Starcraft AI párbaj
A Twenty Sided egyik bloggere, Shamus írt egy nagyon jó kis cikket a Starcraft AI-ről. Nem ám egy statisztikákkal és algoritmusokkal, tudományos elemzésekkel teli elmélkedésre kell számítani, hanem egy jó ötletre, megvalósításra, és az eredmény leírására, közérthetően.
Az alap ötlet az, hogy vegyünk egy jó nagy pályát, tegyünk bele 7 számítógép vezérelte játékost (mivel egynek nekünk kell lenni), aztán hagyjuk őket magukra, és nézzük meg, „bírnak-e” egymással.
A számítógépek FFA-ban játszanak a Hunters nevű pályán, 2 protoss, 2 zerg, 3 terran eloszlásban. A srác első éjszakára ott hagyta a gépet, és azt remélte, hogy majd reggelre kap egy jó kis replayt, amit böngészhet, ehelyett reggelre a játék még mindig ment, és jópáran élve voltak, csak épületekkel, nyersanyag és egységek nélkül. Más szóval felélték az összes nyersanyagot aztán nem bírtak végül egymással.