Starcraft vs. Starcraft II

Astonkacser . Cikkek 1346

scvssc2.jpgAz SC2Blog.Com szerkesztői, akik egyébként is híresek az érdekes, analízisszerű leírásaikról, cikkeikről, a nagy hírzárlatra készítettek egy összefoglalást arról, hogy miben is változik meg a Starcraft II az eredeti Starcrafthoz képest.

A srácok ez esetben arra figyeltek, hogy ne egység szinten maradjanak, hanem az igazi, játékmechanizmust módosító feature-öket írják le.
Egy röpke kis összefoglaló és kiegészítés:

1. Kiválasztás és automatizáció:

Az egyik legfontosabb UI (kezelői felület) különbség, hogy akármennyi egységet kiválaszthatunk egyszerre. Az eredeti Starcraftban ha volt 15 Marineod és 7 Vulture-öd, akkor azokat bizony 3 control csoportba kellett tenned a 12-es limit miatt (12+3+7). Ez gyökeresen megváltozik és többet ezzel nem kell szórakoznod, elég lesz az egy kategóriába eső egységeket külön control csoportba rakni. Persze ennek megvan az a veszélye, hogy annyira leredukálja az egységek irányítását, hogy a játék Attack-Move játékká válik, mint azt az oldalsó Starcraft Demotivator poszter is demonstrálja.

A másik fontos tényező az MBS, vagyis Multi Building Selection, vagyis több épület egyszerre való kijelölése. Ez azért fontos, mert így az egységek gyártására nem kell olyan sok időt pazarolnunk, hanem akár pár kattintásból egész seregek gyártására adhatunk ki utasítást, az épületeken való végigzongorázás helyett. Persze ugyanúgy meg van az esélye, hogy noob játékká válik, de pusztán arról van szó, hogy máson lesz a hangsúly a taktikákban, a stratégiákban, a mikrózásban a makrózásban. Egy teljesen új játékot fogunk kapni, teljesen új játékmenettel és játékmechanizmussal ez már biztos, és nem is meglepetés, a kérdés csak az, hogy az eredeti játék összehangjához fel tud-e nőni ez az új játék, amelyben ennyi gyökeres változtatás van.

Érdemes még megemlíteni a smart castot, ami „okos varázslás”, ami speciel az eredeti játékban is volt pl. a Medic automatikus gyógyítása, de képzeld el, hogy innentől az SCV-id is automatikusan kezdik el javítani a sérült mechanikus egységeket. Bevezetésre kerül még az automining is, vagyis automatikus bányászás, ami a dolgozók irányításával töltött időt rövidíti le, avagy lehetővé válik, hogy a munkás egyből menjen dolgozni oda ahova megmondtuk neki, nem kell külön mindet elküldeni.

supplydepot.jpg2. Védelmi mechanizmus

Az eredeti játékhoz képest a védelembe sok-sok új elemet csempésztek bele, például a mozgatható Phase Cannon-ok (ami mint kiderült jelenleg nincs), creepre rakható Zerg védelmi egységek, süllyeszthető Supply Depotok.

Az már jól látszik, hogy minden faj kapott valami egyedi védelmi mechanizmust, és lehet hogy ezek az egyediségek most még vándorolnak, de mindenképpen ez a cél. Például a mozgatható védelem eddig a Phase Cannonnak volt a képessége, de újabban ezt a Zergek Sunken Colony-ja kapta meg.

3. Terep változások

yellowcrystals.JPGHárom dolgot érdemes itt megemlíteni.

A sárga kristályok, amelyekből több kristályt lehet egyszerre bányászni. Ez stratégiai fontosságú a játékban, mert aki megszerzi és meg is tartja, az előnyre tehet szert ellenfele ellen.

A szétrombolható pálya elemek, amelyek stratégiai fontosságú helyeket torlaszolnak el, ugyancsak megváltoztatják azt a játékmenetet, amit az eredeti Starcraftban megszoktunk.

