Starcraft-Source.Com – Zerg élmények

Astonkacser . Cikkek 1170

scsourcelogo.PNGA közösség ereje ismét meghozta gyümölcsét. A következő cikk a Starcraft-Source.Com-on jelent meg eredetileg, és aki lefordította:

Garnju és Blase

Köszönjük szépen, lássuk hát az élménybeszámolót!

Lássuk a Zerg-eket

A Zerg igen ijesztőre sikeredett, tegyél bármit, folyamatosan olyan érzésed van mintha tényleg egy szinte végtelen és vérszomjas hordát / RAJ-t irányítanál. Látványtechnikailag valami elképesztő dolgot vittek végbe. Elsőként maga a Creep. A régi kavicsos, lila trutymó immár egy lila folyamatosan mozgó, szivárgó nyálka benyomását kelti. Amikor a Creep elkezd terjeszkedni, nem kockáról kockára épül fel hanem olyan benyomást kelt mintha egy élő rostos indaszerű valami fertőzné meg a talajt. Minden sokkal élőbbnek tűnik.

A Zerg épületek szintén nagy ráncfelvarráson estek át. Mindegyik szivárog és pulzál. Ha sokáig bámulod még akár össze is zavarodhatsz a folyamatos mozgástól. Ahogy fentebb már említettem a Zerg immár tényleg egy élő faj benyomását kelti, nemcsak annyit érzékelsz hogy csúnya épületek állnak valami fura lila talajon.

Most ideje abbahagyni a grafikával kapcsolatos ömlengést és rátérni a stratégiai dolgokra. Minden egységüknek megvan a maga meghatározott felhasználási módja, ugyan még nem minden tökéletesen kiegyensúlyozott de a szerepek le lettek osztva és mindegy egység beleillik a szerepébe.

A játék eleje

Zergling

A Zergling továbbra is nagy szerepet játszik a játékban. Ha van bármi is ami jobban a Zerg sereg része lenne akkor az az, első részben szereplő Zergling. A Zergling-ek az első tagjai az offenzív rohamoknak és igen nagy méretű sebzés összegeket képesek kiosztani, már ha képes vagy őket életben tartani. Ezzel el is érkeztünk a legnagyobb hibájukhoz, olyanok min a sétáló papírdarabkák. Hihetetlen sebességgel képesek elhúllani ..például egy Zealot két ütés megöl egy Zergling-t.

A Zergling-ek igazándiból a végtelen egység kijelölésből (UI) profitálnak sokat. Azzal hogy nem egy tucatnyira van korlátozva az egyszerre mozgatható egységek számára lehetőséget nyújt arra hogy 40 -50 et irányíts egyszerre. Ekkora méretű tömegben valami fantasztikusak. Ezenfelül nagyon gyorsak. Fejlesztés nélkül is képesek arra hogy lefussák az alap Zealot-okat, teszik ezt ráadásul meglehetős könnyedséggel. Ha felfejleszted a sebességüket gyakorlatilag köröket futhatsz szinte bármilyen egység körül.

Az egyedüli hatékony ellenválasz rájuk a játék elején a Zealot-ok Charge képességgel felruházva. Ez nem azért van mert a Zergling esetleg túl erős lenne egyszerűen valamivel kompenzálni kell a gyengeségeiket. Amennyiben a sebességüket megbecsülöd és megtanulod effektíven irányítani őket akkor egész bázisokat söpörhetsz el úgy hogy nem is kell más ellenséges egységekkel harcba bocsájtkoznod. Ez egy kis micro tudás igényel de úgy hogy 20 – 36 Zerglingek irányíthatsz mindössze egy kattintással, nos ez egyáltalán nem nehéz vagy lehetetlen feladat.

Roach

A Zergling legfőbb hibája a túlélési képesség hiánya. Ez egyáltalán nem igaz a Roach-ra. Hihetetlenül nehéz őket elpusztítani. Az egyik Terran-os játékom alatt 3 Snipe-ot lőttem el egy fejlesztett Roach-ra mindenféle számottevő következmény nélkül. Hogy érthető legyen a felháborodásom, a Snipe azonnal megöl egy Drone-t,. Láttam Zealot-okat támadni Roach-okra úgy hogy egyet sem tudtak megölni. A Marine-ok egyedül úgy élhetik túl az ehhez hasonló mészárlást hogy egyszerre egy Roach-ra tüzelnek mindannyian.

A Roach-ok a tank szerepét töltik be, addig amíg hozzá nem jutsz az Ultralisk-ekhez, így tehát az esetek többségében ők lesznek a golyófogók. A Roach azonban nem tökéletes. Nagyon hiányzik egy sebesség fejlesztés hozzájuk ami azt eredményezi hogy ha nem szentelsz elég időt és energiát arra hogy a micro-zás segítségével mozgasd őket illetve a többi egységedet akkor ez utóbbiak egyszerűen átrohannak a Roach-aidon egyesen a frontvonalra ami tejesen ellentétes a Roach szerepével.

