Gázkitermelés howto

Astonkacser . Blog 2711

zerg-refinery.jpgSeneca lepett meg engem ma reggelre virradóan egy kis összefoglaló fordítással arról, amit Cavez írt a hivatalos fórumra a Starcraft II jelenlegi gázkitermelési mechanizmusáról.

Tudni kell, hogy ez eléggé megváltozott, és már nem olyan triviális mint a Starcraft I-ben, tehát köszönjük szépen a néhol viccelődő leírást, nagyon nem tudok hozzátenni semmit:

A Starcraft 2 az elődjéhez hasonló nyersanyagtermelési mechanizmussal rendelkezik, ám néhány kisebb-nagyobb eltérés természetesen itt is található. Hogy ezek hasznosak-e avagy sem, azt ítéljétek meg Ti Cavez leírása alapján, de ne feledjétek, egyenlőre minden csak esetleges és az egész teljesen megváltozhat a megjelenésig.

Tehát a jelenlegi nyersanyagtermelési mechanizmus a következőképp működik:

Úgy néz ki az idő megviselte kedvenc termelő unitjainkat, hisz kristályból mostantól fordulónként csupán 5öt bírnak magukkal cipelni, de mivel a kitermelés maga gyorsabban történik és állítólag az új útkeresés is némi gyorsulást eredményez (bár ezt nem teljesen értettem, de a jó öreg „légvonalban 3 kilométer de én tudok egy rövidebb utat!” beszólás azonnal beugrott erről) így normális esetben (a kitermelő hely mellett van közvetlenül a bázis, nem építkezel a termelő egység útjába, nem állja el az ellen néhány jól felhizlalt Ultraliskkel az utat stb…*) a kristály ugyanolyan tempóban gyűlik, mint a SC1-ben. 1 átlagos kristálymező 1500 kristályt tartalmaz.

A gáz kitermelése viszont igen nagy változásokon esett át:
Általában 1-1 nyersanyagkitermelő helyen a régről megszokott 1 helyett 2 gejzíz lesz, viszont az ezekben található gáz mennyisége drasztikusan lecsökkent, az SC1ben általában 5000 volt bennük most viszont csupán 1000 gáz található 1-1 lelőhelyen (biztos a sok critter szeret szipuzni gázt és azért csappantak így meg a gejzírek :) ).
A kitermelés menete hasonló a régihez és egy normális helyzetű (lásd *-nál…) gáztermelőből körülbelül 3 munkás tud 100%os hatékonysággal dolgozni és 1 fuvarral 6 gázt hoznak, viszont ha kimerült a gejzír akkor csak 2-t.
Kompenzálandó ezt viszont mostantól fel lehet tölteni a gázkitermelőket mégpedig 100 kristályért 400 gázzal, viszont a feltöltés 45 secig tart és addig semmiféle kitermelés nem folyhat az épületben. Gyors fejszámolás, ha mondjuk 3 sec alatt termel ki 1 egység 1 adag gázt akkor 45 sec alatt a kimerült gejzírből 15 fordulóról (15×2 gázról) lemondunk viszont utána a következő 400/6=66,666… (és 666 a sátán száma sőt 6 az 2×3 úgyhogy duplán is Diablo3!! Ja boccs már vége a splashscreen őrületnek…) fordulóban, +4 gázt nyerünk ami a hülyének is megéri, szóval az újratöltés a barátunk.

De nézzük csak mit vár a Blizzard ettől az új gáztermelési rendszertől:
– 2 kitermelő építésével sokkal intenzívebben tudsz gázt termelni (igaz ez már 6 munkást igényel), ha a szükség úgy kívánja. Ez főleg a korai játékban ad lehetőséget némi „finomhangolásra”, hiszen ha sok gázra van szükséged, akkor megépítheted a második kitermelőt, de vigyázni kell, nehogy kristálygondjaid adódjanak, hisz ez 3 munkást elvesz a kristálytermelésről és a kitermelő épület sincs ingyen.
– ha kimerültek a gejzírek akkor is attól függően, hogy kristályra vagy gázra van nagyobb szükséges kristályból újratöltheted őket. Gondolom a 45 sec alatt amíg megy az újratöltés a 3 termelő unit fordulhat pár kört kristállyal ezzel kompenzálva 100 kristályok költséget, csak jusson időd erre odafigyelni… :)
– az igazán profik gyors felderítéssel megnézhetik, hogy ellenfelük milyen hamar építi a második gázkitermelőt és ezek alapján akár infót is szerezhetnek arról, hogy mire készül a másik.
– világbékét. Ja nem. Akkor a gázrezsók reneszánszát!
– az újratöltés még egy taktikai csavart fog tartalmazni a kristály vs gáz témán felül, hisz 45 másodpercre elzárod Magad a gáztól így el kell dönteni, hogy szükséged van-e nagyon rövidtávon némi gázra 1-1 sürgős fejlesztéshez/egységhez vagy pedig belefér a 45 másodpercnyi termelésleállás a hosszútávú nyereségért cserébe.

És Ti mit gondoltok…?

Annyit tudok még hozzátenni, hogy Cavez azt is mondta, hogy bármennyiszer újra lehet tölteni a gázlelő helyeket.

Amit leírt azt én is meg tudom erősíteni, hogy tényleg így van 🙂 .