A magaslati elemeket ezentúl nem csak a szállító egységek (Dropship, Overlord, Shuttle) tudják áthidalni, hanem több egység is képes lesz arra, hogy akármikor hátbatámadja az ellenfelet, illetve probléma esetén gyorsabban tudjon elmenekülni a harctérről. Ezek például a Colossus (nagy lépegető), a Stalker (rövid teleportáló) és a Reaper (jetpackes).

4. Gyártás ++

Az eredeti játékban megszoktuk azt, hogy az egységek gyártása egyféleképpen történik: a pénzt levonja, az egység bekerül a gyártó sorba, letelik a gyártási idő és az egység megjelenik a gyártó épület mellett. Ezzel szemben Starcraft II-ben ezen a területen is változás lesz, ugyanis új technikákat vezetnek be, amelyek még egyedibbé tehetnek egyes fajokat.

A Terranok Reactor-Addon-ja például megduplázza a termelést, vagyis egy ilyen kiegészítéssel ellátott Barrackban akár egyszerre 2 Marine-t is gyárthatunk, megduplázva ezzel a készítés gyorsaságát. A speciális kiegészítő épületet igénylő gyártásokhoz viszont ez nem lesz elérhető (például Thor, Siege Tank, Battlecruiser).

A másik ilyen újítás a Protossok Warp-In technikája, amelynek két fontos tényezője van. Az egyik az, hogy bárhol a pályán, expen vagy szövetséges protoss területen lerakhatóak az egységek, így könnyen lehet felmentő sereget teleportálni oda ahol szükséges. A másik fontos tényező, hogy ezt tényleg pillanatok alatt meg tudod tenni, hiszen Warp-In esetén az egységet megkapod azonnal, és egy visszaszámláló indul el az adott épületben, amíg nem lehet vele újra Warp-In-olni, vagyis gyakorlatilag az egység elkészítési idejét útólag számolja lesz az épület.

(5.) Egyéb

Rengeteg olyan változtatás van még, ami most ebbe a cikkbe nem fért bele, mert egység szintű változtatás.

Ott van például a Terran Ghost, ami egy szuper támogató egység lesz. A Snipe képesség halálos egy Marine számára, de az atomboba után kő kövön nem marad. Emellett a legújabb verzióban láthatja a láthatatlan egységeket.

A Zergek nagy újítása a Queen, ami gyakorlatilag egy hős szerű egység. Csak egy lehet belőle és a legnagyobb kifejlesztett keltető (Hatchery, Lair, Hive) határozza meg hogy milyen erős. Jelenleg az egyetlen „hősszerű” egység a játékban (ne feledjük, hogy a Mothership is így indult aztán mi lett belőle már a 3-adik szerepet kapja a Protoss hadseregben).

Forrás:


Comments (26)

  • Tcraft

    |

    Jó cikk, szépen összefoglalja a változások egy részét.
    A dupla tankgyártás szerintem nem fog működni, hiszen a tanknak szüksége van a másik kiegészítő épületre. Épp emiatt a battlecruiserből is egy időben egyidőben egy starportban csak egyet lehet majd előállítani, viszont (a kiszivárgott tech tree szerint) dropshippel már működik a dolog. Vagy massolsz, vagy techelsz 🙂

    Reply

  • Aston

    |

    @1: Kösz a megjegyzést, ezt kicsit elnéztem, de javítottam.

    Reply

  • Sabika

    |

    jó a cikk!!Szép összefoglalás!Az ötleteket azért más játékok már régóta alkalmazzák!!Azért ez a C&C-s kristályos dolog nem kéne!!Még mit akarnak a terranon nyomni??Szerintem ez így már túl erős!!

