Starcraft-Source.Com – Terran élmények

Astonkacser . Cikkek 1122

scsourcelogo.PNGA következő fordítás készítője:

Gauldoth és Garnju

 

Az eredeti cikk itt található meg. Köszönjük a fordítást! Lássuk hát a Terranokat:

A Terranokat újragondolták, és úgy gondolom, jelenleg ők a Starcraft 2 legérdekesebb faja. Megőrizték identitásukat, de sokkal rugalmasabbak lettek és könnyebben reagálnak a kihívásokra, amit az eredeti játékról nem lehetett elmondani. Az új Terranok gyorsak, mozgékonyak, és támadó szelleműek. Bár még mindig megvan a lehetőségük, hogy nagy falakkal vegyék körül magukat, és mintegy teknősként csak a védekezéssel törődjenek, de ez már kevésbé effektív, mint volt.

Emellett, a szirtekre fellépő Stalker, a teleportálás (phase prism) és az anti-gravitációs épületemelgetés mellett a falaknak a védelemben másodlagos szerepük lesz. A Terranoknak mostantól folyamatosan mozogniuk kell, ellenséges egységekre kell lecsapniuk, és harassolniuk az ellenfél bázisát. Az alapján amit elmondhatok, a Blizzard a Terranokat egyfajta gerilla haderőként képzeli el, és eszerint adja nekik az egységeket.

A játék eleje:

Marine:

Az új tengerészgyalogos lenyűgözően erős. Ugyan elvesztették U238-as töltényeiket (a messzebbre való támadás fejlesztése az eredeti SC-ben), de cserébe megkapták a Combat Shieldet, melynek segítségével tovább életben maradhatnak a csaták sűrűjében. A klasszikus Stim Pack visszatér, és olyan erős, mint amilyen volt. Mégis, a legnagyobb fejlesztés számukra az UI (user interface) megváltoztatása. A Marine-ok sokkal erősebbek lesznek nagy csoportokban, mint a Zerg és Protoss alapegységek, a Zergling és a Zealot. Távolsági támadásuk nagyon pusztító ha tömegesen támadnak, és az új UI lehetővé teszi ezen csoportok könnyebb kezelését.

A tengerészgyalogos alapvető egységgé vált. Olyanná, ami a játék egyik szakaszában sem lesz gyenge. Kezdetben csoportokban erős, majd a középjátékban azon Medivac Dropshipek támogatásával, amelyek sokkal hatékonyabbak, mint földi párjaik, a régi Medicek.

Marauder:

A Marauder alapkoncepciója ütős, egy olyan egység, aminek az optimális felhasználási módjain sokat kell majd a játékosoknak gondolkozniuk. Erős kisebb csapatok ellen, de az AOE lassítás hiánya miatt nem teljesíti az eredeti elképzeléseket. Tíz támadó Zealotból egynek a lassítása nem sokat segít. Ez, és a drágasága nemkívánatossá teszi.

Azt viszont el kell mondani, hogy nem vagyok egy profi játékos. Úgy látom, hogy a Marauder megfelelő mikróval erős lehet, de nekem nincs meg az ezt lehetővé tevő skillem. Magas szintű játékosoknál akár életképes is lehet, ez az egység de a mindennapi emberek erősen hanyagolni fogják.

Középjáték:

Jackal:

A Jackal az új támadó jármű, ami a lángszóróst helyettesíti. Annak ellenére, hogy sok rajongó, köztük és is, utálta, hogy a Firebat-nek távoznia kellett, úgy gondolom, a Jackal tökéletes csere volt. Gyors, és megsemmisítő erejű. Gyenge ha elkezdik lőni, de rengeteg ellenséges egységgel képes végezni, ugyanúgy, ahogy az elődje tette. Ezen kívül alkalmas hit&run taktikák végrehajtására is, amihez a lángszórós lassú volt.

A Jackal tökéletesen beleillik a gerilla harcmodorba, mivel nagyon könnyű védtelen ellenséges expeket feldúlni vele. Jackalok és Reaperek kombinált támadása az exp végét jelentheti. Egy szóval, ez az egység Terranok támadó seregének következő lépcsőfoka.

Medivac Dropship:

A Medic sok vitát kiváltott utódja. Az eredeti játékban ez a csere nem működött volna, annyira mások voltak a Terranok. Ha a régi jó gyógyítót hagyták volna benne az SC2-ben is, az szerintem sokkal kevésbé lett volna hatékony, mint régen, annyira megváltozott minden. A Medivac Dropship növeli a droppok sikerének esélyét, mivel nem kell a csapatszállítóban külön helyett fenntartani a dokik számára.

