarszemétfos blizzárdos csicskák majd azért nemcsinálnak jo pályát mert…. mert ök készitik el a mapeditort is amivel a hozzádhas-ollo fogyatékosok überpro gamerek megcsinálják a 10percalatt összedobott XXXXXXS méretü pályájukat?azok lessznek a pro mapek? pofám leszakad megirják a gémet kiballanszolják a raceeket wördförszt megengedik hogy beleugass/belesirj a játékba hogy mitszeretnél és mit nem erre te a képzetlen kivülállo aki egyszer már jácott a gaméval megmondod a frankot hogy ök a nagy fogyatékos retardáltak akik munkáját 3honap után kilehet dobni ? hát gratulálok jobarát már cska egy kérdés foglalkoztat akkor miértis lenne szükség arra hogy a blizz pénz dobjon ki a játékkészitésre amikor ittvagy te aki kenterbeveri a dollármiliárdos játékot, miért nem csinálsz a pro barátaiddal valami játékot ? volt rá 10 évetek akkor a kezdö blizzárdos kakamatyik meg csinálhatnák a diablo3at nygodtan ( és remélhetöleg az ugyfog készülni hogy nemugathat bele majd a tesinvonalodon döglödö kisebbség)

    de azért szeretlek nebusulj.

    Reply

  • sise

    |

    28 asszem teis magadraveheted nyugodtan az elözö commentemet johogynem te az egyszeri parasztlegény majd kioktatod öket hogy mit probálhatnak ki és mit nem hogy izgalmasabbátegyék a játékot amit remélem sose fogsz majd a kezedbe

    Reply

  • Aston

    |

    #30: Oké Sise, elég lesz, köszönjük!

    Reply

  • sise

    |

    most mond azt hogy nincs igazam vannak akiknek semmise jo amugy meg hogy 2 veszpán kutad van meggyorsitja a kitermelést szal nemvágom mi a gond vele

    Reply

  • sweeping

    |

    NC, te semmit sem tudsz rólam szóval maradj csöndben.
    Mindegy nem állok le egy idiótával vitatkozni, mert lesüllyedek a szintedre és legyőzöl a rutinoddal.

    Reply

  • Aston

    |

    Elég volt az ellenségeskedésből. Tök mindegy kinek van igaza, tanuljunk meg felnőtt módjára viselkedni, értelmesen vitatkozni és nem pedig óvodás módon megnyilvánulni.

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz sweeping #33 üzenetére:

    Válasz sise #32 üzenetére:
    Ez nem kell ide skacok,itt mindenki elmondhatja a véleményét és ennyi most mért kell egymást fekázni!!Én azóta játszom az Sc-vel amióta megjelent,és ez nem jelent semmit,mert tudom h mindenkinek megvan a saját vélemény ahogy a saját stratégiája is!!A battle.nettel is ez a probléma ott is a magyarok csak oltják egymást nem hogy játszanának,ezért játszom 1.5 éve iccup-on!!Az scII meg frankó lesz!Ha megmarad ha nem ez a megoldás!!

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Aston #34 üzenetére:
    Én ilyen emberrel nem is lennék hajlandó beszélgetni…
    De hát figyelj ha valaki ovodás, szegény nem tehet róla 🙁

    Reply

  • Aston

    |

    #36: Sweeping ez rád is vonatkozott, neked sem kell elragadtatnod magad, elég ha leírod, hogy szerinted ez-vagy-az nem helytálló.