Továbbá igen kicsit sebeznek ráadásul azt is távolról. Ez kissé esetlené teszi a tank szerepben mivel távolról lövöldözik ahelyett hogy előre rohanva térdig gázolna ellenfelei kiontott belsőségeiben. Abban az esetben ha megtámadsz egy Humán játékost Roach-okat és linge-ket használva, akkor könnyen kikerülhetik a Roach-aidat és lemészárolhatják az immár „védtelen” Zergling-jeidet. Ha nincsenek tömegesen bevetve vagy nincs támogatásuk akkor igen nehezen ölnek meg bármit is.

Összegzés a Roach egy olyan egység amit szerintem gyengíteni kéne. Olyan félelmetes a regenerációja hogy szinte lehetetlen bármivel is legyűrni. Ha felfejleszted a regenerációjukat (ami Hive-ot igényel) akkor ez a képesség felugrik úgy 40 hp / másodpercre talán még többre is. Ezt nem igazán érzem megfelelő képességnek egy tier 2 egységnél. Az érem másik oldalán persze ez azt jelenti hogy a fejlesztett Zerglingek és Roachok az egész játék ideje alatt hasznosak és használhatóak.

Baneling

A Baneling az az, egység aminek szerintem a játékos közösségek túl nagy felhajtást csaptak. Vicces látni menet közben és érdekes maga a koncepció de az alapvető zavarkeltésen kívül nem igazán jó semmire. Túlságosan gyenge ahhoz hogy csatába küld és hiába osztana ki masszív sebzést ha hihetetlenül nehéz őt rendesen célbajuttattni. Egy-két Marine könnyedén kivégez úgy egy Banelinge-t hogy annak esélye sincs megsebezni őket.

Tudomásul vég a fentebb leírtakat gerilla támadásokra kifejezetten alkalmas. Maga a Zergling-ből Baneling-é való átalakulás nagyon rövid időt vesz igénybe így kihasználva a Zergling-ek félelmetes sebességét az tűnnik a legjobb ötletnek hogy miután berontottál a bázis szívébe kiadód az átalakulás parancsot. Gyakorlatilag ez az egyetlen hasznos taktika amit felfedeztem ezzel az egységgel kapcsolatban.

Queen

Tudom hogy sokan aggódtak a Queen miatt. A demokban azt láthattuk hogy minden olyan egységet amivel kapcsolatba került egy csapással kivégzett. Amit viszont nem hoztak a tudomásunkra az az hogy ezekben a videókban a Véglegesen kifejlett Queen –eket eresztettek a legalapvetőbb fejlesztetlen egységekre. Ez normális játékban soha sem fordult elő. Hihetetlenül gyenge. Bármikor amikor megtámadtak kénytelen voltam valamelyik képességét használni úgy hogy utána a cooldown leteltéig be kellett ássam.

Azért a Queen rendelkezik eg-két érdekes képességgel. Az egyikkel például átváltoztathatnak egy Larva-t, Mutant Larva-vá ami lehetőséget teremt a Zerg-nek arra hogy igen gyorsan adaptálódjanak a támadó seregekhez. Ezek a Mutant Larva-k szinte bármelyik egységgé képesek átváltozni 10 másodperc alatt. Ez gyakorlatilag olyan védekező taktikát ad a Zerg kezében amilyen a Protoss-nak a Warp Gate.

A Queen egy defenzív egység ami ellentétes az egész Zerg koncepcióval mivel annyira offenzívak hogy szinte sosem támadják meg őket. A Queen bár igen ötletes egyáltalán nem létszükségleti egység és egyáltalán nem túlerősített.

Középjáték

A Hydralisk

A régi kedvenc visszatér és bosszúra készül. A Hydralisk elképesztő károkat tud okozni, és azt gyorsan is teszi. A páncélozott egységek elleni bónusz sebzése könnyedén elintézi az épületeket, a Thor-t, Battlecrusiert stb. Egy nyolctagú Hydralisk csapat négy másodperc alatt elintéz egy Phase Canon-t. Ez egy igazán ijesztő kilátás.

Habár, mint minden mással, nem lehet semmi sem tökéletes. A Hydralisk rengeteg nyersanyagba kerül és tier 3-as egység. Ez azt jelenti, hogy az első Hydraliskodhoz majdnem a játék felénél jutsz hozzá, ha nem később. Az alap egységek változtatásával (Marine, Zealot, Zergling), nagyon kevés játék jut el a középső szakaszig. Tapasztalataim alapján, a játékaimnak kb 20%-a tartott addig, hogy legyen is Hydraliskom.