A Medival Dropship az új, megerősített tengerészgyalogosokkal kombinálva pusztító kombinációt alkot. Kettőjük közös használata volt a próbák alatt a legáltalánosabban használt taktika.

Reaper:

A Reaperek a Terranok legigazibb gerillái. Jet-packjüknek hála fel tudnak ugrani a sziklákra, így egyik bázis sincs biztonságban tőlük. A WWI-n a játékosok többsége a régi építkezési stratégiákat alkalmazta, és emiatt 90%-uk védtelen volt a Reaperek támadása ellen a középjáték elején. Biztos vagyok benne, hogy ez meg fog változni, ahogy egyre többen játszanak a játékkal, de jelen pillanatban a Reaper pusztító egység, a játék minden szakaszában.

Siege Tank:

A Siege Tank semmit sem változott az eredeti Starcrafthoz képest. Pont emiatt nem érzem úgy, hogy a jó öreg tank beleillene a gerillaharcmodorba. Nagyon jók bázisvédelemre, de ezzel kimerült. Kevés olyan alkalom van, amikor pár darab használata segíteni tudna a támadásban, mivel jelenleg a Terranok olyan gyorsan támadnak, hogy az ellenfélnek nehéz bármilyen védelmet megszervezni a harass megindulása előtt. Őszintén szólva, a játékok többségében nem használtam ezt az egységet.

Viking (alias a Transformer):

A hit&run taktikák minden szépsége a Vikingben teljesedik ki. Ki kell feljeszteni, amilyen gyorsan csak lehet. Főleg levegőbe erős repülőgépként, de robotformában is szép sebzése van földi egységek ellen. Ha bármit is meg akarunk tudni az új Terran játékstílusról, csak a Vikinget kell megnéznünk. Gyors és pusztító. Mindezen dicséretek mellett kicsit drága, de ha a gazdaság az ő gyártására van megtervezve, akkor ez nem lehet probléma.

Ghost:

A Ghost újjászületett. Az új mesterlövész (Snipe) kiképzésével és azzal, hogy képes az Energy-vel rendelkező ellenfelek megtalálására, a csaták félelmetes résztvevőjévé vált. Mesterlövészként 80-at sebez a játék összes gyűjtögető egységére, ami azt jelenti, hogy egy lövéssel szedi le őket, miközben láthatatlan marad, ezzel jelentősen hátráltatva ellenségeinek gazdaságát anélkül, hogy bárki is meglátná. De még ha nem is használja ezt a képességét, akkor is tiszteletre méltó sebzést képes okozni.

Csak egyszer voltam képes ledobni atombombát, azt egy Zerg játékos sínylette meg. Egy dolog tűnt fel: nem kaptam „Nuclear Launch Detected” feliratot. Nem tudom, hogy az ellenfelemmel mi volt a helyzet, de én nem kaptam meg a figyelmeztetést.

Végjáték:

Thor:

Sokan csodálkoztak azon, hogy mi történt a Terranok nagy „erőgépével”, a Thorral. Abban a verzióban, amivel játszottam, benne volt a játékban, és egy kis tesztelés után azt gondolom róla, hogy jól használható kis csoportokban. Szép nagy sebzése van földre (egy célpontra) és még nagyobb levegőbe (ez AOE), így mindenféle ellenfél ellen jól használható. Ráadásul ez az egyetlen használható counter a Protoss Colossus ellen, amit találtam. A Thor eredményes használatához szükség van pár trükkre, de úgy gondolom, hogy ez a megfelelő egység arra, hogy a Terran átmenjen a játék végén a gerilla harcmodorból a mindent elsöprő támadásba.

Battle Cruiser:

A nagy ember űrcirkálónak van a legnagyobb sebzése abból a két fajból, amiket kipróbáltam. (Nyilván a Protoss a másik,a Zergek sebzése sosem volt kiemelkedő. Vagyis a BC itt is többet fog sebezni, mint a Carrier. – Gauldoth) Fejlesztések nélkül 64-et sebez, mindent kikutatva 88-at, ha jól emlékszem. Elég gyorsan támad, mivel ezt a sebzést két másodpercenként képes kiosztani. Két eltérő egyéni fejlesztése van: a Yamato Cannon és a Missile Barrage. Utóbbival egyszerre több repülő egységgel tudja felvenni a küzdelmet, ami számomra egyértelműen anti-Mutalisk képességnek tűnik.

Onnantól kezdve, hogy a Terran képessé válik a cirkálók gyártására, bárki is az ellenfél, nagyon kell figyelnie, mert nagyon kellemetlenek tudnak ám lenni!