    Reply

  • nite

    |

    ha mothershipből is lehet 100at gyártani, akkor queenből is lehessen bármennyit, mer csak:)

    Reply

  • Kex)

    |

    Hm, most hogy így olvasom elég sok hasonlóságot találok a magyar fejlesztésű Armies of Exigo-val, ami megjegyzem nagyon jó játék, most is tolom. Igaz ez nem gond ha jól át tduják menteni az ötleteket. Hajrá Blizz 😉

    Reply

  • keedav

    |

    Öszintén szólva semmilyen nagy, drasztikus változás nem látok hogy lenne a második részben, nem értem mért nem mer a Blizz változtatni, mint ahogy azt a warcrafttal is tették. Nem több fajra gondolok, de lehetne benne mondjuk +1 nyersanyag, reálisabb egységméretek, vagy kicsit összetetteb bázismanagement, nem csak annyi hogy rakosgatni kelljen az épületeket (mondjuk egy kis gazdaság vagy valami). A jónak induló változásokat (mothership, zerg védelem, thor) lassan kezdik „elszürkíteni”. Az igaznán nagy újítás csak kampánymódban lesz. Ha csak a multit nézzük, az újdonság csak a néhány új vagy kicserélt egységég az egyhez képest, meg azok amik a cikkben fel lettek sorolva.

    Reply

  • god

    |

    Egy csomó felesleges változtatást terveznek, de miért?! Ez így már nem StarCraft 2 lesz, hanem egy lebutított ‘fél óránként klikkelj egyet’ hülyeség, ahol semmi szerepe nincs a játékosnak, hanem az AI csinál mindent.

    Az 1. pont alatti dogok mind felesleges hülyeségek, csak gagyisztikussá teszik a játékot. Bőven elég volt a 12 egységlimit, legalább kellett hotkey-ezni. Most a sok noob csak felveszi egy csapatba az egységeket, aztán attack-move és 10 perces monitorbámulás meg popcorn és gg.

    Auto-mining is hülyeség. Inkább akkor már gyártani se kelljen őket, sőt kezdjen mindenki 10k kristállyal és gázzal, mert úgy még gagyibb lesz a game.

    MBS megint csak egy hulladék, eddig minden játékosnak gyakorolnia kellett a multitasking-ot, most már a sok lámának nem lesznek utánpótlás gondjai, mert 1 klikkel 50.000 egység készül el … smart cast-ot meg minek fokozni, spec a medic-nél egy normális és alap dolog volt, de ha az SCV javítást is ilyenné teszik, akkor ez egy szemét lesz, nem StarCraft 2.

    Aki ilyen lebutított ócska játékra vágyik, az menjen C&C3-mazni vagy Supreme Commanderezni, csak húzzon el az SC közeléből. Ha ez ilyen módon fog kijönni, akkor Koreában meglincselik a Blizzeseket.

    Reply

  • Fenrir

    |

    #7
    Öhm, gz! Ha a hozzád hasonlókon múlna, még mindig a Dűne 2vel játszanánk.

    Egyébként ha nem lennének újítások akkor meg az lenne a bajod, hogy ‘hát ezaz SC 1 csak új (egyébként szar, mert hát mindent fikázok) grafikával’.

    Oh és a SupCom ócska játék? xD Jó, mindegy, szerintem neked még az SC 1 sem tetszik.

    Reply

  • Keyoke

    |

    @7: God sztem egy kicsit eltúloztad a dolgot. Én nem látom ezekben hol az AI? Mégiscsak én mondom meg, hogy menjen-e a paraszt automatikusan termelni. És ettől még nem fognak az SCV-k maguktól feltechelni. Az igaz, hogy MBS-el egyszerűbb és gyorsabb lesz több egység gyártását indítani, viszont több idő marad másra. Hotkeyezni meg akkor is kelleni fog, csak mondjuk egy ctrl lehet az összes factory. Azért mulitasking is marad a játék, csak több micro lehet benne, nem mindenki fogja az összes egységét egy ctrl-ra tenni.

    Azért megnéznélek, amikor SC2 mellett popcornt eszel! 🙂 Mert bizony keményen nyomni fogod majd te is, így vagy úgy! 😀

    Az SCV javítás meg felfogható pótlásnak is, mivel a Zerg és a Protoss pajzs is „gyógyul” .

    A jó öreg SC meg egyébként sem fog eltűnni, épp emiatt, mert sokaknak talán hozzád hasonlóan az jobban fog tetszeni, mert már megszoktad, szereted, ismered.