    Reply

  • Seneca

    |

    Emberek, igyekeztem első „cikkemnek” (najó, elsősorban inkább fordításról, egyszeri iparosmunkáról van szó) olyan témát választani ami szerintem eléggé gondolatébresztő ahhoz, hogy értelmes, pro-kontra érveket felvonultató, színvonalas vitát eredményezzen.
    Ne tessék személyeskedéssel, meg csúnya szavakkal telepakolni a hozzászólásokat, mert akkor úgyse fog senki komolyan venni és ha látsz egy ilyen jellegű postot akkor azt kerülni kell, mint a pocsolyát és nem reagálni rá (még akkor se ha a reagálás stílusa normális hangvételű). A kritikán aluli post megszületett már, azon nem változtathatsz, max Te is része leszel az értelmes vita értelmetlen adokkapok irányba való elterelésének. Ha a moderátorok úgy gondolják kiszedik, vagy megfeddik az illetőt, de majd ők intézkednek, nem kell mindenkinek hozzászólni.
    Ezzel csak a cikkírók kedvét veszitek el a cikkírástól aztán nem lesz min vitatkozni 🙂

    Reply

  • 84Noname

    |

    Azért az nem teljesen úgy van, hogy a blizz most kitalálja a 2 gázos rendszert, a mapkészítők meg „kijavítják a hibát” és csak 1 gázos maineket készítenek. Mert a gáz méretét még tudják növelni, de a kitermelt mennyiséget már nem. Szóval, ha két gázra optimalizálja a blizz, akkor valószínűleg az a profi mapokon is úgy lesz, mert különben nem lehet balanszt fenntartani…mondom én…”a progamer” 🙂

    Reply

  • Bubbles

    |

    attol függ mennyire lesznek a fajoknál gázt és nem gázt igénylő unitok. mint most! pl egy zerg vagy protoss jobban ki tudja használni a sok gázt terran ellen! de pl a sok gáz zvp-ben inkább a protossnak kedvez.

    Reply

  • Blase

    |

    Szerintem ennyit nem kéne problémázni ezen 😀 .Két gáz lesz azt kész.Inkább azon agyaljatok mi lehet az évvégi „nagy cucc ” vagy bánom is én 🙂

    Reply

  • atttti

    |

    Elméletileg a unitok gáz igénye is csökken asszem, vmikor erről már volt szó…

    27 Blase: Akkor ha mondjuk átszúrnálak egy fénykarddal (vagy lelőnélek egy marine cannonnal, na ez mégiscsak sc-s oldal 😀 ), te meghalnál, ez logikus, de rohadtul nem reális, szóval azért annál nagyobb a különbség mint amit felvázoltál. XD

    Sise, ha már muszály kioktatósdit játszanod, legalább nyelvtanilag helyesen tedd:
    NAGY KEZDŐBETŰŰ ÉS TÁRSAAAI!

    Reply

  • hungaroborg

    |

    Hát ez egy érdekes hozzászóláslista. Mindegy.
    Nekem tetszik az új koncepció.

    Sőt nekem minden újítás tetszik. Nem igazán értem, hogy ki miért van ellene mindenféle újításnak. Már vártam, hogy mikor olvasom, hogy imba. Az utóbbi időben minden imba. Van mothership, imba, ultralisk területre támad, imba, terran marauder repked, imba, imba ez, imba imba….. itt minden imba. Szándékosan nem idézek senkitől és nem is érdekel, hogy ki veszi magára, nem célom, hogy senkit kioktassak, de néha olvasva a hozzászólásokat, az az érzésem, hogy az lett volna a legjobb, ha nem is kapunk semmiféle ízelítőt a fejlesztésből. Az idei WWI-n bejelentik, hogy lesz SC2, egy-két hónapig lesz miről beszélni, aztán ha langyosodik a víz, jön egy demó, a játék meg ott lesz a karácsonyfa alatt. Kész.
    Néha az az érzésem, hogy két táborra szakadt a rajongótábor. Az egyik akiknek minden mindegy, majd kiderül úgyis, legfeljebb csak véleménye van a dolgokról-ide tartozom én is-, a másik meg állandóan siránkozik, hogy nem sc1-et kap új mapokkal, meg esetleg új kampánnyal 3d-ben. Bár még biztos vannak akiknek az is imba.

    A Diablo3-mal ugyanaz a helyzet. Most bejelentik, talán 2010 eleje. A hazai Dio3 oldalakra szándékosan nem is regisztrálok, meg fel sem fogok nézni, mert ott is biztos minden rossz lesz. A boss 3-szor akkora, imba, a hidat meg lehet csinálni, imba, a tűz nagyot robban, imba… Ez legyen, ez ne legyen….