Összefoglalásképpen azt kell mondanom, hogy a Terran egy fantasztikusan felépített faj. Alig várom, hogy többet is játszhassak velük. Amikor viszonylag kevés tudással leültem játszani, voltak bizonyos előítéleteim, hogy miként is csináljak dolgokat. Egyszer, majd ha képes leszek áttörni ezeket a korlátokat, a Terranok gyors és halálos fegyverré fognak válni a kezemben. Tipikusan ők azok, akik nem hagyják, hogy nyugodtan ülj a székeden, mert mindig történik velük valami.


Comments (27)

  • Zedas

    |

    Nem meglepő módon megint az derült ki, hogy a thor és a tank közül az egyik felesleges egység.

    Reply

  • pcdevil

    |

    szintúgy köszönet a fordítássért! bár a harass szót nemigazán értem:$:D
    összefoglalóhoz:
    ghoist snipe képessége kerül energybe? ha nem, akkor tényleg elég korrekt:D
    jackal tök jól hangzik:) medievac szintúgy:)
    bc ownzol minden egységet.. 64 fejlesztés nélkül? jééézus.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    már előre örülök milyen jó lesz velük szurkálni az ellent 😀

    ami a tankot illeti a végső támadásnál még használható lesz azért bár ha már eldőlt a mecs akkor lehet nem sokat számít viszont ha támadni nem is mész velük én a bunkerek mögé akkoris csinálni fogok még 2-3 mat 😛

    Reply

  • nrvn

    |

    Ez a tank védekezö szerepben nagyon lehangol… a nagy távolságra való lövése miatt mindig is hasznos egység volt, mégha nem is használták öket sokszor pl zvt-ben de proti ellen sztem alap kell, habár most az immortalok ellen mondhatni haszontalan lesz… remélem a legjobbakat

    #2 Snipe energy-be kerül, a réges régi beszámolók szerint 10 energy volt asszem, ami nem nagy ár egy 80 dmg-s sebzésért, melyet akár láthatalanul vihet végbe az illetö 🙂

    Reply

  • Artanis

    |

    mégsem változott a tank? ez most vicc? eddig úgy hallottam,h növelték a sebzését (normál módban) és hatótávolságát (siege módban) is.

    Reply

  • Blase

    |

    és drágább lett. 200 kirstály 125 gáz 3 supply.Legalábbis a terran gameplayben még ennyi volt.

    Reply

  • pcdevil

    |

    #4 nrvn
    jahm, csak ha arra gondolsz, hogy a cloack is belekerül x energybe, meg bejutni az ellen bázisába, aztán van 10 dolgozó, az már 100 energy. bár így belegondolva ebben a szerepben biztos nem 1 ghostot gyárt az ember:))) szóval gond egy száll se.

    viszont tanknak rablás az a 3 supply. annyira nem jó egység, és ha tényleg inkább támadó lett a terra, mint védekező, akkor kevesebbet fog gyártani az ember (és még azse lehet mondani hogy felpakolom dropshippel egy magaslatra és onnan lövöm a bázist, mert mindegyik faj minden képes felmászni másodpercek alatt)

    Reply

  • nrvn

    |

    #7 Ja csak hogy nem a ghost lesz az akit elsö sorba az ellen munkásainak kiirtásával fognak „megbizni” hanem pár jackal, reaper, esetleg 1 droppal, mintsem x ghostal…

    Reply

  • ProfessorJ

    |

    Ez a fordítás is szuper lett…

    Reply

  • Peter1984

    |

    Szerintem csak nem tudta használni a siegét, azért írta hogy hatástalan.

    Én biztos bementem volna egy csapat reaperrel eldobom az aknákat, majd elfutok. Dropshippel leteszem a tankokat, és siegébe állítom őket, közben már jöhetnek is a Marine-ek. Ugye a „medic” már ott van, így azzal nem kell törödni.
    Konzekvencia: A reaper meglep, a siege előkészít a marine befejez.

    U.i: Valószínűleg a Thor jóval később kerül gyártásra majd mint a Siege, ezért nem felesleges a „másik” egység. Mindazonáltal a siege a földre aoe-z míg a thor a levegőbe. Jók lennének együtt 😀

    Reply

  • Blase

    |

    A Thor ráadásul tier 5-ös!Szóval tényleg a legeslegvége a játéknak.Elég drága is szóval nem hiszem hogy felesleges.Még mindig megmaradt annak a jókis behemót ostromállatnak csak mostmár levegőbe is támad.