    Reply

  • Vorian

    |

    god, mennyiért tartasz órákat? Szeretnék egy akkora gamer-istentől tanulni mint te, de még annak is örülnék, ha megtűrnél az árnyékodban.

    Reply

  • Aston

    |

    Na jó, a személyeskedést azért hagyjuk, ez is csak egy vélemény, ráadásul teljesen normális, sokak látják így a dolgokat.

    Általában úgy vélekedem, hogy újítás nélkül nincs új játék, ehhez hozzá kell szokni. A másik pedig, megnyugtatás képpen, itt nem arról van szó, hogy a Blizzard noob játékot akar csinálni, egyszerűen mást akar csinálni, mert ez a dolga.
    A TeamLiquid.org-on volt egy cikk, amiben a srác írta, hogy beszélgetett személyesen Dustin Browderrel, és közvetítette a félelmeit az MBS-el kapcsolatban. Dustin azt mondta, hogy megfelelő mennyiségű makrót akarnak csinálni a játékba, és ha az MBS ennek 100%-os gátja lesz, akkor nem lesz MBS.

    Egyébként is mint már hallottuk, progamerek (igen, progamerek) is vannak a fejlesztő csapatban, tuti hogy ezerrel osztják az észt az ilyen dolgok ellen.

    Harmadrészt pedig szerintem úgy kell elképzelni a dolgot, hogy lehet hogy bizonyos dolgokban egyszerűbb lesz, de rengeteg dologban több lehetőségi is lesz benne, Reactor-Addon, Warp-In, Nydus Worm stb. A gyenge játékosok lehet, hogy gyorsabban fognak gyártani az MBS-el, de nem fognak tudni az advanced eszközökkel bánni, amikkel a prok könnyedén leverik 🙂 .
    És ezt vetíthetjük az összes könnyítésre.

    (szerintem)

    Reply

  • Vorian

    |

    Ok abbafejeztük, csak valahogy viccesnek találom hogy így felszólítanak, hogy „húzzak el az SC közeléből” 😀

    Reply

  • god

    |

    Fenrir:

    „Oh és a SupCom ócska játék? xD”

    Nem mondtam ilyet, de közel sem tartom SC színvonalúnak. Az előbbire nem lehet e-sportot építeni, míg az utóbbi játéknak a piaca ér a világon a legtöbbet.

    „Jó, mindegy, szerintem neked még az SC 1 sem tetszik.”

    Hát persze, nyilván ezért játszom vele 10 éve, és ezért követem folyamatosan figyelemmel a koreai progaming-et.

    Keyoke:

    Köszönöm higgadt szavaidat; azért gondolom így ezeket a dolgokat, mert a Blizzard a StarCraft 2-őt fejleszti. Ha ilyen szinten el akar térni a gyökerektől, akkor más néven készítse el. Ha viszont méltó utódot akar csinálni, akkor az e-sportként való megfelelés lebegjen a szeme előtt, ne az, hogy minden eddigi nehézséget leredukáljon agyhalott szintre.

    Aston:

    Nem véletlenül ágállnak az általam is említett dolgok ellen a progamerek, vagy a hozzáértő publikum (TL.net), ugyanis ami eddig az SC nehézségét adta, azt az 1. pontjukkal mind tönkretették. Kb. csak ennyi vele a probléma.

    Vorian:

    Neked válaszolok utoljára: köszönöm tiszteletteljes szavaidat, de én nagyon kevés vagyok ahhoz, hogy órákat tartsak SC-ből. Ehhez inkább egy Flash-sel, Bisu-val, Jaedong-gal, Stork-kal, Savior-ral, Xellos-szal, Nada-val, Boxer-rel, Reach-csel, iloveoov-val, rA-val, Julyzerg-gel STB. kellene felvenned a kapcsolatot, ők a világelit, akiktől érdemes tanulni.