Hogy nagyjából képbe legyetek milyen gyors egy játék, a Blizzard egy 20 perces számlálót állít minden játékhoz, ha a játék 20 percnél tovább tart döntetlenként végződik. Kicsit extrémnek hangzik, de ez rengeteg idő, ha mindkét játékos kellően jó.

A Corruptor

A Corruptor a Zerg légvédelmi (anti-air) egység. Elég nagy sebzése van, de ahhoz nem eléggé, hogy kölünlegessé tegye. A Corruptor támadása a légi egységeket saját társaik ellen fordítja. Míg ez egy király kis trükként hangzik, valójában nem olyan nagy dolog. A fertőzött egységek nem olyan repülők, amik megfordítják a csatát, és meg is kell ölnöd ahhoz az egységet, hogy, megfertőzd.

Az a felállás, amikor a Corruptor borzalmas, az a Zerg Zerg elleni meccs. A Corruptorok egészen jól le tudják szedni az Overlordokat, de mikor Mutaliskokkal kerülnek szembe, halálra vannak ítélve. A Corruptort, ami félelmetessé teszi az a páncélozott egységek elleni bónusz sebzése, zergek ellen azonban ez nem játszik. Zerg Zerg elleni meccseken tényleg nincs semmi ellenfele a légi egységeknek.

A nagy előnye a Corrutoroknak az, hogy csak Lair-re van szükségük, hogy gyárthass. Ez azt jelenti, hogy neked már akkor lehet Corruptorod, amikor az ellenfélnek még semmi légvédelmi egysége nincs, mivel szinte még semmije nincs a játék elején. Mindezeket tudatában ezek az egyetlen lehetőségek a Zerg Zerg elleni meccsekre. Protoss és Terran ellen harcolva a Corruptor egy kötelező légvédelmi egység.

A Mutalisk

Egy másik régi kedvenc tér vissza, ámbár nem sokat változott. A Mutalisk egy viszonylag erős, mindenre használható egység. Összehasonlítva az eredeti Starcraft-tal majdnem ugyan az. A Mutalisk gyors és hatásos, de mint ezelőtt is, drága. A rendívül nagy földi hatóerejével a Zergnek, nehéz megindokolni a rengeteg nyersanyag elköltését légi egységekre.

A játék utolsó szakasza

Mint korábban mondtam, a játék utolsó szakaszáig nem jutottam el túl gyakran. Szóval, elnézést kérek a kevéske tapasztalatomért ezen a téren. Sose tudtam használni az Infestort. Ez két dolog miatt is történt. Az első, hogy csak egy pár Terran játékos van így az Infestor haszontalanná válik (ugyebár nem tudod megfertőzni a Protoss épületeket, még nem) a második, hogy mire odáig jutottam, hogy lehetne Infestorom, az Ultralisk alternatíva nagyon megnyerővé vált.

Az Ultralisk hihetetlenül erős. Az új területre is ható támadása egy halom egység lemészárlását idézi elő. Nagyon sok élete és kemény páncélzata van, így kiválóan alkalmazható a támadás vezetésére Hydralisk-okkal és Lurker-ökkel. Volt egy játékom egy másik Zerg játékos ellen, amikor lehetőségem volt Ultraliskokat csinálni. Három Ultraliskom volt és levertek egy 20 fős Zergling és egy 5 fős Roach csapatot nemes egyszerűséggel.

Annak ellenére, hogy területsebzése van és a föld alá tud bújni, az Ultralisk nagyon egyszerű. Rendkívül drága, de akkor, amikor a játék eljut arra a pontra, hogy használhatod őket, már amúgyis túl sok ideje menne a csata.

Összefoglalás

A Zerg egy nagyon ádáz játékélményt nyújt. Mikor összehasonlítom az eredeti Zerggel azt kell mondanom, hogy ez a megtestesülése a fajnak sokkal inkább ’Zerg’ mint amit az eredeti Starcraft valaha is gondolt, hogy lesz.

A Zerg alkalmazkodása, mint mindig, a kulcs a győzelemhez, mivel könnyen tudnak egyik stratégiáról a másikra váltani. Az alap egységeknek mind megvan a szerepük, ami lehetővé teszi, hogy rendkívül versenyképesek legyenek a játék elején, a játék közepén pedig más lehetőségeket nyújtanak. Imádom, ahogy a Blizzard átalakította a Zerget, és remélem továbbra is ezen az úton mennek tovább.


Comments (16)

  • Zedas

    |

    Wow, ezt nevezem beszámolónak. Grats a fordítónak!