    Reply

  • Enkidu

    |

    Hát ez baromi jó! Terran volt a kedvenc fajom mert azzal lehetett legjobban bevédekezni magad és most átalakították gerillákká. Nem jó. Egyáltalán nem örülök >:(

    Reply

  • Blase

    |

    Az hogy védekezel nem vezet a győzelemhez.Most is jól lehet védekezni.A tank most is tökéeltes erre és a supply depotot a föld alá lehet tenni.Szóval úgy működik mint egy kapu.De attól még hogy atombiztos védelmet csinálst nem nyered meg a játékot.Egy igazán jó játékso meg amúgyis simán feltör akármilyen védelmet. 🙂

    Reply

  • nrvn

    |

    Enkidu is sztem azok közé tartozik akik gép ellen játszanak, és egy stabil védelem után flottával nyerik meg a játékot. Ha netán tévednék javits ki, de ember ellen védekezésell nem lehet nyerni, ha csak nem az unalom miatt lép ki 😀

    Reply

  • Peter1984

    |

    Ha kilép is vesztett.

    Reply

  • pcdevil

    |

    #10 Peter1984
    jójó, de melyik igényel kevesebb törődést? katt katt aknahotkey katt katt katt, vagy katt unloadhotkey tankkiválaszt siegehotkey marinekiválaszt stimpack?:P abban van valami hogy erősebb kombó lehet egy siege-marine kombó mint a reaper és dropshippel oda is eljut ahova a reaper nem, de nem annyira kecsegtető. tank-viking taktika lehet ütős, csak arről meg infó nincs:S (én ebben bízok hogy így éri meg támadásra használni a tankot)

    #11 Blase
    abban a játékban amit közvetítettek az egyik srácnak 3 thorja volt még a játék első részében, amikor még bansheeje se volt. szóval annyira nincs hátul az, fellehet techelni hozzá:)

    Reply

  • Peter1984

    |

    Bizony a tank viking sem lenne rossz. Csak az árakat is figyelembe kell venni. Biztos rohadt drága lesz egy viking, és 4 pajzsos gyógyítható marine lesz olyan hasznos. De ha az árakat nem nézzük akkor inkább Siege Thor azaz Masszív aoe mindenhova 😀

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Az odáig rendben hogy a hydrát megtápolták és drágábbá is tették de akkor ezt a lurkerrel is meg kell tegyék hiszen mégis csak egy jóval drágább és hasznosabb hydrát alakítasz lurkerré aminek meg kell hogy legyen a pozitiv eredménye (különben maradsz inkább a hydráknál)

    Reply

  • nrvn

    |

    #18 Eléggé pozitiv hogy detector kell hozzá? Mert akkor bizony lehet csalódni fognak páran 🙂

    Reply

  • Enkidu

    |

    Válasz nrvn #14 üzenetére:
    Jap. Én messze nem vagyok profi játékos, nem is szoktam Bnetre járni. Csakgépek ellen vagy Lanban haverok ellen szoktam tolni a játékot. Mondhatni, én teknősbéka-típusú játékot szoktam játszani és így hogy nem lesz olyan faj ami erre alkalmas itt a második részben, nem tudom hogy tetszeni fog-e nekem a játék. Pedig az első részt szerettem, hadjáratokat végig is toltam mindenkivel, simában és BW-ben is.

    Reply

  • nrvn

    |

    #20 Ha feljárnál hozzán mikor mi játszunk, idövel te is megszoknád hogy nem kell védekezni mindig és BC-re menni, hanem rendesen, egységeket gyártva játszanál 🙂
    Majd néha nézz fel, op starcraft2.hu csennelre, ott szoktunk gyülekezni és gyere játszani velünk… más lesz, de idövel neked is menni fog 🙂

    Reply

  • atttti

    |

    Enkidu: Ezt azért vették ki mert ez a lehető legsz.rabb stratégia amit valaha sc-ben felfedeztek 🙂

    Reply

  • Tassadar

    |

    Nem tudok ki hogy van vele én alapegységekkel kőrbevenni a bázist majd a védelem majd Tech-elek, ha elérkezett az idő sereget toborzok és egyetlen hullámban elsöpröm az ellenséget. Ennél nem sok jobb taktika van.

    Reply

  • Tassadar

    |

    Ez minden fajjal jó taktika kivéve zerg mert ott hamarabb összeraksz 1 ütöképes sereget mint egy tűrhetö védelemet éss ezzel a sereggel már mehet is a roham….

    Reply

  • nrvn

    |

    Majd rádöbbensz Tassadar… majd rádöbbensz 🙂

    Reply

  • pcdevil

    |

    azon gondolkoztam tegnap (úgy kipattant a fejemből), hogy ha tényleg ilyen full-offensive, gerilla üzemmódú lett a terran, a repülő starport tényleg beleillett volna a stílusába, így mégjobban sajnálom hogy jelenleg nincs benne a játékban:S

    Reply

  • Shakuras

    |

    ez az terranbol protoss-t csináltak xD

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.