    Mellesleg ‘élmény’ volt olvasni a közhelyes és gyermeteg riposztodat, de sebaj, jövőre újra próbálkozhatsz. Persze ne felejtsd el akkor sem kitölteni az űrlapot megfelelő módon, mert az kizáró oknak minősül. Megértésedet köszönöm.

    szerk.:

    „Aki ilyen lebutított, ócska játékra vágyik, az menjen C&C3-mazni vagy Supreme Commanderezni, csak húzzon el az SC közeléből. Ha ez ilyen módon fog kijönni, akkor Koreában meglincselik a Blizzeseket.”

    Tehát magadra vetted, azaz te egy lebutított, ócska játékra vágysz. Miért is? Milyen okból? Szerinted miért lett az SC az e-sport legkiemelkedőbb játéka? Azért, mert NINCS lebutítva, és NEM ócska. Mennyire vagy te tisztában az SC-re ráépült profi ligákkal, a különböző abszolút módon, kristályra pontosan megtervezett build orderekkel, taktikai elnevezésekkel, counterekkel stb.?

    Talán érdemes lenne hallgatnod (vagy csak megfontolnod legalább ..) azoknak a véleményére, akik 10. éve foglalkoznak ezzel a játékkal. Köszi, helló.

    Reply

  • willyvereb

    |

    Eddig halkan kísértem minden hírt már egy fél éve, de mostmár ez felháborít!
    Nem vagyok progamer, vagy komolyabb SC játékos sem, de néhány dolgot azért tudok:
    1. Ki lehetséges adni egy játékot újra csak szebb grafikával, de ez nem a Blizzard!
    2. Az új interface opciók és automatizálásokkal ha korlátozotan is de lépést kell tartani! Cserébe mást tesznek be, hogy a makró ugyanúgy fontos legyen…hidd el igen zavaró volt, hogy zerglingekből is csak 12-t lehetett kijelölni, ha más nem akkor ez az egység már ettől sokkalta hasznosabbá vált a későbbi játékban(valljuk be egy control groupnyi zergling SC-ben később max hátba támadások meg hasonló esetek alkalmán volt egyálatlán értelmes).
    3. Aki azt bánja, hogy kicsit CnC-s lesz a játék az új „szuper egységekkel”(ami röhely, mert éppen a Blizz azon van, hogy kevésbé tegye őket grandiózussá és így értelmessé tegye őket) és a spec ásvánnyal, annak elmondhatom, hogy ezek nemhogy rontják, hanem javítják a játékot. A spec ásvány létrehoz egy komoly harci zónát maga körül. Régebben minden fajnak 1 „szuper egysége” volt(battlecruiser, carrier, ultralisk), de pont a spec ásványok miatt komolyabb értelmet kap több „szuper egység” is(főleg, hogy a többit is használhatóvá teszik néhány fős mennyiségben is)

    Kül nekem is vannak bajaim az újjal…kissé sokallom a specializált egységeket, bár bevallom nem tudom, hogy hogyan máshogyan lehetséges növelni még tovább a makró szerepét, de így a mikróból vesz kicsit el, pl mostmár Siege Tankok ellen Immortal, vagy BC ellen Warp Ray meg hasonlók(bár volt ez régebben is, pl Vulture vs Zela)
    De ha végig gondolom a különböző egységek „forgatása”(pl jön egy adag marine akkor warp ray vissza előre a carrier vagy hasonló) is micronak vehető, ha eddig a starcraftban ez nem volt annyira gyakori, mint más játékokban(ez esetben ha végig gondolom új színt is vittek a micróba:D)

    Ha valamiben rosszak a meglátásaim, akkor javítsatok ki, de ne ugassatok le, mert már nagyon ki vagyok az egymás csesztetésével!