    KÖNYÖRGÖK BLIZZARD, ADJÁTOK MÁR KI ÚGY AHOGY VAN, MERT MÉG A VÉGÉN TÉNYLEG SC1 LESZ 3D-BEN, bár még az sem biztos, mert azt is visszasírják. Bocsi a capslockért, remélem nem leszek kibannolva:)

    Reply

  • Blase

    |

    42: Jó tudom hogy hülyeség. 😀 Ha már nyelvtan…a muszáj pontos J 😀 🙂
    http://muszaj.try.hu/

    Reply

  • Orgyilkos

    |

    Gáz=imbaloot!

    Sztem az imba-t legtobben szleng jelentesben ertik nem ugy mint elcseszett baromság kibalancolatlanul, hanem eszméletjo ujitas 🙂

    #44 lol 🙂
    (fu de nehet volt megtalalni a „#” jelet :D)

    Sztem nem lesz rossz a gaz mert hát leraksz egy banyat 100ert van benne 1000, kiszeded 1000/6=166,66->167 huzassal ami ha egy banyasz 3 masodperc alatt huz egy adagot es 3 banyasz az optimalis 167 huzas lesz igy meg ha egyetlen gazt teszel le akkor is 3 perc sincs a kitermelese, lerakod a masik gazt, meg 3 perc es kifogysz a gazbol, ugyhogy a jatek valoszinuleg felgyorsul és expelni kell, amugy ha van mondjuk 2 exped (6 gáz), es egy fejlesztes a gazon 66 masodpercig tart, akkor 11 masodpercenkent kapod az uzit hogy jaj ne mar megint depletolt egy gáz, legalabb mbs miatt az osszeset gyorsgombra teheted 😀

    Reply

  • Moyoman

    |

    Hát ezekhez akik sírnak azért mert valami megváltozik majd a jövőben azoknak csak annyit mondok hogy üdvözlöm őket abban a népes táborban akik sírnak ilyen olyan nerfek és buffok miat.

    Azonban ez nem kőbe véset igéretek [vajba vanak vésve] szóval lehet olyan fordulat is, hogy minden mapon lesznek 5000-es gáz lelőhelyek is csak mondjuk a pálya közepén 2 db

    Reply

  • bgyuri76

    |

    Szerintem a változtatás oka/lényege a lehetőség, hogy igy gyorsabban tudsz sok gázt igénylő egységeket tömegesen kihozni, pl. lurker, archon … (ha a gáz/kristály árak naggyából maradnak). Ettől változatosabbak lesznek a taktikák, pörgősebbek, érdekesebbek a meccsek. Ez jó, nem?

    Reply

  • Orgyilkos

    |

    Most hogy belegondolok, sztem azér gáz ha ilyen hamar kimerul egy gáz…
    Inkabb kerulne 200 mineralba egy fejlesztes de adna 650 gázt…
    Az hogy legyartasz 400 lurkert rekordido alatt, sztem nem sokat javit a jatekon, merthat akkor siman lerohannak, bar lehet hatuluto hogyha a palyan elpusztitando tereptargyba utkozik, még deriteni se tud az ember…

    Talan zergnek lesz jobb tole mer hamar tud teknikat valtani, pl roach helyett mutalisk…

    Ja es kerdes meg az hogy van-e animacioja az ujratoltesnek, vagy tervezik-e hogy lesz? (pl. a zergeknel valami evolucio)

    Reply

  • god

    |

    #30

    Na ide figyelj Vízfej Jani, én felvetettem egy problémát amire nem tudtál érdemben válaszolni, csak fröcsögni, mint egy debil. Vagy próbálj meg konstruktívan hozzászólni, vagy maradj csöndben és hallgas inkább a tapasztaltabbakra.

    Legközelebb pedig sapkát levéve csókolommal köszönj előbb.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.