    A 20 perces limit szerintem kizárólag a bemutató miatt volt, hogy sokan tudjanak játszani…

    Reply

  • BlueSky

    |

    hmm, tényleg jó. sosem szerettem a zerget de ez leírás kedvet csinált hozzá 😛

    Reply

  • pcdevil

    |

    köszönet a fordítóknak! remek, elég korrekt lett a fordítás:))
    összefoglalóhoz:
    banelinget éreztem hogy max ilyen régi infterra szerepét tölti majd be, vagy még azt sem..
    a queen szerintem jó, bár tényleg igaz hogy ha egy zerg védekezik, az már rossz ómen. viszont ez a mutant larva dolog tetszik:D
    hydra tetszik hogy jobban páncélos-egység gyilkos. mondjuk szerintem sc1ben a 8hydra sem szöszmötöl egy cannonnal:$
    corruptor képessége kicsit csalódás, hogy meg kell ölnem teljesen az ellent:S

    Reply

  • Blase

    |

    #3.Corrutor:Jó de nézd a másik oldalról.Te örlnél ha egy pár corruptor lekapná a battlecruiser oszatgodat fél pillanat alatt.Ez így lesz kiegyensúlyozott.
    Amúgy nem GeryGTK fordította le az elős felét ?:$

    Reply

  • pcdevil

    |

    #4 Blase
    jó csak valahogy megint azt látom hogy nincs igazán jó légi légvédelmi egységük. szóval muta sose lesz ellenfél semmilyen légi egységnek (ahogy eddigse szerintem – és azt sem értem, hogy mitől volt olyan erős eddig), és láthatólag a corruptor se ad túl sokat. egy devourer acid sporeja hatátosabbnak tűnik annál, hogy megfertőzzem az egységeket. (hogy is van, ha megfertőztem mozogni tud, de támadni nem?)

    Reply

  • Blase

    |

    ha megfertőzted támadni tud és mozogni nem.és egy idő után meghal magától asszem.Jó lesz ez.szeretinem lesz ugyanolyan hatásos mint az acidspore-os devourer.Majd meglátjuk 🙂 Vagy esetleg kérdzzük meg Aston-t hátha kipróbálta.

    Amúgy tudom hogy Garnju is fordította a Terrant és Zerget is csak én úgy beszéltem meg GeryGTK-val hogy az elős felét ő fordította.

    Reply

  • pcdevil

    |

    eeeh rotfl:D akkor azért használható lesz ez a fertőzés. mondjuk engem az lepett meg talán legjobban, hogy nem mutalisk mutáció és nemkell hozzá spire. szóval korai vikingek, és esetleges droppok ellen biztos hasznát lehet venni:)

    Reply

  • ProfessorJ

    |

    Szuper lett a fordítás… 😛

    Reply

  • 84Noname

    |

    Miből gondoltam, hogy Zedasé lesz az első komment?!? 😛

    Reply

  • GeryGTK

    |

    #4 Blase
    Én is beküldtem, de ez fényévekkel jobb lett:) én nemtok ilyen csicsás mondatokat kigondolni:D
    Amúgy jó volt gyakorlásnak a nyári középszintű vizsgához;)

    U.I.: Sc2 forever!!!!!!!!!

    Reply

  • pcdevil

    |

    #9 Blase
    basszus egy egységnél ennyi hibát elkövetni…:D így már újfent nem annyira kecsegtető, tudsz valamit mondani hogy újra kedvem támadjon hozzá?:$ 🙂

    Reply

  • CsigaBig

    |

    Remélem ez a 20 perces limit nem lesz benne a végleges verzióban.
    Ha mégis nagyon sajnálnám ezt a tényt.Akkor tutira nem fogom megvenni
    a gamet.Szerintem nem lenne jó ha igy maradna a végleges verzióban.

    Reply

  • Garnju

    |

    Hát…köszi srácok.

    Csicsás mondatok: nézzétek azért Tos-é is az érdem ő volt az aki az egészet megírta én csak forditottam. Pár helyen azért belenyúltam de még igy is pár bekezdésben sok a szóismétlés stb…

    Ja igen van benne egy-két helyesírási hiba, hozzáteszem hogy éjfélkor kezdtem neki igy kissé nyomott lettem a végére.

    A Terran-os szerintem jobb lett mivel azt délután 2-kor fordítottam.

    Hajrá

    Reply

  • BlueSky

    |

    Válasz CsigaBig #13 üzenetére:
    a 20perces limit a wwi müsorbeosztása miatt volt, minden programnak megvolt határozva hogy mikor kezdödik és ez miatt rakták be a 20perces limitet

    Reply

  • Blase

    |

    #12: Szerintem a corruptoros beszámoló elég kecsegtető 😀

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.