    Reply

  • Vorian

    |

    Ok, zárjuk le a vitát mert tényleg semmi értelme. Blizzard úgyis bevezeti ezeket az újításokat, szóval nekem nincs félnivalóm 🙂

    Reply

  • 84Noname

    |

    Szerintem nem kell tartani az újításoktól…Valaki mondott valami olyasmit, hogy a Starcraft-ban 5 dologra kelett figyelni, ebből 2-re tudtál is…Szóval, ha most az mbs-nek az am-nek köszönhetően 5-ből már 3-ra fogsz tudni figyelni, akkor nem még mindig ott tartunk, hogy nem tudod elérni a játék korlátait…max az első 2 percen…

    Reply

  • bazsowicz

    |

    Reméljük god személyében egy vérprofi játékost ismerhettünk meg, mivel folyamatosan a progamer és az eSport szavakkal dobálózik, legalább megismerhettünk, hogyan zajlik az élet a felsőbb körökben. Kifinomult stílus, köszönjük. kthxbai

    Miért kellene csak a profi játékosoknak kedvezniük, kevés játék készül kizárólag nekik, az ő véleményük alapján. Ha úgy lenne minden ahogyan tanult barátunk mondja jóval kevesebben nyúlnának hozzá a játékhoz. Legkiemelkedőbb játék? Nos igen, legfeljebb az egyik, de hamarosan ránőnek a többiek, különösen Európában és Amerikában, nem lehet csak az ázsiai régióra építeni. Bizony a két játékos keményen megosztja majd a SC közösséget eSport szinten, van aki vált, van aki nem. Mint eddig párszor láthattuk nem csak azon múlik egy játék sikerességes hányan játszanak vele profi szinten egy adott országban/területen.

    Valahol engedniük kell a casual gémerek számára is, akik igen, kijelölnek 520 egységet beküldik őket az ellenfél bázisának a közepére. Másrészt még nem jelent meg a játék, van rajta mit hegeszteni, ennek fényében követhetnek el változtatásokat rajta, vagy utána. Ezen sem lepődne meg senki.

    Reply

  • Fenrir

    |

    #13
    „“Oh és a SupCom ócska játék? xD”

    Nem mondtam ilyet, de közel sem tartom SC színvonalúnak.”
    De, mondtál. Vagy te hogy értelemezed azt hogy „Aki ilyen lebutított, ócska játékra vágyik, az menjen C&C3-mazni vagy Supreme Commanderezni”?

    A SupCom és a SC két különböző játék.[btw számomra nem a SupCom a non-plussz utlra, mondhatnám a Civ4et, a DoWot, de még a War3at is] Az előbbi a puszta stratégiára van rászállva, ott nem az számít hogy 1 vagy 2 másodperccel később kezded el gyártani az első egységed. Az SC és szinte minden mai „stratégia” játék, sokkal inkább taktikai játék. Ez persze nem azt jelenti hogy rossz, csak azt hogy teljesen más. Az meg hogy a játék bizonyos része könnyebb (míg másik bonyolultabb) nem jelenti azt hogy lebútított, ócska, gagyi stb. Mert ilyen alapon mondhatnánk hogy ‘az ősember a professzionális ember, ő bezzeg tudott rendesen tüzet gyújtani. Míg a mai? Az egy lebutúlt vacak, csak az öngyujtót tudja használni.’

    A szerk.-ben lévő okfejtésed nem értem. Miköze annak hogy válaszoltam az „Aki ilyen lebutított….” megjegyzésedre, ahhoz hogy én ilyenre vágyok? Az hogy esetleg tetszik, nem tetszik nem sokat nyom a latba. Az meg hogy ebből hogy vezetetted le az E-sportot, rejtély.

    Oh és még egy, (bocsánat, de ígérem ezaz utolsó és hagyom a postot 🙂 ) az SC nincs lebutítva? Dehogynem! Hasonlítsuk össze a War2vel. 3nyersanyag kontra 2 nyersanyag. Földi-vízi-légi egységek kontra földi-légi egységek. Egyszerre 9 kijelölhető egység, kontra 12. Végtelen cap kontra 200. Mint látható a War2 sokkal bonyolultabb, mert egyszerre több egységed lehet, habár jobban kell figyelni rájuk, továbbá összetettebb a gazdasága és egyszerre 3 ‘síkban’ folyik a harc. Ennek ellenére még se ócskáznám le a SC-t. Lehet nem a felesleges bonyolultság és elavultság a titka a sikernek? Persze mikor megjelentek, ezekre a játékokra nem lehetett rámondani hogy ‘elavult’ ‘túl bonyolított’. Sőt, ugyan azt kapták az akkori progamerektől mint amit most a SC2. De ma már mindkettőre áll, bármennyire is kedvelem őket.