Forrás:


Comments (59)

  • Orgyilkos

    |

    atti de fuuu. egyszer talalkozzak veled

    Reply

  • Blase

    |

    #50:Nem tehetek róla ,én is mindig elhibázom 😀

    Akinek gondja van ezzel a két gázos dologgal szerintem majd később úgy is megszokja ha így marad.
    Sise:Én KIS részben egyet értek veeld de engem első hozzászólásom alkalmával le is dorongoltak hogy nem volta melég finom, szerintem te is kipróbálhatod vagy…xanax… 🙂

    Reply

  • Daninad000

    |

    Az előző hozzászólásomhoz szólva :D, szerintem azért lehetne ilyen nyersanyagtermelősdit kitalálni, mert ezzel úgysem lehetne annyi ásványt és gázt termelni, amivel egy otthonülős taktikát ki lehetne fejleszteni. Mert aki jobban expelne, az úgyis győzne, mert sokkal jobban jönne neki a nyersanyag, mint aki csak otthon ül, és így termelget magának.
    Meg ezt úgyis csak a játék vége felé lehetne kihasználni. Vagy olyankor, amikor már nem tudsz új expet létrehozni, és bevédeni. Csak mondjuk később. És addig lehetne így ásványhoz és gázhoz jutni, amíg az új expet be nem véded rendesen.

    Meg hát ez az ötlet a CnC Generalsban is benne van, hogy olyan épületet vagy egységet lehet venni, amik szerzik a pénzt. És nem imba, mert ha azokat támadják, és nincs nyersanyaglelőhely, akkor könnyen kinyírhatnak.

    Reply

  • Daninad000

    |

    Ja, és jó csatákat lehetne nyomni, mert csak úgy folynának ki az egységek a gyárakból. 😀

    Meg még egy ötlet. A zergeknél jobb lenne az, hogyha nem a hatcheryt kéne rally pointra rakni, hanem a lárvákat.
    Igaz, hogy így minden lárvával el kéne ezt játszani, de így jól el lehetne különíteni az egységeket. Mondjuk a dolgozókat a zerglingektől, pl.

    Reply

  • Blase

    |

    Ha eleget gyakorolsz akor ez megoldaható az általad említett módszer nélkül is hidd el 😀

    Reply

  • 84Noname

    |

    Komplikálja a helyzetet a két gáz. Taktikailag több lehetőséget fog kínálni. De ez a gyors kifogyás és a „mineralért vásárolt gáz” ez hozzárak a játék mikrójához. Kicsit több dologra kell figyelni. Eddig sokan hőbörögtek, hogy automining lesz. Ennek ellenére most senki sem írta, hogy „de jó végre egy kis plusz feladat, amire elcseszhetem a 200 APM-emet”… Mert azért mégiscsak neked kell menedzselned az újra és újra kifogyó bányáidat…
    Kíváncsi vagyok, h bent marad e a játékban….

    Reply

  • Blase

    |

    Én nem is értettem miétr baj az auto-mining.Tudom hogy a skill meg blabla és ha automatikus akkor már nem a régi.De elmondták hogy ők egy új generációs játékot akarnak jó fícsörökkel.NEm értem miért lenne ez az egész baj.A bányászat helyett most majd oda kell figyelned a gázra.balance…

    Reply

  • Maledict

    |

    Válasz Daninad000 #54 üzenetére:
    Ha megnézed a pár zerges ingame videót ott látszik hogy két rally point van. Egy a hatcheryből ami a munkásokat vezérli egy pedig a lárváktól ami a többit. Vagy valahogy így 😀 Lényeg az hogy kettő van ez 100%

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Nem igazán értem miért kell 1 nyersanyagot csinálni a 2 ből de mindegy.
    Eddig voltak unitok amik gázválság idején extra jelentőséggel birtak (vulture,zergling,zealot) mert csak kristályba kerültek és simán bevethetőek voltak a következő geyser megszerzésének érdekében. Ehhez képest most nyomok 1 gombot és fullon a gáz. Ez nekem kicsit ezé… Mindenképp szokni kell.

    Válasz sweeping #17 üzenetére:
    De látszik hogy anno starcrafton maradtál sose mentél át wc3 ra. Wc3 ban alternativ server max a kaloz és azért van hogy ne kelljen cd kulcs. Egyébként meg ha a bnetet hitelesre csinálják amilyen a wc3-é volt sokáig a prok is ott fogják tolni. Wc3 ban a prok nagyrésze a bneten kezdte és a tourokat is azon tolják nincsen külön serverezgetés. A komolyabb gamek is egyszerü custom gameben mennek obsokkal a bneten. És a prok rengeteg gamet letolnak szintén a bneten gyakorlásbol mert az AMM ugyis egymás ellen osztja be őket akár többször is egymás után.
    Szóval egy jó bnet esetén jó AMM el senki nem nyul privát serverekhez (ami szerintem nem is baj mert ez a közösség osztását eredményezi elitistákat gyárt meg sok embert kizár a magas szintü játékbol).
    És végül ebből az a következtetés hogy blizzard mapok lesznek és kész. Azok lesznek hivatalosak és ladder gamet csak azokon lehet majd tolni.
    A pro map készítőket meg felveszik a blizzardhoz vagy bedolgoznak 😀
    Ez a bnet már nem ugyanaz a bnet lesz amit az sc1 nél megszokhattál ezt ne felejsd el. 99% hogy AMM lesz mert bevált sikeres rendszer aminek a hibáit ha kijavítják mindenki csak jol jár.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.