    Egyébként a Blizz játékai mindig is a felhasználóbarátságukról voltak híresek.

    Reply

  • Orgyilkos

    |

    Na mármost első megjegyzés, nem az ultraliskre gondoltam, hanem tényleg a hyperliskre (és sztem inkább te nem vagy képben), az ultralisk átmutálódására…
    Lesz neki egy trample abilityja amivel pl a zealotokat csak ledönti nem is foglalkozik veluk csak átszalad rajtuk. Már ez is
    kb. kisgyerekeknek való stratégia a kis egységek semmik, átmegy rajtuk a nagy, elején minek támadni feeling.
    Másrészt vannak hasznos autocastos skillek amikre az embernek ugyse lenne ideje, mivel sokszor kell nyomni, vagy sokszor… Ez sajnos az sc-re nem jellemző mer buffos képességek nem nagyon vannak, inkább balanced upgradek.
    A második dolog, hogy egy expre mióta elég annyi bányász amennyit magában cipel egy command center? Mer ha játék elején expelni akarsz alap dolog hogy a kezdő bázisról viszed oda az scv-ket, itt meg starcraft 2-ben még bonyolultabb meg kidolgozottabb terep van, és hála az elpusztitando természetes védelemnek lehet hogy fél óra míg megtalál az opponent, addig meg jó ha már van exp, sc2-ben különösen terrannál, itt az veszi át a terejsztkedő szerepet. A harmadik meg hogy nehogy aszt hidd hogy ezek az ugráló egységek gyengék, nem jók support unitnak, vagy akár magukban is bázis ellen… A reapernek van vmi kis időzített bombája, amit lerak, 5 mp múlva felrobban és iszonyatosan pusztít, na mármost annyit csinálsz hogy beugrasz másik mögé bányászokhoz, cchez robbanófejek, elszaladás, vége. ez főleg tvt-be esélyes. A köv meg az hogy warp in teknológia infrantyk teleportálása, ilyenek sztem áttekinthetetlenné teszik a játékot, kb. a meglepetés/reakcióidő alapján, droppolnak 3 ghostot, azok hívnak 30 marínet azok bedrogoznak, pusztítanak egy kicsit, mire a másik játékos észreveszi hogy gond van. A másik legnagyobb gond meg a kő-papír-olló rendszer lesz az „a” egység üti a „b”-t, a „b” a „c”-t, a „c” az „a”-t. Na mármost ennél nincs lehetőség változatos játékra, MINDENBŐL kell gyártani hogy ütőképes sereged legyen…

    Reply

  • Fenrir

    |

    Persze, most probléma hogy mindent kell gyártani. Máskülönben az lenne a gond hogy elég 1 egységtípust gyártani, de ez ugye mellékes. 😛
    Egyébként erről a Hyperliskről van valami kép, vagy videó? Vagy valami forrást meg tudsz jelölni? Érdekelne ^^.

    Reply

  • Orgyilkos

    |

    Kép az nem igazán van, mert tervezés alatt van/volt, de remélem a blizzesek is rájöttek hogy hülyeség…
    amugy ird be gugliba

    Reply

  • Fenrir

    |

    Az egyetlen értelmes találat a Hyperlisk-re, egy 2004-es cikk gamekapocs-on.

    Reply

  • Fenrir

    |

    Abban pedig össze vissza írnak mindenféle hülyeséget. Úgyhogy e miatt sírni, hogy ez milyen gyerekes stratégiákra ad lehetőséget. Végülis. (nemértem ez mért maradt le az előző postom végéről… ^^)

    Reply

  • DarkTemplar

    |

    Najó, irányíthatsz egyszerre 150 zerglinget, csakhogy akkor rájuk adok egy villámot, és mind kidöglik. Úgyhogy ha jót akarsz, akkor továbbra is kis csapatokban mozogsz, hiszen sok a területre sebző varázslat/egység.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.